Prázdniny bez Elinky a Bobinky. Bechyňská trať bude do prosince ve výluce

Bobinka, lokomotiva řady E422. Autor: České dráhyBobinka, lokomotiva řady E422. Autor: České dráhy

Důvodem výluky je výměna konstrukce historického mostu v Táboře. SŽ ji rovněž využije k rekonstrukci trakčního vedení.

Odebírat
Upozornit na
guest
47 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
jan táborský

Trakční vedení je potřeba realizovat na 25kV. Ke konverzi stejně jednou dojde, nebo ke snesení troleje úplně . To až se rozsype napáječka .

Happy

Nikoliv. Je potřeba k tomu přistupovat jako k technické památce. V daleké budoucnosti to může být jediná trať s provozem historických stejnosměrných elektrik. Tady nejde jen o vozidla na 1,5 kV, ale i o vozidla na 3 kV s odporovou regulací, která zvládnou po drobných úpravách i nižší napájecí napětí. Např velké bobiny atp. Koneckonců když už se obnovuje zubačka, na kterou máme minimum vozidel, tak tohle by dávalo větší smysl.

jan táborský

V tom případě ať vlastníci historických vozidel tyto nedegradují pochybnými signalizacemi a hlášením rozhlasů a dalšími hloupostmi , takto si historické vozy opravdu nepředstavuji

Ondra K.

Trakční vedení bude provedeno tak, aby do budoucna umožovalo konverzi na 25 kV.

jan táborský

Já vím tady ano

Pavel

S mostem rozumné řešení (srovnejme s neustálými nesmyslnými spory v kauze jiného železničního mostu), ale s tím napájením to nechápu. Kolik lidí pozná, jaké je v trofejí napětí? Nehledě k tomu, že současný stav stejně není původní. Myslím, že dnes by nebyl až takový problém přizpůsobit na 25 kV, 50 Hz, i několik historických vozidel.

V. P.

A kam se dá transformátor do Elinky nebo dalších??? Nejlepší řešení je nová vozidla na oba systémy 1,5 kV a 25 kV a napájecí napětí 1,5 kV zachovat. Myslím si, že by tomu mohly v budoucnu třeba vyhovovat vlakotramvaje, jakmile je zlegalizuje nová legislativa.

Motolak

A co to udělat tak, že by byla možnost přepínat typ napájení podle toho, které jede zrovna vozidlo.

Happy

Drahé, komplikované

M 474 003

Zaručí někdo, že to bude vždy přepnuté správně? Zničit historické vozidlo, jenom pro to, že někdo zmáčknul špatný knoflík?

Náhodný Kolemjdoucí

Ve Francii nebo Nizozemsku by neměli nějaké ojetiny?

N.N.

Měli, ale někomu bude vadit, že Stadler je moc tramvajovej…

Karl vB.

Jestli se náhodou nečeká na to, co z MD a ČD vypadne ohledně možností zavedení vlakotramvají v Česku.
Před dvěma lety touto dobou byla na toto téma docela euforie, ale teď je už nějak dlouho ticho po pěšině.
https://zdopravy.cz/tramvaji-na-dobris-nebo-do-hostivice-stat-zacina-resit-vlakotramvaje-cd-privezou-vozidlo-na-testy-166097/

Ondra K.

Na Bechyňku by stačil normální vlak konstruovaný pro běžný provoz na poloměrech směrových oblouků kolem 125 m. Kvůli poloměrům oblouků není nutno pořizovat drahou vlakotramvaj, která by zde jezdila pouze v režimu vlak.

Karl vB.

Vlakotramvaj jsem panu Pavlovi zmínil, jako možné zdůvodnění toho, proč SŽ v letech 2025 -27 dělá na této trati prostou rekonstrukci stávajícího trakčního vedení. Na výše uvedeném odkazu je, mimo jiné, i tato věta: „Jako příklady možného využití jmenoval Ješeta tratě Tábor – Bechyně, Liberec – Tanvald nebo Olomouc – Senice na Hané.“ Myslím, že obyvatele žijící okolo trati k používání dráhy může motivovat především rychlost, pohodlí, četnost spojů a cena jízdného. Bude jim naprosto jedno, do jaké kategorie by vozidlo spadalo. Bez uvedení konkrétních typů vozidel pro srovnání, nelze dobře posoudit náklady životního cyklu, zda bude levnější „normální vlak… Číst vice »

Happy

No když už se udržuje tedy to archaické napájecí napětí, tak by to chtělo rozjezdit další lokomotivy z 1.poloviny 20.stol. a jezdit třeba s rybáky na větším počtu víkendových spojů. E225.001; E423.001; E436.004

Os5600

Mám dojem ta E423.001 byla v nějakých plánech NTM na opravu a provoz na Bechyňce.

Brzda dopravy

No train, no worries…
#mynic business👌

Jan

Mohki rovnou vyměnit všechny koleje ale to se nedočkáme

Jan

Jenom je nepochopitelné proč to nedělají někdy mezi říjnem a březnem aby to nebylo v sezóně

Karl vB.

Stavební sezóna bývá zpravidla od jara do podzimu.
Termín ovlivňují také kapacitní možnosti dodavatele, třeba konec nějaké jeho předchozí zakázky.

Jakub P

Skoda, ze podobnou zavesenou lavku nedokazal zaridit Stredocesky kraj pri rekonstrukci mostu do Mechenic. Tam zoufale chybi.

Radomír V.

Nový most, svařený ze silných plechů, určitě nebude přesná replika původního mostu snýtovaného z hutních profilů. SŽ nás opět tahá za nos. Nový most už je navezen u původního, takže mohu snadno srovnat.

Neodrážet Nespouštět

Je to tak. Je to nový most úplně jiné konstrukce. Se starým nebude mít společného vůbec nic. Někdo na SŽ by si mohl nastudovat, co ta slova znamenají.

Radomír V.

Nic, SŽ lžou ve dne v noci. Magický rok #2028 jim taky nikdo nevěří, když víme jak to fungovalo doteď a ministr melduje pořád jen o silnicích.

Michal M

Toto je původní text SŽ.
https://www.spravazeleznic.cz/-/novy-most-pres-luznici-v-tabore-bude-vernou-kopii-puvodni-konstrukce
Asi ti uniká, že most bude pohledově stejný. Tvoje tvrzení, že nebude mít společného vůbec nic, je tudíž nepravdivé.

Karl vB.

Poslední dobou se u českých mostů stal oblíbený terminus technicus „POHLEDOVÁ REPLIKA“, což znamená, že z dálky to vypadá na první pohled stejně, ale je to vyrobené dnes běžně dostupnými postupy, zpravidla kvůli ceně.

Miloslav

Kvůli ceně, přičemž současný most je v tehdejší měně dražší díky inflaci, dlouhému povolování atd.

Michal M

No a teď tě frajere chci vidět, jak tohle spočítáš a dokážeš.

nowas

Takže se to má dělat dnes „neběžnými“ postupy? Aby to bylo dražší a míň kvalitní?

Karl vB.

Proč??? Psal jsem snad něco takového?
Pro mně by tam mohl být zcela současný jednoduchý funkční most, splňující požadované parametry.
Tato trať by měla být moderní součástí táborského příměsta a k tomu žádné historické reminiscence nejsou potřeba.
Se svojí připomínkou se laskavě obraťte na pana „Radomír V.“, který možná Bechyňku vidí, jako muzeum a provedení nového mostu mu zřejmě není dostatečně autentické.

Michal M

Píše se o tvarové replice, nikoliv o přesné replice. Hodilo by se ti ujasnit si rozdíly mezi těmito dvěma termíny.
A vypadat to bude prakticky stejně jako dnes, viz vizualizace:
https://www.facebook.com/mutaborcz/posts/913494490999662

Miloslav

Vizualizace neodpovídá ani náznakem realitě a novém mostu, který je připraven na výměnu. Kdo byl v Táboře na rozlučce tak ví. Starý most je mnohem odlehčenější.

N.N.

Asi by bylo dobré, aby nový most měl dostatečnou nosnost pro současné nákladní vlaky. Landwasserviadukt je po rekonstrukci zesílený předpínacími lany a bezstyková kolej je na betonových pražčích.

N.N.

Ty plechy a profily jsou z hutí a válcoven úplně stejně jako kdysi.

M 474 003

Co je na soustavě 1500V unikátního? Kolik takových tratí je ve Francii Nizozemí a jinde?

Air Traveller

bechynka je snad ve francii ci nizozemi?

Karl vB.

Tratě Tábor – Bechyně a Znojmo – Retz jsou u nás dvě unikátní tratě z hlediska napájecích soustav. Celkem jsou v česku 4 napájecí soustavy, z toho 2 zaberou pouze tyto dvě tratě.
https://provoz.spravazeleznic.cz/PORTAL/Show.aspx?path=/Data/Mapy/kol.pdf

M 474 003

Takže běžné soustavy. Kdyby to bylo 3x 450V 40Hz 2 fáze v troleji a jedna v kolejích, jako na Jungfraubahn, tak by se dalo mluvit o unikátu. Vůz má asynchronni motor s přepínatelným počtem polů nahoru pohání a po spádu brzdí a dodává proud do sítě, zřejmě přes rotační měnič. Pokud tam ten systém dodneška je a není nahrazený nějakou kňouravou elektronikou.

Karl vB.

UNIKÁTNÍ = jediný svého druhu, jedinečný, ojedinělý, vzácný. https://slovnik-cizich-slov.abz.cz/web.php/slovo/unikatni
Takže oba máme pravdu.
– vy proto, že si nemyslíte, že by toto napájení bylo nějak jedinečné, nebo vzácné
– já taky, protože to je jediná železniční trať s tímto (jinde možná běžným) napájením v Česku

Toman

Vůbec nic.

M152

Na hodnotě napětí nic. Ten zbytek je zajímavý.

Martin

Tak asi tato výluka se dá pochopit, hlavně ze se dějí velké změny v souběhu a ne za sebou (jak je často zvykem).

A třeba, pokud se to povede, soto-turisticke cestující obecenstvo bude moct podpořit v JČk třeba úzkou v Hradci. 😉

Karl vB.

„Hlavně, že se dějí velké změny v souběhu a ne za sebou“ 🙂 Skutečně? Jste si tím jistý? Nerad vám kazím náladu, ale: Z textu: „Správa železnic výluku zároveň využije k rekonstrukci trakčního vedení, a to na zhruba PĚTI kilometrech v úseku Slapy – Malšice včetně obou stanic. Jde o PRVNÍ ETAPU prosté rekonstrukce stávajícího trakčního vedení a ukolejnění.“ 🙂 SŽ: Informace o stavbě C-95 – Opravné práce v úseku Tábor – Bechyně – Zahájení realizace: 2024, Konec realizace: 2026 Informace o stavbě C-103 – Prostá rekonstrukce trakčního vedení trati Tábor – Bechyně – Zahájení realizace: 2025, Konec realizace: 2027… Číst vice »

petr

No co už,už jsme si zvykli .jak začnou prázdniny,dráha přepne do udrzboveho módu.zubacka taky nechodí,na SOEG se taky člověk nedostane..Bechynoa jakbysmet.jeste začne Pacifik a mužem sedět doma

Michal M
petr

A to zase ne🤨