Prázdniny bez Elinky a Bobinky. Bechyňská trať bude do prosince ve výluce
Bobinka, lokomotiva řady E422. Autor: České dráhy

Důvodem výluky je výměna konstrukce historického mostu v Táboře. SŽ ji rovněž využije k rekonstrukci trakčního vedení.
Trakční vedení je potřeba realizovat na 25kV. Ke konverzi stejně jednou dojde, nebo ke snesení troleje úplně . To až se rozsype napáječka .
Nikoliv. Je potřeba k tomu přistupovat jako k technické památce. V daleké budoucnosti to může být jediná trať s provozem historických stejnosměrných elektrik. Tady nejde jen o vozidla na 1,5 kV, ale i o vozidla na 3 kV s odporovou regulací, která zvládnou po drobných úpravách i nižší napájecí napětí. Např velké bobiny atp. Koneckonců když už se obnovuje zubačka, na kterou máme minimum vozidel, tak tohle by dávalo větší smysl.
V tom případě ať vlastníci historických vozidel tyto nedegradují pochybnými signalizacemi a hlášením rozhlasů a dalšími hloupostmi , takto si historické vozy opravdu nepředstavuji
Trakční vedení bude provedeno tak, aby do budoucna umožovalo konverzi na 25 kV.
Já vím tady ano
S mostem rozumné řešení (srovnejme s neustálými nesmyslnými spory v kauze jiného železničního mostu), ale s tím napájením to nechápu. Kolik lidí pozná, jaké je v trofejí napětí? Nehledě k tomu, že současný stav stejně není původní. Myslím, že dnes by nebyl až takový problém přizpůsobit na 25 kV, 50 Hz, i několik historických vozidel.
A kam se dá transformátor do Elinky nebo dalších??? Nejlepší řešení je nová vozidla na oba systémy 1,5 kV a 25 kV a napájecí napětí 1,5 kV zachovat. Myslím si, že by tomu mohly v budoucnu třeba vyhovovat vlakotramvaje, jakmile je zlegalizuje nová legislativa.
A co to udělat tak, že by byla možnost přepínat typ napájení podle toho, které jede zrovna vozidlo.
Drahé, komplikované
Zaručí někdo, že to bude vždy přepnuté správně? Zničit historické vozidlo, jenom pro to, že někdo zmáčknul špatný knoflík?
Ve Francii nebo Nizozemsku by neměli nějaké ojetiny?
Měli, ale někomu bude vadit, že Stadler je moc tramvajovej…
Jestli se náhodou nečeká na to, co z MD a ČD vypadne ohledně možností zavedení vlakotramvají v Česku.
Před dvěma lety touto dobou byla na toto téma docela euforie, ale teď je už nějak dlouho ticho po pěšině.
https://zdopravy.cz/tramvaji-na-dobris-nebo-do-hostivice-stat-zacina-resit-vlakotramvaje-cd-privezou-vozidlo-na-testy-166097/
Na Bechyňku by stačil normální vlak konstruovaný pro běžný provoz na poloměrech směrových oblouků kolem 125 m. Kvůli poloměrům oblouků není nutno pořizovat drahou vlakotramvaj, která by zde jezdila pouze v režimu vlak.
Vlakotramvaj jsem panu Pavlovi zmínil, jako možné zdůvodnění toho, proč SŽ v letech 2025 -27 dělá na této trati prostou rekonstrukci stávajícího trakčního vedení. Na výše uvedeném odkazu je, mimo jiné, i tato věta: „Jako příklady možného využití jmenoval Ješeta tratě Tábor – Bechyně, Liberec – Tanvald nebo Olomouc – Senice na Hané.“ Myslím, že obyvatele žijící okolo trati k používání dráhy může motivovat především rychlost, pohodlí, četnost spojů a cena jízdného. Bude jim naprosto jedno, do jaké kategorie by vozidlo spadalo. Bez uvedení konkrétních typů vozidel pro srovnání, nelze dobře posoudit náklady životního cyklu, zda bude levnější „normální vlak… Číst vice »
No když už se udržuje tedy to archaické napájecí napětí, tak by to chtělo rozjezdit další lokomotivy z 1.poloviny 20.stol. a jezdit třeba s rybáky na větším počtu víkendových spojů. E225.001; E423.001; E436.004
Mám dojem ta E423.001 byla v nějakých plánech NTM na opravu a provoz na Bechyňce.
No train, no worries…
#mynic business👌
Mohki rovnou vyměnit všechny koleje ale to se nedočkáme
Jenom je nepochopitelné proč to nedělají někdy mezi říjnem a březnem aby to nebylo v sezóně
Stavební sezóna bývá zpravidla od jara do podzimu.
Termín ovlivňují také kapacitní možnosti dodavatele, třeba konec nějaké jeho předchozí zakázky.
Skoda, ze podobnou zavesenou lavku nedokazal zaridit Stredocesky kraj pri rekonstrukci mostu do Mechenic. Tam zoufale chybi.
Nový most, svařený ze silných plechů, určitě nebude přesná replika původního mostu snýtovaného z hutních profilů. SŽ nás opět tahá za nos. Nový most už je navezen u původního, takže mohu snadno srovnat.
Je to tak. Je to nový most úplně jiné konstrukce. Se starým nebude mít společného vůbec nic. Někdo na SŽ by si mohl nastudovat, co ta slova znamenají.
Nic, SŽ lžou ve dne v noci. Magický rok #2028 jim taky nikdo nevěří, když víme jak to fungovalo doteď a ministr melduje pořád jen o silnicích.
Toto je původní text SŽ.
https://www.spravazeleznic.cz/-/novy-most-pres-luznici-v-tabore-bude-vernou-kopii-puvodni-konstrukce
Asi ti uniká, že most bude pohledově stejný. Tvoje tvrzení, že nebude mít společného vůbec nic, je tudíž nepravdivé.
Poslední dobou se u českých mostů stal oblíbený terminus technicus „POHLEDOVÁ REPLIKA“, což znamená, že z dálky to vypadá na první pohled stejně, ale je to vyrobené dnes běžně dostupnými postupy, zpravidla kvůli ceně.
Kvůli ceně, přičemž současný most je v tehdejší měně dražší díky inflaci, dlouhému povolování atd.
No a teď tě frajere chci vidět, jak tohle spočítáš a dokážeš.
Takže se to má dělat dnes „neběžnými“ postupy? Aby to bylo dražší a míň kvalitní?
Proč??? Psal jsem snad něco takového?
Pro mně by tam mohl být zcela současný jednoduchý funkční most, splňující požadované parametry.
Tato trať by měla být moderní součástí táborského příměsta a k tomu žádné historické reminiscence nejsou potřeba.
Se svojí připomínkou se laskavě obraťte na pana „Radomír V.“, který možná Bechyňku vidí, jako muzeum a provedení nového mostu mu zřejmě není dostatečně autentické.
Píše se o tvarové replice, nikoliv o přesné replice. Hodilo by se ti ujasnit si rozdíly mezi těmito dvěma termíny.
A vypadat to bude prakticky stejně jako dnes, viz vizualizace:
https://www.facebook.com/mutaborcz/posts/913494490999662
Vizualizace neodpovídá ani náznakem realitě a novém mostu, který je připraven na výměnu. Kdo byl v Táboře na rozlučce tak ví. Starý most je mnohem odlehčenější.
Asi by bylo dobré, aby nový most měl dostatečnou nosnost pro současné nákladní vlaky. Landwasserviadukt je po rekonstrukci zesílený předpínacími lany a bezstyková kolej je na betonových pražčích.
Ty plechy a profily jsou z hutí a válcoven úplně stejně jako kdysi.
Co je na soustavě 1500V unikátního? Kolik takových tratí je ve Francii Nizozemí a jinde?
bechynka je snad ve francii ci nizozemi?
Tratě Tábor – Bechyně a Znojmo – Retz jsou u nás dvě unikátní tratě z hlediska napájecích soustav. Celkem jsou v česku 4 napájecí soustavy, z toho 2 zaberou pouze tyto dvě tratě.
https://provoz.spravazeleznic.cz/PORTAL/Show.aspx?path=/Data/Mapy/kol.pdf
Takže běžné soustavy. Kdyby to bylo 3x 450V 40Hz 2 fáze v troleji a jedna v kolejích, jako na Jungfraubahn, tak by se dalo mluvit o unikátu. Vůz má asynchronni motor s přepínatelným počtem polů nahoru pohání a po spádu brzdí a dodává proud do sítě, zřejmě přes rotační měnič. Pokud tam ten systém dodneška je a není nahrazený nějakou kňouravou elektronikou.
UNIKÁTNÍ = jediný svého druhu, jedinečný, ojedinělý, vzácný. https://slovnik-cizich-slov.abz.cz/web.php/slovo/unikatni
Takže oba máme pravdu.
– vy proto, že si nemyslíte, že by toto napájení bylo nějak jedinečné, nebo vzácné
– já taky, protože to je jediná železniční trať s tímto (jinde možná běžným) napájením v Česku
Vůbec nic.
Na hodnotě napětí nic. Ten zbytek je zajímavý.
Tak asi tato výluka se dá pochopit, hlavně ze se dějí velké změny v souběhu a ne za sebou (jak je často zvykem).
A třeba, pokud se to povede, soto-turisticke cestující obecenstvo bude moct podpořit v JČk třeba úzkou v Hradci. 😉
„Hlavně, že se dějí velké změny v souběhu a ne za sebou“ 🙂 Skutečně? Jste si tím jistý? Nerad vám kazím náladu, ale: Z textu: „Správa železnic výluku zároveň využije k rekonstrukci trakčního vedení, a to na zhruba PĚTI kilometrech v úseku Slapy – Malšice včetně obou stanic. Jde o PRVNÍ ETAPU prosté rekonstrukce stávajícího trakčního vedení a ukolejnění.“ 🙂 SŽ: Informace o stavbě C-95 – Opravné práce v úseku Tábor – Bechyně – Zahájení realizace: 2024, Konec realizace: 2026 Informace o stavbě C-103 – Prostá rekonstrukce trakčního vedení trati Tábor – Bechyně – Zahájení realizace: 2025, Konec realizace: 2027… Číst vice »
No co už,už jsme si zvykli .jak začnou prázdniny,dráha přepne do udrzboveho módu.zubacka taky nechodí,na SOEG se taky člověk nedostane..Bechynoa jakbysmet.jeste začne Pacifik a mužem sedět doma
Naštěstí budou sedět doma na zadku jen kolenovrti, co jezdí jen na režijku.
Ostatní si vyberou z desítek železničních akcí na jihu i jinde a bude to super sezona.
https://www.cd.cz/vlakem-na-vylet/vylet/kaplice-bujanov/na-oslavy-200-let-konesprezky-pendolinem-nebo-parou/18673
https://zdopravy.cz/na-jihu-cech-zacina-leto-s-parou-vsudybylka-navstivi-vedle-sumavy-i-dalsi-lokality-249759/
https://www.waldviertelbahn.at/fahrplan-wvb-gesamt
https://festivalparnichlokomotiv.cz/
Atd.
A to zase ne🤨