Tam se nejedná o to, zda ji chtějí nebo nechtějí vlastnit, ale o to, že bude drahé a nepraktické to napojit na koleje.
České hobby prohlašovat každou tuctovou ruinu za kulturní památku je poměrně bizarní. Je to typizovaná průmyslová stavba, obřích rozměrů, s necitlivými přístavbami a vyrobit z toho něco smysluplného je nadlidský úkol.
Jako kdyby nestačila památeční budova v Chocni, která je taky obří a její využití velmi obtížné…
A vite co jsou zdaleka nejnesmyslnejsi pamatkove stavby z hlediska uzit – ruzne kostely prevazne v sudetech. Myslim, ze je presto nikdo nebude chtit bourat….
Proste po hystericke dobe likvidace vseho stareho jako prezileho se vytvorila a zabetonovala lobby staromilcu. Kdybychom se nechovali jako zhuleni buldozeristi driv, nemusime tak blbnout ted.
Tonda
4 hodin
Tam si mohl udelat muzeum Bednar, lepsi nez Dolni Lipka na konci sveta. Penize problem nejsou, ma Netolickeho…….
Okolí Dolní Lipky je turisticky/návštěvnicky nesrovnatelně atraktivnější, než Choceň. Rovněž tamní výtopna je svou velikostí přiměřenější a „udržitelnější“, než Choceň.
Pavel
5 hodin
Kdyby radši zrušili ten přejezd a místo něho udělali podjezd či nadjezd. Možná by ten areál ani nemuseli celý zbourat.
Aleš
6 hodin
Nevím co je myšleno památkovou ochranou, kromě zápisu v registru památkových objektů. Samotné vyhlášení kulturní památkou neproběhlo, resp. budova nebyla vyhlášena památkou z důvodu obav, že by to bránilo výstavbě uvažovaného silničního nadjezdu který byl plánovém v těsné blízkosti stavby. To už není aktuální. Areál je ukázkou neschopnosti ČD postarat se o vlastní majetek , který byl zdevastován a rozkraden… To že někdo konečně po letech dospěl k myšlence prodeje je malý zázrak.
Přesně tak a mluvčí ČD ještě dodá: „Budovu jsme také ve spolupráci s městem na podzim vyklidili a na naše náklady zabezpečili proti vniknutí“, to už mi mozek nebere. To jako ta budova nebyla jejich a najednou je?
A jak se mají ČD starat o majetek, který je pro ně nepotřebný? Nechat to 24/7 hlídat, opravovat, vyměňovat rozvody, vyměnit okna? .-) Protože jim ten majetek v budoucnu k něčemu bude? Anevíte k čemu? Účetně už je vše dávno odepsáno, takže i prodej za 1,- Kč je mimořádný výnos… 🙂
Říká se tomu péče řádného hospodáře. Nemovitost prostě obvykle prodáte za víc, pokud je udržovaná; naopak leta opuštěné a nehlídané budovy, kde bydleli tak leda bezdomovci, se prodávají už jen za cenu pozemku.
PŘH znamená investovat do nepotřebného majetku který a.s. nepotřebuje k dosahování obchodních cílů a nepotřebuje ho ke své obchodní strategii? To jako fakt? 🙂
Péče řádného hospodáře je někdy taky nechat to spadnout,a rozjezdit buldozerem. Musíte se na to dívat z pozice majitele firmy,ne majitele baráku. Ona ta údržba někdy příjde na víc peněz,než hypotetický výnos z prodeje.
Protože si to myslíte? Řádný hospodář má právo se zbavit nepotřebného majetku a může to provést způsobem jímž obvykle neutrpí ztrátu. S ohledem na to, že budovy jsou již odepsané nemusí o ně de facto vůbec pečovat, jen a pouze dbát na bezpečnost, což může činit i výstražnými tabulkami. Tady by ostraha v rozporu se zájmy vlastníka jen navyšovala provozní náklady…. Dokud stavba nikoho neohrožuje může s ní vlastník nakládat jak se mu zachce.
Tak je to i o tom jací lidé ty České dráhy vedou. Jestliže prasata, jejichž vizitkou jsou takovéto ruiny hyzdící okolí (nemluvě o nevyřešené ekologické zátěži), tak se ovšem nacházíme v rozvojové zemi.
Měl byste se smířit s tím, že nepotřebné věci se zakonzervují a hlídají, nebo včas prodají, nebo zbourají a prostor se využije lépe než zaclánějící ruinou.
Nikoliv jací lidé ale jen a pouze jakou strategii společnosti na valné hromadě určili její akcionáři. Pokud taková strategie ukládá statutárnímu orgánu společnost vést tak aby se zbavila nepotřebného majetku, činí tak zcela legálně a v souladu s příkazem akcionáře.
asfalter
7 hodin
Umím si představit, že je z toho víkendové centrum šotoušů. Spolek na zaparkování lokomotiv by se vždycky našel, otázka co z toho bude chtít město. Že by infocentrum s muzem vláčků?
Víkendové centrum šotoušů? Na co? Šotouši o víkendu šotouší, nechtějí sedět v centru 🙂
Hlavni otázka samozřejmě je, kdo to zaplatí, ať už to „to“ bude cokoliv. Pro dopravce je budova této konfigurace k ničemu, že by se tu pohyboval bohatý, ovšem bezprizorný spolek hledající prostor pro sbírku se taky nezdá, pro město je ta budova rovněž k ničemu, takže sorry, konečná.
Ti šotouši musí tu mašinu a vozy schovat, pracovat na nich a pak o víkendech drandit po lokálkách. Jedna lokomotiva ve spřahu s ETCS je dokáže dopravit na vymyšlené místo.
Třeba na Ostravsku to má dobře udělaný Slezský železniční spolek. Ti ale mají daleko více možností, neboť Ostravsko je prošpikované železnici, vlečky a dalšími objekty železnice.
Módou? Záměrem? Čí záměr to má být a komu by tím měl prospět? Co z toho bude kdo mít, že např. ta lokomotiva, co jela ze Španělska na okruh do Velimi, jela po silnici namísto dráhy. Buďte prosím konkrétní, toto jsou strašně vágní řeči typu „Všeci kradnú“.
Asi úplně normálně, ne? Prostě to bude táhnout lokomotiva, která ETCS má. Nebo si snad myslíte, že na vlaku musí mít každý vůz ETCS? 🤦♂️
Už se fakt proberte…
No uvidíme pro koho bude komfortní……
Říct „budovu nechceme, protože se nám na nic nehodí“ by asi bylo moc jednoduché a přímočaré 🙂
To je pravda. A to ještě nevyhořela. Pak to půjde lépe
Tam se nejedná o to, zda ji chtějí nebo nechtějí vlastnit, ale o to, že bude drahé a nepraktické to napojit na koleje.
České hobby prohlašovat každou tuctovou ruinu za kulturní památku je poměrně bizarní. Je to typizovaná průmyslová stavba, obřích rozměrů, s necitlivými přístavbami a vyrobit z toho něco smysluplného je nadlidský úkol.
Jako kdyby nestačila památeční budova v Chocni, která je taky obří a její využití velmi obtížné…
Čím se napojení choceňského depa do stanice liší od napojení jiných dep?
A vite co jsou zdaleka nejnesmyslnejsi pamatkove stavby z hlediska uzit – ruzne kostely prevazne v sudetech. Myslim, ze je presto nikdo nebude chtit bourat….
Proste po hystericke dobe likvidace vseho stareho jako prezileho se vytvorila a zabetonovala lobby staromilcu. Kdybychom se nechovali jako zhuleni buldozeristi driv, nemusime tak blbnout ted.
Tam si mohl udelat muzeum Bednar, lepsi nez Dolni Lipka na konci sveta. Penize problem nejsou, ma Netolickeho…….
Okolí Dolní Lipky je turisticky/návštěvnicky nesrovnatelně atraktivnější, než Choceň. Rovněž tamní výtopna je svou velikostí přiměřenější a „udržitelnější“, než Choceň.
Kdyby radši zrušili ten přejezd a místo něho udělali podjezd či nadjezd. Možná by ten areál ani nemuseli celý zbourat.
Nevím co je myšleno památkovou ochranou, kromě zápisu v registru památkových objektů. Samotné vyhlášení kulturní památkou neproběhlo, resp. budova nebyla vyhlášena památkou z důvodu obav, že by to bránilo výstavbě uvažovaného silničního nadjezdu který byl plánovém v těsné blízkosti stavby. To už není aktuální. Areál je ukázkou neschopnosti ČD postarat se o vlastní majetek , který byl zdevastován a rozkraden… To že někdo konečně po letech dospěl k myšlence prodeje je malý zázrak.
Přesně tak a mluvčí ČD ještě dodá: „Budovu jsme také ve spolupráci s městem na podzim vyklidili a na naše náklady zabezpečili proti vniknutí“, to už mi mozek nebere. To jako ta budova nebyla jejich a najednou je?
A jak se mají ČD starat o majetek, který je pro ně nepotřebný? Nechat to 24/7 hlídat, opravovat, vyměňovat rozvody, vyměnit okna? .-) Protože jim ten majetek v budoucnu k něčemu bude? Anevíte k čemu? Účetně už je vše dávno odepsáno, takže i prodej za 1,- Kč je mimořádný výnos… 🙂
Říká se tomu péče řádného hospodáře. Nemovitost prostě obvykle prodáte za víc, pokud je udržovaná; naopak leta opuštěné a nehlídané budovy, kde bydleli tak leda bezdomovci, se prodávají už jen za cenu pozemku.
To je jistě obecně pravda, ale nejsem si jist, jestli zrovna tahle konkrétní výtopna v úrovni stavu 19. století má vůbec nějakého hypotetického kupce.
PŘH znamená investovat do nepotřebného majetku který a.s. nepotřebuje k dosahování obchodních cílů a nepotřebuje ho ke své obchodní strategii? To jako fakt? 🙂
Péče řádného hospodáře je někdy taky nechat to spadnout,a rozjezdit buldozerem. Musíte se na to dívat z pozice majitele firmy,ne majitele baráku. Ona ta údržba někdy příjde na víc peněz,než hypotetický výnos z prodeje.
Ostrahu, osvětlení a základní údržbu by správný hospodář dělat měl i u konzervovaných objektů.
Protože si to myslíte? Řádný hospodář má právo se zbavit nepotřebného majetku a může to provést způsobem jímž obvykle neutrpí ztrátu. S ohledem na to, že budovy jsou již odepsané nemusí o ně de facto vůbec pečovat, jen a pouze dbát na bezpečnost, což může činit i výstražnými tabulkami. Tady by ostraha v rozporu se zájmy vlastníka jen navyšovala provozní náklady…. Dokud stavba nikoho neohrožuje může s ní vlastník nakládat jak se mu zachce.
Tak je to i o tom jací lidé ty České dráhy vedou. Jestliže prasata, jejichž vizitkou jsou takovéto ruiny hyzdící okolí (nemluvě o nevyřešené ekologické zátěži), tak se ovšem nacházíme v rozvojové zemi.
Měl byste se smířit s tím, že nepotřebné věci se zakonzervují a hlídají, nebo včas prodají, nebo zbourají a prostor se využije lépe než zaclánějící ruinou.
Nikoliv jací lidé ale jen a pouze jakou strategii společnosti na valné hromadě určili její akcionáři. Pokud taková strategie ukládá statutárnímu orgánu společnost vést tak aby se zbavila nepotřebného majetku, činí tak zcela legálně a v souladu s příkazem akcionáře.
Umím si představit, že je z toho víkendové centrum šotoušů. Spolek na zaparkování lokomotiv by se vždycky našel, otázka co z toho bude chtít město. Že by infocentrum s muzem vláčků?
Víkendové centrum šotoušů? Na co? Šotouši o víkendu šotouší, nechtějí sedět v centru 🙂
Hlavni otázka samozřejmě je, kdo to zaplatí, ať už to „to“ bude cokoliv. Pro dopravce je budova této konfigurace k ničemu, že by se tu pohyboval bohatý, ovšem bezprizorný spolek hledající prostor pro sbírku se taky nezdá, pro město je ta budova rovněž k ničemu, takže sorry, konečná.
Ti šotouši musí tu mašinu a vozy schovat, pracovat na nich a pak o víkendech drandit po lokálkách. Jedna lokomotiva ve spřahu s ETCS je dokáže dopravit na vymyšlené místo.
Třeba na Ostravsku to má dobře udělaný Slezský železniční spolek. Ti ale mají daleko více možností, neboť Ostravsko je prošpikované železnici, vlečky a dalšími objekty železnice.
Šotouši o víkendech, co jsem pochopil, se snaží dostat do různých lokálek i s kolem. Nemají čas jen tak někde vysedávat.
a jak se tam ty vozidla dostanou po koridoru s ETCS? , nejdříve to nechali s devastovat a teď je to ještě pro muzeální aktivity odříznuté od světa ..
Ale to není ničí chyba nebo nekalý záměr, to je vývoj, věci se mění.
No, stalo se módou (záměrem) i kolejová vozidla převážet po silnicích…
Módou? Záměrem? Čí záměr to má být a komu by tím měl prospět? Co z toho bude kdo mít, že např. ta lokomotiva, co jela ze Španělska na okruh do Velimi, jela po silnici namísto dráhy. Buďte prosím konkrétní, toto jsou strašně vágní řeči typu „Všeci kradnú“.
Asi úplně normálně, ne? Prostě to bude táhnout lokomotiva, která ETCS má. Nebo si snad myslíte, že na vlaku musí mít každý vůz ETCS? 🤦♂️
Už se fakt proberte…