Kdo to ČD svěřil? Není to tak, že to předchůdce ČD postavil? A teď pro to není využití.
Jirka
1 měsíc
V Chomutově je mraky železničních exponátů venku. Žabotlam jak tam v roce 2018 přijel, tak tam stojí. Tornádo přijelo loni a stojí tam také. Tento objekt by byl dobrý depozitář.
Bohužel, a na konci republiky, toto je relativně uprostřed republiky
218
1 měsíc
Můžou se na městě jít poradit 10 km vedle,jak naložit s památkově chráněným objektem uprostřed kolejí..
petr
1 měsíc
velmi pěkná rotunda!
Kuba
1 měsíc
Může mi někdo informovaný říct, kde bude nadjezd nebo podjezd, jak v článku říká Jiří Svoboda? To bude pro silnici II/315? A zdvoukolejňovat se bude předpokládám Choceň – Týniště n.O.?
Tam se nejedná o to, zda ji chtějí nebo nechtějí vlastnit, ale o to, že bude drahé a nepraktické to napojit na koleje.
České hobby prohlašovat každou tuctovou ruinu za kulturní památku je poměrně bizarní. Je to typizovaná průmyslová stavba, obřích rozměrů, s necitlivými přístavbami a vyrobit z toho něco smysluplného je nadlidský úkol.
Jako kdyby nestačila památeční budova v Chocni, která je taky obří a její využití velmi obtížné…
A vite co jsou zdaleka nejnesmyslnejsi pamatkove stavby z hlediska uzit – ruzne kostely prevazne v sudetech. Myslim, ze je presto nikdo nebude chtit bourat….
Proste po hystericke dobe likvidace vseho stareho jako prezileho se vytvorila a zabetonovala lobby staromilcu. Kdybychom se nechovali jako zhuleni buldozeristi driv, nemusime tak blbnout ted.
To je sice krásný ideologický výkřik, pro tyto stavby je však potřeba vymyslet nové využití a pak zejména sehnat dostatek peněz na jejich sanaci a uvedení pokud možno do původního stavu. Kéž se to povede u co nejvíce takových staveb.
Tonda
1 měsíc
Tam si mohl udelat muzeum Bednar, lepsi nez Dolni Lipka na konci sveta. Penize problem nejsou, ma Netolickeho…….
Okolí Dolní Lipky je turisticky/návštěvnicky nesrovnatelně atraktivnější, než Choceň. Rovněž tamní výtopna je svou velikostí přiměřenější a „udržitelnější“, než Choceň.
Nechci nikomu brát iluze, ale šotoušky bude v Lipce možná o pár kusů více. Jinak množství cyklistů, kteří jezdí podle Orlice bude asi násobně převyšovat počty turistů v Lipce. Pravda, většina skončí u pivovaru a dál k výtopně nedojedou. Lipka je prakticky bezvýznamná zastávka ke Kralickému Sněžníku, natolik blízko před cílem, že na zastávku po cestě moc neaspiruje.
Ke Kralickému Sněžníku je spousta bezvýznamných zastávek. Třeba tvrz Hůrka a Bouda, Suchý vrch a samozřejmě lunapark na Dolní Moravě.
Cimrmanovským dotazem: „Co je v Chocni?“
Pavel
1 měsíc
Kdyby radši zrušili ten přejezd a místo něho udělali podjezd či nadjezd. Možná by ten areál ani nemuseli celý zbourat.
Aleš
1 měsíc
Nevím co je myšleno památkovou ochranou, kromě zápisu v registru památkových objektů. Samotné vyhlášení kulturní památkou neproběhlo, resp. budova nebyla vyhlášena památkou z důvodu obav, že by to bránilo výstavbě uvažovaného silničního nadjezdu který byl plánovém v těsné blízkosti stavby. To už není aktuální. Areál je ukázkou neschopnosti ČD postarat se o vlastní majetek , který byl zdevastován a rozkraden… To že někdo konečně po letech dospěl k myšlence prodeje je malý zázrak.
Přesně tak a mluvčí ČD ještě dodá: „Budovu jsme také ve spolupráci s městem na podzim vyklidili a na naše náklady zabezpečili proti vniknutí“, to už mi mozek nebere. To jako ta budova nebyla jejich a najednou je?
A jak se mají ČD starat o majetek, který je pro ně nepotřebný? Nechat to 24/7 hlídat, opravovat, vyměňovat rozvody, vyměnit okna? .-) Protože jim ten majetek v budoucnu k něčemu bude? Anevíte k čemu? Účetně už je vše dávno odepsáno, takže i prodej za 1,- Kč je mimořádný výnos… 🙂
Říká se tomu péče řádného hospodáře. Nemovitost prostě obvykle prodáte za víc, pokud je udržovaná; naopak leta opuštěné a nehlídané budovy, kde bydleli tak leda bezdomovci, se prodávají už jen za cenu pozemku.
PŘH znamená investovat do nepotřebného majetku který a.s. nepotřebuje k dosahování obchodních cílů a nepotřebuje ho ke své obchodní strategii? To jako fakt? 🙂
Péče řádného hospodáře je někdy taky nechat to spadnout,a rozjezdit buldozerem. Musíte se na to dívat z pozice majitele firmy,ne majitele baráku. Ona ta údržba někdy příjde na víc peněz,než hypotetický výnos z prodeje.
Nepotrebny majetek uz mel byt davno prodan. Zajemci vetsinou jsou. Jenze nejdrive je ponechan bez udrzby svemubosudu, a kdyz je zdevastovan, hleda se novy majitel
Kdy dávno prodán? Před měsícem, před rokem, před deseti lety? Komu? Už vám někdo vysvětlil jak se prodávají objekty specifického použití? Pokud víte o zájemci, tak ho kontaktujte a vyjednejte si u ČD provizi….
Protože si to myslíte? Řádný hospodář má právo se zbavit nepotřebného majetku a může to provést způsobem jímž obvykle neutrpí ztrátu. S ohledem na to, že budovy jsou již odepsané nemusí o ně de facto vůbec pečovat, jen a pouze dbát na bezpečnost, což může činit i výstražnými tabulkami. Tady by ostraha v rozporu se zájmy vlastníka jen navyšovala provozní náklady…. Dokud stavba nikoho neohrožuje může s ní vlastník nakládat jak se mu zachce.
Tak je to i o tom jací lidé ty České dráhy vedou. Jestliže prasata, jejichž vizitkou jsou takovéto ruiny hyzdící okolí (nemluvě o nevyřešené ekologické zátěži), tak se ovšem nacházíme v rozvojové zemi.
Měl byste se smířit s tím, že nepotřebné věci se zakonzervují a hlídají, nebo včas prodají, nebo zbourají a prostor se využije lépe než zaclánějící ruinou.
Nikoliv jací lidé ale jen a pouze jakou strategii společnosti na valné hromadě určili její akcionáři. Pokud taková strategie ukládá statutárnímu orgánu společnost vést tak aby se zbavila nepotřebného majetku, činí tak zcela legálně a v souladu s příkazem akcionáře.
Tak vy zase předpokládáte, že České Dráhy jsou řízené jako nějaká americká korporace… Akcionářem je stát a otázka využití neopotřebných majetků je pod rozlišovací schopnost.
Majetků dostali nabagrováno za desítky miliard, jasná strategie je vyzobat a monetizovat rozinky, zbytek prodat zpět Svoboďákovi za napálené sazby… a bordel a ruiny typu tohle nebo Kutná Hora (viz reportáže o WYNX) řešit nebudou.
Už vám někdo vysvětlil, že akcionář společnost neřídí? Obchodně společnost řídí statutární orgán, statutárním orgánem není akcionář. Akcionář nesmí do obchodního vedení zasahovat, viz ZOK.
Počkat, to jsou mi novinky. Já myslel, že na zobání rozinek je někdo úplně jiný! Zase jste mi to přeházel, jak se v tom teď vyznat…
asfalter
1 měsíc
Umím si představit, že je z toho víkendové centrum šotoušů. Spolek na zaparkování lokomotiv by se vždycky našel, otázka co z toho bude chtít město. Že by infocentrum s muzem vláčků?
Víkendové centrum šotoušů? Na co? Šotouši o víkendu šotouší, nechtějí sedět v centru 🙂
Hlavni otázka samozřejmě je, kdo to zaplatí, ať už to „to“ bude cokoliv. Pro dopravce je budova této konfigurace k ničemu, že by se tu pohyboval bohatý, ovšem bezprizorný spolek hledající prostor pro sbírku se taky nezdá, pro město je ta budova rovněž k ničemu, takže sorry, konečná.
Ti šotouši musí tu mašinu a vozy schovat, pracovat na nich a pak o víkendech drandit po lokálkách. Jedna lokomotiva ve spřahu s ETCS je dokáže dopravit na vymyšlené místo.
Třeba na Ostravsku to má dobře udělaný Slezský železniční spolek. Ti ale mají daleko více možností, neboť Ostravsko je prošpikované železnici, vlečky a dalšími objekty železnice.
Zaplatpanbuh, že sotousi existují, kdo by platil nostalgické akce…. Je ostuda, že se ta budova nechala dovést do takového stavu… Kdyby už dříve budovu KPKV, budova vypadá jinak a SZ dostala peníze…
Módou? Záměrem? Čí záměr to má být a komu by tím měl prospět? Co z toho bude kdo mít, že např. ta lokomotiva, co jela ze Španělska na okruh do Velimi, jela po silnici namísto dráhy. Buďte prosím konkrétní, toto jsou strašně vágní řeči typu „Všeci kradnú“.
Asi úplně normálně, ne? Prostě to bude táhnout lokomotiva, která ETCS má. Nebo si snad myslíte, že na vlaku musí mít každý vůz ETCS? 🤦♂️
Už se fakt proberte…
Obvyklý přístup/nepřístup ČD ke svěřenému majetku budov, které převážně jen chátrají.
Kdo to ČD svěřil? Není to tak, že to předchůdce ČD postavil? A teď pro to není využití.
V Chomutově je mraky železničních exponátů venku. Žabotlam jak tam v roce 2018 přijel, tak tam stojí. Tornádo přijelo loni a stojí tam také. Tento objekt by byl dobrý depozitář.
Akorát že ani žabotlam, ani tornádo do něj nedáte, leda je roztrhat na jednotlivé vozy.
Chomutov= rom šrot SrO
Bohužel, a na konci republiky, toto je relativně uprostřed republiky
Můžou se na městě jít poradit 10 km vedle,jak naložit s památkově chráněným objektem uprostřed kolejí..
velmi pěkná rotunda!
Může mi někdo informovaný říct, kde bude nadjezd nebo podjezd, jak v článku říká Jiří Svoboda? To bude pro silnici II/315? A zdvoukolejňovat se bude předpokládám Choceň – Týniště n.O.?
No uvidíme pro koho bude komfortní……
Říct „budovu nechceme, protože se nám na nic nehodí“ by asi bylo moc jednoduché a přímočaré 🙂
To je pravda. A to ještě nevyhořela. Pak to půjde lépe
Tam se nejedná o to, zda ji chtějí nebo nechtějí vlastnit, ale o to, že bude drahé a nepraktické to napojit na koleje.
České hobby prohlašovat každou tuctovou ruinu za kulturní památku je poměrně bizarní. Je to typizovaná průmyslová stavba, obřích rozměrů, s necitlivými přístavbami a vyrobit z toho něco smysluplného je nadlidský úkol.
Jako kdyby nestačila památeční budova v Chocni, která je taky obří a její využití velmi obtížné…
Čím se napojení choceňského depa do stanice liší od napojení jiných dep?
A vite co jsou zdaleka nejnesmyslnejsi pamatkove stavby z hlediska uzit – ruzne kostely prevazne v sudetech. Myslim, ze je presto nikdo nebude chtit bourat….
Proste po hystericke dobe likvidace vseho stareho jako prezileho se vytvorila a zabetonovala lobby staromilcu. Kdybychom se nechovali jako zhuleni buldozeristi driv, nemusime tak blbnout ted.
Já jsem se jako zhulený buldozerát nikdy nechoval
(a na jeden kostel v Sudetech se chystám: https://mapy.com/s/nelezugepa).
Jinak jak už bylo řečeno kýmsi výše, výtopna nemá památkovou ochranu, což její možné využití (se zachováním aspoň něčeho) docela rozšiřuje.
https://pamatkovykatalog.cz/kruhova-vytopna-depa-chocen-14618654
To je sice krásný ideologický výkřik, pro tyto stavby je však potřeba vymyslet nové využití a pak zejména sehnat dostatek peněz na jejich sanaci a uvedení pokud možno do původního stavu. Kéž se to povede u co nejvíce takových staveb.
Tam si mohl udelat muzeum Bednar, lepsi nez Dolni Lipka na konci sveta. Penize problem nejsou, ma Netolickeho…….
Okolí Dolní Lipky je turisticky/návštěvnicky nesrovnatelně atraktivnější, než Choceň. Rovněž tamní výtopna je svou velikostí přiměřenější a „udržitelnější“, než Choceň.
Nechci nikomu brát iluze, ale šotoušky bude v Lipce možná o pár kusů více. Jinak množství cyklistů, kteří jezdí podle Orlice bude asi násobně převyšovat počty turistů v Lipce. Pravda, většina skončí u pivovaru a dál k výtopně nedojedou. Lipka je prakticky bezvýznamná zastávka ke Kralickému Sněžníku, natolik blízko před cílem, že na zastávku po cestě moc neaspiruje.
Ke Kralickému Sněžníku je spousta bezvýznamných zastávek. Třeba tvrz Hůrka a Bouda, Suchý vrch a samozřejmě lunapark na Dolní Moravě.
Cimrmanovským dotazem: „Co je v Chocni?“
Kdyby radši zrušili ten přejezd a místo něho udělali podjezd či nadjezd. Možná by ten areál ani nemuseli celý zbourat.
Nevím co je myšleno památkovou ochranou, kromě zápisu v registru památkových objektů. Samotné vyhlášení kulturní památkou neproběhlo, resp. budova nebyla vyhlášena památkou z důvodu obav, že by to bránilo výstavbě uvažovaného silničního nadjezdu který byl plánovém v těsné blízkosti stavby. To už není aktuální. Areál je ukázkou neschopnosti ČD postarat se o vlastní majetek , který byl zdevastován a rozkraden… To že někdo konečně po letech dospěl k myšlence prodeje je malý zázrak.
Přesně tak a mluvčí ČD ještě dodá: „Budovu jsme také ve spolupráci s městem na podzim vyklidili a na naše náklady zabezpečili proti vniknutí“, to už mi mozek nebere. To jako ta budova nebyla jejich a najednou je?
A jak se mají ČD starat o majetek, který je pro ně nepotřebný? Nechat to 24/7 hlídat, opravovat, vyměňovat rozvody, vyměnit okna? .-) Protože jim ten majetek v budoucnu k něčemu bude? Anevíte k čemu? Účetně už je vše dávno odepsáno, takže i prodej za 1,- Kč je mimořádný výnos… 🙂
Říká se tomu péče řádného hospodáře. Nemovitost prostě obvykle prodáte za víc, pokud je udržovaná; naopak leta opuštěné a nehlídané budovy, kde bydleli tak leda bezdomovci, se prodávají už jen za cenu pozemku.
To je jistě obecně pravda, ale nejsem si jist, jestli zrovna tahle konkrétní výtopna v úrovni stavu 19. století má vůbec nějakého hypotetického kupce.
PŘH znamená investovat do nepotřebného majetku který a.s. nepotřebuje k dosahování obchodních cílů a nepotřebuje ho ke své obchodní strategii? To jako fakt? 🙂
Péče řádného hospodáře je někdy taky nechat to spadnout,a rozjezdit buldozerem. Musíte se na to dívat z pozice majitele firmy,ne majitele baráku. Ona ta údržba někdy příjde na víc peněz,než hypotetický výnos z prodeje.
150 let výročí
Nepotrebny majetek uz mel byt davno prodan. Zajemci vetsinou jsou. Jenze nejdrive je ponechan bez udrzby svemubosudu, a kdyz je zdevastovan, hleda se novy majitel
Kdy dávno prodán? Před měsícem, před rokem, před deseti lety? Komu? Už vám někdo vysvětlil jak se prodávají objekty specifického použití? Pokud víte o zájemci, tak ho kontaktujte a vyjednejte si u ČD provizi….
Podle článku zájem o koupi výtopny byl, ale už to vyšumělo. Předpokládám že stav výtopny neodpovídal požadované ceně.
Spíš obráceně. Cena neodpovídala stavu výtopny.
Ostrahu, osvětlení a základní údržbu by správný hospodář dělat měl i u konzervovaných objektů.
Protože si to myslíte? Řádný hospodář má právo se zbavit nepotřebného majetku a může to provést způsobem jímž obvykle neutrpí ztrátu. S ohledem na to, že budovy jsou již odepsané nemusí o ně de facto vůbec pečovat, jen a pouze dbát na bezpečnost, což může činit i výstražnými tabulkami. Tady by ostraha v rozporu se zájmy vlastníka jen navyšovala provozní náklady…. Dokud stavba nikoho neohrožuje může s ní vlastník nakládat jak se mu zachce.
Tak je to i o tom jací lidé ty České dráhy vedou. Jestliže prasata, jejichž vizitkou jsou takovéto ruiny hyzdící okolí (nemluvě o nevyřešené ekologické zátěži), tak se ovšem nacházíme v rozvojové zemi.
Měl byste se smířit s tím, že nepotřebné věci se zakonzervují a hlídají, nebo včas prodají, nebo zbourají a prostor se využije lépe než zaclánějící ruinou.
Nikoliv jací lidé ale jen a pouze jakou strategii společnosti na valné hromadě určili její akcionáři. Pokud taková strategie ukládá statutárnímu orgánu společnost vést tak aby se zbavila nepotřebného majetku, činí tak zcela legálně a v souladu s příkazem akcionáře.
Tak vy zase předpokládáte, že České Dráhy jsou řízené jako nějaká americká korporace… Akcionářem je stát a otázka využití neopotřebných majetků je pod rozlišovací schopnost.
Majetků dostali nabagrováno za desítky miliard, jasná strategie je vyzobat a monetizovat rozinky, zbytek prodat zpět Svoboďákovi za napálené sazby… a bordel a ruiny typu tohle nebo Kutná Hora (viz reportáže o WYNX) řešit nebudou.
A proč by to řešili, když je nic nemotivuje…
Už vám někdo vysvětlil, že akcionář společnost neřídí? Obchodně společnost řídí statutární orgán, statutárním orgánem není akcionář. Akcionář nesmí do obchodního vedení zasahovat, viz ZOK.
Počkat, to jsou mi novinky. Já myslel, že na zobání rozinek je někdo úplně jiný! Zase jste mi to přeházel, jak se v tom teď vyznat…
Umím si představit, že je z toho víkendové centrum šotoušů. Spolek na zaparkování lokomotiv by se vždycky našel, otázka co z toho bude chtít město. Že by infocentrum s muzem vláčků?
Víkendové centrum šotoušů? Na co? Šotouši o víkendu šotouší, nechtějí sedět v centru 🙂
Hlavni otázka samozřejmě je, kdo to zaplatí, ať už to „to“ bude cokoliv. Pro dopravce je budova této konfigurace k ničemu, že by se tu pohyboval bohatý, ovšem bezprizorný spolek hledající prostor pro sbírku se taky nezdá, pro město je ta budova rovněž k ničemu, takže sorry, konečná.
Ti šotouši musí tu mašinu a vozy schovat, pracovat na nich a pak o víkendech drandit po lokálkách. Jedna lokomotiva ve spřahu s ETCS je dokáže dopravit na vymyšlené místo.
Třeba na Ostravsku to má dobře udělaný Slezský železniční spolek. Ti ale mají daleko více možností, neboť Ostravsko je prošpikované železnici, vlečky a dalšími objekty železnice.
Zaplatpanbuh, že sotousi existují, kdo by platil nostalgické akce…. Je ostuda, že se ta budova nechala dovést do takového stavu… Kdyby už dříve budovu KPKV, budova vypadá jinak a SZ dostala peníze…
Šotouši o víkendech, co jsem pochopil, se snaží dostat do různých lokálek i s kolem. Nemají čas jen tak někde vysedávat.
a jak se tam ty vozidla dostanou po koridoru s ETCS? , nejdříve to nechali s devastovat a teď je to ještě pro muzeální aktivity odříznuté od světa ..
Ale to není ničí chyba nebo nekalý záměr, to je vývoj, věci se mění.
No, stalo se módou (záměrem) i kolejová vozidla převážet po silnicích…
Módou? Záměrem? Čí záměr to má být a komu by tím měl prospět? Co z toho bude kdo mít, že např. ta lokomotiva, co jela ze Španělska na okruh do Velimi, jela po silnici namísto dráhy. Buďte prosím konkrétní, toto jsou strašně vágní řeči typu „Všeci kradnú“.
Asi úplně normálně, ne? Prostě to bude táhnout lokomotiva, která ETCS má. Nebo si snad myslíte, že na vlaku musí mít každý vůz ETCS? 🤦♂️
Už se fakt proberte…