Pravobřežku čeká mezi Litoměřicemi a Ústím rekonstrukce za 7,6 miliardy korun
Součástí bude i zkapacitnění trati, vznikne nová odbočka Kalvárie.
Sdružení firem Sudop Praha a Strabag Rail vyhrálo soutěž na zpracování dokumentace pro přestavbu 25 kilometrů dlouhého úseku trati z Lysé nad Labem do Děčína v úseku mezi stanicí Litoměřice dolní nádraží a ústeckým střekovským nádražím. Cena v soutěži klesla ze 160 milionů korun na 148 milionů korun. Samotná stavba s rozpočtem 7,6 miliardy korun má začít za dva roky, potrvá do roku 2028.
Vítězství sdružení oznámila Správa železnic v tiskové zprávě. Vítězové mají připravit dokumentaci pro společné územní a stavební řízení. Do soutěže dorazily tři nabídky, ještě od sdružení Sagasta + Sudop Brno a Mott MacDonald CZ.
Trať, která je i důležitou nákladní tepnou, čeká kompletní rekonstrukce. Dojde k výstavbě nových nástupišť a bezbariérových přístupů ve všech stanicích a zastávkách. Ve stanici Velké Žernoseky se postaví podchod, který bude zajišťovat mimoúrovňový přístup k nově vybudovanému ostrovnímu nástupišti. Ve stávající stanici Sebuzín budou zrušena nástupiště, v příznivější poloze k centru obce dojde k výstavbě nové zastávky s názvem Sebuzín-Církvice. Na zastávkách Libochovany a Litoměřice město se zrenovují nástupiště.
V celém traťovém úseku se provede rekonstrukce, případně přestavba vybraných mostů a propustků, modernizací projdou také tři železniční přejezdy.
Správa železnic reaguje nově i na požadavky nákladních dopravců na zvýšení kapacity pro případy mimořádností. Mezi stanicemi Velké Žernoseky a Sebuzín je navržena nová odbočka Kalvárie. Umožní vlakům přejíždět z jedné koleje na druhou a operativně tak reagovat na aktuální provozní situaci. Ve vybraných stanicích dojde k prodloužení kolejí pro nákladní vlaky o délce 740 m. Součástí prací bude i rekonstrukce zabezpečovacího zařízení v mezistaničních úsecích i ve všech stanicích.