Infrastruktura Silnice

Právní bitva o D52 Mikulova. ŘSD má opět územní rozhodnutí, které napadl rakouský spolek

Vizualizace dálnice D52 u obce Bavory. Foto: ŘSD
Vizualizace dálnice D52 u obce Bavory. Foto: ŘSD
Ostravský soud musí znovu projednat žalobu rakouského spolku VIRUS na Jihomoravský kraj.

Nejvyšší správní soud zrušil rozhodnutí Krajského soudu v Ostravě, který na podzim zrušil územní rozhodnutí pro další pokračování dálnice D52 v úseku kolem Mikulova. Vyhověl tak kasační stížnosti, kterou podaly Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) a Jihomoravský kraj.

Vyplývá to z rozhodnutí soudu zveřejněného na úřední desce. Pro ŘSD to prakticky znamená, že má v rukou opět pravomocné územní rozhodnutí. Není ale jasné, na jak dlouho. Nejvyšší správní soud konstatoval ve svém rozhodnutí, že řízení u krajského soudu prohlásil za vadné a nařídil opakované projednání.

Je to pro nás trošku jako dárek k Vánocům. Chystali jsme už podle nového zákona povolení pro celý úsek od vodní nádrže Nové Mlýny až na státní hranici, do toho nyní přišlo toto rozhodnutí. Musíme se s rozsudkem seznámit,“ řekl ředitel brněnského závodu ŘSD David Fiala.

Krajský soud v Ostravě vyhověl letos na podzim žalobě rakouského spolku VIRUS, který u soudu zastupují české Děti Země. Soud zrušil územní rozhodnutí a nařídil ho kraji znovu projednat. VIRUS se na soud obrátil kvůli tomu, že krajský úřad zamítl jeho odvolání, podobně jako u dalších.

Mapa trasy D52 mezi Pernou a státní hranicí. Foto: ŘSD
Mapa trasy D52 mezi Pernou a státní hranicí. Foto: ŘSD

D52 je jednou z dálnic, kde se státu nedaří získat povolení. Původně ŘSD plánovalo, že letos na podzim bude už žádat pro tento úsek o stavební povolení. Na českém území chybí 23 kilometrů dálnice, rakouská část je prakticky hotová. Čtyřpruh vede až k Poysbrunnu a loni na podzim se otevřel dvoupruhový obchvat Drasenhofenu, s možností rozšíření o další dva pruhy

Soud řešil i možnou podjatost soudců Nejvyššího správního soudu Tomáše Rychlého a zaměstnance Vojtěcha Vomáčky. Stěžovatelé upozornili na komentář soudce ohledně napadeného rozsudku na sociální síti a následné „olajkování“ zaměstnancem soudu Vomáčkou. Podle soudu to ale na rozhodování nemělo vliv, protože případ řešil jiný senát.

117 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
zdeněk

at si jde ten rakouský spolek žvatlat k nim, v Rakousku by si nic nedovolili

franzJosej

to je cesky spolek registrovany v Österreich. asi tak

leviathan

Hlavně se nenakazit!

Petr766

Já doufám, že se to Patrikovi vrátí na karmě. A přejede ho auto a bude víceméně už klid.

BND 30

S tou karmou, jakože otrava díky CO…?

Bertik

Aha, takze soucasny stav produkuje mene CO nez moderni dalnice?

Mm.

Podívejte logicky prostě všude, kde lidí zatím nestaví a je to otevřené území pro budouci dálnice, nastehuji se tam ptáci, brouci, zvěř a hlodavci atd. Ptak si ale vždycky najde své náhradní místo.

leviathan

Adaptabilita uvedených živočichů je vyšší než lidská, takže obvykle stačí skrýt svrchní vrstvu a počkat a po měsíci tam není živáčka.

Pete

Chlapi, naše D2 a D52 je něco jako rakouská A4 a A6. Obě na rovině, kousek od sebe. Jedna na Slovensko, druhá do Maďarska. Přes Reintal a Grosskrut už žádná dálnice nepovede. Těšme se ať je D52 hotová, ať se uleví Břeclavi obchvatem. Na intenzity na I/55, resp. B47 to stačí.

Tomáš H

Taky to řešení A4/A6 je dost nesmyslné, částečně za to může hranice mezi 3 státy. Neargumentoval bych špatnými projekty jen proto, že někde už stojí.

Sam - Moravský kreativní komentátor.

To je ale bordel v EÚ. Už nějakej spolek rakouskejch debilů se sere do našich záležitostí a rozhoduje o tom ostravskej soud – to je další bordel v našem soudnictví, že nějakej chchar z Osgtravy rozhoduje o nás na jižní Moravě. Ovšem kdyby to byl soud z Čech , tak gto by bylo ještě horší. Ale to máme z toho, že jsme tehdy nevybojovali na Samosprávnou Moravu, byli jsme blbci a teď to máme.

A nebo když Plzeň musí řešit středočeskou dálnici směrem na jih (D3). Jinak prý „střet zájmů“. To že v tom „střetu zájmů“ můžou být i ty spolky, to už nikdo neřeší.

Chronosphere

To není žádný rakouský spolek,to je pobočka českých deníků,aneb pokus o novou fintu jak oddálit výstavbu kritické infrastruktury.

Chronosphere

Deníků 😬 debilů, samozřejmě.

S Moravskými nesmysly to nemá nic společného. A ten rakouský spolek je Patrik z Brna. Jestli chceš být užitečný, zajdi udělat pořádek k němu na Cejl.

Medvěd

Mám se začít radovat, nebo je to opět předčasné díky vodě a ksichtovi Patrikovi?

Rudolf

Vůbec zde nikdo nezmiňujete počínání bývalých,současných starostů,místostarostů,zastupitelů,radních a podobných činitelů některých obcí na trase Mikulov-Pasohlávky,jejich moci,přístupu k informacím,a prezentace těchto informací,a polopravd v těchto obcích které oni a jejich kámoši z pozice zastupiteklů ovládají.Ono vlasnit penzionek v těchto obcích, malé vinařství je totiž velice dobrý biznis. Proto pověrám,že když bude dálnice,tak Maři bude muset jít fakčit do Kabelwerku na tři směny, jelikož turisti nebudou mít zájem o to jezdit do našeho penzioku,nebudou kupovat naše víno které se nám daří jim prodat bez účtenky (eet)zdejší obyvatelá rádi věří.A voni Ti mladí do toho Brna taky nemusí jezdit.Taky máš dvě benzinky v… Číst vice »

Jan

Četl jste někdo ten rozsudek? Nejvyšší správní soud nezrušil rozhodnutí kvůli právnímu pochybení. Zrušil ho v podstatě jen proto, že Krajský soud v Ostravě nejednal se ŘSD jakož to účastníkem řízení. Krajský soud v Ostravě územní rozhodnutí zrušil kvůli tomu, že úřad, který vydal stavební povolení, odmítl odvolání rakouského spolku (tj. tvrdil, že rakousky spolek nemá být vůbec účastníkem řízení, protože se nejedná o přeshraniční řízení). Nejvyšší správní soud se k otázce, zda rakouský spolek měl či neměl být účastníkem řízení vůbec nevyjádřil. Takže je otázka, jak se změní právní posouzení Krajského soudu v Ostravě za účasti ŘSD…

Jakub

Znají odůvodnění KS a určitě se u NSS bránili proti závěrům. Přinejmenším je uvedou ve svém vyjádření jako účastníka. KS odkryl karty ….

Toník

Teď to zase zablokuje ekoteroristická organizace z Madagaskaru a jste tam, kde jste byli.

Vladimír

Budou dělat vše pro to, aby celou D52 od Pohořelic na rakouské hranice zablokovali. A to jen proto, že se jim nepodařilo prosadit napojení na Rakousko přes Břeclav. Který soud bude konečně mít „koule“ na to, aby věčné odvolávače a blokátory poslal do háje? Nejlépe navždy?

Bolb

Už by ti Patrikové a ostatní vysírači mohli konečně pochopit, že díky dostavěné dálnici A5 až do Drasenhofenu je trasování pevně dané a žádná změna nepřipadá v úvahu. Žádný soud nemá koule jim natvrdo říct, že souboj o změnu trasy už prohráli a teď už se řeší jediná trasa, zase by z jejich strany ubylo sraček. Za další by stát měl okamžitě přestat tyto vysírače financovat – proč to dělá, když mu pak do staveb hážou vidle? Proč to není stylem „na příští rok pro vás máme v rozpočtu tolik, dostanete to postupně a pouze pokud s vámi nebudou žádné… Číst vice »

Vladimír

Dobrý nápad, o něco podobného se pokusil Okamura v rozpravě o státním rozpočtu – utnout peníze neziskovkám, které defacto bojují proti státním zájmům.

Jaaa

Že si myslíte, že je to státní zájem, ještě neznamená, že jím skutečně je. 😀

Karel

Přes Břeclav by to měli postavit paralelně a basta.

Jižan

On se také právě paralelně projednává SILNIČNÍ obchvat Břeclavi a hádejte, kdo proti zuřivě protestuje.

BND 30

Si dovolím nesouhlasit. Obchvat Břeclavi byl ze strany Dětí Země sledován a bylo vyhověno většině jejich rozumných požadavků.

Petr766

Jakých rozumných požadavků?

BND 30

Ochrana mj. obojživelníků, kompenzační opatření. Někde jsem četl rozhovor se starostou Břeclavi, který byl s výsledkem kompromisu spokojený.

Petr

Placete sice hezky, ale na spatnym hrobe. Tohle zpozdeni je kvuli tomu, ze to krajskej soud v Ostrave zbabral. Predchozi zpozdeni bylo kvuli tomu, ze to zbabral krajskej urad. Ze si to u nas prehazujou urady a soudy jako horkej brambor neni chyba „ekoteroristu“.

Kamui

Nouzový stav. Tak co takhle tu stavbu prohlásit za nouzovou a s nějakými Dětmi Země se vůbec nebavit?

K.S.

Spadl jste z maliny?! To by bylo zneužití nouzového stavu a ještě více by to podkopalo jeho pochybnou legitimitu. Kdyby to byla stavba špitálu, prosím, ale dálnice má se zvládáním epidemie pramálo společného. Taková možnost musí být rezervována opravdu jenom pro velmi vážné důvody, za války na fabriky na munici, zbrojovky, cvičiště, elektrárny, přístavy letiště. Teď tak maximálně na nemocnice. Takovou věc můžete udělat jenom pokud ta daná stavba bude sloužit k řešení dané situace. Ne k tomu abyste si vyřešil svou neschopnost. Nouzový stav má být co nejkratší k řešení akutních problémů, vláda jej vůbec nepotřebuje, to co dělá… Číst vice »

Bolb

To by bylo jediný využití nouzovýho stavu, který bych podpořil – obejití vysíračů a spuštění staveb.

K.S.

To by bylo zneužití, v ten moment by to šlo k ÚS a ten by to možná na základě toho celé shodil. Nebo by bylo dané rozhodnutí zneplatněno. A jste tam kde jste byl a ještě k tomu s další ostudou.

Tomáš H

Přiznám se, že mi nikdy nedávalo smysl, proč mají být z Brna na jih paralelně 2 dálnice na Bratislavu/Wien, když železnice stačí jedna. V tomto smyslu chápu ekology, že by raději odbočku z D2 v Břeclavi směrem na Wien. Když ale Rakušani dostavěli svůl kus až skoro k Mikulovu, už je trochu pozdě.

ukulele

Už zase…

Tomáš H

No zase, kdyby vám někdo naplánoval 2 paralelní dálnice 10 km od sebe, mezi kterými je v podstatě rovina bez větších měst, v délce 50 km, asi byste na něj zíral jako na blázna…

Leon

Přesně tak! Opět se ukazuje, jak moc je důležité na začátku správné trasovaní.
Na Vídeň se mělo jezdit přirozeně obchvatem Břeclavi. D52 měla být R 2+2 až do Znojma.

Frantisek

A nejlépe se tam mělo dát jezdit primárně vlakem. Ne, že pro koleje bude na hranicích udržována železná opona.

Vladimír Bílý

A výsledkem by byla přetížená D2, která by se musela draze rozšiřovat na 3+3, obchvat Břeclavi neprosaditelný a nepostavitelný kdo ví do kdy plus spojení Brno-Znojmo přes střed Rajhradu a Židlochovic??? Děkuji nechci! Ještě, že tu D52 je!

Leon

R 2+2 trasa až po Pohořelice, jak stávající D52, ale dál pak na Znojmo v trase I/53. Obchvat Břeclavi je i pro budovanou dálnici D55. Provozu na D2 do budoucna odlehčí právě D55.

Vladimír Bílý

Aha, takže 2+2 do Pohořelic ano. Nezlobte se, ale když už je 2+2 až sem, tak na hranice zbývá již jen cca 23 km, zatímco u D55 z Otrokovic jste k výstavbě do Břeclavi na trojnásobku. A můžu ji prosím vidět?:-) A 2+2 do Znojma, tak to jste taky mimo. Intenzity 2016 říkají něco o 8 000 vozidel denně. To na 2+2 není.

Leon

Ano zbývá 23 km ale přes Nové Mlýny a na hranici CHKO Pálava, což je ten hlavní problém.
D55 se staví tak jak tak, je to hlavní a potřebný tranzit na sever a obchvat Břeclavi je nutný.
Do Znojma intenzita neustále stoupá a s novými úseky S3 v Rakousku se stane tahem na Linec a Salzburg, teda než bude dokončená D52 (jestli teda bude).
Ale Rakušáci už mají A5 skoro celou postavenou na Mikulov, tak tím to všechno padá.
Ale nicméně si stále myslím, že trasa přes Mikulov byla chyba. Rakušáci byli připraveni trasovat i na Břeclav.

Petr766

V Nových Mlýnech není žádný problém, jen ho pseudoekologové snaží vyrábět. Okolo CHKO Pálava se dnes jezdí po nevyhovující silnici, ta auta nikam nezmizí, když by byla D2 přes Břeclav. Protože je to nesmyslná zajížďka.

Tomáš Gottschalk

A ten obchvat Břeclavi táhnout nejlépe kolem lednického zámku,ne? A už vůbec nemluvím o překonání tratě, Dyje a lužního lesa, který tam ještě zbyl.

Leon

Podívejte se na stránky ŘSD, kudy je plánován obchvat Břeclavi a pak kde je zámek Lednice.
Překonání Dyje – rozhodně méně problematické než překonání Nových Mlýnů.

Roman

Leone, máte naprostou pravdu. A to tu, ku podivu, nikdo nezmínil peníze. 23 km bude za jinou částku než 6-7 km okolo Břeclavi, že ano.

Petr766

A ten zbytek od Břeclavi se jako nepočítá? Obchvat Břeclavi povede do kopřiv?

Marek

Blbeč.. obchvat Břeclavi jak píšeš půjde stejně ,je celkem jedno jestli 1+1 nebo 2+2. Jak dříve napsal Topolánek obě lobistické skupiny budou uspokojeny. Mikulov obchat po revoluci měl ,že si jej zastavil to může poděkoval Koštálovi a Marcinčákovi. Podívej se na sčítání dopravy Břeclavi a Mikulova včetně nákladní-tranzitní dopravy. Pokud se chceš k něčemu vyjadřovat ,tak si alespoň zjisti skutečný stav věci včetně podrobností. INTELIGENTE

Marek

Rakousko stavělo A5 na Drasenhofen až po rozhodnutí ČR, napojení u Mikulova.
Původní trasa byla na Břeclav viz ASFINANG jen pro úplnost

Petr

Přirozená cesta z Vídně do Brna je samozřejmě před Mikulov.

Petr766

Na Vídeň se jezdí přirozeně přes Mikulov. Odjakživa.

K.S.

Paralelně?! 10km od sebe?! Proboha, vemte si mapu. D2 a D52 jsou sice kolem Brna pár kilometrů od sebe, ale každá slouží zcela jinému směru, jinému dopravnímu proudu.D2 je Severomořsko-Černomořský, D52 pak pro spojení Brno-Vídeň, respektive to svádí, teoreticky dopravu Sever-Jih. Ono je to složitější na představení, protože Morava je na rozdíl od Čech historickou křižovatkou. D52 je odbočkou tohoto směru mapy. cz/s/keberatana kde D2 je přímým směrem. Další historický směr vede tudy mapy. cz/s/begucuvose no a pak je tu ještě další historický mapy. cz/s/kulakezafe Takže v Brně se kříží několik směrů a to stejné v Břeclavi, ale ty křižovatky… Číst vice »

Kalanis
Kalanis
Kalanis
Jiří kuchta

Divate se na to z úzkého pohledu. Rakusaci A5 mají také pro spojení na Poysdorf a Mistelbach. Naše D52 zase částečně pomáhá dopravě na Znojmo.

Jenda-71

Obchvat Břeclavi jim taky nepasuje.

K.S.

No krom toho že je stavěný v +2 protože dráha sama je už v +1 a musí se přes ni, krom toho že se to staví přes lužní les kde se vyskytují ne zrovna běžné druhy, ale to se už vyřešilo, tak to reálně visí na spekulacích s pozemky. Nebo minimálně do posledních voleb viselo. No a další věc, jděte si vyřídit s někým to zabavení pozemků Lichtensteinům, které skončí bůh ví u kterého soudu, protože stojí dost na vodě.

Ladislav Hrdlička

jel jsi někdy po D2,ta je přeplněna už teď, ta by musela mít 4pruhy každým směrem

Leinad

A protože se víceproudovky nikdy nedělaly, radši povedeme rovnoběžné dálnice.

Frantisek

Taky se nějak zapomnělo na vzletné kecy o podpoře dopravy po železnici. S ní by možná stačila i ta jedna dálnice. Ale to my ne, my si radši zaplácáme krajinu asfaltem a budeme propalovat více ropy.

Bolb

Františku co do toho pořád pleteš železnici? Ty si snad myslíš, že když se nepodaří prosadit a postavit dálnici D52, tak ty lidi co tam chtějí jet nasednou na vlaky? Třeba Poláci, že by jako v Brně nasedli na autovlak a jeli do Hohenau a tam zase s autama vyjeli z vlaku a pokračovali po cestě? To je naprostej omyl, ty auta tam projedou tou trasou tak jako tak, otázkou ekologie průjezdu – buď styl brzda plyn jako teď = ekologie v háji, nebo lépe plynulou rychlostí po dálnici mimo města. Co je lepší? Na železnici zapomeň, ti lidi tam… Číst vice »

K.S.

Pokud by byla železnice dostatečně rychlá, tak nějaké lidi z aut stáhnete, stejně tak pokud by byla dostatečně rychlá a kapacitní pro nákladní dopravu, tak stáhnete nějaké přepravy nákladu.

Chronosphere

Železnice by měla být podporována,ale pouze jako koňka. Cokoliv jiného by mohlo Děti že země rozzuřit k nepříčetnosti.

Karel

Dálnic nebude nikdy dost. Stavět a paralelně!!!!

Sam - Moravský kreativní komentátor.

Protože já když pojedu do Rakouska, tak chci jet směrem Rakousko a ne směrem do slovenské Bratislavy, protože už jen to pomyšlení mne sere.

Petr766

No, zjevně nechápete nic.

Šmoula

Nebylo by lepší uzákonit že na každou stížnost a sabotování kterékoliv stavby by bylo potřeba složit kauci ve výši jedné desetiny hodnoty celého dila ??? A pokud spor u soudu pohrají tsk kauce samozřejmě propadne statu. To by si ti co do všeho vrtají a vše sabotují velice rozmyslela a určitě by dali pokoj a přestali vysírat !!!

Vladimír

Na toto opatření bylo včera pozdě.

Ladislav Hrdlička

určitě, a bylo by po problémech

K.S.

Ne, t by narušilo rovnost před zákonem. Vaše opatření by vedlo k tou že státní projekty, jakkoliv proti předpisům a zákonům, jakkoliv odfláklé, budou nežalovatelné.

Přitom je tu mnohem levnější řešení. Státní úředníci začnou dělat svou práci tak jak mají.

Asi jsem moc velký optimista, že?

Pe.tr

Souhlasím . Jen by to měla být spíš realita . Je to jen neschopnost státní správy , zvláště pokud ví kdo proti nim stojí , mají ho angažovat , aby jim to sepsal , nebo to navrhnout tak , aby neměl důvod protestovat. Nemyslím jenom Patrika ale i jemu podobné ekology a jejich variace .

Leinad

Stát ale nechce jednat, chce prosadit rozhodnutí na sílu.
Protože má úřad vždycky pravdu, klidně postavíme D8 na nestabilním terénu, komu se to nelíbí je ekoterorista.
Postavíme dálnice 10 km od sebe, protože odbočka z Břeclavské dálnice by vyšla levně.

Petr766

To je strašný kec…

Původní Pražák

Otázka, co je rovnost před zákonem, když odpůrci stavbou nijak přímo nedotčení ji mají možnost blokovat, ale zastánci dotčení nevyhovujícím současným stavem žádnou možnost ji odblokovat nemají.

K.S.

Rovnost před zákonem znamená že tam nedáte taková omezení která by fakticky znemožňovala se soudit na základě třídy, tedy majetku. Což návrh na složení kauce v řádu 1/10 je. Ale ano, máte možnost se bránit u soudu, pokud Vám tím že stavba nestojí vzniká škoda, prokazatelná, tak můžete podat občanskoprávní žalobu na daný spolek o náhradu škody, nebo na stát že není s to splnit to co má ve vlastních předpisech. Nebo podejte oznámení na neznámého pachatele. Ono to nějak jde, ale akorát to budou muset podat asi v tomto případě lidé přímo tím zasažení, je to trochu jiná situace… Číst vice »

Jackub

Takže to v podstatě nejde… Krásná rovnost!

K.S.

Pokud dáte dohromady jasné a podložené důkazy jak Vás tím poškodili, tak je zažalovat můžete, co by ne. Tím nějaká rovnost před zákonem není dotčena, na rozdíl od nápadu na kauci ve výši 1/10 rozpočtu.

P.S. Ty organizace napadají přesně řečené body a kroky, to můžete také, pokud to dáte dohromady. A proč se tak děje? Protože úředníci se chovají jak se chovají.

Vladimír

A už jste někdy viděl, že by Děti Země museli platit celospolečenskou škodu na základě nakonec zamítnutého jejich odvolání?

K.S.

A byla podána žaloba o náhradu škody? Pokud ne, tak se nedivte že nic neplatily, Kde není žalobce není soudce, jediné co by mohlo nastat je že by uhradily soudní výlohy.

Vladimír

Já tady pořád slyším nářky na nekvalitní práci úředníků. Ale to příliš nesouvisí s demokracií: v demokracii mám svá práva a povinnosti, mohu dělat svobodná rozhodnutí. Ale zároveň musím za ta svoje svobodná rozhodnutí nést následky. Tento princip neznamená, že se nemohu proti stavbě odvolat, ale v případě, že to moje odvolání bude nedůvodné a způsobím zdržením stavby škodu, musím za to svoje svobodné rozhodnutí nést následky. Tedy např. uhradit sousedovi nájemné za další rok, po který jsem mu svým odvoláním nedůvodně blokoval stavbu nového domu. Všem, kteří se zde dovolávají tzv. rovnosti před zákonem – takto bych si já… Číst vice »

Jaaa

Super, tak až vám vedle zahrádky postaví skládku odpadu, tak se ozvěte.

Vladimír

To není dobrý příklad, to neumožní územní plán.

Ghost Dog

Zdržení ale nezpůsobuje samotné odvolání, nemá odkladný účinek. Zdržení způsobuje skutečnost, že ŘSD se místo nápravy chyby začne soudit a prohraje. Proč by měl žalobce, který poukáže na státní šlendrián, někomu něco platit? To je na hlavu.

Vladimír

Já mluvím o náhradě škody při nedůvodném odvolání.

2084

Takže kdyby se stavěl DOL najednou a předpokládaná cena by byla 610 mld., tak by museli zaplatit kauci 61 mld. To normální lidi nemají šanci sehnat.

Ghost Dog

Proč? Problémy a průtahy vznikají z toho, že spory u soudů prohrává ŘSD, žaloby odkladný účinek prakticky nikdy nemají.

Jenda-71

Proč se nestarají o svůj konec dálnice?

Tamara Bobuľová

Protože ho maj skoro celej hotovej

standa

jojo . nádrž nové mlýny je skvostné dílo musíme dálnici zabránit beeeeee . bože kdy už tohle divadlo skončí????? má někdo odpověď

standa

stejná šaškárna pojebaná jako s D35 u Litomyšle. jděte se vycpat

Jiří Kocurek

Nikdy, účelem je totiž ubližovat lidem.

Frantisek

Cože???

Chronosphere

Jaké cože. Ty snad máš žabičko někde mezi ušima usazenou myšlenku,že lidem neubližuješ?

Honza

Největší škůdci jsou tyhle ekospolky.
Deti země, Duha, Arnika, Greenpeace atd…
Už tam ta dálnice mohla v klidu stát, místní mohli dýchat čistý vzduch a bezpečně přecházet. Každému členovi takového spolku bych přál, aby musel žít vedle silnice I/x a musel to desítky let snášet. A taky bych mu přál, aby mu praskaly zdi a někdo mu házel klacky pod nohy. Nikdo z těch spolků nebydlí hned u silnice, ale svým jednáním zasahují do osudu mnoha lidí.

standa

hnutí duha a děti země už podle názvu napovídá že je zastupují dementi a negramoti co čekáte? …… ty mají všechno v pí……. hlavně že jsou vidět ..

Tamara Bobuľová

Ještě vám tam chybí Voda z Tetčic. Ty taky zrušen všechno co se dá.

pertmartinak

problém vidím v naši legislativě. Jestli jde o veřejný zájem a to tady je pak nevím o čem se bavíme !!!!

Frantisek

Více silniční dopravy = veřejný zájem? 😀

Petr766

Samozřejmě. Zvláště při stavu železnice.

Frantisek

Zkuste taky trochu něco studovat, než začnete nadávat lidem, kteří vidí dál než za vlastní práh.

Petr766

To ty ovšem nejsi.

Radim S

Skočil jste na běžné klišé a bohužel brečíte na špatném hrobě. Děkujme, že existuje možnost oponovat plány výstavby. Děkujme, že lze opravdu ve společnosti diskutovat nad budoucí podobou našeho společného životního prostředí. Tou pravou žábou na prameni je ale spíš byrokracie a subjekty státní správy, ŘSD, plánovači, ale i legislativa apod. Jinak by nedocházelo k tragédii napříč všemi stavbami dopravní infrastrukury v celé zemi. Ukazuje se, že náš systém nemá schopnost celý proces přípravy stavby řešit, od plánování po vypořádávání připomínek. Nedokáže dodržoat vlastní procesy i lhůty. Já mám možnost srovnání „úředního šimla“ při výstavbě běžné obytné budovy v Rakousku… Číst vice »

Vladimír

U nás je naprosto k pláči naše stavební legislativa, která umožňuje donekonečna blokovat důležité infrastrukturní stavby. A různé obskurní spolky toho zneužívají.

Radim S

Ano, ale soudím, že problém je zdaleka nejen legislativa. V Rakousku, Německu, Švýcarsku a nejen tam je dost pravděpodobně ještě mnohem silnější tlak občanských skupin a přesto tam stavět lze. Zde je zásadní problém stavět i ty věci, u kterých jsou připomínky minimální. A to už nelze svádět na okolí.

K.S.

Z podstaty musí být možné se odvolávat donekonečna pokud tam stále budou úředníci dělat chyby.

Honza

Léta jsem bydlel ve Velemíně, to je na I/8,kolem baráku mi jezdilo asi 15k aut denně a asi 3k kamiónů. Také si vzpomínám na ty letáky ve schránce, 1x za měsíc od těch Duh a Dětí a všech těhlech zm*dů, jak jsou proti dálnici. Občas ta jejich akce na návsi, kde nám vysvětlovali, jak je ta dálnice zbytečná… Barák stavěl táta s dědou někdy v r 72,od 86 do 97 všude praskliny, takže myslíte, že jsem na něco skočil? Ne, já si to zažil. Víte hov*o, dokud se to netýká přímo vás. A je mi úplně u pr*ele, jak to… Číst vice »

K.S.

A Koralbahn stavěli v minulosti? HS2? A hromadu dalších dopravních staveb? Ne, tady je problém ve státní správě. Ne v organizacích. A co se D8 týče, tak pokud vím, tak chtěli jinou trasu té dálnice, nebo tunelem.

Leinad

Jenže stavět D8 na nestabilním terénu je přeci lepší, než poslouchat ekoteroristy.

K.S.

Bohužel 🙁 A pak to ještě svedou na někoho jiného.

Frantisek

Jako že podporou silniční dálkové dopravy před železniční získáte čistý vzduch? Nebo snad ten bordel způsobují lidé, kteří jej nechtějí podporovat? Co je to proboha za debilitu? Příčinou nadměrné silniční dopravy přece není neexistence další silnice!

Chronosphere

Co to je za debilní uvažování? To jako že když se nepostaví dálnice tak klesne počet aut,nebo co? A s tou železnicí to myslíte jak? Zavedete Celoevropskou Železniční Povinnost TM. ?
Lidí jako vy způsobují,že tahle země začíná zaostávat už i za Polskem, které ještě před 20 lety bylo co se týče infrastruktury sto let za náma.

Všichni tihle odborníci na „chyby úředníků by měli kandidovat ve volbách a pak nám tu odbornost předvést. Je sice krajně nepravděpodobné,že by je někdo někam zvolil,ale aspoň by dostali zpětnou reakci,jak si ve společnosti stojí.

Petr766

Perfektně napsáno.

Jaaa

Sorry šéfe, ale postavením dálnice počet aut vzroste.

Ghost Dog

Svoji stížnost směřujte zejména ŘSD. Kdyby dělali svoji práci pořádně, tak dálnice mohla v klidu stát, místní mohli dýchat čistý vzduch a bezpečně přecházet.

Bohužel mají pocit, že stojí nad zákony a teprve soud jim musí vysvětlit, že zákony platí i pro ŘSD. Kdyby energii, kterou věnují soudním sporům věnovali nápravě vlastních chyb, tak by svět byl veselejší.

Partneři

Škoda transportation