lot
Infrastruktura Silnice

Rakouský spolek zablokoval stavbu D52 u Mikulova

Vizualizace dálnice D52 u obce Bavory. Foto: ŘSD
Vizualizace dálnice D52 u obce Bavory. Foto: ŘSD
ŘSD plánovalo podat v říjnu žádost o stavební povolení, místo toho se vrací projednávání územního rozhodnutí zpět na krajský úřad.

Plány na stavbu dálnic D52 z Brna na rakouské hranice nabírají opět další zpoždění. Krajský soud v Ostravě zrušil územní rozhodnutí jihomoravského krajského úřadu, které povolilo stavbu obchvatu Mikulova, jednu ze součástí nových úseků D52.

O rozhodnutí jako první informovala Česká televize, rozsudek je na úřední desce soudu. Žalobu podal rakouský spolek VIRUS. Jde o úsek 5206 z Perné na rakouské hranice.

„Je to další zdržení, krajský úřad bude muset posuzovat celou věc znovu,“ potvrdil deníku Zdopravy.cz ředitel brněnského závodu Ředitelství silnic a dálnic David Fiala. VIRUS se na soud obrátil kvůli tomu, že krajský úřad zamítl jeho odvolání, podobně jako u dalších.

Krajský úřad tedy bude muset znovu vydat pravomocné územní rozhodnutí,“ okomentoval České televizi rozsudek předseda Dětí Země Miroslav Patrik, který rakouský spolek s názvem VIRUS – Verein Projektwerkstatt für Umwelt und Soziales zastupoval u soudu. Zároveň dodává, že je pro něj verdikt překvapením. „Očekávali jsme, že tento právní problém bude spíše řešit až Nejvyšší správní soud,“ říká Patrik.

Mapa trasy D52 mezi Pernou a státní hranicí. Foto: ŘSD
Mapa trasy D52 mezi Pernou a státní hranicí. Foto: ŘSD

D52 je jednou z dálnic, kde se státu nedaří získat povolení. Původně ŘSD plánovalo, že letos na podzim bude už žádat pro tento úsek o stavební povolení. Na českém území chybí 23 kilometrů dálnice, rakouská část je prakticky hotová. Čtyřpruh vede až k Poysbrunnu a loni na podzim se otevřel dvoupruhový obchvat Drasenhofenu, s možností rozšíření o další dva pruhy.

Odebírat
Upozornit na
guest
153 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
kocůr

Čím to je že když vidím obličej toho Patrika, mám neodolatelnou chuť ho lisknout

petr 5

Asi vyhlásím veřejnou sbírku a z výnosu objednám pistolníka z Divokého západu. A bude Pohrobek Země.

Toulal

Co byste chtěli od státu ve kterém, když si bohatec postaví načerno vilu nebo skladovací haly, tak mu to úředníci za čas schválí ale když si chudák postaví chlívek pro kozu tak na něj pošlou komando které mu chlívek zbourá a on ještě zaplatí celé řízení i s použitou technikou.

MILANMID

Zavřete hranice a je kur?? klid !!!!!Spolkům by měli zablokovat veškerý majetek i jeho členům jako jistinu na úhradu škody v případě prohry soudního sporu !!!

Toulal

Pamatujete ty demonstrace proti Temelínu? Konaly se vždycky na zimu, když skončily práce na polích a rakouští zemědělci neměli pro traktory využití. V tu chvíli najeli na hranice a zablokovali je. Kdopak to asi všechno platí.

Asd

Je to nemilé. Velice nemilé. Tak doufám že to kraj projedná ve zrychleném režimu tak aby případný soudní spor vyhrál a mohlo se co nejdříve stavět.

Ludvík

Myslím, že by kraj měl říci: „Jednou jsme to už všechno posoudili a rozhodli, je to pravomocné, a nenecháme se vydírat spolkem, nastrčeným z rakouské strany místo Dětí Země.“

Petr

Poslední věc – pokud má někdo zájem, zde je nějaká korespondence k této stavbě – cca 825 stran – přeji pěkné počtení a uvidíte sami, jak je všechno složité..

http://download.mikulov.cz/2018-11-15-R52-small.pdf

Petr

Dodatek – pokud jE to ono, pak rozhonutí má 230 !!!!!!!!!!!!!!!! STRAN. Korespondence v přenesené působnosti https://kr-jihomoravsky.cz/default.aspx Krajský ÚŘAD Jihomoravského Kraje Odbor územního plánování a stavebního řádu https://search.seznam.cz/?q=JMK++172852%2F2019+&oq=JMK++172852%2F2019+&aq=-1&sourceid=szn-HP&su=k&sgId=NjUwOTcyOTAgMTYwMTg0MjczNi41OTg%3D KRAJSKÝ ÚŘAD JIHOMORAVSKÉHO KRAJE Odbor územního plánování a stavebního řádu Žerotínovo náměstí 3, 601 82 Brno IČ DIČ Telefon Fax E-mail Internet 708 88 337 CZ70888337 541 651 111 541 651 209 posta@kr-jihomoravsky.cz http://www.kr-jihomoravsky.cz V E Ř E J N Á V Y H L Á Š K A Toto opatření musí být vyvěšeno na úřední desce na dobu nejméně 15ti dnů. Patnáctým dnem po vyvěšení se písemnost považuje za doručenou. Vyvěšeno… Číst vice »

Petr

Vážení, kdo nepracuje v oboru, tak se prosím zdržte laických komentářů typu „že za to může stát a pan Babiš…“ To je absolutní neznalost věci, nezlobte se.. Vše je jinak.. Územní rozhodnutí vydává nějaký úředník, který třeba celý život vydává povolení na rodinné domy. A nyní dostane na stůl zcela atypickou VELKOU STavbu, která čítá x-desítek stavebních objektů, x-stovek údajů a on to musí VŠECHNO uvést do rozhodnutí. To mohlo mít klidně 20-30 i více stran, kde se muselo popsat, co se umistuje se všemi údaji – délky, šířky, profily potrubí, délky kabelů atd.. atd.. + omáčka kolem toho.. Pak… Číst vice »

Bolb

Neomylný není nikdo. Eliminovat se to dá tím, že ten úřad je natolik veliký, že na tom povolení může dělat spousta lidí a nikoli jeden. Pak se sakra snižuje možnost chyby. Ale jestli to opravdu dělá jeden člověk a ještě to trvá tak dlouho, pak je to chyba úřadu. Jsou to liniové stavby v zájmu státu, tak to musí mít přednost.

Lukáš

Když jsem začal pracovat v Rakousku, všiml jsem si ,že podél mé cesty se něco právě začalo stavět. Asi o rok později už jsem dojížděl do práce po nové A5. Postupně jsem zjišťoval, že naše státy podědily po monarchii lásku k úřadům, ale rozdělena hranici se vyvíjela jinak – v AT směrem k profesionalitě s tím, že pokud úředník narazí na něco nového, zeptá se kolegy, nebo nadřízeného, v ČR směrem k rodinné firmě, kde se dá neschopnost svalit na někoho jiného.

R2R2

To, ze urednik, ktery povoloval nanejvys rodinny dum, dostane za ukol zpracovat podobnou velkou a slozitou stavbu je jeden z problemu soucasneho systemu. Nicmene, spousta lidi tu kritizuje stat a pocita do toho i politiky a ti mohli tuto zalezitost davno upravit. Presun podobnych infrastrukturnich staveb pod specializovany urad neni nic zas tak zasadne kontroverzniho a davno se to mohlo stat, jenze vsichni poslanci jsou maximaliste a misto podobnych relativne jednoduchych opatreni zkousi komplexni reformy s maximalnim omezenim prav obcanu, sdruzeni, spolku a nekdy i obci, coz neni (nastesti) vubec jednoduche prosadit. Na druhou stranu tady se jedna o zrusene… Číst vice »

JR25

Nebo to vypada na nekoho, kdo hleda vsechny ty preklepy, protoze ma extremni zajem tam tu dalnici zablokovat.

Tohle mela davno vyresit digitalizace, protoze s dobre nastavenymi systemy ten urednik udela daleko min chyb, zvlaste pokud je specializovany.

Horkosladkou teckou tohohle snazeni pana Patrika a jeho kolegu „Skodicu“ je, ze se proste ve spolecnosti najde 50+ % lidi, co budou jako svou volicskou prioritu videt zmenu zakona tak, aby tyhle lidi vyklestili a znemoznili jejich vyjadreni. Ze se udela pruser typu exekutori, to uz bude volicum i tem politikum jedno. Zaha bude uklidnena.

R2R2

Jestli jsem aspon trochu pochopil, oc jde v tomto konkretnim pripade, tak to neni uplne preklep. Zda urednik nekoho pripusti nebo odmitne je pomerne zasadni vec.

Petr

Může být, i mezi úředníky se najdou sebestřední jedinci s komplexem nadřazenosti, že oni chybu neudělají. Některé tato práce i přitahuje, aby měli pocit důležitosti.. Ale pak je otázka – lze takového úředníka jednoduše propustit ?? Nejde !! A pak, na takovou práci není moc zájemců, takže většina starostú je ráda, že tam vůbec někdo je. Je to zamotamá věc bez rychlého řešení. Bohužel, někdy to ale vyapdá, že některé zákony jsou schválně takto psány, aby z toho určité kruhy měly profit a výhody.. Co by spousta advokátů a právníků dělala, kdyby všechno bylo dokonalé ?? A kdo píše takové… Číst vice »

Asd

V tom případě proč nedostane k ruce někoho kdo je v dané problematice kovaný? Aby všechno proběhlo hladce a rychle.

gogo

A kde toho „kovaného“ asi vezmeš. Na Fakultě humanitních studií UK ?

Vojtěch Hrabal

No to je pěkné. Chybu může udělat každý. Tak dostane připomínky, kde ho na chyby upozorní.

Jenže místo toho aby úředník připomínky zapracoval, tak všechny odmítne jako bezpředmětné a přes několik instancí se odvolává a tvrdí, že jeho práce je bezvadná. A čeká až mu několik soudních instanci dokáže, že se opravdu mýlí. Vcelku názorně se v Břeclavi 10 let soudili o to, že dálnice skrz ptačí rezervaci nepotřebuje EIA. Asi přehlédnutí.

Budu dál psát, že za to můžou lemplové na úřadech.

Johnczek

Co je tohle za blbost? Urednici jsou snad nejaka elitni entita nerizena nicim? Praci uredniku ridi stat. A stat ridi vlada. Pokud vlada neni schopna usit takove zakony, ktere jsou treba a manageovat ty uredniky tak, jak je treba, tak proste nedela svoji praci… Ryba smrdi od hlavy.

Petr

Úředníci stavebních úřadů spadají pod město / obec, čili pod samosprávu.. Takže věci zjevně nerozumíte. Zákon by se měl změnit, ale bude k tomu“politická vůle“ ?? Když opozice často sabotuje práci vlády??

Miky

Pravdu máš, předsedo, je to systémová věc, hlavně v případě „malých“ stavebních úřadů.

Michal Fiala

Já už se těším na územní řízení na D43 v protěžované hitlerově stopě. Už se těším na těch 15-20 let tahanic, které nakonec nikam nepovedou. Mezitím nám vyroste nová generace chudáků, kteří pouze zdědí ten marast, který nemá žádné smysluplné řešení.

Tomáš Gottschalk

Ten marast smysluplné řešení má-postavit Hitlerovu dálnici v původní stopě včetně JZT. Pomůže to zejména Bastru,bo získá komfortní napojeni na D1,Bosonoham, bo jim postaví obchvat a kdyby se pokračovalo tangentou se sjezdem a najezdem u Nebovid,tak i Moravanům, bo jediná příjezdová cesta k Futuru nestíhá.

Michal Fiala

No, to je přesně to, o čem mluvím. Někteří nikdy do hlavy nedají ten fakt, že území D43 v prostoru Popůvky – Skalička nelze shlížet očima projektu z roku 1936. Prostě slepé hlavy, které dokola melou svou zakořeněnou mantru. Takže dokud budou na svých pozicích lidé, kteří stále stejně, jako vy, mají tento pomýlený názor, tak se bude řešit, navrhovat, schvalovat, oponovat, soudit a zamítat a soudit a zamítat… … a roky poplynou dál a dál. Kuřim bude bláhově snít o svém tunelu a Lipůvka, Lažany, koho to zajímá…

Vojta.VJY

Opět se ukázalo že stavební zákon zavedl do stavebního řízení bezbřehou anarchii. Pro koho to tenkrát naladili mi dodnes není jasné

Alibaba

???
Jestli myslíte ten nově schválený, tak podle něho tento se případ ještě neřídí.

Luboš Beneš

Tudle říkal Babiš, že ti Rakušani nestíhají naše vražedné stavební tempo….no zase lhal….

BND30

To je spiknutí poražených !

Petr766

To není rakouský spolek, to je další levárna od Patrika.

gargamel

České úřady nejsou schopné problémy s námitkami řešit,tak se nemohou divit,že jim soudy všechno ruší.Jsou to politické rohožky a tak se to celé kazí.Řešení?Úředníky osvobodit z područí politiky a aby konečně začaly aplikovat co tak draze poslanci schvalují a za co berou důchody.Pak se uvidí zda u nás jde postavit psí bouda a zda zákony vůbec jdou aplikovat v praxi a nejsou to jen zbožná přání,které realita úplně zboří.Na co ale potřebujeme dálnice,kde v jednom pruhu jede proud kamionů?Neby by lepší švýcarský model,kamiony naložit na vlaky,převést přes republiku a ušetřilo by se za odstavná parkoviště,rozbité komunikace,mrtví zranění,pojištění a vůbec je… Číst vice »

Zdendik

Nějak zapomínáte na to, že masivní podporu železnice si odhlasovali Švýcaři v referendu. Myslíte, že by to prošlo v „Česku ?“ ? Přesun na kamionů na koleje není zas tak 100%ní, investice do infrastruktury jsou astronomické a trvají roky. Úpatní tunely do Itálie skutečně nedávají kamionům jinou alternativu, ale budovaly se dlouhé roky. A podle odborníků se z připravovaného nového stavebního zákona u nás po připomínkách stává paskvil a bezzubý canc papíru.

Leinad

Takže kraj neumí vydat územní rozhodnutí podle zákona. Vydává ho tak, aby ho soud zrušil

Jakub (easydrink)

To v případě stavebního zákona neumí prakticky nikdo.

Alibaba

Což je docela divné.

Leinad

Krajský úředník dostane stejnou hodinovou mzdu, ať už to udělá dobře nebo blbě. Kdyby to dělal dobře, co by další rok vykazoval za činnosT?

Jakub (easydrink)

Mě vždy přijde hodně legrační, když tohle posuzuje někdo, kdo o nějakém správním řízení nemá ani tušení 😀

Gwann

Tak ho běžte vydat vy lépe.

Spíš to je opravdu nesmyslné složitý dokument. Když i kolaudace, což je už sranda, má běžně desítky stran, tak se někdy jdete podívat jak vypadá spis složitější.

Vlastik

Já teda nevím ale neměla by se rakouská neziskovka starat jen o stavbu v Rakousku a nekecat do staveb na našem území?

stanik

Nu jak je vidět, najdou se i v čechách jedinci, jež za mrzský peníz jsou ochotni jít proti vlastním zájmům státu. Kolik podobných soudů mají české Děti země v Rakousku a Německu.

Tomáš Gottschalk

D52 v Čechách není

Petr766

Stojí za nimi Děti Země.

Vlastik

No tak jestli za nimi jsou Děti země, je to jasné ti dělají problémy úplně všude.

Zdendik

Patrik zastupoval rakouský spolek, takže je jasné, odkud fouká vítr.

Bolb

V Rakousku neziskovka evidentně v obstrukcích neuspěla, když je dálnice hotová až do Drasenhofenu. Blbé je to, že se může s.rát do stavby na moravské straně. Teď by měl být argument soudů jasný – nevadila vám vaše vlastní AT dálnice, tak nemáte co blokovat u CZ sousedů. Vyřešeno.

Hynek

Co to je za bandu,asi jim vadí že přijdou o kšefty v Mikulově,kdo nejezdí Brno-Mikulov,neuvěří co tam jsou za problemy a to je prosím CHKO.

Nicolas Teřl

Ať jdou už do p*dele Děti zas*any zeme, VIRUS a všechno! Tímhle tempem tady bude hotova dálniční síť za mých vnoučat a Číňani budou lítat v “hyperloopech”!

Mašinka

Patrik je veřejný nepřítel č.1 a ten, kdo by donesl jeho uši na ministerstvo dopravy by
měl dostat 100 000 Czk.

Petr766

Klidně na to přispěju.

Špaček Miroslav

Obchvatem zničíte Mikulov.Žádní turisti.A vo vo tom to je.

Paja

Jo tak proto se bojuje proti Pražkýmu okruhu, tak teď mi to konečně začalo dávat smysl 🙂

Michael

Nonsens

mgr.pavel

Jak zde spousta lidí nadává na Patrika: zkuste mi prosím zodpovědět na otázku, jak je možné, že jeden pomatený ekoterorista je schopen blokovat nějakou stavbu třeba 5 či 10 let?

Patrik totiž jen nastavuje zrcadlo totálně neschopnému státu. Neschopnému připravit podklady ke stavbě v souladu se zákony, a neschopného rozumně se vypořádat s připomínkami veřejnosti.

Jasně, Patrik je škodič. Ale primární problém je na straně státu.

Jakub (easydrink)

Primární problém je v legislativě. A pomatený aktivista stavbu může blokovat právě proto, že mu to legislativa umožňuje. Možná vám to není známo, ale takovou stavbu prakticky nikdy nemůžete realizovat tak, aby byli spokojeni všichni. Proto je ale žádoucí, aby možnost účastnit se správního řízení nebyla tak široká.

mgr.pavel

A za legislativu je zodpovědný… ba dum tsss.. stát. Přesně jak píšu.

(plus k tomu se přidává častá neprofesionalita na straně ŘSD nebo naschvály na ÚOHS (VMO Brno))

Jakub (easydrink)

Tak stavební úřad hraje s kartami, které má, tedy s legislativou, která je platná a samozřejmě účinná. Neprofesionalita ŘSD nevím, co s tím má společného, protože to územní rozhodnutí získalo. Žalovaný je odvolací úřad, který ve věci rozhodoval. Věřte tomu, že rozhodovat v mezích současné legislativě tak, aby se tam nenašlo něco, proč by to soud nemohl zrušit, je takřka nemožné. Nehledě na to, že pak také záleží, který senát o tom rozhoduje.

Jakub (easydrink)

Navíc ani ještě není známo odůvodnění tohoto rozsudku. Ani se neví, jestli Jihomoravský kraj podá kasační stížnost. Ono poměrně často jsou i rozsudky krajských soudů rušena.

xxx

Lgislativa muze byt jaka chce ..problem je ze neni mozno stavet okamzite kdyz stat rozhodne ..a pripadne pripominky ? vyporadavat az behem stavby ..stejne jako to je u sousedu..To je problem ..sebelepsi legislativu muzete nejak torpedovat ..Zakon ? ten tez ale v tom pripade je stat ve vyhode muze pravomocne rozhodnuti protahovat prakticky do nekonecna -stejne jak to delaji ted aktiviste ..Proste kdyz tam najede bagr? je hotovo a klidne mohou podavat zaloby i na samotneho stvoritele ..nez skonci soudy? 10 let se jiz po dalnici bude uz jezdit..asi tak..

QEntity

Myslím, že si vůbec neuvědomujete, jak gigantickou práci představuje takový jeden projekt. Najít v něm nějakou drobnou chybu či nejednoznačnost a tu pak zneužít k obstrukci před našimi ne zrovna rychlými soudy není moc velký kumšt. Často stačí zneužít ne zrovna jednoznačnou část zákona k odlišné interpretaci.

A hlavně si uvědomte, že hnutí Duha Vám nikdy neřekne, co dobrého udělali či čemu špatnému zabránili. Jejich primární snahou je torpédovat samotnou stavbu.

Dokonce jsou u nás i sdružení, které se vysloveně živí zneužíváním práva v rámci podnikatelských aktivit konkurenčních subjektů…

mgr.pavel

Víte, že mně jako občanovi to může být úplně jedno? Stát zavádí pravidla hry, státní instituce vydávají územní plány a podklady pro stavební povolení, státní instituce (soud) to pak na popud jednoho ekoteroristy zablokuje.

Proč se toto děje hlavně u nás, ale v cizině ne? (jen rétorická otázka, celkem znám odpověď – máslo na hlavě má primárně stát)

Jakub (easydrink)

Koho si občané zvolí, toho mají. Mohou si za to tedy sami.

Ornyl

Plácáte nesmysly, Hnutí Duha nejspíše vůbec nejsledujete, vždy říkají co jim vadí a které druhy jsou stavbou ohrožené, tak tady nemaťte lidi..

pocestný

Pokud nebude povinností těchto aktivistů vždy navrhnout věcně, časově a zdrojově podložené variantní řešení, tak vždy budou jenom nesouhlasit a tím blokovat. Souhlasím ale také s tím, že je to věc státu jakou má legislativu a že dovoluje beztrestně narušovat své úsilí.Demokracie je také o odpovědnosti, ne jenom o nesouhlasu.

Zdendik

Už na devítce za komančů se učilo, že pasivní rezistence je nejúčinnější druh sabotáže. Pokud není napsán zákon tak, aby byl neprůstřelný, najde se vždycky klička proti. Nový stavební zákon měl spoustu věcí vyjasnit a zjednodušit, ale údajně už teď následkem připomínkového řízení přichází o zuby. V Brně před lety padl návrh, že neziskovky, co blokují rozhodnutí rady, mají přijít o finanční podporu. Neprošlo to.

Ornyl

A Vy jste tak naivní, že si myslíte, že neziskovký žijí zjen e státu? Jděte se vycat, financují se hodně z darů občanů , přípavějů svých členů a sponoůl, jimž záleží na životním prostředí..Na dobrou věc-koupi nějakého pozemku pro ochgranu ptáků, aby na nich nemohli „hospodařit“ třeba Jezedáci jsou lidi schopni vybrat za několik dní i mililon Kč!

BND30

Podporují též kurzy gramatiky u svých sympatizantů ?

Ornyl

NO tak jelikož vyhrává více sporů než prohrává, tak nazývat Patrika a spolek Děti Země za pometence může skutečně jen pomatenec považující se za „chytrého“ a přitom je hodně neinformovaný…

zozo

jak je možné, že jeden pomatený ekoterorista je schopen blokovat nějakou stavbu třeba 5 či 10 let?
úplně jednoduše — toto se u nas dělalo s D8 dálnicí . Jedna osoba – která byla jakože ekologický aktivista tak to vždy napadnul u soudu před koncem a bylo . Je vidět že v tomto státu to takto funguje a všem to vyhovuje . Kašlat na prosrané miliardy za zdržení výstavby , ono se to stejné nějak zaplatí

d@rkWolf

Kde se dá ten Patrik najít? Nám ten hajzl už roky blokuje stavbu obchvatu Přerova. Když se k tomu nikdo nemá, tak já mám všecko v prdeli, obětuju se pro dobro ČR a tomu hajzlovi vymlátím všecky zuby z rypáku.

Paul
Ornyl

JO někomu tečou nervy, navštivte psychiatra…

BND30

Už ti nějaká ta vášnivá žena ze seznamky odepsala na ten inzerát ?
Na cyklistu ženáče se tam prý stávají fronty….

Bolb

Taky to nechápu, vždyť je to lik i slušných možností bez ublížení na těle, jak ho přesvědčit, aby radši už neškodil, ve svém vlastním zájmu. Počínaje sirkami zalepenými vteřiňákem v zámku (opakovaně) po jiné radosti. Násilí má počkat pokud slušné způsoby neuspějí, pak už jiná cesta není. Vasil s Voloďou se u něj rádi zastaví a vysvětlí, že takto radši ne, že by mu to mohlo ublížit…

Alibaba

Jak může být ve správním řízení územního rozhodnutí účastníkem spolek z cizího státního úřadu? To už se snad soudy zbláznily, nebo co?

jakub (easydrink)

Účastenství není vázáno na státní příslušnost ale hmotněprávní požadavky.

Alibaba

Ale hmotně právní požadavky zahraniční spolek tady mít nemůže? Nebo má jaké?
Já bych chápal, že bude prudit rakouské orgány při rozšiřování navazující silnice na dálnici.

Petr766

Rakouské orgány prudíme spíš my svou neschopností to dostavět 😉 Jinak je to jen další klička od šmejda Patrika, škodit přes rakouský spolek.

Alibaba

Jakože Patrik už škodit nemůže (vše mu bylo vyřízeno, popřípadě zamítnuto oprávněně) , a tak jsem nastrčí někoho jiného (kterej se předchozích projednání nezúčastnil) a toho zastupuje?

Ví někdo, zda se v minulosti VIRUS zúčastňoval právního řízení na územní rozhodnutí?

Greta

Říká vám něco přeshraniční EIA? Stejně jako k polskému dolu v Turowe se mohou vyjadřovat české subjekty, k moravské dálnici se může vyjadřovat rakouský spolek.

Alibaba

jenže je trochu divné, když už ta dálnice je v Rakousku schválena, jsou na to mezistátní dohody, tak ještě prudit.
Na důl Turow nic takového v mezi ČR a Polskem není.

a8n
Stráťa

Státní hranice představuje po negativní dopady stavby nepřekonatelnou překážku? Sice to není jaderná elektrárna (která může ohrozit půl kontinentu) ale třeba pár kilometrů vzdálenou obec dálnice rozhodně ovlivňuje i když je mezi nimi hranice.

Alibaba

Takže dálnice na rakouské straně bude namalovaná na zeleno, a žádné negativní dopady mít nebude. Trochu divné u liniové stavby.

slavek

pokud chcete něco blokovat složte 15mega jistinu pokud se prokáže ,že je oprávněná tak se vrátí v opačném případě máte smůlu. Jsem zvědav jak dlouho by jim to vydrželo

Tomas

to vypada libive, ale … predstav si, ze by ti pred barakem chteli postavit silaz.

aby ses mohl odvolat proti povoleni, musel bys slozit 15 mega…. to uz tak libive nevypada, co?

Bolb

Ale to by se ho přímo dotýkalo ta siláž, tam je logické, že je účastníkem staebního řízení a bude se bránit. Ekoteroristé ale napadají věci na opačné straně republiky, do kterých jim nic není. Toto by stačilo zrušit, tuto jejich nelogickou možnost.

Jiří Kocurek

Patrik Roman zastupuje VIRUS. Jak trefné! Jejich vzorem je PolPot. Jejich tempo je vražedné.

IBM

Rakouský spolek VIRUS – příhodný název…

Andrej

V com je vecny problem tejto dialnice, ze proti nej Patrik do krvi bojuje? Prechadza chranenym uzemim, nebudu zachovane limity hluku, maju s tym problem miestni obyvatelia alebo miestne obce? Alebo o co ide? Z mojho pohladu je to obycajny, kratky, jednoduchy rovinaty obchvat v poliach, daleko od domov, mimo chranenej prirody. V com je taky strasny problem?

R2R2

V kostce jsou problemem CHKO (chranena krajinna oblast) Palava, PO (ptaci oblast) Palava. Dlouhe roky byl take problem s chybejicimi zasadami uzemniho rozvoje jihomoravskeho kraje. Myslim, ze mistni zasadni problem s dalnici nemaji.

Martin H.

Jenže zrovna tohle se dotčeného úseku Perná – st. hr. prakticky netýká…

Marťas

A co rekreační oblast vodní nádrže Nové Mlýny? Přes tu, pokud vím, má vést most. Jel byste na dovolenou k dálničnímu mostu?

Martin Sluka

No jo, každý večer až do rána diskotéka, to může být, ale dálniční most s protihlukovými stěnami ne.

Luděk

Úsek Perná – Státní hranice končí ještě před Novými mlýny takže tento úsek se této nádrže netýká.

Stráťa

Myslíte ty asi 3km? To je teda dálka.

A moc by mě zajímalo jak by v případě neprotlačení navazujícího úseku přes nádrže postupovali… Ale je mi jasný že cílem je postavit navazující úseky a pak argumentovat že jinudy už to nejde.

Petr766

ANO

Petr766

Ten most, který tam už vlastně je?

Tomáš Gottschalk

No teď tam je, resp.zase bude silniční most, přes který jede permanentní kolona v obou směrech. Jakem je v tom kurva rozdíl?

Marťas

Za prvé se bude muset rozšířit hráz vodní nádrže, to je určitý zásah do ekosystému. A za druhé, každá dálnice přitahuje provoz, takže aut přibude. V tom je právě ten rozdíl – více aut, větší hluk, větší zásah do krajiny.

Tomáš Gottschalk

To jako že se ta auta budou na dálnici líhnout? Co je to za blbost, kdo potřebuje do Vídně, tak tudy jede už teď a že by se lidi po nové dálnici projížděli jen tak se mi opravdu věřit nechce. Jaký zásah do ekosystému – ta silnice tam je už teď, dalších 10 m ten ekosystém těžko rozhodí.Jo, hráz se přisype – na východní straně, takže západní rekreační jezero zůstane na svým.

PetrN

každá dálnice generuje provoz, nová a rychlejší cesta může znamenat že lidi pojedou do Vídně autem namísto vlakem, nebo že tam prostě pojedou, když už je to tak rychlé. to máte jak super-levné letenky někam, hele do Barcelony za 20eur, poletíme, ale kdyby takové levné letenky nebyly tak nepoletíme nikam, je to sice extrémní přirovnání k dálnicím, ale je to tak…. Až bude kompletní D35 tak nepochybně vzroste počet lidí cestujících autem Praha-Olomouc/Ostrava na úkor cestování vlakem Někdo jezdí do Rakouska přes Znojmo (hlavně od Prahy a Jihlavy na Vídeň), ale také z Brna přes Znojmo na St.Polten a Linz… Číst vice »

Zesp

Pateik do krve bojuje proti jakekoliv dalnici, viz tak zdanlive jednoducha vec jako D1 u Prerova. V jeho pocinani logiku, ci snad ochranu prirody nehledej. Cilem je skodut co to jde…

realista

Nesmysl – Patrik do krve bojuje proti jakékoli protlačované DEBILNÉ NAVRŽENÉ dálnici – kdyby byly ty stavby navrhovány tak, aby skutečně ve výsledku vadily co nejméně a nedevastovaly životní prostředí, tak by ani Patrik, ani kdokoli jiný neměl proti čemu „do krve bojovat“: stačí jen vzpomenout na to, kolik už nás všechny stálo trucování ŘSD a „státu“ v případě trasy „D8“ přes Středohoří (a to už ani nemusíme spekulovat o tom, kolik to hloupé zprznění tamní krajiny nás i další generace ještě stát bude)!

Petr766

Lžete.

kolemjdoucí

Pravda, svatá pravda milý realisto. Jak tady často píši – vedení dálnice určuje politická reprezentace (to asi myslíte tím vyjádřením „stát“), tedy lidé, které si někdo demokraticky zvolil. Jestli jste chtěl jiné vedení dálnice, měl jste pomocí všech demokratických pák zvolit jiné politiky a oni by zajistili, aby dálnice vedla jinudy. No a k té osmičce jako vždy – v tehdejší době se nenašel takový odvážný člověk, který by ten pravděpodobně Vámi požadovaný tunel podepsal. Jednalo se hlavně o hasiče, a ti si postavili hlavu, že vedení tunelu neschválí. Škoda, že jste tam nedělal ředitele, býval by tam byl tunel…… Číst vice »

kolemjdoucí

A ještě malé doplnění. Musíme se opravdu zamyslet nad ujetostí dnešní legislativy, když poté, co politická reprezentace zvolená v demokratických volbách, rozhodne o vedení dálnice, tak se najde spolek, který může toto rozhodnutí brzdit. Nemluvím o jednotlivostech, protože vždy je co napravovat a opravovat, ale takto prováděný odpor bohužel umenšuje sílu politických rozhodnutí, ať už se nám to líbí nebo. Koncem je pak marasmus.
Nemusím souhlasit, ale diskuse musí vždy jednou skočit. Je frustrující, když je to dnes až po mnoha letech, a to rozhodnutím soudů. Že bychom to tedy na nich nechali hned?

Jarda

už si aspoň v Rakousku nemají na co stěžovat 🙂

Roman

Já s myslím, že stát by už měl konečné proti frackům země zakročit a označit je jako jedny z největších škůdců této země a podle toho se k nim zachovat. Přece nemůže držet stát v patu jeden člověk. Myslím si, že už ho měl dávno vyšetřovat doktor Chocholoušek.

Georg

tak vidite, a on mu soud dal za pravdu…

MildaIV

Podle mě blázen není, zadarmo to nedělá. Je to normální právník, parazitující na neschopnosti státu.

Špaček Jaroslav

Vyděl už někdy někdo právníka kterej pracuje zdarma?

Vlastimil Kocurek

Právě takové názory brání pochopit, v čem je jádro věci. Tento stát neřídí frackové, ale v podstatě parlament, neschopný parlament, která svou legislativou toto umožňuje. Tito “ fracci“ se bohužel pohybují jen v mezích legislativy. To jste nepochopil ??????

Vlastimil Kocurek

Je vždycky nutné hledat hlubší podstatu, ne hrabat se na povrchu.

Roman

Já to chápu, problém je v tom, že zákony jsou konečné. Tedy nepostihují všechny situace, které mohou nastat (proto nebudou existovat autonomní auta, v provozu, kde je byť jen jeden člověk). A tito fracci toho využívají, nemajíce, řekněme, vychování. Otázkou zůstává, zda jeden člověk má mít možnost ovlivňovat osudy desítek tisíc lidí. Pokud ano, dostávám se trošku k monarchii 🙂

Leinad

Daleko hoří jsou úřady (někdy ŘSD, v tomto případě územní rozhodnutí JMK), které nepostupováním dle legislativy způsobují, že právníci mají co napsat do odvolání.
Soukromým developerům nedělá problém postavit sklad/továrnu/…. na zelené louce.

Gwann

No, ten developer se občas neptá a staví…a nebo taky pošle partu ostrých hochů, aby to stěžovateli vysvetlili. Oboje znám z vícero případů.

Stát ani jedno nedělá.

jan

Postavte jim tam cestu pro koňské povozy…Kamarádům…

Jiří Kocurek

To by podle nich bylo týrání zvířat.

Jirka

Takže až se vyřídí tento soud, tak bude další u nejvyššího správního soudu. Je to problém, když různí Patrikové můžou do přípravy házet vidle tolikrát. V Polsku můžou jen v procesu EIA, pak už ne.

Johnczek

Tak to, ze je u nas nadlidsky ukol neco postavit je znama vec 🙂 Andrej se svym „jednim razitkem“ uz je u kormidla dost dlouho na to, aby to zmenil. A hle,rok pred volbama vypadl novy, na rychlo usity, stavebni zakon (opet bez poradne moznosti digitalizace). Nas narod je odsouzen presne k teto mizerii.

Jirka

Jenže nový stavební zákon tyto Patriky neřeší. Nový stavební zákon stanoví, že lze stavět i na ještě nevyvlastněných pozemcích. Vykupovat pozemky lze ale až po územním rozhodnutí, které v tomto případě ještě hodně dlouho nebude a Patrik ho bude napadat. Nicméně je dost možné, že současná situace Babišovi vyhovuje. ŘSD připravuje najednou více projektů s tím, že počítá, že polovina se někde zasekne a nakonec se něco staví. Dokonce takové množství, které akorát využije přerozdělené peníze z EU a kapacitu stavebních firem a projekčních kanceláří. Výsledkem je, že nejdůležitější stavby se nestaví – D0, středočeská D3, D52, … a staví… Číst vice »

petr

Pro každého je důležitá jiná stavba.. Konečně se třeba staví obchvaty měst i na Moravě a nemyslí se jen na čecháčky. Ale děti země by měli pozavírat do jednoho. TO souhlasím. Osobně se divím, že ještě nikdo toho idiota co to stále blokuje někde nenašel a pořádně neprofackoval.

Petr766

To se dost divím taky.

Vlastimil Kocurek

Staví se to, co je připraveno, a na co v Rakousku čekají, Tedy Budějovice – Linz. Čekat na prioritu D0 jako že ta se musí postavit nejprve, tak nemáme žádné dálnice. A mohli bychom, ještě 20 let čekat až se v Praze a středních Čechách domluví, kudy to povede. Je to o schopnosti kompromisu, D3 okolo Budějovic vede v nevyhovující stopě, ale ustoupilo se rychlosti stavby. Prostě Praha a Středočeský kraj nejsou vůbec schopni nějaké komunikace( tedy kompromisu), ale bez toho se stavět nedá. Přitom i já považuji za prioritu D0 a D 35?- přes Vysočinu, k odlehčení D1. Předstih… Číst vice »

mgr.pavel

Ano, a za tento problém může jen a pouze český stát. Ne Patrik. Ten jen zneužívá naprosté neschopnosti státu 1) připravit projekt dopravní stavby v souladu se zákony, 2) umožnit jen jednou či dvakrát v celém schvalovacím kolečku se k danému plánu vyjádřit či jej zablokovat.

Opakuji: Patrik JEN nastavuje zrcadlo totálně neschopného státu.

Nekdo

Kinder der Erde? Wasser aus Tetschitz?

Jiří 3

Můžu poprosit o překlad? Děkuju.

Nekdo

Die ganze tschechische Volk is eine ekologistenbande!

K.S.

Děti Země a Voda z Tetčic.

Jarda

ale zastupovali Rakouskou neziskovku 🙂 kámoši jsou kámoši ale ať si Vídeň nestěžuje 🙂

Kamui

Doprčic, jak to že stát není schopen získat stavební povolení, které přitom vydává on sám?

Jakub

Územní rozhodnutí vydával Mikulov, v odvolání potvrdil Kraj, vrací se na kraj. Stavebko se mělo podat v listopadu. To dela MD

Jarda

to je takový úzus jak se střelit do vlastní nohy…v ČR populární sport ve všech způsobech života

Tomas

stavebni povoleni nevydava stat.

Růža

Štvavá kampaň, hlavně z médií. My jsme nejlepší, hřímal včera Bureš. A je to někde vidět?

Georg

bures je debil a na reseni tohoto problemu nema.
ostatne hnuti jawohl ma ministerstvo dopravy jak dlouho? 7 llet?

Berndthardt

GEORGu, ubohý duševní malorolníku, takhle mluví jenom někdo, kdo má snad pouze na ty debilní kecy! Až dokážeš byť jen zlomek toho, co on, pak pindej. Zatím ale jsi za debila pouze ty sám..

Georg

ok, tak nam povezte co tak velkolepeho babis v politice dokazal. ja vidim prime propojeni politiky s vlastnim dotacnim byznysem ala berlusconi, coz je pro demokracii velmi skodlive.
manazersky babis zadne eso neni, coz je vec, kterou bych od reditele agrofertu ocekaval; o stavbe dalnic mekta celou dobu co je ve vlade, pricemz dotazeni tech procesnich nelogicnosti stavebniho rizeni je projekt na dva roky – mohl to udelat uz ctyrikrat.

Jarda

nejde všechno poměřovat D52

Standa

A co tam je za problém. Proč nenapíšou jaký malicherny problemicek za tím je? Je tam nějaký zvláštní zvířátko ? Bude vysazeno málo zeleňe?

Georg

presne-dopad dalnice na rakouske uzemi snad resi rakouske urady, ne?

Leinad

Státní hranice není zeď.

Georg

to jsem rad, ze to pisete a tesim se, jak tento nazor budete v diskusich zastavat v otazce dostavby dukovan. 🙂

cracatit

O zákonodárce vůbec nejde. Tady je na vině neschopnost lokálních úředníků. Hlavně ŘSD+kraj.

Jakub (easydrink)

V čem konkrétně? Poukažte, co podle platné legislativy měli udělat a neudělali, aby tento problém nenastal.

Martin Hanzal

Třeba schválit územní plán kraje – tím se tak nějak mělo začít a… nezačalo.

Leinad

Vydat uzemní rozhodnutí tak, aby ho soud nerušil. (Rozsudek jistě má zdůvodnění, které by kromě senátu vymyslel i průměrný krajský právník).

Jakub

V jiném článku píšou ze RSD má projekčně připraveno na stavebko. Nemají povolení a to vydávají úřady vc stanovisek.
Dlouho jsem neslyšel že by chybou dokumentace něco skončilo. Vždy je to procesní pochybení povolovačů. Tady vynechal rakouský spolek = není to dokumentace.

Ondra

Kdepak, hlavní díl neschopnosti je na straně státu, který je odpovědný za stav legislativy. Kdyby stát nastavil platnou legislativu tak, že nekonečné blokování staveb z nesmyslných důvodů nebude možné, různí potížisté typu Patrik by utřeli nos.

Vlastimil Kocurek

Vždy jde o zákonodárce a exekutivu – tedy lidi, kteří mají ty úředníky řídit a neřídí. Nekontrolují je. V tom je ten problém.

Eko

Neschopnost prosadit státní zájem je smutným výsledkem fungování státní správy, zákonodárců a ŘSD 🙁

Thegrid

Tak hlavně těch zákonodárců, když vůbec povolí, aby se nicka odvolala.

BND30

Nedobře se na to díváš.
Odvolání obecně slouží k možnosti nápravy nesprávného rozhodování.
Chybu nelze vyloučit. A v dnešní době se snad už nevolá, že jeden subjekt práva mít má a druhý nesmí.
Kvalitním rozhodováním a přípravou těchto rozhodnutí neomezíme právo na opravný prostředek, ale výrazně ovlivníme výsledek toho odvolacího procesu.