Prahu předběhnou už i Srbové. V Bělehradu začaly práce na železničním napojení letiště
Nová čínská elektrická jednotka pro srbské dráhy Srbija voz. Foto: CRRC
Trať obslouží vlaky čínské výroby, ve špičkách budou jezdit každých 15 minut.
Ruzyne by mela byt napojena na VRT, dalkové vlaky by zajizdeli až na letiste a tim by se PRG stalo atraktivnejsi pro mnoho dalsich českých regionu, ze kterých ted lide letaji z jiných letišt. Např. na VIE jezdi mnoho Railjetů a je to prijemne a pohodle dojet třeba z Lince rovnou na letiste bez prestupu.
Z pohledu drtive vetsiny cestujicich lezi zasadni problemy prazskeho letiste v uplne jinych oblastech. Fakt ne v tom, jestli se tam da dojet vlakem.
Nicmene neni sporu, ze z pohledu drtive vetsiny ctenaru tohoto webu je to naopak jediny letistni problem. ;o)
No a jaké? Já si tedy myslím, že toto je docela zásadní problém. Já si dokonce myslím, že to může být i jeden z důvodů, proč to letiště v porovnání s ostatními letišti v okolí „strádá“. Nikdo se nechce kodrcat přes celou Prahu, přestupovat xkrát na metru, pak na bus. A argument, ať cestující jezdí taxi opravdu neobstojí. Dostupnou, rychlou a komfortní dopravu může zajistit pouze železnice. A je to neuvěřitelná ostuda, že v Praze toto stále vyřešené není.
Kodrcat se přes celou Prahu budete tak jako tak, protože letiště prostě z principu není v centru. Akorát ten finální dopravní prostředek bude vlak namísto trolej/busu.
No a kdo říkal, že chci jet do centra? Ja například vůbec nechci jet ani do Prahy, maximálně někam na rychlý přestup. Letiště by totiž ideálně mělo být napojeno na železniční síť, včetně hlavních koridorů…to bychom ale nesměli být v ČR sto let za opicema 🙂
Ať předběhnou. Ta rychlodráha na letiště je zbytečná megalomanie. Místo ní se tam mělo dávno protáhnout metro A.
Ale neprotáhlo. ‚kdyby nemá smysl“ Prahu předběhěhne v čemkoliv a kdokoliv, přestože tam tečou peníze ve velkém.
Trochu zapomínáte, že stavba trati na letiště je investice Sprželu, nikoli města. A Spržel by klidně dávno stavěla, i peníze na to jsou, ovšem MČ Praha 6 do toho neustále a opakovaně háže vidle.
Tak to nevím jestli Prahu předběhnou, v Praze už přece dávno začali stavět ne?
Ale jen tu část, na kterou mají stavební povolení.
To si děláte srandu ????? :):):) Prostě ta jejich stavba půjde 3x rychleji.
Prahu predběhne s vlakem na letiště dokonce i Kladno.
Tak teď ještě pro to město o velikosti Prahy konečně postavit metro 🙂 Protože bez něj se z krásnýho nádraží Beograd Centar, který ale leží úplně mimo centrum, nedá vůbec nikam dostat.
Jak nikam, přeci na letiště se dá ne?
To bude tím, že se nesnaží spasit svět. My v EU máme ty spasitelské sny, jak zachráníme planetu a je nás jak do mariáše oproti zbytku světa. 😀
Jakože když se nehledí na zásady právního státu, ochranu přírody či individuální vlastnictví, tak se staví rychleji?
No jistě, to je přeci klíčová čínská hodnota, která se do Srbska vyváží.
Jinak ale netuším, jak s tím zrovna souvisí trať Praha-letiště-Kladno, kde je problém v něčem úplně jiném.
U nás se taky vyvlastňuje když jde o „veřejné blaho“, takže jako u řady dalších věcí, jde jen o morální masturbaci jak my jsme ti správní, jediní.
Sice se vyvlastňuje, ale je to až poslední možnost a vždy za náhradu. Narozdíl od režimů, ve kterých vpadne do baráku uniformovaná … arámádou se to nazvat nedá … a majitele vyžene pod pohrůžkou zastřelení.
Takže v Číně nebo Sbrsku vás tedy zastřelí, když nedáte zahradu, ano? A proto taky v Číně existují domy uprostřed silnic, protože je tak vyvlastnily, že?
Souvisí to tím, že se všichni staráme o to jak zachránit planetu a ne o to, že na letiště už dávno mohlo jezdit metro.
Tuhle mentální gymnastiku asi nedokážu sledovat, takže se ptám znovu: co konkrétně z environmentální politiky zpomalilo nebo ohrozilo trať Praha-Kladno s odbočkou na letiště?
O metru se nikdy pořádně ani neuvažovalo a Praha 6 to zařízla nadobro.
Vše je o penězích. Mimochodem pořád ještě jí nerealizujeme. Aý zařneme nakupovat kamenivo a elektřinu v zahraničí, bude se zase řešit které stavby zaříznout.
Vinou je nečinnost politiků, to že se plánuje od voleb k volbám, namísto dlouhodobého plánování. Jednodušší je jezdit každý den přestřihnout někde pásku, než tlačit na odborníky, aby rychle postupovali kupředu. Já bych je mačkal jako citrón, namísto jejich 4 denní pracovní doby, jak je dnes zvykem.
Souhlasím, metro takřka nebylo ve hře, byly studie na trať.
Souhlasím s tím, že to nemá souvislost s environmentální politikou, ale lidé jen papouškují „voloviny“, které jim přijdou do mobilu, nebo je někdo propaguje v hospodě.
Prostě lidé přestali přemýšlet, na všechno mají nachystaných pár klišé, které bez rozmyslu vypustí.
Co to je za další apolologetiku od vás ??? Jaké zásady právního státu. O ty se vůbec nejedná, jedná se o legislativní zmatek, neschopnost vytvořit za 30 let zákony tak, aby se vůbec dalo stavět. Místo toho se sněmovna zabývá obstrukcemi a nesmysly, jestli zvýšit spotřební daň u sladkých limonád a pár haléřů (možná je to ještě ve vládě, ale to je jedno). Individuální vlastnictví není zlatám grálem, pokud je v rozporu s podstatnými zájmy společnosti, pak vznikají komické boje jako 30letá válka s Havránkovou, a stejně dlouhá s bratry Bratránkovými. Při takovém vyvlastnění samozřejmě by mělo být nadstandardní odškodnění.… Číst vice »
No a co.
Srbům je geopolitika u zadnice. Sami neumí vůbec nic, země gastarbeiterů… Jsou to prostě Slované z Luníku, kteří aspoň umí s bičem makat na západě.
Železnici postaví Čína s Ruskem, dálnice staví Turci!
Lidl, IKEA, DM…
Lol, schválně jestli byste tohle dokázal napsal o Ukrajincích, kteří se stěhovali pryč z Ukrajinu v násobném tempu, co Srbové, kteří to navíc mají na úrovni celého regionu Rumunska, Bulharska, Bosny, Chorvatska. Neumí vůbec nic, proto ten název letiště po jednom z největších vědců 19 a 20.století, bez kterého by ani dnešní železnice neexistovala. Srbsko má v klubu 500 nejlepších univerzit na světě z 25 000 jednu školu, stejně jako my při o třetinu menší populaci, Ukrajina nemá ani jednu v první tisícovce, Srbsko tam má dvě při 6-8x menší populaci. Srbsko je stabilně v první padesátce co se týče… Číst vice »
*v násobcích tempa.
Váš komentář je úplně z cesty, mělo by se vždy psát k problematice. Nevím, co vás to napadlo.
Mluvíte nesmysly, nevím, kdo vám to posílá na mobil. Prostě si uvědomte, že ruské dezinformace, vyzdvihují spřátelené Srbsko, včetně pokroucené statistiky.
TAk např. Česko je v transplantacích zhruba na 5.místě na světě.
Srbsko je zeme, která vůbec do Evropy nepatří.
Upřímně moc nechápu, proč ten vlak aspoň nepokračuje dál přes Vukov Spomenik. Protože s konečnou na Centar, reálně se žádný problém moc nevyřeší, furt bude nutné do samotného Bělehradu dojet autobusem, který jezdí dost nepravidelně a hlavně kapacitně nestačí.
Holt si z čínskýho zázraku Exponauti přesednou na počmáranej sovětskej zázrak. Ten je do toho podzemí doveze 🙂
Asi protoze se pocita s metrem kolem roku 2026-2028. Ten soucasny Beovoz je celkem na nic (zkuste se schvalne podivat na ten jizdni rad), takze se predpoklada vystavba metra, do ktereho se podle nekterych planu predpoklada i integrace stanic Vukov Spomenik a Karadjordjev park
Souhlasím že Beovoz je celkem na nic, ale nešlo by pro začátek třeba víc jezdit? A přijít na to třeba před 10 lety? Bělehradská MHD za moc nestojí a zahlcení centra auty je dost hrozné.
Nuz, tohle je holt Balkan. Samotna existence Beovozu je trapna a spise pripomina mrtve narozene dite nez funkcni prostredek dopravy. Jinak na Balkanu plati dalsi pravidlo: proc neco rozumne integrovat, kdyz se to muze postavit zcela znovu a navic mistni politici budou moci prijit k “rychlym penezum”?..Bakans se peoste nezapre
Jojo, Bělehrad jako vzor pro Brno… 🙂
Spíš Bratislavu
Ať si tu čínu užijí. Za paktování se s diktaturou se vždy platí.
A klicenku za blbost týdne vyhrává….
Takové Montenegro tamější komouši zadlužili na generace dopředu díky té povedené dálnici.
Vím, že někteří se mnou nebudou souhlasit, ale já osobně tahle srovnání moc nemám rád. Česko je na rozdíl od Srbska stále relativně vyspělá demokratická země. Když servilně přiskakujete Číňanům a Rusům (jak to dělá Srbsko), kteří rychle pošlou peníze a technologie, protože je to přece otázka „bratrství“ mezi národy, tak se staví rychle. Česko dá XX peněz jenom do základní údržby infrastruktury, zdravotnictví, školství, dále samozřejmě důchody, platy státních zaměstnanců, další investice apod., pak na tyhle „prémiové projekty,“ které nejsou neodkladné, prostě nemusí být peníze. Srbsko se o tyhle věci samozřejmě stará taky, ale na podstatně horší úrovni, to… Číst vice »
U nás to ale není penězma.
U nás je to z velké části také tím, že dáváme hodně peněz do vysokých standardů života. Vysoké důchody, velmi kvalitní zdravotnictví téměř bez spoluúčasti, školství, mnohem lepší údržba čehokoliv, atd.
Nějaký vlak na LVH je skoro třešnička na dortu.
A přiznejme si, je to věc kterou je záhodno mít, ale téměř nic skutečně nelimituje… není tu doufám někdo tak naivní aby si myslel že počet pasažerů letiště se po připojení vlaku zdvojnásobí??
Česko mělo alokovanou tunu peněz na rozvoj infrastruktury z evropských fondů. Absolutně ale selhávalo a dále selhává v projektové přípravě a realizaci těcho staveb. Běžně se stávalo, že peníze z jednotlivých programů naše země nebyla schopna vyčerpat. Ano, můžeme si říkalt jak jsme na tom oproti Srbsku v mnoha ohledech dobře ale pravda je, že míříme na chvost Evropy a je jen otázka času kdy země jako Polsko a Rumunsko ukážou česku záda.
Evidentně to nikomu nevadí, ba naopak. Jinak by to bylo téma ve volbách. Není.
Nevadí. Cokoliv přesahuje volební období je pro elektorát naprosto nezajímavé.
Heledte se, mně to teda vadí… tak jsem volil pro deagrofertizaci a profesionalizaci státní správy… po třech letech z toho máme… téma ve volbách to bylo jenže hned po volbách vyfičelo…
Protože politiku státu tady určujou lidi 50+. Mladí radši ani nejdou volit.
Tak holt budou muset hlasovat nihama, no. Slovensko – náš vzor…
No, není. Téma ve volbách je, kolik kdo komu přidá.
Tak Rumunsko v údržbě silnic možná, v rozvoji dálnic možná, v údržbě tratí ani omylem. Stav tratí je horší, než před deseti lety, naopak modernizace a zdvojkolejnění běží v docela velkých úsecích ve velkém. Třeba na trati přes Sigišoáru je snad až 100 km dlouhé provizorní zjednokolejnění (kvůli modernizaci a desítkám přeložek včetně dlouhých tunelů). Přitom ta provozovaná kolej má třeba na naše poměry ohrožující výlomy hlavy. Po modernizaci asi údržba ujde, ale staré tratě jsou děsné.
Rumunsko a Polsko nám nebudou ukazovat záda, vzhledem k jejich demografii, nebo nižší pověsti lol.
Tak jsme se polácali po ramenou a teď by možná bylo dobré se podívat do sousedství zejména na země, které byly na špatné straně v poslední válce.
Železnici v Srbsku bych za vzor každopádně nebral, navzdory dílčím jednotlivostem typu Bělehrad – Novi Sad (a i tam šlo o věc, která „mohla být dávno“) či tedy trať na letiště.
Na druhou stranu: u obsluhy pražského letiště je pro mě zarážející, že přes ně nemá vést VRT. Přitom ve směru na Chomutov/K. Vary by se tento směr vyloženě nabízel. Namísto toho povede úplnou oklikou – okolo Líbeznic.
Nevím, co vám na tom přijde zarážející. Karlovy Vary jsou poměrně malé, na přímé trase z Prahy tam žádná větší města nejsou a v Karlových Varech nenavazuje žádná odpovídající trasa západním směrem do Německa. Také by se mi líbilo, kdyby vedla rychlá železnice do každého většího města, ale bohužel finančních prostředků je omezené množství. V současných plánech se větev na Most (odkud se pak do Varů pojede po stávající trati) sveze do značné míry s hlavní trasou VRT na Drážďany.
Jde ryze o srovnání nové trati Nová Ves u Kralup – Most vs. Praha – Letiště Praha – Louny – Chomutov. Cca 56 vs. 82 (?) km, tzn. O. K., sice přes letiště delší nová trasa, ale mezi centrem Prahy a letištěm použitelná právě pro fůru VR-vlaků jedoucích z „čehokoliv východně od Prahy“ právě na letiště (anebo protrasované právě do Chomutova/K. Varů atd.). P. S. Je nesmyslné řešit počet obyvatel zrovna K. Varů, když tato trasa by zrychlila i relaci Chomutov(sko) – Praha víc než ta reálně plánovaná. A i Most(ecko) by bylo napojené srovnatelně (při odbočce u Postoloprt) ve… Číst vice »
Mně třeba v Praze dost chybí rychlé levobřežní propojení S-J. Nejede tam žádné metro, nepojede tam žádná vlaková linka ani v podzemí. Jen bídná tramvaj a to velmi pomalu přes Malou Stranu. Ani tím strahovským tunelem žádný rychlý bus jezdit nebude, protože ROPID politikům nakukává, jak by to bylo na hovno.
To sice jo, ale principiálně by ústecká VRT přes LKPR vést mohla. Větvení na Poohří samozřejmě až někde u slaného baj voko bez mapy. Jenže i to potřebuje rozsáhlejší analýzu poptávky a napojení dnešních tratí, protože ten přípražský a pražský úsek VRT (nebo radši rychlé nové tratě) se bude vytěžovat ještě sjezdy z těch napojených tratí. Nová trať přes LKPR tedy třeba stáhne Sp od Raka a z Kladna, ale nikoliv z Litoměřic s Mělníka atd. Čili záleží, jakou všechnu poptávku hodláte uspokojit napojením dalších sídel na kousek VRT.
To snad se nechceme srovnávat s nějakým Bělehradem…vždyť jsme sotva dotáhli Kišiněv….i Tallinn je nedostižnej sen…
Tallinn úplně ve všem dostihnout ani nechci… sice mají tramvaj na letiště (nebyl takový problém ji tam dovést), ale ta mě v centru vyhodí rovnou do vozovky, u jízdného zdarma se místo přetažení lidí z aut prokázalo spíš zesockovatění MHD, která je celkem pomalá, železnice ve městě a okolí je drahá a neintegrovaná, letos tam ruší poslední trolejbusy, prý dočasně.
jj, dočasně. No, Praha trolejbus na letiště zavedla taky dočasně…
Dočasně to bude hlavní způsob přepravy (aby bylo aspoň něco když „rychlodráha“ trvá), to že se to pak zbourá nikdo neřekl. Co je na tom špatně?
Jednotku dočasnosti znáte?
Tramvajový terminal přímo u letištní haly se v Tallinnu teprve staví, po jeho dokončení v roce 2025 povede linka až do přístavu a k branám Starého města.
Aktuálně je MHD na letiště v Bělehradě absolutně nespolehlivá, autobusy z ničeho nic nejezdí a nikde žádné info, a že se na letišti nedá koupit jízdenka je takové pěkné zpestření :).
Co vím, tak jízdenka se nedá koupit skoro nikde, nejen na letišti…teoreticky snad přes SMSku, ale to musíte mít telefon-Srba…
Já to vyřešil jejich aplikací
Takže telefon-Srba. Bo jinak člověk ty data nezaplatí…
Na letišti je wifi a screenshot QR kódu snad stačí…
A co důchodci, myslel někdo na srbské důchodce? A ti, co nemaj mobil? A ti, co nemaj kartu? :-))
V Bělehradu si můžete jízdenku koupit normálně v buse, kde mají automaty na kartu a nebo QR kód a následně vám vyjede jízdenka. Plus na každém kroku trafika, kde se dá taky koupit jízdenka…
Fakt už něco funguje? No sláva… A platí se kartou jako kartou, nebo zase nějakým “BusPlusem”?
Já na začátku jezdil těma čínskýma busama bez lístku a pak jenom taxi.
Ale titulky vypadají skvěle. O nic jiného nejde.
Jizdenka se kupuje bud pres apku, nebo textovou smskou (funguje jen pro srbske cislo). Musite se ridit jen obrazovkami na zastavkach, jinak mate pravdu: belehradske MHD je proste odrazem balkanseho chaosu
No proč ne? Za chvíli nás se železnicí na letiště přeběhne i jakési Garoowe v Somálsku. To sice nemá ani to letiště, ale s naší zaostalostí se to může stát. 🤣
Tak abychom byli spravedliví, v Praze už práce na železničním napojení letiště taky _začaly_. 🙂
Pravda, teď by to teda ještě chtělo, aby pokračovaly a ideálně i v historicky krátké době skončily.
Tak začaly už před několika lety obnovou Negrelliho viaduktu… V začátku bych problém neviděl. Problémem je, že konec zatím není vidět.
Již brzy vlakem na letiště … ano pokud to bude LEGO.
https://zdopravy.cz/2028-jiz-brzy-sprava-zeleznic-propaguje-trat-na-letiste-49806/
Přesně na to narážím.
Srbove si muzou dovezt Cinany, to se to pak stavi.. Krome cerstve udelanych trati je tamni zeleznice ale totalni katastrofa.
To je taky pravda. Hlavně tam neexistuje NIMBY, několik úrovní odvolání a soudních přezkumů…
NIMBY je všude. Jenže tam si papaláši dělají co chtějí asi tak desetkrát více a bezohledněji, než v Česku. A proto srbské praktiky nechci. A v podstatě že stejného důvodu ani polské praktiky.
U nás je ale ta extravagance, že nimbysti jsou právě ti papalášové – Ořechovka.
Jedna věc je čiñany dovézt…druhá věc je se jich pak zbavit..a to není jen tak..
Katastrofa budou i ty modernizované, stačí pár let sledovat jejich údržbu.
Kolik roků jim ta dvoustovka vydržela? Tady se nadává, když trať potřebuje obnovu po 25 letech.
Ono se to samozrejme nesmi rikat, ale spojeni na letiste v Praze je dost v pohode, v kombinaci ruznych faktoru (letiste i mesto je relativne celkem male, letiste je velmi blizko mestu) mate z centra spojeni s jednim (max dvema) prestupem kazdych par minut, z trolejbusu vystupujete dve minuty (minutu kdyz jdete rychle, do 4 minut kazdy gate na T1) chuze od vlezu do security na odletu. Cele je to takove strasne ubijejici (stanoviste trolejbusu na T2 je totalni deprese vizualne) a neambiciozni, ale ve skutecnosti dost funkcni a v pohode pouzitelne, i, nebo mozna predevsim, ve srovnani s celou… Číst vice »
jsme v cechach 🙂 tady se bude brblat o sto sest.
i kdyby tam jezdila VRT z kazdeho krajskeho mesta 4x za hodinu, bude se brblat.
Přesně. Češi jsou nejhorší národ na světě. Protože to o sobě tvrdí, nikoliv proto, že by to byla pravda.
Ano, trolejbusy jsou krok správným směrem, i navzdory chybějcím policím na kufry. Osobně si říkám, zda-li se nakonec neukláží i jako lepší řešení řešení než vlaky: Trolejbusy na Veleslavín jezdí v podstatě pořád, čekání je minimální. Oproti tomu vlaky budou mít frekfenci nižší a na Hračasnké a Vltavské vypustí do metra naráz velké množství přestupujcích.
Ta trať se buduje asi hlavně kvůli Kladnu, kdy ta odbočka na letiště je trochu o prestiži, ale zároveň to uvolní DPP nějaké řidiče. A u vlaku se spíš než u trolejbusu obhájí speciální jízdné.
Když jedu sám, tak na pohodu. Když s rodinou a kufry k tomu, pak hodně nic moc.
To nebude kdovijak uzasny ani tim vlakem, mozna stoji za zvazeni pustit trochu chlup a vzit tam jednou rodinu taxikem.
Mate úplnou pravdu,jak se říká ,,Kdyby Česko mohlo vyvážet do světa kritiky všeho a všech ,tak je na tom lip než Kuvajt..,,
Děkujeme NIMBY!!!!!
Před asi rokem a půl jsem navštívil město Novi Sad (Srbský Brno) a jeli jsme do Bělehradu vlakem. Nádraží bylo hezké a opravené v obou městech, vlak jel 200 km/h, trať vedla po estakádách a tunely… , prostě parádička😊
No pak jsme se vraceli zpět do ČR, kde jsem byl nucen absolvovat trasu Brno-HK (krom 25-ti Km D35 zatím neexistuje a k I/73 radši nebudu říkat nic, možná jen Sci-Fi🙃) autem a následně jel do Prahy vlakem neuvěřitelno 120 km/h rychlostí 😮
Až budou ty vaše dálnice, nepojedete vlakem už vůbec, tak k čemu pro vás vlak o 200 km/h Brno – Praha (který by Hradec stejně minul leda polní stanicí, jak je stále zvykem)? 🙂
A jak se vám vlakem jelo z Bělehradu do Niše (srov. s Praha – Ostrava) nebo do Záhřebu (srov. s Praha – dejme tomu Vídeň)? 🙂
Parádička… No nevím, jestli v tomhle případě, ale jinak je Srbsko dosti v rámci infrastruktury závislé na čínských půjčkách, které světe div se nejsou úplně dvakrát výhodné pro Srbsko. To radši budu jezdit po našich železnicích, než se upisovat Číně.
A jak se Vám cestovalo z nádraží v Bělehradě (“Beograd Centar”) do centra Bělehradu?
Necestovalo, protože na Prokopovi snad reálně nikdo nevystupuje. Mě osobně se vyplatilo vystoupit v Novém Bělehradě, kde aspoň jezdí tramvaje.
Už se dá aspoň někde koupit lístek, nebo se furt jezdí “džabe”?
A proč jste už nejel ze Subotice do Bělehradu?
Z Brna do prahy jste mohl jet klidně vlakem, a nemusíte jezdit přes Hradec, protože přes Pardubice se jezdí 160 km/h.
Srovnává se nesrovnatelné. Kdyby se u nás vyhlásilo, že napojení železnice na letiště je maximální priorita a otázka národní prestiže, dávno by to bylo hotové i u nás. A srovnejte celkový stav železnic u nás a v Srbsku.
Stejna priorita jako třeba obchvat Prahy? Napojení dálnicí na Rakousko u Brna? Ty prohlášení o prioritách k ničemu moc nejsou…musí se to prostě odpracovat.
Tak já třeba v posledních letech pozoroval větší aktivitu co se týče údržby kolejiště než třeba na Slovensku, kde jako by to mimo Blava-Žilina čekali, až se to celé rozpadne.
Na Slovensku se čeká, v Srbsku se už rozpadlo…
V Srbsku se pořád do Černé Hory a jinam jezdí, po viditelně udržované trati.
A proto se z Bělehradu do Baru jede 11 hodin (za dva týdny mě to čeká, tak i zpět), zatímco za Jugoslávie se to jelo 6 hodin. Ani ta půl hodina pobytu na hranici pro pasovou kontrolu to nevysvětluje.
Ano, srovnává se nesrovnatelné. Praha je mnohem větší letiště, alespoň co do počtu pasažérů. (loni necelých 14 miliónů vs. 8 miliónů Bělehradu) Připojení letiště v Praze na metro a vlaková zastávka s přímými vlaky do většiny krajských mést měla mít Praha již dávno. Jak už taky víc podpořit turismus a nefňukat, že turisté míří jen do Prahy ? To co se v Praze plánuje sice bude lepší než současný stav, ale tlak cestujících a dopravců jezdit rychlíky přímo na letiště z ostatních měst v ČR prostě bude velký…
Ony by tam dojely, kdyby se trochu zapracovalo na příslušných spojkách a šetrném provedení dvoukolejky Prahou 6 namísto dalšího megalomanského tunelu, plus ideálně pořádné trati směr Kladno – Slaný – Louny – Most. Metro tam pak nemuselo jezdit vůbec, vlaky by lidi dovezly přímo do centra, stejně jako k metru A a C, ne-li i B.
Mohu se zeptat, jak byste tu trať mezi Kladnem a Slaným vedl? resp. kudy?
Mě by spíš zajímalo to „šetrné provedení dvoukolejky Prahou 6“ 🙂
No šetrně zbouráme pár domů 🙂 a zrušíme i přejezdy – např. ten ve Veleslavíně – samozřejmě bez náhrady 🙂 a hlavně šetrně -:)
Dvojkolejka se nevejde mezi domy a už ti to psalo několik lidí několikrát.
A není tedy spíš otázka, proč u nás spojení hlavního města s největším letištěm není maximální prioritou?
Ono prioritou je, ale ne zase takovou, aby se tlačilo hrubou silou (například tak, že by se přijal zákon o železniční trati na pražské letiště, který by stát zavazoval k výstavbě do pěti let a současně podle toho zákona by veškeré námitky a odvolání proti stavbě byly již předem považovány za zamítnuté).
Ono to je vlastně úplně stejné s vyšehradským mostem – dodnes u nás žádný politik neměl odvahu bouchnout do stolu a říct, že most se nahradí novou konstrukcí a toto rozhodnutí je konečné a nebude se o tom dál diskutovat, a nebourači ať si trhnou protézou.
Tan odvážný politik by to říci mohl, ale soud by to následně shodil.
A zanedlouho by únavové trhliny a koroze konstrukce s překročenou životností shodily most do vody a soudy jej mohou vytánout
Což říká organizace která není schopna ani správně diagnostikovat vodu ve sklepě…
Soudy jaksi nemůžou za to, že Spolek nechápe fyziku.
Srbové už předběhli i Brno, když si vymístili hlavní nádraží z centra (samozřejmě stejně jako v Brně pozemková šmelina) a ten jejich novej uzel je na ostatní dopravu napojenej opravdu velmi mizerně. Takže ve výsledku si můžou stavět na letiště co chtějí, když na druhým konci to nevede nikam.
Hlavní nádraží v Brně bude stát v centru a staví se pro Brno, který tady bude za 20-30-50 let.
A „staví“ se v kapacitně nedostatečné podobě + s pouhou hypotézou „Brna za 20 – 50 let“ (mám knížku o brněnské MHD z roku 1989, kde se píše o sídlištích západně od Kamenného vrchu a prodloužení tramvaje/trolejbusu do nich, a to – tuším taky „do 20 let“).
Stejně tak spekulativní je přesun centra Brna z nynějšího historického centra zrovna na jih od něj.
Hlavně ona ta část Brna severně od centra, kde lidi dnes bydlí s výstavbou nového nádraží nezmizí. A i pokud se v okolí nového hlaváku rozjede výstavba (asi ano, protože o to se všichni ti ODS boys celou dobu snaží) tak to nic nezmění na faktu, že pro většinu stávajcí populace bude nové brněnské nádraží hůře dostupné a naopak, pro většinu dojíždějcích do Brna budou hůře dopravně dostupné jeho úřady, soudy, vysoké a střední školy. Jedinou kvalitně dostupnou veřejnou stavbou zůstane Vaňkovka. #priority
Přitom se to dalo krásně postavit ve stávající poloze. V okolí není nic, co by bylo vyloženě škoda zbourat (ne, ani Malá Amerika; ne, ani stávající budova nádraží; ne, ani viadukty)…
Opravdu ne. Že jste si tam centrum vysnili (a hlavně cink cink cink peníze z toho) ani náhodou neznamená, že na té periferii nějaký skutečný centrum opravdu bude – nádraží nenádraží. Dopravní těžiště Brna je a zůstane Česká a Maliňák a to ani vy svejma pletichama nezměníte.