Prahu čekají přes léto velké škrty autobusů. DPP chybí řidiči, oznámil další bonusy

Autobusy DPP, ilustrační foto. Pramen: DPPAutobusy DPP, ilustrační foto. Pramen: DPP

Cestující v pražské městské hromadné dopravě čekají letos o prázdninách podstatně větší škrty v jízdních řádech než v minulém roce.

Cestující v pražské městské hromadné dopravě čekají letos o prázdninách podstatně větší škrty v jízdních řádech než v minulém roce. Důvodem jsou desítky chybějících řidičů.

Omezení oznámil pražský organizátor veřejné dopravy Ropid v tiskové zprávě. I když oficiálně zpráva nepřiznává skutečný důvod, tedy nedostatek řidičů u Dopravního podniku hl. města Prahy (DPP), podle zdrojů deníků Zdopravy.cz je právě personální nouze důvodem větších škrtů než obvykle.

Během prázdnin obvykle prořídnou jízdní řády o 15 %. Kromě toho letos ale dojde ke sjednocení intervalů u vybraných linek ve špičce na 10 minut, v sedle až na 20 minut. „Cílem je, aby čerpání dovolených, fondu pracovní doby a fondu přesčasových hodin bylo u řidičů autobusů takové, aby umožnilo v síti PID po prázdninách zajistit objem dopravy v maximálním možném rozsahu,“ uvedl Ropid v tiskové zprávě, v které Ropid píše, že jde o škrty na základě návrhu DPP. „Řidiči autobusů odvádějí pro hlavní město Prahu v posledním období nadstandardní práci, což je v návrhu rozsahu prázdninového provozu zohledněno,“ dodal Ropid.

O letních prázdninách nebudou již tradičně v provozu školní spoje (např. na lince 177 v úseku Volha – Chodov) ani autobusové linky 182, 343 a 451. Školní linky vyjedou opět až 3. září. Linka 143 nebude v provozu o víkendech a svátcích, na lince 168 nepojedou vložené spoje mezi Butovicemi a Nemocnicí Na Homolce, linka 185 bude zkrácena o úsek Palmovka – Letňany a linka 196 bude celotýdenně provozována pouze v trase Smíchovské nádraží – Kačerov.

Podle Ropidu v létě cestuje podle přepravních průzkumů až o čtvrtinu méně cestujících. V metru dojde k prodloužení intervalu o jeden až dvě minuty, u tramvají na léto zruší posilové linky 4 a 21. Na páteřních linkách 9, 17 a 22 bude ve špičkách pracovních dnů prodloužen interval ze 4 na 5 minut, kolem poledne pak z 5 na 6 minut. U ostatních linek dojde k úpravě intervalů ve špičkách pracovních dnů z 8 na 10 minut a kolem poledne z 10 na 12 minut. Linka 16 bude celotýdenně provozována pouze v trase Lehovec – Kotlářka.

Od soboty 29. 6. se naopak vrátí do svých pravidelných tras tramvajové linky 11 a 13. Ve Vinohradské ulici bude dokončena první etapa revitalizace – rekonstrukce tramvajové tratě, kterou se povedlo zkrátit o dva týdny. Bezbariérově zpřístupněné budou zastávky Italská a Vinohradská tržnice.

DPP včera současně oznámil dohodu o novém dodatku ke kolektivní smlouvě. Podle ní se osobní náklady na zaměstnance pro rok 2020 navýší cca o 7,3 %. „Nepůjde o pouhé plošné navýšení mezd, ale jde o řešení, které zohledňuje délku zkušeností a výkon jednotlivých zaměstnanců, čímž chceme naše dlouholeté a kvalitní zaměstnance motivovat i stabilizovat. Z tohoto pohledu považuji dané řešení za vyvážené pro všechny strany,“ řekl Petr Witowski, generální ředitel a předseda představenstva DPP.

Třicet milionů korun půjde například do zlepšení pracovního prostředí. Dojde k navýšení příplatku za délku dosažené odborné praxe v DPP, a to ve dvou vlnách. Od 1. ledna 2020 a 1. dubna 2020, kdy bude činit 3 až 15 Kč za hodinu, podle délky praxe. Nárok na tento příplatek mají zaměstnanci již po prvním roce působení DPP. Od ledna 2020 se také navýší kolektivní výkonnostní odměna o 1 %, od dubna 2020 pak o další 2 %. Dlouhodobá výkonnostní odměna se bude od 1. ledna 2020 vyplácet čtvrtletně, nikoliv pololetně, jak tomu bylo dosud, zároveň dojde od 1. dubna 2020 k jejímu navýšení na 1,5 %

Tagy Dopravní podnik hl. města Prahy dpp nedostatek řidičů omezení autobusů ropid
50 komentářů