Prahou projel průvod tramvají T3, připomněl jejich 60. narozeniny

Tramvajový průvod k výročí T3. Foto: Daniel Šabík / DPPTramvajový průvod k výročí T3. Foto: Daniel Šabík / DPP

Jízdenky na speciální akci byly rychle vyprodané.

32 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Leoš Konečný

No co si budeme povídat, už jsou opravdu zastaralé a do dnešní doby nepatří, oproti 15 T už je to někde jinde. Jinak fotograf zachytil na jedné fotografii z Knížecí i autobus Regiojet takže to máme komplet 🙂

Ryk Mat

Už dávno měly být všechny zrecyklovány v hutích. I s KT8 nejhlučnejším hnusem.

Frantisek

Jasně, plynu i uhlí je přebytek, a pryč s veškerou pamětí, každý den zcela nový svět. 🙂 Fakt ne, občas díky za trochu stability. Jo, běžný provoz je jiná věc, tam už může být po 50 letech obměna vhodná.

Martin

Jenom dotaz, nejstarsi 6102 mela zberac se dvema lyzinama? Pac ja pamatuji T3 pouze s jednou…???

Jan

Ano. 6102 je ale komerční a retro vůz pro častější nasazení, tak se u něj nachází jisté anachronismy. U vozů T2 z liberce je toho ještě víc, je to vlastně přestrojená T3 se starou karoserií s moderními prvky pro pravidelný provoz.

dopravopat

Nie nadarmo sa jedná o T2R. Ale aj „črevá“ Tr37 sa dajú považovať za anachroizmus. Oveľa horšie by bolo keby do T2R implantovali Progress. A budeme radi. V Linzi dokázali dať modernú polovodičovú výzbroj do historického „komerčného“ dvojosáku v rámci zmeny jeho rozchodu z 1000mm na 900mm. Jazdné vlastnosti a pocit z jazdy sú úplne niekde inde.

král j

Pěkná akce. Bude něco podobného v Brně či ve Zlíně?

pozor

podobné atrakce standardně v liberci a na ukrajině

Jan

Ještě by mohl být Mostě, až se jim podaří dokončit celou trať do Litvínova.

Martin

Ve Zlíně tramvaje nejezděj.

Leoš Konečný

Ve Zlíně jezdí tramvaje? To jsem nevěděl

Robert Pražák

Třeba budou jezdit po té elektrifikované, dvojkolejné trati z Otrokovic do Vizovic. S přestupem na superultramoderním terminálu ve Zlíně 😆😆😆

Granja

Ať si říká kdo chce co chce, ale T3 jsou spolehlivé tramvaje, které odvedly obrovský kus práce.

dopravopat

Nepočul som že by o T3 niekto tvrdil niečo iné. T3 je nadčasové vozidlo, v čase vzniku moderné, pohodlné. Spoľahlivosť a jednoduchá údržba sú cenené všade, kde T3 poznajú. Nikto nespochybňuje prácu, ktorú uvedený typ vykonal. T3 predstavuje vrchol konštrukcie vo svojej triede.

Martin

No kdyz vezmete od kdy tato koncepce vozu PCC existuje…

dopravopat

Prvé PCC bolo vyrobené v roku 1934 a v roku 1936 sa zčali sérivoé dodávky. Prvý sériový vozeň PCC sa dodnes zachoval: https://images.cf.nycsubway.org/images/i66000/img_66446.jpg Prvé PCC bol doávané celkom do 26 prevádzok. Okrem iného aj pre LARy, na úzky rozchdod 1067mm. Zaujímaviosťou je, že úzkorozchodná verzia podvozku B-1, vyrobená Clark Eqipment Co., sa ukázala ako najpodarenejšia. Pre rozchod 1435mm sa skúšali rôzne vyhotovenia podvozkov, až sa nakoniec ako najvhodnejšia ukázala práve „rozšírená“ verzia podvozku pre rozchod 1067mm, s kinematikou a vedením dvojkolí v podstate identickým so všetkými neskoršími podvozkami, vrátane normálnerozchodných podvozkov ČKD Tatra. Ostáva mi záhadou, prečo ČKD Tatra vyvíjali… Číst vice »

M M

A krásné!

medical examiner

A asi ještě odvedou v dalších provedeních…
To příští by už mohlo být klimatizované… 😀

Jiří 3

Ti, co stáli za vývojí T3 by asi nečekali, že v různých verzích tyto stroje vydrží takovou dobu v provozu.

Kandelábr

A ještě na druhé straně Atlantiku

Jan

To je otázka. T3 byla navržena jako masově vyrobitelná tramvaj za nízké náklady s minimem složitých technologií. Asi se očekával delší život, ale nevím jestli zrovna 60 let.

Poudy

Je smutné že nejsou T3 vidět pouze na těchto šotoakcích, v muzeu a na lince 23.

Je možné že po dodání těch 200 soutěžených tramvají co budou v Praze od roku 2026 tyhle rachotiny zmizí z běžného provozu nebo to bude trvat ještě čtvrt století? Má někdo přehled?

DavidV

Ne protože má přijít 60 nových wan

Poudy

No jo a ty ale budou výhradně pro noční provoz, není tak? Takže s výjimkou nočního provozu?

Martin

T3 zustanou na lince 23… ale pevne doufam, ze nove tramvaje budou tiche a ne rachotit jako soucaste 14T a 15T… kdyz na nerovnosti napr. krizeni projede T3 temer to nepoznate na hluku, ale ty nove, v nich neco strasne rachoti od podvozku…

Robert Pražák

To rachtají ty plechové kryty podvozků.

medical examiner

Výborně…potíž máme…teď ještě jak ji napravit…

Robert Pražák

To si netroufám navrhovat. Konstrukce vozidel není můj obor.

Jan

Ne jen kryty, i brzdy. Vůbec ta 100% nízkopodlažnost vedla k složitému technickému řešení, ty podvozky a jejich uchycení ke skříni jsou velký atyp.

Jan

Mít dedikované vozy jen na noční linky by byla drahá sranda! Samozřejmě budou jezdit i na denních linkách, někde v sólech, jinde v soupravách. Spíš to vidím na špičkové využití jako třeba s T3M DVC a nějaké polonoční pořadí. Reinkarnace T3 prostě vždy byly a jsou levné způsoby pořízení nových nebo modernizovaných vozů. Město nemá na to aby si pořizovalo stovky nových tramvají (které jsou ještě dražší na údržbu) každých pár let, takže tu s námi budou ještě dlouho.

Jirka

Žádné výhradně nikdy nezaznělo, proč taky…

medical examiner

V nejhorším případě to jistí zájezd na Ukrajinu.
Tam budou tato vozidla jezdit ještě hodně dlouho…