Prahou projel průvod tramvají T3, připomněl jejich 60. narozeniny
Tramvajový průvod k výročí T3. Foto: Daniel Šabík / DPP
Jízdenky na speciální akci byly rychle vyprodané.
Jízdenky na speciální akci byly rychle vyprodané.
No co si budeme povídat, už jsou opravdu zastaralé a do dnešní doby nepatří, oproti 15 T už je to někde jinde. Jinak fotograf zachytil na jedné fotografii z Knížecí i autobus Regiojet takže to máme komplet 🙂
Už dávno měly být všechny zrecyklovány v hutích. I s KT8 nejhlučnejším hnusem.
Jasně, plynu i uhlí je přebytek, a pryč s veškerou pamětí, každý den zcela nový svět. 🙂 Fakt ne, občas díky za trochu stability. Jo, běžný provoz je jiná věc, tam už může být po 50 letech obměna vhodná.
Jenom dotaz, nejstarsi 6102 mela zberac se dvema lyzinama? Pac ja pamatuji T3 pouze s jednou…???
Ano. 6102 je ale komerční a retro vůz pro častější nasazení, tak se u něj nachází jisté anachronismy. U vozů T2 z liberce je toho ještě víc, je to vlastně přestrojená T3 se starou karoserií s moderními prvky pro pravidelný provoz.
Nie nadarmo sa jedná o T2R. Ale aj „črevá“ Tr37 sa dajú považovať za anachroizmus. Oveľa horšie by bolo keby do T2R implantovali Progress. A budeme radi. V Linzi dokázali dať modernú polovodičovú výzbroj do historického „komerčného“ dvojosáku v rámci zmeny jeho rozchodu z 1000mm na 900mm. Jazdné vlastnosti a pocit z jazdy sú úplne niekde inde.
Pěkná akce. Bude něco podobného v Brně či ve Zlíně?
podobné atrakce standardně v liberci a na ukrajině
Ještě by mohl být Mostě, až se jim podaří dokončit celou trať do Litvínova.
Ve Zlíně tramvaje nejezděj.
Ve Zlíně jezdí tramvaje? To jsem nevěděl
Třeba budou jezdit po té elektrifikované, dvojkolejné trati z Otrokovic do Vizovic. S přestupem na superultramoderním terminálu ve Zlíně 😆😆😆
Ať si říká kdo chce co chce, ale T3 jsou spolehlivé tramvaje, které odvedly obrovský kus práce.
Nepočul som že by o T3 niekto tvrdil niečo iné. T3 je nadčasové vozidlo, v čase vzniku moderné, pohodlné. Spoľahlivosť a jednoduchá údržba sú cenené všade, kde T3 poznajú. Nikto nespochybňuje prácu, ktorú uvedený typ vykonal. T3 predstavuje vrchol konštrukcie vo svojej triede.
No kdyz vezmete od kdy tato koncepce vozu PCC existuje…
Prvé PCC bolo vyrobené v roku 1934 a v roku 1936 sa zčali sérivoé dodávky. Prvý sériový vozeň PCC sa dodnes zachoval: https://images.cf.nycsubway.org/images/i66000/img_66446.jpg Prvé PCC bol doávané celkom do 26 prevádzok. Okrem iného aj pre LARy, na úzky rozchdod 1067mm. Zaujímaviosťou je, že úzkorozchodná verzia podvozku B-1, vyrobená Clark Eqipment Co., sa ukázala ako najpodarenejšia. Pre rozchod 1435mm sa skúšali rôzne vyhotovenia podvozkov, až sa nakoniec ako najvhodnejšia ukázala práve „rozšírená“ verzia podvozku pre rozchod 1067mm, s kinematikou a vedením dvojkolí v podstate identickým so všetkými neskoršími podvozkami, vrátane normálnerozchodných podvozkov ČKD Tatra. Ostáva mi záhadou, prečo ČKD Tatra vyvíjali… Číst vice »
A krásné!
A asi ještě odvedou v dalších provedeních…
To příští by už mohlo být klimatizované… 😀
Ti, co stáli za vývojí T3 by asi nečekali, že v různých verzích tyto stroje vydrží takovou dobu v provozu.
A ještě na druhé straně Atlantiku
To je otázka. T3 byla navržena jako masově vyrobitelná tramvaj za nízké náklady s minimem složitých technologií. Asi se očekával delší život, ale nevím jestli zrovna 60 let.
Je smutné že nejsou T3 vidět pouze na těchto šotoakcích, v muzeu a na lince 23.
Je možné že po dodání těch 200 soutěžených tramvají co budou v Praze od roku 2026 tyhle rachotiny zmizí z běžného provozu nebo to bude trvat ještě čtvrt století? Má někdo přehled?
Ne protože má přijít 60 nových wan
No jo a ty ale budou výhradně pro noční provoz, není tak? Takže s výjimkou nočního provozu?
T3 zustanou na lince 23… ale pevne doufam, ze nove tramvaje budou tiche a ne rachotit jako soucaste 14T a 15T… kdyz na nerovnosti napr. krizeni projede T3 temer to nepoznate na hluku, ale ty nove, v nich neco strasne rachoti od podvozku…
To rachtají ty plechové kryty podvozků.
Výborně…potíž máme…teď ještě jak ji napravit…
To si netroufám navrhovat. Konstrukce vozidel není můj obor.
Ne jen kryty, i brzdy. Vůbec ta 100% nízkopodlažnost vedla k složitému technickému řešení, ty podvozky a jejich uchycení ke skříni jsou velký atyp.
Mít dedikované vozy jen na noční linky by byla drahá sranda! Samozřejmě budou jezdit i na denních linkách, někde v sólech, jinde v soupravách. Spíš to vidím na špičkové využití jako třeba s T3M DVC a nějaké polonoční pořadí. Reinkarnace T3 prostě vždy byly a jsou levné způsoby pořízení nových nebo modernizovaných vozů. Město nemá na to aby si pořizovalo stovky nových tramvají (které jsou ještě dražší na údržbu) každých pár let, takže tu s námi budou ještě dlouho.
Žádné výhradně nikdy nezaznělo, proč taky…
V nejhorším případě to jistí zájezd na Ukrajinu.
Tam budou tato vozidla jezdit ještě hodně dlouho…