Praha zrušila jednu ze soutěží na přípravu Městského okruhu, práce si nakonec zajistí sama
Poslední část Městského okruhu má spojit tunel Blanka se Štěrboholskou radiálou. Soutěž na firmu, která měla pomáhat městu zpracovat dokumentaci pro územní řízení, musí město pro své chyby zrušit.
Pražští radní odsouhlasili zrušení zakázky na firmu, která měla pro Prahu zajišťovat supervizi dokumentace pro územní rozhodnutí pro soubor staveb Pelc/Tyrolka – Balabenka, Libeňská spojka a Balabenka – Štěrboholská radiála.
Zakázku hlavní město vypsalo v dubnu letošního roku, předpokládaná cena byla 7,5 milionu korun bez DPH. Důvodem zrušení jsou chyby v samotné soutěži i zjištění, že soutěženou činnost už nepotřebuje. „Činnost si již zajišťujeme sami interně,“ uvedla náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr.
Praha se ke zrušení zakázky rozhodla kvůli podstatné změně okolností, která nastala po zahájení zadávacího řízení. Proti zadávacím podmínkám město obdrželo námitky a jako nápravu navrhlo zrušení celé soutěže.
„Zadavatel při dodatečném posouzení zadávacích podmínek ve vztahu k předmětu veřejné zakázky zjistil, že definování předmětu veřejné zakázky v rámci zadávací dokumentace neodpovídá skutečným potřebám zadavatele, předpokládané hodnotě veřejné zakázky ani nastaveným požadavkům na prokázání kvalifikace,“ uvádí materiál pro radní. Současně v materiálu uvádí, že došlo k diskriminačnímu nastavení požadavků na prokázání kvalifikace. „Zadávací řízení trpí tak závažnými vadami, pro které není možné, aby v zadávacím řízení s těmito zadávacími podmínkami pokračoval, a proto rozhodl o jeho zrušení,“ píše se v materiálu.
Kvůli stavbě městského okruhu běží už od března geotechnický průzkum, potrvá do konce roku.
Městský okruh v Praze je z více než dvou třetin hotový, poslední dokončenou částí je tunel Blanka. Zbývá tak dokončit úsek mezi Pelc-Tyrolkou a Jižní spojkou, kterému se dosud vesměs říkalo Vlasta, nově jej město označuje jako Blanka 2.
Jeho podoba přitom donedávna nebyla vyjasněna. Až loni v září město představilo výrazně přepracovaný návrh, který připravil tým architektů a projektantů. Z deseti kilometrů má vést 8,5 kilometru v tunelu, původní plány počítaly s poloviční délkou trasy pod zemí.
Hned po výjezdu z Blanky počítá nově město s dalším tunelem Bílá Skála, původní projekt počítal částečně s vedením trasy ulicí Povltavská. Ta bude nově zcela bez aut, na jejím místě má vzniknout rekreační oblast. Na trase je pak celkem sedm mimoúrovňových křižovatek, podoba některých se oproti původní verzi změnila. Auta z tunelu vyjedou až v Malešicích.
Kdy se začne stavět, není zatím vůbec jasné. Městský nebo také vnitřní okruh staví město ze svých zdrojů. Funguje v úseku z Pelc-Tyrolky tunelem Blanka směrem do Prahy 6 a 5 a Strahovským tunelem a Mrázovkou k Barrandovskému mostu a Jižní spojce. Na východě města končí Štěrboholskou radiálou. Uvnitř okruhu žije zhruba půl milionu obyvatel. První část okruhu začala fungovat v 80. letech, naposledy byl v září 2015 otevřen tunelový komplex Blanka.
(V původní verzi jsme nesprávně uvedli, že zrušením soutěže dojde ke zpoždění příprav. Za chybu se omlouváme.)