Praha zkřížila plán Správy železnic na zrušení tratě na Žižkov, hodlá odvážet zeminu vlaky
Nákladové nádraží Žižkov. Pramen: České dráhy
Zrušení celostátní tratě z Malešic na Žižkov, o které v dubnu zažádala Správa železnic, narazilo na pražském magistrátu. Ten jako
Mimochodem, k vykolejení došlo asi o sto metrů před touto výhybkou a na sousední koleji. Žádný z vykolejených vozů na ni ani nevjel. Jen tam bylo vysypáno trochu uhlí. Domnívám se, poškozená nebyla. Takže je otázkou, zda bylo nutné ji odstranit.
No konečně se někdo probudil a snad i dojde rozum na další využití, takže ten nesmysl rušení nakonec padne, včetně neustálého zastavování a zahuštování města a krajiny celkově.
Nejde bohužel jen o jednu výhybku. Je rozebraný i celý vjezd do nádraží (zhlaví?). To se udělalo hned po ukončení provozu. Někdo tady měl zájem na tom aby se sem už nejezdilo.
Dost mě to tehdy překvapilo, byla rychlá akce s evidentně tím jediným cilem, protože se nijak dál v rušení nepokračovalo. Zajímavé by bylo zjistit kdo to objednal a kdo to platil. Majitelem pozemků jsou stále ČD.
Je jenom jedna firma, které zrušení překladiště na Žižkově zvýšilo výkony i zisk. Není ani moc daleko, kousek za Hostivaří.
To je zas možnost si do někoho kopnout. SŽ udělala chybu. Vyhýbku vrátí a vlečka se použije pro stavbu tunelu i nové čtvrti. Zda se zruší nadobro poté se ještě uvidi, ale s největší pravděppdobností ano. A jak to budou nakonec organizovat uvidíme později.
Tak furt by mohla být ve hře linka Říčany-Žižkov (s přestupem na metro A Depo Hostivař), ale uznávám, že je to dost šotoušovina… Tramvajová trať skrz novou čtvrť na Depo by asi byla zajímavější (mj. s přestupem na vlaky Úvaly-Říčany a Roztoky-Říčany), ale reálnější je samozřejmě její ukončení na Spojovací…
* samozřejmě Úvaly-Radotín, ne Říčany:)
Úvaly – Radotín myslíš S7 nebo něco nového (Úvaly – Malešice – Krč – Radotín?)
Nového, ale trochu se bojim, že Krč/Kačerov bude vždycky méně atraktivní než Eden/Vršovice/Smíchov, obzvlášť pokud budou do budoucna mít metro i Vršovice (a vyrovná se pak v tomto Kačerovu)…
Nevím jestli by titulek neměl znít SŽ zkřížilo plány Praze. Nevím proč se řeší jedná výhybka, když na Žižkově chybí půl nádraží, celé zhlaví a příjezdová kolej.
Nic nechybí, SŽ se řádně stará o sjízdnost trati. Narychlo místo výhybky dali přímou kolej, aby projel čekající vlak, ale atypickou výhybku má jistě SŽ dávno objednanou.
Tak žižkovské nádraží nepatří SŽ…
Pozemky jsou ČD, ale koleje SŽ.
Jako tatrovky z místa stavby do navozí na Žižkov, tam se to přeloží na vlak a pojede to někam? Kterej kokot tohle vymyslel?
Místo stavby je Nákladové nádraží Žižkov ty rozumbrado.
Výstavba městského okruhu bude probíhat na nákladovém nádraží? Výhradně? To jako fakt? A nebude ten kroužek pak moc malý?
Pokud jste s to ze staveniště zajistit „soukromou“ cestu na nádraží tak není problém nikde, nevíme kam se to bude vozit a vzhledem k stavbě části okruhu pod zemí se budou přesouvat velké objemy, je tedy jenom logické že se eliminuje co nejvíce zbytné přepravy. Mimochodem Fosfa Poštorná také při demolicích odvážela suť vlaky.
Trat probiha nedaleko budouciho staveniste okruhu, tak se vyuzije takto, podobne jako pri stavbe noveho spojeni pod Vitkovem. Nasledne snad jiz dojde patricnym mistum, ze tudy ma vest doprava a ne celkem zbytecna cyklostezka.
Lepší je, aby ty Tatrovky jezdily přes celou Prahu.
Zatracený volby! Jak dobře se v Praze spolupracovalo s ODS a ANO! Teď to je jedna velká hrůza. Oni si diktují, co má být v Praze. To je naprosto strašný! A nejhorší je, že to jsou snad všechno skauti. By nás s úplatkem normálně vyhodili a ještě to oznámili. No je tohle normální? Takováhle politika, to by jeden fakt blil.
Není to konečně správný přístup? Chovat se zodpovědně? Nebrat úplatky to je špatně?
Myslím že šlo o sarkasmus.
Přesně tak, co si to Smažky dovolují nevzít úplatek od SŽ.
Pokud mi je známo tak při demolici ve Vysočanech se právě urychleně snesl kolejový svršek aby pak mohl všechen materiál odvézt milion Tater od Švestky, pokud se nepletu . Samozřejmě všichni tady asi máme rádi když nám po Želivského , Českobrodské a Spojovací pojede těch par desítek náklaďáku s tuny sutě za hodinu…
Podíval se někdo do mapy a zjistil kudy povede městský okruh a kde je Žižkov? Odvoz po železnici je rozumné řešení v případě že nakládka je možná poblíž zdroje, převážet hlínu auty přes půl Prahy aby se zase přes půl Prahy odvezla vlakem je nesmysl.
Jo, jeden z výjazdů toho tunelu městskýho okruhu má být na Českobrodskou hned u Údolí dutých hlav, od trasy tý vlečky míň jak 250 metrů přes parkoviště…. Jako je to skoro přes půl Prahy, ale jenom skoro, tak by to mohlo jít…
A nebylo by jednodušší to naložit už na nádraží Praha Malešice a nevozit okolo jen proto aby se nakládalo na „vlečce“? Jinak z Pelc Tyrolky a nebo z Balebenky to bude vyloženě kousek.
Ono se to musí povinně ze všech jednotlivejch stavenišť, který budou předpokládám minimálně v místech všech MÚK, svážet na jedno místo a tam překládat? Nemůže mít každý z těch stavenišť svůj režim odvozu vytěžený zeminy a návozu materiálu podle konkrétních podmínek kolem?
Pro jednu část tý stavby je ta vlečka fakt u nosu a mohla by to dost zjednodušit, když bude cena zprovoznění nižší než úspora nakládkou na vlečce. Že jiný části tý stavby maj u nosu jinou možnost nakládky na železnici (MÚK Černokostelecká Malešice, Balabenka Libeň) Pelc-Tyrolka zas řeku je jiná věc.
Je prima že vlečka je u nosu,ale dá se k ní nějak rozumně dostat? Jediné reálné místo pro nakládku je pozemek a parkoviště vyšší policejní školy a to zjevně nebude žádný problém, jezdit přes celý areál a potažmo zabrat jedinou větší plochu v areálu. Přitom o malý kousek vedle je celé nádraží i s rampou kde by šlo nakládat a manipulovat se soupravou vozů.
Proč zas rovnou jezdit přes celý areál? Vjezd/výjezd tunelu bude podle vizualizace přímo v místě toho parkoviště, které stejně zmizí, stejně jako fotbalové hřiště vedle (místo něj je na vizualizaci heliport). Podle leteckýho snímku na mapy.cz navíc to parkoviště vypadá spíš na sklad nových aut z Auto Jarov než jako parkoviště policejní školy (to je uprostřed mezi jejíma budovama). Přes žádnej areál, kromě toho parkoviště, hřiště a prázdnýho pozemku mezi nima, který tak jako tak budou muset zmizet, by se tedy jezdit nemuselo. To může být slušná úspora jak peněz, tak zatížení okolí, i když to Malešický nádraží není nijak… Číst vice »
Průběh celé části okruhu: https://mapy.cz/s/purotomamo
Je to právě u toho křížení s Českobrodskou. Tam má být MÚK a výtah z tunelů.
Ještě dodám, že vozba hlíny po kolejích není novinkou – takhle se tahala rubanina z Nového Spojení.
No .. ona ta vlasta zas tak daleko od toho nepovede…. v podstate jeden úsek městského okruhu bude tu trať zdá se přímo křížit…
Zajímavé, že potřeba využívat trať a nákladiště vznikla až nyní, když se zažádalo o zrušení.
Podle mého názoru není potřeba moc rozumu, abyste to chápal. Protože kontejnerové nákladové nádraží jako takové už v centru města smysl nemá, zatímco dočasná vlečka pro odvoz milionů tun výkopku z velmi rozsáhlé výstavby budov v okolí smysl má (SPT Telecom, Central Group, Metro D2) a pak se také zruší. Snad jsem to nenapsal moc složitě.
To by možná mohla.
Asi jste mě špatně pochopil. Mě jen zaujal ten sled událostí, výhybka je zrušena už od té nehody, ale Praha přišla s potřebou využívat vlečku až nyní, když se přišlo na pochybení a Správa železnic požádala o zrušení trati?
Nic bych neřekl, kdyby s tím přišli už po té nehodě a zrušení výhybky, ale toto je vskutku zajímavé. Třeba to je jen shoda náhod a rozhodlo se o tom opravdu až nyní, ale tomu moc nevěřím.
Jestli to nebude tím, že na magistrátu (či radnici) nesedí samí šotouši co sledují každý prd okolo železnice. Tak nějak pro obecnou veřejnost se to, že byla snesena jedna výhybka, neprezentovalo. Maximálně se doslechli, že tam vykolejil vlak. A to je všechno. Pro nepostižené železnicí je vykolejení vlaku stejně důležité, jako pro šotouše nehoda osobního auta někde na Moravě (nic proti, jen příklad). Teprve, když obdrželi oficiální dokument, začali to řešit….
přesně tak!
Současný vedení magistrátu změnilo ten návrh okruhu tak, že by měla být daleko větší část pod zemí, a tedy daleko víc hlíny k odvozu. Taky se to možná až teď dostalo s přípravama tak daleko, že se řeší, kde přesně budou staveniště a jakým způsobem se z nich bude vytěžená hlína odvážet.
Ta vlečka stále využití nemá, ale mohla by mít užitečnou epizodu, takže nyní se postavit zrušení je dost logické, když taková snaha vyvstala.
Ale mě jen zarazilo, že potřeba využívat vlečku vzešla až nyní (při zjištění pochybení a žádosti o zrušení) a ne už po vytržení výhybky.
Zajímavé, že žádost o zrušení vznikla až nyní, když magistrát dělá kroky k výstavbě městského okruhu. Proč nebyla trať zrušena před pár lety?
Žádné náznaky, že by snad Praha chtěla využít dráhu pro odvoz hlíny nebyly, a že by to SŽ natruc tomu chtělo zrušit vlečku. Marně se snažíte obrátit má slova proti mně.
Oba sledy jsou podobně zajímavé. Faktem je, že dokud nebyla ofiko žádost o zrušení, mohl každý ze zájemců o použití vlečky čekat, že bude zachován status quo. Taky je faktem, že stavba okruhu se plánuje postupně. Možná už před dvaceti lety bylo známo, že bude potřeba vozit zeminu, a možná to tehdejší magistrát neřešil ale čekal na to, až SŽ bude chtít něco zrušit.
Nj., magistrát holt nemá nic jiného na práci, než čekat, kdy SŽ píchnout kudlu do zad.
Proberte se…
Výhybka nikdy obnovena nebude, trať už bohužel skončila.
Pane Babiši?
Nikdy! Nech si to všetkých zapamätajú!
Tohle je vyloženě truc akce těch, co jsme si ti v praze zvolili (resp. co nám bylo zvoleno … ).
Neuvěřitelná parta se nám tu sešla …
Opravdu problém, Dobrá správa bude muset něco opravit. Taková hrůza! Výměna mohla potichu zmizet a teď taková šlamastyka!! Ten Magistrát! Chce aby po klejích jezdily vlaky!! 🤣🤣🤣
Jistě truc. Využít železnici k přepravě hor materiálu uprostřed města, jak šílený to nápad, každý přece miluje, když mu pod okny jezdí jeden náklaďák za druhým.
No … ono samozřejmě to je dobrý nápad, ale jde o okolnosti.
Pokud by se o tom nepsalo, žak by ani netušili, že tam nějaká vlečka je. Ale když se o tom psalo, tak hned vymýšlí kraviny.
PS: do tý doby doby, než začnou stavět městský okruh …. tak ta trať zrezaví a rozpadne se i kdyby ji teď postavili znova.
Vy jako fakt predpokladáte, že se Magistrát dozvěděl o nějaké vlečce proto, že se o ní tady psalo?
A co třeba, že měli nějaký plán, protože o existenci té trati věděli a také věděli, že není zrušená a najednou jim přišlo oznámení stran řízení zrušení té tratě, tak to začali řešit? Mi na tom fakt nepřijde nic k nepochopení. Nejste Vy náhodou že SŽCZ?
vzhledem k tomu, co tady předvádí piráti uz dlouho a co za (s prominutím) neschopy tam sedí… vám odpovím. ano, do té doby, nez se zacalo psát pred nedávnem o jejím finálním zrušení, na magistrátu o té trati nemeli nejmensiho tucha.
Samozřejmě, že magistrát ví, že má na území (opuštěné) nádraží i s příslušnou vlečkou. Co asi neví, je, když provozovatel snese výhybky a kusy kolejí, aniž by to reflektovalo formální stav trati (existuje).
O trati,která existuje víceméně jenom úředně,fyzicky ne
Jasně, vy filuto; on neexistuje žádnej územní plán, a taky na katastru o tom nic nevědí. 😀
Protože plánování logistiky stavby mají na starosti pirátští úředníci. 😀
Mimochodem, doporučuji se podívat, kudy vede stavba městského okruhu .. sice v jednom místě tu vlečku kříží, ale v podstate má použití té vlečky smysl pro malý úsek okruhu .. Je to takové .. monoh povyku pro nic.
Ta výhybka zrušená být neměla. Zřejmě si na SŽ mysleli, že co v tichosti zmizí, už po tom neštěkne ani pes.
Za nedlouho bude třeba odvážet stovky tun suti při likvidaci budovy bývalého SPT Telecom. K tomu lze vlečku také využít i pro navážení stavebních materiálů pro novou výstavbu v areálu bývalého NNŽ.
Ono se to týká i budoucí výstavby v areálu vlastního nákladového nádraží.
To pujde blbě když kolej u Nákladového Nádraží končí před mostem nesoucím ulici K Červenému dvoru, který je mimochodem ve velmi špatném stavu. A zbytek kolejí vede pouze dovnitř nádražní budovy kam se přijet s náklaďákem nedá. Ale prosím, na dočasnou vlečku se něco provizorního postavit může.
konečně někdo šlape SŽDC na krk
Já tomu rozumím tak, že ta výhybka byla velmi nestandardní a bylo žádoucí provoz obnovit asap. Takže za mě to byl dobrý postup. Výhybku zrušili, rok po ní neštěkl pes (a dalších X let ani neštěkne), takže hafo času na to to dát do normovaného stavu
Nevíte náhodou jakým způsobem byla velmi nestandardní eventuálně proč? Jestli by nešla nahradit standardní za cenu toho že se přes ni bude jezdit do odbočky o dost pomaleji než před tím.
No jasně mohla být minule výluka o půl roku delší, kvůli výhybce. Proč ne… To by zase bylo keců, že to trvá dlouho. Takový typ výhybky nikde „skladem“ neleží…
A proč se na nádraží Malešice používají atypické výhybky? Chápu když tramvaje mají unikátní výhybky kvůli poměrům na té které křižovatce.
Nějak mám pocit, že vedení Prahy řeší všechno pozdě. Praha využije železniční dopravu při jedné stavbě na trati, která již prakticky neexistuje. Tomu se říká zodpovědné vedení města.
Inu piráti
Inu pepan. Co dodat víc.
Ať je to tak chce, myslím si, že by bylo škoda, kdyby se těleso železnice nenávratně zrušilo a prodalo…
Lepší pozdě než nikdy. Odvoz zeminy vlakem je zcela logický krok, který může podstatně ulevit přetíženému městu od náklaďáků. V minulosti se při některých stavebních akcích běžně dokonce stavěly vlečky ad hoc, které po dokončení stavby byly zlikvidovány.
Vlečka má určitě potenciál, i pokud by se podařilo uvést v život myšlenku městského překladiště, jak plánuje Scheinherr. Případně těleso využít pro tramvaje směr metro D Nádraží Krč, ale to už je asi velka sci-fi.
Odkud a kam. To je to důležitý.
No jestli tý trati chybí jen ta jedna výhybka, kterou navíc SŽDC odstranila načerno, určitě stojí za to zjistit, jestli by se nevyplatilo ji tam kvůli tý stavbě vrátit… Jak tu někdo psal níž, při tak velkejch stavbách není výjimečný, že se vyplatí i postavit celou vlečku jen kvůli stavbě a po dokončení ji zase odstranit, s jednou výhybkou a případnou opravou trati, která tam skoro celá je, to může vycházet ještě snáz.
To je právě otázka,jestli chybí jen ta jedna malešická výměna,po obědě se tam z Florence dnes zajedu 133 podívat,ale mám pocit,že na nákladovém nádraží už nějaké koleje/např. výtah/ byly vytrhány včetně výměn,takže na KP se nebude možné dostat a příjezdové koleje už před opuštěním Žižkova byly docela v tristním stavu.
Pokud to správně chápu, využívalo by se jakési provizorní nákladiště hned za tou výhybkou a ne vlastní nákladové nádraží.
To jo, ale tady jaksi nevím, kde přesně pražský okruh je v BLÍZKOSTI žižkovskýho nádraží.
V místě výjezdu na Českobrodskou je to na nákladový nádraží po Malešický asi tak 2,5 km, ale co je dost možná ještě lákavější, ten výjezd je jen 200 metrů od tý trati k nádraží a v cestě je jen parkoviště/fotbalový hřiště.
Viz stavba Orlické přehrady například.
Jakube P,opravdu to není jen o té malešické výměně,kolej v dohledné vzdálenosti od mostu k Malešicím -vytrhaná,před mostem zívá velká hluboká díra-pražské služby tvoří něco kolem inženýrských sítí,výtažná kolej-vytrhaná,“angličan“ pod mostem-vyškubnutý.Jdeme dál-vjezdové koleje/102-108 kolej,tuším,že se tak jmenovaly/-vytrhané,kolej na KP-vytrhaná,3 koleje na KP/rok nebo dva před opuštěním částečně vybetonované,aby kalmáry příliš neprášily/-vytrhané. Koleje zůstaly zatím jenom mezi památkově chráněnou budovou z 30.let ve tvaru U. Vše,co jsem popsal,je řádně prorostlé nálety,výpravní budova pomalu není vidět,mříž s masivním zámkem odolala případným nájezdům tamních obyvatel. Pan radní Scheinherr by se měl chytit za ruku se služebním šoférem,a v rámci pracovní cesty se na… Číst vice »
No to zní fakt pěkně. Na druhou stranu, na posun k tomu místu, kde by pravděpodobně chtěli nakládat z tunelu potřebujou z tý trati jen úplnej začátek, nepotřebujou zajíždět až na to nákladový nádraží samotný, ne? (Blbý je to samozřejmě pro ty další možný využití, co tu kdo psal, jestli půjde dolů ústředna a bude se stavět přímo na tom nákladovým nádraží.)
Jj, ona se ta kolej tam zpátky dát už holt nikdy nemůže. :-/
Jestli je to jedna výhybka nebo celé načerno zbourané zhlaví není podstatné, SŽ o to měla pečovat.
Trať zrušena není, jestli dám žádost o adhoc vlak na zítřek, mám dostat trasu.
A není to tak,že ten pozemek už celý patří developerovi? ČD kdysi založily společnost s developerem,která se o ten převod pozemků měla postarat. To samé Smíchov společné-proběhla demolice spousty budov,na druhou stranu po nějaké developerské činnosti na obou místech není zatím stopa. Začíná to připomínat džungli.
Ne, patří ČD, využití je stále „dráha“. Koleje patří SŽ.