Praha získala důležitý souhlas se stavbou nové silnice s tunelem pod kbelským letištěm

Nová silnice bude začínat v Satalicích u Vysočanské radiály. Foto: Dokumentace EIANová silnice bude začínat v Satalicích u Vysočanské radiály. Foto: Dokumentace EIA

Silnice má ulevit Kbelům a Satalicím od tranzitní dopravy.

55 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Kopr

Pane Suro, nešlo by neco udelat s temi reklamami? To je fakt peklo, klidne Vam poslu par kacek mesicne, nez porad zavirat vrsici se bannery. Když vasi stranku necham otevrenou parinut, tak jich vyskace tolik, ze s textu neni nic videt, je to jak nejaka gamesa:) :/

Kopr

Par minut jsem chtěl napsat..

Člověk

přesně, a ještě mi to k tomuhle za odměnu řekne, že si mám vypnout adblocker (přitom ty reklamy normálně vidim)

Georg

a co takhle zeleznicni tunel pod kbelskym letistem? 🙂

Alibaba

Taky by mě zajímalo, jestli nějaká koordinace staveb proběhla? Alespoň prostorová, když už ne aby se to stavělo při jednom, když už tam bude jedna díra..

Radek

Železniční tunel je navržen. Koordinace neprobíhala.

bvovka

Podle mě se jedná konečně o něco co se týká téhle oblasti a není to Průmyslový polookruh. Jiné řešení než Březiněves – Satalice není reálné. A dokončení Vysočanské radiály je spolu s MO ve hvězdách. Ještě by mě k této legendární trase, kterou v některých částech využívá 201 zajímalo, jak to bude s Libeňskou spojkou a ulicí v Holešovičkách?

David

Pro jaké že relace ta silnice bude sloužit? Nemohu se zbavit dojmu, že to je jen pro objíždění kolon na Kbelské / Vysočanské radiále. Zpomalení dopravy na Hornopočernické (30, příčné prahy, zákaz vjezdu nákladních vozidel atd.) by pravděpodobně vedlo ke stejnému efektu a bylo by to mnohem levnější. Pro relaci Čakovice / Letňany D10 by se měly využívat kapacitní silnice v okolí (Kbelská) a průjezd městskými částmi by měl být omezen. Tak budu doufat, že tato silnice alespoň povede k tomu, že bude zakázán tranzit skrz Kbely (tj. Žacléřská, Vrchlabská, Hornopočernická) aby alespoň auta ze severu Kbel byly nuceny ten… Číst vice »

Lord Pitzbudka

Ach jo .. takhle to dopadá, když zjevně nepražák má nutnost něco komentovat.

Mezi mladoboleslavskou a boleslavskou je celkem silná frekvence, která se tam nyní prodírá „vilovou“ čtvrtí

A ty bys tam rval příčný prahy. Nápad hodný génia.

David

Jsem z Prahy, i když tam posledních několik let nežiju. Beru zpět ten zákaz vjezdu nákladních vozidel, neboť ten tam již je. Nicméně zpět k obchvatu. Ta silnice je zatížená tranzitem, a to jen proto, že je to tudy rychlejší než po Kbelské. Pokud by se udělala taková opatření aby to tudy bylo pomalejší i když je Kbelská zacpaná, provoz by hodně opadl. Kdyby alespoň existovala spojka Semilská Polaneckého, pak bych tomu obchvatu rozuměl víc. Takto to bude jen velmi lákavá zkratka pro auta pokud bude ucpaná Kbelská, a že Kbelská stojí docela často. Veselská -> Toužimská -> Polanského-> obchvat -> Budovatelská.… Číst vice »

Lord Pitzbudka

To tedy rychlejsi, nez po gbelske neni . 🙂 to jste si jen nekde vybajil.

Petr

Bude to silnice spojující Čerňák a Mladoboleslavskou. Dálkový tranzit neřeší vůbec. Kbelská tudy objet nepůjde. Dojde ke snížení provozu v obytném komplexu Na Hutích a dále se vyřeší levé odbočení z Budovatelské směr Trabantská, kde jsou kolony a v koloně tady stojí i autobusy.

Antonín

Pokud to má být především propojení Čerňáku a Mladoboleslavské, tak to od křižovatky z Budovatelskou mělo vést ne pod letištěm na západ ke křižovatce Mladoboleslavská/Polaneckého, ale na sever, pod Trabantskou, pak po poli mezi Satalicemi a Kbely a na Mladoboleslavskou se to napojit mezi Kbely a VInoří.
https://mapy.cz/s/cafemelaje
Protože takto se bojím, že po zprovoznění nové Ocelkovy to akorát zvýší tranzit ulicí Vinořskou a skrze Satalice, protože to skrz Kbely nikdo nebude chtít objíždět. Satalice jsou tímto tranzitem po ránu pravidelně ucpané a tento plánovaný obchvat tomu nepomůže.

Jiří Kocurek

Hnát všecku dopravu přes dva železniční přejezdy, z toho jeden obzvláště pitomý? https://mapy.cz/s/burogaheta

Mirek

Pořád proti autům bojujeme novými silnicemi a pořád se divíme, že to nezabírá…

PavelX

A víte, kolik těch „nových silnic“ se v Praze za posledních 12 let skutečně postavilo? Nula.
Jo vlastně pardon, jedno rameno křižovatky s magistrálou a dva sjezdy z Jižní spojky, vše dohromady cca 500 metrů. Ročně v průměru celých 41 metrů nových silnic.

Petr

Zahájení stavby Blanky 2007 a jednalo se o poslední větší dopravní stavbu pro auta.

David

Jen tunelový komplex a přilehlé silnice mají 6.2km. Trojský most a přilehlé silnice mají 725m. Jinočanská spojka 2.6km. A jistě se najde spousta dalších ulic a silnic které byly postaveny (třeba v nově zastavěných územích).

jonáš

To možná vydá i kilometr za rok.

MaT

A Poncarova třeba?

Lord Pitzbudka

bojovat s auty je don quijotsky boj. auta tady jsou a budou, a je potreba zajistit aby auta mohla fungovat a co nejmene otravovala sve okoli.

Jiří Kocurek

Na opravu střechy, výměnu oken nebo zateplení každého domu povinně postavit vlečku, aby se tam jinak nedostali. Boj s automobily bude vybojován, akorát se pak nebude dát žít v domě s rozpadlou střechou, protože ani dvoukolák se omezovačům nelíbil.

Koro

Tyhle pohádky po ránu…

PavelX

Přínos této konkrétní silnice je zanedbatelný ve srovnání s plánovanou spojkou Budovatelská (MÚK Lipnická) – Ocelkova. O které se mluví také 15 let, že už už to bude, je to připravené, a nestalo se vůbec nic. Stavbu širšího mostu na dráze snad ani nepočítám.
Místo toho se namalovaly cyklopruhy na Chlumecké, kde žádný příčetný cyklista nepojede i s ohledem na možnost jízdy po tubusu metra.

Mirek

Na Chlumecké se namalovalo parkování. Ten „cyklopruh“ slouží především jako ochrana parkujících řidičů vystupujících z auta. Jinak bez něj by musel být odstup min. 1,5 metru, takže jet hezky za cyklistou.
Na tubusu je hrbolatá dlažba, takže na části kol nesjízdné.

PavelX

A tam někdy byl nedostatek parkování? Z druhé strany tubusu je to jedno parkoviště za druhým, možnost parkovat mezi paneláky, a po ubrání pruhu na ulici Ocelkova je parkování snad po celé její délce. Nevybavím si místo v Praze, kde by bylo víc možností jak zaparkovat, než tady.

Neobhajujte zbytečně ty očividné lži zelených politiků.

Mickey

Parkování je tam hojně využíváno, takže asi bylo žádoucí. Je to P+R v návaznosti na metro Rajská zahrada. Cyklopruh jen chrání vystupující řidiče.

Kubrt

Nedostatek parkovacích míst v této oblasti je, značný.

Antonín

Jak již bylo řečeno, u Rajské Zahrady ve všední den prakticky nelze zaparkovat. Mezi paneláky je nedostatek parkovacích míst i pro rezidenty. Na málo místech v Praze byla taková možnost snadného a levného vytvoření parkovacího místa, tak blízko docházkové vzdálenosti metra.

Jiri

Hnusní pragocentristi vám teď rozestaví tu čtyřproudovku do Valmezu. neplačte pane troll.

MaT

No ještě kdyby na ten tubus bylo jak nějak normálně najet… Zvlášť ten konec u metra Černý Most je dost na prd…

Posouzení příčetnosti cyklistů, co tam občas jedou bych asi nechal spíš na někom jiném…

Antonín

Zrovna dnes jsem tam na kole jel….Z Hornbachu do Doležalovy.

JF Kalimero

Silnice přivede do Letňan a Kbel tranzitní dopravu.

PavelX

Jo jasně, ono totiž místní vůbec vozidla nepotřebují, mají totiž metro v polích. Záchranka přistane na jednom ze dvou letišť. A zásobování čehokoliv může dojet vlečkou z Čakovic.

Lord Pitzbudka

Ta už je tam dávno.

Super ale chce to spojit i na sever rovnou

Když už se to dělá tak by to chtělo pořádně a zahrnout do toho i spojku na sever na té mapě podél kanalizační stoky nahoru k tou potoku aby se dalo rovnou jet na Vinoř..

Vojtěch

A děláme vše proto, aby se tu nic nestavělo.

Sběratel mínusů

Budujete si to tam hezky v tom Práglu za naše korunky, o tom žádná. Ale tu na nás na Valašsku se totálně kálí. Však politici, kteří rozhodují sů tam, tak co by investovali pro ně do dalekých krajů. Pragocentrismus musí skončit! Podpořme zrušení krajů a federalizaci na historické členění – Čechy – Morava a Slezsko.

P_V

Slezsko by to tedy vyhrálo, když je ho v CZ takový cípek.

Sběratel mínusů

Ne! Jednalo by se o navázání na samosprávné zemské zřízení, které existovalo v letech 1928 až 1948. Morava a Slezsko by byly dohromady a hlavní město této země by bylo Brno, které by bylo postaveno na roveň Práglu. No, možná pár úřadů bychom nechali v Ostravě, aby se předešlo zbytečnému remcání ze strany Slezanů. Hlas Moravskoslezska by měl stejnou hodnotu jako hlas Čech a tím by konečně bylo učiněno spravedlnosti zadosti.

Pat

Zbytečné remcání ze strany Slezanů. To jste to dotáhl vy Brnocentristo.

Kubrt

A proto z 18 členů vlády jsou pražáci jen 4 a 9 je z Moravy, ty pragocentristo.

Sběratel mínusů

Sů to zrádci. Praví vlastenci zůstávají tu a budují to tady.

Jan

Vždyť se u vás také buduje. A dokonce jedna dálnice už potřetí. To asi bude také kvůli Pražákům, že?

Mickey

Též jsem pro připojení Slezka k Polsku.

DavidS

Nechceš vypadnout někam na novinky, idnes, whatever a nekazit tu diskuzi?

Lord Pitzbudka

Za vaše? jako za čí?

Georg

vitame zpet tro(t)la alexe!

Kubrt

Pane redaktore, ten předposlední odstavec se někam zatoulal.

Zbynek

Obchvat Kbel se jmenuje D10. A už čtyřicet let to stoji.

Jura

„Obchvat“ Kbel se dnes jmenuje Vysocanska radiala a stoji teprve od roku 2011. A slouzi k necemu jinemu nez soucasny prutah Kbel.

Twix

Stojí. Hlavně ráno to tam stojí dobře 🙂

Lord Pitzbudka

D10 … Kbely? od kdy?