Praha získá spojení s Mongolskem, linku do Ulánbátaru obslouží Airbus A330 Eznis Airways
Airbus A330 v barvách letecké společnosti Eznis Airways. Zdroj: Eznis Airways
Dopravce chce na trase létat dvakrát týdně, první let plánuje na 10. července.
Když jsem do Mongolska před deseti lety létal, Eznis začínal na vnitrostátních linkách a říkalo se mu “ padesát na padesat “ 🙂 Měli dvě letadla a jedno letadlo jim tenkrat havarovalo. . nic, jen vzpominka
Jinak do MNG léta hodně lidí, linka by mohla být udržitelná.
Zpáteční letenky jsou v prodeji za cenu cca 9000 Kč. To je bezkonkurenčně nejlepší cena z Evropy do Mongolska a věřím, že při této ceně se letadlo zvládne naplnit. Pro porovnání – na srpen s MIAT z FRA neseženete zpáteční letenku pod 30k, v některé dny cena přesahuje i 50k
Vite o tom, ze tech 9000 (“od”) se jaksi tyka prvnich par mist v letadle a s jeho zaplnenim (a blizicim se case daneho letu) jaksi poroste vyrazne nahoru?
9000 je, keom toho, cena hluboce podnakladova.
Současná cena zpáteční letenky na začátek provozu je cca 24 tisic Kč. Stále levnější.;)
Zajímavé, že se léta snad desetiletí dělá analýza jestli se vyplatí z Prahy létat do Hanoje Bankoku a podobně nic z toho dodnes neexistuje a najednou se tu zjeví takováto destinace.
Přeji jim hodně štěstí, myslím, že sezóně jednou týdně by se to chytnout mohlo, ale kupovat si dálkovou letenku s aerolinkou, která má jednu mašinu je trochu sebevražda… to alespoň ČSA mělo do Soulu nějaký backup s Korean air… Toto je s bonusem, že kdykoli bude AOG tak máte prostě smůlu …
Praha prostě není až zas takový pupek světa jak si myslíme. Vše co je potřeba létá do Mnichova a do Vídně, to jsou města opravdu hodně blízko Prahy, kde mají všichni dopravci dálkové linky desetiletí zavedené. Ethiopian si radši vybrali Varšavu. Jediné co fakt doteď nepochopím je ten Vietnam. Co jiného by z Prahy mělo fungovat než linka do Vietnamu? Je to naše jediná mobilní menšina plus i Čechy velmi oblíbená turistická destinace. Ale Mongolsko? To je tedy velký úlet. I když nějaký výměny mezi vysokými školami a gastarbeitři tu jsou, ale bude to stačit?
Ono asi ani ten vietnam nebude tak zhavy, jak si myslime tady na diskusich…
Jak to děláte. Já vás obdivuji. Ještě minule jste byl odborníkem na srážku REGIOJET-u a ČD CARGO v Pardubicích.
Pan Air Traveller je přeci odborník na všechno…
.. to máte pravdu! pan Travela ten umí papouškovat..
Tak ten segment je uvedený v článku.
Tak snad autor viděl nějaký průzkum, poptávku.
Proč to zpochybňovat ??
prijde mi, ze o tech jednanich o tech dalkovkach mluvi jen management prahy, aby bylo co dat do tiskovky, a pak o tom par lidi basni v disksusich a ma to pomalu za hotovou vec.
nadsazka – Predstavuju si to tak, ze si management letiste jednou za rok potka s managementem aerolinky nekde na konferenci, a reknou si “tak co letos? zase nic? tak cau za rok”
Tak presne to si myslim take… Mnichov, Viden a praha je sekundar letiste ….
Mnichov určie nie
Opet odbornik na scene… ze by Bratislava teda?
No sebevražda to zase úplně není, když jim vypadne letadlo můžou to řešit styl Saudia… Spíš bych měl nervy lítat přes to Rusko, ale to může být můj osobní problém…
Co je prosim styl Saudia? Snad to neni pomodlit se 😀
styl saudia – nejspis mysli jejich lonskou praxi, kdy kdyz zrusili svuj let (coz se delo celkem casto), tak v podstate automaticky rebookovali na katar, emirates, etihad apod.
lidi v podstate umyslne kupovali letenky na saudii s ocekavanim rebooku.
ted uz s tim skoncili, a vraci jen penize
Z Prahy se totiž se totiž dost velké části populace Česka nevyplatí létat a to platí jak pro Čechy, tak pro Vietnamce.
Určitá politika. Praha není jediná a Mongolsko není jediní stát. Stačí kouknout kde Mongolsko stojí a proto je politická snaha zajistit co nejvíc spojů pro turisty a též NGOs.
Taky mi přijde, že tahle jinak velice zajímavá dálková linka bude primárně využívána Mongoly z úplně jiné země, než Mongolsko.
tak ono s ohledem, že do Ruska se turistiky teď cestuje blbě a má to i svá velká rizika (nejsme přátelská země), tak můžou být jiné zajímavé destinace na letní sezónu…
Dokud v Praze nepochopí, že jejich pozice je trošku jinde než u Frankfurtu nebo Mnichova, tak se to moc lepšit nebude. Každá aerolinka radši vsadí na jistotu, než zkoušet Prahu s neadekvátně vysokejma poplatkama.
Porad a porad do kola ty samy nesmysly.
Kde jste vzal, ze je Praha draha? Kde?
Je to nesmysl. Praha nema nijak predrazene poplatky, v porovnani s konkurenci jako Vuden, Mnichov je vyrazne levnejsi.
Takze, co ze by to meli v Praze pochopit?
Asi ze to neni hub, ale lepsi regio letiste bez jineho vetsiho vlivu.
To vedení pražského letiště velmi dobře chápe 😀.
No obcas to tak nevypada, to doufani, ktere trva vice jak 10 let v nektere linky do asie a severni ameriky vypada spise ze to nevedi.
Důvody jsou jednoduché: 1) VIE=OS, MUC=LH, WAW=LO… PRG nemá možnost nabízet žádné trasferová spojení, protože díky naším politikům jsme si zlikvidovali dopravce, který to dělal. Jenže tito cestující tvoří ve Vídni 25% všech cestujících, v Mnichově dokonce 42% (!) cestujících. Pokud si tyto počty odečtete od celkově vykazovaných výkonů, tak si PRG vůbec špatně nestojí. A s tím úzce souvisí 2) většina přímých dálkových linek do Asie, US/CA nebo jinam se vzhledem k poptávce po cestách jak od nás, tak k nám, prostě bez transferových cestujících neuživí. Než se vždy začně nasazovat na PRG, tak je třeba si toto uvědomit… Číst vice »
Letiste to chape a v ramci moznosti dela dobrou praci.
Jen nekteri diskutujici maj problem tuto skutecnost prijmout a neustale maji potrebu utocit peoti letisti vymyslenymi pseudoargumenty.. 🙂
V česku je historicky docela velká mongolská komunita, jinde v evropě jich myslím tolik není, tak to dává docela smysl. Mongolsko docela rychle bohatne..
Ano, komunita je kolem 11-12000, což není málo, ale zda to bude stačit na provoz 2x týdně… uvidíme.
Mozna mesic nebo 2 budou letat a pak to zabali, jestli vubec zacnou. Tomuto spojeni moc sanci nedavam, pokud sem nebudou vozit levnou pracovni silu do montoven. Turismus zas tak rozvinuty nebude, aby naplnili tolik mist 2x tydne
Bez cestovky nemaji sanci. A pokud bez cestovk, chteji letat uz za mesic, pak tim spis nemaji sanci. 2x tydne to nemohou proste vyprodat.
Jak prisli na to, ze maji uspesny business model?
A jak jste na to přišel vy? A kolik vašich předpovědí reálně vyšlo… 😉
Anonymus je takovy Jindrich Rajchl serveru zdopravy
Avpodle mínusů tu bude dost frustrovaných jedinců, kterým to imponuje. 😉
A včel by cestovka lince Ulambatar – Praha pomohla?
Caracas: cestovni kancelar si objedna letadla, ale protoze nevyproda vsexhny sedacky, tak se nabizi zbyle ve volnem prodeji.
Komerční úspěch bude záležet na (ne)nutnosti oblétávat ruský vzdušný prostor. Mongolsko je taky na ruském blacklistu?
Pedro
Nejsou na blacklistu ani v EU ani v Rusku.
MIAT lítá přes rusko normálně, takže mongolsko není.
Jsem zvědav, zda to tentokrát vyjde, resp. na jak dlouho to bude. O zahájení letů uvažovali již loni v lednu, kdy zde byli na průzkumech… Ale oznámit spuštění dálkovky měsíc před prvním letem, to je odvaha. Pokud tedy sledují nějaký komerční úspěch.
Rikaji ze to maji nakontrahovane s cestovkami predem.
1000 sedaček týdně? To je docela dost, když vezmu stávající výměnu mezi CZ a MN…
A jaká je? 😉
Vzhledem ke komunitě u nás je potanciál tak kolem 25000 ročně z MN strany, otázka je, zda a kde vygenerovat zbytek (dalších cca 20000), aby se to dalo provozovat smysluplně celoročně.
Jak jste k tomu číslu došel?