Praha zdraží po deseti letech P+R parkoviště, některá až na pětinásobek
P+R parkoviště v Braníku. Foto: TSK Praha
Ceny se zvýší po deseti letech, zdražení vysvětluje TSK i rozšířením nabídky a ztrátami z loňského roku.
Ceny se zvýší po deseti letech, zdražení vysvětluje TSK i rozšířením nabídky a ztrátami z loňského roku.
Na toto si vzpomeňte, až budete nadávat na ODS 🙂
Ale ODS to preci pred 10 lety taky zdrazila, naopak ma logiku cenove odstupnovat lokality, aby byla motivace odstavovat auta dal od centra. Pokud chceme stavet parkoviste, z 10kc za den se opravdu nepostavi
My se bavíme snad o tom zdražování skokovém ne 🙂 Už vidím ty miliardy, když to parkování zdražíme o pár korun 😉
Jde o princip, taky kazdy chce stale trzni kapitalismus, ale chce dotovane ceny za parkovani. Ze se ceny za 10 let nezmenily neni chyba soucasneho magistratu. A tehdy ods zdrazila o 100% kdyz uz jsme u toho. Kolik p+r otevrely krom letnan?
Hostivař?
A dotovanou MHD by chtěl každý i za tržního kapitalismu.
Myslíte tu ODS, co tady na šestce (spolu)zvyšuje zóny jak o život?
Na tu myslím skoro denně.
Co je špatného na rozšiřování zón? Chrání to parkování rezidentů…
Proč by mělo parkování rezidentů nějak chráněno? Ty ulice a parkovací místa nejsou jejich, nepostavili si je, byly postaveny z daní všech lidí.
A? Zastavit na všech zónách může na určitý čas kdokoli. To že jste líný a potřebujete si vozit zadek až na dejvickou k metru místní obyvatele zrovna netankuje. Už vidím ten jekot, kdybych zastavil před vaši zahradou a šel na den na túru.
Prd. Bavím situacích … lokalitách … kdy je parkovacích míst celkem dost a pokud člověk nemá potřebu stát vyloženě přímo před barákem, tak zaparkování není problém, a stejně sem ty zóny narvali … a hodlají v tom pokračovat. Výsledkem je, že parkujeme jako dřív, jen nás to stojí prachy a každý kdo sem přijede na návštěvu zaparkuje v pohodě, ale musí blbnout nějakou tou apkou, bo všude jen modrá zóna. Jste nám modří ptáci fakt pomohli. Třeba dole v Dejvicích samozřejmě proti zónám ani slovo, ale na šestce je to jak mor, stačí se podívat na mapu. ODS totiž v… Číst vice »
Nevi nekdo, proc je treba v tech Bechovicich omezeni na 12 hodin? Chapu, ze nechteji aby tam nekdo zustaval vic dni, ale zrovna 12 hodin je zbytecne omezujici.
Obcas clovek v praci je dele, nebo chce zajit jeste vecer do divadla.
V mnoha oborech se běžně dělají 12h směny. Na úřadě to vesměs nehrozí, tak si to úředníci neuvědomují. A chtějte po zdravotní sestře, aby po 12 hodinách a nachozených 30 kilometrech šlapala někam na kole, na zdravotní projížďku, to je poněkud hloupé.
Před 20 lety to bylo normální, naopak to odbourává stres.
Ale ne v městském prostředí a ne na 20 km…
A kontroluje se to vůbec, když tam není obsluha?
Když si potřebuju něco na 2 hodinky vyřídit v centru (např. na Václaváku), tak dnes zaparkuji na P+R v Ládví za 20 Kč a koupím si dvě jízdenky na metro za 24 Kč, celkem 68 Kč.
Po zdražení by mě to samé vyšlo na 164 Kč (100 + 32 + 32), proto raději pojedu přímo do nejužšího centra autem a zaplatím 2 x 60 Kč za parkování.
Nic jiného než mnohem víc aut v centru Prahy to prostě nemůže přinést, asi právě o to pirátům jde.
V praxi člověk, kterej potřebuje do centra na dvě hodiny většinou neuvažuje o nějakým P+R, ale šoupne to do nějakýho nákupního centra na metru, který má 2-3 hodiny parkování zdarma, vyřídí v centru co potřebuje a zas odjede. Pokud jezdí do Prahy aspoň trochu pravidelně, nebude si kupovat jízdenky, ale má koupenej roční kupón za pětku denně… I kdyby měl to P+R zaplatit, furt se mu to vyplatí, protože ušetří čas a opruz s hledáním místa na parkování kolem Václaváku.
Třeba je to jen předvoj. Zdraží se P+R, pak se řekne, že parkování v centru je moc levné a zdraží se hodina parkování na 120 Kč/h
Podle vzdálenosti od centra? A proto budou Butovice zadarmo a Zličín za 50 Kč na den… Super logika..
Všechna nehlídaná jsou zadara.
Středočeský kraj ořezává hromadnou dopravu, současně ji zdražuje (budiž inflace a podobně) a Praha současně výrazně zdraží parkování pro dojíždějící. K tomu je třeba přidat neutěšený a místy šílený stav přetížených silnic, do kterých se prakticky neinvestuje.Navíc tohle všechno naráz ve stejný nebo podobný čas, co si z toho má občan vzít? Nejezdi sem a kup si extrémně předražené bydlení v místě pracoviště? Nebo jde o pokus vyhnat z Prahy všechny zaměstnance s nižší mzdou a těm ostatním zařídit tlak na růst mezd.
Nestěžujte si. Rozhodly o tom politici z jediných správných demokratických stran, žádné fuj fuj ANO 😀
Ale fuj, mám tam hrubku 🙁 Rozhodli, samozřejmě.
Vynechte prosím z toho Občanské demokraty.
Fakt jo? A to jako pročpak?
Třeba protože nejsou v pražské koalici.
Snížili příjmy krajů o desítky miliard? Snížili. Je jejich programem „štíhlý stát“ aneb „občane zaplať za veřejné služby víc“, je.
Takže odpovědni jsou.
V koalicích jsou na městských částech všude možně, a jak nechci dělat PR koalici ve vedení Prahy, tak to tam často není ale vůbec lepší … zrovna tady na šestce cpou zóny kam se dá i nedá.
Ona ta ODS po Praze je totiž taková … různá … a někdy i hrůzná.
Rozhodují v zájmu svých občanů, které auty dusíte.
Už se konečně rozlučte s tím, že vašim smradlavým plechovkám se bude všude ustupovat. Padla kosa na kámen. Lidi v Praze chtějí taky slušně žít.
Jasně … prostě je tu tyranie bezohledné minority autařů. Jen by mne kua zajímalo, komu že to patří ta auta co nám tady po republice i městě jezdí a parkují. Bo pokud to má být fakt diktát minority, tak z ní má každý desítky aut … se kterýma navíc jezdí současně:-))).
na oplátku bych pražákum zaved poplatek za parking na venkově
Však se taky na venkově platí, pokud je tam něco zajímavého. Před pár dny jsem byl na Kuksu, vesnice s 270 obyvateli. Za necelé dvě hodiny parkování na šotolině poplatek 60 Kč (mají to jako paušál za vjezd na parkoviště). Proti tomu jsou pražská P+R (vzhledem k možnostem, které Praha nabízí) ještě hodně laciná.
Zrovna minulý týden jsem tam byl náhodou také. Těch 60 Kč uvádějí jako celodenní parkování. Že tam někdo je jen dvě hodiny je jeho volba, někdo se tam třeba zabaví i na déle. 🙂 Ale je fakt, že zrovna tohle parkoviště je od samotného hospitálu relativně daleko a je to pak ještě dost do kopce, třeba pro starší nebo hůře pohyblivé lidi asi nic moc. No a ti poučenější asi dojedou rovnou k hospitálu, tam je parkoviště u hospody, které je sice o dost menší, ale nevšiml jsem si, že by se za něj mělo také platit a kontrolovat, že… Číst vice »
Nejen Špindl, třeba taková Malá Úpa se 150 korunami za parkování parkování v délce od 3 do 24 hodin je taky docela síla. Ale zas je fakt, že s rostoucím počtem dní to tam vychází líp, týdenní parkování za pětistovku je férová cena.
Dobře vám tak. Jel jsem tam busem a nic jsem neplatil…
By mě zajímalo, co asi znamená „…nebo v Troji v období mimo režim ZOO.“
To jako když bude zoo zavřená, tak to bude levnější? Tzn. někdy večer a v noci? Jinak totiž ta zoo je otevřená skoro pořád, ve všední dny, svátky, víkendy… Nebo je to jako myšlené pro případ, kdyby zoo zase zavřeli třeba kvůli další vlně pandemie, tak pak že to v té době bude levnější?
Pokud to dobře chápu, tak to parkoviště funguje na jaře a na podzim o víkendech a státních svátcích a o prázdninách každý den jako nejvzdálenější parkoviště Zoo s kyvadlovou dopravou a mimo tyto dny jako P+R.
Ok, to už dává smysl, díky za objasnění.
inu, divím se, ze až dnes.
ty plné Letnany už před osmou…mluví sami za sebe.
počet míst priserny.
očekávání, že to bude platit Praha nebo Stc kraj nesmyslné.
ale máme hodně peněz na blbostí. most v luzci. a studie na jezy a VRT, které nebudou nikdy stát. ale vize to jsou hezké.
Jednoho by napadlo, že řešením by bylo nějaké to P+R v dané lokalitě přidat. I když je fakt, že zdražit je snazší a samozřejmě to víc sype … ale já jsem si až doteď nemyslel, že cílem obce je maximalizace zisku.
Lusknu prsty a hle – parkovací místa!
jo, třeba ve Vídni umí asi luskat lépe….
Ve Vídni taky umí stavět startovaci a sociální byty po tisících.
V Praze? Jen drahé investiční developerské projekty, obvykle vždy spojeny s nějakou kontroverzí.
Prostě jiná kultura, méně snahy okrást ostatní a čerpat ze svých výhod až do mrtě.
Jen tak ze zvědavosti, kolik let už luskáte? Bo u těch P+R se fakt nebavíme o nějakém náhle vyvstalém nedostatku, ale o situace, která stojí za dvě věci už hooodně let.
Je to jako se vším tady. MHD na kraj města stojí za … A ty počty parkovacích míst co se tu uvádí jsou fakt k smíchu, nebo spíš k pláči.
Tohle dává logiku, je nesmysl, že je mnohem levnější přijet do Prahy autem než příměstským autobusem. Naopak chystané zlevnění už tak levného parkování na zónách je těžko pochopitelné (mimo rezidentů). Tak teď ještě to mýto.
Smysl levných záchytných parkovišť je v tom, že řidič si dojede použitelnější dopravě (s kratším intervalem) a nezatěžuje ulice v centru města. Představa, že při významném zdražení takových parkovišť řidič přejde do příměstského autobusu , je lichá. Spíš v tom autě zůstane a dojede až do centra.
To se dá velmi snadno vyřešit odpovídajícím zdražením parkování v tom centru.
Zdražení parkování v centru je politicky neprůchodné, byť je to jediná možná cesta k získání dalšího prostoru pro ty co musí.
myslíte? ale vy jeden…drtivá většina voličů v dané MC má rezidentske karty…
Samozřejmě že se mají výrazně i zdražit parkovací karty, vlastně jediné reálné řešení,ale do toho se pustí jen politický sebevrah.
To je divný … že politik by měl jednat na základě toho, co občané a současně voliči chtějí, že jo?
Jestli to nějak nesouvisí už s tím pojmem … zastupitel, volený zástupce lidu.
A když to, co lidi chtěj, není reálně možný, správnej politik jim to přesto slíbí a bude doufat, že nutnost přiznat, že to možný nebylo, vyjde na někoho od konkurence?
No, s ohledem na to, že za stávajícího stavu jsou zóny cca půl giga v plusu je ten váš komentář těžce mimo.
jsem v práci 9 hodin. 9×40=360. vs 50 + 2×30=110. rozdíl 250Kc/den. furt je to sakra výhodnější.
Pořád je dost takových, kteří mají možnost parkovat zadarmo nebo skoro zadarmo, v rámci svých pracovišť. Ne každý pracuje v samotném centru, kde nemá jinou možnost.
toho kdo může parkovat na firemním parkovišti, v drtivé většině případů P+R fakt nezaujme
To nemusí být pravda. Soused pracuje v centru s možností parkování ve firmě zdarma. Přesto stojí na ČM na P+R a dál jede metrem, protože se chce vyhnout možným kolonám. P+R si platí sám, tak se ho musím zeptat jestli nezačne jezdit až do firmy.
A myslíte si, že kvůli 30 korunám navíc za parkování už v těch kolonách chtít stát bude?
Bude, Dělal jsem to stejně jako popisuje p. Jindra. Zaplatit měsíčně 400 Kč za P+R a lítačku bylo v pohodě. Při ceně 2000 Kč za měsíc už se mi to nevyplatí a z těch Letňan si do centra zajedu na firemní parkoviště.
Asi by teda stálo za to tu použitelnější dopravu rozšířit dál od centra, ne?
no jo … jenze … dostante se do tech busu.
pirati by radi dostali lidi z aut do mhd … ale vlaky, autobusy precpane … trosku na hlavu
Protože pro to nikdo nechce tu infrastrukturu stavět a provozovat to.
Štíhlý stát za každou cenu = občane poraď si sám.
Ono se bude zlevňovat parkování v zónách? A to povídejte přehánějte a vyprávějte.
Ono je některý z těch parkovišť hlídaný ve smyslu že provozovatel ručí za poškození, vykradení nebo odcizení vozidla? To že u vjezdu sedí nějaká ostraha v budce a kouká na televizi ještě neznamená že je to hlídaný.
Nějak nechápu argument, že 10 let byla stejná cena. Zdražit každý rok o inflaci je snad lepší než co 10let zdražovat skokově. A platit 20×100, je dost hodně než 20×20.To je najednou všeho moc. P+R a k tomu MHD to se fakt vyplatí.
Pořád je to velmi levné, na zónách to stojí 40-80 za hodinu.
To je právě motivace k tomu, aby kdo nemusí nejezdil až do centra, ale parkoval na okraji za 0-20, což je velmi levné, a použil MHD.
Jenze to zaroven motivuje jet az na kraj mesta autem a nepouzit VHD uz vetsi dalky. Jo,P+R maji byt o poznani levnejsi, nez parkovani v centru, ale taky neni nutny ani dobry, aby byly prakticky zadarmo.
To by byla fajn teze, bez ironie, kdyby z té větší dálky ta VHD nestála z mnoha směr fest za vyliž.
No, taky si myslím, že mohli zdražovat postupně a ne na to 10 let kašlat, lidé by tak neremcali. Když pokud třeba někdo jezdí denně do práce, tak 20 pracovních dnů v měsíci a už to bude 2000 Kč, které dosud neplatil, tak jim to určitě přijde dost (když doteď to bylo 400). Ale třeba s ohledem za ceny za zábor pozemků to ještě asi bude pořád levné… Ale pokud chtějí nějak dojížděče motivovat, asi by mělo smysl mít pro ta P+R parkoviště také nějaké možnosti předplatného pro časté dojížděče. Něco jako – když máte roční kupón za těch 3650… Číst vice »
Jenže předchozí magistráty nezdražovaly, protože bylo z čeho rozhazovat. Kdo ví, jak by to dělalo současné vedení Prahy, kdyby jim příjmy taky pořád rostly.
S tím paušálem za P+R naprostý souhlas, to je přesně to, co by pravidelné dojížděče motivovalo jezdit rovnou na P+R a ne ještě předtím cvičně projet blízké sídliště, jestli tam náhodou nenajdou volné místo, aby dneska ušetřili za parkování.
Jenže pokud by ten paušál byl tak vysokej, že by zájem nepřesáhl kapacitu P+R parkovišť a když, tak by zaplatil stavbu novejch včetně pozemků a příjezdovejch komunikací, nikdo by ho nechtěl.
A kdyby byl naopak levnej, koupili by si ho všichni a pak by řvali, že se nevejdou a že je Praha povinná jim postavit další a větší P+R bez ohledu na to, že by se z těch jejich nízkejch paušálů nikdy nemohlo zaplatit…
Praha zdraží parkoviště a ještě se zdražují pásma. Jen to pořádně nasolte ať všichni jezdí autem.
Ceny jízdenek PID, jakož i dosavadní ceny P+R, jsou neadekvátně nízké a neudržitelné.
To se vyresi zdrazenim parkovani na modre/fialove. Zadnej problem, penize az na prvnim miste.
Má to mít vše tržní cenu a ne aby byli automobilisti štědře dotování z městského rozpočtu.
Tohle je služba obyvatelstvu, stejně jako dotovaná MHD, udržovaná kanalizace aj.
tak kanalizace se obvykle cca zaplatí z peněz ze stocneho
to bych si nebyl úplně jistej – provoz možná, zbudování těžko, proto se taky staví téměř výhradně když se na to povede dotace
praha si drtivou většinu, co vím, cvaká sama. údržbu/provoz ze stočného, investiční peníze z městského, to máte pravdu.
Je to v pořádku. Každá služba má své náklady a svou cenu. Parkování jinde musí být adekvátně dražší. Až do momentu, kdy se vyrovná poptávka a nabídka… Žít ve Středních Čechách a chtít mít lepší parkování v Praze než ten, kdo tam žije je poněkud neudržitelné. Nic nebrání středočeským městům zřídit P+R u kapacitní a rychle MHD.
Kde funguje ta kapacitní a rychlá HD ve středočeském kraji směrem do Prahy? Kapacita není na žádné trati, protože vlaky jsou přeplněné a rychlost vymetáků taky není závratná. V Praze a okolí zoufale chybí infrastruktura odpovídají počtu obyvatel a jejich požadavkům na mobilitu. Navíc kraj dopravu omezuje a zdražuje čím víc lidí vyhání do aut.
nejsou prachy, nejsou prachy, nejsou prachy.
protože se dotují čápi hnízda, hotely, udělují slevy na jizdnem a nesmyslné (protože na dluh) zvyšují platy veřejného sektoru a důchody…
a zaroven se snižují dané.
sorry švédské služby s našimi daněmi mít ne budeme.
krom toho – ty dividendy co mizí v zahraničí, tot nezmenitelna daň za zpackanou transformaci
50 Kč zaplatíte v soukromé garáži za hodinu parkování. Ani teď ty náklady neodpovídají.
Aktuálně si P+R nevydělají ani na vlastní provoz (Praha je musí dotovat 10 mil. ročně), natož pak na stavbu (stovky milionů). I těch 100/den bude pořád velmi levné.
A kolik dostává Praha navíc na hlavu z RUD?
ale ty genie, ty prachy dostává na své obyvatele, kteri většinou P+R nepotřebují.
RUD reste ve středočeském kraji a obcích kde oni dojíždění bydlí.tam totiž končí podíl z jejich dáni.
mám kolegy rád…ale nevím proč má praha dotovat parkování holce z mělníka či borcovi že slaného. sorry jako.
Hlavní město zajišťuje pro Českou republiku celou řadu nepostradatelných funkcí. To je zohledněno v rozpočtovém určení daní, na základě kterého Praha získává v přepočtu na obyvatele podstatně více peněz než ostatní města v naší zemi. Génie.
https://www.kurzy.cz/zpravy/516348-rozpoctove-urceni-dani-2020-za-prazana-o-18-900-korun-vice-nez-za-obyvatele-brna/
A je do toho výpočtu v odkazovaným článku zahrnuto i to, že Praha je „zároveň město i kraj“? Na ty obyvatele ostatních měst ještě dostávaj něco kromě danýho města i jejich kraje.
Plus je třeba započítat, že má Praha o dost těžší přístup třeba k dotacím EU, než ostatní regiony, takže na dotování obřích parkovišť pro dojíždějící středočechy fakt mít nemusí, i kdyby z RUD dostávala opravdu víc.
samozřejmě, že to tam není. ty krajské prachy jsou cca za 8-10tis Kc/obyvatel. plus mám závažné obavy, že žádný kraj, natož město, si nefinancuje ze svého stavby typu metro ani tunel blanka. narozdíl od Prahy. např v Brně je městský okruh placen ŘSD… takže bych to zas tak nepřeháněl s tím vyčítáním si. Praha nemá povinnost zajišťovat parkování půlce středočeského kraje a to ještě v podstatě bezplatně. kraj na to nemá, města v kraji taky ne a ještě nemají motivaci. takže co s tím? že by to zacvakalo třeba ŘSD? no, to se nikdy nedělalo. hnusní pražáci, pokud nechcete udusit… Číst vice »
V tom případě je Praha pořád o 8 – 10tis / obyvatel v plusu. Krát 1.3 mega obyvatel….
Což je taky správně … na to mají jít, krom jiného, ty peníze ze zón. A vůči těm je těch 10 mega ročně fakt prd.
Tak nejak jsem nepochopil logiku, cekal bych nejdrazsi parkoviste v centru a dale od centra levnejsi, samozrejme u hlidanych parkovist.
Ale porad je to pomerne levne i za 100,-.
Vždyť to tak +- je, ty 4 nejdražší jsou ty nejblíž k centru a na metru, levnější jsou ty dál od centra, nehlídaný nebo nenapojený přímo na metro.
Ceny ako na zapade. Vo Viedni 3.60€/24h, zarobim ale 2x tolko ako v Prahe.
až na to, že Vídeň je od Prahy na východ 😉
To už je tak se vším. Kamarádi ze západu se diví, že už jsou tady stejné ceny jako u nich. Když jim řeknu, kolik je tady průměrná mzda, tak nechápou, jak můžeme vyžít.
Jak co. Něco je dražší a něco ne. Tak jako všude.
Švýcarská dálnička stojí směšných 40 CHF. Je tam levné provozovat a udržovat auto s větším než minimálním objemem motoru? Ne.
Pointa věci je v tom, že kamarádi ze západu tady za Vás můžou všechno cálovat, zatímco Vy byste se u nich na tolik nezmohl. Ale to je úplně normální.
Stejne ceny? Zeptejte se jich, kolik plati najem ve stovnatelnem meste a kolik obed v restauraci, myto mimo Nemecko, cena benzínu atd. Stejne drahe, jqko u nas je na zapade vskutku malo co. Napada mne benzim v Rakousku a pizza a kava v Itálii. To je asi tak vse.
Máte častečně pravdu oba – ceny jsou tam opravdu vyšší, ale v porovnání se mzdou ne o tolik. Příklad (mimo velký města) – cena jídla v restauraci v Česku 150-200.
Cena jídla v Restauraci v Rakousku/Neměcku (také mimo velká města) 10-15e (250-350). Průměrná mzda? 3x vyšší.
Ostatní jmenované položky stejně tak. Tenhle rozdíl tady byl nicméně od jakživa. Už Ota Šik o tom vyprávěl, kolik si český dělník může za mzdu koupit vůči svému Německému kolegovi 🙂
no, jsme chudší. to je vidět.
Tabulka rozhodila formátování stránky na mobilu… 😕