lot
Cyklistika Doprava ve městě Infrastruktura Mikromobilita Stavebnictví

Praha zatěžuje novou Trojskou lávku, otevře ji do konce října

Testování Trojské lávky. Foto: FB Adama Scheinherra
Testování Trojské lávky. Foto: FB Adama Scheinherra
Po statických zkouškách budou následovat dynamické. Lávka bude pod nepřetržitou kontrolou.

Nezvyklá podívaná je dnes na nové Trojské lávce, která spojuje pražský Císařský ostrov s Trojou. Na novém přemostění Vltavy dnes probíhá zatěžkávací zkouška.

Během zkoušky najelo na lávku až deset vozidel, jde většinou o multikáry a menší dodávky. „Extrémní zatížení je nezbytnou součástí kolaudace a následného otevření, které plánujeme na přelom října a listopadu,“ uvedl na facebookovém profilu náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr.

Zkouška potrvá celý den až do 22 hodin. Poté bude následovat vyhodnocení zatížení konstrukce lávky. V dalších dnech je naplánovaná dynamická zkouška vyvolaným kmitáním, zkouška bude trvat tři dny. Kromě zkoušek musí dělníci k dokončení stavby ještě udělat terénní práce nebo dodělat příjezdové a příchozí cesty. „Také se dodělá veřejné osvětlení, elektroinstalace. Do lávky se rovněž dávají speciální senzory, které ji budou monitorovat po celou její životnost,“ řekl agentuře ČTK Scheinherr.

Lávka bude také snáz kontrolovatelná. „Je dělána tak, aby mostní prohlídkář vizuálně dokázal snadno zkontrolovat stav lávky,“ řekl Scheinherr. Konstrukci pak tvoří také natlakovaná trubka. Pokud by v ní tlak klesl, správci lávky se okamžitě dozví, že nastal problém a budou jej moci ihned řešit. Kontrola lávky bude navíc probíhat nepřetržitě online.

Nová lávka nahrazuje původní, která se zřítila v prosinci 2017. Stavba vyjde na 128 milionů korun. Oproti původní je širší: 4 metry. V případě nutnosti po ni bude moci projet i sanitka.

Pád lávky v prosinci řeší už soud. Obžalovaní jsou projektant lávky Jiří Stráský a bývalé vedoucí oddělení mostů TSK Antonín Semecký.

s využitím ČTK

8 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Nekdo

Projizdel jsem tamtudy minuly tyden. A zajima me to, jak na te uzke lavce ma byt vyhrazen cyklopruh. Bude mit metr sirky nebo jak? Ta lavka vubec neni vetsi nez ta predchozi…

Martin

Pisi, ze sirka je 4m, to je vyrazne vice nez puvodni…

MaT

Proč hned vyhrazený cyklopruh? A když už, tak by asi musely být dva, ne? Nebo by to pro cyklisty bylo průjezdné jen v jednom směru? Já bych tipoval, že to bude prostě smíšený chodník pro chodce i cyklisty. To mimojiné znamená, že by se tam na tom kole nemělo jezdit rychleji, než 20 km/hod. Stará lávka měla několik nevýhod – měla dva „vrcholy“ – z nich to docela strmě klesalo, tak se to cyklistům (i když tam tedy oficiálně jezdit nesměli) mohlo dost „rozjet“. A nejen jim – inlinisti, skejťáci, koloběžkáři… A vlastně ty dva vrcholy tvořily i takové dva… Číst vice »

Jakub P

JJ, ty horizonty a výrazný stoupání/klesání byly asi pro bezpečnost jízdy na kole větší překážka než šířka. Ona ta stará o moc užší nebyla (podle wiki 3,8 m). Záleží taky, jestli jsou ty uváděný 4 metry šířka celková nebo využitelná. Pokud využitelná, umím si tam půlku pro kola a půlku pro chodce představit, pokud celková, bude to reálně o dost těsnější, přeci jen tam bude za hezkýho počasí lidí spousta.

Alibaba

Když jsem četl multikáry a extrémní, tak jsem očekával něco jiného než zatížení… 🙂
Tak doufejme, že lávka bude sloužit a nespadne.

Kalanis

V3Sky došly.

Martin

Super…