Praha zahájí přípravu průzkumných štol tunelů Městského okruhu. Začne se kontrolami budov
Vizualizace vyústění tunelu u křižovatky s Českobrodskou. Foto: http://mestskyokruh.info

Hřib připomněl, že pro samotnou dostavbu okruhu bude město potřebovat významnou spoluúčast státu.
Tahle diskuze je úžasný příklad, jak jsou ČR a speciálně tento server plné automobilových fanatiků, kteří přitom ale odmítají uznat, že jejich droga je pro veřejné rozpočty extrémně drahá, její financování neudržitelné, ale zaplatit si to z vlastní kapsy odmítají. Na jedné straně se šikují a vyhrožují pěstičkami, aby se jich politici báli, na straně druhé alespoň ti bystřejší z nich doufají, že jejich řady příliš nenarostou, protože pak by se neudržitelnost celého systému projevila naplno, tedy ona už se projevuje, právě neschopností Prahy financovat kapacitní městské komunikace a dostatek odkladišť aut pro všechny. A když na to tady upozorním,… Číst vice »
Proč by se opět měl stát podílet na tom, že si Praha chce něco vybudovat když navíc je Praha nejvíce dotované město v republice?
Třeba proto, že tam jezdí pracovat půlka Středočeského kraje?
A za to bohate plati pres rozpoctove urceni dani.
Z čehož má Praha dodatečné daňové příjmy. A přesto není schopna zafinancovat dostatečnou infrastrukturu pro IAD, ať už vlastních obyvatel, nebo těch dojíždějících. Proč? Zřejmě protože infrastruktura pro IAD je ve velkoměstě extrémně drahá. Takže nebylo by rozumnější dostupné omezené finanční prostředky investovat efektivněji?
Naopak – Praha nemá nárok na dotace z kterých se jinde staví vše a tak to musí táhnout ze svého. Dodatečné daňové příjmy jsou taky nesmysl. Doporučuju https://iprpraha.cz/uploads/assets/dokumenty/chude_mesto_prazske.pdf
Bodejt by ty penize na stavbu nechybely, kdyz stat i Praha delaji vsechno pro to, aby aut jezdilo co nejvic a pritom od nich temer nevybiraji poplatky! Co kdyby si tech 100 miliard automobiliste zaplatili? Vzdyt je to jen nejakych 150 tisic na jedno prazske auto. O parkovacich mistech vubec nemluve, ta v parkovacich domech se dnes stavi cca za milion na jedno. A oni porad breci, jak se pry zbytecne dotuje MHD 😮
A nebylo by lepší nejdřív dostavět vnější okruh, aby lidi to tý poj*baný Prahy pokud možno nemuseli vůbec? A já vim, mám si stěžovat v Suchdole…
Ono to tak vicemene vyjde. Az se dokonci geopruzkum na tuto cast MO tak na severu D0 uz se budou rozbihat stavebni prace.
Mestsky provoz to nebude objizdet po dalnici. Nebojte, ono se te dopravy vyindukuje dost pro oba okruhy.
Asi jsme se nepochopili, respektive samozřejmě – v článku se řeší doprava uvnitř Prahy… já jen chtěl poukázat, jestli by nejdřív nebylo dobrý dát možnost těm, kteří do ní vůbec nechtějí, a pak až řešit ty, kteří například z Kobylis dojíždějí na Veleslavín do práce autem (jen příklad, protože zrovna takových pár znám). Pořád se omílá indukce dopravy, dojíždění vidláků do Prahy a cesty po městě autem. No, ale já třeba když jedu od nás z Kladna do Hradce, tak nechci přes Prahu. OK, můžu si dát vyhlídkovou jízdu okruhu a stát tam jak trotl už od Zličína. Varianta b):… Číst vice »
Ty chceš jet autíčkem Kladna do Hradce Králové, dupy dupy dupy dup nožičkami do země, bum bum bum pěstičkou do stolu. A co kdybys jel vlakem, to by tě tak hodně ubylo?!?
když už si tykáme, tak tím vlakem asi pojedu kudy ty jouzo?
Vlakem na Veleslavín, metrem na hlavní nádraží a dál pak zase vlakem. To snad zvládneš sám. Nebo jsi snad nesvéprávný a potřebuješ doprovod?!? Zanedlouho pojedeš vlakem na Masarykovo nádraží, odkud to budeš mít pár kroků na hlavní nádraží a dále je to snad jasné.
Ano, překvapivě jezdím vlakem celkem často a vím jak se to dělá. Překvapení? Chápu že patrně nedosahuji tvé inteligence, ó ty božsky dokonalý a nedostižně chytrý. Takže ve zkratce – pojedu přes Prahu 🙂 O tom že když potřebuju něco odvézt, pronajmu si dle tvé logiky nákladní vagón, patrně nebudeme dále hovořit. Vlastně, my dva bychom raději spolu už vůbec neměli hovořit
Silnice existuje, dokonce ve slušném stavu, tak v čem je problém?!? Jen proto, protož nechceš do Prahy?!? Blanka je ti málo?!? Jižní spojka neexistuje?!? Zanedlouho budeš moci svištět po vnějším okruhu, tak opravdu netuším, co zas máš za problém.
Tys vůbec nečet co jsem psal. Nebo snad…panebože to neeeee…NEPOCHOPIL. Jejejejeje, to je mi moc lito. Víš, on ne každý vždycky jede na výlet, nebo třeba primo do toho Hradce, když už nedokážeš zobecňovat. Na výlety jezdím vlakem… A odpověděl sis sám, ta silnice existuje a vede přes Prahu, a tadaaa, jsme na začátku. Mimochodem, maminka ti neříkala že urážet cizí lidi se nesluší?
Ale když to „dupy dupy dupy dup nožičkami do země, bum bum bum pěstičkou do stolu“ dělají ti, kdo autíčkem chtějí jet do Prahy anebo ještě lépe v rámci Prahy, tak je to zcela v pořádku, že? Přitom ti by hromadnou dopravou mohli jet mnohem snáze a ubylo by jich mnohem míň, než ti, kdo jedou z Kladna do HK.
Existence Prahy zase někomu způsobuje ujímání. Obvykle jen nějakým hloupým zakompelxovaným jedincům…
Podle sebe soudím tebe, že?
Ty mě bavíš, fakt že jo. Když my vidláci jezdíme do prahy je to špatně. Když se chce vidlák Praze vyhnout, je hloupý a zakomplexovaný. Komu není shůry dáno…
Opravdu bude mít tunel 30 m2?
Co se Vam nezda? To je jedna roura pro dva pruhy.
To je nějak málo, samotný průjezdní prostor dvoupruhového jízdního pásu má více. Třeba Blanka má ve dvoupruhových tubusech kruhový průřez s plochou výrubu 123 m2.
nebylo by lepší, pokud by se nestavěl tento drahý a megalomanský projekt a místo toho by se jezdilo z Blanky zahloubenými Holešovičkami, po Kbelské, která by se zahloubila v Hloubětíně a poté dál po Průmyslové. Na té bych odstranil semafory a všude by bylo možné odbočit pouze vpravo a před a za křižovatkami by byly pruhy pro otočení. Poté by bylo samozřejmě potřeba upravit křižovatku s Jižní spojkou, aby bylo jednodušší pokračovat po novém městském okruhu. Vše by ale bylo levnější jak na stavbu tak na údržbu než to celé vést tunelem
Nebylo
Bylo
Bylo nebylo.
Jeste lepsi by bylo proste adekvatne zpoplatnit parkovani a vyuzivani tech uz existujicich megalomanskych projektu. Pak by dalsi dost mozna uz nebyly potreba.
se zpoplatněním obojího souhlasím. ale to zahloubení Holešoviček a Kbelské v Hloubětíně jsem bral spíš z pohledu těch lidí, co žijí podél těch ulic
V Holesovickach jsem nejaky cas bydlel a moc si nedokazu predstavit, jak by okoli samotne zahloubeni te mestske dalnice pomohlo. Muselo by se to zakryt, tedy postavit hloubeny tunel. Pritom by se tam sleval radialni provoz (vypadovka) s tangencialnim (okruh), coz ta silnice pri dnesnich intenzitach provozu nemuze pobrat. Takze opravdu budto musime postavit tunel pod Bulovkou, nebo vyrazne zredukovat IAD, aby zahloubene a prikryte Holesovicky stacily. Druhe by bylo mnohem efektivnejsi.
Před 10 lety bylo pozdě ale lepší než drátem do oka. Teď ještě radiály. A reforma parkování a regulace vjezdu do centra.
A co z tohoto projektu budu mít jako člověk, který se nepohybuje po Praze autem? (stejně jako 75% všech cest ve městě)
Žádné navazující zlepšení MHD, pro pěší či cyklisty se neplánuje, takže budeme splácet těch 110 miliard (v praxi nejspíš ještě mnohem více), nebudeme z toho mít vůbec nic, a ještě bude aut ve městě více protože bude snadnější tam dojet.
Na nějaké matné sliby ažbudeokruhismu nevěřím, po tom jak dopadly reálné závazky zklidnění nábřeží a malé strany po dostavbě Blanky.
A co já, jako pražák, mám z obchvatu Frýdku-Místku?
Vysoce pravděpodobně také nic, navazující řešení ve F-M mi přijdou také takové nicotné, ale pro místní je to zásadní zlepšení životního komfortu. Pro ostatní, co kolem F-M projíždí i zrychlení a šetření nákladů.
Bylo by krásné, kdyby lidé přestali vidět jen na špičku svého nosu a začali se zamýšlet nad věcmi komplexně.
No a kde je to to zlepšení životního komfortu pro místní v Praze v tomto případě? Myslím pro ty 3/4 co autem nejezdí?
Jak se sníží přeplněnost města auty, když se stávající ulice měnit nebudou a okruh jich tam bude chrlit ještě více?
3/4 mozna autem nejezdi ale 90% auto ma a chce ho parkovat primo pred domem. Muzou-li oni jezdit a parkovat, muze kazdy. Az nastane regulace PRO VSECHNY, snizi se preplnenost mesta auty. Zatim po tom neni poptavka.
Dobře se ptáte, a bylo by rozumné aby součástí komenzačních opatření spojených s výstavbou okruhu byla humanizace magistrály a omezení tranzitu vozidel přes Malou stranu, Smetanovo náběřeží, budoucí Hradební korzo aj.
To nikdo neudělá, protože — světe div se — situace na magistrále zůstane pořád stejná, ne-li horší, i po zprovoznění všech okruhů. V tomhle už jsem ztratil optimismus.
Jsou také lidé kteří nedělají to co děláte vy a mají stejné právo na existenci jako vy.
Třeba Vy nic, třeba jako já z filharmonie. Vážná hudba mi nic neříká a když, tak spíše okrajově, když se týká určitého produktu.
Nicméně zrovna tohle je věc obecného zájmu. Stejně jako například mě je skoro k ničemu lanová dráha na Petřín a spíše bych uvítal u mě na periferii jiné typy autobusů. Ale taky nekvákám do všeho co se mě netýká.
Jsem ve stejný lodi, na vizualizaci ta cyklo/pěšo náhrada Povltavský směrem na Elsnicovo náměstí vypadá pěkně, otázka je, co z toho v reálu zbyde.
I skladník si může přečíst vergilia v originále…
Např. z Povltavské má být promenáda. Spojovací se taky bude upravovat.
Asi jako Milady Horákové, že :D))))))))))))
Lokální situaci znám, naposled jsem tam byl ráno 1,5 hod v koloně. Ale pořád říkám, že postavit především propojení D7-D8 by aktuálně pomohlo více. Propojení D8-D10 je přes Vysočanskou radiálu zoufalé, ale je, ale D7-D8 musí lidi přes Blanku a to je znát…
TO spolu prakticky nesouvisí. Propojení D7-D8 je jako součást vnějšího okruhu v gesci státu respektive ŘSD a je na tomto nezávislé.
To vysvětlete hlavně panu Hřibovi.
Proč jemu? Zatím jsem to vysvětlil „v“ a možná, podle vaší reakce, jste další v pořadí.
D7-D8 je spojené I/16 přes Slaný. Jezdím občas Černý Most – Boží Dar a většinou mě navigace táhne přes I/16 D7 a po vršku Krušných hor. Ale i D8-I/16-D6 je OK. Česká republika je tak malá, že při nějaké cestě na 2-3 hodiny fakt nemá smysl řešit, jestli je něco o 15 minut kratší nebo delší. 15 minut je tak 20-25km, takže variant je dost a většinou se vyplatí vyhnout se Praze.
Podobně vyjde třeba Praha-Cheb – taky se vybere D5-Mariánské Lázně nebo D6-D13.
Staví se, co má povolení, nikoliv, co je nejvíc potřeba. Bohužel údolí Vltavy mezi Prahou a Kralupy je něco jako strašlivá a neprostupná Rokle Věčného Nebezpečenství, kterou žádný most nepřeklene.
pokud chtějí regulovat provoz stejně jako do blanky, tak to ani nemusí stavět
Kolik že je to km tunelů? 10km? Blanka 2.0? Sice dokončení okruhu fandím, celotunelovému řešení už méně a…
…ne, tak tohoto se jistě nedožiju :). A to ještě nikde není ani zmínka o radiálach…
Naprosto nejdůležitější stavba kterou je potřeba urgentně začít už stavět
Metro městu prospěje výrazně více.
Také ovšem ne všude a za každou cenu. Je třeba koordinovat s rovnoměrným rozmístěním funkcí v území a ostatními systémy veřejné dopravy. Také větší sklady by bylo dobré zvenčí zásobovat po kolejích, jako tomu bylo dříve.