Praha začíná s přípravou páté trasy metra. Od označení O přešla k E
Nové metro E by mělo být napojeno i na stanici Praha-Čakovice. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Trasa E má propojit všechny stávající trasy (včetně budované trasy D) a nabídnout rychlé spojení okrajovějších částí bez nutnosti jet přes centrum.
Jsem raději pro O než E. Je to logické, že O jako Okružní linka.
Dal bych hlasovat na webu Prahy a jak si budou lidé přát, takové bude písmeno.
Zcela analogicky by měli být v Praze i Okružní linky tramvají číslovány:
První tramvajový okruh – 10 jako 1-ní O-kruh
Druhý tramvajový okruh – 20 jako 2-hý O-kruh
…
Prahou navrhovaný tram. okruh by měl být (při pohledu na tramvajovou síť) třetí tramvajový okruh – 30 jako 3-tí O-kruh.
Takže linka poté co jede přes celé centrum, pak zajede do čakovic a zase zpět do centra. Na to stačí obyčejná linka, k čemu okruh. Když okrajové části, tak sídliště na periferiích a ne okruh 5km okolo Václaváku.
Koukam, že kdyby člověk co tenkrát vytvořil ty predikce na metrowebu dostával za každý přesdílení nějakej licenční poplatek, tak je dneska milionář.
Linka E už je dávno naplánovaná. Zase někdo vymýšlí kolo:
https://www.google.com/gasearch?q=praha%20metro%20linka%20e&tbm=isch&shem=rime&source=sh/x/gs/m2/5#imgrc=v6xmxzoQYKSC3M
No ok. A proc zatim neudelat autobusovou linku tunelama Holesovice – Dejvice – Smichov – Kacerov a k tomu vlakovou linku Kacerov – Zahradni mesto – Hostivar – Liben – Holesovice? Vicemene po stavajici infrastrukture. Chapu, ze to neni to stejne, ale byl by tam prestup na vsechny konce tras metra (jen na vychodni vetev B by to bylo trochu dal). Nebylo by lepsi vyuzit stavajici infrastrukturu, nez si malovat dalsi vzdusny zamky?
V plánu je linka S71 Radotín – Chuchle – Krč – Kačerov – Zahradní město – Běchovice, nevím ale kdy.
Za rok by měla začít jezdit linka S61 Vršovice – Eden – Zahradní Město – Běchovice.
Na nákladních spojkách jsou do budoucna v plánu i nové zastávky.
Myslím že zbytečně plašíte.. Praha není schopna dostavit pražský okruh a bude zase kopat do země?? Než se k tomu příští generace dostanou tak okruh metra povede minimálně přes Úvaly, starou boleslav, Kralupy, Kladno beroun a jílové u Prahy… jen se toho ani me deti nedoziji…
Pražský okruh staví stát, ne Praha. Myslím že to tu v diskuzích zaznělo už mnohokrát, ale stále si to někteří pletou.
Naštěstí. Protože tak máme naději, že budeme mít snad někdy alespoň ten jeden okruh hotový.
8 přestupních stanic je docela sci-fi, když Praha za 40 let nevypotila ani jednu novou linku či přestupní stanici…
Také bych čekal x variant případného okruhu a také jiné trasy či prodloužení stávajících… Tento okruh by ani nesloužil jako okruh, protože většina by se asi vyhnula výletu do Čakovic, Chaber? atd… Není tam ani žádný přínos pro největší sídliště- JM, JZM, ČM, Barrandov nebo celou východní a jihovýchodní Prahu, kterým se ten „okruh“ úplně vyhýbá. Bydlím 3km od Rajské zahrady a fakt nevím, k čemu bych takovouto trasu využil…
Jj zásadní výhodou okružních tras má být i rovnocenná možnost použít oba směry – jenže těžko pojedu z Vršovic do vozovny Střešovice přes Čakovice.
Bohužel všechny tyto fantasmagorie něco stojí, stojí veřejné, tedy naše peníze, nevím zda tento Chalupoid má mít za cíl pouze něco utratit v prověřovacích studiích, ale zadarmo ta malůvka není a další studie zadarmo též nebudou … nebo ještě hůře, nesmysl dojde k realizaci a začne se šetřit jinde (třeba D zůstane končit na Pankráci, nebo nebude hostivařská spojka…nebo zahloubení Holešoviček atd…zato budou mít metro v Chabrech a pergolu místo haly na hlaváku)
V případě, že již v roce 2018 zaplatili další studii, která by prověřila prodloužení linky C do Cakovic a byl to pozitivní výsledek – já jako obyvatel Čakovic bych uvítal, kdybych ji mohl používat ještě ve svém životě. I když je mi 43 let, nevidím velkou možnost, aby se to stalo a metro E je prostě sci-fi, stejně jako VRT.
Klidně by mohli zaplatit i studii na fúzní elektrárnu.
Srovnejme větší i menší sídliště (velká ohrada, košík, měcholupy, modřany, řepy, zahraďák,hostivař … s nulovým nebo nepoužitelným spojením byť i „jen“ tramvají s plány vést metro z čakovic přes muzeum mhd na Smíchov …
Opravdu jde o transparentní , studiemi podložené, nejlepší možné zadání?
Proč už tedy dávno nejezdí bus Smíchov-Dejvice tunelem, když je to zralé dokonce na okružní metro? Proč se plánuje tram na Pankrác(Budějovickou), Dvorce, když tam nestačí?
V diskusi je 100+ příspěvků, to opravdu nikdo neví, kdo a na základě čeho tu Chalupoidu II nakreslil?:)
Nejde, ale to ani nikdo netvrdí.
Skutečná studie tam nikdy neproběhla, teprve teď se bude vypisovat výběrko, tak vypněte paniku.
A to zadání trasy Čakovice – Malovanka – Smíchov … také neexistuje? Pokud existuje, tak kdo a na základě čeho ho vytvořil ?
Aby to nedopadlo jako s elektrifikací tratě na letiště a následným chcememetro, kdy byla o 15let! zdržena výstavba D
Ten obrázek v článku je idea uveřejněná před komunálními volbami jako nějaké vykopnutí veřejné diskuse. Její informační hodnota je zhruba stejná, jako ta fantasmagorie z Metrowebu, která se objevuje i tady v diskusi.
Sliby se slibují:
https://www.idnes.cz/ekonomika/doprava/v-hostivari-vznika-jeden-z-nejvetsich-dopravnich-uzlu-v-praze.A090807_115715_eko-doprava_fih
Jak to nejen v Hostivaři dopadlo víme
Víme demagogu.
https://www.dpp.cz/spolecnost/pro-media/tiskove-zpravy/detail/278_1850-nova-tramvajova-smycka-depo-hostivar-je-dokoncena-vznikl-zaklad-budouciho-prestupniho-uzlu-verejne-dopravy
Demagogu, kam Vám z toho uzlu vypadlo slibované metro? :)) jo ono se postavilo, jenže na Petřiny :))
Byl jste v té Hostivaři vůbec někdy? Ten přestup vhd x vlak je všechno jen ne uzel, a kompaktní už vůbec ne…
Na bus je to jedním směrem daleko, druhým ještě dál a třetím (sklářská) vůbec, i na tram úrovňový světelný přechod zůstal..
🤣 Víte, on to není konečný stav.
A tam není metro? Fakt? 🤣 Vy vůbec nevíte kde to má být, že? Ulice Sklářská je jinde. Tohle je u Depa Hostivař. Je tam metro, nová tramvajová smyčka, vlaková zastávka bude na nové vlakové trase. Se současným nádraží Praha-Hostivař to nemá nic společného, jak se zřejmě mylně domníváte. Tak nevim nevím, kdo je tu mimo. 😉 😁
Tak jste jen pomýlený, nebo demagog? 😉
Už jsem to psal kdysi a stále si myslím svoje. Pokud se počítá s takovým rozvojem Prahy, nerozumím tomu, proč linka pouze obíhá centrum a pak hurá někam na sever, ale proč se neudělá linka obíhající více okrajové části města, spolu třeba se Stodůlkami, jakožto největším českým sídlištěm.
Ale upřímně, nemáme spoustu dopravních staveb (okruhy, ani třeba dotahlou Radlickou, vyřešené otravné Holešovičky atp.), ale budeme tu řešit nějakou okružní linku..
Přesně. To samé Jižní Město… Od Smíchova to má vest na Modřany, Libuš kde bude napojení na D, pak např Kunratice, Jižní Město (Opatov C) pak může směr Hostivař… Ale ne, ono se to bude cpat na Budejarnu, když na Pankráci vznikne spojení C a D… Bude to hrozně u sebe…
Třeba to takhle bude až v nějakým metrů F, který budou budovat na přelomu století
Protože čím dál od centra, tím menší přepravní potenciál, větší délka. Mezi sídlišti se až tolik nejezdí. Vnitřní okruh naopak má potenciál solidní, radiální trasy tam přivezou zátěž.
Sever zjevně kvůli tomu, jak je Praha uspořádaná a kterými směry je nejméně průjezdná a linka C už tam svou smyčku dělá.
A Čakovicím říkáte vnitřní okruh? Kdo tu malůvku platil, kdo ji poptal? A proč bez analýzy přepravního potenciálu/poptávky?
Kdo by ji platil? Je to prostá čmrkanice ničím nepodložená. Začínáte se opakovat, už jsem vám tu jednou psal, že to co teď vypisují právě bude věc analyzovat. Co vám není jasné na pojmu „příprava studie proveditelnosti?“
Tak když srovnáme celkový dopad a užitek, klidně bych tvrdil, že okružní metro by mělo mít výrazně vyšší prioritu než velmi diskutabilní Radlická radiála.
Mně se líbí tolik vizí – metro S2, VRT, metro E … deset stanic metra do roku 2010 :)) … filharmonie, další přestavba tržnice Holešovice, pergola místo nádražní haly … ale obyčejný výstup z Muzea A na hlavák udělat 40 let nejde, a když se dělá hyper super nová trať, tak se na tram přestupuje přebíháním silnice(Zahraďák) nebo i s pořádným výletem (Hostivař) :))
Obyčejný výstup z Muzea A na hlavák by vedl kudy? Ta stanice se nachází pod Vinohradskou, pod výtahovou budkou. Do stany jít nemůžete, protože tam překáží nové muzeum.
Nové Muzeum sahá až k/pod zhlaví ? Opravdu by se nevešel výstup tak, aby se vystoupilo někde pod magistrálou na úrovni kolejiště – a došlo kousek k 1A ?
Tak třeba do Vinohradského tunelu. A pak už jen půl kilometru to je. Už teď můžete vyjít mezi Muzeem a bývalou budovou FS a pak to dojít pěšky. Ale proč proboha, kdy se to dá dojet metrem a nevystupovst předčasně.
Tak metrem A se to dojet nedá .. ale jo můžete (přes dvoje věčně plné schody) přestoupit do plného C a pak z C hurá na vlak
A proč do Vinohradského tunelu? Stačí vyústění eskalátorů +- na úrovni Státní opery , pro ten sklo a hloubku M.A. by to mohlo vyjít… ale on tam dnes nikdo nechodí=tak to nikdo nepotřebuje … mne fascinuje jak město na jedné straně vymýšlí tu medvědárium, tu koupi pakulu, tu jiné fantasmagorie, a na významnou ba základní přestupní vazbu se nějak ….
Dojít ke státní opeře od budovy FS těch 100 m po chodníku snad zvládnete, ne? Až tam bude chodit dost lidí, tak zřejmě přibudou i eskalátory. Ale budovat další tunel pod podsklepenými budovami, kolektory… Kolik by to stálo? Miliardu? Kvůli komu? Vám a…?
Myslíte vážně, že přímý přestup /prostup mezi Hlavním nádražím a trasou A metra je nějaká nevýznamnost? K čemu komu bude octnout se u budovy fs nebo opery? :))
Myslím, protože by mě nikdy nenapadlo, jít někam půl kilometru tunelem, když to lze dojet metrem.
Dojde pěšky, když nemůže metrem. To lze. Je to zhruba půl kilometru. Chtěl jste přece výstup na úrovni opery, ne? Tak ho tam skoro máte. 😉
Nemyslím že tu diskusi musíme vést na úrovni pomocné devítiletky v Pyšelích, ale pokud uvažuji šikmý eskalátorový prostup s vyústěním na úrovni kolejiště, čili prodlouženého prvního peronu, tak je to nesrovnatelně pohodlnější proti nějakému výletu kolem Opery nebo zbytečnému přestupu. A půl kilometru? Tak na Žižkov podchodem chodí davy,a taky byl realizován o 50 let později než měl být. (Mimochodem, jak daleko je to na perony z M.C ? :))
🤣🤣🤣 Zkuste se aspoň podívat do mapy, jak je to daleko. To je strašné. Fakt. Žižkovsky tunel má cca 300 metrů a pokud to netušíte tak od vlezu do metra k 1. nástupišti to je cca 100 m velmi prostornou halou. Vy to tam neznáte, tak děláte chytrého?
A kolik je to od kolejiště na úrovni Opery k 1 nástupišti ?
A 100m od metra halou – možná, ale od metra C, ne od metra A :))a halou brzy taky ne :))
🤣😁🤣
Vy neumíte číst? Odpověď máte výše? A to by se chodilo kolejištěm? 🤣🤣🤣
A všiml jste si, že metro A na hlavním nádraží není? 😁😉
Nástupiště stanic =M= v Praze mají rozhodně přes 100m délky, protože jsou obsluhovány vlaky z pěti cca20m dlouhých vozů. Vzhledem k poloze stávajícího západního vstupu/vestibulu a eskalátorovému tunelu mezi ním a perónem stanice =M=A Muzeum tento leží nejzápadněji cca zde – https://mapy.cz/s/cajosovoja = nejpozději od jeho východního konce lze příčně nad kolejí linky =M=A na západ – k Nemocnici Motol postavit šikmý přístupový cca 300m dlouhý tunel, v němž by nemusely být poměrně prudké eskalátory-pojízdné schody, ale ani cestující jím nemuseli chodit pěšky, ale může v něm být instalován pojízdný šikmý chodník – obdoba eskalátorů, ale o jedné nakloněné rovině… Číst vice »
A prokopete se do sklepa muzea nebo podzemní spojovací chodby mezi budovami, nebo do kolektorů? A ještě za to utratíte pár miliard.
Kde autor článku přišel na to, že vedení města mluví o metru? Já tedy čtu pouze „okružní kolejová linka“.
Tak uvidíme, co vzejde ze studie.
Budu se opakovat, ale ta prvotní vize pro linku O byla možná až zbytečně utažená na jihu (trojúhelník Olbrachtova-Pankrác-Budějovická), a naopak zbytečně volná na severu.
Pokud se teď počítá s propojením Smíchova a Budějovické tramvají, pak by opět mělo cenu zamýšlet se nad křížením D/E někde u Nových Dvorů/Libuše, kde to výrazně zlepší dopravu pro okolní sídliště, a zároveň to umožní propojit celý tento sektor s Chodovem/Opatovem a Hostivaří.
A pomůže tak nahradit zrušenou 165 🙂
Ale souhlasím. Tahle tangenta by měla smysl.
Mám tu mapku Metrostavu ještě z předrevoluční doby. Linka D se realizuje prakticky přesně v tehdejší navrhované trase z Mládežnické/Pankráce do Masokombinátu Písnice, jediným rozdílem bylo posunutí blíže Zálesí. Linka E tam byla už zakreslena též, z Bohdalce přes Pankráce a Kavčí hory na Smíchovské nádraží v tomto sektoru. My jsme si mezitím vymysleli modřanskou větev linky D, což zabíjí jinak zajímavou myšlenku na křížení s linkou E, ta větev sice bude kdoví kdy, ale odbočka tam bude hned. Údolí Krč má železnici, ta Olbrachtova mi též vychází nejlépe kudy linku E vést. Budějovická mi přijde ideální pro přestup, ta… Číst vice »
Ona ta trasa jak je na severu naznačená, tak vlastně dost supluje to co se při plánování prodloužení „Céčka“ nepovedlo. Třeba to nepochopitelné vyhnutí se Bohnickému sídlišti, nebo Letňanské metro v polích. Ono by to chtělo zároveň „narovnat“ metro C a pak by to dávalo víc smysl.
Kdo sází na to, že dříve pojedou vlaky na letiště, palec nahoru, kdo na dřívější dokončení okružní trasy E, palec dolů…
Já nevěřím, že se dožiju ani jednoho.
A už se ví kam povede D z nám. Míru?
Na Nám. Republiky. Od tamtud je studie variant prodloužení do Karlina a na Žižkov, ale pokud vím, tak žádná ještě nebyla schválena.
Podle mě by metro D mělo z Náměstí Republiky jet do Bohnic a k terminálu Sever VRT (pokud je to tedy opravdu potřeba). Linka E tak bude moct jet na severu jižněji například přes Letnou a Holešovice.
Také bych se přikláněl k variantě Letná – Holešovice (stross nebo Výstaviště) – Palmovka
To je dost nesmyslné trasování :-/ Kdo by, proboha, chtěl jezdit z Náměstí Míru do Karlína přes Náměstí Republiky? Navíc to prakticky kopíruje trasy A a C. Tam dává smysl směr Karlín (rovnou) / Palmovka. A nebo rovnou Palmovka.
Myslím, že kapacitou to nebude na metro. Většina dopravy míří do širšího centra. Jako nejsilnější se jeví východní část (Olbrachtova-Čakovice), ale i tam mám pochybnosti. Mnohem víc by udělaly tangeciální tramvaje. (Dejvice-Bohnice-Kobylisy, Dvorce-Pankrác-Michle, Jižní Město-Želivského, Vypich-Motol-Jihozápadní město? )
Co bylo dříve, vejce nebo slepice? Většina lidí jede do centra protože to je jediné místo kde se dá přestoupit na jinou trasu. Že tam lidi jedou neznamená, že tam chtějí jet. Koneckonců zkracovačka z Pavláku na Karlák je také dost oblíbená přes značné nepohodlí, nicméně ušetří dlouhé zbytečné sezení v metru při cestě z C na B.
Slepice a kohout.
To není správná odpověď. 😀
A právě v těchto relacích se připravují tramvajové tratě, protože tam poptávka je. Otázka pro tu studii je, zda je dostatečná poptávka pro metro s větší kapacitou a průběžné spojení těchto dílčích tangencialnich relací.
Jediná poptávaná relace, kde zatím nic konkrétního v plánu není a jedině tunel je řešením je Smíchov – Dejvice.
Ta existence poptávky v dopravě je dost ošemetná. Hlavní metrikou je tady spíš potenciál, než dnešní poptávka.
Pokud totiž dneska někde existuje přímé spojení pouze vymetacím midibusem nebo s několika přestupy, pak tam hodně lidí prostě nejezdí, ač by při existenci lepší alternativy třeba změnili názor. Pražské metro i Esko budiž krásným důkazem tohoto jevu.
Poptávku lze i vytovořit nabídnutím nových směrů. Vyhodnotit se musí potenciál. Na jihu je potenciál značný, už teď jsou busy dost vytížené a to není zvlášť pohodlný dopravní směr. Do toho silné směry IAD zrovna zde. Propojení linek B a C v centru není optimální.
A byl ten potenciál tedy opravdu vyhodnocen, nebo si tu trasu E jak je teď prezentována někdo vymyslel?
Návrh trasy E není nic nového, jen v době porevoluční poněkdu zapadl. V článku zmíněná připravovaná studie proveditelnosti je přesně to co žádáte.
A pro tu studii ale existuje zadání – a to se vzalo kde, kdo je autorem toho protáhlého chalupoidu?
Né. Nebudu s váma mařit čas, melete a melete a zamyšlení nikde.
může mi někdo vysvětlit, jak reálný je ten terminál Praha- sever? na stránkách Správy železnic není na trase VRT do Drážďan plánován. ani mi není jasné jak by se napojil na VRT do Brna. děkuji
tak na jednu otázku už jsem odpověď našel: z Ďáblic má vést VRT tunelem na Palmovku. takže za 20 let, když to dobře půjde…
Ani metro E nebude dřív.
Na novějších materiálech už je zobrazovaný jako (uvažovaný).
Ten jih a jihozápad nějak Praze smrdí. 171 na rozpadnutí D4 ani nekončí v Praze. D3 se jen tak nedočkáme a koukám i metro se tam bojí. 😀
jen způsob , jak rozházet peníze z rozpočtu Prahy. znám to z Prahy pod vedením ANO, Zelených a Socdem. Samé studie a skutek utek. Dodělejte , to co jste začali: Vnitřní okruh, elektrifikace příměstké železnice, opravy padajícíh mostů (Hlávkův, Libeňský a další), dopravu na letiště. Výhledy na dalších 50-100let teď opravdu nejsou potřeba. Už teď máte naprojektovaných tolik dopravních staveb, že to rozpočet neutáhne.
No rozhodně dává větší smysl metro E (které se bude připravovat dalších 20 let) než dokončení vnitřního okruhu. Ten se nevešel ani do seznamu prioritních dopravních staveb, který byl vytvořen nedávno. Je to nesmysl za 100 miliard, který jen posílí automobilovou dopravu.
Já bych nic neplánoval. Až se jednoho dne dojdeme k názoru, že tu okružní linku metra potřebujeme, tak začneme kopat z jedné a z druhé strany a uvidíme, kde se potkáme. Takhle nějak předpokládám si to místní odpůrci studií představují
Poslední věta je doufám nedorozumění (nebo překlep) a sever bude POSLEDNÍ etapa a naopak se začne na opačné straně, na jihu, kde je trasa zapostřebí nejvíc: Anděl – Brumlovka – Želivského …
Co vím, tak jako úsek Podbaba – Terminál Sever se právě označuje ten úsek přes jih – viz 26 km, 18 stanic. Ale jo, je to neintuitivní.
Z dlouhodobého pohledu dává okružní trasa metra v Praze smysl. Silniční okruhy (byť dosud nedokončené) má Praha již dva. Kdo zažil přestup mezi trasami metra ve špičce, ví, co mám na mysli. Jižní polovina – trasy – od Dejvic přes Dvorce až na Vysočanskou – se sleduje hodně dlouhodobě, už od minulého režimu (jako kluk jsem viděl podobné schéma v Muzeu MHD ve Střešovicích). Samozřejmě můžou být drobné odlišnosti ve vedení trasy – Dejvická místo Hradčanské, nebo třeba ústup od „trojitého přestupu“ na Pankráci, což považuji za rozumné (kontrolní otázka: Proč není přestupní stanicí Hlavní nádraží, ale Muzeum?). Není mi… Číst vice »
Vymýšlí kraviny a přitom všechno už bylo vymyšleno. Ať se kouknou na metroweb.cz na sekci budoucnost na metro v roce 2100. Trasa E tam je a vypadá jinak a nutno říct logičtěji než tento návrh.
Tam je ovšem jen volný výmysl, nikoliv realisticky zakotvený projet. Vymyslet ve fantasii si můžeme co chceme, ale asi to nikdo nepostaví.
A ten návrh trasy E jak je tu prezentován vznikl jak? A zdá se Vám jako realistický/nejlepší možný?
Od toho je asi ta studie ne? Něco jako návrh metra za stovky miliard by mělo probíhat trochu sofistikovaněji než šotoušské jezdění prstem po mapě.
Právě, tak kdo je autorem toho chalupoidu, vstupu pro studii ?
Však tohle taky nikdo dalších 30 let nepostaví,,,
Super, a my vidláci v regionech nemáme ani důstojné busové spojení s civilizací. 😉
Tak to aby civilizace přišla k vám. 😉
Nebo mohou oni přijít k civilizaci – když nejde hora k Mohammedovi, musí Mohammed k hoře.
To je důležité zohlednit v komunálních a krajských volbách.
Koukněte na Čtyřmezí, jak to jde, když se chce.
Nj, holt my měšťané jsme trochu snášenlivější, nemusíme mít okolo sebe takové množství prostoru, jsme ochotní mezi sebe přijmout i ty jak vy říkáte vidláky a protože je náš tady hodně, tak se složíme i na tak velké a drahé hračky jako je metro. A pokud hodláme porovnávat ekonomiku výstavby a provozu metra vztaženou na počet přepravených osob, tak ten váš autobus někam, kde veze 5 lidí vychází jako sakra drahá sranda. Holt uspora z rozsahu, tento ekonomický zákon nepřemůžete, ani kdyby jste na pražáky nadával milion let v kuse…
Kdybyste, občas mě ta automatická oprava holt vypeče…
Jako dobrý, ale tu západní stranu bych se nebál natáhnout víc, třeba až Butovice, pak Řepy, Dědina, Lysolaje, Podbaba
Tahat to přes Anděl a Strahov je plýtvání potenciálem. Ano, bylo by potřeba obsloužit i ten Strahov, ale byla velká chyba, že A končí na Motole
Nicméně, nejprve dodělat D co se kope, protože tam to vypadá na problém 😀 jak jinak… A až pak se pouštět do dalšího kamikadze
Ono už to bylo vymyšleno řekl bych dokonale. https://metroweb.cz/metro/metro-rozvoj31.gif
Zrovna tohle mi vždy přišlo jako takový šotosen, který úplně ignoruje existenci příměstské železnice a snaží se vymýšlet co nejklikatější linky, aby se spojilo co nejvíc bodů na mapě.
Jo no… Ale to prodloužení linky A z Motola přes Řepy na Zličín si dovedu představit. I když… prodloužili linku C z Ládví do Letňan a i když tam jezdí jenom půlka vlaků, i tak sedí v každém voze 3-4 lidi, ve špičce možná 7-8, z Motola na Zličín by to možná bylo stejné
No do Letňan už jezdí všechny vlaky z Ládví a vytíženost opravdu není 3-4 lidi ve vagóně. Možná někdy v půl dvanácté v noci nebo v 5 ráno
Osobně si mysliím, že tu analýzu poškozuje zadaní a nazev metro X, protože přepravní proudy a nezbytná kapacita tam bude strasně kolísat. Tj asi by bylo lepši analyzovat situaci komplexně, protože řadu problémů by lépe obsloužit tramvajový okruh, hlavně na severu, kde at tezke ci lehke metro bude pri rozumnych intervalech vozit vzduch. Otevřena otázka:Kolik vykonu se přesune do príměstkych vlaků po ose čakovice, vyocanska az bude novy tunel? Zatímco na jihu by brumlovka pankrac smichov lehke metro asi uzivila.tam ale tez hodne vykonu prevezme TT po dvoreckem moste. Každopadně je dobře že se to dopředu řeší nebot praha bude… Číst vice »
Plus jaka bude provazanost na nove spojeni 2, ktere take vyrazne změní příměstskou dopravu.
A ten projekt se realizovat musí z pohledu kapacity, pokud to stát myslí s VRT opravdu reálně.
1. že existuje okružní linka neznamená, že to musí jezdit v nejkratším intervalu kolem dokola. Může být hustší jižní část a řidší severní, kde budou spoje vynechávat.
2. nakonec se ani nikdy severní část postavit nemusí, pokud to tam nebude vycházet a pořád to jako jižní tangenta bude dávat smysl i ne jako uzavřený okruh.
3. tramvaj má problém, že je odkázaná na uspořádání města a to tangentám moc nepřeje. A dávat do tunelu a stavět mosty? No pak asi raději to metro.
Právě ta potřeba spojitého okruhu versus dílčí tangenty je pro mě největší otázkou.
Jinak již v 60. letech došli plánovači k tomu, že podpovrchová tramvaj je drahá sranda. Dlouhý tramvajový tunel stojí stejně nebo víc než metro, protože trolej a kapacity souprav je daleko menší.
Tím chci naznačit, že to může vyjít, právě proto, že to bude o dost rychlejší než klikatící se tramvaj.
A určitě není pochyb, že i přes demografický vývoj v ČR musíme Prahu plánovat pro 1,5 lidí v roce 2050.
1,5 milionu tu realisticky žije už dnes, spíše víc.
Oficiálně 1,309, k tomu neoficiálně tak 300 tisíc lidí, ze kterých Praha nic nemá, ale musí pro ně zajišťovat služby.
to bude jak horská dráha , nebo na kopcích budou dlouhé schody😉
A současné linky metra to řeší jak? Jel jste někdy ze Smíchova na Radlickou? 🙂 Nebo do Kobylis?
Jižní část takto ok, severní nesmysl. Místo Dejvické by mělo jít na Hradčanskou, pak Letenské náměstí, Výstaviště, Nádraží Holešovice, Jankovcova, Palmovka, Pažačka…
Na ten sever pak protáhnout trasu D, ve stopě Letenské náměstí, Troja, Bohnice, terminál sever…
metro do Líbeznice nebude ? 😀
A není to naopak na Letné zbytečný overkill v situaci, kdy okružní linka naopak nabízí vyřešení chybějících spojení Dejvic+Kobylis a Vysočan+Proseka?
Letná je sice významný cíl a dopravně by stanici metra bez problémů uživila, ale také je tu mezi Hradčanskou a Vltavskou velmi dobrá nabídka spojení v řádu několika minut.
Ten staví ŘSD. A podle mě metro přepraví víc lidí než okruh.
Priorita by mělo být dokončení pražského okruhu!!
Tak si ho dodělejte. Vezměte lopatu a šup. 🙂
Jenže to je opravdová práce a vyžaduje reálné schopnosti.
Zatímco stavet vzdušné zámky dokáže každý neschopný tlučhuba.
Po sto padesáté: D0 staví stát (ŘSD) nikoliv Praha. Metro staví Praha. Zamyslete se nad touto informací.
ještě máme nedostavěný městský okruh. od časů Béma se na východní části nekoplo.
Protože to, jak byl zamýšlen byl průser a tím že se to predelava do tunelu Hrib pro ten východní okruh udělal velkou službu.
Ta trasa je ale naprosto nesmyslná, v navržené asymetricky protažené trase nezlepší veřejnou dopravu pro hlavní špatně pokryté směry… a např ta Budějárna-Smíchov půjde výrazně zrychlit napřed bus a pak i tram přes dvorecký most. On má někdo ze zadavatelů pozemky u čakovic, vilu ve střešovicích a firmu na pankráci ?
Mimochodem ten jv Prahy tím po*** pěkně, ale tam je přeci metro depo hostivař :))
Zjevně vůbec netušíte, jak silná je přepravní poptávka v úseku (Brumlovka/Jižní Město-)Budějovická-Smíchov (- dál levý břeh). Dvorecký most pomůže, ale nestačí.
No a jak je silná? Existují podklady /studie/ analýzy té poptávky? = pokud je tak silná, má cenu budovat /plánovat tangenciální tramvajové spojení ve stejné stopě?
Když koukám na tu mapku (kde bohužel chybí ta železnice), uvažuje se nějak o protažení metra C třeba přes Petrovice do Uhříněvsi? To by také odlehčilo centru a výrazně snížilo potřebu autobusů, zejména pokud jde o příměstské linky z Kutnohorské.
V územním plánu (text) je prodloužení A na východ a rezerva na metro u smyčky hostivař , ze zúr to ale bylo nesmyslně vyhozeno, a C tam se neděje vůbec nic …
Trasa C bude po otevření prvních úseků Déčka na hraně kapacity.
Když tam přejde to, co už tam dnes jezdí busmo? Plus když se posílí vlak od Modřan (druhá kolej), tramvaj od Pankráce (ideálně už od Budějovického náměstí)?
To by bylo neufinancovatelné, alespoň v této době, která bude trvat hodně dlouho. Vždyť tady se po revoluci ještě dobře nežilo. Samozřejmě, někdo uměl chytit příležitost a je mu moc dobře, ale těch lidí zas tolik není.
A před revolucí se dobře žilo? Komu? Těm, co měli stranickou knížku a dělali peklo ze života ostatním.
ja sice nevím co to je stranická knízka , pionyr jsem byl , ale ze bych nekomu ublizoval… park jsem uklizel , to ji. les jsme meli , policko , čunika … po revoluci jsem nejdrive prisel o penize co jsem za pet let videlal , razem jsem misto vybaveni bytu mohl koupit akorat tak jizdni kolo. strach o praci , zlodeji rodicum samotu vykradli taky az po revoluci a hned dvakrat. v r 2004 nam udelali krz les silnici a jednani s uredniky bylo jako za komunistu . takze me se zilo dobre. nyni bez poloviny dedictvi na druhe… Číst vice »
no vidíš, jsi negramotný a přesto práci máš, tak co si stěžuješ, že se ti nežije dobře?
Komu se dnes nežije dobře? Snad jen drogovému zavislákovi, který si nedokáže zajistit příjem pro další dávku.
Lidi jsou líní. Tedy většina. Kecy typu „Přece nebudu dojíždět 40km sockou do fabriky…“, kde by mu ovšem dali 40 hrubého. „Navíc, je to na směny, to bych nedal…“ Radši bude dělat 3x za týden u zemědělce pomocné práce za sotva 20.
Dokonce i líná verbež se má dnes líp, protože stačí natáhnout ruce pro dávky, aniž by hrozil kriminál za příživnictví.
V představené podobě by trasa jako okruh nemohla fungovat. Zabíhá moc daleko na sever, takže k tangenciálním cestám východ – západ zde kvůli té zajížďce nebude použitelná.
Doufám že tahle šílená varianta neprojde a vrátíme se ke starším vizím kde se trasa z Libně odkloní na palmovku a povede dál na západ
Nevede z Libně na Palmovku a dál do Holešovic tramvaj, která oblast slušně obslouží? Nebo metro B a dál na západ v kombinaci s přestupem na ostatní linky? Za mě je v oblasti Palmovky, Holešovic a Letné kombinace stávající kolejové dopravy kapacitně i časově celkem slušná a nová linka metra by časové úspory přinesla jen minimální. Zato vytáhnout metro severněji řeší přetížená spojení, které nyní obsluhují autobusy. Navíc se musí počítat s rozvíjející se severní části Prahy, kde jsou plánované celé nové čtvrti
Metro do polí u Čakovic neřeší autobusy na Proseku, a otázkou je, zda „celé nové čtvrti“ budou potřebovat někam po okruhu v objemech zralých na metro. Ono to celé je postiženo ohnutím D do už tak přetíženého centra, jinak by stačil na jihu ten tramvajový okruh, o severu nemluvě.
A jakých cest východ – západ se to podle Vás týká? Nejsou cesty východ – západ velice slušně obslouženy linkami A a B? Tangenciální směr se myslí spíš sever – západ nebo sever – východ, kde je v současnosti velká poptávka a špatná obsluha. Stejně jako směry jih – západ a jih – vychod. Představená podoba právě tyto problémy řeší za mě velice dobře.
Především je podivné, že neexistuje studie zohledňující potřebu/poptávku, ale už máme malůvku – kde, na základě jakého zadání, parametrů ten chalupoidní šišoid vznikl? Proč by Malovanka nebo Dolní Chabry měly mít (ne)okružní trasu a tangenciální spojení, a Řepy, Butovice, Modřany, Opatov, Měcholupy, Hostivař ne?
Proč si myslíte, že se v Praze nemonitorují přepravní proudy?
Protože je o 15 let dříve metro na Petřinách a Červeném vrchu než u Nových Dvorů/ Nemocnice Krč?
Protože A prodlužuji donikam (DH) místo tam kde má 20 let jezdit?
Vy si vážně myslíte, že politici jednají na základě analýzy potenciálu přepravní poptávky a přepravních proudů? Že jim z toho opravdu vyšla napřed Chalupoida a nyní trojhran vozovna Střešovice-Olbrachtova-Čakovice ?:)
Ovšem v DH už metro bylo, že ano. „Jen“ se tam postavila stanice, za málo peněz dost muziky. Nevyužívaná určitě není, i když je pravda, že vztah k příměstské má podivný.
Metro na Petřinách nebo Červeném vrchu má daleko větší význam než Nové dvory. D je v těchto místech takové nemastné neslané, proto se to dlouho odkládalo. Osobně bych D asi nikdy nestavěl, ztratilo dost ze svého významu (spojit sídliště s ČKD), Modřanům a okolí nepomůže to raději tangentu, teď pomalu zase znovuobjevovanou.
Jak by pomohla Modřanům, Kamýku, Novodvorské , Libuši tangenta, ke které by se kodrcaly desetitisíce lidí busem na Kačerov?!
Petřiny jsou malé sídliště (o velikosti cca té Novodvorské) přímo na TT vedoucí k metru na odděleném tělese. Rozhodně tam žádná větší potřeba zlepšit VHD než na jihu nebyla Prostě vládli lidi s vazbami na P6 a metro tam „zařídili“, žádné celopražské studie se na to nedělaly. A Depo bylo vybudováno „aby se stříhala páska“, reálně se to po té technické spojce na Strašnickou plíží pomaleji než Ikarus v zimě na Beránek
Vy byste se měl projet busem 113 z Písnice na Kačerov. Za stejné peníze je tam stále více zábavy (doba jízdy), takže spousta času na poznání situace v okolí.
Proč myslíte, že neznám 113? Sólobus co v sedle jede 4x do hodiny a o výkendu dvakrát fakt nemá slovo v tom kam povede metro, které má asi 100násobnou kapacitu. Modřany / Baba generují násobnou zátěž a metro mít nebudou.
šmarja, „víkendu“, kam to buším?
Tak, tak. Jako o trase E se o tom uvažovalo už za bolševika. Pak si na tom někdo naháněl body přejmenováním na na O (kdy minulost nezmínil), teď zpět na E…
Můžeme to teď přejmenovat po hřibech nebo pokémonech.
Přejmenování O na E zapadá do konceptu Metra S.
„Metro S“ měl být jiný název pro NS2, ne?
nejen, ale podle toho, že tam mají jezdit S-bahn
Se Zounarem to už asi nebude, co?
Nejsem teda z Prahy, takže se můžu mýlit, ale není to náhodou tak, že chtěl postavit tramvajový okruh (který by reálně dával smysl), to se mu nepovedlo, tak se to teď snaží zakopat pod zem, protože posh Pražáci mu to spíš odsouhlasí?
Ne, není tomu tak. Jednotlivé segmenty tramvajového okruhu jsou ve větší či menší míře rozpracovány, nebo se přinejmenším ví, kudy povedou. O okružní linca metra se zatím nic neví, ta malůvka z časů pana Scheinherra je opravdu jen nezávazná malůvka. Oba tyto projekty jsou nezávislé.
V metropolitním plánu už je ale větší část Éčka zakreslena.
Je to jen návrh.
Možná zde budu za exota, ale je to v podstatě trať, kterou může pravidelně využívat 2-3 milionů Čechů, tj. zhruba čtvrtina populace. Pro stát by to měla být jedna z priorit.
Pro stát by měla být prioritou infrastruktura na Brněnsku a Ostravsku a rozumné propojení s Prahou.
Tak pojďme ještě dál a oddělme rozpočet Prahy od státu, včetně zisku z daní.
Za 5 let bude i na 10 nových linek metra.
Hromada firem má v Praze sídlo, ale reálně sídlí jinde. Je to třeba z důvodu nižší pravděpodobnosti kontroly ze strany FÚ a dalších. Taková Jaurisova nebo Rybná by mohla vyprávět.
To by se Pražákům chtělo mít zisk z daní z firem, které tam reálně nepůsobí. To mi přijde … jo, echt vychcané.
Tyhle firmy dáme do Brna, tam to bude podobné.
Tak to je výborné, taková filozofie, to jednomu zůstává rozum stát. Takže nejdřív popíšeme, jak jsou firmy vychcané, že sídlí v Praze, i když tam nepodnikají, protože na ně nepřijde finančák, ale kdyby se, hypoteticky, měly danit v Praze, kde si samy vybraly sídlo, to úž je hrůza, jéééžiš… Jako rodilý Pražák řikám, že by mě nikdy nenapadlo tadyto separování Prahy, aby se mohlo postavit metro a flusat z vejšky na regiony, ale tohle přemýšlení některých lidí… no vlastně se nedivím, že to tu a tam někdo nadhodí…
Ze sídel firem Praha nic nemá.
Samozřejmě, že má. Mimo jiné kvůli nim věří všichni politici v ten ohraný mýtus, že Praha produkuje 25 % HDP. A kvůli tomuto mýtu je rozpočtové určení daní takové, jaké je – tj. masivně ve prospěch Prahy na úkor středně velkých a krajských měst.
Kdybychom vybrané daně rozdělovali podle toho, kde skutečně vznikly a kde bydlí ti kteří je vyprodukovali, a ne podle toho, kde je firmy vyzkazují a kde bydlí vlastník, měla by Praha POLOVIČNÍ rozpočet. Metro by se spíše zavíralo. A zbytek země by měl prostředky na základní infrastrukturu, kterou stát dluží v některých případech už 100 let.
„Praha produkuje 25 % HDP.“ – ovšem to není díky sídlům firem. Od toho to statistici dokáží samozřejmě vyčistit, třeba podle toho, kde ti lidé reálně pracují (aha, dojíždějí pracovat do Prahy… ovšem Praha z nich daňově nic nemá). Praha je kraj, to taky zvyšuje rozpočet o ty peníze, které jen přelévá kraj. A navíc v Praze reálně žije asi o 300 tisíc víc lidí, než kolik tam má trvalé bydliště (jen z nich má město peníze). K tomu ti dojíždějící. Pro všechny z nich Praha zajišťuje třeba i tu blbou dopravu. Navíc obce jen těsně za hranicí Prahy mohou… Číst vice »
To co popisujete je běžná praxe v zahraničí, zde to nemá šanci. Psát proč by se to mělo změnit nemá smysl, kapři si rybník nevypustí. A tak budou města a kraje dlouhodobě podfinancované (JMK) a naopak jiné bohatě dotované…
Není třeba nic měnit,teď je to nastaveno ideálně…cca 100miliard je rozpočet Prahy. Na medvěda v zoo padne 1.5miliardy,takže nouzí očividně netrpí :-) A co je v Asii…však to znáte.
On ten rozpočet je dán taky tím, že Praha je kraj a krajské rozpočty jsou průtokový ohřívač peněz například do školství. Nemyslete si, že je 100 miliard ročně, o kterých se rozhoduje.
Oni neumí provozovat stávající 3 linky a už dumají o páté ?
Co přesně máte na mysli, že neumí provozovat?
Co umíte vy, pochlubte se.
Ale tady je někdo rozumbrada. Nevšiml jsem si že by byl nějaký problém s metrem, co tím myslíte?