Praha začíná ladit plán zpoplatnění vjezdu do centra. Následovat bude pilotní provoz

Smetanovo nábřeží. Foto: ROPIDSmetanovo nábřeží. Foto: ROPID

Poplatek by měl činit 200 korun. Město podle náměstka Hřiba není stavěné na současný provoz.

170 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
PetrN

Řešila se možnost povolení vjezdu? Vytvořit zóny, emisní pro nemístní a s omezením počtu vjezdů pro místní, hrubá představa. Běžná domácnost potřebuje třeba 10 vjezdů měsíčně, každý další by byl zpoplatněn.

fzl

to zabrání vjezdu jen chudým a boháči v suv si vesele budou trandit dál.

Radek

Na druhou stranu co je na tom špatně? Žijeme v kapitalismu, nikoli v rovnostářském socialismu. Ceny bytů/nájmů v centru jsou taky dražší než na periferii a můžou si je dovolit spíše bohatší. V kapitalismu se trh umí samoregulovat nastavením ceny – nastolovat rovnováhu mezi nabídkou a poptávkou.

jokerspoker

No a? To je jak rict, ze cena parkovaniv centru zabrani parkovani jen chudym. To je pricip ceny a cilem tohoto omezeni je zmensit mnozstvi aut, ktera tam denne projizdi/parkuji.

qěcy

Přesně. I chudší si 200 může našetřit a povolit se autem v centru.

MOS

A možná i POVOZIT.

Osamělý Vlk

Tak samozřejmě, nejlepší by to bylo uzavřít úplně pro auta, ale to je asi politicky neprůchodné. I tohle mi přijde jako krok ke zklidnění. Samozřejmě, otázkou je, jak se to bude vybírat. Pokud nějakým poplatkem přes internet, který bude ‚předplatný‘, tak to moc efekt mít nebude, protože policie nějak nemá chuť vymáhat pravidla v případě motoristů. Pokud to bude tak, že kamera zaznamená a pošle se automaticky účtenka, tak je docela dobrá šance na zlepšení. Osobně bych ten poplatek zvýšil alespoň na 1000 Kč. A ještě by chtělo dát cenu parkování na rozumnou cenu a důsledně pokutovat zakázané parkování, s… Číst vice »

Luk

Úplně uzavřené to nebude nikdy. Pořád bude spousta aut, která tam z nějakého důvodu musejí. A dokud budou výjimky, bude i zneužívání. Takže bude netransparentně vzniklá skupina vyvolených, kteří tam budou moci jezdit dle libosti, zatímco někdo, kdo tam skutečně potřebuje, výjimku třeba nedostane. To je mnohem lepší, když se za to platí.

qěcy

Jaké je méně špatné řešení?

Petr

Nepustit tam nikoho 😀

qěcy

Boháči zpravidla nejezdí v autech, která kouří a dýmí. Ani v uřvaných tuningách.
Město tím získá peníze do kasy. Čili něco za něco. Naopak při omezení třeba podle sudých/lichých RZ, počtu lidí v autě, či zákazu vjezdu dostane město do kasy prd.

Zpoplatnění mi vychází jako nejméně špatné řešení. Sníží to hluk, znečištění a dopravu v daném místě, je to spravedlivé asi tak, jako když si chudý nemůže koupit luxusní jídlo, denně jíst v restauraci, jezdit na drahé dovolené, bydlet ve vile.
A i chudší člověk si může občas dovolit něco drahého.

Petr Šimral

A co je na tom špatně??? Považuji za rozumné nastavit tak vysokou cenu, aby to i „boháče“ bolelo…

Asd

Však o to jde. Přeci lůza nebude jezdit auty. Ta má chodit pěšky max. MHD a hlavně držet hubu a krok. Když se to zabalí do krásných „eko“ keců, tak tomu někteří i uvěří že to je pro jejich dobro.

medvěd

Pan náměstek se asi zbudil………., co kdyby řekl, v jakém stavu má silnice a mosty ? Kdyby Praha měla celý obchvat, tak bych to chápal. Ale když každej musí přes Prahu , protože jinudy to nejde, pak se nedivte ! A v centru, když tam jde magistrála ? Proč už dávno není odkloněná mimo město ?

Tomáš Adámek

nemusí po nábřeží. To fakt není nutné

Osamělý Vlk

Praha v podstatě už obchvat má.(byť Blanka je zřejmě pořád černou stavbou) Takže je vhodné začít omezovat už nyní. Už není třeba okruh.

Emil

dusevni problem? spatne vnimani reality? Prechod pro chodce na I/4 nebo I/7 je tohle normalni?

Dachs

Takovéto příspěvky by mohly být rovnou označovány štítkem „demagogie“. Praha nemá okruh ani jeden (celý, tedy pak funkční).
I u nás máme dlouhé roky nezkolaudovanou silnici, jedinou přístupovou. Kvůli nějaké prkotině, možná úřední chybě, možná chybějící podmiňující navazující stavbě, kterou blokují 4 nimby). Takových je. Ale označit to rovnou za černou stavbu? Ale jistě to myslíte v nadsázce.

Michal Tvrdík

Kbelská/Průmyslová s velkou četností světelných křižovatek? To je „okruh“ pro plynulou jíydu jak víno….

Ten Onen

Tak jak je “azbudeokruhismus”, tak existuje i “kdyzmametunelismus”😂 ona Blanka sice funguje, ale neodvede vsechny smery, fyzicky a geograficky to nejde. Porad chybi dost velka cast vnitrniho okruhu a bez toho neplni svou funkci, protoze to neni uplny kruh.

Osamělý Vlk

Místo vnitřního okruhu je tu Průmyslová. Jako, je to blbost budovat všude silnice.

Honza

Vy asi zřejmě nevíte která bije.

Změna je na dohled

Dobré, dobré. Takhle to funguje např. v královském městě Rakovník, byť poplatek je nižší a je to jen do 18:00, ale i tak je díky tomu hlavní náměstí a jeho blízké okolí klidnější a lidštější.

Michal Bartoníček

Velmi správně. Tolik paseky a nepříjemností, co tam dělají autíčkáři, nikdo jiný nenadělá.

qěcy

Přesně, někdo nadělá škody míň, někdo víc, dokonce několikanásobně. Včetně koláren a koloběžkáren, které si drze dovolují zabírat svými výrobními prostředky veřejné prostranství.

marek hudec

v zemi kde tricetikorunovy poplatek za felcara dokazal vyhrat volby to s timhle poplatkem vidim podobne

xyz

Ironií je, že ty „vyhrané volby“ byly na podzim 2008 krajskými volbami.

A tehdy na plakátech slibované „zrušení poplatků ve zdravotnictví“ tak ve skutečnosti bylo „proplácením zdravotnických poplatků z krajských rozpočtů“.

qěcy

Že by zavládla opozice na magiči? Ani bych neřekl, že zpoplatnění někdy zmizí.

Rossec

Pokud je důvodem zlepšit průjezd tramvají, které nabírají v kolonách zpoždění, to znamená, že v časech kdy se kolony netvoří např: přes noc, nebo v so-ne dopoledne se platit nebude ?

qěcy

Třeba to bude i kvůli parkujícím vozidlům, tak to bude platit nepřetržitě :⁠-⁠P

Y.K.

No, jsem zvědavý. Trochu mě unavuje to opatrné „vykrucování“, „hlavně se nám zpožďují tramvaje“. Což je pravda, o tom žádná, ale spíše mi tu chybí postoj politika s koulemi, jak se říká, který by prostě stál za něčím s postojem jako „tak takhle to dál nejde vážení, když musíte, tak musíte, ale v jádru města to bude za dva kila. Alternativy tam jsou.“

Opakuji, jsem zvědavý.

V. K.

Ale co těhotné babičky se zlomenýma nohama stěhující klavír?

babilon

To je samozřejmě extrém, ale takový opravář nebo dovoz jídla se místním samozřejmě prodraží.

Leinad

No pokud nebude kolona, tak se zase ušetří na hodinovce.

Tom

Jak často kdo potřebuje opraváře? I kdyby 1x měsíčně, těch 200 není žádná velká částka. A rozvoz jídla není základní lidská potřeba.

Y.K.

1. jídlo po Praze vozí i na kole, dokonce i v tramvaji jsem viděl poslíčka
2. lze si na jídlo dojít osobně
3. dvě stovky v taxe opraváře se fakt ztratí (a čas jsou taky peníze)

Mickey

A já blbec na něj reagoval a teď vypadám jako ňouma 🙁

Pavouk

Není mi moc jasné, proč po vymazání blábolů takzvaného „Dobrého muže“ nebyly vymazány i všechny reakce na tyto bláboly.

V. F.

Souhlasím, podle mě se zpoplatnění musí týkat pouze částí Prahy uvnitř městského okruhu. D0 se, jak to vypadá, snad už brzy dodělá, ale ten zbytek městského okruhu je velký problém. Protože jestli někdo (Hřib) si dovolí říkat, že bude hotový až v roce 2035, tak je to na pováženou. Věřím, že je to jen pokus o nátlak na stát, aby tu stavbu zaplatil a že se přeci jen začne stavět mnohem dříve.

PetrH

Hehe. Do roku 2035 se ani nezačne stavět. Proberte se ze sna, na to nejsou peníze ani na straně státu, ani města. Prostě málo platíte na daních a chcete toho moc.

Nose Peak

Občan si žádá politiky s programem “Nestavějte nic! Nikde! Blízko ničeho!”

matejsediv

Jsem rád, že se problém s dopravou v centru konečně začal řešit. Jediným možným řešením přepravy lidí v centru Prahy je MHD a je potřeba je přimět, aby ji využívali.

Ano, částečně omezujeme svobodnou volbu člověka, jaký způsob dopravy použije, ale v tomto případě to prostě jinak nejde, všichni se s autama do toho centra nevejdeme.

libcha

Zpoplatnění statku, který není nevyčerpatelný, bych nenazýval omezování svobodné volby člověka.

Jan Tichavský

Nejvíce omezené svobody jsou ty cestujících v MHD, které zdržuje menšina lidí využívající nejméně prostorově efektivní formu dopravy, která v tom centru existuje.

qěcy

A když jsou IADisti ve velké převaze nad MHDisty, tak je to jak?

mic

A co to zařídit tak, aby v tom centru nebylo tolik logisticky náročných cílů?

mgr.pavel

Co myslíte těmi „logisticky náročnými cíli“? Něco kam je nutné či výrazně výhodné jezdit autem?

Mimopražský

Třeba jet na nákupy do Palladia křížencem tanku a nosorožce jinak zvaným SUV. Teď před koncem roku to bude čím dál častější.

qěcy

Ony tam nejsou. Chceš pohodlí? Zaplať. To je v pořádku. Když chci jet výjimečně do práce autem, tak taky platím navíc k Lítačce ještě PHM a opotřebení. A ještě to mám rychlejší, než MHD. A to jedu jen čtvrtku kruhu po obvodu Prahy, kdežto s MHD musím pres centrum. Protože rychlé tangenty Praha skoro nemá a spousta lidí jezdí kvůli tomu tangenciálně IAD.

qěcy

Tak ať taky zavede rychlé linky jinde, než přes centrum, třeba tangenty. A kurňa taky víc busových linek po MO. Třeba tunelama. Žádná rychlá linka nevede po levém břehu Vltavy S-J. Proč?

Krakonoš

Bez ohledu na názor Dobrého muže plně podporuji toto opatření, neb současná doprava se do ulic prostě nevejde.
Jen mě zaráží, jaké složitosti to máme s legislativou. Může mi prosím někdo vysvětlit, proč jde onu legislativní změnu schválit až v roce 2029? Opravdu by mě to zajímalo. Děkuji za odpověď.

Ten Onen

Z nejakeho zahadneho duvodu se do clanku nedostala informace, ze podle pruzkumu prezentovaneho hospodarskou komorou je pro zpoplatneni vjezdu jen asi 15 % obyvatel. Coz tak nejak odpovida podpore Hriba a spol. v Praze. No az se zjisti, kolik ten system bude stat a co to nakonec (ne)prinese, tak to procento do voleb snad jeste klesne😅

Jan Sůra

Průzkum Hospodářské komory jako relevantní zdroj? Spolku, kde má dopravu na starosti Sechter, v minulých volbách na kandidátce Motoristé sobě? Haha😀

Jan Kavan

Tak napřed facka od EU kvůli logistickým frensizam, teď zdražení průjezdu centrem. Ono to bude za podnikatele celkové obří kňů a důvod, proč najednou začne po Praze stát rozvoz kilo a víc.

Jan Tichavský

Ti musí chudáci krachovat ve velkém ve městech, kde je v centru zakázáno jezdit autem (až na výjimky, ale přísnější než u nás). Přitom jim tam jezdí tramvaje, chodí spousta turistů i obyvatel a podniků je plno i v tom centru.

Ten Onen

Zdrojem je pruzkum agentury IPSOS. Takze dle vasich argumentu je neverohodny vlastne jakykoliv pruzkum, zejmena pak takovy, ktery prezentuje nekdo, kdo byl na kandidatce. Treba takovy Hrib… 😉

Jan Sůra

Když dojdou fakta, používají se mediálně dvě finty: trestní oznámení na někoho nebo průzkum veřejného mínění.

Ten Onen

Souhlas, jen je potreba si to uvedomit u vsech pruzkumu. I u tech prezentovanych Hribem, na nez se tu nekdo odkazuje.

Jan Tichavský

Dovoluji si odcitovat příspěvek pana radního za dopravu:
„Zklidnění tranzitní dopravy v centru Prahy podporuje:

54 % Pražanů podle NMS
52 % Pražanů podle Medianu
73 % obyvatel Prahy 1 podle PAQ Research
15 % Pražanů podle dnes zveřejněného průzkumu Pražské hospodářské komory

Kdopak se asi přepočítal? 🙂“
https://twitter.com/ZdenekHrib/status/1722240811281317909

Ten Onen

Kdyz si projdete odpovedi na ten jeho tweet, tak se doctete, ze prekrucuje vysledky. V ostatnich pruzkumech se ptali na neco jineho, nez co se snazi tvrdit on. Takovy populismus jako dela Babis.

Y.K.

Odpovědi na Tweet jsou určitě relevantní zdroje. Napište natvrdo v kde a v čem jsou konkrétně výsledky překroucené ať to má nějakou váhu.

Ten Onen

Nejde sem vkladat obrazky, takze si to musite precist sam, i s temi doprovodnymi obrazky😉

Snad budou fungovat aspon odkazy, prikladmy vyber:

https://x.com/jannovotny/status/1722255201913168123?s=61&t=p-PkZbCGONiFwANYkKWtwA

https://x.com/petikprg/status/1722287070545060187?s=61&t=p-PkZbCGONiFwANYkKWtwA

PetrH

Tohle jsou dost manipulativní možnosti. Dají do jedné z nich tvrzení, že se město ucpává kvůli jakémusi chybějícímu okruhu (což je vtipné samo o sobě) a překvapivě lidé chtějí okruh, ne zpoplatnění vjezdu do centra. Ani nenapíší, kde je to „centrum“, které se má zpoplatnit. Bavíme se jenom o Smetanově nábřeží a Malé straně.
Kdybyste dal průzkum „chcete zpoplatnit průjezd těmito dvěma místy“, tak to vypadá dost jinak, než takhle manipulativně dát možnosti „chcete okruh nebo zpoplatnění“.
Ale chápu, že Motoristé sobě jsou založení na lhaních a demagogii.

Ten Onen

Ony vsechny ty pruzkumy jsou manipulativni, ani jeden se nepta presne a primo. Ten posledni se blizi asi nejvic, ale i tak neni presny. Pokud se neobjevi pruzkum s dotazem na presny navrh jak to ma v budoucnu vypadat, tak je to cele o nicem. A pokud ma auto skoro kazdy dospely prazan, tak asi tezko budou vysledky ze pres 50 % z nich souhlasi s omezovanim aut. Ono pruzkum ovlivni jestli se budete ptat na Praze 1 nebo po cele Praze, protoze kdyz dostanete bezplatnou vyjimku z titulu bydliste na Praze 1, tak se budete k navrhu stavet jinak,… Číst vice »

PetrH

No, lidé sice mají auta, ale to neznamená, že v nich jezdí centrem…
Kdybyste se zeptal třeba lidí, kteří Smetaňákem projíždějí nebo tam bydlí, jestli jsou pro zpoplatnění, tak asi taky budou pro. Ona totiž většina lidí jezdí skrz něj tramvají 🙂

Radek

Jen abych se prosím dovzdělal, mohl byste mi dát nějaký odkaz na průzkum, že skoro každý dospělý pražan má auto? Děkuji

Y.K.

Auto má statisticky každý dospělý pražan. Ne prakticky. Hodně lidí má aut více, služebáky s A jsou po celé republice. A i ti co auto mají s ním často nejezdí denně do centra, ale spíše někam ven z města.

Radek

To mi neříkejte, že argument Ten Onen je čistě počet aut registrovaných v Praze / počet dospělých pražanů a z toho dedukuje, že skoro každý dospělý pražan má auto.

Y.K.

Tak nevím, ten první slajd je fakt divný a ptá se na něco úplně jiného (Jak zabránit zácpám v Praze) a navrhuje ještě podivnější odpovědi. Navíc zřejmě poddstrkuje líbivou odpověď (o které všichní ví, že problém v otázce nikdy nevyřeší) No a ten druhý slajd. V originálním textu na iRozhlas je tento text „Naopak v Praze je 52 procent lidí pro zpoplatnění vjezdu do některých částí centra města. Proti zavedení poplatků při vjezdu do některých ulic se vyslovují spíše respondenti vysokoškolsky vzdělaní a voliči Přísahy. Vjezd by naopak zpoplatnili obyvatelé starší 60 let a lidé se základním vzděláním. Myslím, že… Číst vice »

Y.K.

Jinými slovy, příspěvkům na sociálních sítích nevěřit. Selektivním výběrem jednoho slajdíku se ohne cokoliv.

Chodec

Platba za jízdu někudy není v žádném případě socialistická, je to úplně naopak. Socialistické je, že se to platí přes daně a nezáleží na tom, jakou skutečnou cenu má jízda určitým úsekem v určitém čase. Kapitalistickým řešením je právě platit za jízdu (čistě kapitalistické by bylo platit soukromníkovi, tady jeho roli supluje město), a to podle její tržní ceny. V úsecích, po kterých je velká poptávka, by se tak platilo víc než v těch, po kterých je poptávka malá. Podobně by byly dražší ty časy, kdy je větší poptávka.

zdeva

7 aut z 10ti jsou jednovalce postavte se k silnici a zjistíte že absolutní většina vozu řídí jen řidič..

Jan Tichavský

Je to tak, nejméně efektivní forma dopravy. Kdyby tam jezdili skutečně jen ti, kteří alternativu nemají (ted opravdu doručovatelé, zásobovači mimo špičky, invalidi), tak se dá v těm ulicích krásně plynule projíždět. Jenže pár desítek sobeckých, bezohledných lidí dokáže zablokovat celou ulici.

PetrH

Asi jako jsme si to vyzkoušeli za covidu na jaře 2020. A to si spousta lidí objednávala domů jídlo.

Luk

Tehdy byly silnice skutečně prázdné (a hromadná doprava ještě prázdnější). Ale v dalších fázích covidu už automobilová doprava dost výrazně zesílila, zatímco ta hromadná zůstávala prázdná (ještě v květnu 2021 bylo například pražské hlavní nádraží doslova vymetené, v celé spodní hale jsem napočítal asi 10 lidí a nahoře to nebylo o moc lepší). A do původního stavu už se to nevrátilo – část lidí přesedla do aut už natrvalo.

mgr.pavel

Hele pane hejtere, četl jste vůbec ten článek? Cituji pro vás nejdůležitější věty:

„Fungovalo by to tak, že řidič by zaplatil a potom při vjezdu by jeho registrační značku zkontrolovala kamera. “ (takže sanitky by nejspíš předem měly zaplaceno a nemusely by se placením zdržovat pokud by tedy IZS vůbec něco měly platit, což je totální blbost kterou tiše předpokládáte)

„Systém zpoplatnění vjezdu .. má být .. plně automatický“

Ale hlavně, vážně si myslíte, že by ten poplatek hradily i sanitky? Nebo zde jen trollíte blbosti?

Obhájce

Mně tedy taky přijde mýto nepřipravené. Mám obavy např. z front v Zapově a Holečkově ul. Chybí podle mě nějaké alternativy při kolapsech v tunelech apod. To ovšem neznamená, že budu volit nácka Pitomia nebo nějaké obskurní organizace.

Honza

Co do toho taháš Okamuru Joudo?

MrMarkus

Fajn, ale s minimem výjimek (ať je výjimka pro IZS, MHD – pouze vozidla pro hromadnou přepravu, dispečink a opravy, ale ne běžná referentská vozidla městských firem), s transparentní službou kde si každý může ověřit dle RZ že to vozidlo do „pokladničky“ opravdu zaplatilo. Padni komu padni.

Mickey

Bylo by to fér, jen by to bohužel zhoršilo efektivitu pracovníků třeba THMP, když pojedou opravovat VO tramvají nebo za každý průjezd platit, což je asi vlastně jedno, když to pak od MHMP dostanou proplacené.

Ten Onen

Mesto a jeho organizace by naopak mely jit prikladem. Bud muzou jit pesky, na cargo kole, nebo si z nejake vyrazene T3 muzou udelat transportne servisni vozidlo. Neni duvod, aby tu existovala kategorie nadlidi, to uz jsme tu jednu dobu meli a moc pozitivni to nebylo. Kdyz muze soukromy servisak tak muze i mestsky servisak.

Mickey

Tak jasně, ale málokteré cargokolo má vysokozdvižnou plošinu 🙂

peter

Uz som videl plosiny na privesoch za auto. Takze autom k zaciatku zony a prives s plosinou pekne pesi dotiahnut na miesto kde potrebuju. Ked sa chce, riesenie sa vzdy najde.

M82

Jj treba zrovna Zdenda by si to mohlo jiste platit ze sveho a nebo by se rovnou toho naftoveho superbu 4×4 mohl vzdat. Ale chapu nebude se mu chtit. Zvlast ted se mu to v centru vycisti a on dal bude moci nerusene jezdit svych klasickych cca 60 km denne…

Daniel Drnec

Před zpoplatněním bych prověřil možnost synchronizace semaforů tak, aby kolona nestála v úseku se splečným jízdním pruhem pro tramvaje a auta.

Po dostavbě východní části MO by se pak pravděpodobně dala oblast zasmyčkovat a zneprůjezdnit – vedlo by to ke zvýšení dopravní zátěže na obvodových komunikacích jako je magistrála, na té by ale právě dokončení východní části MO mohlo uvolnit prostor.

Mickey

To už dnes samozřejmě je. Signalizace papř. vyčistí prostor před tramvají stojící v zast. Karlovy lázně. Bohužel s nehybnou kolonou to nefunguje.

Panoramix

Ono to v té oblasti není ani tak o nesynchronizovaných semaforech, jako spíše o příliš vysokém počtu turistů na hlavních pěších trasách Hrad – Staromák a Tančící dům – Karlův most. Tyto davy tvoří nepropustné špunty zejména u Karlova mostu a při odbočování ze Smetanova nábřeží doprava na Újezd. Po pravdě se divím, že nikoho nenapadla tak primitivní věc, jako to zmíněné odbočení doprava zakázat. Směr přímo kolem Národního divadla k Mánesu je průjezdný bez problémů a žádné kolony od Karlovo lázní by se netvořily. Jenže pak by asi neměli politici co “řešit” a více by bylo vidět to, že… Číst vice »

Mickey

Že vy jste jen troll a děsně se bavíte, jak tady všechny svými hloupými příspěvky štvete? Jakou má SPD vizi o pražské dopravě? Pochlubte se nám, mají jistě zajímavé nápady, jak ucpaná nábřeží zprůjezdnit. Třeba zbourat dům s průjezdem na Křižovnickém náměstí, ubourat Klementinum a udělat čtyřpruh po nábřeží?

Pavouk

SPD bude na koleje v Praze dávat šutry nebo stromy?

mgr.pavel

Jo, to je jediné, co SPD umí. Být v opozici, vůči čemukoliv.

„Neberte nám náš zku.vený blbě fungující svět, my na něj máme právo!“ vibes.

Ten Onen

Rekl bych ze kvality dopravnich vizi vetsiny stran jsou naprosto srovnatelne, protoze nemaji vlastne zadne vize. Maji ve skutecnosti jen takove nazorove vyhranene plky🤷🏼‍♂️

Gajda

I v malinkatejch Františkovejch a Mariánskejch lázních je poplatek za vjezd do lázeňské části, už pěknou dobu a jde to. Je tam zóna zpoplatněného území, automat na úhradu poplatku a hotovo. Chceš tam – platíš, nechceš platit – nejedeš.
Tvůj argument je stejnej, jako by ses rozčiloval, že máš stát na červenou, protože tě to zdržuje a jak si někdo může někam dovolit dát zákaz vjezdu a nebo jednosměrku – tím ti diktuje kam smíš.

mgr.pavel
Přikrčenec

Defacto to je mýto. Btw. jak si třeba invalidní důchodce, kterej tam bydlí dovolí platit 72 000 Kč ročně za to, že tam může jezdit? A kdo mi zaručí, že to za chvíli nebude všude od Zličína pod Čerňák?

Jan Kavan

Karta rezidenta třeba?

Mickey

Tak plánuje se to 20 let v centru a ještě to není, na Čerňáku ještě ani nevědí, zda chtějí zóny nebo ne, tak tam se mýto do sídliště asi nezavede. Rezident nebude muset platit každý den poplatek.

Gwann

Zkuste si někde přečíst článek jak to má fungovat

Jan Tichavský

Invalidní rezident si vyjedná výjimku na svoje SPZ. Ale kolik takových na Praze 1 žije, že to má být ten hlavní problém, tisíce?

Fučida

A vyjedná si taky výjimku pro někoho (třeba svoje děti), kdo ho bude odvážet někam do špitálu na vyšetření (protože MHD tam třeba už nedojede) a pak ho zase poveze zpátky domů?
Asi těžko, co. On takový invalidní důchodce většinou nebude mít svoje auto, ale bude mít někoho, kdo ho vozí, když je potřeba. Takže takovej jeden výlet k doktorovi ho vyjde na 4 stovky. To satanovi opravdu poděkuje.

Jakub P

Záleží, jak to bude přesně udělaný, ale má to být za průjezd relativně malou oblastí. Takových invalidních důchodců, kteří žijí přímo v těch pár dotčenejch ulicích bude minimum a asi nebude problém jim dát výjimku fungující i pro případ, že je veze někdo jinej (můžou dostat nějakou sadu jednorázových kódů, který ten jejich řidič použije místo placení). A u těch, kteří bydlí jinde na Malý Straně nebo Starým městě holt on nebo ten, kdo je veze, uvážej, jestli zaplatit za přímej průjezd, nebo jestli to objet kolem. Tahle možnost tu totiž je a bude, opravdu nikdo nemusí tou oblastí projíždět.… Číst vice »

mgr.pavel

Proč prosím potřebuje *denně* jezdit invalidní důchodce do centra města, a jedině autem?

Kdo vám zaručí že nenastane šikmá plocha? Mno.. třeba zkušenosti ze zahraničí, plus primitivní fakt že NIKDO nechce zpoplatnění od Zličína po Čerňák, takže tím strašíte naprosto zbytečně..?

Luboš Beneš

Chudý invalidní důchodce na Praze 1 má minimálně mercedes -:)

Marek

A když se tedy kvůli zpoždění tramvají teď zavede mýtné pro auta, předpokládám, že se zavede vstupné pro pěší, protože ti zpožďují tramvaje v centru také (např. přechod na Křižovnickém náměstí).
Co takhle třeba upravit jízdní řád a prodloužit dobu jízdy tramvají?

Jan Kavan

Aby ve chvíli, kdy to není zaspuntovane, staly třeba tři minuty plonkove na zastávce. Geniální, Marku, geniální.

Gwann

Vy jste asi upadl na hlavu. Kvůli pár exotum v autě bude pořád stát plná 22 na Újezde v koloně a problém vyřešíme tím, že prodloužime jizdni doby

Jan Tichavský

Ten semafor má mít preferenci tramvají a pouštět chodce jen když se z obou stran žádná nehlásí (do určitého času). Hotovo, vyřízeno. Co tam máte dál za problém?

mgr.pavel

Srovnejte prosím, kolik prostoru zabírá na ulici pěší, a kolik auto (přepravující jednoho člověka). Kolik aut projede křižovatkou, kolik chodců projde na stejně širokém přechodu. Kolik chodců jak moc blokuje tramvaje a kolik aut je blokuje.

Porovnáním těchto čísel vám dojde, že chodec omezuje tramvaje řádově stokrát méně.

Má smysl, aby chodci platili dvě koruny ošlapného?

PetrH

To už se ale udělalo. Z Karlových lázní na Národní divadlo jede tramvaj 3 minuty a to je 500 metrů.
A dělá se to i jinde.
Tramvaje jsou zejména v centru zoufale pomalé i podle jízdního řádu. Pak každý napíše, že je rychleji v práci autem.

Jakub P

A jestli je něco ještě horší než pomalá MHD, je to nepředvídatelná MHD. Což přesně v centru kvůli přemnožení aut nestává. Trasu, kterou jedna tramvaj projede za 15 minut další tramvaj o dvacet minut později už jede půl hodiny. To už se do jízdních řádů moc započítat nedá.

Mickey

Jak se Vám s tímhle ublíženeckým postižením žije? Asi je to dost bída, že?

Mickey

Tak rozhodují o tom námi volení politici, co Vám na tom není jasné? Voliči zvolili politiky podle jejich programů a mýtem se některé strany prezentovali už před volbami. Navíc se o tomhle hovoří už minimálně 20 let.

M82

Akorat, ze vetsina, ktera v zastupitelstvu je se timhle rozhodne neprezentovala. Bohuzel pani Marvanova jak jiz nekolikrat v minulosti se opet predvedla, takze se nam Zdenda vratil oknem zpatky.

PetrH

No, Marvanová měla nejvíc hlasů na kandidátce Spolu, takže této kandidátce nějaké hlasy přinesla. Nemůžeme za to, že ODS má v zastupitelstvu 9 zastupitelů ze 65 a je až čtvrtou nejsilnější stranou, slabší i než Piráti nebo Praha Sobě. Buďte rád, že ji další 4 strany podporují na toho senilu primátora.

mgr.pavel

Víte, on je spíš komunismus ten současný stav, kdy velmi drahou věc – pozemek v centru Prahy – dává město všanc komukoliv dle jeho potřeb, zadarmo.

Myslím tím ulice jen pro auta.

Vesper

Doufám že to projde a na to že s tím 85 % dotázaných nesouhlasí se nebude brát zřetel. Obyčejní lidé se totiž rozhodují čistě sobecky a ne podle toho co je lepší pro celou společnost.

Jakub P

Těm 85 % bych nevěřil. Na to téma se dělalo průzkumů víc, prakticky ve všech vyšlo, že s tím většina (někdy těsná, někdy přesvědčivější, podle toho, koho a na co přesně se ptali) souhlasí. Těch 85 % proti je průzkum hospodářské komory a ze všech těch ostatních trčí jako jedinej negativní a ještě takhle silně.

Ten Onen

Ty pruzkumy, na ktere se odkazujete, se ptaly dost obecne a nikdy ne primo. Takze v tech procentech se objevilo dost uplne jinych odpovedi. Takovy politicky populismus. Na primou otazku je pro uz jen 15 %…

Jan Tichavský

Hlavně je potřeba zohlednit i zájmy lidí, kteří tam v těch tramvajích projíždějí a jsou zdržováni, ne jen rezidenty, kteří stejně na dojezd domů dostanou povolení.

Jan Kavan

Průzkum je tendenčni a můžu to dokázat

Mickey

Prague Pride zvládne uzavřít některé ulice pro průvod i bez výpalného, ale s dlouhodobou regulací dopravy v centru to vůbec nesouvisí

Jakub K

Nejprve si informace ověřte, než něco takového splácáte: https://praha.pirati.cz/aktuality/pirati-nepodpori-navrh-protialkoholni-vyhlasky.html

Jakub K

To byla reakce k příspěvku moudrý muž

HK~

Už před dekádou bylo pozdě

Jakub K

A právě proto jsou ty poplatky, aby trotl jako vy se Praze vyhnul obloukem!

Ondra

Doufám, že to vyjde. Jezdit kolem Karlova mostu autem bez poplatku je ostudné

Mickey

podnikatelé a živnostníci to můžou dát zákazníkům do nákladu, provozovat sídlo v nejužším centru města je prostě luxus.

Mickey

Vždyť to není na celou Prahu, ale na jednu ulici na pravém a na pár ulic na levém břehu.

Mickey

Nevkládejte lidem do úst, co neřekli. Že máte v hlavě nějaký duchy, za to my nemůžeme.

Hasler

Klid to už budete mrtvý…

mgr.pavel

Provozovat sídlo v centru města NEROVNÁ SE žít v Praze.

Vyvole to je jak z rádia Jerevan, jak zde překrucujete co ostatní píšou..

Jan Tichavský

Provozovat podnikání můžete i na dolní části Václaváku, kde je kupodivu pěší zóna. Je o to docela zájem.

Jan Tichavský

Kdyby jen kolem Karlova mostu. Ale auta (osobní) jezdí i Karlovou ulicí když je plná turistů nebo je tam nějaký průvod či jiná kulturní akce. Ale ne, řidič se musí davem procpat za vydatného troubení, protože by neušel 200 metrů pěšky od nejbližší zastávky místa pro zastavení taxíku.

Luboš Beneš

Jezdit v centru Prahy je ostudné. Všechna slušná města mají centra bez projíždějících aut a parkovišť na náměstích. A světe div se, najednou jsou ulice užívány a život i byznys kvete.

Tomáš R.

Přesně! Protože až přestanou Praze vládnout svazáci a komunisti, tak se jako mávnutím kouzelného proutku všechna auta do Prahy v pohodě vejdou, zácpy zmizí, všude budou tisíce volných parkovacích míst zdarma a nastane všeobecný ráj na Zemi!

Panda

Svoboda chtěl nábřeží zavřít po otevření Blanky. Svazácké je, když se poplatek za využití silnic, parkování a externality ani vzdáleně neblíží nákladům a tržní ceně, kreré jsou na takhle exponovaném místě velmi vysoké.

Gwann

Já bych radši hnal někam tebe ze zdejší diskuze.

Gwann

Nasměrovalo na pandu, ale zmizeleho

Mickey

Chápu, že vám slovo pirát vyvolává vyrážku, ale mýto není jejich výmysl. Připravovali to všichni předtím, včetně ODS, ČSSD, ANO, PS, SZ, … Jediní, kdo se na mýtě nepodíleli jsou komunisti.

Mickey

Ježdění po nábřeží a skrz Malou Stranu opravdu nenahradí okruhy. Ažbudeokruhismus je stokrát vyvrácený mýtus.

Gwann

Totalitní praktiky??? To je základní lidské právo všude jezdit plechovkou? A cmudit všude a zdržovat všechny…

Rampakk

Přestaňte tu slovně onanovat a běžte si vzít raději prášek

PetrH

Městský okruh je rozhodně přes 50 %. Tam chybí jen severovýchodní část.

Petr

To jsem zvědav na odvetné kroky sousedních obvodů.:-D

Kubrt

Rozumný přístup, jen bych si od toho nesliboval žádné zásadní uvolnění těch komunikací – kolik % vozidel je tam transit podléhající (budoucímu) zpoplatnění?

Mickey

Tranzit je asi 10%, ale očekává se, že ubydou i zbytné cesty, za které nebudou chtít řidiči platit.

Jakub P

Až překvapivě hodně, desítky procent. A to je při prostorový neefektivitě automobilů sakra znát.

Hasler

Přiznávám, když jedu na malým (4 roky ) o víkendu (většinou v neděli) do divadla tak beru auto, než abychom se crcali 1,5 hodiny do Jungmanky MHD. Na cestě zpět je pro nás nejvýhodnější to vzít přes Smetanovo n. S mýtem určitě naše cesty odpadnou, protože pojedu přes Rašínovo n.

A nejsem proti. 😉

Martin

Jen priprava na dalsi mestskou dan, proc se nezakaze prujezd uplne? Protoze by se z lidi vytahlo mene penez.

Jakub P

Spíš na to není odvaha.

PetrH

Tak samozřejmě, že bohatí budou ve výhodě. To snad každý volič ODS podporuje.

Franta

Parádní. Cena optimální. Dal bych do ní ale rovnou inflační koeficient. U těchto regulačních poplatků je při konstantní výši problém, že s časem méně bolí a tím méně regulují.
U dopravy by byl ovšem ideální automatický poplatek v závislosti na čase průjezdu. Brát to třeba z waze nebo jiné aplikace. Čím pomaleji auta jedou (větší zácpa), tím větší by byl poplatek. Např. od 50 do 1000 Kč.
V 21.století fakt není důvod, aby to tak nebylo. Prostě když je zácpa tak tam nechcete žádné auto.

Martas

Kdyby něco takového zákon umožnoval, musela by nejdřív nastoupit TSK s nějakým informováním, Waze je dost zpomalenej, obzvlášť když se stane nehoda. Ono i s tim místním poplatkem je chci vidět, nikde ještě nebylo řečeno, jak se to bude vybírat.

Mickey

Zřejmě to bude platba za povolení vydané místně příslušným úřadem. Povolen vjezd bude jen vozidlům s vydaným povolením.

Jan Tichavský

Transit historickým centrem měl být zpoplatněn nebo lépe omezen už dávno. Mám k tomu jen pár obav:
1) Bude to řádně vymáháno narozdíl od jiných dopravních přestupků, třeba nadměrná vozidla na mostě Legií anebo zákaz odbočení na Smetanovo nábřeží?
2) Nezabije to hora výjimek pro „místní“ a všelijakou dopravní obsluhu?
3) Nebude to sabotovat odbor dopravy na Praze 1, jehož zaměstanci mají nutkavou potřebu jezdit do práce SUV, i když to mají kousek na zastávku tramvaje?

Ondra

Zástupci z Prahy 1 (včerně opozice) si tu jednohlasně odhlasovali, takže by to neměli bojkotovat.

Zbynek

Jeden o statni sprave druhy o samosprave.

jkjk

1) Formálně půjde při nezaplacení poplatku o vjezd do zákazu vjezdu, což se vymáhá jednodušeji, než věci typu parkování. Technicky je to celkem jednoduché, systém porovná s databází SPZ a rovnou může posílat pokutu.
2) Místní doprava je celkem minoritní (asi 10 %), zásobování asi žádnou výjimku mít nebude.
3) Snad ne, když s tím radnice souhlasí.

Panda

Je spoustu oprávněných výhrad (nekoncepčnost – např. oproti satelitnímu mýtu s více zónami, negativní vliv na okolní čtvrti – obzvlášť bez lepšího vymáhání a zdražení parkovného, antisociální politika, …), ale i tak je lepší rozjet alespoň toto.

PetrH

S tímhle jsem si přesně užil včera, oni tam odklonili i linku 3… 10 minut zpoždění mimo špičku.
A to je v těch jízdních řádech čím dál větší vata. Od nás z domova na metro to bylo dřív 13 minut dle JŘ. Teď 15, asi jak se rozpíná vesmír, prostor a zvyšuje se vzdálenost.

Ten Onen

Odkud kam proboha jezdite tramvaji na metro? Ze musite jet podel nabrezi vlastne pres cele centrum, kde vas to tak zdrzi…

PetrH

to jsou dvě různé cesty ve dvou odstavcích…

Vojtech

Už aby to bylo.
P.S. Bydlím na P1…. Je to dost neúnosné, Blanka odvedla jen nárůst dopravy za posledních 15 let

Martin

Já bych zavedl poplatek za výjezd z P1 .

Zbynek

Blanka jej spoluvytvorila.

Dudr.

Žádné město na světě kromě nově budované magapole v Egyptě a některých míst v Dubaji nejsou stavěné na současný provoz. Zdravíme z Berouna, město překotně roste a stejně tak vesnice v okolí, a všichni se nakonec sejdou s autem v Berouně, nejlépe v počtu 1ks na auto.

Jan Tichavský

Hlavně málokteré město má šňůry aut v historickém centru, kde zdržují MHD.

EM*

Ani Dubaj není stavěna na současný provoz. Možná tak Severní Korea 🙂

Tom

Upřímně řečeno, stejně bych radši šlapal na kole v nizozemských městech než jezdil autem v té nové egyptské megalopoli.