Pan náměstek kecá. Podobná „tlačítka“ se používají už léta v různých oblastech. Infračervená ne ( to je „venku“ úplný nesmysl), ale starší typy byly indukční a dnes mikrovlnná „radarová 😀“.
Tech indukcnich se clovek musel vetsinou dotknout dlani. Infracervena zas mela velkou chybovost. Tohle vypada, ze funguje konecne smysluplne.
Vojta
3 let
Tlačítka by měly být pokud možno jenom tam, kde je přechod mimo křižovatku. Poslední dobou se to rve i do míst, kde je dost provoz chodců, jenom se čas od času mohla o pár sekund proloužit fáze autům, tak pak chodci musí o to déle čekat. Takhle se ten podíl automobilové dopravy ve městech nesníží.
Takže ukazovat autům červenou i když nic nejede(nikdo nejde) v kolizním směru? To jsem proti. Jestli se ti nelíbí tranzit, jsou značky k tomu určené (zákaz vjezdu mimo dopravní obsluhu).
Na přechodu bez křižovatky by bez semaforu měli chodci přednost. Proč tam do toho zasahovat?
Vždyť tohle je naprosto normální, že svítí červená, i když v kolizním směru nic nejede. Aha, pardon, to platí jen pro semafory pro chodce. Chodce je samozřejmě možné a žádoucí bezdůvodně omezovat co nejvíc. Ale na autíčka nikdo sáhnout nesmí.
Zrovna tlačítko ve videu je takové, které se nemusí stískat prstem, stačí jenom loktem. Naopak u těch „starších“ tlačítek měnili režim křižovatky, takže lidi už je mačkat nemusí.
Já jsem si na jaře schválně spočítal, kolikrát se musím dotknout ošmatané kliky dveří ve vlaku za jednu cestu do práce 7x:
4x nástup – otevřu, zavřu dveře vagonu, otevřu, zavřu dveře oddílu
3x výstup v opačném pořadí (proti mě nastupují další, tedy o zavření méně.
Opravdu je nutné zavírat?
Já kdysi zavřel špatně, pak mě průvodčí upozornil „dobouchnout pořádně, nebo radši nechat dokořan ať to vidím otevřený, v žádném případě nepřivírat“
Dobrý, ale kdyby konečně sloučili parkovací zóny jednotlivých obvodů Prahy – to by konečně bylo výborné pro všechny obyvatele Prahy. Jenomže to by přišli o výborný kšeft, kdy prodají víc fiktivních parkovacích stání, než je skutečný stav. A Pražané, kteří zaplatí v místě bydliště, musí v dalších obvodech Prahy při běžných nutných denních pojížďkách platit dalším obvodům Prahy – takže totální nesmysl. Ať žije kocourkovský Magistrát hl.m.Prahy.
Mohli by být ještě krajské parkovací systémy. Podobně jako v Praze jedna karta pro celý kraj. Jinak ani na malých městech kde mají nějaký parkovací systém, oprávnění neplatí jedno oprávnění pro celé město, tak proč zrovna v Praze ano. Prostě v jiné městské části jste v jiném městě tak zaparkujete na návštěvnickém parkovišti jako všichni ostatní návštěvníci.
Odpovedel jste si v podstate sam. Zajem je vybrat co nejvic penez, coz samozrejme jde lepe v soucasnem systemu, nez naopak v systemu vami navrhovanem. O nejake zajmy mistnich tady vubec nejde, dulezity je jenom vybrat ty prachy.
Zajem je od zacatku predevsim omezit jizdy po Praze auterm, protoze na to, abychom mohli vsichni po meste jezdit denne a kamkoliv auty, tam jednoduse neni prostor. A nemit mesto od rana do vecera kompletne ucpany auty je jednoznacne v zajmu mistnich.
To, co se na parkovani vybere, furt zdaleka nepokryje to, kolik Prahu infrastruktura pro auta stoji.
V roce 2019 slo jen na udrzbu komunikaci v Praze cca 2 mld., na dalsi opatreni 2.35 mld., a to je jeste treba opravit mosty a jeste stale je deficit v tom, jak povrchy vypadaji a v opatrenich typu P+R, apod…
To se z parkovani nevybere ani nahodou, v roce 2017 to bylo cca 0.5 mld.
Jenda
3 let
1) Fakt postrádám smysl. Ta velkoplošná tlačítka jdou zmáčknout předloktím, ta malá zase klíčem, mincí, knoflíkem na rukávu…možností spousta.
2) Co mi ve veřejném prostoru vadí opravdu mnohem víc, jsou toalety, kde při odchodu jsem nucen zmáčknout kliku, na kterou předtím sahalo bůhví kolik nemytých rukou. Tam se to taky snažím řešit jinak než dotykem dlaní, ale někteří designéři jsou opravdu až neuvěřitelně důmyslní v tom, jak tohle lidem znemožnit.
já to teda vítám. Velká tlačítka určitě předloktím jdou. Co se týče mačkání malých, tak klíč ani minci se mi nikdy hledat nechtělo a ne vždy mám rukách s knoflíkem (vlastně většinu roku ne).
Naopak teda dveře veřejných wc otevírám výhradně předloktím… tam by šoupací dveře byly lepší řešení (případně turniket jako na hlaváku, nebo nově na knížecí….)
Na velká tlačítka tedy ale důvod sahat není, v tom se asi shodneme. Pokud jsou tedy problém malá tlačítka, pak by neměl být problém nahradit je velkými a cena by byla nejspíš zlomek ceny těch senzorů. U těch WC se to snažím taky dělat předloktím, ale na spoustě WC musíte při odchodu přitáhnout dveře k sobě, a to už je o dost obtížnější, podle tvaru kliky. No a na některých WC (napadá mě McD, tam to snad takhle mají ve všech zemích) je místo kliky masivní madlo, které je namontované natolik blízko k ploše dveří, že za něj neprostrčíte předloktí,… Číst vice »
Ono taky tlačítka jako mechanické prvky mají limitovanou životnost, bezkontaktní technologie může nakonec vyjít lépe. Docela pěkně to funguje na pražských vozech SOR.
Mam pocit, ze v tech novejsich SORkach to zrovna moc nefunguje, rekl bych, ze je potreba vice mackat nez u tech starych, kde stacil opravdu letmy dotyk. A dost casto se to naopak “zmackne” tak nejak samo, aniz by se toho nekdo dotknul.
Pan náměstek kecá. Podobná „tlačítka“ se používají už léta v různých oblastech. Infračervená ne ( to je „venku“ úplný nesmysl), ale starší typy byly indukční a dnes mikrovlnná „radarová 😀“.
Tech indukcnich se clovek musel vetsinou dotknout dlani. Infracervena zas mela velkou chybovost. Tohle vypada, ze funguje konecne smysluplne.
Tlačítka by měly být pokud možno jenom tam, kde je přechod mimo křižovatku. Poslední dobou se to rve i do míst, kde je dost provoz chodců, jenom se čas od času mohla o pár sekund proloužit fáze autům, tak pak chodci musí o to déle čekat. Takhle se ten podíl automobilové dopravy ve městech nesníží.
Takže ukazovat autům červenou i když nic nejede(nikdo nejde) v kolizním směru? To jsem proti. Jestli se ti nelíbí tranzit, jsou značky k tomu určené (zákaz vjezdu mimo dopravní obsluhu).
Na přechodu bez křižovatky by bez semaforu měli chodci přednost. Proč tam do toho zasahovat?
Pokud auto odbočuje vpravo (nebo vlevo bez šipky), pak chodcům také svítí zelená. Čili kvůli tomu se červená prodlužovat nemusí.
Vždyť tohle je naprosto normální, že svítí červená, i když v kolizním směru nic nejede. Aha, pardon, to platí jen pro semafory pro chodce. Chodce je samozřejmě možné a žádoucí bezdůvodně omezovat co nejvíc. Ale na autíčka nikdo sáhnout nesmí.
a co lockdowny mezi 21. a 5.?
Někdo zase měl potřebu a vynalezl kolo. Např. v Táboře toto u semaforu funguje už nějaký rok.
Rok a půl vyvíjet, to už je trochu s křížkem po funuse. Ale pokud pan náměstek čeká příští rok epidemii žloutenky, tak se to může hodit.
Zrovna tlačítko ve videu je takové, které se nemusí stískat prstem, stačí jenom loktem. Naopak u těch „starších“ tlačítek měnili režim křižovatky, takže lidi už je mačkat nemusí.
přiložte platební kartu… 🙂
Lítačka premium zajistí okamžitou preferenci.
Ale jen se speciálním chodeckým kupónem
anebo – očipovaní s pozitivním skóre
a negativním testem
Kolik tlačítek musím stisknout při návštěvě WC v takovém Syslovi?
Já jsem si na jaře schválně spočítal, kolikrát se musím dotknout ošmatané kliky dveří ve vlaku za jednu cestu do práce 7x:
4x nástup – otevřu, zavřu dveře vagonu, otevřu, zavřu dveře oddílu
3x výstup v opačném pořadí (proti mě nastupují další, tedy o zavření méně.
Opravdu je nutné zavírat?
Já kdysi zavřel špatně, pak mě průvodčí upozornil „dobouchnout pořádně, nebo radši nechat dokořan ať to vidím otevřený, v žádném případě nepřivírat“
Náměstku, jsi geniální 😀 😀 😀
Vcelku dobra vec…
Dobrý, ale kdyby konečně sloučili parkovací zóny jednotlivých obvodů Prahy – to by konečně bylo výborné pro všechny obyvatele Prahy. Jenomže to by přišli o výborný kšeft, kdy prodají víc fiktivních parkovacích stání, než je skutečný stav. A Pražané, kteří zaplatí v místě bydliště, musí v dalších obvodech Prahy při běžných nutných denních pojížďkách platit dalším obvodům Prahy – takže totální nesmysl. Ať žije kocourkovský Magistrát hl.m.Prahy.
Jak by sloučení parkovacích zón přispělo k omezení pohybu aut po městě?
A neprodávají se parkovací stání, to by to nestálo symbolických pár korun, ale tisíce až desetitisíce podle lokality.
Parkovací stání, komerčně, vyjde na 6 až 7 stovek měsíčně.
Netuším tedy proč by mělo parkovací stání za 20 roků amortizovat pořizovací náklady ve 400.000 Kč. To aby ty desetitice byly aspoň 2.
Když v Mladé Boleslavi stavěla Škodovka patrové garáže, tak jedno stání vyšlo asi na 130.000 Kč.
no, to je cena i v Praze, kdyz si kupujete byt a k tomu parkovaci stani…
Uz to tak je dlouho stejne, MC mohou udelat smisene zony, jako to udelala P9…
Mohli by být ještě krajské parkovací systémy. Podobně jako v Praze jedna karta pro celý kraj. Jinak ani na malých městech kde mají nějaký parkovací systém, oprávnění neplatí jedno oprávnění pro celé město, tak proč zrovna v Praze ano. Prostě v jiné městské části jste v jiném městě tak zaparkujete na návštěvnickém parkovišti jako všichni ostatní návštěvníci.
Tak to je hroznej kec, v jiný městský části opravdu nejste v jiném městě…
Administrativne ano, MC maji sva vedeni a svou politiku…
Odpovedel jste si v podstate sam. Zajem je vybrat co nejvic penez, coz samozrejme jde lepe v soucasnem systemu, nez naopak v systemu vami navrhovanem. O nejake zajmy mistnich tady vubec nejde, dulezity je jenom vybrat ty prachy.
Zajem je od zacatku predevsim omezit jizdy po Praze auterm, protoze na to, abychom mohli vsichni po meste jezdit denne a kamkoliv auty, tam jednoduse neni prostor. A nemit mesto od rana do vecera kompletne ucpany auty je jednoznacne v zajmu mistnich.
To, co se na parkovani vybere, furt zdaleka nepokryje to, kolik Prahu infrastruktura pro auta stoji.
To nepokryje ani naklady na udrzbu…
V roce 2019 slo jen na udrzbu komunikaci v Praze cca 2 mld., na dalsi opatreni 2.35 mld., a to je jeste treba opravit mosty a jeste stale je deficit v tom, jak povrchy vypadaji a v opatrenich typu P+R, apod…
To se z parkovani nevybere ani nahodou, v roce 2017 to bylo cca 0.5 mld.
1) Fakt postrádám smysl. Ta velkoplošná tlačítka jdou zmáčknout předloktím, ta malá zase klíčem, mincí, knoflíkem na rukávu…možností spousta.
2) Co mi ve veřejném prostoru vadí opravdu mnohem víc, jsou toalety, kde při odchodu jsem nucen zmáčknout kliku, na kterou předtím sahalo bůhví kolik nemytých rukou. Tam se to taky snažím řešit jinak než dotykem dlaní, ale někteří designéři jsou opravdu až neuvěřitelně důmyslní v tom, jak tohle lidem znemožnit.
já to teda vítám. Velká tlačítka určitě předloktím jdou. Co se týče mačkání malých, tak klíč ani minci se mi nikdy hledat nechtělo a ne vždy mám rukách s knoflíkem (vlastně většinu roku ne).
Naopak teda dveře veřejných wc otevírám výhradně předloktím… tam by šoupací dveře byly lepší řešení (případně turniket jako na hlaváku, nebo nově na knížecí….)
Na velká tlačítka tedy ale důvod sahat není, v tom se asi shodneme. Pokud jsou tedy problém malá tlačítka, pak by neměl být problém nahradit je velkými a cena by byla nejspíš zlomek ceny těch senzorů. U těch WC se to snažím taky dělat předloktím, ale na spoustě WC musíte při odchodu přitáhnout dveře k sobě, a to už je o dost obtížnější, podle tvaru kliky. No a na některých WC (napadá mě McD, tam to snad takhle mají ve všech zemích) je místo kliky masivní madlo, které je namontované natolik blízko k ploše dveří, že za něj neprostrčíte předloktí,… Číst vice »
Ono taky tlačítka jako mechanické prvky mají limitovanou životnost, bezkontaktní technologie může nakonec vyjít lépe. Docela pěkně to funguje na pražských vozech SOR.
Mam pocit, ze v tech novejsich SORkach to zrovna moc nefunguje, rekl bych, ze je potreba vice mackat nez u tech starych, kde stacil opravdu letmy dotyk. A dost casto se to naopak “zmackne” tak nejak samo, aniz by se toho nekdo dotknul.
A vtipné je když to v zimě nefunguje s rukavicema.
Taktéž se přidávám, že velká tlačítka mají smysl a jsou levná.