Praha vyrazí za novým ministrem pro peníze na okruh. Štoly se začnou razit už za rok

Průzkumná štola tunelu Radlice. Foto: SATRAPrůzkumná štola tunelu Radlice. Foto: SATRA

Radní schválili průzkum, který bude nultou etapou samotné výstavby tunelů.

Odebírat
Upozornit na
guest
18 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Kolemjdoucí

“neutuchající vlna kritiky dopravní situace” Pardon, myslí se kritika situace s auty? Nebo dopravní situace, tedy MHD, IAD, pěší a cyklo dopravy? Dneska jsem narazil na hejt Vávry na rozšíření tramvajového ostrůvku na Staroměstské na úkor odbočovacího pruhu. Jak pomůže Blanka 2 tomuto místu? Ti, kdo jedou dnes kolem Karlova mostu, snad pojedou najednou Blankou 2? Výstavba Blanky 2 snad dá vládcům města odvahu splnit Bémův slib z dob Blanky 1 o zneprůjezdnění nábřeží? Jako klidně tu Blanku 2 za sto miliard postavme. Nepomůže to nakonec ničemu, ale politicky to jinak nejde. O článek vedle se píše o rozšíření D11… Číst vice »

Tomáš Flaška

Už to vidím, jak Babišův ministr nadšeně strká peníze Praze.

jezewec

Ano, jde o stavbu, kterou budou využívat nejen Pražané, ale že by na ni stát MUSEL příspívat? Možná ji budou nejvíc využívat Středočeši, tak ať přispěje StČ kraj? Chci říct – Praha a Středočeský kraj si jako bohaté regiony v rámci ČR (a v podstatě i v rámci střední Evropy) musí primárně pomoci samy, příspěvky potřebují spíš regiony, které na to opravdu nemají respektive potřebují pomoc od bohatších.

Jan Tichavský

ODS měla poslední tři roky jak primátora Prahy (který byl ještě vládně-koaličním poslancem), tak ministerstvo dopravy. Tuším, že se chlubili, jak to bude pomáhat s výstavbou. Ale projevilo se to vůbec nějak?

Dejf

jo, primátor se prospal a radní pro dopravu si dělal svoje PR. a teď vyrazí za andrejem pro prachy. ale andreje volí spíš v jiných regionech a „zakleknutí“ na pražáky mu může přinést politický body právě v těch regionech. maximálně jim andrej něco naslibuje a pak je odrbe…

Padre

Ano odrbe je stejně jako celou Českou republiku.

Couler

Mně opravdu svým charakterem – proč se staví a pro koho – nepřijde městský okruh jako stavba, na kterou by se měl skládat daňový poplatník z celé ČR. Pražský okruh samozřejmě ano, nějaká D99 rovněž ano, městský okruh ne. Myslím, že bohatě stačí, když stát zacvaká komplet celou velkou budoucí přestavbu železničního uzlu. V Praze má své sídlo pomalu každá třetí firma, která přitom v Praze vůbec nepůsobí. Dále tam má sídlo naprosto každá firma, která působí celostátně. Z tohoto Praze tečou nemalé daňové příjmy, které má vlastně „k dobru“. Ne .. opravdu si nemyslím, že je správně přispívat na… Číst vice »

Pech

Píšete nepravdy záměrně nebo z nulové znalosti problematiky?
Rozpočtové určení daní právnických osob je nezávislé na místu podnikání/sídle.
Ušetřete nás prosím dalších Vašich komentářů a nechte zde prostor pro diskuzi na úrovni.

mgr.pavel

Vážně?

https://cs.wikipedia.org/wiki/Rozpo%C4%8Dtov%C3%A9_ur%C4%8Den%C3%AD_dan%C3%AD_v_%C4%8Cesk%C3%A9_republice#/media/Soubor:Rozpo%C4%8Dtov%C3%A9_ur%C4%8Den%C3%AD_dan%C3%AD_2016.png mi ukazuje, že obci přísluší 23.58%, kraji 8.92%. Praha je město i kraj, takže má 32.5% daně z příjmu PO.

Nebo se to od té doby změnilo? A ten odstavec „Disproporce v daňových příjmech metropolitních měst a ostatních obcí“ už také neplatí?

Pech

Vážně.
Doporučuji si pročíst Vámi sdílený odkaz.
Zjistíte, že uvedená procenta si rozdělí obce (všechny, tedy i obce pana Coulera) podle určitého klíče a nezáleží na místu podnikání. Jak je nastavený klíč rozdělování daní je jiná otázka.
Ve Vašem odkazu je přímý příjem obce světlejší žlutá – např. pro daň z nemovitosti nebo pro daň z příjmů FO.

Michal

Až na to, že je to všechno trošku jinak 🙂

Vybrané prostředky z DPPO jdou do společného balíku a odtud se rozdělují mezi stát, obce a kraje.
Následně má každá obec/kraj stanovený zákonem svůj podíl.

Obce dostanou 24,16% a kraje 9,45%.

A na tomto balíku má Praha podíl 20,896839 % resp. 3,183684%.

Takže z každých celorepublikově vybraných 1000 Kč na DPPO Praha dostane 1000 * 0,2416 * 0,20896839 + 1000 * 0,0945 * 0,03183684 = cca 53,5 Kč – tedy 5,35%

https://www.nadacevia.cz/wp-content/uploads/2025/07/Schema-RUD-2025-1.pdf

https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2025-301

https://www.podnikatel.cz/zakony/zakon-o-rozpoctovem-urceni-vynosu-nekterych-dani-uzemnim-samospravnym-celkum-a-nekterym-statnim-fondum-zakon-o-rozpoctovem-urceni-dani/f4399269

Adam Ř

V žádném kraji neprovozuje SŽ tak málo tratí jako v Praze. V žádném kraji se provoz tratí neplatí z poplatků za užití sítě do takové míry jako v Praze. V žádném kraji není tak málo státem financovaných silnic jako v Praze.

Praha i tak funguje dobře, ale to je díky jejímu hustému osídlení, ne proto že by byla zvýhodněna

Marvin28

Kdyby stavělo po kouskách, mohlo být letos stavět jako poslední úsek městského okruhu. Dneska je pozdě. Částka na stavbu prudce rostla než před covid. Praha nemá jistotu, že bude realizovat poslední část MO. Všude řeší o peníze.

Pszoniek

Nevim, proc davaji dopredu nesmyslne odhady cen. Pokud umozni ucast treba i polskemu Budimexu a dalsi konkurenci a nenastavi podminky tak, ze bude moct stavet jedine Metrostav/Subterra, tak ta cena muze byt klidne o dost nizsi. Hlavne aby to nepripravili tak “kvalitne” jako zakazku na metro D, kde se nebude asi jeste dlouho stavet. Takze penize nejspis stejne budou, protoze je nebude za co utratit😁

Jméno

Proč tam máte starou vizualizaci toho vyústění na Českobrodskou? S touhle šíleností se naštěstí už asi 6 let nepočítá.

Dálnice

Praha má téměř neomezené prostředky na Městský okruh. Stačí zvýšit cenu parkování pro rezidenty ze cca 14 haléřů na hodinu třeba na 10 Kč na hodinu 😉

Pszoniek

Nebo muzou zvysit cenu rocniho kuponu MHD. Klidne staci jen na dvojnasobek😉

Dálnice

Nebo tak. Nejlépe oboje.