Praha vypsala tendr na stavbu parkovacího domu na Dědině pro 290 aut
Tramvajová trať Divoká Šárka - Dědinská, vizualizace. Pramen: DPP
Předpokládaná cena stavby je 240 milionů korun. Váha ceny v tendru je 80 procent.
Předpokládaná cena stavby je 240 milionů korun. Váha ceny v tendru je 80 procent.
Takže tramvaj už letos a parkovací dům možná příští rok. Doufám, že do výstavby bude dovoleno parkovat na pěší zóně podél horní řady paneláků. Kdysi se na té pěší zóně normálně parkovalo, i když se to nesmělo. A bylo to v době kdy sídliště bylo plné dětí a nikomu to nevadilo
Přijde mi strašné, že Praha musí budovat za veřejné peníze úplatek místní menšině s auty za to, že jim tam té většině může vybudovat tramvajovou trať. Sama o sobě je ta trať vylepšením pro většinu obyvatel, většina obyvatel totiž auto ani nemá. Město by podle mě mělo mít páky na to rozhodnout o redukci parkovacích míst aniž by to ohrozilo investice do čehokoli, tenhle populismus je cesta do záhuby. Parkování na ulici by se mělo zdražit natolik aby se vyplatilo budovat parkovací domy na komerční bázi.
Souhlas. 🙂
A právě proto doufám, že parkování v tomto domě bude za tržní parkovné.
Pokud by ta vaše menšina byla až tak marginální a ta domněle dominantní většina po té TT z celého srdce toužila, tak si buďte jistý, že by se na nějaký parkhaus město v klidu vyprdlo a žádný se nestavěl. Rozhodně ne za „pražské“ peníze.
Takže ten vámi prezentovaný popis situace je fest mimo.
Jen pro úplnost … mně to je lautr jedno, já tam nebudu ani parkovat, ani jezdit tramvají
Ach jo. Více parkovacích míst znamená více aut. Tak se místním kvalita života sníží.
Nesníží, protože bez náhrady parkování v ulici by tramvaj nejspíš neprošla. Pro dojiždějící bude sloužit blízké P+R na Dlouhé Míli, tento dům je určený pro lidi bydlející na sídlišti.
Dlouhá mile stojí jen v územním plánu. A bez ohledu na ni je tady dopravní indukce.
Tak to bezpochyby proti stavbě toho parkovacího domu mohutně protestovali, že? A nebo ne?
Přesto ho chtěli. Takže nejspíš nesníží.
Cena parkovacího místa skoro milion. Větší, než cena většiny parkovaných aut.
Proč na parkování pro některé majitele aut musí doplácet všichni?
Protože všichni chtějí méně zaparkovaných aut přímo na ulici a místo nich třeba stromy? A zároveň si chtějí zachovat stejný životní standard? Ještě že jsou podobné dotazy v menšině zjevně i na západě, kde je parkovacích domů a podzemních garáží celá řada a z výsledků profitují všichni.
Jenže tak to není, parkovací místa se odstraní jen v souvislosti se stavbou tramvajové trati, většina parkování v ulicích zůstane, bohužel.
Míříte svou polemikou špatným směrem.
Mně vadí, že za vyřešení parkování soukromých aut sourkomých osob platí město. To si mají platit lidé sami, ne?
Nebo snad očekáváte plné tržní nájemné? Já bohužel ne.
Tedy znovu co mi vadí: proč město tak mohutně dotuje parkování pro vybranou skupinu obyvatel, a to parkování toho urbanisticky nejméně vhodného dopravního prostředku?
Tak jestli tam lidi nechají parkovat za cenu “modré” rezidenční karty, mohlo by to fungovat. Ale to se asi nestane, vzhledem k výši investice. Tipnul bych si, že nakonec parkovací dům bude sloužit spíše lidem do Prahy přijíždějícím, kteří následně budou pokračovat tramvají do centra. Tudíž to v okolí parkovacího domu akorát vygeneruje zbytečnou dopravní zátěž, přičemž místní stejně nebudou mít kde zaparkovat. Nechápu, jak může být pan náměstek tak optimistický.
Zajímalo by mne, kdo by dobrovolně využíval ten dům jen kvůli tomu, aby jel potom tramvají do centra. Kdyby to byl vlak/metro, pochopím, ale tady to tramvají bude dost trvat.
To nemá být záchytné parkoviště nýbrž parking pro místní, jež jim má nahradit parkovací místa zrušená v souvislosti s výstavbou té tramvajové trati.
Nechápu Vaši logiku.Místní protestovali proti výstavbě tram. trati s tím,že nebudou mít kde zaparkovat.Aby tento důvod pominul,staví se tam parkovací dům.A Vy tvrdíte, že tam místní parkovat nebudou.Tak potřebují ti místní parkovací místa nebo ne?
Nepotřebují, ale místní protestovali, tak se muselo udělat něco pro něco.