Praha vypsala tendr na bezkontaktní placení v tramvajích, papír ale nezmizí
Jízdenkové automaty na Letišti Václava Havla. Foto: Ropid
V pražských tramvajích bude s několikaletým zpožděních po některých krajských metropolích možné platit jízdné kartou. Dopravní podnik (DPP) vypsal soutěž
Papírová jízdenka má jednu velkou výhodu – vím, do kdy mi platí.
A kromě toho: kdo mi v liberální společnosti (za kterou se ta česká snaží vydávat) může nařídit, abych musel mít bankovní platební kartu, dokud existují „hotové“ peníze? A pokud vím, nikdo zatím nesmí nikoho ani omezovat tím, že by mu výplatu mzdy poskytoval výhradně bezhotovostně na nějaký bankovní účet.
platební kartu mít nemusíte, nikdo vám ji nenutí
To:
Jistě, ale pak mě také nikdo nemůže nutit platit jízdné výhradně jí (což jsem se snažil m.j. také vyjádřit).
Jezdit MHD není žádná povinnost.
AAA: „Jezdit MHD není žádná povinnost.“
Jistě, pokud k tomu přistupujete tak, jak jste naznačil, pak mi u vědomí toho, jaké je „skore“ placení pokut za jízdy načerno v poměru k celkovému zaplacenému jízdnému, nezbývá než si myslet, že jste vlastně chtěl napsat spíše „Jezdit MHD a ještě za to dokonce platit (když mi to dopravce navíc zbytečně ztěžuje) není žádná povinnost.“
myslet si samozřejmě můžete co chcete.
tak vážení, kdo je zastáncem papírových jízdenek, tak podporuje černý trh( je určitý procento padělků) a kdo je zastánce hotovosti, tak je v exekuci nebo podvodník. V dnešní době kdy banky jsou zdarma, karty jsou zdarma i výběry tak hotovost chce jenom bud člověk co je v exekuci nebo jak se to říká zpátečník nebo škůdce republiky. Třeba v naší firmě vyplata v hotovosti jde jen VPP a těm co jsou v exekuci.
Systém check-in/check-out toto eliminuje. Vystaví jízdenku na dobu, na jakou je potřeba. A ála-Oystercard systém umí i zastropovat útratu na příslušný předplatný kupon (denní, týdenní, měsíční).
Karta obvykle není nosič, ale pouze identifikátor. Stejně jako jakákoliv jiná karta. Proto se taky navrhoval MOS (Lítačka 2.0).
železničář v důchodu: tady jde pouze o možnost koupit si jízdenku ve voze, v Ostravě taky můžete mít papírovou, ale musíte ji pak sehnat někde jinde, v Praze zatím nemůžete mít ve voze žádnou
Taky vůbec nechápu argumenty pro tisk jízdenky. Odbavení to bude zdržovat a masovému rozšíření to tedy rozhodně nepřispěje. Stačí přeci jakákoliv karta, která má nějaké číslo, jež si systém DP dokáže přiřadit jako jedinečný identifikátor a podle nějak pak rozpoznává cestujícího kdekoliv a kdykoliv. Stejně jako v té Ostravě či Londýně. A už vůbec nevím, jak by to mělo komplikovat přestup na metro. Možná jenom tím, že v tom posr…. metru je tak špatný signál, že by revizoři nemohli online kontrolovat úhradu jízdného platební kartou. A pokrytí stanic metra pořádným signálem pro přenos dat rozumnou rychlostí je v našich podmínkách… Číst vice »
A proč by měl organizátor dopravy či dopravce být hloupý a platit bankám za to, že jejich karty bude využívat jako „nosiče jízdenek“ nahrazujícího jinak používaných samostatných čipových karet? Copak nestačí, že jim a kartovým společnostem platí procenta z částek placených kartou?
V Londýně pořádný signál taky nemají, ale maj v metru turnikety, takže za nima kde je blbý signál to už nikdo kontrolovat nemusí. Ale to by u nás bylo řevu….
V Praze by byl s bezpapirovym jizdnym problem s prestupem na metro. Divim se, ze Londyn neuvazuje o znovuzavedeni papiru… tam musi mit podle logiky DPP straslive problemy 🙂
Pokud vím, v ČR se při zavedení možnosti placení jízdného bankovní kartou nikde nic podstatného na dosavadních možných způsobech placení neměnilo a šlo jen o rozšíření možností, jak platit jízdné – pouze Ostrava se snaží dotáhnout to dál a využívat (nebo spíše tak trochu „zneužívat“) bankovní platební kartu i jako „nosiče“ pro jízdenky ODIS.