Praha vypoví memorandum s koloběžkami Lime kvůli nedodržování dohod
Koloběžka Lime S. Foto: Lime
Spory mezi Prahou a společností Lime provozující sdílené elektrokoloběžky v Praze pokročily do nové fáze. Město chce vypovědět memorandum o
1) Pokud si firma neumí pohlídat zákazníky proč je nepředá policii a ta je vyřeší hned ! Jsou přeci účastníky silničního provozu !
2) Byl jsem v Seville a na Segway zajeli Amíci k Alhambře po pěší zóně a policie jim dala 50 Eur pokutu a basta ! A měli zaplaceného průvodce po městě (jel s nimi) – ten dostal pokutu za firmu!
Onehdy jsem při jízdě autem odbočoval doprava z Revoluční do Dlouhé. Svítila mi zelená šipka, při které mají auta z Dlouhé zelenou a chodci na přechodu v Dlouhé pochopitelně červenou. Cca 20 chodců ukázněně stalo na rohu u Poštovní spořitelny čekajíc zelenou, ovšem mezi nimi se najednou přes přechod vyřítil koloběžkář. Nekouknul ani nalevo, ani napravo, jen mezi hlavou a vykloubeným ramenem svíral mobil. Bohudík jsem stačil zabrzdit, ovšem dnes nevím jestli by nemělo být bohužel….
U lyžování platí pravidla FIS. Které říkají jak se má kdo chovat. Zjednodušeně – že pozor musí dávat lyžař vzadu. Ale lyžař v předu se vždy při zahájení musí rozhlédnout. (nejsou z mého pohledu zcela ideální a chytré, ale jsou). A pak pokud se něco stane, se to podle toho posuzuje.. A relativně to funguje… A buď si někdo zřídí komerční pojistku odpovědnosti, možná mu pojišťovna něco zaplatí, nebo platí on. A jde sedět i třeba. A funguje to relativně. A já si třeba v Rakousku dávám velice pozor. Ale představa, že budou na sjezdovce policajti, měřit rychlost, že budeme… Číst vice »
Formální STK se sice u lyží nevyžaduje, ale už někdy před 30 lety po nás na školní lyžařský zájezd vyžadovali potvrzení, že máme odborně seřízené vázání. Abychom místo obecně závazných pravidel provozu dali všechnu moc strážníkům, to mi jako šťastný nápd nepřipadá. Už takhle jsou mnozí policajti a strážníci svérázové, kteří mají tím víc vlastních představ, čím méně znalostí. Jinak obecných pravidel o nutné opatrnosti a přiměřené rychlosti už pár máme – asi by nebylo úplně šťastné nahrazovat je konkrétními popisy stovek možných konkrétních situací. Pojmy jako „rychlost chůze“ mi připomínají přelom 18. a 20. století, kdy číselné definované rychlosti… Číst vice »
Taky jsou účastníci silničního provozu – Zákon 361/2000 Sb.
Zákon 361/2000 Sb.
Nemám nic proti tomu, aby půjčené koloběžky měly pojištění. Ale homologace? U jízdního kola..?
A nedělejme prosím nějaké lynče, že jeden ožralý pitomec s 2 ma promilema jede v relativně těsné blízkosti chodců.
A naopak 2 chodci zcela impulzivně mu bez rozmyslu a rozhlédnutí mu skočí do cesty.. (auta tam taky občas jezdí..)
Ožralý cizinec na sdílené koloběžce v Praze není výjimka, ale spíš pravidlo (zvláště v nočních hodinách). Jejich podnikatelský záměr je postaven na turistech, ne na místních.
Ale na druhou stranu je tam hromada městké policie.. Tak ať jim dává fouknout..
koloběžky na silnici chodníky chodcům. Jednoduché řešení. Dohled nad dodržováním pravidel MP a PČR. jednoduché, jednoznačné, funkční. Nedodržovaní pokutovat jak „řidiče“ (citelnou čístkou – třeba 50 až100 euro) tak provozovatele, pokud řádně neproškolil „řidiče“. Špatně zaparkovanou odtáhnout na „shromaždiště, po provozovateli požadovat úhradu za „úklid“ + pokutu. A bude za chvíli pořádek.
osobně bych nebyl tak striktní v požadavku „koloběžky na silnici“. Protože a) jízda po silnici může být stejně jako na kole o život a b) není chodník jako chodník (je rozdíl 2,5m široký chodník s minimem lidí a 1m chodník plný lidí). Lepší by bylo zavést pravidlo „po chodníku nejezděte jako prasata“. A dát MP a PČR autoritu to vymáhat. Pokud policajt řekne, že je jízda konkrétního člověka po chodníku nebezpečná, bez dalších diskuzí pokuta. Problém tohohle postupu je jen, že stojí na subjektivnosti posouzení policisty. Pokud se ale budou chovat slušně (tedy ne snažit se rýžovat na pokutách), snad… Číst vice »
Když je na silnici jízda o život, vjedu na chodník, kde jsem kingem? Kdo sleduje provoz kolem sebe, na silnici problém nemá. Jenže když vleze na vehikl bez základního vybavení a se sluchátky na uších, je to jen jeho hazard (já mám na kole zrátko, pravidelně do něj mrknu a třeba mimo jiné mi to umožňuje vyhýbat se kanálovým vpustím, nerovnostem či bordelu u krajnice).
Posouzení policisty – to je právě průšvih zdejšího vymáhání zákonů. Co je psáno, to je dáno, okolnosti můžou mít vliv maximálně na výši trestu, nikoli na to, zda trestat či ne.
Pokud jedu na chodniku s chodci rychlostí 6-10 km/h, jsem schopen řešit téměř libovolnou situaci (a je jedno jestli na kole nebo koloběžce) a i v případě srážky to skončí nejhůře modřinami a odřeninami. Pokud pojedu po silnici, tak bez ohledu na mou rychlost pojedou kolem auta rychlostí o alespoň 20 km/h rychleji (pokud se tedy nebavíme o vysloveně malou cestu mezi domy) a i sebemenší kolize může navzdory chráničům vést k ohrožení života. Takže ano, budu jezdit po chodníku pokud se na silnici budu cítit ohrožený. Ne, nebudu jezdit jako king, ale pojedu pomalu a opatrně. A pokud je… Číst vice »
Tak hlavně ve městech většinou moc silnic ani nemáte, v Praze skoro žádné.