- Železnice •
- Infrastruktura •
- Město •
- Stavebnictví •
- Autobusy •
- Zprávy
Praha vybrala projektanta terminálu Smíchov, zaplatí přes 140 milionů
Nová podoba dopravního terminálu na Smíchově. Foto: IPR
Hlavní město Praha vybrala v tendru projektanta dopravního terminálu Smíchov, který vznikne v místě dnešního nádraží a jeho okolí. Stavbu
Dělat trolejové vedení pro tramvaje bude teda radost. Nikde nevidím skoro žádný sloup. A nebude jich tam málo.
A co parkoviště pro ty, co přijedou na kole?
V článku se píše o 1000 míst pro auta a 1000 pro kola.
Všimli jste si těch supermoderních vozidel na těch obrázcích? Třeba ta tramvaj na 2. obrázku a ten něco jako sovětský vlak na 2. a 8. obrázku. 😀
Neodpustím si nenapsat to znovu: Autobusák příměstských linek a P+R nemají na Smíchově co dělat. Je to úplně pochybený projekt.
A kam byste tedy autobusové nádraží pro mimoměstské linky doporučoval dát?
P+R pro 1000 aut v širším centru je perfektní způsob, jak do širšího centra dostat o 1000 aut navíc.
No ony už tam stejně auto většinou jezdí a to i většinou dál do vnitřního centra. Pořád lepší přidat parkovací místa dále od centra a v centru spíš rušit nebo ještě výrazněji zpoplatnit (není myšleno proti rezidentům a službám).
Až to bude postaveno s tím, že se s otevřením P+R na okraji ubere stejný počet parkovacích míst v centru, dávala by P+R smysl.
Ale víme jak to se s podmínkami ze stavebního řízení pražští politici vypořádavají. Blanka měla být spuštěna až po hotovém vnějším okruhu a mýtu v centru.
Takže podle vás by bylo normální, kdyby Blanka byla hotová a nepoužívaní dalších 10-15 let?
V právním státě je normální, že se před zahájením stavby vypořádájí podmínky ze stavebního povolení.
Nevíte někdo, jestli tahle stavba počítá s nějakou rezervou na „Nové spojení 2“?
Respektive, kdy by se měli tunely této případné stavby zanořit do země?
Nikde na vizualizacích nevidím ani náznak, a když tady minule byl odkaz na celou studii tohoto prostoru, tak tam taky nic nebylo (ani v řezech).
Na prezentácii v IPR sa to riešilo, počíta sa s tým.
V materiáloch na webe majú tuším dokonca mapu, kde je to naznačené.
Nějak to na iprpraha.cz/terminalsmichov nemohu najít, mohl by jste mě navést?
Nebo je to jiné IPR?
Tak takový nádraží bude v Semilech a bude jenom za 122 milionu.
Nemá smysl srovnávat Smíchovské nádraží s nádražím v Semilech.
Krasny priklad neceho na co nebudou penize … Ale visualizace se povedly 🙂
P+R o 1000 místech. Proč jsou pražáci tak hloupí, že staví parkoviště, které má být někde ve středních čechách. Pokud si neváží svých peněz, tak svého zdraví by si vážit mohli. Podél R4 je dostatek míst včetně stávajících častých autobusů jedoucích až na Smíchov pro výstavbu kapacitních P+R. Namátkou Skalka, Řitka, …
Někde v Řiťce není metro.
Nikdo nebude parkovat, jen aby přesedl na autobus. To by u toho parkoviště musela zastavovat alespoň vlaková linka na úrovni, jinak si radší každý dojede až tam, kam chce nebo minimálně k metru.
Jak se liší jízdní doba přímého busu z Řitky nebo Skalky a auta? Jo takže, než by lidi přestoupili do VHD, tak přestoupí o třicet kilometrů dále do jiné VHD, beru ušetří přestup, trošku času, ale taky o dost víc projedou na benzínu a neodpočinou si. A hlavně, těch tisíc aut navíc zaplní Strakonickou víc než pár busů a ve výsledku zhorší dopravní situaci i pro lidi, kteří jedou autobusem celou cestu. Takže lose (pražané) – lose (cestující v buse) – lose (ti co by zůstali v autech) – lose (ti co jedou auty do P+R).
Ve špičce je autobus z Řitky často rychlejší, protože může jezdit buspruhem na Strakonické a nemusí stát v koloně. Ale ruku na srdce, málokdo se chce vzdát pohodlí svého auta.
No když vezmeme třeba tu Řitku, tak tam sice jezdí 4 linky, ale jen 1 linka je konkurenční pro auto (320). A i ta bude dost pravděpodobně o trochu pomalejší než auto, vzhledem k tomu že jediný buspruh, o kterém vím, že by byl na D4 je snad jen ten Lahovicích/Lahovičkách a ten to opravdu nezachrání. Navíc ta linka jezdí v intervalu 20/30 minut. Co se týče těch zácp na D4, tak co já vídávám (jezdím vlakem okolo 7:30 u Barrandovského mostu) tak tam takové zácpy taky nejsou, málokdy se stává, že by auta stála nebo jela výrazně pomalu.
Interval busu není neměnným parametrem. BUS pruh se snad postupně prodlužoval.
Řekl jste to sám, protože to je Středočeský kraj. Praha bohužel nemá takový vliv na parkoviště na území středočeského kraje, jaký by asi měla mít. Toto P+R na Smíchově je do budoucna spíš doplňkové/na dlouhodobé stání pro cestující, přece jenom 1000 míst zas tak moc není. A budeme doufat, že se do budoucna postaví kapacitnější parkoviště třeba na místech, jak říkáte vy. Nebo z dotčeného směru před Strakonickou, v Černošicích nebo v Radotíně.
S tímto přístupem si ho středočeský kraj nepostaví nikdy. Proč by to dělal, když se najde tak hloupý kraj, že postaví P+R pro občany jiného kraje a ještě tím zatíží externalitami občany kraje vlastního.
Kdyby Scheinherr aspoň za to P+R účtoval Středočechům tržní cenu… ale ne, on jim to dotuje a účtuje cca 2 Kč za hodinu.
Mně to právě moc jako terminál 21. století nepřipadá. U takového bych si představoval, že nad ním budou výškové budovy, aby co nejvíce lidí mohlo z vlaku rovnou do výtahu do práce a nebylo motivováno jezdit auty. Toto je spíš terminál 20. století, kterým se rychle dohání stav, jak tu psal předchůdce, že se nádraží dostalo z periferie do centra města. Okolo nádraží je budov, které představují cíl cesty, docela málo. A navíc nevidím, že by sloupy, na kterých stojí horní patro, byly dost silné, aby v budoucnu možnost stavby budov nad tím vším umožnily. V okolí na novou výstavbu… Číst vice »
Přesně tak, plesknout kousek od centra P+R pro 1000 aut, je výmysl ála 80. léta 20. století.
Má tam vzniknout celá nová čtvrť – Smíchov City. A nejsme v Asii, kde mají města 15 milionů obyvatel. Praha je malá.
A nemá tam Praha nějaké výškově-architektonické omezení dané územním plánem?
územní plán se dá snadno změnit. Únosnost postavené budovy hodně těžko.
„územní plán se dá snadno změnit“
Obávám se, že žijete asi v trochu jiném státu než my ostatní.
Jen za letošek bylo vydáno 6 změn územního plánu. http://www.praha.eu/jnp/cz/o_meste/magistrat/odbory/odbor_uzemniho_rozvoje/uzemni_planovani/uzemni_plan/index.html
Takový megalomanský projekt by Praze nic užitečného nepřinesl. Jak už psal někdo jiný tady nejsme v Asii a Praha je oproti tamějším městům malá. Jediným výsledkem vašeho projektu by bylo prodloužení současného příšerného stavu o x let.
Pravda je, že dnešní Smíchovské nádraží včetně přiléhajícího busterminálu, rozbité Nádražní a sousedícího areálu garáží, skladů, trosek lihovaru aj. by si zasloužilo nějakou modernizaci nebo aspoň racionalizaci. Všechno je tam kostrbaté a jako na Velké pardubické plné překážek (propojení tramvajových stanic s vlakovým nádražím blokované stometrovým zábradlím, vlakového s autobusovým, nádražního podchodu a vestibulem, metrem i ulicí fungující ve čtyřech různých úrovních, s minimem eskalátorů atd). Navrhované řešení se ale zdá poněkud megalomanské, má-li se stavět za provozu nádraží jistě velmi obtížné, drahé a především zdlouhavé. Stačí se podívat na hlemýždí tempo přípravy na stavbu obytné čtvrti od Knížecí. Jako… Číst vice »
S ЧС4 na věčné časy 😀
Ač bude mnohým starého nádraží jistě líto, musíme uznat, že se během posledního století „přesunulo“ z periferie téměř do centra a současným požadavkům pak zoufale neyhovuje.
Velký krok vpřed je přesun aut. nádr. z Knížecí. Velký krok vzad je, že přitom zařve Oáza.
jaká oáza? co to prosím je? děkuji
Hospoda spojená s Ivanem Martinem Jirousem
Již brzy očekávám: SUDOP, SUDOP Praha, SUDOP Brno, SUDOP Hošťálkovice, SUDOP EU, SUDOP.cz, SUDOP.org, SUDOP.gov a SUDOP.xxx.
Ta terasa pro šotouše bude docela fajn.
Hezké. Jako někdo, kdo tam jezdí denně, se moc těším. Jen se bojím, jestli to stihnou udělat dřív, než půjdu do důchodu…. Však mi zbývá už jen 34 let
Souhlas 🙂 A to mi zbývá o něco málo více.
Záleží, jaké bude další vedení Prahy. Pokud na magistrát zasedne např. ODS nebo ANO, neočekával bych tak velkou podporu takových staveb.
Já myslel, že někdo typu Bém by to podpořil. Ale máte pravdu, asi by mu to přišlo málo megalomanské 😀
Jen klid však oni se nejspíš důchody pro mladší generace posunou, jinak by totiž bylo moc důchodců.