Doprava ve městě Infrastruktura Silnice

Praha vybrala projektanta části „aglomeračního okruhu“ na jihovýchodě metropole

Stavba silnice. Ilustrační foto: ministerstvo dopravy
Stavba silnice. Ilustrační foto: ministerstvo dopravy
Nová stavba má odlehčit městským částem a menším obcím od dopravy mířící na budoucí úsek Pražského okruhu.

Pražští radní dnes vybrali projektanta, který připraví dokumentaci pro část takzvaného aglomeračního okruhu mezi Pražským okruhem a středočeským Pacovem. Dokumentaci pro územní rozhodnutí zpracuje společnost Pragoprojekt za 4,17 milionů korun.

Nová stavba má odlehčit městským částem a menším obcím od dopravy mířící na budoucí úsek Pražského okruhu v této oblasti (SOKP 511). Oficiálně jde o přeložku silnice II/101. Na úsek pak naváže další část až do Úval, která vede Středočeským krajem. Praha vybrala projektanta na necelé dva kilometry dlouhý úsek.

Úsek Pacov navazuje na stavbu 511 v křižovatce Kolovraty. Středočeský kraj připravuje úsek tohoto okruhu mezi Úvaly a Říčany, který končí před částí Říčan – Pacovem. Podle územních plánů měla silnice projít přes Pacov a pak se stáčet pod Nedvězí s napojením na ulici Přátelství. Už dříve podporu přípravy stavby v celé délce schválila vláda.

Trasa pražské části aglomeračního okruhu. Foto: IPR
Trasa pražské části aglomeračního okruhu. Foto: IPR

Aglomerační okruh je v podstatě třetí okruh okolo Prahy a jeho důležitost má několik rovin. Tou první je odlehčení od tranzitní kamionové dopravy, která díky němu nebude muset ani zajíždět do Prahy a na vnější Pražský okruh. Zároveň stávající vedení trasy aglomeračního okruhu umožní lepší koordinaci se stavbou 511 Pražského okruhu, protože nezasahuje do připravované podoby křižovatky v Kolovratech, a tak nekomplikuje přípravu tolik důležitého dálničního úseku okolo Prahy,“ řekl Adam Scheinherr, náměstek primátora pro dopravu.

Kromě části Pražského okruhu v jihovýchodní oblasti Prahy vznikne ještě obchvat Dolních Měcholup. Praha věří, že vybudováním Pražského okruhu odlehčí řadě obcí na okraji města. Úsek 511 ale zatím marně čeká na povolení, jeho stavbu blokuje i řada městských částí včetně těch, které jsou od okruhu daleko.

Trasa chystané nové silnice II/101 z Říčan do Úval. Foto: VPÚ Deco
Trasa chystané nové silnice II/101 z Říčan do Úval. Foto: VPÚ Deco
19 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Miquel

Tyhle cesty kolem Prahy chybí. Je dobře že se Praha inspirovala Paříží, kde N104 (úsekově A104) vede jako 4-6 pruhová v parametrech blízkých dálnici a rychlost je většinou 90/110km/h. Myslím že to byla otázka času než by jim došlo že se s tímhle musí něco dělat. Ono ani pro kamionaky není moc košér jezdit mimo dálnici. Ještě bych si dovolil některé poznámečky Silnice I/12 by se měla od Úval až do Kolína také modernizovat na ctyrpruh v kategorii M110 Dálnice D11 rozšířit spolu s navazující D35 na 6 pruhovou po Vysoké Mýto. Křižovatku u Chýště upravit pro komfortnější průjezd všemi… Číst vice »

Martin

Presne v teto trase jsem uvazoval o D0… a pak kolem Uval a Jiren k Prezleticim… Nejak jsem tusil, ze se planuji komunikace i timto smerem…
Byla by velka zajizdka od Uval do Bechovic a pak do Rican, lide by to strihnuly stejne pres tyto obce, pac je to kratsi nejen na km, ale i casove, takze tato silnicice hodne pomuze bude i dost vytizena…

Pavel Q

Nerozumím tomu, proč by se tím měli zabývat „pražští radní“, když celá II/101 je záležitostí Středočeského kraje.

Pavel Q

Teď vidím, že kousek silnice u Pacova tvoří hranici. Ale předpokládám, že se zde jedná o celý úsek až k Úvalům, takže podíl hl.m. je marginální a bez Střč kraje se to nikam nehne.

Pavel Q

Teď vidím, že kousek u Pacova tvoří hranici kraje. Nicméně předpokládám, že tato akce se týká celého úseku až k Úvalům, pak je podíl hl. města marginální a bez Střč kraje se to nikam nehne.

...

Chtělo by to protáhnout I/3 kolem Kostelce n.Č.l. a Českého Brodu až někam k Brandýsu, kde by se mohla napojit na I/10.

...

pardon, spíše by to bylo blíž Louňovicím a Vyžlovce, než Kostelci.

Jarda Š.

Zřejmě máte na mysli I/2.

Jendelin.i

Ze zákresu do ortofoto to vypadá, že nová silnice přemostí údolí bočního potůčku i stávající silnici Únorová – Mírová (Nedvězí – Pacov) nadjezdem bez vzájemného propojení?

Jendelin.i

Díky redakci za výměnu obrázku – zákresu pražského úseku do ortofoto. V novém obr. už jsou všechny zde zmíněné návaznosti zřejmé.

Cestující, teď ale doma

To ta středočeská část nebude plynule navazovat na tu pražskou část? Podle té první mapky to tak nevypadá

Jendelin.i

Bude navazovat, ale v té ortofoto je starší verze středočeské části. Podrobněji je to popsáno např. zde:
https://www.kuryr-ricany.cz/clanek/posun-pri-projednavani-prelozky-ii-z-uval-do-rican

robert

Ale jo, lidi z Pragoprojektu jsou fajn. 🙂
Díky za zprávu, jsem rád, že se projektová činnost neopomíjí.

Démon

Tak snad to napojení na II/101 nebude tak jako na obrázku a bude kompletní až do Úval. Myslím, že to tam chybí už dnes.

nevim

Je to vidět i na té mapce. Pod Úvaly se to napojuje na přeložku I/12 z Běchovic, která končí až na druhé straně Úval

Jarda Š.

Ano, ten kousek bude peáž II/101 po přeložce I/12 (která bude v uspořádání směrově oddělený čtyřprun). Z (přemostěného) kruháku na konci přeložky I/12 pak pak bude II/101 pokračovat obchvatem Úval.a Jiren na (již existující) MÚK Jirny (s D11).

Mosquit

obchat Jiren nám asi ještě dlouho nehrozí, tam nikdo nevyvíjí žádnou činnost. Ptal jsem se Středočeského kraje před 3 týdny a odpověď byla:

„Pracuje se na podkladech pro zadání studie jako součást přeložky II/101 Mstětice – Úvaly – Jirny, v současné době nelze odhadnout termín realizace.“