Praha učinila první krok k odkupu budovy Nákladového nádraží Žižkov

Budova nákladového nádraží Žižkov. Autor: VitVit – Vlastní dílo, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=91132813Budova nákladového nádraží Žižkov. Autor: VitVit – Vlastní dílo, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=91132813

Památkově chráněný objekt by měl v budoucnu sloužit kulturním a vzdělávacím účelům.

Odebírat
Upozornit na
guest
100 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Ales

Takova hnusna budova kulturni pamatkou… Jsem zvedavy, cim se tato obrovska hacienda zaplni.. Porad se omila kino a skola… To je smesne a budovu v tomto meritku neuzivi. Tohle Hlavacek zvoral, kdyz podporoval zarazeni jako kulturni pamatku, protoze vzal jedne generaci mladych tam bydlet.

Vavrroch

Pořád jsou různé pestré možnosti, dokonce i takové, u nichž lze očekávat nadšené přijetí. Komunitní centrum, alternativní divadlo, sídlo klimatické instituce, nějaké nové sociální bistro (úspěch někdejšího bistra Střecha v nedaleké Milíčově ulici byl značný), případně netradiční čajovna. Škola v budově bude jistě zaměřená na tzv. wellbeing, v kině snad nebude kralovat jenom komerce, občané se v programu dočkají i dechberoucí a mnohovrstevnaté produkce pro náročného diváka. Okolo komplexu mohou vzniknout stylová místa setkávání s neopakovatelným geniem loci. Dlouholetá přepravní tradice budovy by se také dobře hodila ke zřízení depa pro rozvoz zásilek nákladními (elektro)koly. Depo by mohlo být zásobováno… Číst vice »

Alibaba

Jsou to jen vyhozené peníze zachovávat tuhle barabiznu.
Kdo bude parazity z klimatické instituce živit?

Lukáš Kníže

Na architektonickou soutěž i na realizaci tramvajové trati se moc těším.
Jsem moc vděčný, že Hlaváček rozpohyboval rozvoj tohoto zanedbaného území v širším centru Prahy.

Jirka

Sorry, ale co je na téhle krabici chráněného? To nám tady fakt budou vládnout nostalgici? Pokud se nic nezmění, tak Praha bude zaprděné město, které se nijak nebude rozvíjet. Rozumím centru Prahy, které je malebné a je to turisticky zajímavé, ale zbytek ať se rozvvíjí a nepotřebné baráky jdou k zemi.

Jan T.

Chráněný je hlavně ten zbytek za krabicí se systémem výtahů, skladů, podzemních místností a nástupišť nebo spíše nákladišť.

Jirka

Hm, tak jestli je to tak zajímavé, tak ať tam udělají muzeum a uvidíme, kolik lidí to bude zajímat.

Vlastimil Kocurek

Ale to vůbec není potřebné chránit. To chtějí chránit jen lidé s technicistním naladěním, a zpravidla bez estetického cítění a beze smyslu pro rozvoj.

František

Ten systém pomatek je podle mě špatně. Pokud je něco památka, tak by do údržby měla jít určitá čast peněz z místního rozpočtu a u těch celorepublikových i že státního. Bychom pak viděli jak kde jaký nádraží najednou památka nebude, protože by to žralo stejně peněz jako provoz místních škol či nemocnic.

Vlastimil Kocurek

To jste nenapsal šťastně, protože Praha má výjimečně rozsáhlou výstavbu kvalitních štvrtí i velmi daleko od centra, Je na tom lépe, než třeba Brusel, kde vy ve větších vzdálenostech od centra už klesá uliční fronta na 3 podlaží oproti pražským 5,
Ale jinak souhlas, SŽ se totiž stala pobočkou NPÚ, ale naše železnice je zároveň součástí muzea již 5O let. Čím horší dopravní cesta a vlak, tím větší by měla být muzeální přirážka. k ceně.

Železniční Slídič

Stále se mluví o tom, jak železnice bude přebírat hlavní dopravu v Evropě. Tak se nemohu stále zbavit myšlenky, jestli se tohle nádraží opravdu nedalo v tom původním účelu stále ještě naplno využít.
Já jen, aby se za 20 let nějakej chytrák zase politicky nekasal, jak je nutně potřeba do blízkosti Prahy přivést koleje, díky potřebě odlehčit části města od nákladní dopravy.

Juraj

Naplno využít k čemu? Že by z už tak přetížené malešické tratě zatahovaly vlaky po dlouhé vlečce do terminálu, který je úplně nevhodný pro dnešní potřeby?

Jan T.

Místním dost vadilo projíždění kamionů po Jana Želivského. Dřív to bylo nádraží skoro na okraji města obklopené poli, dnes je to kousek od centra v zástavbě kolem dokola (snad vyjma hřbitovů).

Libore

Nechcete bydlet v jeskyni bez těch internetů 😉😁

Petr

Na náklady jsou kontejnerové terminály na okrajích prahy, přestavba na kontejnerový terminál by asi neprošla, ale co třeba nějaký osobný provoz. Vymýšlejí se různé koniny, tak nějakou tu fantazii, kam by mohly odtud vlaky jezdit, byl by tu dobrý přestup na tramvaj, Malešice se pro osobní dopravu taky občas vymýšlejí, a spojení je odtud na více míst (Hlavní nádraží, Hostivař>Benešov, Smíchov>Beroun…). A nemusí to být ani tak divoké nápady jako kdysi tady https://www.zelpage.cz/clanky/stehovani-reditelstvi-cd-cargo .

Alibaba

Ty staré baráky nepoužívaného nádraží se měli zbourat a na celým prostoru udělat normální urbanistickou studii na úplně novou čtvrť (včetně středem pokračování ulice Olšanská).

Tady zase památkáři škodí, tentokrát ne železnici ale normálnímu městskému rozvoji.

Jan T.

Ta budova samotná zabírá jen pár procent celého území bývalého nádraží. Jen nebojte, tam vyroste úplně nová čtvrť o velikosti menšího města a nestaví se jen na ploše nádraží, ale také okolo: Vackov, Třebešín, nové věže místo zbourané ÚTB. Takže těch obyvatel tam dohromady může přibýt přes 20 tisíc, v tom ta budova vůbec nebrání, spíš se aspoň využije pro nějakou občanskou vybavenost, jejíž výstavbě se developer vyhýbá jak čert kříži. A jelikož byly pozemky dávno rozprodány, tak si studii dělá každý developer sám a město je rádo, když prosadí nějakou školku nebo posun pár budov pro zachování trochu víc… Číst vice »

Alibaba

Vím, že zabírá pár procent, tím spíš tam budou tyhle trosky jako pěst na oko. A na tu občanskou vybavenost budou muset tu budovu znásilnit, protože to jsou primárně sklady.
To že se občanské vybavenosti developer brání není chyba developera ale územního plánování, kdy by spousta výstavb měla mít občanskou vybavenost jako povinnou, a bez toho by se stavební povolení nemělo vydávat. A je teoreticky jedno, jestli vybavenost postaví developer nebo obec, ale vždy by to mělo být součástí územního plánu.

Petr Herbrik

Nejdřív byl boom obchodních center, tak všichni developeři stavěli obchodní centra, pak se ouha zjistilo, že lidi nemají kde bydlet a obchodní centra nemá kdo naplnit, tak začal boom stavby bytů. Nyní máme v Praze bytů, že nevíme co s nima (respektive jsou tak drahé, že málokdo má na to, aby v nich mohl bydlet). Co za boom bude příště? Že by konečně došlo na dopravní infrastruktúru a někdo by se začal zajímat o to, jak tu všechnu dopravu (zejména nákladní, osobní je celkem slušně řešená už nyní) do Prahy dostat? A pak co? Budou všichni developeři stavět silnice pro… Číst vice »

Twix

Ty byty v Praze jsou drahé protože jich je příliš mnoho?

Jan T.

Byty jsou drahé, protože se do nich ukládají peníze se skvělým výnosem, je to taková sebepotvrzující spirála, samozřejmě mohutně hnaná developery, kteří na jednu stranu staví co to jde a na druhou skuhrají, že je to málo.

Kubrt

Pokud nájmy a ceny bytů rostou, tak to je potvrzením, že poptávka převyšuje nabídku. Tudíž zjevně se staví málo.

František

A na takovým nákladním nádraží si budu zboží brát přímo z palet?

Nebo co za zboží se tam bude vozit? Šrot? Palivový dříví? Uhlí? Spotřební zboží na paletách? Ještě se docela vozí osobní auta, tak ty?

Michal M

Cihly, tvárnice, ciment. Herbrik si pak dojede na Žižkov s dvojkolákem.

Kubrt

Při těchto představách o zásobování města pomocí NNŽ si vždycky vzpomenu na film Antonyho šance z roku 1986, který se tam natáčel a kdy hrdinové vykládali (a vykrádali) televize z vagonu (Z, Za?) a pak ty pak jely nějakou Avií do obchodů sítě Elektro či jak se to jmenovalo. To asi mohlo jakž takž fungovat v době, kdy se na trhu objevila jednou za čas dodávka Rubínů, po které se zaprášilo, ale v době, kdy na trhu jsou stovky televizí (a tisíce dalších produktů) a spousta ochodů (dříve monopol) už to bez některými nenáviděných distribučních center nejde.

Michal M

Jo, to je biják! Jelínková s lahváčema, Žaneta Fuchsová jako cute harant a moderní logistika, kde nějaký maníci nosej krabice do Avie.
https://youtu.be/hdUIb0RXi6c?t=657
Kupředu vzad!

hroch.obojzivelny

Vy máte v Praze bytů, že nevíte co s nimi? Tak je zkuste zpeněžit, nebo vyměnit za něco, co vás udělá v životě šťastnějším.

MajsterN

Vidím staré rozpadlé standardní sklady/budovy. Co je na tom památkově chráněné? V Thajsku by se to zbořilo a postavilo znova.
Je to tím, že když povolení trvá 10 let místo 67 dní jako u nás, tak jsou i standardní stavby vzácné?
Jakože nic v tak hnusném stavu u nás asi ani neexistuje.

František

Vše na kolem železnice musí být skanzen!

Jan T.

Naštěstí nejsme v Thajsku. Toto nádraží bylo ve své době nejmodernější překladiště na světě a jedná se o jednu z nejlépe dochovaných industriálních památek v Praze. Nadto zabírá jen malou část celkové plochy nádraží určené k přestavbě (která už taky probíhá. Stejně tak zbyl kousek z obrovského areálu ČKD ve Vysočanech a myslím že moc lidí si na to nestěžuje. Spousta místa se přestavuje na Smíchově a bude i v Bubnech

jkjk

Z památkového katalogu:
„Hlavní budova NNŽ je mimořádně kvalitním příkladem funkcionalistické stavby technického určení, která se dochovala v dosti intaktní podobě. Dokládá vysokou vyspělost industriálních staveb na území tehdejší Československé republiky. Na památkové hodnotě objektu se podílejí především urbanistická kompozice budovy; autenticita konstrukcí, dispozice i architektonické ztvárnění vnějšího pláště; zachované autentické detaily se zvláštním zřetelem na dochované prvky technologického vybavení.“

vjkm

Nesháněly ČD budouvu pro svoje sídlo ?

Michal M

Proč tady?

Kubrt

Proč ne?

Robert Pražák

Jakože by sídlily ve skladech?

Miro Novak

takze developer internalizuje prijmy z developmentu na kolejisto, zatimco praha internalizuje naklady na zachovani hostoricke budovy?

apropos prekladkovy uzel citylogiatiky o kterem hlavackuv ipr tak akademicky mluvi, bude kde?

Vlastimil Kocurek

Ipr ani nevzpomínejte, nebo se mi rozetřesou ruce.

Nemel

Bohužel už ho vzpomenul. Už se ruce třesou?

Juraj

Ne, developer staví na hnusném brownfieldu byty, zatímco město z nepoužívaného chátrajícího baráku (snad) udělá něco přínosného.

Na trhu se tak objeví byty, které dost akutně chybí, a zároveň vznikne občanská vybavenost v docházkové vzdálenosti, což v praxi znamená méně mamataxi a zbytečných jízd. Developer k tomu pro město postaví nějakou infrastrukturu – v článku se uvádí hodnota cca 1,5 miliardy.

John

Ten optimismus nesdilim. Byty se na trhu objeví ale vzhledem k cenám si je na bydlení pořídí minoritní část, na nájem to ekonomický také nevychází takže spis na to vyprání peněz jako obvykle…..

Michal M

To určitě, stejně tak jako nikdo nebydlí v nových domech od NNŽ na východ.
Zkrátka Praha je plná tezaurovaných bytů a normální lidi bydlí v lepenkových krabicích pod mostem…

Kubrt

Co to je za vyprání peněz, když si koupím byt a ten nechám ležet?

Juraj

To je zajímavé, že se ty byty vždycky prodají prakticky okamžitě. A tím netvrdím, že Praha nemá problém s prázdnými „investičními“ byty nebo s krátkodobými pronájmy, ale je celkem absurdní myslet si, že to někdo staví, aby z toho pak nic neměl.

Jan T.

No dost projektů prodává ty byty i po letech kdy je výstavba dokočená, developer drží cenu co to jde, je mu se to vyplatí prodat i se zpožděním. Tady (a jinde) developer přímo inzeruje byty jako investiční, takže to nebude nic pro mladé, kteří nemají úplně možnost vzít si hypotéku na 10 mega a více. Druhá věc je, že člověk kupující byt za takové částky, pokud tam chce opravdu bydlet, tak nebude často chodit na zastávku „socky“, ale plně využije svoji soukromou garáž a bude zatěžovat už tak plé ulice v okolí. V těchto místech má přibýt víc než 20… Číst vice »

Michal M

A to je co, tohle? Analýza dopravní obsluhy nové čtvrtě provedená veverkou po lobotomii? Povzdech nad pokleslostí světa, poměrů a mravů?
Lepší by bylo, aby na NNŽ i dál rostly akáty a lidi bydleli ve Šmoulovech někde na poli u Brandýsa nad Labem, jo?

Frantík

Jestli nebude chtít socku, bude to jeho problém, že se na hlavní autem nedostane.

Marťas

Mno jo… Bydlení až pro 15 tisíc lidí… A pošta poblíž už funguje, ta bude stačit 🤣🤣🤣

Franta

On dneska ještě někdo chodí na poštu?

Marťas

Stavte se na pobočkách… Zjistíte, že hafo lidí…

Juraj

Když to pojmeme generačně, tak z těch nových obyvatel této čtvrti bude chodit pravidelně na poštu málokdo. V podstatě jen ten, kdo potřebuje CzechPoint nebo něco extrémně specifického.

Takže ta v Olšanské bude stačit bohatě.

Vlastimil Kocurek

Doporučený dopis není nic extrémního. Dále poslání balíků, které spedice vůbec nevezme, nebo za to chtějí 4x tolik. Mnoho jiného.

hroch.obojzivelny

Doporučený dopis je relikt pro lidi neschopné zařídit si DS.

Holub

Jen důchodci v nových sídlištích tam není nikdo.

Vlastimil Kocurek

To byste se divil. Všude na poštách jsou fronty.

Nemel

Na poštu se pořád chodí, ale dnes už vyloženě jen z důvodu, že naše moderní úřady neumí prakticky nic vyřešit online. Díky za každou výjimku 🙏

Jan

Sekyra Group si opravdu nebere servítky. Asi před 20 lety se pokusili ovládnout pomocí několika desítek nastrčených „členů“ valnou hromadu TJ Pankrác. Nešlo o nic menšího, než jejich pozemky okolo D1v areálu Reiktnechtka v Praze 4…

Vlastimil Kocurek

Sekyra umí akorát kvantitu, na kvalitu a pěknou architekturu kašle. Pro prahu je Sekyra hotové neštěstí. ještě , že musel alespoň trochu upravit ten Smíchov, ale ani tak to nebude pěkná čtvrt. Prostě prodává interiéry, ne exteriéry.

MP22

Ty bytové domy od Sekyry na Smíchově jsou jedny z nejlepších co po revoluci v Praze vznikají, zkuste se tam na ně zajít podívat místo těchto vašich keců do větru.

Gregyros

bruh, ne fakt ne, postmodernismus je vůči tomu baroko

Jan T.

A čím konkrétně vynikají? Mají lepší zvukovou izolaci než panelák? Jsou méně nahusto alespoň jako Jižní město?

Lukáš Kníže

Souhlasím, že Smichov City se velmi povedlo. Tam však má velký podíl zásluh IPR.

Jan T.

Tady Sekyru drží jen podrobně řešená změna územního plánu a mnohaletá snaha místních i zastupitelů (včetně jinak neoblíbených Zelených) mít z toho obyvatelnou čtvrť místo developerovy obvyklé maximalizace počtu bytů na metr čtvereční bez ohledu na kvalitu života.

Ortodoxní Šotoušek

Vykašlat se na nějaké kulturní využití, to může být i jinde. Zrekonstruovat, znovu postavit koleje a využít pro zásobování Prahy zbožím místo hulvátských kamionů. Je to industriální objekt, tak ať slouží dopravě. Výtahy, rampy, tak promyšlenou stavbu už dnes nepostavíme, na to jsme moc blbí. Dnes stavíme pro průmysl hnusné krabice, kteří naši potomci při první příležitosti zbourají. Bydlení stavíme v průmyslových zónách a fabriky na polích, kam se dá dostat jedině autem, aby lidi co nejvíc utratili za dojíždění. A plodiny na polích raději nepěstujeme vůbec, protože naše přátelské supermarkety, co chtějí abychom platili méně, vše přece zajistí.

Jiří Kocurek

Jesli své potomky vchováváte k neúctě k cizímu majetku, aby lidem rovnou bourali … tak se pak nevztekejte nad posprejovaným vlakem.

Ortodoxní Šotoušek

Jen zoufalec učí potomky úctě k ošklivým věcem. Protože se to nikdy jinak nedělalo.

Kubrt

Už máte založenou logistickou firmu, která všem ukáže, jak to dělají blbě?

Michal M

To tyhle vemena nikdy neumí, jenom fantazírujou. 🙂

Vlastimil Kocurek

Jaká vemena ??

Michal M

Myslíte si, že jedinec schopný vykonstruovat takovýto řetězec úvah není vemeno?

El Barto

Však je to beztak zase Dominik pod cca pátým nickem. Originální jak nevím co 🙂

Michal M

To je pravda, ten nick jsem už dlouho neviděl, a přitom puzení být tady musí být silné…

Ilmary

Jakoby souhlasím, ale podle mě na to dráha už promeškala všechny šance. Kdyby bývalé v 90. Tych letech udělaly ze Spěšnin dnešní PPLku tak to mohlo být luxusní překladiště.

Frantisek X

„Dráha“… Ono jde také o infrastrukturu, a o té rozhoduje – no Č(S)D ani jejich pozdější nástupci to nebyli a nejsou. Jinak jo, i přístup se dal vést jinak; otázkou byl ovšem opět mj. i přístup zřizovatele. A ten měl v té době také jiné zájmy. Ostatně obdobně to později bylo a je s poštou. Ne, že by nebylo co; otázkou je jak.

Vlastimil Kocurek

V devadesátkách nikdo nepřemýšlel, prostě se jen kradlo, a to bylo všechno, svět, za kterým jsme byli už tak 30 let let pozadu, tak se nám ještě vzdálil o dalších 20 let.

Michal M

Vy jste žil po revoluci na Slovensku?

Ortodoxní Šotoušek

Ještě není pozdě. Podle mě je otázkou času, kdy se bude znovu doručovat do Alza, PPL, a Z-boxů v blízkosti nádraží vlakem. A to až dojdou řidiči a kurýři.

Nemel

Dnes objednáš, kdovíkdy na nádraží máš…nestrašte!

Jan T.

Ne všechno zboží je třeba mít doručené hned, ale lidi se těžko vzdají služby, která jim doručí co si objednají do 8 hodin k místu bydliště.

Nemel

Když se podíváte na mapě na rozlohu naší země, tak Vás zákonitě musí napadnout, že v tak malé zemi by se zboží za těch 8 hodin mělo dostat z východu na západ republiky i tím vlakem. Ale není to tak a nezdá se, že by se na tom mělo něco změnit. Dokonce i na mnoha výrazně kratších úsecích ten náklad za 8 hodin z místa A do místa B nedostanete. Kapacita tratí je zcela vyčerpaná a je zázrak, když ten nákladní vlak projede republikou za den. Až nějaká kapacita bude, tak se pojďme o dopravě po železnici bavit, ale do… Číst vice »

Juraj

Eh, to má být nějaká břitká ironie, nebo je to fakt tak strašně mimo? Ale tak pro jistotu: 1. Kde jinde než v blízkosti bydliště má kulturní vyžití být? A co třeba vzdělání? Na to je ten objekt perfektní. 2. Kdo dnes prosím vozí potraviny po železnici? Já jen že na to už prakticky neexistuje žádná infrastruktura, ani to jaksi není u dnešních logistických řetězců reálné. Jaké jiné zboží by se tam mělo vozit? 3. Do Prahy obvykle tolik zásobovacích kamionů nejezdí – dovezou to do skladu někde v Hostivici a odtud to rozvezou menší náklaďáky nebo dodávky přesně podle… Číst vice »

Ortodoxní Šotoušek

„Zatímco sklad může být stejně dobře úplně kdekoli, protože zboží odtud nikdo nebude přepravovat v ruce ani koňským povozem.“
Jasně, vůbec není důležité jestli spedičák spotřebuje o půl nádrže méně. Geniální. Dál to nemá cenu rozvádět. Píšete nesmysly. A jaktože Amazon postavil u Kojetína vícepatrový objekt, když tady pan mistr odborník jasně řekl, že to dnes nemá cenu?

Juraj

Vidím domněnky, nevidím argumenty. Možná by bylo fajn na začátek se tam jít podívat, než začnete porovnávat s Amazonem. Nic moc světlá výška, hodně sloupů, to všechno stavěné na míru logistice první republiky.

Jinak doufám víte, že z toho distribučního skladu se to obvykle rozváží na víc míst, takže nějaká půlka nádrže je úplný nesmysl, žejo. Jakpak by to asi vypadalo, kdyby všechny ty náklaďáky stály v ucpané Hartigově nebo na Želivského?

Peeetr

Kanceláře v centru jsou přežitkem minulého století, po nástupu AI a virtuální práce, bude daleko užitečnějcí mít v centru vysoké automatizované centrální sklady kontejnerů dovážených po železnici, a odtud rozvážených do celého města středními elektrickými dodávkami.

Jan T.

Když už budeme mít elektrický, autonomní rozvoz, tak k čemu ta železnice?

hroch.obojzivelny

Proč to krmíte? To nepoznáte, že je to jen trolení?

petr.sladek

Přijde mi jako velká škoda, že se tou budovou neprotáhla tramvajová linka směrem po trase staré vlečky do Malešic..

Demokracie

Ta trať povede podél budovy ze severu a za budovou se napojí na tu vlečku. Podle mě potencionál toho vnitřního prostoru nádraží je mnohem výší bez tramvajové trati.

Frantík

Takže budeme mít konečně vlečkotramvaj?

Nemel

Vlečvaj.

Alibaba

Co to je za paskvil?

P.S.: I po vlečce jezdíli vlaky.

Michal M

Taky tramvaj je vlak. 😀

Alibaba

Podle mě je zachování budov jen vyhození peněz. Sice to na prezentacích hezky naleštily, ale tipnul bych si, že tam bude pusto.

Demokracie

Tohle bude nejhustší část města. Ten počet bytu co jsem narvou bez dostačující občanské vybavenosti je fakt hodně a ten miliard a půl co dostane město přes dalších 20 let bez inflační doložky není ani 0.5% čistého zisku pro developery co to podepsali a nic nezachrání.

Což znamená že to nádraží bude jedno z málo veřejných míst v okolí kde strávit čas. A myslím že pokud se to povede tak ten vnitřními areál bude hodně využit i kdyby nelákal lidi z širšího okolí.

platamond

Zatím je to stále 50/50 že tramvaj bude. Stále jsou to jen úvahy. I v článku zmíněná dohoda, resp. článek nijak významně a přesně o trati nemluví… Jen šotouši ji mají za hotovou věc, ale stále je to na dohodě města a Sekyry a čekám, že Sekyra bude chtít dost ústupků za ten proužek okolo budovy pro koleje.

Dejf

No za mě je škoda, že aspoň nevytrhali ty zbylé koleje a neudělali z toho aspoň dočasně cyklostezku aspoň k mostu přes ulici Pod Táborem. Klidně jenom mlatovej pocrch, tam by to kopřivama nezarostlo

Demokracie

Cyklostezka je přesně co tam povede podél tramvajové tratě. Osobně ale myslím že se měla podle originálních plánu spíž přemístit tam tranzitní doprava.

Jan T.

Ta trať ještě zrušená není a měla ji udržovat SŽ, místo toho se na to vykašlali. Město oprávněně chtělo využít koleje aspoň pro návoz a odvoz stavebního materiálu z celého areálu i pro výstavbu zahloubeného městského okruhu poblíž.

Jaaa

Jojo, ony záhadné předkupní smlouvy z počátku devadesátek, kdy tihle vykuci do toho nedali v podstatě nic a teď budou dojit velké peníze.

Miro Novak

dtto Penta. a policie nic:(

Gregyros

Brno New Station Development?