umbrellamobility
umbrellamobility
umbrellamobility
Doprava ve městě Infrastruktura Tramvaje

Praha: Tramvaje neprojedou Chotkovou ulicí, MHD se vrací do podjezdu na Zahradním Městě

Chotkova ulice a tramvaj Škoda 15 T ForCity. Pramen: ROPID
Jedna výluka končí, druhá začíná. Tramvaje se vrací do Průběžné ulice, neprojedou pod Hradem

Dopravní podnik hl. m. Prahy zahájí dnes v noci letošní sezonu oprav tramvajových tratí. Oprava se týká 2,4 kilometru kolejí v Chotkově ulici a na Klárově. Výluka začne dnes zhruba ve 22:30 a potrvá až do čtvrtka 25. února (konec je naplánován rovněž na 22:30).

Provoz tramvají bude obousměrně přerušen v úseku Malostranská – Chotkovy sady. Dopravní podnik na dobu výluky zavede tramvajové linky č. 30, 32 a 35, jako náhradní dopravu v úseku Malostranská – Hradčanská doporučuje také linku metra A.

Oprava bude zahrnovat výměnu kolejnic od křižovatky ulic Klárov a Nábřeží Edvarda Beneše po křižovatku Chotkovy a Badeniho ulice. Kolejnice jsou podle DPP na konci životnosti, většina jich pochází z roku 2004. Kromě toho dělníci zbrousí vlnkovitost kolejnic, provedou servis kolejových konstrukcí a opravu mazacích zařízení v oblouku u Jeleního příkopu. V plánu je i předláždění zhruba 3 500 m2 velké žulové uliční dlažby.

Dopravní podnik má ale pro cestující i dobrou zprávu. Po dvou týdnech dnes večer po ukončení denního provozu skončí dvoutýdenní výluka v Průběžné ulici na Zahradním Městě. Ta byla nutná kvůli stavbě koridoru a nové železniční stanice Zahradní Město, přesněji řečeno kvůli snášení starého mostu na původní benešovské trati. Podjezd pod tratí se znovu otevře tramvajím i autobusům.

Průběžná ulice po snesení starého železničního mostu. Pramen: ROPID
Průběžná ulice po snesení starého železničního mostu. Pramen: ROPID

Změny tras tramvajových linek během výluky v Chotkově ulici
Linka č. 2 bude zrušena.
Linka č. 12 bude v úseku Strossmayerovo náměstí – Malostranská odkloněna přes zastávku Čechův most.
Linky č. 18 a 97 budou v úseku Hradčanská – Malostranská odkloněny přes zastávky Sparta, Letenské náměstí, Strossmayerovo náměstí a Čechův most.
Linka č. 20 bude ve směru od Sídliště Barrandov zkrácena do zastávky Malostranská (u metra), odkud dále bude pokračovat přes zastávky Právnická fakulta a Malostranská (v Letenské ulici) na Malostranské náměstí a dále po své trase zpět směr Sídliště Barrandov.
Linka č. 21 bude v provozu v pracovní dny celodenně (v přepravních špičkách v trase Radlická – Sídliště Modřany a mimo přepravní špičky v trase Radlická – Nádraží Braník).
Linka č. 22 bude ve směru od Nádraží Hostivař, resp. Radošovické zkrácena do zastávky Malostranská (u metra), odkud dále bude pokračovat přes zastávky Právnická fakulta a Malostranská (v Letenské ulici) na Malostranské náměstí a dále po své trase zpět směr Nádraží Hostivař, resp. Staré Strašnice.

Zavedené tramvajové linky
Linka č. 30 v trase Divoká Šárka – Nádraží Veleslavín – Bořislavka – Dejvická – Hradčanská – Špejchar.
Linka č. 32 v trase Vypich – U Kaštanu – Malovanka – Pražský hrad – Chotkovy sady – Hradčanská – Vozovna Střešovice – Vojenská nemocnice – Petřiny – Sídliště Petřiny.
Linka č. 35 v trase Bílá Hora – Vypich – U Kaštanu – Malovanka – Brusnice – Prašný most – Hradčanská – Špejchar.

28 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Honza

Stále totéž, neustálá výměna kolejí, aby si někdo vydělal. Že bude opět zmatek, nikoho nezajímá. Že bude opět zmetek, také ne.

Lemmy

Heh, tak zrovna v této serpentině musí kolejnice dosávat na prdel jako málokde.

Katka

Tak zrovna ta zatáčka u Jeleního příkopu je dost ostrá, k tomu z prudšího kopce a navíc dost vytížená. Takže se nedivím, že tam dostávají koleje na koudel a musí se to hold opravit…

Jakub K

Kolejnice jsou podle DPP na konci životnosti, většina jich pochází z roku 2004 …

17 let není přece tolik let? Ne?

Radek

Jde o velmi vytíženou trať s velmi nepříznivou geometrií.

Lemmy

A soudíte podle čeho? Že je to kus železa, kterému přece nemůže vadit když přes něj každý den přejede 300 tramvaji?

Platamon

Těch tramvají je při současném covid intervalu 30 za hod, 20 hod denně, tj.600/den a vše soupravy = 1200 vozů/den…

Martin

No ve srovnani s zeleznici jsou sakra vytizene, ….

Jarda Š.

V podjezdu na Zahradním Městě tohle byla krátká výluka, čeká tam na nás ještě dlouhá, ve které dojde k posunu osy tratě, přesunutí zastávek a dokončení nové smyčky.

Xyz

kedy presne je to planovane? je niekde k dispozicii schema ako to bude vyzerat v tom prestupnom terminali s vedenim trate a autobusov?

inak myslim ze to obratisko nie je nevyhnutne pre dokoncenie, ale logicky by ho bolo lepsie spravit hned aby nemuseli zachadzat az do hostivaru a zbytocne si tak predlzovat trasu o par minut

Frantík

Když byla výluka naposledy, tak i 20 jezdila po plné trase (přes Stross). Nicméně dle mého názoru je asi to rozdělení (30) lepší.

PIDofil

Teď už dost velkou část severozápadního sektoru pokrývá trasa metra „A“, takže speciálně ta dvacítka vedená oklikou přes Letnou by pro přímé cesty stejně velký smysl neměla. Užitečnější by asi spíše bylo posílení linky č. 26, ta trasu „A“ metra kopíruje jen minimálně. Možná se ale té výluky dalo využít k vyzkoušení nějaké linky náhradní autobusové dopravy třeba z „kulaťáku“ k Andělu Strahovským tunelem – jsem přesvědčen, že by se ukázalo, že ten nápad na rychlíkové autobusové linky vedené tunely není chytrý, takže by se to aspoň potvrdilo a dalo později využít jako dobrého argumentu proti tlakům na jejich trvalé… Číst vice »

Leinad

To jako „schválně zavést nepoužitelnou linku tunelem, při příští snaze zavádět použitelnou linku, která by se podobala jenom tím, že je taky rychlík, vytáhnout argument, že to nefungovalo?“

Jindřich

Kdyby to někoho zajímalo, tak hromada aktuálních fotek ze stavby – a taky bourání mostu – na Zahradním Městě je tady:
https://hostivar-hlavni.rajce.idnes.cz/210129/

Martin

Diky,… Az ted jsem si vsiml te ocelove konstrukce, velmi zajimava… a slusna nosnost… U nove betonove je nasloupech videt, ze musi unest vetsi vahu konstrukce a zatizeni…

Beekee

Ta ulice je přijatelně dost široká na to, aby tramvaje projely vedle stojících aut. Až na cca 35 m dlouhý úsek před křižovatkou u zastávky Chodkovy sady do centra. Vždycky mě to fascinovalo, když jsme jezdili narvanou X-A po povodních a tady poskakovali. Ano, asi by musely ustoupit dva-tři stromy… ale dodnes to nikomu nestálo za to, to rozšířit :(. Mohla by tam být krásná vídeňská zastávka. Nebo památkáři jsou problém?!

MaT

Pokud jste tam strávil tolik času, že jstr si aspoň nevšiml, že to není „Chodkova“ ulice, ale Chotkova (po hraběti Karlu Chotkovi)… 🙂

Jakub P

A jestli to dobře chápu, tak je to Badeniho a ne Chotkova, ta odbočuje k Písecké bráně. Musel by se tam posunout chodník, předělat sloupy trolejovýho vedení a křižovatka s Mickiewiczovou. Asi to nikdy nestálo za to, není to zas tak hrozný místo, většina aut do kolon v Chotkově i tramvají tu přijíždí od Hradu z Mariánských hradeb, tudy od Hradčanské zas tolik ne.

Beekee

Tak v tom případě je to ještě jednodušší. Zúžit!, a auta poslat na koleje. A udělat bezpečnou zastávku.

2084

Jakou souvislost má linka 21 se změnami tras kvůli opravě Chotkovy ulici, když tudy ne jezdí ?

DJ TRAIN

21 jazdi normal jen jak posila na spicku a ted pojede celodenne jako nahrada 2 ky v useku Palackeho nam/S. MOdrany – N Branik

Leinad

A proč 21 bude vozit vzduch na Radlickou, nedala by se přes centrum ukončit polookružně? (Palačák-Národní Divadlo-Lazarská-Palačák)

DJ TRAIN

Problem je v sedle i mimo neho Palackeho nam. kapacitu vratane pripadnej rezevrvy nenafuknes…. a tym, ze tam prechadzaju tram smer Lehovec, Dablice Modrany a podobne ta rezerva tam byt musia.

Polookruzne preboha nie, 2/3 ludi transparenty necitaju a zvlast v dobe corony si neviem predstavit vodica bez rizika nakazy vysvetlovat, ze to prosto ide inak.

Kuba

To maj lidi blbý, když nečtou. Křižovatka Palackého náměstí má problém s kapacitou jenom, kdaž se přes ní přejíždí rovně, ale při odbočení je to v pohodě? Já jen že ta 21 přes tu křižovatku musí, i když jede na Radlickou.

Frantík

Jako jo, ale nechte lidi z Radlic, ať taky profitují z výluky 😀

Kalanis

A řidič a následně DPP dostanou seřváno, proč to zase jezdí jinak. „Jó vona je nějaká výluka? Ale to není tady.“

Leinad

Tak číslo linky by mohlo být jiné, třeba 2, X2 nebo 32 😀
A kapacita křižovatky je jiná, když stejný počet vlaků za hodinu jenom projíždí jiný oblouk? 😀

Olda

Auta mohou jet dvěma způsoby a to z Palackého mostu na Výtoň nebo od Jiráskova mostu na Výtoň. Proto jsou tam vložené cykly, kdy jedou auta z mostu a v nich může jet tramvaj vlevo. Kdyby jela rovně, stejně by tam ty cykly musely být a ještě víc by se snížila kapacita křižovatky.

Partneři


Czechtoll

pst
podcast