Praha testuje další hybridní autobus. Po Solarisu vyzkouší i Iveco

Hybridní autobus Solaris Urbino na testování v DPP. Foto: DPPHybridní autobus Solaris Urbino na testování v DPP. Foto: DPP

Na pěti autobusových linkách v Praze se mohou cestující od dnešního dne svézt dalším hybridním autobusem. Dopravní podnik hl. města

16 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jiří Kocurek

Vida, takže supercapy. S životností milion cyklů by těch 12 let měly nejen vydržet, ale také přežít zbytek vozidla. A to i v případě že 1 cyklus znamená rozjezd a zastavení.

Jarda H.

Neustálé „testování“ něčeho, co v okolním světě dávno funguje. Praha je opravdu hodně specifická… Hlavně by mě zajímalo, co tím věčným testováním získají (krom zdání, že „snaha“ je a „něco“ se dělá), když pro případný nákup vozidel bude stejně nutné VŘ s velice obecnými (Sor nediskriminujícími parametry) navíc s ohledem na nejnižší cenu…

Martin V.

Ten pán má zjevný literární talent, toho je škoda na řízení norského autobusu. 🙂

Y.K.

Tak ono jde hlavně o to, získat čisté údaje, jak moc velkou úsporu přinese/nepřinese hybrid v různých typech nasazení v Praze a jaký vliv mají různé hybridní systémy (teď třeba supercapy, předtím to byly baterie a Volvácký paralelní hybrid). To že někde mají hybrida neznamenuá, že vám to hodí stejná čísla ve vašem provozu, přeci jen se města dost liší jak kopcovitostí tak zahlceností IAD.

Hybridy SORu, nevyzkoušené, už testovali (Bémovina) a nic z toho nebylo, teď jezdí jako obyčejné diesely. 🙂

Tomáš Záruba

Pořád nějaké vymýšlení hranatého kolečka. Je třeba hlavně konečně začít ve velkém stavět troleje, jinak se od pokusů s hybridy ke skutečné elektrické trakci nikdy nedostaneme a nafta poteče navždy proudem…

XXXD

No nafta právě navždy nepoteče, to je hlavní problém.

Jiří Kocurek

Místo nafty CNG, nicméně na zatížené linky patří trolejbus.

AAA

tak se tam naleje řepka

Tomáš Záruba

No to je taky vlastně fakt. 🙂

Martin V.

Tohle je podle mě úplně jiné vozidlo pro jiný účel. Cílem je snížit spotřebu rekuperací v cyklu rozjezd-brzda (protože z ošoupaného brzdového obložení nafta do nádrže neteče). Trolejbusy, nejlépe parciální, jsou pro kopcovité tratě s velkou poptávkou. Tam pak můžou zcela vytlačit spalovací motory (na naftu či CNG). Praha podle mě potřebuje oboje současně.

Tomáš Záruba

V tomto smyslu asi ano. Stejně bych ale začal těmi trolejbusy (nejlépe „čistými“, ale na rozjezd systému to asi bez parciálů nepůjde). Už kvůli smradu/hluku na zatížených linkách (= v hustě osídlených částech).

Martin V.

Ne! Tzv. „čisté“ trolejbusy pro rozjezd nového provozu v žádném případě! Zažil jsem zblízka po mnoho let provoz trolejbusů, které bych v analogii s dnešní terminologií nazval „totální trolejbusy“. Ty si ovšem bez drátů ani neuprdnou. 🙂 Takže je nutné stavět manipulační tratě, drátovat vozovny, budovat složitá křížení ať už jen mezi sebou nebo s tramvajemi (kde často „vypadnou faje“). Dneska už jsou mnohá křížení rychloprůjezdná, ale i tak. V Praze v Prosecké ulici nezačali špatně, jen bych to protáhl z Kelerky až na zastávku Prosecká, kde už je rovina. Takže zadrátovat jen velká stoupání a páteřní komunikace, různá rozvětvení… Číst vice »

železničář v důchodu

Naprostý souhlas – právě v tom i já vidím velkéé prostory pro uplatňování dopravních prostředků s kombinovanými pohony, a to jak na silnici, tak i na železnici.

Tomáš Záruba

Podle mě je to o nějakém vhodném mixu. Já si totiž nemyslím, že „totální zadrátování“ je nějaká extra překážka – může být z hlediska přípravy a tak, ale cenově nic strašného. Včetně těch vozoven nebo méně využitých větví křižovatek atd. Rozhodně z pohledu pražského rozpočtu. Pak může být třeba třetina (ilustrativně) vozidel hybridních, které by se posílaly na ramena aktuálně postižená výlukou přes bezdrátový úsek, nebo různě točících pár vyloženě hybridních linek do oblastí, kde je i na pražské poměry trolej těžký luxus, ale zároveň to jede nějaký podstatný úsek pod trolejí a busu by tam byla škoda. A nízké… Číst vice »

Dalibor

No a co asi tak je cílem? Spalovat co nejvíce zelený, teda vlastně žluté nafty made in Spojené pěstírny lisovny a rafinérie „tady je Burešovo“