Praha světelnými závorami omezí kolabující dopravu v Troji. Jen se přelije jinam, varuje TSK
Trojská ulice v Praze. Foto: TSK
Navržené intervaly semaforů sníží propustnost oblasti kolem pražské zoo o 50–90 procent.
Navržené intervaly semaforů sníží propustnost oblasti kolem pražské zoo o 50–90 procent.
No problém je trochu jinde, než si někteří myslí. Místo hejtů je dobré se třeba zamyslet nad tím, proč se z této trasy stala tranzitní komunikace z D8 /respektive ze Zdib/ do městského okruhu. Důvody jsou minimálně dva. Ze směru od Troje do tunelu Vás nezastaví na vjezdu do tunelu žádná závora a za druhé Vás tam nepotká vážení vozidel /dodávek/ od Policie, což se běžně děje v ulici v Holešovičkách. Takže spousta aut sjíždí v Chabrech z hlavní, aby pokračovala přes Čimice poté Bohnice až následně do Troje. A to určitě není dobře. Proto to dospělo až do bodu,… Číst vice »
Světelné závory nemají být uvnitř města ale na příjezdech!!!
V tom případě chceme světelné závory U Trojského mostu! auta v Holešovicích nechceme!!!
Jediné možné řešení kdysi bylo na trase C postavit zastávku Zoo. Teď pochybuji, že se z toho dá nějak elegantně „vybruslit“
Nejde o ZOO, ale o alternativní trasu do Bohnic.
Mám na tuto věc asi trochu jiný názor, nez dve strany tohoto sporu, kdy na jedne jsou obyvatele dotčených domu a na druhe lide dojizdejici autem do prace. . Pravdou je, že dopravni infrastruktura a řešení silniční dopravy v Praze, neodpovída mnozstvi aut, ktera do Prahy jezdi. Politici už před rokem 89, se snažili, pro nadmerne mnozstvi aut, vytvářet nahradni cesty a zaroven bránit motoristům v jejich objizdeni. Tím byl odstartován trend, který zneprujezdnil behem let, spoustu mist v Praze a z některých obytných části Prahy udelal mista, ktera nelze projet a místní obyvatele tak domu jezdi jediným vjezdem a… Číst vice »
S tím vnějším okruhem okolo Prahy lze souhlasit, ne každý co jede ze severu na jih, popř. z východu na západ potřebuje navštívit matičku Prahu a okusit si její zahuštěnou dopravu.
Jen hlupak udela stejnou chybu dvakrat. Kdyz se o neco takoveho pokouseli posledne, doprava z Bohnic, Cimic a vrchni Troji instantne zkabovala, na metro se slo dostat jen pesky. Kdo nemel moznost home office, ten ten den nepracoval. Lidska hloupost je nekonecna… Pamatujte na to u voleb, kdo je na magistratu radnim pro dopravu je vseobecne znamo.
Najdete si práci u vás na vsi, nejezděte do města.
Najdi si bydlení v lese, tam auta nejezdí 🤷♂️
To je umanutá představa synů venkova, že auta mají a mohou jezdit všude. Kromě lesa, kde po nich střílí hajný
Jenom blbec udela stejnou chybu dvakrat. Kdyz tehdy (nastesti jen na jediny den) zavreli silnici do Troji od Bohnic, nedostal jsem se proste a jednoduse do prace, jen jsem napsal sefovi, ze dnes pracuju z domova, protoze na metro to z Cimic slo jen pesky, jinak totalni kolaps. A stejne to nejaky &@#$%^* bude zkouset znovu, co kdyby se to tentokrat povedlo. Lidska hloupost je nekonecna… Neni to nic nez Hris style naschval, pocinani petileteho nevychovance na piskovisti.
Změna nebude jednoduchá. Mě třeba trvalo více než 5 let se postupně dostat ze závislosti na autě. Běžně jsem měl nalítano přes 21 tis. km ročně autem (do práce, na dovolenou, nákupy, výlety atd.) Jde o to, nečím začít. Na začátku stála nemožnost zaparkovat v podzemních garážích v práci. Když člověk přijel na 7, tak se dalo, jenže pak se to postupně posouvalo na 6:55, 6:50 atd. Parkovat nelegálně jsem vnitřně odmítal a kroužit jak sup 15 min dokolečka jestli se náhodou něco neuvolní jsem vyhodnotil jako blbost i když to tak někteří kolegové řešili. Začal jsem parkovat ve vzdálenosti… Číst vice »
Dokud mě nepostihly nepříjemné zdravotní problémy, také jsem nechápal, že už i v ČR (a nejen třeba v Itálii) lidé auty jezdí snad i na toalety a do postelí, a i teď bych rád souhlasil prakticky se vším, co superherův příspěvek obsahuje, ale bohužel už musím mít jednu dost podstatnou výhradu: to vše platí jen potud, dokud se můžete pohybovat normálně (a běžnou rychlostí) pěšky nebo MHD. Sám nenám ani ŘP, ani (pochopitelně) automobil, a bicykl ani koloběžku používat také nemohu, takže pokud mne někdo neodveze těch cca půl kilometru na zastávku MHD, potácím se tam minimálně čtvrthodinu, a tedy… Číst vice »
Pro tyto specifické situace existují alternativy v podobě seniorských vozítek ať už s dopomocí elektřiny nebo bez. Např. https://www.ekovozitka.cz/seniorske-voziky/
Bariérou často bývá prozatím absence prostoru, kde to bezpečně uskladnit, nabíjet a bohužel někdy i spolehlivost baterií. To jsou prozatím nedořešené výzvy pro bytová družstva, SVJ a zajisté i obce a města. Velice rozšířenou možností je např. Senior Taxi. Se stárnutím populace to bude znamenat pravděpodobný nárůst poptávky po těchto službach. V zahraničí se stává oblíbenou cyklorikša, patrně i díky nižším nákladům na pořízení a provoz https://cyclingwithoutage.org/
Jistě, máte v mnohém pravdu, ale silně zhoršené vidění využívání takových „dopravních prostředků“ příliš nenahrává. Automobil (s řidičem) je zkrátka v takové situaci pomocníkem těžko nahraditelným a je lhostejné, zda bude patřit příbuznému či známému, nebo zda půjde o nájemnou dopravu: vždy půjde o jízdy auta po (veřejné) komunikaci, a proto tvrdím, že „generální“ zákazy jsou obecně špatné a správnější je hledat „pozitivní“ (pobídková) řešení.
Vždyť zmiňuje mimo jiné senior taxi… Jenže to přemnožení aut není dobré ani pro takové cesty, kde jsou auta potřebná a užitečná. Lidé, kteří autem objektivně potřebují, by naopak mohli z úbytku nadužívání aut těžit taky a dost možná nejvíc… A jak ukazují zkušenosti ze zahraničí, jediná cesta, která k tomu vede, je poskytnout prostor alternativám, které jsou oproti automobilům mnohonásobně prostorově efektivnější, a podpořit jejich využívání i za cenu určitého omezení automobilů tam, kde to jinak nejde. Úbytek aut v neodstranitelných úzkých hrdlech (která ve velkých městech vždycky jsou, tím spíše ve městech s tak složitým a členitým terénem… Číst vice »
To, co se Vám zdá jako negativní přístup k IAD v Praze je naprosto bežný stav i v mnoha jiných aglomeracích. Není jiné cesty. To, že to sebou nese negativní emoce je věc druhá. Je pravdou, že v jiných metropolích našli více odvahy původní pruhy pro auta stavebně oddělit a vyhradit pro cyklodopravu.
Město, homeoffice a obchod 200 m od bytu, to se to pak toho auta zbavuje, když se v podstatě jen zbavujete problémů a výdajů🙂 Na rovinu, ve vašem případě bych auto ani nekupoval.
Ano, sebereflexivně zpětně s Vámi souhlasím. Jen mi prosím netvrďte, že to je ojedinělý případ. Podobné podmínky snad s výjimkou HO má nemalá část populace, která následně ty zácpy vytváří. Tvrdit, že v těch autech sedí jen řemeslníci, lékaři, lidé jedoucí k lékaři a jiné specifické situace je pošetile.
Oceňuji váš přístup, máte můj obdiv. Zbavit se závislosti na autě dnes ve společnosti, která to auto od vás očekává, vlastně není vůbec jednoduché.
Jak jste na tom se zdravím? Mnoho lidí argumentuje tím, že když jezdí autem, tak nechytají žádné respirační nemoci. Na druhou stranu podle mě tím posilujete imunitu a když se nevozíte autem, tak se víc pohybujete a tím možná i hubnete. 🙂
Tak to zkuste někde mimo velká města, kdy VHD je prakticky nepoužitelné a k doktorům přes 10km a zárověň i zde platí – VHD nepoužitelná. Nákup řešíme občas rohlíkem nebo kosikem, protože se nám nechce stále kodrcat do supermarketu a i nejbližší orientální prodejce je „z ruky“. Se zbytkem lze s výhradami souhlasit.
Pražáci brojí proti automobilům, nesnáší všechny, co se do Prahy podívají autem, ale pak:
1. Ráno matka vezme SUV a odveze dítko před školu
2. Odpoledne pro dítko jede autem do školy
3. Večer vjede pro dítko na kroužek
4. Mezitím objedná nákup na košíku
5. Večer nebude vařit a přiveze jídlo Fodora
6. Vezme auto a sjede si v rámci zdravého stylu do Stromovky zaběhat.
Moderní pražák bez dětí vynechá bod 1-3 ale stejně košíkem a Fodorou udělá minimálně dvě zbytečné jízdy po Praze.
Většina normálních Pražáků se po Praze pohybuje převážně MHD, na nákup a na základní školu většina dochází pěšky. Autem jezdí ti, kteří bydlí v nějakých těch developerských šmoulovech, kdy chybí základní občanské vybavení a služby, a pak pár takových, kteří nechápou, že notoričtí motoristé do města nepatří. Mezi dojíždějícími venkovany je osob závislých na automobilismu logicky násobně více.
Bohužel s vámi nemohu souhlasit, počet dovážek nákupů a jídel se proti loňsku na sídlišti zněkolikanásobil, vidím to neustále. Stejně tak i to, že ráno více jak polovina aut na sídlišti zmizí a odpoledne se zase naplní. a to je na sídlišti, které má supermarket 3 minuty a metro 5.
Ano větší část opravdu ano, to by se jinak v Praze nehnulo ani kolo, ale nezanedbatelná část to takto má. A že nákupy a dovoz jídel přes dovážkové služby je mor, to snad vidí každý. A na to se žádná regulace nechystá.
No upozorňuju že třeba takové školy se dneska neřeší tak že máte školu poblíž… to nestačí, velké množství rodičů ve snaze získat pro své potomky „to nejlepší“ víceméně ignorují jak je to kam daleko ale vybírají podle zaměření (základní!) školy, podle vnímané kvality personálního obsazení případně podle prestiže školy…
Podobně je třeba hezké když je poblíž nějaká žabka ale jede se do „pořádného“ supermarketu…
Ten košík těch nákupů odveze třeba 15. Trochu rozdíl od někoho, kdo jede autem do krámu a zpět.
Je otázkou jestli to ovšem nemá opačný efekt. To znamená, že vozí nákup i někomu, kdo je schopen (mladý a zdravý) si pro ten nákup dojít pěšky do nejblížšího obchodu. Je tedy otázkou jestli služby typu Rohlík, Košík apod by neměly spadat do kategorie sociálních služeb, které budou určené pouze pro pohybově znevýhodněné osoby. Z dlouhodobého hlediska totiž stávající model více automobilového provozu vygeneruje než ušetří.
Tak zrovna rohlík, kosik co vezou několik nákupů, mají šanci počet jízd jednotlivců eliminovat. Fodora a další, co vezou jednu krabičku jsou z pohledu zbytečnosti jízd špatně .
Popisujete činnost matky bydlící ZA PRAHOU.
Takhle sníte o Praze? V reálu byste byl asi zklamán.
Je načase, aby si řidiči uvědomili, že jejich masový automobilismus neprospívá všem. Ale vzhledem k jejich sebestřednému chování to neočekávám. Tak ať hnijí v kolonách dál, třeba se od lidí z okolí dočkají zasloužené reakce.
Největší problém možná je, že neví, jak začít. Ono to vážně nejde ze dne na den dostat na nulu. Asi je třeba jít postupnými kroky a najít si postupně aktivity, u kterých to možné je hned a postupně začít lépe plánovat denní rytmus. Někteří si ten rodinný život naplánovali do slepé uličky, když uvěřili na americký sen o domečku v klidné lokalitě na okraji libovolného města.
Když máte před sebou každý měsíc vysoké splátky hypotéky, tak nemáte moc prostoru uvažovat o změně svého dopravního chování.
TSK nemusí nic vypočítávat, my z Bohnic se kvůli neexistujícímu SZ okruhu musíme dostat už je pouze Čimickou přes Kobyliské náměstí. Na této cestě ovšem Praha plánuje 3 roky stavět tramvaj
A kam se chcete po tom vašem „SZ okruhu“ dostávat, až bude existovat? Kamkoli na východ je to pro vás docela zajížďka, navíc v zácpách, jaké jsou už teď na už existujících částech okruhu, takže rychlejší to nebude, a na západ (Praha 6) jsou ráno drsné kolony už teď jak přes Podbabu, tak i přes Jenerálku i Evropskou – takže by se vaše poskakování jen přesunulo z dosavadního přes Kobylisy a MO na mnohem delší trasu přes Čimice a po okruhu.
Když už nic, tak aspoň ti z Čimic se tama nebudou muset prodírat taky, čímž zátěž o něco klesne ne?
shodou okolností jsem tamtudy včera projel dvakrát MHD ( návštěva Botanické zahrady) kolem 12.00 byla Troja sice docela průjezdná, ale již v téměř souvislé koloně aut, kolem 15.30 Trojská při cestě zpět připomínala kdejaký přivaděč dálnice na které se stala nehoda , krokující kolona . Z Botanické jsem několikrát během návštěvy viděl na ulici K Bohnicím, téměř souvislá kolona směrem na Bohnice při každém pohledu . Vzhledem k tomu, že tahle malá městská část je v podstatě vilková čtvrť s jednou jedinou “ hlavní“ ulicí mi přijde jejich situace naprosto zoufalá a intenzita dopravy strašná.
Hej Franku. tak přijd místo do Botaniky a Zoo v 6-8 na Kobyliské náměstí
Ale tak je tomu přece vlastně v Praze všude – v Praze 6 zkuste třeba „kulaťák“, atd. …
Mozna se muzete podivat do kalendare… Svete div se je prodlouzeny vikend a jeste k tomu prazdniny. Holt prazaci vzali auta a vyrazili z mesta.
Obyvatelé Tróje jsou zřejmě něco více než obyvatelé Zenklovy nebo V Holešovičkách., a dalších ulicích v Praze….
Nejenom tady, ale i na Praze 6 jdou z Dopravy každou změnou na ruku jen úzké skupině lidí oproti zájmům většiny. A vždycky jsou to ti bohatší a vlivnejsi z klidných lokalit… :/
přesně tak – ještě nezačali psát petici obyvatelé sídliště, pak to bude 1500 Troja x 35000 Bohnice/10000 bytů
Nemyslím si ani náhodou, že ta často doslova hloupá opatření mají upřednostnit zájmy nějakých úzkých skupin lidí: ve výsleku totiž škodí všem, takže se to jen vrátí jako bumerang obloukem i k těm rádoby preferovaným.
Nejsou. Stačí světelné závory rozmístnit tak, aby ošetřily i tato místa. V Holešovičkách po světelných závorách místní volají již léta.
Světelná závora do každé rodiny!
Nebo zácpy do každý ulice!
Jsem občan P8-Troja s bytem na sídlišti v Bohnicích. Mnoho lidí si tu mylně myslí ze lidé z Bohnic nechtějí tramvaj a proto si to zaslouží. Tenhle problém se netýká Bohnic. Doprava je zahlcena ze severu! pokud by se udělal plot kolem Bohnic Trojská je naprosto dostačující . Problém je v tom ze ze severo východu se nedá na druhou stranu Vltavy dostat kapacitní komunikaci, která není přetížena . Neni normální aby tranzit jezdil do centra přes trojský a most v Holešovičkách. Kobyliske náměstí ne teď přetížené. K trojské Na dva dny se tam dal zákaz vjezdu do Troji a… Číst vice »
Stačilo by zavést mýto, nebo světelnou závoru na vícero místech. Není to uzavření Prahy. Tomu se říká regulace dopravy a je to úplně legitimní způsob jak pracovat s nadlimitní dopravou. Všude na západ od našich hranic a dokonce už i na východ ho znají. Jen my se tady tváříme, že omezování je komunismus.
Nestačilo – aspoň ne do doby, než se postaví tolik kvalitních silnic pro tranzitní cesty, ale dále od Prahy, aby SOKP mohl sloužit především Pražanům a ne tranzitním kamionům nesmyslně natahaným až na okraj Prahy.
SOKP se stavěl a staví právě akorát na (administrativní) hranici Prahy (a místy i za ní) právě proto aby nebyl výhradně vnitroměstskou komunikací. Komunikace které by měli sloužit výhradně vnitroměstské a zdrojové/cílové dopravě (na tu nesmíte zapomínat, kdo má cíl „vevnitř“ Prahy toho prostě nejde poslat někde daleko „okolo“, někudy se dovnitř dostat musí) by se holt musely postavit poněkud blíže k reálně hustě obydleným oblastem, plus nelze na ně používat peníze na celostátní silniční síť plus peníze z evropských fondů na „transevropské dopravní sítě“…
Přesně tak, až vyrazí všichni z Bohnic, Čimic a horní Troji sejdeme se na Kobyliském náměstí a nepojede nikdo nikam
Zde rodily Bohnicak, tohoto casu bydlici v Cimicich. Cesta okolo zoo pres Troju neni ani nahodou tranzitni pro mimoprazske, je to proste druha cesta ze sidliste do centra. Jedina cesta do Bohnic z oblasti mimo Prahu je silnice od Zdib, a z te se casove uz vubec nevyplati objizdet Argentinskou nebo V Holesovickach pres Bohnice a Troju. V tech kolonach v Troji samozrejme stojime pouze my z Bohnic a Cimic, rozhodne ne Stredocesi.
Pkus samozřejmě uzávěr na VÝJEZDU z Prahy, přece nebudete zahlcovat silničky v okolí Prahy, pěkně se koncentrovat na dálnicích!
Mozna by to chtelo vic cyklopruhu. Obvzlast ted na podzim a v zime STRASNE dulezita vec! Lidi budou jezdit na kole do prace v kozichu a v plastence! 😀 Auta nechaj doma ty budou jen o vykendu lestit pred domem
blábol, Trojou vede jedna z nejlepších cyklostezek v Praze a klidně vám potvrdím, že je frekventovaná celoročně . Navíc , vzhledem k dopravě v Troji je celkem jisté, že i v mém těsně předdůchodovém věku na ní i za deště pojedu rychleji než je průměrná rychlost nekonečných kolon na souběžné Trojské ulici.
jo taky tam jezdím a rád, ale ne 30km do práce. Melete nesmysly
Cyklostezky super, ale v dešti a zimě bude jezdit minimum lidí. Dále musíte mít možnost na pracovišti zaparkovat bezpečně kolo + mít případně kde osprchnout pot, pokud nemáte, tak problém. Dále spousta lidí odmítá jezdit na kole do práce, pokud musí část cesty absolvovat po silnici – logicky z důvodu bezpečnosti.
Proč prostě město nepostaví komunikaci zhruba v této trase https://en.mapy.cz/s/gumabesuho ?
Je to 900 metrů, ano, muselo by to z většiny vést tunelem, ale Trojskou by to využilo jen velmi krátce a hned by se to napojilo na MO. Problem solved.
Co takhle místo výstavby nových silnic využít stávající infrastrukturu?
Zjednosměrnit Trojskou nahoru směrem do Kobylis a zjednosměrnit ulici (i tak je dost úzká) K Bohnicim (kromě MHD) směrem dolů.
Take zjednosměrněnit Trojsku od ZOO po ulici Pod Lisem a přidat pruh pro bus. Opačný směr do ZOO bude zajištěn stávající jednosměrnou ulicí Nad Kazankou.
V Praze se nedá donekonečna využívat stávající infrastruktury, jsou místa, kde by se IAD měla omezit (centrum), jsou místa, kde by se s IAD už nic moc nemuselo dělat (Jižní Město) a pak jsou místa s infrastrukturním dluhem a to je právě spojení Bohnic s MO. V takových případech si myslím, že není od věci postavit novou komunikaci, hlavně v případě, kdy povede takto mimo obydlí a uleví lidem v obydlených ulicích…
Nejste vy z Odboru dopravy Prahy 6? 🙂
Nimby proti všemu na Praze 7. To je škodná pro celou Prahu, zaříznuté sídlo záchranky na Povltavské o tom ví své…
Skalním odpůrcem výstavby „nízkého“ silničního mostu v Podbabě (který byl navrhován už koncem 40. let minulého století) nejen pro tramvaje, ale i pro nekolejová vozidla, býval vždy současný ředitel ZOO Praha Bobek. A odmítal i možnost řešení, že by silniční komunikace od tohoto mostu (z Podhoří) na východ byla v okolí ZOO vedena tunelem.
protoze je tam asi 100m prevyseni, stalo by to par miliard, a protoze uzke hrdlo je semafor do Blanky, ne silnice pres Troju.
V závěrečné části sklon 65m na 225 metrech… huh, směrem dolů by to (hodně opatrně, pokud chcete auto použít opětovně) ještě nějak šlo, ale nahoru vyjedou jen ti nejlepší, a za mokra/sněhu už nikdo…
Že se problém přenese jinam není pravda. Najde se nový rovnovážný bod, i když to bude chvíli trvat. Sníží-li se nabídka (kapacita silnice), klesne časem i poptávka. Dopravní deindukce.
Problém je ulice v Holešovičkách. Vyřešte prujezdnost zde a nemusite dělat tuto opičárnu.
Jj, one more lane bro?
A jak přesně byste tu průjezdnost vyřešil? Všiml jste si, že do Blanky je jen jeden odbočovací pruh? A víte, že Holešovičkami jezdí 100 000+ aut denně a jsou zde překračovány zákonem stanoveny limity hluku a smogu?
A co s tím chcete dělat, když z obou stran tam máte dovedenou vysokokapacitní komunikaci? Blanka z jihu a D8 ze severu. Možná to celý hodit do tunelu, ale realizace tak za 50 let.
“Deindukce” = redukce.
To slovo určitě znáte. 😉
Opakem indukce by měla být dedukce (známe i z logiky). Opakem redukce není indukce, ale spíše zvyšování či rozvoj.
Deinkukce? Vy nebudete moc bilní…
Uz ted je omezena kapacita s kolonami a na poptavce se to neprojevuje. Omezite to jeste vic jako napr Evropska na Praze 6 a ta kolona je delsi a prolila se do okoli. Bez zmeny poptavky ale s kolonami v ulicich kde nebyly. Stejne jak nejde budovat nove pruhy donekonecna tak nejde donekonecna omezovat kapacitu.
tohle omezí je SZ okruh. Pak 75% do Holešoviček o severu vůbec nepojede a bude dost místa na průjezd místních
Mě překvapuje, jak mnoho lidí si myslí, že SOKP na severu vyřeší vše – NEVYŘEŠÍ, byť z Holešoviček a MO asi aspoň část ze současné tranzitní dopravy odvede. Na severní část SOKP ovšem přejde naprostá většina tranzitu (včetně kamionů) mezi dálnicemi D5 až D 11, což pomůže především (a mnohem víc) Jižní spojce a jižní části SOKP, ale představa, že severní část SOKP bude pro Pražany alespoň stejně výhodná jako MO je úplně lichá
Mě překvapuje jak mnoho lidí si myslí (nebo možná nemyslím, „jenom“ je schopných to tvrdit) že okruh „nevyřeší nic“…
A ještě přidám něco k tématu množství aut. Vážně už by se mělo řešit zda je v pořádku, že si kdekdo nechá vozit až ke dveřím misku rýže s omáčkou apod.
Kolik rozvozů je ještě v Praze autem, když jsou koloběžky, kola, brusle nebo jednokolky o tolik rychlejší? Marně vzpomínám, kdy jsem v Praze viděl kurýra s jídlem jet IGK.
Hodně. V okrajových částech, kurýři v autech furt převažujou, ale i v centru jich auty jezdí furt výrazně víc, než by bylo dobrý… Proč by to nedělali, když jim bez problémů prochází parkování naprosto všude, blokování chodníků, přechodů, výhledu do křižovatek…
Přesně tak. Ono je hrozně jednoduché si někde na Dáme jídlo objednat pizzu, ale člověk by si měl uvědomit, že to vlastně je i dost neekologické proti tomu, když se člověk obleče a zajde si pěšky / na kole / MHD do té hospody sám.
To už ne. To je ekologie “u sebe” a to by nešlo, vždyť je to jenom… Ekologie se vyžaduje zásadně jen u ostatních.
Bohužel to je neekologické jak způsobem doručení (celé auto na balíček s kilem jídla) tak zabalením (vše v plastu). U nás si objednáváme když není alternativa (nemoc, děti, návštěva) a jen občas, jinak si zajdeme pěšky nebo MHD. Moc rád bych si objednal dovoz autonomním robotem a ve vratném, znovupoužitelném obalu, snad se toho dožiju.
A vedlejším efektem rozvozu jídel je navíc i „příspěvek“ k rušení hospod, které konkurenčním rozvozem přicházejí o kšefty a mají o to větší problém s tím, aby se udržely.
Koncept klasických pivnic se trochu přežil, mladší generace tolik nechlastá a starší už tolik nemůže.
On je problém, že zpoždění způsobené ježdění autem, a také nedostatek parkování, neplatí zákazník, ale vlastně kurýr, který si to nějak nemůže dát do ceny. I když pracuje na švarc u té společnosti.
Spíš to platíme všichni ostatní okolo…
Bohužel když si občas to jídlo objednáme, tak přijede skoro vždy auto, i když menší a v něm je poslíček většinou jen s jednou objednávkou, je to plýtvání výkonem. Rád bych si objednal někoho na kole nebo motorce a nevadí mi když mu to bude někde trvat déle do kopce, ale výběr bohužel není. A to i když jede jen pár kilometrů z vedlejší městké části nebo z nedaleké ulice, zdaleka já neobjednávám.
To máte těžké. Vlastní rozvoz restaurace je drahý a i způsob objednávání je složitější. Ale v určité časy by ten kurýr mohl vézt a často i veze více objednávek. Ale objednávání přrs aplikace, kde máte celé město na jednom místě je uživatelsky zajímavější. Nemusíte si pamatovat x různých stránek. Stačí vám jedna. Vyzvednutí v jedné restauraci trva 5 at 10 minut včetně parkování. Pokud by kurýr vezl například 6 objednávek, tak by jen vyzvedávání přesdstavovalo az hodinu zpoždění. Vážně vás láká jídlo co hodinu a půl někde jezdí? Dalši problem je, že tolik cyklistů aby nahradili auta v Praze není.… Číst vice »
Malokdo si ten obed objednava v ranni spicce, o ktere cela tahle zprava je.
Dle původních předpokladů mělo již dnes jezdit metro D minimálně v úseku Pankrác – Písnice. Nyní se mohl začít plánovat úsek Náměstí republiky – Letenské náměstí – ZOO – Bohnice, který by vyřešil mnoho dopravních problémů v této části Prahy.
To byste potřeboval na Letné solidní rychlovýtah dolů do metra. Šachta by se dala využít i pro horníky.
Já mám takový dojem, že v Moskvě takové ultrahluboké stanice mají (musí mít dvoje eskalátory za sebou).
A je to na prd, protože to zdržuje. Jet 10 minut na povrch je o ničem.
10 minut? To máte přes čtvrt kilometru pod zem… to jste někde na hladině moře ne??
Nedaleko máte pro představu Hradčanskou v podobných výškových podmínkách, jestli se Vám to zdá jako nepřekonatelný problém.
Hradčanská ani omylem není v podobných podmínkách v jakých by byla stanice na Letné.
V čem by nešlo udělat metro D v úseku Náměstí Republiky – Letná podobně, jako Staroměstská – Hradčanská? Povrch nad Hradčanskou je navíc cca o 6 metrů výš než Letenské náměstí. Pokud Vám vadí srovnání s Hradčanskou, tak Náměstí Míru je ještě o 10 metrů hlubší.
To srovnání moc nesedí, protože by se musela v těsné blízkosti podkrtkovat Vltava.
dávno stačilo, aby prodlužované Céčko nejelo rovno do Kobylis, ale udělalo smyčku na Zoo-Bohnice-Kobylisy. Krom toho propojit Kobylisy-Bohnice-Troja-Dejvická. By celkem taky nebylo na škodu. Přešly by pak nesmysly s lanovkou a tramvají v tunelu.
Metro mimo Bohnice je výsledek úspor, stejně jako neexistence stanice Trojská – variantní možnost to v době rozhodování o prodloužení trasy „C“ dál za Fučíkovu (nyní Nádraží Holešovice) byla. Bohužel, v případě metra jsou takové chyby (nebo i schválnosti = viz Nádraží Veleslavín) buď zcela neodstranitelné, nebo napravitelné jen velice draze.
Boha smyčky né, to jako myslíte že těm davům nebude vadit když jim prodloužíte cestu? Utlučou vás čepicema…
Velmi správně, jen tvrdě do nich. Nevím proč by měli autíčkáři, kteří jezdí gumokolem i na záchod, mít více práv než místní co tam bydlí. A zdržovat MHD, hasiče a saniky je hnusný egoismus.
Chce to dostavět okruh.
Most z Bohnic na Suchdol. Poděkujte suchdolskejm. Ty blokuji vystavbu mostu a u Vás se ráno hromadí auta. Opět egoismus v ryzí podobě.
Ne. 😉
Na věci trojské světelné závory je něco zvláštního. Nebo není? V nejmenované jiné městské části, na jiné straně Prahy (a také řekněme rezidentní oblast), úvahy o něčem takovém byly utnuty hned v zárodku (PČR, IZS, správce komunikace, Magistrát). A pro Troju to půjde udělat? Pak si nemáme myslet, že záleží na vlivnosti, bydlišti nějakého mocipána. „Dolní“ Troja samozřejmě si nezaslouží snášet tolik tranzitu, zejména když si užívá náporu kvůli ZOO a BZ. (Úvahy o tramvaji k ZOO z jedné strany vzala definitivně voda v 2002, druhá zas bude opředena pověstí o krajinném rázu a proti jeho narušení se někteří budou… Číst vice »
ta troja je problematicka dlouhodobe, uz v roce 2007/2008 to byla vyrazne rychlejsi alternativa pro lidi z bohnic, jak se dostat “dolu”, nez pres holesovicky.
uz tehdy se tam (ve smeru od bohnic) objevila znacka omezujici vjezd aut, ale nalonec nikdy nezacla platit …
Platila dva dny. Pak byla zrušena neb zkolabovala doprava z Bohnic u Kobyliského náměstí.
To je krásné. Když všichni omezíme dopravu přes svou čtvrť, mohli bychom problém IAD nakonec eliminovat úplně.
Ach jo.. Další pi*** Misto toho aby se vážně už začala doprava řešit seriózně….a ještě se najde spousta pitomcu co tomu tleská 😡🙁
Můžu se jen zeptat, co je podle vás „seriozní řešení“?
tak jako zaklad seriozniho reseni bych videl vyrazne rozsireni tras metra, stavbu nove zeleznicni infrastruktury atd
Metro se staví, ale je to dost drahé, pak jsou naše známé odvolávačky a soudní spory, tak se to táhne. Pomohl by i ten tramvajový okruh pro lepší tangenciální spoje, jenže to každá druhá městská část bojkotuje (Budějovická, Bohnice). No a železnici není kam dávat, vždyť i proti Libeňskému přesmyku se protestuje, že tam bude moc vysoký most kazící výhled, na Výtoni se most konzervuje místo náhrady. Spíš se všechna bývalá, opuštěná nádraží přestavují na byty a kancly (Smíchov, Bubny, Žižkov, snad i ty Vršovice). Nakonec jsme rádi, že se někdy dostaví nové zastávky na stávajících tratích jako přes Malešice.
mezro se sice stavi, ale v rozsahu tak desetinově toho, co by bylo potreba.
Jakože FAKT 30-40 linek?? To by nebylo potřeba, to by byl stav luxus, stejný počet tunelů by celkem uspokojivě vyřešil i tu IAD…
– Realizace kapacitní, bezkolizní propojky tunelem mezi Trojským mostem a zhruba Čimickou, tak jak se to kdysi začalo plánovat.
– Zatunelování Holešoviček.
– Libeňská spojka.
– Odstavné parkovací domy u metra, popř. u tramvaje atd.
– Kapacitní, od silnice oddělené cyklostezky, namísto čmáranic na asfaltu.
– Seriózní rozšiřování metra, nejen „2 stanice déčka za 10 let“.
– Most přes Vltavu mezi Roztockou a K Pazderkám, pro všechny typy dopravy.
A tak dále.
A kde na to všechno vezmete? Nepotřebuje Praha investovat třeba do škol taky?
Seriozni reseni nedostatecne infrastruktury je postavit DOSTATECNOU infrastrukturu! Radni by meli hrat Simcity a kazdej komu se budou lidi stehovat pryc okamzite dozivotni ban v politice! Na Simcity i male dite pochopi ze kedyz nepostavi dostatek silnic lidi mesto neobydli a kdyz u funkcniho mesta ze ctyr pruhu zacne delat jeden rychle se mesto vybydli a zacne upadat…
A nebo už prostě začít pracovat na mýtu pro celé centrum. Nakonec se k tomu stejně dopracujeme a pro stavbu Blanky 2 je to i podmínka. Není nač čekat, takhle se bude problém jen přelévat z jedné strany na druhou
Myto ke podminkou pro kolaudaci Blanky 1.
idealni by ovsem bylo, pokud chcete razantne omezit moznost vjezdu aut do prahy, kdybyste lidem nabidl nejaky zpusob, jak se do te prahy dostat.
ten v soucasnosti neexistuje (argument, ze je metro a tramvaje neuznavam – a pokud se nekdy, zejmena ve spicce, ale uz i mimo spicku, nekam metrem vydate, tak pochopite proc)
Do centra se dostanou stále, jen si za to zaplatí.
Není to náhodou obráceně?
Nejlepší by bylo zákaz mimopražským vjezd do města, postavit parkovací domy. Ti nejvíc zahlcují Prahu. Nebo také omezit počet aut na jednu rodinu
Zákazy jsou blbost (nereálné), musíme nabídnout kvalitní alternativu. Do Prahy vede několik železničních tratí, jež praskají ve švech – není to o tom, že by lidi nechtěli jezdit vlakem, ale ti co bydlí (obecně mají cíle) mimo použitelné tratě a hlavní směry MHD, mají tu volbu dost omezenou. Tím neříkám, že na silnicích zbude 1 % aut, to jistě ne.
Bydlím na Praze západ. Navrhuji zakázat všem pražským zakázat příjezd automobily na jejich chaty. Ti nejvíce ucpávají silnice o víkendech.
Pražák bydlící mimo Prahu a dojíždějící do práce v Praze.
Cesta dopravou by mě trvala cca 3,5 hodiny, autem 55 min
A co třeba parkovací zóny, Pražák může parkovat u nás kde chce a zdarma, já nemůžu v Praze tak parkovat.
Proč? Jsme stejní občané a rozdílné možnosti.
Dostavit vnitřní okruh, vnější okruh, rozšířit příjezdové cesty do metropole.
A samozřejmě zakázat „vnitropražským“ výjezd z města…
Jo a pražským zase zákaz z Prahy vyjet ne? OMG
Petici proti radnímu pro dopravu Prahy 6 podepsalo přes 1000 lidí a ani pes po ní neštěkne… U té silnice koupil zahradu někdo z magistrátu?
https://www.petice.com/signatures/petice_za_odvolani_ondeje_matje_hrubee/
Tento nesmysl podepisují v drtivé většině mimopražští řidiči 🙂
Taky bych řekl 🙂
Podpisy mimopražských obyvatel jsou k ničemu = nelze k nim přihlížet, protože text začíná slovy „My, občané MČ Praha 6“. Právě kvůli tomu s tím mám problém i já: od té doby, kdy pražské „malé“ MČ byly prohlášeny za samostatné, tak pro nás (Suchdol, atd.) je Praha 6 jen něco jako „středisková MČ“, ale už nejsme „Praha 6-xxx“, ale jen „Praha-xxx“, takže tuto petici bych výjimečně podepsal docela rád (minimálně za ty prasečiny, které udělali nedávno m.j. na Podbabské u Kaulandu a za dlouhodobě odmítané lepší řešení vjezdu z Podbaby na „kulaťák“), ale když za petice začíná tak, jak začíná,… Číst vice »
No ten člověk kandidující za straky z ODS je dobrý mimoň. Dostal funkci, ta škola co studoval je takové všeobecné vzdělání.
On „vyřeší“ věc bodově a nikoliv komplexně.
Zajímavé je, že nemíval tak často úplně špatné nápady, ale s funkcí ve vedení Prahy 6 asi přišlo zaslepení mocí a teď je i pro svoji sebestřednost atvrdohlavost jen těžko použitelný.
Tohle až udělá každý, tak můžeme ty silnice rovnou zavřít. A následně celou ekonomiku. Ne že by se mi u nás stejné omezení nelíbilo, 216 aut za hodinu, teď navíc bude existovat precedens, ale asi každý mimo aktivistů chápe, že takhle se to dělat nedá.
Autíček jak na..áno a ekonomika v recesi. Třeba by s efektivnější dopravou přišel růst.
Třeba… Věřím… Jsem přesvědčen… Jsem hluboce přesvědčen…
Ano, takhle se tu vyjadřujete. 😉
Třeba… no, úplně vyloučit to nejde, ale pravděpodobné to není.
Jak zavřít? Je tam zákaz vjezdu? Není. Prostě tam bude volněji.
Naše ekonomika opravdu nestojí na osobních autech dojíždějících do Prahy. 😉
Přesně tak, kdyby přestaly jezdit spalovací motory, kde by asi stát bral peníze ze spotřební daně a dálničních známek? Zdanil by nás všechny. Čím větší kolona, tím víc peněz pro stát z propáleného paliva. O peníze jde vždy na prvním místě.
Hehe, když se rušilo zdanění SHM, stát vyhodil mnohem víc peněz a nikdo neřešil, kde to vzít, prostě se pravicově zvýšil schodek.
Spotřební daň a dálniční známky už dávno nestačí ani na silnice… Výnos SD z úplně všech paliv, nejen auta, je jen asi 80 miliard ročně. Dálniční známky jsou pár miliard. Víc by se ušetřilo, kdyby nebylo třeba tolik silnic stavět jako dnes.
Předpokládám, že desítkám jiných čtvrtí v Praze žádná omezení neprojdou, ačkoliv tam auta stojí také… K tomu je v plánu nastěhovat do Prahy další stovky tisíc lidí bůhví odkud, aniž by se zkapacitňovaly komunikace…
Jak chcete zkapacitňovat komunikace? Zbouráme pár bloků domů jako v Číně? A na tunely nebudete mít peníze.
Ano, treba v ulici v Holesovickach by to reseni bylo, zbourat zapadni stranu a rozsirit na 3+3. Dale samozrejme pripojka z D8/10/11 na Suchdol/D5/6/7.
Pojďte nám to říct do očí. Rádi se s Vámi V Holešovičkách potkáme. A ukažte nám, který z našich domů chcete zbourat. Pozveme rodiny, které tam žijí, aby Vám to vysvětlili.
Hele a to mi vysvetlete…
Misto je evidentne na houby a zit tam neni prijemne. Tak proc na tom domu tak lpite?
Dostat opravdu dobrou nabidku kompenzace ( = pozemek + vybehanej papierkram na srovnatelne velkej barak v klidnejsi lokalite), nevahal bych ani minutu…
Jasne, zrejme mate na vec jiny nazor – a prave tem duvodum bych rad pozorumel.
Zkusíme vysvětlit. Za prvé. To místo bylo kdysi nádherné a mnoho z nás má tady rodinné kořeny od první republiky. I my padesátiletí pamatujeme jak to tady bylo předtím, než se zde postavila magistrála a také pamatujeme jak to tady úplně zrakvil tunel Blanka. Vždy jsme proti tomu vystupovali a bojovali proti tomu. Nikdo nás neposlouchal. Kdyby se tady silnice zahloubila do tunelu, mohla by to být znovu úžasná část Prahy. A teď reality check. Nikdo Vám za ten dům nic nedá, protože je tak zatížen negativními externalitami z dopravy, že si za to nic nekoupíte. Opravdu dobrou nabídku kompenzace… Číst vice »
Chápu vaši frustraci z dopravy, ale bydlíte v Praze u hlavní silnice, tak co čekáte?
Pevně doufám, že Praha 8 zařídí stejné světelné závory někde v Ústecké ulici, tak na úrovni kempu. Pak bude po problému i dole v Trojí.
Za tři roky bude tramvaj, můžete se to omezit hned u vjezdu do Prahy.
Myslím, že zejména Praha 7 a 6 se chová tak, jako by nikdo ostatní nebyl. Bydlím v Bohnicích 15 let, jezdil jsem Trojskou kolem Zoo ještě před tunelem a bez mostu. Východní strana Trojské je jaksi kvůli bydlícím zavřena v podstatě oboustranně. V pokud na to dojde, jakože ted tam kvůli ničemu udělali dalších +4 prahy – celkem jen v Trojské za rok přes ně projedu tak 3000x – tak požaduji o zavření příjezdu od dálnice ze Zdib a do Prahy též na světelnou závoru. Proč bych měl stát kolonu v Holešovičkách, když tudy jezdí titíž lidé co nechtějí severní… Číst vice »
Tak se tam nastěhuje někdo, kdo auto nepotřebuje. V čem je problém?
Z toho co píšete, mi vyznívá, že řidiči aut dělají, jako kdyby byli ti nejdůležitější na světě a ostatní druhy dopravy prostě neexistovaly. Za tramvaje do Bohnic jsem rád, protože takto velké sídliště se bez kapacitní dopravy zkrátka neobejde.
Zbývá jen doufat, že mezi těmi, co auto nepotřebují, budou převažovat městští pracující a environmentálně uvědomělí lidé, nikoliv chudina žijící na sociálních dávkách.
Ono „jezdil jsem tam kdysi“ není žádný argument, od té doby se změnily všechny proměnné.
Tramvaje jsou u ledu, EIA na projekt byla stažena.
Přesně jak to popisujete, plus blokování dopravy trojí řeší jen papaláši čo tam bydlí. Raději odříznou cely sever Prahy. Kobyliske náměstí to nezvládá.. neni normální ze pokud se chci dostat na prahu 6 ze Severo západu. tak musím do centra.
Rozhodně jakékoliv omezovani IAD je naprosto v pořádku a udělat cokoliv aby byla zajištěna hlavně obslužnost mhd, IZS a rezidentu a zásobování. Kéž by to udělali i v centru např. Malá strana a podobne. Hodně lidí, kteří mají auta jezdí jenom po Praze a v 1 člověku a díky nim pak má zpoždění a kolabuje mhd, ale i primestska doprava.
„omezovani IAD je naprosto v pořádku“
Vy víte o každém, proč jede autem a co veze? Zkusil jste si někdy převézt v mhd třeba 5 pytlů cementu?
Každý není turista, co má jenom batůžek nebo tašku, s čím se pohodlně vejde do mhd…
Tak tak, není v pořádku omezovat dopravu jen protože vadí, ale že kvuli tomu bude jiná doprava výhodnější znatelně.
„Zkusil jste si někdy převézt v mhd třeba 5 pytlů cementu?“
Kolik lidí v autech dennodenně převáží 5 pytlů cementu, a kolik tam převáží jen svůj zadek (a nic jiného)?
Každý není turista, spoista lidí jsou dojíždějící za prací či do škol, jen pár procent z nich k tomu potřebuje fakt auto (např. obchodní zástupci ano).
Já nechci omezovat lidi, co vezou pytle s cementem. Já chci omezovat lidi, co používají auto místo deštníku, třeba.
Já jsem to psal hlavně kvůli všelijakým …., co je zajímá jen to, že vidí auto – pryč s ním, ať si řidič jede mhd. Ale už ve svých řečech neberou ohledy na možnost, že dotyčný to auto OPRAVDU potřebuje třeba proto, že potřebuje převézt něco, co by mhd nepřevezl.
No a stran turistiky – pokud jedete na dovolenou někam, kde byste hromadnou dopravou k výchozímu body své túry cestoval na vzdálenost 20 km DVĚ HODINY z toho minimálně PŮL HODINY ČEKÁNÍ NA PŘESTUPNÍM MÍSTĚ – NO NEVZAL BYSTE RADŠI AUTO…?
Když budou autem jezdit jen lidé, kteří opravdu potřebují, tak bude Praha daleko průjezdnější. Viděli jsme to za covidu a to bylo ještě spousta kurýrů navíc.
Můžete definovat „opravdu potřebují“?
On a ti, co jedou k němu😃
To má definovat trh. 😉
A to se vám nelíbí.
To nemá definovat trh. Doprava patří mezi síťová odvětví, a ta z principu moc tržně regulovat nejdou.
To by trh musel definovat i jiné způsoby dopravy, které jsou nyní těžce protežovány, přestože nenabízejí zdaleka stejnou službu jako auto.
Statistiky jsou neúprosné, 60 – 70 % aut ve městě jsou “jednoválce” – válí se tam jeden člověk s aktovkou nebo batůžkem.
To je vidět, že neznáte, čím se ti lidi živí a do kufru jim nevidíte. Když jsem dělal servisního technika, tak jsem taky jezdil sám + nářadí + materiál v kufru. Obchodní zástupci taky jezdí sami.
Kromě toho, vidí-li někdo někoho v autě samotného, nemůže vědět, jestli za chvíli nepřibere do auta další osobu/osoby, aby společně jeli někam něco udělat
Tohle je dopravní investice roku 2024 🙂 , doufám, že to Praha dokáže dát ze svého a nebude si na to muset půjčovat
Proč není Povltavská protažená k ZOO, aby se doprava v Troji aspoň trochu rozložila?
Jenže Povltavská je poněkud jinde…
Nedokonceny usek Povltavske ( neco jako obchvat Troje ) se realne postavil a ta silnice se realne nepouziva:
https://maps.app.goo.gl/hcTs7bfUQxVUvzZg9
Povltavská je souběžná s Trojsou, ale je přerušená, takže z ní je nutné vyjíždět na Trojskou. Kdyby se dobudovalo propojení, tak by to Trojskou odlehčilo.
Přelije se jinam no. Do Holešoviček. Tamních obyvatel je mi líto, ale je to jen další důvod pro zahloubení té ulice. Aspoň v Trojské ulici bude líp.
Zase množství aut které způsobí kolaps v Troji ty Holešovičky zas až tak nezhorší. Z těch 600 za hodinu to bude jen část, pokud ten semafor bude rozumně nastavený, tak i přesto část aut Trojou projede, jen nebudou stát v Troji (a blokovat autobusy), ale před ní (a potenciálně blokovat jiné autobusy, ale nanohem kratší vzdálenosti)
Jj ve spicce 70% casu cervena a o vikendech dokonce 80%… To rozhodne neni rozumne nastaveni a jiste to zpusobi stejny kolaps jako pred par lety…
Částečně se přelije, částečně zmizí…
Mohli do ZOO jezdit lanovkou. A krásnou. Ale my jsme řekli ne …
Ve všední dny ráno to není o ZOO, ale o dopravní izolovanosti Bohnic. Což by lanovka trošku vyřešila, ale tramvaj nebo metro by byly lepší.
Tramvaj tam bude za desítky let – je to meganáročnej úsek, Praze chybí spousta tramvajových tratí s vyšší prioritou a bohničtí se tramvajím furt nesmyslně zuby nehty brání…
Lanovka mohla být velmi užitečné překlenovací řešení, které by mj. dodalo i argumenty pro potřebnost té tramvaje…
Já proti lanovce nebyl, ale když už byla vedením města zavrhnuta, chtělo by to rychle tu tramvaj, která řeší víc problémů.
A je rozumné dát té tramvaji přednost před potřebnějšími tramvajovými tratěmi? Před metrem D?
Při té náročnosti/ceně to nebude brzo…
Hele pokud se Bohuničtí brání tramvaji, a kvůli tomu svými auta zahlcují Troju, pak má Troja morální právo se té IAD bránit..
Já to jednoznačně podporuju, jen upozorňuju na to, že propojení Dejvic a Bohnic tramvají nevidím jako něco, co by bylo reálné brzy a že si za to Bohničtí z části můžou sami…
Než se na to začalo pohlížet ideologicky, odpůrci vs. zastánci tam byli 40/40. Už tehdy šlo o to, kdo je hlasitější a kterou skupinu saje pro své zvolení která část místní politické struktury, jež se obranou proti strašlivé tramvaji zaštiťovala. Neházel bych lidi z bohnického sídliště do stejného pytle. Zbylým (cca pětina) tak nějak vyhovuje status quo, tzn. dvoustovka jedna za druhou a 177, co jede daleko a zároveň funguje místně pro popojetí do obchoďáku Krakov. 144 je zas oblíbený rychlý napáječ spodem. Současnost jim nebere parkovací místa (jako kdyby tramvaj snad měla) ani pásy stromů (jako kdyby tramvaj měla,… Číst vice »
Desítky let je takový oblíbený argument. Kdyby Bohničtí přijali stavbu tramvaje jako dobré opatření rozvíjející obslužnost jejich oblasti, tak by v tomto roce už mohli tou tramvají jezdit. Jenže už se to spostu let odkládá mimo jiné proto, že to bude trvat dlouho. Takže je to taková sebenaplňující předpověď.
To IMO platí pro napojení Bohnic na tramvaje od Kobylis. To spojení z Bohnic do Podbaby je vzhledem k terénu fakt ořech…
Kdyby se tramvaj vedla z Bohnic do Čimic a expresně vedle okruhu i po stejném mostě a co nejrychleji k trati na Suchdol + zrychlit Podbabou, nebylo by to třeba tak drahé a splnilo by to více potřeb, než dělat nějaké tunely a mosty kolem ZOO.
To je tak možná na příměstskou železnici…
Ale to je o tramvaji na metro do Kobylis
tramvaj podel nejjiznejsiho kraje sidliste teda zrovna bohuzel moc nepomuze
A tak tam udělají zákaz vjezdu mimo MHD a zásobování a bude to vyřešený, jednoduše. Nějakého místního důchodce pověří kontrolou nad dodržování průjezdu zásobování a MHD a je to. Dotyčný pak může fotografie SPZ posílat na policii a policie bude rozesílat pokuty a ještě bude pochválena za to. Světelná závora bude k ničemu, protože když tam bude někdo čekat třeba dejme tomu 20 minut v koloně, tak až se dostane k semaforu kde padne červená tak někteří úplně s klidem takovou červenou projedou. Už jsem viděl jak paní projela červenou na přechodu pro chodce, asi z důvodu že když chodci… Číst vice »
Základ demokracie je, že lidé ve své oblasti rozhodují o podmínkách, jak se v jejich oblasti budou chovat návštěvníci. Začíná to na úrovni statu a končí na úrovni bytu nebo domu. Stejně jako si vybíráte, koho domu pustíte a za jakých podmínek, stejně to mají rezidenti. A zástupci rezidentů rozhodli, že stanoví podmínky chování na jejich území. Všem hostům nezbývá než tyto podmínky respektovat nebo prostě chodit na návštěvu jinam. Doby kdy bylo všechno všech a nikoho nic už jsou pryč skoro tak dlouho, jak dlouho nám vládli komunisti. Myslím že to je dostatek času na to, aby to všichni… Číst vice »
Dekuji za rozumny nazor.
Když takhle budou uvažovat všude, tak v Praze vznikne 57 neprostupných ghett, kde lidi za měsíc umřou hlady, protože obyvatelé Prahy 8 se rozhodnou, že přes jejich svrchované území neprojedou auta vezoucí potraviny na Prahu 1 a řetězová reakce už poběží sama. Blbost, že jo. Takhle to nemůže fungovat. Chápu, že v Troji je to extrémní, ale uzávěra silnice není řešení. Mimochodem, Troja, kam ty lidi jezděj do práce, na nákupy, na výlety? Taky asi opouštěj svojí MČ, že?
A v ten okamžik lidé pochopí, že ghetta jsou nesmysl.
A začnou přemýšlet, jak balancovat mezi ghetty a zahlcení dopravy IAD.
Všem v jednotlivých částech Prahy by tehdy došlo, že pokud oni chtějí vlastní IAD, musí přijmout „cizí“ IAD.
Jinak ono o žádnou uzávěru a „první ghetto v Praze“ nejde!!! Jde o regulaci, omezení, které mi přijde obecně v pořádku.
Jenže takováhle regulace, omezení, problém neřeší, jen přesouvá. Proto má tento přístup jen omezené množství replikací.
Řešením je atraktivnější MHD do Bohnic, potažmo VHD v celém segmentu mezi kaňonem Vltavy a D10. Tramvaj do Zdib/Odolena Vody/Líbeznice bude fajn, ale plnohodnotná S3 by byla ještě lepší.
Jak tu tramvaj tam chcete vést, když Bohničtí jsou proti?
Ale obecně ano, hodně kvalitní MHD je lepší než regulace. Jenže i to znamená třeba bus-pruhy, proti kterým řidiči aut protestují.. A i zde je jeden ze dvou důvodů pro regulaci zrychlení MHD.
Město a jeho ulice nejsou nafukovací, IAD si zabrala až příliš mnoho prostoru.
Oni budou pro tramvaj, až se autem nikam nedostanou. Dejte tomu čas.
Viz Jistě pane ministře: když je chytnete pod krkem, jejich srdce a mysl se už přidají.
celnici v Podolí už jsme tady kdysi měli a úplně se k tomu asi vracet nechceme, že?
To nemá s demokracií nic společného a je to spíše znakem nevyzrálé pseudodemokracie, která panuje u nás
A demokratické je tedy co? Ten autíčkový komunismus, co tu vládne?
To jim asi radil radní Hrubeš, ten je na světelné závory „dobrej“ a zřejmě ho to bude stát další kariéru.
To není řešení, hlavně by bylo potřeba mít severozápadní větev MO, aby se dalo přejíždět plynule od D8 směr letiště, Kladno atd. právě bez potřeby jezdit přes Holešovičky (taky často pěkně ucpaný) nebo zmíněnou Troju. Omezení průjezdu jenom zpomalí ale nesníží kvantum aut, který se hrne těmito směry.
Nepřidá tomu taky fakt, že od křižovatky Trojská-Pod lisem k Trojskému mostu je pouze jeden pruh místo dvou. A třešničkou na dortu bývá ucpaný tunel Blanka….
pročpak je ucpaná Blanka, čím to asi bude?
Např. že si tam nějakej ko…t honí ego, nebere ohledy, jestli o něm jiní řidiči vědí, zkusí se někam narvat, do někoho nebo něčeho nabourá a zanedlouho stojí půlka Prahy.
Pracuji v zoo praha .
Ta situace neni dobrá pro nikoho … bohničáci by měli přestat blokovat tram a začit využivat přivoz jako snadartni dopravní prostředek … trojská neni stavena jako napaječ blanky … mijic kolonu v 1 autě jeden člověk .. to fak nejsou ti co musí…já radši jezdim na holešovice na rekole , do 15 min spřehledem …
Myslíte přívoz, který je z obou stran vzdálen 200 m od nejbližší autobusové zastávky, a od kterého stejně jezdí autobus do Bohnic jen každých 15-20 minut?
Kdyby to bylo tak úžasné, tak by to lidé využívali, ale realita je taková, že jen přestupem bus – přívoz – bus , když to vyjde intervalovo špatně, ztratíte klidne 30 minut. A to nemluvím ješte o samotné cestě do Bohnic nebo přestupu na tramvaj/metro v Dejvicích.
Lanovka je prostě fuj a zbytečná, že?
Řeší se to mnoho let. Několik zastupitelů si dokonce myslí, že světelnou závorou poklesne počet aut. Nepoklesne, jen vyvstane problém někde jinde, nebo se zhorší už tak kritický provoz někde jinde. Kolony v Troje byly a každý den je tvořili stejní řidiči, protože jim to přišlo asi rychlejší než Holešovičky.
Ano, problém s přemírou IAD se přesune jinam.
Problém je přemíra IAD, ne snahy ji někde nějak omezit.
problém je především s lidma.
přesunout na Sibiř a bude.
Problém není s lidma v MHD. Problém je s lidma v IAD.
Ergo sum nemáte pravdu, tak se přesouvejte na Sibiř sám.
Částečně přesune, ale pokud dokážeme zamezit tomu, aby ta auta tolik blokovala ostatní způsoby dopravy, část lidí z nich i přejde. Viz Downs-Thompson….
Jo, souhlas.
Jeden ze dvou důvodů pro tato omezení v Troji je zrychlení MHD.
Jenže zrychlení MHD v Troje bude znamenat zpomalení MHD na Čimické, kde jezdí poměrně víc cestujících.
V mistrovství ČR v nelogičnosti dopravních opatření by brala všechny poháry za stupně vítězů Praha a její městské části.
Jediné systémové řešení je decentralizace služeb a firem v ČR. Jsou tu i jiná krajská města s potřebnou infrastrukturou a Praha zkrátka nafukovací není.
Tady ale zrovna nebude hlavní v problém v tom, že by někde přibývalo lidí. Jde o pořád stejně velké Bohnice a Troju, plus návštěvníky zoo.
Kteří raději volí jinou cestu, protože v Holešovičkách i Zenklova kolabují pravidelně
Jenže čast z těch 30 tisíc bydlících už má na to, koupit si 1-3 auta k bytu v paneláku a ta auta se tam tak nějak vešla dóky architektovi sídliště. Kolem Bohnic není dostavnéný okruh a D8čkou se valí taky víc aut na Severojižní magistrálu i do Blanky, ke se valí směr D10, D11 na D5, D6 a D7.
To tvrdím od 90 letech, kdy kraje kňučely nad nezaměstnaností a úprkem obyvatel. Jenže to byl u moci chytrý Václav a pak užvaněný Miloš. Oběma bylo toto triviální řešení, vč. pobídek k sídlení velkých firem do regionů tak nějak pod rozlišovací schopnost a vytvořili dotačně přelívací ekonomiku s centrem (schovkou) všech v Praze, kde ti dva tupci ani neumožnili rychlé budování páteřní dopravní infrastruktury silnice + železnice. Tak teď máme to, na čem se 30 let makalo.
Světelné závory by se nejprve měly nainstalovat na všechny podstatné vjezdy do Prahy, a obecně na důležité křižovatky, a až pak by se měla pozvolna a opatrně začít regulovat propustnost tak, aby se zvýhodňovaly určité tahy (MO před magistrálou, Štěrboholská před Černokosteleckou) a aby se zácpy přesunuly na vhodnější místa (například fronty na Blanku aby neblokovaly autobusy)
Silniční síť města je strašně komplikovaný systém, který lze zlepšit dobrým řízením, ale na to je potřeba mít jak to celé řídit, fakt nestačí jedna závora
Na to, aby bylo mozno silnicni sit ridit, je v prvni rade nutno silnicni sit… no, jaksi, vybudovat a mit, zeano. Tim nerikam, ze ZAKOS nebyl v nekterych mistech fakt prasarna, nicmene stavajici stav, kdy je z nej hotova plus minus pulka a zbytek je budto zrusenej, nebo aspon v nedohlednu (a neprobihaji ani naznaky snah o redukci tech nejpalcivejcich mist, jako treba podzemni bypass v primem smeru na Bile Hore)… Takze jsme presne tady: u svetelynch zavor a nesmyslu u alternativnich tras, protoze ta hlavni trasa jaksi vubec neexistuje. Jestlize se clovek z jednoho brehu Vltavy na druhej dostane… Číst vice »
Město a její komunikace jsou jako tělo a cévní systém. Škrtíme rušíme hlavní tepny a divíme se, že nám praskají žilky.
Některé ty tepny byly tak široké, že už utiskovaly jiné důležité orgány. To už těch pár prasklejch žilek za to stojí
Ano, severní část D0 opravdu chybí, jako jedna z mála kapacitních komunikací v Praze. Většina dalších návrhů (jako je zkapacitnění křižovatky na Bílé hoře či na Kolbenově) je podle mě spíš jen způsob, jak přesunout víc lidí do aut, za obrovských výdajů z rozpočtu.
Ale ať už si o optimálním počtu kapacitních tahů v centrální Praze myslíme každý co chceme, můžeme se shodnout na tom, že i ta současná síť by šla řídit lépe. Byť zrovna na, v článku řešeném, severu toho moc vymyslet nejde
Koneckoncu, shodneme se na tom, ze rizeni dopravy ve stavajici polo-siti je jiste mozne zlepsit.
Nevim, jestli je to jen urban legend a vlastne by mne to i zajimalo. Setkal jsem se s tvrzenim, ze pry na rade silnic v minulosti fungovaly zelene vlny, ale ze pry je TSK na zaklade politickeho tlaku vypla, takze nejakej delsi souvislej usek zelene vlny zustal snad jen na casti Evropske.
Jejich rozsireni by se na plynulosti dopravy jiste pozitivne projevilo.
K zelené vlně: určitě jsem ji chytil minulou sobotu na magistrále směrem na sever, jinak po Praze moc nejezdím, tak nevím.
Často ale může být zelená vlna kontraproduktivní, pokud akorát umožní zácpě stát tam kde překáží. Úzká hrdla prostě existují a existovat budou a je lepší, aby na ně auta čekaly na semaforu, než třeba v křižovatce nebo na silnici, kde zrovna jezdí bus
Sorry, ale ta uliční / silniční síť existuje v Praze od středověku.
ZÁKOS vám nic nevyřeší, naopak všechno ještě zhorší, viz magistrála. Ale někteří jsou prostě nepoučitelní…
Prazska silnicni sit existuje uz od stredoveku, jo?
V nekterych castech P1 (tedy nez to prekazila asanace), nejake cast P6…
Co ten zbytek? Safra, aspon se mrknete na mapy z 19. stoleti, nez placnete takovej nesmysl.
A uz se obyvatele Troje vzdali vlastnictvi automobilu, jejich provozovani pro sebe a sve potomky? Jen se ptam.
Tohle je to podstatné. „Voni nechtějí aby jim ostatní lidi jezdily pod okny“. Každý má ale před barákem dvě káry, kterýma by rádi dojeli až na Sněžku.
Podstatné je psát česky, zkuste to někdy.
Tak doufám, že obyvatelé Trojské budou mít omezený vjezd na chalupy v krkonoších atd…
Že by jsi jako týden počkali někde na silnici než budou puštěný na chalupu 🙂
Přesně ať si taky dají vlastní medicínku 🙂
Proč by se toho *vzdávali*?
Pokud by auto měli ale jezdili jen občas, nebyl by problém.
Jak definujete „obcas“ coby nejvyssi dopravni autorita v zemi?
Trhem. Kupte si slot. 😛
Proti mýtu za vjezd do centra a tržnímu parkovnemu nic nemám. Já ovšem čekám na odpověď Mgr.Pavla. Asi ztratil kuraz…
Tady jde hodně taky o autobusy. Jinde jde udělat buspruh, tady se člověk nikam nedostane ani MHD.
Pamatuji tu ulici uplne klidnou… to co se tam ted deje je neskutecny. tolik lidi tam vubec nebydli…
Bydlej v Bohnicích.
To už ale aspoň takových 40 let.
Velká část aut je tranzitních ze Středočeského kraje a Bohnice a Troje pouze využívají k cestě do/z Blanky, když Kobyliské náměstí kolabuje.
Trojskou ulicí jsem měl taky, ale ne že bych chtěl, ale z důvodu že jsem tam musel vyložit objednávku, pak jsem jel další zakázku vyzvednout do Bohnic a opětovně jsem jel doručit do Troje.
Takže teď až to bude omezené nějakou světelnou závorou, tak budu počítat že k zákazníkovi přijedu pozdě a ať si zkusí zákazník zdroji stěžovat ?!
Část jistě, ale jak velká? Jsou k tomu nějaká data?
Systémové řešení, no to by mohlo být například snižování nutné mobility. Jenže u nás to vypadá tak, že před dušičkovým víkendem, kdy se všichni křižují,že zas budou plné silnice. Vydá MD post na FB, aby si lidé vyrazili o prodlouženém víkendu na výlet po hradech. No a hlavně aby si na to koupili dálniční známku. To nepochopíš. 🙁
jasně, za covidu už máme vyzkoušeno, že
Pro Vás extra zavedeme lékaře v Ostravě, nákupní centra v Břeclavi a bydliště v Aši, aby jste si té vynucené mobility užil. 😀
Jasně, kdyby bohnické sídliště bylo chudinské ghetto, všichni by tam seděli v holobytech a čuměli celý den na televizi, potřeba mobility by zásadně klesla.
Ono by stačilo mít tam i nějaké jiné zdroje a cíle cest než byty, jako ostatně i leckde jinde. Plus primárně kvalitní veřejnou dopravu, jíž by se většina dopravila i do širšího okolí, aniž by musela sedat po jednom a třetině člověka do aut. Jenže co čekáme, když jako první postavíme poblíž kapacitní silnici.
a co by tam měli postavit jako první, železniční vlečku?
Nestačilo by, aby místo auta jeli MHD?
Já jsem se snižováním mobility nepřišel. Že do Bohnic je dnes MHD taková, jaká je, je samozřejmě problém, který k těm silničním zácpám výrazně přispívá.
Znáte toto? https://cs.wikipedia.org/wiki/M%C4%9Bsto_kr%C3%A1tk%C3%BDch_vzd%C3%A1lenost%C3%AD
Vlastnictví auta není ve střední Evropě roku 2024 znakem bohatství, už si to konečně uvědomte.
Ano, jední se převážně o nutnost sociální dopravy, kde v časoprostoru selhává nabídka VHD. Čím chudší region, tím větší nutnost využívat IAD.
„snižování nutné mobility“ bych zaměnil na „snižování IAD“.
Klidně ať je přepravní poptávka podobně velká, ale kdyby plácnu 1400 lidí ve špičce nejelo 700 auty a 6 autobusy, ale modal split byl třeba 300 aut a 12 autobusů, dá se s tím žít.
Problémem je přemíra IAD.
Primární problém je špatná nabídka MHD do Bohnic, respektive z Bohnic.
Obslužnost MHD k metru je skvělá, chybí napojení na Prahu 6. Ale tam jistě nemíří všichni, kteří dnes jedou autem. Některé lidi do „socky“ prostě nedostaneš, i kdyby byla pozlacená,
Tolik přeprav, stejně nezvládnete.
Dobrá první vlaštovka, takové by měly přibývat v celé Praze. Soudím, že tou Trojou autíčkáři zhusta objíždějí ucpanou Zenklovu a V Holešovičkách a tamní vjezd do Blanky. Úvahy o „přelévání dopravy“ jsou vesměs liché, tady dokonale funguje dopravní indukce: auta prostě postupně ucpou všechny ulice, které jsou k dispozici — nezávisle na tom, jestli je jich více či méně. A správným řešením je udělat tu indukci naruby: prostě omezovat kapacitu ulic (až do stavu, kdy jsou přijatelné pro chodce a pro bydlení), a až se autíčkáři reálně nikam nebudou v rozumném čase moci dostat, tak přestanou jezdit (zůstanou jen ti,… Číst vice »
Vy jste prostě dement
Slusneji by to neslo? Nevim, co je na jeho nazoru spatneho? Kor oblast Troji a Holesovickach je naprosto zoufala a na lidi nikdo nebere ohledy. Nez dal zacnete urazet, v Troji jsem bydlel 5let, presne vim,jak to zde chodi. Diky.
Špatná je dopravní indukce, což je univerzální odpověď a obžaloba IAD v rukou podobně oduševnělých jedinců. To je podobné jako když na jiných diskuzích si soukromě proselektujete diskutující podle toho kdo octuje a kdo ne.
Dopravní indukce je objektivní, empiricky doložený jev. Pokud ji chcete popřít, dostáváte se svým způsobem myšlení octovačům velmi blízko.
Indukce nejak existuje, ale asi se v ruznych lokalitach projevi odlisne, zejo.
Tuhle delali obchvat Horni Lukavice, hruuuza, udelali silnicni stavbu, dokonce ctyrpruh! A svete div se, nejen, ze se v Lukavici najednou da prejit z jedne strany na druhou, ale provoz aut tam nikterak zasadne nevzrostl, cestny skautsky.
Pritom dle indukcionistu by tam, s ohledem na uvolnenou kapacitu byvale silnice prvni tridy, mel kazdej jezdit minimalne ve trech autech soucasne. Zatim to vsak svym zpusobem praktikuje pouze tamni bazarnik, kdyz si dovazi dve auta na plataku… 🙂
To se jenom ukazuje, že tomu jevu nerozumíte. Ta doprava se naindukuje v okolí a tím pádem to ucpe jinde, kde se to na ty nové objemy neupravilo.
Spunt v Presticich je furt stejnej (a brzo zmizi), MUK Litice je dimenzovana dostatecne. Vznik zacpy na obou koncich obchvatu tak nemohu potvrdit.
Ale zatim je to v provozu jen kratce. Mozna se bude jednat o tzv. indukci s plovoucim startem, ty jsou obzvlast zakerne. 🙂
Vy to píšete jako kdyby vás někdo nutil v té Troji bydlet. Tak se přestěhujte, když tolik trpíte. Máme demokracii. Má se přizpůsobit 7200 lidí za 24 hodin jednomu člověku anebo je to opačně?
A pokud jde o váš druhý dotaz, na výše uvedeném výkřiku je špatného to, že je to totální nesmysl, zatížený závistí a nenávistí.
Ja uz v Troji nebydlim, protoze ano, neustale dopravni zacpy.. drive to byvala klidna ctvrt, nez si Bohnicti udelali zkratku z Troji. Ale ne kazdy si toto muze dovolit a opravdu to neni cilove reseni.
Bohuzel neni a je to presne, to co potrebujeme, pokud se nechceme udusit aut.dopravou.
Btw. pocet obyvatel Troje je cca.15k.. tolik o prizpusobeni jednomu cloveku. Vuci 7,2k..
Jako bývalý obyvatel Troje byste měl rozlišovat počet obyvatel katastrálního území Troja a počet obyvatel městské části Praha – Troja. Městská část má asi 1500 obyvatel a to jsou ti, co jim vadí „bohničtí“ v autech. Katastrální území Troja má oněch 15 000 obyvatel a 13 500 z nich jsou ti, co potenciálně vadí těm zbývajícím ve svých autech, ergo obyvatelé trojské části sídliště Bohnice.
Vy máre oprávnění zastupovat, jak uvádíte „cca. 15k“ obyvatel Troje?
Jako sorry, člověk se někde usadí, a jen proto, že se mu tam začne rojit příliš mnoho škodičů, se má přesouvat? To by z něj byl kočovník, při obhajovaných trendech „jen víc aut a silnic“. Těch 7200 lidí v autech tam nikdo nezval. Nenávist je často logickým důsledkem útlaku.
Omlouvám se ale v libchově příspěvku jsem žádnou závist a nenávist nenašel. Závidí snad těm lidem, co každý den stojí v kolonách, nebo těm, co u toho bydlí?
Ano, máme demokracii, a právo na bydlení má přednost před právem na auto. Jedno totiž v Ústavě je hned v popředí, zatímco to druhé vůbec.
Ústava kterou jste si vymyslel právo na bydlení asi zmiňuje, ale česká Listina základních práv a svobod právo na bydlení nezmiňuje. Zato zmiňuje právo vlastnit majetek. Auto je co? Auto je majetek.
Tak si to ještě jednou přečtěte – toto nemůže napsat duševně zdravý jedinec
Kdo nemyslí autem, není už duševně zdravý. „Wow“, to jsme to dopracovali. Přitom je to patrně jen mírněné kondenzované naštvání z bezmoci.
V tomto případě byla jen slušně vyjádřena možná diagnóza vyplývající ze zvrácených úvah předchozího přispěva-tele.
Co? Že vám rozšlapává bábovičky? Jako sorry, má pravdu, ten váš autíčkovej komunismus je jako rakovina, rozlejzá se stále víc a rychleji.
Všiml jsem si už dávno na tomto webu, že když má někdo racionální a věcný názor na IAD v Praze, stane se tu terčem zuřivé nenávisti. Tak se na to připravte;-)
Kdybyste si myslel, že katastrofickou situaci s IAD vyřeší nové silnice a odvolání Hřiba, tak budete naopak veleben.
Tak nebude to tím, že IAD provozuje většina lidí? Tak se budete muset menšino přizpůsobit.
V Praze se to ještě nepodařilo dotlačit ani k polovině, pokud jde o to provozování. S většinou bych tedy byl opatrný. V zájmu všech by pak bylo včasné hledání a uskutečňování alternativ, dokud je to ještě k životu.
Tak vzhledem k tomu, že v nějakém článku bylo řečeno, že počet registrovaných vozidel v Praze se rovná počtu obyvatel v Praze, tak to asi většina bude ne?
Počet registrovaných vozidel je číslo úplně o ničem. V MHD taky vídám dost lidí a zjevně to nejsou jen turisti.
To by platilo, kdyby jejich majitelé ta auta používali na úplně všechny cesty. Což ani zdaleka neplatí. Spousta lidí má auto, ale většinu cest provede bez něj… Užitečnej údaj v tomto směru je modal split, neboli dělba přepravní práce. A tam maj auta v Praze max. třetinu, MHD odveze násobně víc lidí. A to za situace, kdy je infrastruktuře pro IAD věnována většina prostoru v ulicích Prahy, takže ta MHD vázne v kolonách aut, pěšky nebo na kole jsou některé trasy kvůli přemnoženým autům tak nepříjemné/nebezpečné, že jsou v podstatě nepoužitelné. (ono totiž zároveň platí, že město se nemá stavět… Číst vice »
To první není v Praze pravda a to druhé úplně nevím jak by se mělo provést.
Nebude, většina cest v Praze je uskutečněna veřejnou dopravou a pěšky, automobilisté jsou minorita. Uřvaná, ale pořád minorita.
V tomhle výzkumu mi nebylo jasné, co se považuje za „cestu po Praze“. Pěšky do práce chodí asi málokdo… Jestli počítají i cestu na nákup do 500m, tak to dost zkresluje čísla.
Takhle to ale nestojí. Jednak to, co píšete, není pravda (modal split) no a hlavně si ti, kteří jezdí IAD, nárokují velmi výrazně více veřejného prostoru, než ti, kteří se přepravují jinak (cca 10x proti cestujícímu v autobuse, ještě řádově víc proti metru). A to je podstata problému. Zkuste si ve své agresivní zaslepenosti představit variantu, že by všichni uvažovali jako vy a všichni, kdo mají řidičák, by sedli místo do MHD do aut. Pak se nikdo nehne ani o metr, vy většino. Lidi, kteří cestují MHD, pěšky, na kole nebo necestují, umožňují vám, točvolantům, abyste se vůbec někam dostali.… Číst vice »
A co takhle se zkusit dovzdělat místo velebení svého vlastního názoru jako “věcného a racionálního”, hm?
Pak byste totiž zjistil, že ten mimo jste vy. Pokud selskej rozum tvrdí, že Země je placatá, ještě to neznamená, že skutečně je. A tohle je jaksi úplně to samé. Vaše lidové zkušenosti jsou úplně mimo.
Houby indukce. Když někde bydlí 25 000 lidí a mají k dispozici pro spojení s velkou částí okolního světa jedinou vhodnou silnici, po níž je vedena i jediná MHD (Čimická), tak to dobře nemůže dopadnout. Řešením je diverzifikace dopravních proudů z Bohnic – takže dneska zejména tramvaje na obě strany. Metro už tam nikdo nepostaví, část aut stáhne D0. Všechno je to na dlouho, všechno má své oponenty, ale jinak to nepůjde.
Však Troja proti tramvajím pro Bohnice není. Jen tamní lidé mají asi pocit, že nejlepší je i do budoucna stávající stav, včetně chrlení důsledků do okolí, a milostivě „povolili“ jen trať po okraji namísto středovým průchodem (s případným krátkým místním zahloubením) variantně ku „tramdromu“.
Navíc je tam blbost že ucpou všechny ulice – i ve špičce je něco prujezdne.
Řešení je mít dostavěné kapacitní komunikace – tak, jak se například aktuálně děje nebo bude dít na východě Prahy. Potom klidně souhlasím omezit původní komunikace pro místní. Myslet si, že lidé najednou přesednou na MHD je dost naivní. Problém se jen přesune z jednoho místo do druhého.
To bohužel řešení není. Za posledních 30 let se v okolí Prahy postavily desítky, možná stovky kilometrů kapacitních silnic a doprava je čím dál horší. Myslet si, že nastane nějaký bod zlomu, kdy se dostavbou nějakého dalšího úseku zázračně něco změní a doprava se stane idylkou, je bohužel marné.
Mě z podobných myšlenek zcela vyléčil tunel Blanka. Zcela vážně jsem si myslel, že jeho otevřením zcela zmizí zácpy V Holešovičkác i v širším okolí a taky na Praze 6. Nakonec to slibovali i sutoři projektu. Jaká je realita vidíme dnes a denně.
Postavilo se houby tak akorát
Tímhle tvrzením popíráte objektivní fakta. Ale když myslíte….
30 let je dlouha doba.
To je tak zhruba (mix Prahy a RSD):
Blanka, Mrazovka, castecne do toho spada jeste Strahovsky tunel.
I pokud do toho zapocitame jizni cast SOKP, tak se na par desitek kilaku dostaneme.
Jenze tohle vsechno jen dohaneni velkeho infrastrukturniho dluhu jeste z dob minule totality.
Od dokonceni Blanky se postavilo 300 metru a nekdo z vedeni Prahy to pri otevreni s velkou pompou nazyval nejvetsi prazskou stavbou v silnicni doprave od dokonceni Blanky…
To je ovsem skoro tretina te doby, o niz je rec.
Omyl. Každým rokem roste počet aut na silnicích o 3 %. To je přes 30 % za posledních 10 let a více než zdvojnásobení za posledních 30 let.
To jsou jednoduše dohledatelná fakta.
A drtivá většina lidí v Praze autem většinu svých cest stále nejezdí. Jakmile se jim to bude zdát výhodnější, tak ihned do auta přesednou.
Opravdu nemáme ani prostor, ani prachy na to, každých 30 let zdvojnásobit počet pruhů a parkovacích stání pro další a další auta.
Jestli někdo očekával, že tunel Blanka vyřeší silniční dopravu na Praze 6 nebo v Holešovičkách, tak byl naivka, mírně řečeno. A jestli to někdo sliboval, tak to byl podvodník. Ale to už je dávno dobojovaná bitva. Ten tunel tu je a funguje, ale samozřejmě jedna stavba nemohla vyřešit všechny problémy.
Když jsme u Bohnic jako tématu článku, tak tam se od výstavby sídliště nepostavilo z dopravní infrastruktury zhola nic.
Pár staveb se sice postavilo, ale stále chybí ucelená infrastruktura. Věřím, že např. dostavbou D0 mezi D11 a D1 se situace na Černé Mostě a Spořilovské znatelně zlepší.
Na Spořilovské jo, ale na Čerňáku? To jste hodně, hodně naivní.
Ano, maximálně na pět let.
Vy pořád uvažujete, jako by počet aut v ulicích měl nějaký strop a toho stropu už jsme dosáhli. Ale to je velký omyl.
Myslet si, ze tunel Blanka, ktery usti do ulice V Holesovickach, tam znizi dopravu je trochu blba predstava. Kazdopadne podle scitani dopravy po otevreni Blanky realne doslo k znizeni hustoty premavky napr. na Magistrale.
Krátkodobě, protože nebyla provedena slibovaná opatření, která měla na otevření Blanky navázat, provoz na Magistrále i v dalších částech, kde s otevřením Blanky na chvíli klesnul, je dávno zpátky na hodnotách předtím nebo ještě výš. A oblasti kolem konců Blanky si to vyžíraj každodenně.
Lzete. Kdyz se podivate na scitani dopravy tak v roce 2000 jedzdilo po Magistrale vic aut nez dnes. ( a to v roce 2000 si mohlo dovolit auto mnohem min lidi a Praha byla min zastavana ). To ze Blanka nepomohla je mytus. Stejne tak pomohla Mrazovka. Na Horejsiho nabrezi je 1/2 provozu oproti tomu co tam bylo 20 let zpatky.
Celodenně možná, ale zajímavější je to ve špičce a to se magistrála ucpává stejně jako když Blanka nebyla…
Akorát, že V Holešovičkách doprava skokově narostla z 65 000 aut na 100 000+ denně :(.
Jak by Blanka mohla odstranit zácpy z Holešoviček, když hned následující úsek městského okruhu nestojí? Zkuste postavit jen část vodovodního potrubí a pak pozorujte, co se stane. Navíc aktuálně Blanka supluje rovněž neexistující úsek dálničního okruhu, opravdu je racionální se v takové chvíli divit, že je plná? Prakticky žádná silniční dopravní stavba v Praze není kompletní a když náhodou ano, tak po ní kvůli neexistenci dalších zásadních úseků klíčové infrastruktury jezdí mnohem silnější provoz, než na který byla dimenzována. Mimo Blanku je dobrým příkladem Štěrboholská radiála – má to i v názvu – radiála, ne dálniční okruh, kterým však reálně… Číst vice »
Bohničtí neobjíždějí ucpanou Zenklovu a Holešovičky přes Troju.
Pro ně je to zkrátka nejkratší cesta. Naopak teď budou objíždět Troju přes Zenklovu a Holešovičky a ztrpčovat život obyvatel tam!
„A až se autíčkáři reálně nikam nebudou v rozumném čase moci dostat, tak přestanou jezdit“ Co je rozumný čas? Má Praha vybudované rychlé kapacitní spoje do okrajových částí města? Realita je taková, že autem např. z Břevnova do Bohnic jste mimo špičku za 15 minut. MHD je to 2-3x přestup a 1h15min ( mám reálný příklad ze svého okolí). Bohnice jsou přesně ten příklad, kde nejezdí ani lanovka, ani tramvaj a ani metro. A takových čtvrtí má Praha tuny. Vaše omezení se dotknou jediné veřejné dopravy do tych čtvrtí, která jezdí po stejných silnicích jako auta. Váš plán by ta… Číst vice »
Kdyby neexistovala ta alternativa „v nejlepší případě 15 minut autem“, tak bude větší tlak na MČ i magistrát, aby rychleji zprovoznili lepší dopravní obslužnost čtvrti pomocí MHD a nesedali jen do aut protože „jinak to nejde“, akorát tím všichni ve špičce násobně prodlouží svoji jízdní dobu, neboli tragedie obecní pastviny. Sever a západ města jde propojit rychleji, ať už to bude lanovka, tunelbus, bus přes most anebo nová tramvajová linka a nebudete muset jezdit metrem přes centrum tu aktuální hodinu+. Mezi většinou dvou libovolných bodů v rámci Prahy se dá dostat tou MHD pod hodinu a mělo by to tak… Číst vice »
Pro tu polovicu vasich napadu jako tunelbus a bus pres most by stejne musela existovat tato alternativa v podobe tunelu a silnic.
On ale tunelbus být může, minimálně to si bohnicti vyžadovali než bude tramvaj, minimálně by to ale musel někdo odřídit.
Ten tlak by toho opravdu hodně vyřešil, viz koleje na letiště nebo SOKP.
Takže pokud někde žijí agilnější občané nebo mají aktivičtější radnici (Troja, Praha 6…), tak si vyřvou si či prolobují si nějaké dopravní omezení na tranzitu, které ale znamená přeliv problému do sousední oblasti.
Jsou občané žijící podél Trojské více než ti, kteří bydlí podél ulice K Pazderkám, Čimické nebo Zenklově?
Jak píše TSK, nevím jestli tohle je systémové řešení. Co když si prosadí něco podobného i občané z těch postižených ulic?
ale i místní čuramedáni budou stát v těch kolonách pokud budou chtít ject domů, ne?
Tak to bude jako s modrýma zónama, ty přece taky začaly jako řešení parkování na Praze 1 a dneska je mají kdejaký mezipůlky (a to nemyslím jen okraje Prahy ale i okresní města)
Tak se zácpy natáhnou tak, že někteří konečně začnou uvažovat o přesunu do hromadné dopravy (ať už na celou cestu nebo na její část), o tom, že vezmou práci blíž k bydlišti, i když bude třeba o chlup hůř placená. Nebo že se domluví na spolujízdě, třeba s vysazením části posádky na nějakém uzlu kapacitní veřejné dopravy po cestě… Problém s „řešením“ problémů s kapacitou ulic zvyšováním kapacity ulic pro auta je v tom, že vám prostor ve městě dojde daleko dřív, než vám dojdou lidi, kteří ještě můžou do aut taky přesednout… V USA a Kanadě s touto taktikou… Číst vice »
Chcete bohorovně uměle omezovat lidi tak, „že vezmou práci blíž k bydlišti, i když bude třeba o chlup hůř placená.“? Kdysi byla české ekonomice, respektive zaměstnancům, vytýkána nedostatečná mobilita. Dnes už jsme zřejmě vybudovali dostatečný blahobyt…
Jen uvažuju realisticky. A realita je taková, že pokroky v rychlosti dopravy dlouhodobě a celosvětově nevedou k tomu, že by lidi v průměru jezdili do práce kratší dobu, ale k tomu, že si hledaj práci dál a dál od domova (nebo se stěhujou dál a dál od práce). Říká se tomu Marchettiho konstanta… A zároveň platí, že dneska prakticky veškerou dopravu na delší vzdálenosti (veřejnou i automobilovou) dotujeme z eráru ať už přímo, nebo tím, že jí odpouštíme platby za spoustu externalit. A jsem přesvědčenej, že tohle dotování bychom měli snížit, protože jede do značné míry na dluh. To s… Číst vice »
“ Chcete bohorovně uměle omezovat ”
Naopak je uměle víc nekrmit.
Jako sorry, ale silnice ve městě nejsou přirozené, nikdy nebyly a nikdy nebudou. Jsou výsledkem sociálního plánování, ať se vám to líbí nebo ne.
Fakt jsou ty priklady z Kanady a Spokojenych statu aplikovatelne u nas, co do poctu obyvatelu v dane aglomeraci zijicich?
Nevim, jen se ptam.
Tyhle veci prece neskaluji v nejake prime umere k poctu obyvatel nebo k hustote zalidneni. (Pro zcela abstrahuji faktor vubec existence jakekoliv zakladni site kapacitnich silnic.)
Podle mě jsou. Ne tak výrazné a jasné, ale principiálně podobné příklady jsou i v Evropě ve městech našim výrazně podobnějších. Plus ta americká města před vybouráním značné části center pro stavbu dálnic a parkovišť vypadala těm evropským daleko podobněji, než si často myslíme… Včetně rozsáhlých tramvajových sítí, atd.
Ony se ty poučky tváří jako něco extra, ale jde nakonec jen o projevy obecných tržních zákonitostí. Ze se trh někdy chová proti “zdravému rozumu”, je všeobecně známo…
A často je to jen tím, že onen „zdravý rozum“ nebere v úvahu nějaký více či méně skrytý parametr.
Nebo to dojde k vězňově dilematu a/nebo tragédii obecní pastviny…
Systémovější řešení? Třeba nabídnout obyvatelům Bohnic nějakou novu dopravní cestu směr levý břeh? Že oni nechtějí? To je pak každá rada drahá. Asi holt někdo bude muset učinit rozhodnutí.
Nemyslím si, že by nechtěli. Podle mě by to většina uvítala (lanovku/tram/D0). Vždy se ale najde pár křiklounů, kteří tu mlčící většinu zastíní.
Předpokládám, že první den zkolabuje Čimická, což je ulice zajišťující dopravu pro asi 40000 lidí (celkem rozdíl proti nějakým 1200 obyvatelům dolní Troje – 17100), a semafory se vypnou. Stejně jako to kdysi bylo s instalací zákazu vjezdu.
Přesně. Ono totiž ti „dopravní pseudoodborníci“ typu OMHrubeš vymýšlející závory a podobné nesmysly vycházejí většinou z nelogického předpokladu, že ty lidi cestující proto, že je to baví, ne že musí. A do MHD přesednout moc nejde, její kapacita je už leckde na hraně. To by se musely omezit všelijaké ty kroužící midibusy pro 2 lidi, aby ti šofěři z nich mohly jet s kloubákem na páteřní lince
Problém v přesunu není v kapacitě MHD, ale v lenosti a pohodlnosti těch, co jezdí těma autama. Stejně má každý v té koloně v ruce telefon, tak mu to ubíhá rychleji a asi zas tak nevadí.
tak jim nabídněte pohodlnější variantu….
Ta alternativa by nutně nemusela být pohodlnější než vlastní auto, ale musela by mít nějakou jinou „přidanou hodnotu“ (třeba rychlost nebo variabilitu směrů). 144+177+200 vůči autu nic moc nenabízí. Samozřejmě se nedá předpokládat, že sebelepší MHD vytáhne z aut všechny, ale ten počet aut z Bohnic by byl nižší, kdyby k nim byla nějaká atraktivní možnost volby.
Asi zalezi, cim jezdite. Ja po Praze jezdim typicky na stojaka a kdyz mam stesti, tak aspon nestojim na noze nekoho jineho.
V aute ma clovek to misto k sezeni jisty.
To jo, ale zase se musí věnovat řízení a koho by to bavilo poskakovat v pražských kolonách po městě. Já jezdím na stojáka jen v něterých úsecích, jinak můžu klidně sedět, číst si nebo pracovat a nechat se dovézt na místo profesionálním řidičem. Problém je, že když jen pár procent lidí si zvolí pohodlnost sedět na svém vlatním sedadle v autě, tak je rázem ucpaná celá ulice a přitom by to odvezl jeden bus nebo tramvaj navíc.
Časem bych zrušil i tu MHD, ubylo by silnic a lidé by neměli být líní a měli by chodit pěšky, nejlépe pouze v okolí svého sdíleného bydliště… Stejně má každý v autobuse v ruce telefon…
Přesně tam směřují „patnáctiminutová města“.
Tak hlavně by se pro silnější proudy musely konečně místo dalších silnic zlepšovat a rozšiřovat kapacitní kolejové trasy (tramvajové tangenty, zrychlení a zkapacitnění železnic do sídel za hranicemi Prahy), což je pořád jaksi v pozadí.