Praha se pochválila za rekonstrukci Barrandovského mostu. Opravy chce zkrátit o rok
Zatěžovací zkouška Barrandovského mostu. Foto: Pavel Švestka, s.r.o.
Děkuji všem hrdinům rekonstrukce, uvedl náměstek Hřib. Město má velké plány s betonem UHPC.
Možná tam má Hřib překlep, projektant silničního řešení se jmenuje Hrdina a mělo tam být velké písmeno.
Ty hispsta-insta fotky vypadají jako focené na nějakou krabičku od mýdla. To se TSK prezentuje takovým odpadem? Nebo je to přefocené z prezentace a znamená to, že nejsou schopni poskytnout ani press-kit?
„Na severním mostě nebudeme používat vůbec izolaci“
Aby toho v budoucnu nelitovali… Jedna věc jsou skvělé vlastnosti materiálu, druhá věc je technologická kázeň, napojení pracovní spáry, dodatečná opravitelnost atd. Nebo taky, že se ty vlastnosti v budoucnu ukáží jako ne zas tak skvělé. Radši bych se pojistil proti chybičkám.
Jestlipak do toho betonu současný primátor taky něco uložil jako to učinil primátor Bém po opravě Karlova mostu?
https://www.praha.eu/public/e4/3f/5d/739835_45899_konec_rekonstr_km_bem.jpg
A nebyla to jenom obyčejná poslední kostka
https://www.praha.eu/public/e1/bc/49/739986_45913_km_reko_konec_13.jpg
Aha, a na to zpoždění od Porru se jaksi taky zapomnělo? Takže taky vlastně hrdina.
Myslím si, že pochvala je na místě ale jen pro ČVUT.
Myslíte to v první fázi, kdy se zjistilo, že je špatně provedený projekt kvůli nedostatečnému průzkumu stavu mostu před rekonstrukcí? Za to PORR nemůže.
Druhá fáze proběhla skutečně až překvapivě hladce.
To se tady probíralo už 100x – porr žádné zpozdění neměl, prodloužení prací zpusobili zásadní změny projektu za pochodu (např uhpc beton místo klasického, o čemž bylo rozhodnuto až po VŘ, tesně před začátkem oprav) a také horší stav mostu s kterým se nepočitalo.
Rekonstrukce byla dobře připravená. Když to fungovalo, tak bych to neměnil, zkracovat na jednu sezonu je zbytečné riziko.
Uzavírku celého severního mostu si moc neumím představit. Teoreticky by se mohl vejít provoz 2+2 na jižní mostovku, ale stejně…
Počítám, že by se zase uzavírala vždy jen polovina jednoho mostu, ale stihly by se během sezóny obě poloviny.
„Děkuji všem hrdinům rekonstrukce“
Bože, kam na to chodí? Jako že se děkovalo zdravotníkům, a jiným v době Covidu jsem chápal, ale tohle?
Ono děkování ne každý považuje za samozřejmost, i když splnil úkol podle zadání. Lidskost a zdvořilost je vám asi cizí.
Tohle dostávají zaplaceno:-)
Kyjev: děkujeme hrdinům války
Praha: bitva o výtoňský most..
Jako každodenní uživatel mostu musím říct, že připraveno to bylo fakt perfektně. Na tuzemské poměry velmi netradičně navazující a téměř neobtěžující. Za mě dobrá práce! 👍
Kéž by více staveb v tuzemsku mělo takový švuňk… 🙏
Jmenovitě vyberme třeba největšího správce železniční infra… 🤭☹️
Vážně má most jen tak malou zatížitelnost? Cituji: „Most má plnou zatížitelnost 32 tun.“
Takže stačí jeden 40 tunový kamion a celý most je v háji a zkroucenuý a už se tam nevejde ani jeden pěší či cyklista? 😀 😛
To mi taky přišlo jako kravina.
Není to 32 tun na metr čtvereční?
Anebo tam vypadly nějaké nuly.
32 tun na metr čtvereční, to máte 320 kN/m2. To je úplný nesmysl, pro představu by to znamenalo 4 m vysoký ocelový ingot na každý čtvereční metr.
Pro výpočty mostů se v nejzatíženějším pruhu počítá s 9 kN/m2, plus tam jsou pohyblivé dvounápravy o tíze 600 kN. V méně zatížených pruzích je to odstupňované.
32 tun je celkem běžná zatížitelnost. Samozřejmě se to ztratilo v překladu do novinářštiny, 32 tun je normální zatížitelnost (pak je ještě výhradní, tj. „jediné vozidlo“ a výjimečná). A to číslo opravdu neznamená, že to po přejetí takto těžkého vozidla spadne. (To nespadne ani u výjimečné, kde to číslo bude třeba 150 tun.)
Na tom mostě stejně nemají co dělat vozidla nad 12 tun (kvůli omezení na Jižní spojce). V obecném kontextu je 32 tun celkem běžná zatížitelnost. V principu to číslo označuje, že by na něm mohlo stát vcelku neomezené množství 32tunových vozidel.