Praha schválila VRT trať na severu města. Podmínkou je nový terminál a sporná spojka na Všetaty
Líbeznická spojka. Foto: IPR Praha

Proti Líbeznické spojce se staví především samotné Líbeznice.
Proti Líbeznické spojce se staví především samotné Líbeznice.
K tomu Terminálu Sever a celému okolí Letňan se věnuje velmi zajímavá přednáška z Campu: https://youtu.be/jIP4-jOq7_I?si=lCgSb7x7xLFLlE0m
vono pro mnoho z nás není tak podstatn=, zda o 10 minut dříve, ale také to, za kolik ???
Kolenovrt může vždycky sednout na kolo a jet zadarmo.
České „VRT“ bude paskvil občas jedoucí 200 a jinak 130… a v takovém systému si příplatek nikdo nedovolí ani navrhnout.
Celou dobu mluví o VRT, ale ta trať se klikatí ve stylu té současné. Takže zase nic.
VRT se všude staví kvůli rychlé přépravě. V tomto případě se někdo z toho snaží udělat trať pro všechny. Takže místo rovné čáry bude vlnovka a časy budou narůstat. Neřikejte tedy tomu VRT. Dehonestujete tím význam té zkratky!
Škoda, že se stejně netrvalo na zapojení Čelákovické trati (a dále na MB a Liberec) u východního terminálu. Takhle ty dvě tratě budou pár set metrů od sebe bez napojení.
Ministr dopravy Kupka jako ukázkové NIMBY?
Zastupitelstvo obce Líbeznice : https://www.libeznice.cz/zastupitelstvo
Jak asi hlasoval zastupitel: Mgr. Martin Kupka?
Shodou okolností toho času ministr dopravy mající téma VRT jako jedno ze svých hlavních?
Těžko věřit tomu, že by „jeho zastupitelstvo“, kde ODS má 12 z 15 členů , hlasovalo jinak by sám on chtěl :
https://www.irozhlas.cz/volby/komunalni-volby-2022/libeznice-538442
Jeho chování je naprosto skandální.
A trať 070 se stále počítá, že bude modernizována pro rychlé spojení Pha-Liberec ?
Pha Liberec má být vedená přes Lysou (vsejanska spojka). Aby to vedlo po 070 musela by se asi postavit úplně nová stopa od Všetat po Bolku a to ekonomicky nikdy nevyjde.
a proto se v MB začalo stavět nové nádraží, Zřejmě pro oklamání Putina
Zatím jen budova, právě protože provoz ve stanici výhledově poklesne.
jistě, zustane zachován a pro trat mšeno sobotka, která bude ovšem rafinovaně zrušena
Myšlenka použití výjezdu VRT pro zlepšení napojení ve směru Neratovice dává smysl, to je bez debaty. Otázkou ale je, proč tu spojku stavět až u Líbeznic? Osobně bych za zajímavější možnost považoval postavit spojku od terminálu Praha sever VRT k Třeboradické teplárně. Mezi výhodami této alternativy je menší cena, protože odpadne stavba rozpletu (spojka se napojí místo odvratů v terminálu Praha sever) a nebude potřeba nový terminál u Líbeznic (použije se žst. Měšice). Další výhodou by byla vyšší kapacita na VRT, protože vlaky do Neratovic opustí VRT už na terminálu Praha sever, místo toho, aby potřebovaly ještě kapacitu k rozpletu… Číst vice »
Když jsem to četl tak při investičních nakladech 5.9 mld za tunel a dalších provoznich nákladech to skoro vola o prověření nulové stavební varianty – tj zestatnit a vykoupit pasmo domku kolem vrt trati. Nebot toto je budget na 1000 domu za 5.9 mil. A tolik jich na 3km urcite nebude…
Nemovitosti se vykupují za násobky (více než 100%) tržní hodnoty. Například u stavebních pozemků to v případě D0 Běchovice – D1 je asi 150%. V okolí Prahy není hodnota nemovitostí tak nízká. Už jen pozemek bude třeba za 8 milionů a stavba samotná za pár dalších. Takže varianta výkupu všeho dotčeného je extrémně drahá. Nemluvě o tom, jak určit, který pozemek je ještě dotčený a který už ne? Zvláště co se hluku týká? Velmi těžko.
Proc se nebudujou tunely na 320 taky?
Silniční jsou na 80, vic lidské tělo nemůže přežít
Náklad
Protože budou i pro nákladní vlaky, které tak rychle nejedou. Čím větší rozdíl rychlostí, tím nižší kapacita trati.
Je to kvůli nákladům. Krušnohorský bude nákladní a středohorský částečně nákladný. Pro náklady je max rychlost 200 v tunelu.
Další věc je, že rychlejší vlaky potřebují víc volného prostoru kolem kvůli proudění vzduchu a tak, takže cena se zvyšující rychlostí exponenciálně stoupá
„A po povrchu nad tunelem by kolem obce pravděpodobně měla vést i Líbeznická spojka, což může být důvod, proč se obec staví proti. Kapacita Líbeznického tunelu totiž neumožňuje vedení regionálních vlaků společně s VRT i kdyby se realizoval tunelový rozplet tratí.“ A ty „regionální“ (ve skutečnosti příměstské vlaky z Mělnicka do Prahy) vlaky tedy pojedou kudy? Jako by Mělnicko nemělo také mít nárok na přínosy z toho úseku. Při jakém počtu VR-vlaků směr Ústí by se tam přiměřený počet příměstských vlaků ještě vešel a při jakém už se nevejde? Je ironií, že vlaky směr Mělník by se tam na poměrně… Číst vice »
Do Mostu VRT a Mělníka courák, takže na mezinárodní VRT bude překážet pomalej vlak?
Já tam vidím psane v návrhu vlaky linky R43, to přece nejsou couraky ale rychlíky. Nebo to čtu špatně?
Nevěřím vlastním očím. Už jsem nevěřil že tuhle spojku někdy uvidím v plánech. Teď jenom doufat že se jí i někdy dočkáme.
Naše generace se nedočkají ani jednoho
To musíte taky napsat svůj věk, aby ten váš komentář měl alespoň nějakou vypovídající hodnotu. Kdo má vědět, co je „naše“ generace?
Mě bude 40. A věřím že se po vrt dřív než umřu opravdu ještě jednou svezu. Ale tohle se stejně nestaví pro nás ale naše děti.
Mě bude 33, omezil jsem buřty, pivo a přestal kouřit, chci se totiž po VRT opravdu alespoň jednou svézt 🙂
30 obcí to chce a Líbeznice to nechtěj,jak to asi dopadne…
Pokud to dopadne tak, že jedna obec to bude „blokovat“, pak by nikdo z téže obce neměl mít morální právo mít výhrady k podobnému přístupu „1/30 občanů/obcí“ z jakékoliv jiné části republiky“ při výhradách (nejen) vůči VRT.
Jakože když můj starosta něco blokuje, tak nemám morální právo ho za to kritizovat, protože jsem ze stejné obce? Co je to za blbost?
Spíš by měl stát vystupovat v roli soudce co má poslední slovo, a takovéhle spory rozsoudit. V tomhle případě by Líbeznice pravděpodobně ostrouhala a musela dráhu chtě-nechtě akceptovat.
Ta spojka je sporná jen proto, že by znemožnila Kupkův tunel. Ale za to by umožnila napojení Neratovic. Kapacitně je to myslím v pořádku protože na tomto úseku nebude maximální rychlost.