Tramvajový boom v Praze pokračuje. Radní schválili přípravu nové tratě z Dědiny k nádraží Dlouhá Míle
Terminál Dlouhá Míla, vizualizace. Autor: AFRY a Pavlíček Hulín architekti
Součástí zhruba kilometr dlouhého úseku tramvajové tratě bude i tramvajový most přes Pražský okruh.
Ja chci metro ke mne domu. KE MNE DOMUUU
Kde je problém? Zakup nářadí a začni kopat! V Londýně budou za pár let vyřazovat vozy Picadilly line, ty jsou výrazně menší, než kontinentální, takže se ani tolik nenadřeš 😀
„Na budoucí trase je už v současné době státem vybudovaný most přes Pražský okruh z 90. let. Přestože přes něj tramvaje nikdy nejezdily, nebude asi možné jej použít a bude nutné ho zbourat a vyřešit přemostění jinak,“ říká Hřib.
Zdroj: https://www.idnes.cz/praha/zpravy/terminal-dlouha-mile-sidliste-dedina-tramvaj-projekt-letiste.A230726_738369_praha-zpravy_juan#utm_source=feedly&utm_medium=feed&utm_campaign=prahah&utm_content=main
Ten most pres Evropskou ma vazne sirku 8m stejne jako tram. trat…
Předpokládám, že všechny vlaky na letiště tedy zastaví i na Dlouhé Míli. Tam má být parkování jak pro letiště, tak i běžné P+R do města?
No paráda, ještě tramvaj do Berouna a Správa železnic nebude mít co žrát. 😀
Do Berouna říkáte…a nemohla by vést přes Liteň?
Že bych pak nemusel daleko domů…
Tam bude depo metra co bude končit v Řitce.
Tak si říkám, jestli tu tramvaj neprodloužit až na letiště, a nejen k terminálu 3, rovnou. Jistě, po vybudování vlaku bude trošku dublovat trasu, ale zas úplně zbytečný to není. A třeba po stavbě estakády do Bohnic to může získat slušné využití, neb tramlinka Letiště – Dejvice – Podbaba – Bohnice – Kobylisy – … by zajistila lidem přímé spojení, nehledě na spojení Severního Města s Prahou 6. Ono při cestách s kufrem nebo těžkým batohem se úplně nechce zbytečně přesedat.
Tramvaj na Letiste by smysl mela, ale musela by se stavet v tunelu, coz neni uplne dobre, nebo baterive vozy a resit umisteni telesa trati. Lepsi tedy pockat na stavbu zel. trati. I kdyz protazeni az ke staremu Letisti nic nebrani. No, me napadlo podobne vyuziti, ale s vlakem, jeste kdyz se mluvilo o druhem letisti a v Milovicich bylo opustene letiste po rusacich, tak linka Kladno-Letiste-Dejvice-Vysocany-Lysa-Milovice, ale pote co Milovice byly polidsteny a druhe letiste padlo (resp. zaclo se uvazovat o Vodochodech), tak Kladno-Dejvice-Holesovice-Liben-Terminal Vychod s tim, ze z Holesovic, by mohl vlak na Wilson… O vlak mi slo… Číst vice »
Udf, ještě, že v Tallinnu to nevěděli a tak mají na letiště úplně normální pozemní tramvaj s dráty….
Také v Toulouse, Bergenu apod.
Ja s tim problem nemam, jenom mi to prijde zbytecne, kdyz se planuje zel. trat. a musela by byt v tunelu…
Ještě že jim to ve Švajcu zbytečné nepřijde…
Wow, to vypadá jako Pařížské RER B. Tam mimochodem na Charles de Gaulle jezdí tahle linka v podzemí(nehledě na TGV a jiné.)
O plánovaném letišti v Milovicích čtu poprvé. Naopak mám druhé letiště dlouhodobě spojené s Vodochody/Odolenou Vodou(terminál by byl stejně jako dnes odsud, ostatně tam něco podobného už je minimálně 35 let, i používání těch dalších si pamatuji až po zařazení do PID.) Já zas někdy uvažoval o vlaku, nebo tramvajích právě kvůli tomu. I když nevím, jak vlak napojit v Praze.(Od Kralup stačí jen opravit a upravit bývalou vlečku do Aera.)
Vsak take letiste v Milovicich vuci Odolene Vode nemelo sanci ani na papir…
I do Odolene Vody se planuje tram. trat., resp. se uvazuje o prodlouzeni trati od Zdib.
Zel. trat mozna spise od Cakovic, Mesic, Predboje, bylo by to zrejme rychlejsi nez pres Kralupy… nebo odbocku plan. tram. trati…
Tak Odolka by zasluhovala tu trať vybudovat rovnou. Už teď to busy úplně nezvládají(respektive chce to klouby ve špičce). Ale myslím, že dřív si to vyřvou Líbeznice.
Jednim z hlavnich argumentu, proc nestavet metro na letiste bylo, ze to bude moc klikaty a dlouha cesta. Tak tam pojede paralelne k te vlecce (zvane rychlodraha) ještě klikatejsi tramvaj a cestovni doba na první stanici metra bude ještě delší. Bravo ☹
Problém byla kapacita a smysl. Jako to, že má být klikaté přes Motol/Petřiny vzniklo kvůli tomu, že udělat to jen pro Evropskou by bylo drahé s ohledem na užitek. V zásadě by to nebylo o ničem jiném, než všechny regionální busy skončí na Letišti a odtamtud lidi pojedou metrem. Otázka je kolik, a Evropská samotná nevygeneruje dostatek lidí, aby se tam metro v nějakém rozumném intervalu udrželo. A ukončit metro někde dřív(patrně na Dejvické), s tím, že jedno za 20 minut, možná za 10 ve špičce, pojede na letiště, je prostě blbost.
No, regionalni busy by spise koncili na terminalu Dlouha Mile, ale metro by neobslouzilo Kladno…
kapacitne by ale metro bylo zbytecne, jezdil by tam tak kazdy 5-6 vlak…
A není ono tmetro kapacitně a cenově „poněkud“ jinde než tramvaj?? U metra budete řešit úroveň obsazení 5vozové soupravy a kolik se jich musí zkrátit/vypustit aby to nebyl totální overkill s takovou kapacitou každých 5 minut??
Jako samozřejmě by bylo pěkné jezdit rychle a bez přestupu úplně všude, tak aby to měl každý na letiště bez přestupování, ale to není v reálných možnostech…
Ten název pod fotkou zní lépe “ Terminál Dlouhá Míla, vizualizace. “ 😀
To dle mě vypadá moc zajímavě. Jen tak dál!
V budoucnu….aneb kondicionál 🙂 V řiti a ne budoucnu. S těmito panáky, co ani netuší s jen rozhazijí bezkoncepčně cizí peníze.
Tak naštěstí jste nám to vysvětlil. Děkujeme … tak zase zpátky na novinky
Příběh z nerealizované alternativní reality. Z Nádraží Veleslavín vyjíždí metro na povrch a jede Evropskou po zastávkách Divoká Šárka, Dědina, Dlouhá míle na Letiště Ruzyně. Nevěřím, že by to nebylo levnější a efektivnější než trolejbus, tramvaj a vlak dohromady. Tunel do centra má metro již postaveno.
Noční provoz by se mohl zajistit buď jen tím povrchovým spojem Letiště Ruzyně – Nádraží Veleslavín nebo třeba nočními (elektrickými) busy.
Btw, nemám nic proti modernizaci tratě Praha-Kladno.
To je už bohužel nesmysl. Ražení přístupových tunelů, budování výhybek, tedy výluka metra odhadem aspoň na dva roky. Na tyto úvahy je už pozdě.
Musel byste podel Evropske, a pak od krizovatky resp. pred ni uz pod zem, nebo prudce stocit k Padesatniku a od tamtudy pod zem. Navic byste zasahl do PP Sarka-Lysolaje. Pro Prahu ok, pro dojizdejici uz tolik ne, chybi vam pak trat od Kladna, kterou tak jako tak potrebujete natahnout do centra, tudiz je lepsi to spojit do jednoho projektu. Navic metro by muselo jezdit po min. 15min., silnejsi provoz je zbytecny, v centru pak na nadrazi musite s kufry pres prestupy k vlaku. To sice planovany vlak take nedava (Masarykovo vs. Wilsonovo), ale bude to v dochazkove vzdalenosti ev.… Číst vice »
Pane Šindeláři, nejsem si úplně jist, jak pochopit nadpis. Most přes Pražský okruh se využije ten stávající, který už tam je mnoho let k dispozici pouze pěším a cyklistům nebo se bude stavět nový a ten starý se zboří, aniž by se kdy logicky použil. Děkuji.
https://mapy.cz/zakladni?vlastni-body&ut=Nov%C3%BD%20bod&uc=9g5XNxXyJe&ud=Pra%C5%BEsk%C3%BD%20okruh%2C%20Praha%2C%20Hlavn%C3%AD%20m%C4%9Bsto%20Praha&x=14.2952708&y=50.0901233&z=19&base=ophoto
50.0899572N, 14.2956375E pro jistotu přidávám polohu
„Na budoucí trase je už v současné době státem vybudovaný most přes Pražský okruh z 90. let. Přestože přes něj tramvaje nikdy nejezdily, nebude asi možné jej použít a bude nutné ho zbourat a vyřešit přemostění jinak,“ říká Hřib.
Zdroj: https://www.idnes.cz/praha/zpravy/terminal-dlouha-mile-sidliste-dedina-tramvaj-projekt-letiste.A230726_738369_praha-zpravy_juan#utm_source=feedly&utm_medium=feed&utm_campaign=prahah&utm_content=main
každá tramvaj asi dobrá, jen mi přijde, že se tramvají po poli naplní virtuální KPI politiků a ti pak budou mít menší motivaci stavět tramvaje v oblastech, kde skutečně žijí lidi (Bohnice, JM)
Bohnice by samozřejmě byly lepší, ale tam je problém nimby. A polovičaté řešení s jednou trasou z Kobylis ke Krakovu přímo bez zaokruhování přes Odru a Zhořeleckou přinese málo výhod (počítá se například se zachováním linky 200, viz: https://pid.cz/o-systemu/rozvoj-linek-2022-2032/).
Oni jim tam tu dopravu ještě nezkrouhli?
Akorát by jich vic přesedlo do auta a tramvaj by se už vůbec nepostavila
Tam mě to trasování taky hlava nebere, že tu TT v Bohnicích ženou ulicí K Pazderkám, když mohla 100 metrů východně od zastávky Dunajecká odbočit z ulice K Pazderkám do ulice Hnězdenská a vést jí na západ až k centru Krakov a do budoucna by pokračovala rovně Mazurskou ulicí. Tak by TT obsloužila mnohem víc Bohničáků. Jižně od ulice K Pazderkám nic není!!!
https://metroprojekt.cz/public/files/gallery/185/tt-bohnice-podhori-prehledka.jpg
Díky. Ta šikana mezi ulicí Mazurskou a K Pazderkám je tam skutečně k ničemu.
Kdyby trať pokračovala z Mazurské ulice rovně ulicí Hnězdenskou, tak by to bylo fakt super. Takhle je to promarněná šance na skvělou obsluhu Bohnic tramvajemi.
Místní politici na Praze 8 i lidé ze sídliště se tramvaji do Bohnic brání. Mě by se líbilo přímé spojení z Bohnic do Dejvic (tramvají nebo alespoň lanovkou).
Jo, jo – tramvaj je přeci toxická, zato výfukové plyny aut a autobusů jsou tak voňavé.
Naopak je vhodné postaviť električkové trate do polí, ak sa tam niekedy počíta s ďalšou výstavbou (obytnou / komerečnou / …). Teda, neviem či sa bude stavať v tesnej blízkosti letiska niečo iné významné, než „len“ terminál Dědina, ale skončiť 500 metrov pred významným dopravným terminálom by bola chyba.
Souhlas, tratě je dobře postavit co nejdřív, dokud to nejde blokovat. Akorát po nich nemusí jezdit zbytečně moc tramvaji, dokud to není potřeba.
Tak mi to tak lehce připomíná vtip, kdy se Američan, Japonec a Čech baví o stavění tunelů. Američan říká: Když my stavíme tunel, začneme na obou stranách a setkáme se uprostřed s přesností na jeden centimetr. Japonec říká: To nic není, když my stavíme tunel, začneme z obou stran a sejdeme se s přesností na jeden milimetr. A Čech říká: To vůbec nic není, když my stavíme tunel, začneme z obou stran. A když dá Pán Bůh, tak se sejdeme, a když nedá, tak máme dva tunely. 😉
Typičtěji česká verze je, že výsledkem je sice jenom jeden tunel, ale ne ten postavený.
Nebo jeden tunel s přesností 1Kč.
Američan, na centimetr? Aha, tak to se nestalo.
Tak jestli i tohle je prioritnejsi nez tramvaje nebo aspon plnohodnotne trolejbusy na Jiznak a sirsi okoli, tak uz fakt nevim.
Holt ODS na Praze 4 preferuje parkoviště a proti vůli mč se nedá udělat zhola nic. Jediná možnost je u příštích voleb lépe volit.
Tak ať se to naprojektuje tak, aby to nebylo na úkor parkovací kapacity.
To ne všude lze. Ono by stačilo, aby lidi neměly v rodině 2 auta na zónách.
Lze. Stačí postavit parkovací dům, či podzemní parkoviště, které by zabraná místa vykompenzovalo. Až se bude takto uvažovat, místní nebudou proti.
PS: To jsou externality, které jsme si zvykli do stavby TT nezahrnovat.
PPS: Je to nepříjemné, co píšu, proto počítám, že dostanu hodně mínusů.
Nechcete ho tam hned postavit a provozovat?
Např. součástí projektu právě budované TT na Dědinu je i parkovací dům, takže zrovna na externality spojené s auty se docela myslí. ‘Problém’ je, že znovuobnovením TT v ulici Budějovická by se z šikmého parkování stalo podélné, což by vedlo k zhruba čtvrtinovému úbytku parkovacích míst na této třídě, o čemž mčp4 nechce ani slyšet. Chápu, že pravděpodobně razíte názor “parkování není nikdy dost”, ale 1) realizací této tratě se výrazně zatraktivní mhd v dané oblasti, což je pro město žádoucí a 2) po změně nebude na této ulici parkování o nic míň, než je na podobných pražských třídách zvykem.… Číst vice »
Tak, tak – čistá pravda – někteří bezmozcí politici nikdy nepochopí, že veřejná doprava dokáže vyřešit většinu místních problémů se spojením a navíc ULEVÍ od smradlavých aut, co lidem otravují život.
Kdybyste se lépe učil, tak byste psal správné i ve slově neměli, a měl byste taky dvě auta.
Tak šlo by zrušit jízdní pruhy a ta auta tam trvale uvěznit. To by byl ultimátní power move 🙂
Ne všude by je to uvěznilo. Na Pankráci jsou ty jízdní pruhy čtyři. (A paralelně s tou ulici je magistrála). Stejně to P4 blokuje
Jen se pak modlete, aby někdo při oslavách konečného vítězství netrefil někoho ohňostrojem. Jiného by pak totiž mohlo napadnout, že to auto není pro něj a pokud *jemu* nedoloží, že tam jede oprávněně, tak ho dál nepustí.
Ale my jsme mysleli *kokodák*, že to je kouř z oňostroje *kvok*. Nám *KDÁK* nikdo neřekl, že tam opravdu hoří!
Někteří aktivisté prostě musí být nejdůležitější instancí a rozhodovat absolutně o všem.
Proč uvěznit? Od 22:00 do 05:00 by mohli vyjíždět po kolejích…
To není tak těžké, zrovna na Pankráci vy se ty dva pruhy daly zkrouhnout na jeden s Tram+Bus.
Kvadratura kruhu? Mohli by to třeba postavit podzemně ne? A platit to bude kdo?
Nebojte…všechno bude.
Jen si holt budete muset nějakých 20 let počkat… 😀
Až odejde generace vypatlaných autíčkářských politiků.
Politici jsou přesně takoví jako voliči.
Ne, je to snazší. Plus tramvaje na Jižňák budou ještě nějakou chvíli čekat na zahloubení Spořilovské
Proč to tam nepostavil rovnou? Zatím pro obsluhu OC6. Takhle vznikne smyčka která bude za pár let zbytečná. Navíc bude muset být souběh tramvaje a 191 obojí vozící vzduch
Souběžný bus by se měl zrušit
V ktorom presne úseku? V úseku Anděl (Na Knížecí)–Petřiny–Divoká Šárka súbežnú linku nemá. V úseku Divoká Šárka–OC6 vznikne súbežná električka a v úseku K Letišti–Letiště bude súbežný trolejbus 119.
Akékoľvek prerušenie 191 bude znamenať prestup naviac napr. pre zamestnancov letiska jazdiacich z Petřin / Dědiny, i pre cestujúcich z centra (Anděla) na letisko.
Podobne mi vadí, že ukončenie 225 na Sídlišti na Dědině pridá prestup cestujúcim zo Staré Ruzyně na Veleslavín (nehovoriac o nevyriešenom vstupe z električky do metra na Veleslavíně).
Podle plánů tam má jet jen 26. 20 má končit pořád na Dědině. Jinak souběh 26 a 191 je vysvětlen tím, že ta tramvaj tam není vedená kvůli Sídliště Dědina, ale kvůli studentům dojíždějícím do Dejvic příměstskými autobusy (které budou končit na Dlouhé míli)
Pokud by tramvaj vedla k OC6 tak by krátké spoje 191 končily na zastávce Sídliště na Dědině a dál by jely jenom spoje na letiště bez závleku k OC6
Ne. 191 pojede přes nový most na Dlouhou Míli bez závleku a krátké spoje budou končit právě tam.
Zbytečná nebude – spíš to další prodloužení mělo být až na letiště T1,T2, T3 a smyčka.
Přesně tak, každá smyčka se hodí a v případě Dědiny navíc výhybky moc brzdit nebudou, protože by byly před/za zastávkami. Ale pokud by se někdy postavila tramvaj až za NDM, tak by bylo lepší tamní smyčku zrušit.
Je vidět, že máte pod čepicí.
Taky nechápu, proč, když není smyčka na konci tratě, ale trať pokračuje, tak že se zastávka neudělá mezi vjezdem a výjezdem ze smyčky, protože do zastávky tramvaj stejně brzdí, či se rozjíždí ze zastávky, takže jí křížení, přez které musí jet max. 15km/h nezpomalí?
Bude pak mít aktuálně budovaná smyčka Dědina nějaké využití? Staví se v celkem velkorysé podobě. Jestli by bývalo nestačilo něco jednoduššího provizorního, s tím že po prodloužení na Dlouhou Míli by se smyčka Dědina zrušila.
Pokud vím, tak za Dědinu se počítá jen s jednou linkou (26).
Jj druhá by měla jezdit na nádraží Ruzyně
S touhle tratí se nepočítá.
Ještě že tak…
A co ta Počernická? pořád nic?
Počernická je už dávno schválená, tam se připravuje ta přeložka vodovodu. https://iprpraha.cz/domains/iprpraha.cz/stranka/3445/tramvajova-trat-pocernicka
„…To bude součástí jedné stavební akce společně s realizací tramvajové trati. “ No a já se ptám, proč pořád nic 🙂
Místo tramvaje na Dlouhou Míly, kde nic není a vlak bude bůhvíkdy raději měli postavit tramvaj do Suchdola nebo do Bohnic nebo z Dvorců na Pankrác.
Co je to Dlouhá Míla?
No nic přece. Neexistující zeměpisný název.
To je ségra Tlustý Berty.
Ono se úplně nerozhoduje způsobem jedna trať ano, druhá ne. Prostě se Praha snaží tramvaje natáhnout všude co to jde a že to někde jde rychleji a někde pomaleji závisí na jednotlivých městských čtvrtích.
Přesně tak – bohužel ta nejpotřebnější propojení chybí nejen v centru – Nár. Třída – 28. října – Na Příkopech – Nám. Republiky + Václavák + Hlavák, ale i na okraji města.
Proč není tram. trať třeba v přejmenovávané Koněvově ulici, nebo v celé ruské ulici?
Chybějí desítky kilometrů TT.
To rozhodně. Tam bude tou tramvají taky někdo jezdit…
Rozdíl je, že někde tramvaje chtějí a někde ne. Tady proti tomu místní zajíci neprotestují.
Nechci být nepřejícný, ale už mi těch investic do infrastruktury na Praze 6 přijde nějak moc….
Ale to stěžejní – tunel na Veleslavín blokují co to jen jde.
Mně se vůbec zdá, že hlavní účel je sabotovat železnici.
Jasný postoj Prahy 6: Vlak strááášně moc fujky, ale tramvaj, trolejbus, sáňky … všechno je lepší.
Hlavně ta auta na Evropské nikoho ani v nejmenším neotravují, proti tiššímu a potenciálně i čistšímu vlaku.
Když ale bude někdo zarytě prosazovat povrchovou variantu, která je neprojednatelná, tak ať se pak nevzteká na řidiče. Je to jeho vlastní blbost.
Kulový neprojednatelná – prostě to vyvlastním a pošlu řízení tam, kde nejsou podjatí a je normální povrchová trať, jako všude jinde. Nevím proč by měli ŠMEJDI z Dejvic být něco víc, než ostatní.
Tam už tunel je – vyvzdorované metro A k obsluze obchodního střediska za Bořislavkou a oslabení úlohy železnice i tramvaje. Zbývá natáhnout dráty nad jednokolejku a doufat, že pro druhou kolej se nějaký skromnější tunel jednou vykutá, když je s ní na povrchu takový problém.
„obchodního střediska za Bořislavkou“
https://mapy.cz/s/baveredeto
Tohle je obchodní středisko!?
No…občas to tak rozhodně vypadá…
Bořislavka Centrum – pakoni.
Praha 6 dlouhodobě odčerpává mnohem víc investic, než jiné části Prahy. Asi proto, že odtud pochází hodně palalášů hlavně z ODS.
Takže místo aby na letiště jezdil jednotně jeden typ dopravy, budeme tam mít trolejbusy, tramvaje a vlak?
Ta tram je nesmysl vést až sem. Na Dědinu je to fajn
Trolejbusy tam budou pěknou řádku let před vším ostatním.
Vlak je definitivní řešení, ale nejnáročnější a časově nejdelší.
S tramvají až k T1/T2 se nikdy nepočítalo, uvažuje se ale o dovedení k T3 pro návoz zaměstnanců, studentů SOŠ a pro obsluhu terminálu vlak/bus/P+R Dlouhá míle (a jako bonus náhrada busů k Padesátníku).
Já jsem zvědav, co s trolejbusovou tratí na letiště bude, až tam jednou bude dovedena železnice. Jestli budou trolejbusové dráty demontovány, nebo zůstanou, ale změní se koncept dopravy (sólo vozy místo dvoukloubů).
Ve schváleném plánu linkového vedení se píše, že se tam nasadí 12m trolejbusy v intervalu běžné linky. Tříčlánkové solarisy se přesunou na linku 136/213, pokud to v té době infrastruktura umožní.
A udržovat troje dráty, z toho dvoje pro prakticky stejnou funkci, už se vyplatí. 🙂
V čem je problém? Má to společnou měnírnu, která by tam tak jako tak musela být. Údržba drátů není v kontextu DPP dramatická položka.
Hlavně trolejbus bude i linka 191.
Já tam studoval maturitní obor Obchodně provozní pracovník civilního letectví – 1998-2002 – bus 119 jezdil tehdy ještě od metra A – Dejvická neskutečně narvanej i v těch minimálních intervalech , teď po 20 letech je to už od metra z Veleslavína a narvaný je to ještě víc a i 2 min interval je nedostačující – proto tam dočasně stavěj ten trolejbus… tramvaj prodloužená až na zastávky K letišti (SOŠ, brána letiště) a T3/T4 by to znatelně odlehčila a bus 119-tedy nově trolejbus 119 by byl primárně pro zaměstnance T1/T2 a ty miliony turistů ročně.
Za mě určitě palec nahoru!!!
Mě zajímá, kdo by jezdil tramvají s delší trasou, když bude moct (trolej)busem přímo od metra Nádraží Veleslavín.
Zase o tolik delší to není, a hlavně ta tramvaj může být podstatně kapacitnější než autobus nebo stejně dlouhý drátobus.
jestli nebydlíte u metra Nádraží Veleslavín, tak cestou na/z letiště primárně řešíte počet přestupů a/nebo pohodlí cestou a nikoliv jestli je to o pět minut delší nebo kratší. Ale jasně, regionální aeroklub Viklef Hejvl Internešnl stejně nikdy neměl ambice se stát významnějším letištěm, takže občasný autobus nebo trolejbus pro těch pár pasažérů zřejmě stačí… nebo jak jste to myslel?
Kdo by jezdil tramvají bez přestupu, když můžete jet s přestupem trolejbusem? A jinak jsou doma zdrávi. Člověče zkuste používat to, co máte na krku – normální lidi chtěj bez přestupu dojet tramvají ideálně na letiště.
Na Dlouhé míli vznikne uzel pro všechny možné druhy dopravy. Já ten váš povzdech docela chápu – na Veleslavíně taky bude uzel tram-vlak(+metro). Nicméně, ta „stávající“ konečná na Dědině by pak byla poněkud nedotažená a za pár let bychom se tady ptali, proč nejede tramvaj až na Dlouhou míli. A nakonec – TT na Dlouhou míli nepovažuju za TT na letiště.
Ale tramvaj už teď pojede na Dlouhou míli. Akorát se tato bude jmenovat „Dědinská“ (či lépe Dědina, byť tam ta ulice je), zatímco název Dlouhá míle si po vzoru Bořislavky ukradne obchodní středisko s přestupní stanicí.
Ne, název Dlouhá Míle si ukradne nádraží…
No to je jednoduché.
Až se natáhne tramvaj, tak se zruší trolejbusy. Vlak se tam snad za několik staletí zavede, ale protože mezitím se už do Prahy zavede hyperloop, tak se obyvatelstvo bez nějakého letiště hravě obejde.
Takže se ten apendix na letiště zase vytrhá, a nějakou Ruzyni uvidí cestující obyvatelstvo nejvýše z R Praha-Rakovník-Chomutov.
Jako nevím, zda má smysl tam na pár let tahat dráty pro nesystémový trolejbus, aby se nakonec jezdilo logicky tramvají.
Proč by tam měl, u všech soudruhů, jezdit jednotně jeden typ dopravy?
Nesmysl je vést na letiště trolejbus a né rovnou tramvaj.
Ten trolejbus na rovině taky nechápu – ten má smysl tam, kde je kopec, který nevyjede tramvaj. Vyhozené peníze za dráty, které se mohli investovat do protažení na letiště.
Trolejbusy skončí jestli se postaví tramvaj…
Takže Praha bude nový Šalingrad? 🙂
Nikoli. Šóľnngradem zůstane Prno. My v Praze máme češtinu rádi a nikdy bychom jí slovem tak odporným, jako je šóľina, prznit nedokázali.
V Praze jsme měli elektrické dráhy, nepotřebovali jsme komolit německé Elektrische Linie.
a proto jsem si museli vypůjčit tramway 😉
Což je zase vypůjčené z dolnoněmeckého „traam“, což anglicky znamená „beam“, česky „trám“. Od trámů dřevěných, plechem pobitých, po kterých se jezdilo v dolech s vozíky.
A když půjdeme dále, dojdeme k féničanům:
The term came from the classical Latin electrum, ‚amber‘, from the Greek ἤλεκτρον (elektron), ‚amber‘.[1] The origin of the Greek word is unknown, but there is speculation that it might have come from a Phoenician word elēkrŏn, meaning ‚shining light‘
https://en.wikipedia.org/wiki/Etymology_of_electricity
Moje babička, pražačka od roku 1938 (předtím Sudety), jezdily vždy jen ele(k)trikou.
V klidu… Mi ty šaliny, kónig a správný sídelní město fakt přežijeme. 🙂
Mi… Co my to robiš, Oline?
Jóó, my v Prahéé máméé češtinúú móóc rádíí!
I když to pro vaši nenávist jen těžko strávíte, přesto vám současnou realitu popíšu. Nářečí z Prahy už v podstatě vymizelo a pokud jej chcete opravdu slyšet, pak musíte do menších sídel mimo Prahu, kde stále převažuje místní obyvatelstvo nad novými obyvateli, kteří jsou ekonomicky vázaní k Praze. Pokud tedy původní středočeské nářečí chcete zaslechnout, musíte navštívit místa jako Velvary, Dobříš, Sedlčany, Vlašim apod. Budete–li se pohybovat směrem na jih či na jihozápad a hovořit se starousedlíky ve vsích, tak okolo hranice Středočeského kraje uslyšíte, že přechod mezi nářečními podskupinami není skokový, ale plynulý. Takový přechod mezi českými a moravskými… Číst vice »
Kdo by byl před nekolika lety v bouři hádek o to, jestli povede na letiště vlak nebo metro, uhadnul, že tam nejdřív povede trolejbus a hned potom tramvaj?
Nikdo, takže by sháněl telefon na jednu mytologickou postavu jménem Ahasver, aby se měl koho zeptat, jak že to vlastně dopadlo… 😀 😀 😀
Výrobci silničnícho vozidel holt nečekali, až se prosadí bateriová trankce na železnici, aby ji konečně mohli použít.
Zbývá rozluštit poslední otázku: Která lobby zadržovala patenty na pneumatiky, aby po dláždění musely rachotit kovové obruče trakařů celá staletí. https://valasske-truhlarstvi.cz/wp-content/uploads/2017/03/IMG_2682-scaled.jpg Vyzkoušejte si to, s pneumatikou to po dlažbě jede mnohem líp!
Ten trolejbus na letiště je nesmysl, jako lanovka Podbaba – Bohnice. Jediný co to přinese jsou přestupy navíc. U fantasmagorické lanovky 2 – tram/lanovka v Podbabě a lanovka/tram v Bohnicích a naopak v opačném směru. U trolejbusu 1 – místo aby na letiště rovnou postavili tramvaj a v případě lanovky rovnou postavili tramvajový most a spojili Podbabu s Bohnicemi bez přestupu. Že to bude trvat? Bude, ale lepší než vyhodit 2-3 mld. za zcestnou lanovku je investovat je do přípravy a stavby tramvajového spojení rovnou! Argument, že je to dočasné řešení neberu, dočasné řešení by byl rámusák přes Vltavu, jako… Číst vice »
To by ty Bohnice tu tramvaj musely chtít.
A má dr. Hřib vypracované řešení i pro ten případ, že by byl rychlejší než Sebevražda železnic, takže by ta tramvaj celé roky končila v polích?
A vůbec – budou se taky skutečně řešit důležité věci, tj. obnova tramvajových tratí přes Václavské náměstí a „Sherwood“, stejně jako přes ulici 28.října?
Václavák stojí na monstrózním množství připomínek v soutěži. Snad se podaří.
Jen ne tramvaj přes Václavak…k čemu? A nebo jo…v tom případě at vede tramvaj i přes staromak,kralovskou cestu a přes Karlův most….možná i na Hrad nerudovkou by to stálo za zvážení….😡😡 opravdu musíme centrum Prahy zaplavelit kolejema, dratama? Zvlášť když všude jezdí metro a nebo se jedná o pěší vzdálenosti…
Uleví to přeplněnému úseku přes Lazarskou a I. P. Pavlova. Tohle má smysl narozdil od tram na letiště
Přesně to jsem si právě taky říkal…a umožňovalo by to zavést 7 hlavních linek, které by obsloužily všechny periferie, ale zároveň se všechny míjely u hlavního nádraží.
Stokrát radši koleje a dráty než přeplněné centrum auty, když už jsme u toho. Tramvaj přes Václavák je je strategická nejen jako alternativa Jindřišské/Ječné, ale i jako prvek, který může do turistického skanzenu trochu přinavrátit místní.
Trať přes Vencl je důležitá hlavně pro plynulý průjezd centrem. Teď se jede jen přes Ípák a to má za následek, že odpoledne stojí tramvaje na Míráku a než se pohnou přes magistrálu, neberou tam i 10+min. Trať v Ječné je prostě úzké hrdlo a potřebuje rozšířit.
Nedá mi to: No jo, ale nenaindukují se pak na IP Pavlově další a další tramvaje a nebudou ty kolony ještě horší?
Vy by jste měl nechat vyindukovat u doktora.
Bude tam, můžete se jít zabít už teď.
Jakože dráty a koleje vadí, ale to poměrně velké množství aut, co se tam prohání a parkuje, nevadí, jo?
Metro je kapacitní doprava na dlouhou vzdálenost, na krátkou se nehodí. Schválně si stopněte za jak dlouho se dostanete z horního konce Václaváku na dolní metrem a kolik metrů přitom ujdete. Ono to nebude tak daleko pěší variantě.
Ono by metro v centru nebylo špatný použít i na krátkou vzdálenost, jenže to by muselo bejt jak jít do sklepa pro uhlí k panu Klabouchovi. V Berlíně je to oukej, v Praze nohy.
Pokud jedu na Václavák, tak vystoupit nahoře a jít dolů odpovídá docházkové vzdálenosti mimo centrum.
Tady jde spíš právě o propojení trati, ať můžu dal pokračovat napřímo a ne s přestupem na Karláku.
Dementní autíčkář by chtěl ideálně na Václaváku osmiproudou dálnici s mimoúrovňovou křižovatkou se šestiproudou SJ magistálou u muzea.
Dementní sotous by to všude zadratoval…pokud vím, nepsal jsem nic o tom aby tam jezdili auta a nebo bylo parkoviště…naopak bych to udělal celé jako pěší zónu…tramvaje tam opravdu nejsou vůbec potřeba, naopak Václavak zabijou úplně… Ze je magistrala nahoře Václavaku je taky špatně, ale dokud nebudou obchvaty tak se ji prostě nevyhneme….ze lidi přestanou jezdit auty je jen vlhký sen pár pitomcu z posledni generace a šílených zelených….
Dementní autíčkář nikdy nepochopí, že Václavák je v současném příšerném stavu právě proto, že tam komouši zrušili tramvaje.
Já osobně bych problém s ukončením v polích neměl, pokud by tam tramvaje nejezdily víc než je nutné (čili někdy i vůbec), hlavně že už bude trať hotová a netřeba řešit složitá povolení.
Akorát dotační eurohujeri by si tam vynutili minimálně standardní interval.
V jakých polích? Stojí tam OC6. Až se divím, proč tu nyní stavěnou trať nedotáhli až tam, když tam lidé ze sídliště jezdí nakupovat, a po zavedení tramvaje jim ty autobusy skrouhnou.
Protože ta situace byla přesně opačně: nejdřív se vybudovalo OC Šestka (ve své době hodnocené jako nejzbytečnější stavba v Praze) a tím se vytvořil důvod k dalšímu tlaku na městský rozpočet s požadavky na dobudování další infrastruktury. Za chodu se vymýšlely a hledaly další důvody proč je třeba investic právě sem. Je třeba si uvědomit kontext a význam území v rámci Prahy. Zatímco Dědina je z pohledu Prahy relativně nevýznamný celek se 6 tisíci obyvateli, tak máme v Praze větší sídlištní celky (Bohnice, Čimice, Chabry, Stodůlky – Řeporyje, velké části Modřan – Lhotky – horního Braníku, Uhříněves – Dubeč, Horní… Číst vice »
Je tam ten nákupní centrum a rozvojová produkční oblast a je jen jedna etapa postupné výstavby trati do místa zvaného Na Padesátníku, kde je další transformační/rozvojová produkční oblast. Takž úplně do pole to zdaleka není. Zapomínáte, že jsme ve 21. století a projednání tratí v silně urbanizovaných centgrech měst je mnohonásobně náročnější než v polích, jejichž majitelé se už nemohou dočkat, až z nich udělají stavební parcely, které trmavajová trať samozřejmě zhodnotí.
Obnova uvedených tratí se řešila již v minulém volebním období, teď už probíhá proces soutěže zhotovitele, respektive projektová příprava.
Taky nechápu smyčku na Dlouhé Míly, bude to přesmyčkovaná trať – Šárka, Dědina, Dlouhá Míle a na LVH. Nestačila by na Dědině a pak až na LVH? To by znamenalo postavit v další fázi TT rovnou na LVH.
Myslím, že všichni by byli šťastní a cestující na letiště nejvíce, neb železnice na LVH nebude dříve jak za 20 let.
Takže salámovou metodou nakonec tramvaj dovedeme až na Letiště VH, a to nejspíše dříve než vlak. Skoro bych se nedivil, kdyby při chaotickém a nestrategickém rozhodování zodpovědných osob nakonec na Letišti VH “přistálo” i metro. 🙁
Dal bych k úvaze tam ještě vybudovat říční přístav a soustavou zdymadel ho napojit na Vltavu 🙂
Když přestupní uzel, tak pořádný!
lanovka tam ještě chybí
a terminál pro vzducholodě. ale jsem si celkem jist, že i ten tam bude dříve než metro nebo vlaková zastávka…
Se přiveze…
http://www.pneurevue.cz/files/pneurevuecz/images/page/1000×1000-15917840889359-goodyear.jpg
Tou se budou vozit ty lodě, ne?
Tak v územním plánu je zanesené. „Naštěstí“ na metro na letiště nejsou peníze.
U slova naštěstí máte ty uvozovky špatně. Metro na letiště je hovadina, nejen na tomto webu již stopadesátkrát zdůvodněná. Mínusy máte zcela oprávněně.
To ano…lidi kteří musí (z důvodu práce) někam lítat letadlem obyčejně metrem nejezdí…
V jakémkoliv případě dříve než ten vlak.
Než tu trať na letiště Sebevražda vybuduje, tak nejbližší letiště bude v Santiagu de Compostele (pro lety přes oceán), protože mezitím i do Prahy doputuje hyperloop (Praha-Budapešť za 37 minut, Lisabon za 3:25).
To by letiště v Santiagu de Compostele museli sakra rozšířit.
Vždyť tam nemají ani kuřárnu.
Vzhledem k tomu, že 5 až 15 miliónů cestujících ročně znamená 600 až 2500 lidí/hod, tak nemám obavy, že se by se nezaplnil jak vlak, tak trolejbus. Na Metro je to zase málo.
Má být parciální, takže ho lze případně přesměrovat tam, kam koleje nevedou, aby tvořil tangentu k ostatním linkám. Případně může zajišťovat spojení Smíchov-Letiště, aby to od Plzně nemuselo být vyhlídkovou jízdkou okolo celé staré Prahy.
Máte namysli zažitý název: Letiště Praha Ruzyně? VH je pouze dočasný název, ten časem vyšumí až nastanou zdravější politické poměry