Tramvajový boom v Praze pokračuje. Radní schválili přípravu nové tratě z Dědiny k nádraží Dlouhá Míle
Součástí zhruba kilometr dlouhého úseku tramvajové tratě bude i tramvajový most přes Pražský okruh.
Pražští radní na pondělním zasedání schválili zahájení přípravy nové tramvajové tratě Dědina – Nádraží Dlouhá Míle. Projektovou dokumentaci a další přípravu zajistí Dopravní podnik hl. m. Prahy, stavba by měla začít v roce 2027. Zahrne i nový tramvajový most přes Pražský okruh.
V lokalitě Dlouhá Míle v blízkosti obchodního střediska Šestka má vzniknout dopravní terminál, který bude součástí železničního spojení z pražského Veleslavína na letiště. Trať připravuje Správa železnic, pro kterou od loňského února zpracovává dokumentaci pro stavební povolení skupina AFRY. Součástí zakázky je i architektonická podoba terminálu. Samotná stavba tohoto úseku tratě by měla začít v roce 2024, hotovo by mělo být o čtyři roky později.
Praha nyní schválila, že k terminálu přivede i tramvajovou trať, která naváže na aktuálně budovanou trať z Divoké Šárky na Dědinu. „Je vhodné zahájit projektovou přípravu dalšího prodloužení tratě, které překoná Pražský okruh a skončí právě u budoucí železniční stanice, autobusového terminálu a kapacitního parkoviště P+R,“ uvedl náměstek primátora pro dopravu Zdeněk Hřib. Podle něj je cílem, aby vlaky a tramvaje začaly obsluhovat Dlouhou Míli současně. Nová tramvajová trať včetně smyčky je v souladu s platným územním plánem.
Smyčka Dědina podle Hřiba s budoucím odbočením počítá, po jejím zprovoznění tak nebudou potřebné další zásadní stavební úpravy. Délka nové tratě včetně smyčky bude zhruba jeden kilometr, na kterém bude jeden pár zastávek Nádraží Dlouhá Míle.
„Odhadujeme, že náklady na výstavbu budou činit kolem 500 milionů korun, přesnou částku stanoví koordinační studie v rámci projektové přípravy,“ doplnil šéf DPP Petr Witowski. Trať by v budoucnu mohla být prodloužena až k letištnímu Terminálu 3.