Praha chce do konce roku vypsat soutěž na projektanta lanovky do Bohnic
Původní vizualizace lanovky Podbaba - Bohnice. Pramen: ROPID
Rok po dokončení studie proveditelnosti na novou lanovku mezi Podbabou a Bohnicemi chce hlavní město Praha vypsat soutěž na projektanta
Stejně je to sranda, jak se historie opakuje. Ještě si matně pamatuju, když se začínala rozvíjet příměstská železnice, ty přemoudřelé kecy jak vlakem po Praze přece (skoro) nikdo jezdit nebude a co to je za blbost. No, tak to bychom měli snad za sebou. A teď přichází další novinka, a další vlna teatrálního posměchu z asi podobně logických příčin („nezvyk = kravina“)… Povíme si za 10 let, jak je to nevyužité. 🙂
Část mudrlantů tady tvrdí, že to bude nevyužité, a druhá část, že to má nedostatečnou kapacitu. 🙂 Já považuju za největší problém, pokud to bude mít dvakrát do roka pravidelnou měsíční servisní výluku, jako petřínská. A taky se bojím, že i když nehod zde zřejmě bude málo, tak až nějaká přijde, bude to stát za to – jako v letecké dopravě.
Myslím, že lanovky jsou nejbezpečnější způsob dopravy vůbec.
Jinak nevyužité to nebude, jen je to nedokonalé řešení. Tramvajová trať by byla lepší (kratší jízdní doba, méně přestupů), ale Praha ji neni schopná připravit. Ostatně nová travajová trať už se v Praze neotevřela více než 10 let (cancourek na Podbabě, kde se jen posunula 1 zastávka, nepočítám)
Pokud bude nastupni stanice na magistratu, jsem pro. A kabinky pred cestou dolu uzamykat.
Lanovka? Budiž. Ale až pojede do Bohnic tramvaj. Už dávno tam měla být.
No a přitom sami obyvatele Bohnic bojují za naprosto nepoužitelné řešení, kdy by tramvaj vůbec neměla zajíždět na sídliště.
Bydlím v Bohnicích, které je malé ospalé sídliště s výborným spojením do centra, které zajišťují autobusy MHD do Kobylis.
Tramvaje se sem naprosto nehodí a doufám, že sem nikdy nepovedou. Toto není jen můj názor, ale i většiny obyvatel Bohnic ( jak vyplynulo z ankety, kterou si nechala vypracovat MČ Praha 8). Ocenili bychom most, lanovka je podle mého soudu předražená nespolehlivá blbost.
Tak ještě jde o to, zda s tím bude souhlast vedení léčebny, zejména docent Chocholoušek)))
U nás v Brně se rovněž plánuje lanovka jako součást městské veřejné dopravy a to z Pisárek, nad Výstavištěm do Bohunic, s cílem ulevit trolejbusům. Lanovku prosazuje současná primátorka města Brna, paní Vaňková (volební koalice Svobodní a ODS). A alternativní návrh je propojit Pisárky a Bohunice šalinou (tramvají), která by vedla tunelem. Výhodou lanovky je relativně nižší cena a rychlost výstavby. Nevýhodou je, že se jedná o izolovaný dopravní systém. U propojení šalinou (tramvají) je nevýhodou vysoká cena, výhodou je její napojení do okolního dopravního systému, například vytvoření nové přímé linky propojující Bystrc – Bohunice. Více o brněnském projektu třeba… Číst vice »
Připadá mi vtipné, jak tu od některých zaznívá, že spojení sídelní oblasti s 25000 obyvateli (Bohnice+Čimice) s Dejvicemi – hafo firem, škol, institucí – vlastně není potřeba. Jestli to nebude tím, že dodnes je to spojení dost krkolomné, takže lidi z P8 nehledají práci na P6 (a vice versa pracující na P6 nehledají bydlení v Bohnicích)..
Navíc tamtudy bude z Bohnic rychlejší spojení i na Břevnov, do Střešovic a dál…
Nebo i do centra: Lanovka + vlak na TGM.
Jenže povídejte tohle prvokům, kterejm v mitochondrii sepne maximálně tak Bohnice = blázinec a hned to začnou brvou ťukat do klávesnice, myslíc si, jak jsou buhehehe vtipný. Přitom myslet si, že mezi dvěma sousedícími čtvrtěmi neexistuje poptávka po spojení je asi na stejný úrovni, ako kdyby zcela vážně tvrdil, že přece nikdo nejezdí z Vršovic na Vinohrady.
Pokud někomu hranice mezi Bohnicemi a Dejvicemi připadá geograficky nebo urbanisticky podobná hranici mezi Vršovicemi a Vinohrady, tak mi taky v mitochondrii sepne jakási myšlenka o tom člověku… Ona ta poptávka se vytváří taky trochu historickou vazbou.
Jo, vy jste jeden z těch, který jsem měl na mysli. Použiji-li vaši třeskutou logiku, je šokující, že někdo jezdí třeba přes Barrandovskej most, když historicky tam žádná vazba nebyla.
Inu, to je tak, když se prvoci pokoušej přemejšlet.
Vy musíte mít smutný život osamělého génia. 🙂
Tak si říkám, že ty přivandrovalé náplavy musí Prahu nenávidět. Maďarka Krnda, Hudeček a nyní Pyráti. Město je v rozkladu, poslední velká investice byla za Béma, tunel Blanka a smlouva na 250nových tramvají. Od té doby nic, velké NIC. Velký a malý městský okruh není a nebude! Stávající mosty jim padají na hlavu, rekonstrukce v nedohlednu a stavba nových taktéž. IAD v Praze katastrofa. Přestup na MHD nic neřeší, protože nejsou řidiči a omezují se spoje. Železnice přetížená a infrastruktura v rozkladu. Takto bych mohl pokračovat ještě dlouho a Pyráti misto řešení skutečných problémů města blábolí něco o lanovce z… Číst vice »
Až na to, že to blábolení o lanovce spustil Dolínek. Ale že se toho drží i Steinherr, tomu se upřímně divím, protože jinak se mi jeho nápady a názory většinou docela líbí.
Pardon, samozřejmě Scheinherr = omlouvám se.
Praha je total down. A politicka korektnost to nespravi. Scheinherr studoval sice ve FR ale buhvico… a jeho mysleni je taky nekde mimo realitu
„Praha je total down.“ Proč to nenapíšeš česky? Ty se stydíš? Nebo se neumíš vyjadřovat ve své mateřštině?
Třeba jen nechtěl být vulgární, aby mu to redakce nesmazala …
Ja teda nevim, ze ktery Prahy jsou tvy postrehy, ale ja jezdim do prace z P9 do P5 a nemuzu si na MHD stezovat. Bus na metro prakticky po 2 minutach, poloprazdnej, sedim, metro kazdy 2 minuty, poloprazdny, sedim, cas kolem 45 minut, autem 60 minut minimalne. Kdyz mam zrovna metrofobii, jedu Liben-Smichov vlakem, pohoda, sedim. Praha ma jednu z nejlepsich MHD v Evrope a navic od dob Krndy za nadhernou cenu – 10Kc denne.
Dokud na to budou penize…. a lidi. Aurobusy uz hhlásí omezování spojů, na železnici se zatim jezdí za cenu přesčasů. Zatim…….
Autobusy se neomezujou kvůli penězům, ale proto, že nejsou řidiči.
Ty si asi sedis na vedeni vid? Ja to snad napíšu v tom příspěvku? Bud čti nebo nepiš.
Ono to trochu souvisí, pokud předpokládáme, že ti řidiči chtějí jezdit za peníze a ne zadarmo pro svoji zábavu.
Takže čtvrtou linku metra nepovažujete za velkou investici ? 😀 Tenhle komentář je jen snahou rýpnutí si voliče SPD či podobného balastu do pirátů…MHD v Praze funguje skvěle, to, že se omezuje nějaké minimálníí procento nejméně využívaných spojů, je naprosto nepodstatná marginálie, která ovlivní minimální množství lidí. A jinak, myslíte, že by nedostatek řidičů jiné vedení vyřešilo? Že by vyřešilo přetíženou železnici ? Nebo debily, co po Praze jezdí autem a pak se hrozně diví, že je ucpaná ? 😀 Odpovím za Vás: Ne, nevyřešilo 😉
Tak na metru se ještě nekoplo a už se plácáte po ramenou. Metro D mělo v původní verzi ulevit přetíženému uzlu Muzeum-Můstek-Florenc. V podání Pyrátů to bude tak, že na Pankráci vyklopíte lidi z D na C a povezete je na přetížené Muzeum, bravo! Do Prahy se autem nejezdí pro radost, ale proto, že se tam jezdit musí. Nemáte vyřešený malý a velký okruh a divíte se, že jsou v Praze auta. Stačí se podívat na Letnou a Veletržní když se doprava stáhla do Blanky. Podotýkám, že Blanka supluje malý městský okruh a již nyní je na hranici kapacity. Jednou… Číst vice »
Do Prahy se autem musí? A argument je ten, že není vyřešena silnice ? 😀 Tisíce lidí denně do Prahy dojždějí bez auta pomocí veřejné dopravy, takže to, že se autem musí, je nesmysl a výmluva někoho, kdo se slově „pirát“ je schopen napsat tvrdé y a ještě být na to hrdý…
Do Prahy se autem nejezdí pro radost, ale proto, že se tam jezdit musí.
—–
No to určitě. Většina lidí jede prostě sednout si na 8h do kanclu a důvodem je čistě pohodlnost a úspora času.
Drobná poznámka: Pan Scheinherr není v zastupitelstvu Prahy za Pyráty ani za Piráty. Je tam za „Praha sobě“.
“ V podání Pyrátů to bude tak, že na Pankráci vyklopíte lidi z D “
Tohle zkrácení pochází od Pirátů?
“ Nemáte vyřešený malý a velký okruh“
To se samozřejmě dá kompletně vyřešit za 2 roky, že? Včetně závěrečných proslovů a stříhání pásky.
Tak hlavně stavbu tohoto úseku metra nepřipravovala tahle parodie na vedení města co tam teď sedí. Ale úspěchy by si velmi rádi privlastnili.
Tak jasně, po každejch volbách by mělo nový vedení zastavit všechny projekty, co rozjeli ti před ním, aby náhodou nemoh nikdo říct, že si přivlastňujou cizí úspěchy. Ty seš fakt blbej jak troky a pučtok dohromady.
Zato z těch tvých příspěvků vzdy čiší inteligence. Par takovych inteligentu jako ty a asi by se hodně lidi divilo.
To jo, ale kriminálka jasně řekla, že Blanka je tunel.
A přitom se dá dostat do bohnic i tedka do pul hodky… I když je na to potřeba několik rychlých přestupů.
Jistě: stovky (ba možná tisíce) lidí denně využívají mezi Podbabou a Holešovicemi vlaků, kterých je díky generálce Negrelliho viaduktu použitelných mnohem víc než v minulosti.
S49>C>autobus směr bohnice…. příklad kdy se to dá rychle stihnout… nehledě na to že tu jsou dva přívozy. Ale s vlakem se to dělá běžně, problém je že krom místních, to moc lidí nevyužívá nebo o tom neví.
Nejsem z Prahy ale věděl bych o rychlé cestě do Bohnic . A pěkně jako ministr , s majáčkem . A když budeš hodně hodnej tak i bez obleku.
Na Nuseláku už to není co bejvalo …. a skákat pod metro je nejistý zda tě povezou s majáčkem nebo havrani
Janě, takže není potřeba stavět přímé spojení, co zabere dvacet minut, když tam lze za ideální konstalace a třech sprintů na přestupech dojet za něco přes půl hodiny (tedy reálně za třičtvrtě).
Né, tahle země prostě musí bejt v hajzlu, když má takovýhle obyvatelstvo.
Tohle je docela chytrá myšlenka a má to tam smysl rychlostí výstavby, investičně tak provozně. V JA v La Paz takto mají celý systém hromadné dopravy https://en.wikipedia.org/wiki/Mi_Teleférico. Napadá mě, zda by něco podobného nemělo smysl i na letiště např. z Veleslavína. Když se spočítají náklady jen např. na ty prozatimní trolejbusy a náklady na kyvadlový provoz, tak by se to skoro zaplatilo a podle aktuální poptávky lze regulovat i rychlost.
Úspěšný systém lanovek má třeba i Medellín, kdysi hlavní město drogových kartelů, které těžilo z izolace chudinských čtvrtí v kopcích. Lanovky výrazně pomohly město propojit funkčně i symbolicky. Kapacita se samozřejmě s kolejovým napojením nemůže srovnávat, ale své konkrétní využití to určitě má.
https://99percentinvisible.org/episode/post-narco-urbanism/
Scheinherr zůstal dítětem, budiž mu to přáno, ale někdo by měl dělat tu práci, která patří k pozici, kterou zastává.
Trasa i rychlost vypadaj dobre, ale zasadni problem je kapacita. 2000 lidi za hodinu, to je jak kdyby byl interval metra 3/4 hodiny.
Kapacita tohoto řešení muže být až 4.000 osob/hodina v každém směru. Alespoň podle podobných zařízení jinde ve světě. Záleží na počtu kabin a dalších detailech.
No, dejme si kompromis 3000/h a to je 50/min., ted jde o to, jaky by to mel byt interval, doba pro nastup a vystup, a kapacita kabiny…
No a hlavne, vzdyt muzou protahnout tu lanovku pod trati az k pupme…
To asi chce ještě trochu vymazlit: 1) Zatímco denní i noční vizualizace stanice Podbaba ukazuje že takhle to nepůjde (jasná kolize s trakčním vedením) nebo tam bude nutnost vyšší budovy stanice a tomu odpovídajícího řešení příchodu/odchodu cestujících , naproti tomu letecký pohled zponad ČOVky už nabízí snadnější umístění stanice za tratí. 2) Na pozadí problematiky se vtírá otázka sezónního posilování dolního úseku a tedy i kam/jak odstavovat kabiny (?)
Především to, co se podařilo vybudovat v Podbabě, není ani náhodou žádný skutečný „terminál“, ale náhodné bezkoncepční uskupení několika přestupních zastávek rozhodně nekoncipované jako „terminál“. A stanice lanovky (bude-li vůbec někdy nějaká) bude skutečně asi muset být až na opačné straně železniční trati, takže velmi daleko od tramvajových zastávek: sice by to třeba mohlo přispět ke zřízení dalšího přístupu až na konec peronu u 2. koleje (právě od té stanice lanovky), protože ten tam velmi chybí, ale nedoufám, že to někoho včas napadne. Pokud jde o kapacitu lanovky, obávám se, že počítat jen s „hodinovou“ je zavádějící zejména při vizích… Číst vice »
Do podbaby se říkalo možná v době kdy suchdol nepatřil k Praze… Jinak se běžně používá na Podbabu. Stejně jako se říká na Chodov, místo do Chodova…
Ale jinak mě fascinuje jak každá vizualizace je jinak. Jednou je zastávka před kolejema, podruhé za nimi.
Ano, bohužel, mladí a historických situací neznalí teď běžně používají ten za uši tahající novotvar, šířící se ovšem výrazněji až v poslední době. Holt „pokrok nezastavíš“ …
Říkejme tomu přirozený vývoj. Stejně jako anglicismy se dostávají do češtiny, tak se používají přirozenější výrazy.
Čeština právě dokáže dobře odstínit různé významy. Z vlaku vystoupím na Podbabě (= v zastávce Praha-Podbaba) a odtamtud dojdu do Podbaby (=do té čtvrti). Anebo pojedu z Dejvické autobusem na Podbabu (= směr jízdy autobusu), ale dojedu s ním do Podbaby (konkrétní místo).
Data o kapacitě uvádí. Kapacita 35 míst, interval 60s. Tzn. 2100 osob/h. Což zhruba odpovídá tramvaji 15T v intervalu 5 min.
To je stejné, jako se po zavedení metra do Kobylis náhle začalo říkat „jsem na Kobylisích“, namísto do té doby běžného „jsem v Kobylisích“. Prostě to zdůraznění být „na“ metru/stanici/zastávce převálcuje do té doby obvyklý význam být „v“ nějaké místní čtvrti. Nezbyde vám nic jiného, než se s tím smířit… 🙂
Nepřeválcuje, ale odliší. „Být na Kobylisích“ prostě znamená něco úplně jiného než „být v Kobylisích“.
Taky puvodni zastavka Praha-Podbaba byla uplne nekde jinde…
Provedení toho tzv. terminálu je víc než paskvil. Přitom šlo přímo napojit tramvaj – konečnou na zastávku vlaku a navíc výrazně zkrátit docházkovou vzdálenost – tedy přestup – zejména ve směru na Kralupy. Jinak ta lanovka je snad něco jako nápad na apríl. Tady dávno schází na druhou stranu most i tramvaj. To je řešení, i když třeba ne nejjednodušší. Ta lanovka je nesmysl. Dopravně, kapacitně, bezpečností i potřebou přestupů, které rozhodně nebudou tak rychlé a jednoduché.
Je fakt tak těžký pochopit, že most a tramvaj je běh na desítky let, zatímco lanovka může vzhledem k relativní snadnosti výstavby stát relativně hned. Leč jasně, odporuje to svatému šotopravidlu č. 1, co?
A že už se o tom desítky let mluví a nikde nic. Tak se vymyslí nesmysl. Hurá!
Žil jsem na Šestce od osmdesátých let a vždy se říkalo na Podbabě.
okay tak to je potreba. jezdime v rudejch smradlavejch tramvajich. ale bude lanovka
Tobě smrdí T3? A pritom taková krása.
No a co? Co dělá z lanovky horší způsob přepravy než z čehokoliv jiného v rámci města?
No zrovna zde to znamená jeden až dva přestupy navíc a tedy i delší cestovní dobu.
Oproti lince tramvaje vedené (…)-Dejvická-Podbaba-Bohnice-Kobylisy-(…).
Spíš je to taková náplast – nejsme schopni připravit a projednat tramvaj, tak vymýšlíme lanovku.
Prostě jirka…
Jirka otravuje s nějakým hatem snad v každým vlákně tady. P. Sůra by měl zvážit ban.
Ačkoliv bych také raději viděl nějaký nový most přes Vltavu na severu Prahy, tak tato lanovka na mě působí jako dobrý nápad. Její trasování (resp. umístění stanic) podle mého názoru dává velký smysl a nebojím se, že by nebyla využívána.
Je to jen z nouze ctnost – ten most (i tramvajová trať) tam byl v územním plánu už v 50.letech minulého století …
Klasika, debilní Češi. Nenávist a negace. Tady se prostě musí všechno hned zhanit!!!! Jak něco není hned hi-tech, plný elektroniky a nemá to gumové kola, je to špatně. Mě se nápad líbí. Neni to nejmodernější přepravní řešení, ale spojí se s tím přeprava s atrakcí dohromady. Tak pojďme sesrotovat lanovku na Petřín ne?? Taky k ničemu ne? Lepší bude tam vozit lidi plastovou SORkou že??
„Klasika, debilní Češi.“ Já často čtu třeba DailyMail online, to je pěkný bulvár, a v diskusích taky nechybí spousta negativismu. Ale nikdy, opravdu NIKDY jsem tam zatím ještě nečetl „debilní Britové“. Vy jste, Joudo, Eskymák?
Nezlobte se, ale to co tu předvádíte je demagogie.
Praha, místo, aby investovala do stávající MHD, tak vymýšlí lanovky. Přičemž za tenhle nesmysl by se daly koupit nové tramvaje, místo toho, aby se další T3 předělávaly na „wany“ (tendr na skříně vyhlásil DPP právě tento týden), či nakupovaly ojetá KT z Maďarska. Případně natáhnout vedení pro další trolejbusové linky. Pokud to tak půjde dál, bude mít Praha (jeden z nejbohatších regionů EU) jeden z nejstarších vozových parků. Ale bude lanovka.
Takhle to dopadne když se vláda vloží do rukou levicových aktivistů.
Pro severní části Prahy to spojení přínosné bude a tramvaj je z mnoha důvodů v článku uvedených v rozumném časovém horizontu nereálná, nehledě na mnohem větší finanční náklady na vybudování a zásah do krajiny.
Přínosná možná, prioritní (na rozdíl třeba od nových tramvají či trolejového vedení pro trolejbusy) ani náhodou.
Nových tramvají má Praha dostatek, ale hodně jich stojí v opravě. Brzdou pro stavbu trolejbusových tratí nejsou finance. Kromě toho se s trolejbusy počítá spíš jako náhradou za existující atobusové linky, tj. jejich smysl je ekologický, ale dopravní obslužnost nezlepší, zato tato lanovka má přepravní přínos pro tisíce lidí. Proti tomu se můžete svézt tou slavnou trolejbusovou linkou číslo 58 a zjistit její reálné využití;)
Lanovka má přepravní přínos pro tisíce lidí – za jakou dobu ty tisíce nasčítáte? Samotný „Krakov“ a okolí je rozhodně nevygeneruje, takže bude záležet i na případných úpravách linkového vedení povrchové dopravy, a ve skutečnosti to stejně nebude příliš velký přínos pro mnoho pravidelných uživatelů MHD, ale spíše investičně dost drahá atrakce.
Nemá, zcela ji chybí moderní obousměrná vozidla a stejně tak by na méně vytížené linky bylo potřeba něco modernějšího a lehce kapacitnějšího než je T3 (ať už klasická nebo wana). A právě, že ty trolejbusy nahrazují autobusy, ne zrovna dobré ovzduší je rozhodně větší problém než lanovka. Jestli má někde elektrifikace dopravy smysl, tak je to právě MHD, nikoliv IAD. Linka, která jezdí jednou za hodinu je nesmysl, proto bych místo do lanovky investoval třeba do nových trolejbusů a rozšiřování sítě. Nehledě na to, že lanovka je další, navíc uzavřený systém, který bude stát spoustu peněz nejen na pořizovacích, ale… Číst vice »
Lanovka má být součástí MHD, tedy připěje k omezení emisí z autobusů, kromě toho vznikne zcela nový přepravní směr, který za uvažované náklady nelze jinak realizovat. Zatímco přínos trolejbusu 58 je nulový – nedošlo k omezení autobusů na trase a trolejbus jezdí často poloprázdný.
Trolejbusová linka č. 58 je pouhý průlomový zkušební provoz, sloužící jako odrazový můstek pro „trolejbusizaci“ autobusové linky č. 140 a návazný opětovný rozvoj trolejbusové dopravy (už s parciálními trolejbusy) v Praze – jiný význam samozřejmě nemá a ani mít nemůže, a že to někdo nechápe, to není problém té linky, ale toho nechápajícího.
Jinou tramvaj než KT nemáme a je zatím nenahraditelná …s kabinou řidiče na obou koncích!!!
Takže si položme otázku, nebylo by lepší místo lanovky nakoupit náhradu KT? Jiná česká města to zvládají, tak proč ne Praha?
Ty si radši polož placku na čelo, plantážníku. Jak proboha souvisí pravidelná obnova vozovýho parku s investicí do výstavby infrastruktury?
Jak komiku? Tím že je to placeno z jednoho měšce, tedy otázka zní, potřebuje Praha další (po autobusech, tramvajích, metru a trolejbusech) dopravní systém se všemi problémy s tím související, nebo by bylo lépe investovat peníze do těch již stávajících, do čehož spadá i obnova vozového parku? Ale chápu, že pro komika tvého typu je to příliš složitá úvaha. Ono ne vše řešit politickým aktivismem, tabulkami v excelu či vyvěšením pirátské vlajky.
Hm, tak v týhle logice je ovšem ze stejnýho měšce placený cokoli. Takže můžem třeba začít vykřikovat, k čemu nakupovat v Praze nový obousměrný tramvaje, když by v Havířově byla potřeba nová porodnice.
Inu to je tak, když někdo neví, kapacita na myšlení tam taky není, a to prázdno, co tam je, je do mrtě zaplněno namistrovaností. Hele, ruku na srdce, vůbec, ale vůbec nevíš, o čem mluvíš. Nicméně lidem jako ty se fakt nedá vysvětli zhola nic, z důvodů popsaných výše.
A rovnou se tam vedeni Prahy může nechat vyvézt první jizdou k hospitalizaci v léčebně. Město ma tolik dopravních neduhů ktere je třeba řešit co nejdříve a vymýšlí se místo toho bejkarny tohoto typu.
Tahle relace docela problém je. Těch pár km jet tři čvrtě hodiny a zatěžovat tím už tak dost vytížené metro?
Ale lepší by bylo řešit ji tou tramvají, i když je to složitější na projednání. Už se to mohlo řešit 5 let. Podobně to kdysi vyřešili mezi Palmovkou a Ohradou. Ten most sice nebyl úplně nejjednodušší, ale nakonec to soudruzi zvládli.
Je otázka pro jak velký počet lidí to je problém? Existuje třeba nějaký průzkum, který by ukazoval potřebnost tohoto spojení?
To bude zážitek nad tou čističkou… kolík na nos k dispozici zdarma.
Muze mi nekdo vysvetlit pro nová čistička smrdi az k zologicke, kdyz stara citit nebyla? Kdyz jedu v lete na bruslich, tak to je smrad snad 1km daleko ještě.
Stará smrděla vždycky dost.
A mimochodem, jak vlastně víte že to smrdí ta nová? Vždyť má narozdíl od staré zastřešené nádrže.
Jak vím že smrdí? Asi nerozumíte psané větě.. Prosím přečíst znovu co píšu.
Ten zápach se začal tak intenzivně a na mnohem větší vzdálenost (někdy je cítit třeba i v Roztokách u nádraží) až v návaznosti na tu přestavbu a rozšíření – možná je tam díky té větší kapacitě sváděno větší množství odpadu, který tam předtím čištěn nebyl, a výsledkem je současný stav. Podle mých poznatků se ten zápach drží v údolí, ve vyšších polohách jej daleko cítit není.
1,5mldr za takovou nevykonnou prepravu? Kolik vychazi spojeni tramvaji tunelem z Podbaby do Bohnic? Zaroven treba i s silnici? Vidim v tom drahou snahu nahrat si politicke body.
Z článku vyplývá, že takové spojení tunelem by bylo několikanásobně dražší, kromě toho, kvůli průtahům s povolením by to trvalo desetiletí.
Z článku nic takového nevyplývá, pouze se to v něm tvrdí, ale bez uvedení jakýchkoli podrobnějších dokladů o tom, proč by to měla být pravda, resp. o kolik by ta pozemní dopravní infrastruktura byla dražší. Navíc, pokud by tam vedla nějak rozumně (asi minimálně v části zakrytá či v tunelu, aby z toho nezešílel už preventivně Bobek, který se vždycky stavěl intenzivně proti) i silnice, tak by to zjevně výrazně odlehčilo pomohlo provozu v celé severní Praze – možná víc než ten prosazovaný pseudovnější okruh v trase příliš blízko centra, který tam naopak jen dovede další tranzitní dopravu.
A to pozemni spojeni by melo porovnatelne vlastnosti s lanovkou? Nemelo, z principu, takze proc by pozemni varianta nemohla byt drazsi.
4000 lidí za hodinu není úplně málo, odpovídá to jedné narvané tramvaji 15T každé tři minuty, (obousměrně dvěma každých 6 minut) s tím, že to pravděpodobně spotřebuje na obsluhu méně lidí , než tramvaje
Podbaba 175 mnm, Krakov 275 mnm, dýlka tratě cca 4 kilometry, po cestě most přes Vltavu, tunel, opěrný zdi atd. Tady se pohybujeme v řádově jiných částkách.
Miliarda už není, co bývala. Jen pro srovnání – 1 stíhačka F-35 stojí 80 milionů USD – 1,8 miliardy CZK.