Praha prodlužuje intervaly v MHD kvůli slabší poptávce, provoz omezí o 9 %
Tramvaje na Karlově náměstí. Autor: Zdopravy.cz/Jan Sůra
V síti Pražské integrované dopravy se dnešním dnem mění i některé názvy zastávek, z Průhonic začnou jezdit expresní autobusy.
Boha…to je snížení kvůli poklesu poptávky. Už se někteří z vás spoluobčanů proberte. Lidi maj dovolený a po Novým roce je útlum a spousta lidí teď nezařizuje, nekupuje dárky a studentů tolik teď nejezdí a zbytek po Vánocích nemá K. Určitě je to politický boj a Hřib to dělá aby všem ublížil a podobně, může za to Omikron, došly prachy atd. Strašáci a bubáci jak ve školce.
Jak naštvat lidí jsou piráti jedničky no Hribivi a jeho kumpánům zvoní hrana snad
To není jenom Praha
Prosím?
Ano i Brno omezilo pár spojů
Jakým jazykem je to napsané?
petr je na houbickách Hribky to nejsou kumpani to jsou
Geniální příspěvek k řešení pandemie. Pročpak se asi cestující zdráhají příliš naplňovat vozidla MHD? Jaký asi bude důsledek pokusu je natlačit do méně spojů?
V článku se píše, že úbytek cestujících je 30%, kdežto omezení spojů je jen 9%. Kromě toho největší semeniště nákazy není MHD.
Jakkoliv MHD podporuji, v případě metra a vysoceinfekčního omicronu mám trošku obavy. Ale jasně, to s těmi intervaly moc nesouvisí, obávám se, že stačí pár minut a kdo byl v soupravě s nakaženým, bude ho mít také. Je jasné, že radikální řešení což by mohlo být snad jen uzavření metra na pár týdnů je blbost, tak to nějak budeme muset zkousnout. Ale nedělám si iluze o soupravě v tunelu …
Přijde mi, že je v Metru značný průvan. Riziko to je, ale spíš to přinesou děcka ze školy. Ani očkování není 100%, Hikaru to chytil pravděpodobně v letadle cestou na světový šampionát do Varšavy. Prostě pech.
Není to spíš třeba omezení o 20 % ve špičce a jinak zůstává počet spojů stejný?
Neznám člověka, co by kvůli covidu necestoval MHD.
Zajímavé, já znám 2. Vzhledem k těm 30 procentům v článku jich asi pár bude.
Mnoho lidí začalo využívat homeoffice a prostředky vzdálené online komunikace. Jsou to právě lidi pro které byl dřív nejmenší problém využívat veřejnou dopravu (kancelářské profese), proto je právě zde úbytek nejcitelnější. Jde již o trvalý stav.
K jakým 30 %? V lednu pravidelně klesá používanost MHD, vysokoškoláci mají zkouškové, lidé jsou na dovolených. To se děje už spoustu let, s covidem to nijak nesouvisí.
Taky některé roky to ROPID nazval oficiálně „poloprázninový provoz.“
Už jednoho znáte. Vitám Vás. Covid mě naučil jezdit všude autem, i kdyby to mělo trvat dýl 😉
A kdyby se nezmenšil počet spojů v lednu o 9% přehodnotil byste to?
Výmluvy, výmluvy. Prostě chcete jet autem a jen si to omlouváte.
Kvůli covidu ne, ale znám lidi, kteří MHD přestali cestovat kvůli Burešovým slintákům, dusili se v nich.
To je ale psychologický problém. Já jezdím denně do práce i na výlety už od začátku pandemie a včetně všech nouzových stavů. Já i ostatní spolucestující jsme se v respirátorech ani rouškách nikdy nedusili. Neříkám, že je to příjemné, ale určitě se to dá vydržet. Ostatně v MHD neprvozuji žádný namáhavý sport, abych nemohl normálně dýchat. Prostě je to pro Čechy nezvyk. V Asii normální stav nosit ochranné prvky dýchacích cest v chřipkové sezoně nebo při jakémkoliv příznaku i nachlazení, ve zdravotnictví se též používají dlouhodobě a povinné byli ostatně už před 100 lety během epidemie Španělské chřipky. Jen u… Číst vice »
jasně. Dusili se v nich.
tyhle blbosti popíračů mě vyloženě baví 😀
Pokud nosí jeden respirátor půl roku, tak v tom se asi dusit dá. A nedělám si srandu, jednoho takového znám, na jeho neskutečně špinavý a umatlaný respirátor bych bez rukavic nesáhl, ale on si ho klidně nasadí na obličej. Prý takhle šetří, když mu respirátory nechce proplatit ani vláda, ani zdravotní pojišťovna. 🤮
Pokud to po něm vláda chce, má to také zaplatit, jinak je to okrádání za bílého dne. Nadto je veřejným tajemstvím, že respirátory prodává třeba firma Prymulexovi dcery, nebo dalších šíbrů napojených na Annofert.
Co je na tom za blbost, prostě znám lidi, kteří se v tom v MHD dusili a kolabovali, což bylo v létě v nevětraných a neklimatizovaných vozech s teplotou přes 30 stupňů naprosto pochopitelné a pak už se do MHD nevrátili. Stát si za to může sám. Nebo vy snad chodíte do sauny s hadrem na držce?
Lidí, co kvůli covidu nejezdí MHD, ale autem znám spoustu.
A krom toho, spousta jich je vidět na silnicích v autě. V praze, oproti době předcovidové, výrazně narostl auto provoz. Jo, je to covidem.
není, automobilismus by narostl i bez covidu.
V MHD se lidi nenakazí. Drtivou většinu času stráví v klidu s respirátorem na nose a už je taky jasné že přes držení se tyče přenos probíhá naprosto minimálně. Oproti tomu si vemte oběd s kolegy z práce nebo pivo v hospodě, tam těch kapének roznesete o několik řádů více a respirátor vás nechrání.
k poklesu cestujících (a následnému nepatrnému omezení dopravy v praze) dochází každý rok už radu let. jedná se o plánovanou operaci.
Nevím, jak ostatní cestující ale mne od používání MHD nejvíce odrazují problémové osoby(narkomani, opilci, páchnoucí bezdomovci) nacházející se v MHD. Kvůli tomu zejména o víkendu už pražskou MHD vůbec nevyužívám.
Zajímavý, jak často někdo, kdo MHD (noční MHD, víkendovou MHD) zásadně nepoužívá, s jistotou ví, že je plná takových lidí. Zatímco lidi, co tu MHD skutečně běžně používají, mají úplně jinou zkušenost. Tedy, že se tací občas vyskytnou, ale není to rozhodně často, natož aby to bylo téměř pravidlem.
Místo integrace probíhá v Kladně kvůli naschválům ze strany magistrátu deintegrace. Místo jedné linky, na které dosud platily dva tarify (MHD Kladno a PID), teď pojedou soubežně dva autobusy samostatných linek 565 a 609, každá se svým tarifem.
Já bych asi MHD Kladno úplně z PIDu opětovně vyloučil… takhle to nemá smysl dělat, a upřímně nechápu, kolik musí ČSAD MHD Kladno magistrátu platit, aby tam pořád udržovali ten dosavadní model provozu…
Jestli by nestálo za to vyloučit z PIDu i MHD Praha, které je zcela podobným případem …
Pokud se ty dva autobusy zaplní, tak jediný problém vidím v tarifu.
Kromě špičky se s bídou zaplní sedačky. Pro linku 609 to budou jen jednotky cestujících.
Problém je, že město Kladno provoz své MHD platí a Ropid si myslí, že bude určovat jak to má jezdit za cizí prachy.
Chtěli do integrovaného systému, ale nechtěli, aby jim jeho organizátor říkal, jak maj jezdit?
No oni tam zas tak moc nechtěli. Nakonec byli přesvědčeni.
Problém je, že město Kladno se k IDSK chová jinak, než většina ostatních plátců.
– Zákaz zveřejňovat výpadky spojů
– Nedodávání jízdních řádů (to i DPP a Praha zvládnou). MHD Říčany je zdarma, ale data do PIDího API dokáže dodat.
– Zákaz prodeje jízdenek řidičem (Praha začala až s výmluvou na COVID. Před tím prodávala jízdenky PID. Kladno zásadně prodává jen vlastní jízdenky. Říčany vozí zdarma.)
– Většinou proběhne snaha o dohodu. (Praha by taky mohla odmítnout přispívat na 331/333 a vozit vzduch souběžně ve vlastní 113, podobně Zbraslav-Smícháč. Ale proč by to dělala? 609/565 jsou podobný případ. )
Tak jízdenky se v Praze řidičem před covidem prodávali jen v autobusech a to ještě s přirážkou.
V tramvajích ne a to na většině tramvajových zastávek nebyl automat, v tramvajích to je až v posledních měsících. Tohle ropid léta vůbec netrápilo.
V dnešní době kdy má každý mobil to už nemůže být problém….
Základem každé integrace jsou linky MHD, které společně s regionálními linkami mají tvořit jeden doplňující se systém.
V Kladně to ale nepochopili a dělají všechno proti integraci, kterou dostali kdysi befelem.
Cestující v normálním integrovaném systému by vůbec neměl poznat, zda jede busem který platí město nebo kraj.
Prostě je to bus IDS, který ho odveze z A do B.
V Kladně bohužel sc-fi
Snad to tam jednou pochopí…
Ale ano, popsal jste ideální stav, problém ale je, že organizátor v PIDu si to dělá dle svých malůvek a jiné názory ho nezajímají a to ani těch, kteří si to platí. TO je dost podstatný problém, ale dá se vyřešit personální restrukturalizací organizátora.
Neochota města Kladna a dopravce ČSAD MHD Kladno k nějaké rozumné integraci je všeobecně a dlouhodobě známa.
Ani ze strany IDSK není určitě vše v pořádku, ale je v zájmu cestujících se nějak dohodnou a vyjednat kompromis.
Současný stav je ten nejhorší možný, obě strany si vzali jako rukojmí cestující…
Jo to cestující potěší, auto odjíždí pravidelně a ze stejného místa bez ohledu na poptávku
Já to mám rychlejší do práce MHD než autem, a bez stresu, nesedám do studeného auta, nemusím škrabat v zimě okno, nemusím si hlídat zbytkáč, pohoda 🙂
A pak jsou vždycky ti poslední co přijdou na schůzku. Úplně vždy. „Nepochopíš jak to bylo ucpaný… kroužil jsem kolem čtvrt hodiny než jsem našel flek na zaparkování…“ Evergreen.
Evergreen ucpal Suez, ne Prahu.
Máte bod. 🙂
Děkuju.
Ještě dva a získám klíčenku.
Moment
Jakože přijdeš před barák a auto tvoje pryč, protože odjelo bez ohledu na tvoji poptávku?
Tak zrovna prodloužení intervalu Metra o 10 až 30 s toho moc neudělá.
Zajímavé je, že na stránkách ROPIDu o tom není žádná informace.
Přesně tak. To mě na tom všem zaráží asi nejvíc. Dopravní podnik to přece musí vědět kvůli plánování směn cca od poloviny měsíce, tak proč to na FB ROPIDU je až 1. ledna a na webu to je viditelně až ode dneška? A tak to bohužel je s většinou změn, komunikace vždy na poslední chvíli. Ach jo.
proč by o tom měla být nějaká speciální informace?
děje se tak každoročně už spoustu let… neni to žádná mimořádnost.
Ale je to vcelku zásadní, narozdíl od oslavných článků, jak nalakovali 714 do duhových barev pro cyklohráček. To drtivou většinu cestujících srdečně nezajímá.
ti cestující používají aplikaci s jízdními řády a nebo mají jízdní řády na sloupu. tam je toto samozřejmě zohledněné.
kde je problém?
Furt jsou lidi, kteří mají doma pověšené vytištěné jízdní řády linek v okolí, protože je to pro ně rychlejší a pohodlnější, než aplikace. Pro některé z nich by to upozornění na změnu užitečné být mohlo, možná si všichni nepamatují, že se to obvykle v lednu děje. Jako zásadní problém to nevidím, ale nějaká informace by byla fajn. Možná spíš než článek, tak systémová, že by si člověk zadal e-mail na stránkách Ropidu a přišlo mu upozornění při změně JŘ sledovaných linek. Možná to tam i je, už je to hodně let, co jsem si taky JŘ doma tisknul a na… Číst vice »
Změna jízdních řádů se dělá každý měsíc. A každý měsíc je na webu přehled změn: https://pid.cz/trvale_zmeny/
OK, robot, kam bych zadal e-mail a linky, co mě zajímají a on by mi poslal upozornění, že na některé z nich došlo ke změně, by byl asi šikovnější, ale aspoň to.
Viz odkaz na konci článku.
Odkaz na konci článku hovoří o jiných změnách, nikoli o lednové redukci spojů….
Na webu je v sekci Aktuality článek „Jak bude vypadat provoz PID v lednu 2022?“. Ten odkaz vede na článek o trvalých změnách.
Ano, ale tento článek byl zveřejněn dnes 3.1., tedy až v den, kdy toto omezení skutečně platí.
Na webu pid je v novinkách uveden text, který je obsahem i tohoto článku zde.
Uveřejněno 21.12. ve Zpravodaj 12/2021, dosud zatajováno v OMEZENÍ PROVOZU (ZIMA 2021/22, VLIV KORONAVIRU).
Nadrazi Cibulka me dostava, jedna kolej v zatacce… To je nadrazi jak…
Tohle má smysl u názvů podle katastrálních území, kde je nádraží (či zastávka vlaku) na okraji. Pokud nese zastávka vlaku místní název, úplně by stačilo ponechat ten – však se přestup na „S“ hlásí (včetně i někde neexistujících „dalších vlakových spojů“). To je tak, když se něco aplikuje strojově a plošně. Mě ovšem mnohem víc pobavily zastávky Nádraží Žvahov-*, kde za * dosaďte původní názvy zastávek… 🙂 Kdyby radši zapracovali na spolehlivějších přestupních vazbách – tuhle mi opět krásně ujel jeden ‚přípoj‘, v Benešově od S9 ke Konopišti a dále směrem na západ. Chudáci lidi, co by to chtěli použít… Číst vice »
Tobě stačí fakt málo, když tě dostane tohle…
Jako řada jiných modernizovaných a „optimalizovaných“ nádraží. Na letecké mapě mapy.cz vidím víc než jen současnou kolej, pocházeje z opačného konce Prahy ovšem historii tohoto nádraží nemám v hlavě.
To se teda v Ropidu moc nevytáhli. Prodloužení intervalů jen o par vteřin v metru a 2 minuty u páteřních povrchových linek je vzhledem k poptavce slabota.
Další důvod radši jet autem – navíc je to i bezpečnější (virózy)
Tak určitě je bezpečnější se zavřít ve vakuu, to pak vylezete ven dokonale chráněn. Nemluvě o menším riziku nehody a zdravějším prostředí při větší spotřebě energie a materiálu k její výrobě, jejímu přenosu a skladování, souvisejícími s volbou aut pro silnější přepravní toky. 🙂 Jako že by mě vytrhly dvě minuty, pokud není spoj přeplněný? Tak moc zase autem jezdit netoužím. A při „přípojích“ s čekáním 15 a více minut za současného stavu se může stát, že naopak toto prodloužení celkový čas na cestě zkrátí. 🙂
Určitě. Kvůli prodloužení intervalu na C o 10 vteřin vytahuju auto. To je přece jasná věc.
Osobne se nebojim viru ktery jsem mel, protilatki mam, a v rizikove skupine nejsem. Ale bojim je fasistu a v mhd proste nejsi svuj kral a muzes se dostat do nebespecni situaci. Tak pro zatim mhd ne protoze se nechci davat do situacich kde me dnesni fasisti maji na hacku. A to je jen osobni duvod, nic vic tak snad nikdo neni urazen.
Do nebezpečné situace se dostanete leda tak v autě. V MHD jsem rád, že mám profesionáního a zkušeného řidiče vozidla zatímco já se můžu věnovat jiným věcem než se stresovat kudy se vyhnout kolonám a kde zaparkovat.
Krátkodobě bezpečnější vůči viróze možná (i když většina lidí ví, od koho se nakazila, tzn. v mhd to nebylo), ale jinak určitě ne – i pandemii zhoršuje horší vzduch (nejen CO2, ale zejména pevné částice z pneu apd.), slabší imunita či obezita, vše spojené s autem. Nehledě na to, že když pomineš polymorbidní pacienty, tak bude pravděpodobnější smrt za volantem než s omikronem.
Tak já vám nevím,a le COVID dostal za 1 rok 30.000 lidí do hrobu, při autonechodách je to skóre za 40 roků. Mějte sakra rozum!
30000 lidí nemělo omikron. Těch 30 tisíc se taky nenakazilo v MHD, ale v rodinách, v práci, při oslavách a dalších větších sešlostech, kde po sobě lidi nevědomky plivají kapénky. Takže ano, pravděpodobnost nakažení se s respirátorem a prodělání těžkého průběhu bude klidně menší než případné následky autonehody.
at město šetří. jak řidiče tak EE a palivo. i vozy.
Taky by mohlo požadovat provize od autobazarů, že jim posílá zákazníky.