Praha přijde o spojení Vuelingu do Paříže
Letadlo Airbus A320 společnosti Vueling na pražském letišti. Autor: Letiště Praha

Pražské letiště s Paříží spojeno zůstane, pokračují pravidelné lety čtyř dalších dopravců.
Pražské letiště s Paříží spojeno zůstane, pokračují pravidelné lety čtyř dalších dopravců.
Já jsem si třeba nedávno všiml, že zmizelo spojení z Prahy do Benátek, možná se tady o tom psalo, ale asi mi to uteklo.
Nezmizelo.
Wizzair sice ukončil lety na hlavní letiště Marco Polo, ale Ryanair dál létá na malinko vzdálenější, ale pořád z centra Benátek velice dobře dosažitelné menší letiště Treviso. Navíc po odchodu Wizzairu navýšil počty letů, takže co do počtu frekvencí to nebude o moc horší, než předtím.
Díky za upřesnění, pro mě to nepřichází v úvahu, takže nezbývá než doufat, že to zase Wizz nasadí. Benátky mají jen jedno letiště z kterého dojedete lodí hezky až do centra města. Já si rád připlatím za komfort i když je to jen krátký skok.
Nevím, kdo položil dotaz, jestli může rozhodnutí souviset například s poplatky, na které si v Praze opakovaně stěžuje Ryanair, a jak se Vueling na tuto problematiku dívá….ale jde o dotaz, kterým se tazatel buď usvědčuje z dosti hluboké neznalosti této problematiky nebo z hledání senzace či v horším případě snahy ukázat PRG v negativním světle. Pominu-li fakt, že je to jen a pouze Ryanair, kdo si na poplatky opakovaně stěžuje (a to nejen v Praze), tak je nepopiratelným faktem, že při stanovení poplatků nemá letiště úplně volnou ruku a musí jejich výši konzultovat s dopravci a uživateli letiště, přičemž v… Číst vice »
Vueling spolu s touto linkou ruší spoustu dalších linek po celé Evropě. Například do Zurichu ruší asi čtyři linky. Takže se to netýká jenom Prahy. Nevím jakou měli obsazenost, ale často tuto linku létali s A321.
Co se týká poplatků v Praze, já do toho vůbec nevidím, nicméně je pravda, že nízkonákladovkám se tu asi zase tolik nedaří. Wizz tu pouze paběrkuje, Eurowings, taky celkem průser, ani ten Ryan tu nijak extra neexpanduje… Přitom většina Čechů jde primárně po ceně, co si budeme povídat…
Nemíním se přít, protože tu problematiku neznám nijak do hloubky. Je to pouze takový laický pohled…
Ten důvod, proč tu „paběrkují“ (apod.) je nutno hledat někde jinde.
Aerolinky v Evropě (a nejen tam, ale prakticky všude) posledních pár let trpí neodstatkem letadel. Nemůžou růst tak, jak by chtěly. A když už mají nějaké letadlo, tak hodně řeší, kam s ním – a výsledkem je, že ho dají tam, kde mají šanci ho prodat za vyšší ceny. Čili i tam, kde je větší potenciál cestujících.
Boeing má zpoždění v dodávkách kam se člověk podívá (to trápí ryanair), wizzair zase trpí na uzemněné airbusy, atd atd.
V poplatkách to (alespon v případě Prahy) není.
Nemyslím, že Češi jsou jediný národ, který jde primárně po ceně, to by jinak Ryanair asi nebyl největší dopravce v Evropě…ale myšlenka, že se v PRG nedaří nízkonákladovým společnostem je zajímavá a nepochybně by to bylo téma na detailní rozbor. Osobně si to nemyslím, byť se zdá, že úspěšnější jsou LC společnosti, které mají buď blíže k nějakému hybridnímu modelu nebo které v rámci svého obchodního modelu vždy primárně obsluhovaly hlavní/významná letiště (easyjet). Myslím, že je třeba brát do úvahy, že obchodní model společností RYR a WZZ stále vychází zejména z provozu na letiště druhé, třetí kategorie, kde těží z… Číst vice »
U Eurowings je největší problém, že při nějakém pravidelném létání se na jejich letový řád nedá vůbec spolehnout, protože každý měsíc to létá úplně jinak (v jiné dny, jiné časy).
Nenalhávejte si do vlastní kapsy. Češi jdou po ceně. A to celkem dost. Určitě jsou linky Ryanairu z Prahy, kde to tak markantní nebude, ale průměrný Čech se radši na eurovíkend zabalí do batohu než aby si musel připlácet kufr na palubu. To třeba Španělé, Italové, Němci Rakušáci (zkrátka nejenom bohatší západ) preferují komfort a proto si za ten kufr připlatí. A to mě vede k úvaze, že letenky tam jsou levnější, jelikož Ryanair ví, že sice jim prodá levnou letenku ale mnohem více lidí si pak přikoupí další služby, ať už kufr, výběr sedadla či občerstvení na palubě. Češi… Číst vice »
Z Prahy jsou ale u RYR stejně levné/drahé letenky jako z jakéhokoliv letiště v Evropě. Nejnižší cena na kterou letenka může klesnout je teď 15 EUR, u lowcost linek je spíš důležité kolik letenek za tu nízkou cenu jde do prodeje a to se odvíjí od několika proměnných – konkurenci na dané lince, počtu prodaných letenek na daném letu a taky služeb. Pokud mají spočítáno, že za určitou cenu to letadlo vyprodají tak ani Ryanair nemá důvod těch letenek za nejnižší cenu dávat do prodeje více a pro linku je to i dobře, protože nehrozí její zrušení. Naopak pokud jsou… Číst vice »
Letiště nižší kategorie jsou ta mimo hlavní huby v zemi. Takže z hlavních letišť léta do TIA, CPH, BUD, RIX, MAD a možná bych tam zařadil i BCN. U prvních pěti není alternativa.
souhlasím . češi jsou socky oproti západu . a vždy budou bohužel
Nízkonákladovky tvoří na LKPR asi 45% provozu a to není rozhodně žádné paběrkováni.
Zajimalo by mě, za co ty minusy 🙂
Líp a srozumitelněji to napsat nešlo …
Tady to minusovani mě neirestane fsscinovat. I u Vas. Máte sice kredit rejpala, ale podle mě se vyznáte. A přesto, i když polopaticky vysvětlite nějakou problematiku, máte furt minusů, jako byste psal bludy. Mínusy bych tady zrušil a nechal je likes. Bylo by to víc vypovídající o hodnotě příspěvků.
Za arogantní, drzé, povýšenecké a snobské chování. Bez ohledu na to, co napíše a jestli to je pravda.
ted jsi mi to nandal 🙂
A tento přístup samozřejmě není ani trochu arogantní, drzý ani povýšenecký, že?
jen ho nechte 🙂 disliky od lidi jako jakub je potreba brat jako lajky.
A většinou, co píše, pravda není. Na první pohled se může zdát, že má pravdu, ale jakmile se nad tím člověk trochu zamyslí, nedej bože (pro všeználka) má s tou problematikou osobní zkušenosti, tak okamžitě ví, že jsou to polopravdy. Eufemisticky řečeno.
Děkuji za poznámku, mě občas také, ale beru to tak, jak to je 🙂. Vy o tom nepochybně víte své.
Drive letali i AMS, no ji trh v Praglu je pidi
Spíš to bude tím že na P2P se Easyjetu konkuruje těžko…
Dejte Tenerife či Gran Canaria. Když vidím Smarty. Jednosměrná letenka za 20 litrů, tak se mi otevírá kudla v kapse.
Letos Tenerife nabízejí jednosměrný „už od 3090“. Loni, předloni to bylo za 4500. To je zlevnění o 30%. Co v dnešní době takhle výrazně zlevnilo? Musíte to brát optimisticky 😀 😀
Anebo si zajet do Vídně. Tenerife od €34,99 a Gran Canaria s Fuerteventura od €29,99 a Lanzarote od €27,99
Tak ten nožík zase zavřete.Litam tam často a takhle vysoká cena za 1 směr je nesmysl:-(
Nevadí, pojedu na kole…
Na cargo kole!
Škoda, pokud letíte přímo do Paříže, tak jsou za mně Orly daleko lepší letiště než Charles de Gaulle. Ale Transavia zůstáva, tak to není tak hrozné.
Nevím jestli to taky bylo i minulý LLŘ ale teď mimo červenec/srpen bude létat Transavia France 2x denně s přenocováním letadla v PRG
2x denně minimálně v nějaké dny létali, ale určitě tu nenocovali, to je novinka.