Zprávy

Praha přesune tramvajovou linku z Karlova náměstí, aby se lépe jezdilo autům

Tramvaj na zastávce Moráň na Karlově náměstí. Foto: Praha.eu
Tramvaj na zastávce Moráň na Karlově náměstí. Foto: Praha.eu

Dopravní podnik hlavního města Prahy (DPP) od pondělí neplánovaně přesune tramvajovou linku číslo 2 v úseku mezi Palackého náměstí a Národním divadlem k Vltavě a povede ji přes Jiráskovo náměstí. Důvod? Příliš mnoho aut v oblasti Karlova náměstí a dlouhé kolony.

DPP se v krátké zprávě rozeslané médiím pochválil, že „pružně reaguje na dopravní komplikace způsobené opravami komunikací“. Opačný názor má ale objednavatel dopravy, společnosti Ropid. Se změnou nesouhlasí.

Vzhledem k tomu, že počet tramvají, které v centru jezdí o prázdninách, je ve špičkách na každém úseku každou hodinu nižší o cca 30 souprav oproti běžnému stavu, nedomníváme se, že toto opatření může přispět ke zlepšení dopravní situace. Z naší strany bychom preferovali důraznější informování řidičů na proměnných tabulích o zhoršené průjezdnosti Jiráskova mostu a podle možností Policie zvýšení dohledu na křižovatce Žitná-Spálená, pokud jde o zastavování na kolejích v křižovatce,“ uvedl Ropid na facebooku.

Podle nich redukce veřejné dopravy může vést k dašímu růstu počtu aut. „Opatření zlepší průjezdnost Karlova náměstí a přilehlých úseků,“ tvrdí mluvčí DPP Aneta Řehková.

DPP a Ropid se také rozchází v názoru na to, kdo vlastně změnu vymyslel. DPP uvádí, že jde o jejich iniciativu, Ropid mluví o žádosti magistrátu.

Server MHD86.cz upozornil, že v Praze nejde o jediný příklad, kdy veřejná doprava musela ustoupit automobilové.  Před několika dny ROPID omezil provoz autobusové linky 209, v ranní špičce zrušil bez náhrady spoje v úseku OC Čakovice – Letňany. Důvodem mělo mít to, že autobusy nabírají zpoždění v oblasti Běchovic z důvodu silné automobilové dopravy a dopravních omezení.

27 komentářů

Klikni pro vložení komentáře
  • Odsak Hrubes z mhd86.cz ted kritizuje, ale jestli bude ods po volbach u koryta (kez by ne), tak se bojin ze bude delat stafaz rozvoji IAD…

  • Princip téhle úpravy je ten ze zastávky jsou u sta dny na 2 za sebou stojící dlouhé nebo staré dvouvozove tramvaje.. Pokud je v zastávce jedna dlouhá a jedna krátká stará jednovozova tramvaj tak ta další za ni se tam logicky nevejde a čeká před zastávkou a stisuje se to tam- vsichni to tam dobře známé ze je to na denním pořádku- takže se jedna o velmi logicky krok.. V systému prazskeho MHD se jedna o naprosto bezvýznamnou prkotinu.
    Nechci nacházet do autora – ale vůbec by me nepřekvapilo kdyby ho někdo právě kvůli tomuto článku pocastoval tim ze timuspesne klesnul na novinářské dno.. Vypada to ze bud autir uz vazne nema o vem psat anebo je to „opravdovy“ novinar – tzn ze informuje bombasticky o necem o cem nema absolutne ani šajna…
    Slovy klasika: Sorry jako..

    • Sorry jako. Autor informuje o tom, jak se změnila trasa, jak to vysvětluje DPP a co na to říká ROPID. Jinak je mu to ukradené, protože v Praze nebydlí a tráví v ní minimum času. Přesto je rád, že i takováto zpráva stojí tolika lidem řešit osobu autora.

      • Byl.jsem o tom přesvědčenej ze autor to na Karlaku a jeho okolí vubec nezná – jinak by ten článek nikdy nemohl vzniknout. Je to proto protože se ulehčuje tramvajové trase a nikoli autům ktere tramvajovou trať křižují na na náměstí do elka pres jednu z nejvytizenejsich tram trati v Praze..
        V pohodě – kazdymu se stane ze napíše nakou blbost, nekomu dokonce pomerne často.. třeba jako to o těch novejch eskalatorech na Veleslavine- ten ve směru dolu kvůli kterými to vlastně stavěli uz z popudu dpp pro jistotu vypnuli protože ho stejne nikdo nepouzival…
        „Sorry jako“
        Bylo by fajn kdybyste vytvořily pod clanek a pod komenty lajkovaci „+“ a“-“
        A třeba i možnost do cca 2 minut si koment moznost opravit..

    • Nějak se mi nedaří rozklíčovat Váš text. A to jsem ho přelouskal třikrát.

      • mam to stejne…
        – ale mam podezreni na magistrat (pravdepodobne), ze zmenu opravdu resi diky automobilove doprave, ktera ziskava nad MHD prednost,… to se tyka i planovanych komunikaci a reseni dopravy obecne – v nekterych situacich opravdu je lepsi jet autem adiky podobnym upravam se to i pro automobilovou dopravu zlepsuje…
        – druha vec z clanku ohledne blokovani krizovatky auty je typicka, denne to zavivam na krizovatce Balabenka, kde auta najedou do krizovatky a nasledne zablokuji prujezd tramvaji a tim i celou krizovatku nehlede na zlute cary v krizovatce… Vubec bych se nedivil, kdyby to magistrat resil ukoncenim nekterych tramvaji na Palmovce a chvalil se jak situaci vyresil…

        Tim se nechci magistratu, IPR a jinych dotcenych instituci dotknout, ale preference verejne dopravy byva v jinych mestech radikalnejsi a urcite to nevyresi preferencni krizovatky ani planovane kapacitni komunikace napric mestem,… na CAMPU je videt snaha o reseni, ale realita je jina,…

        • Když ty své bláboly „Johnny Gomez“ psal, byl evidentně silně „pod vlivem“ – jiný důvod snad ani není možný …

          ROPID (+ DPP) vydal před docela nedávnou dobou leták („skládačku“) s názvem „Preference veřejné hromadné dopravy v Praze a Středočeském kraji“ o možných způsobech preference VHD (je k dispozici v informačních střediscích ROPIDu i DPP), kde je na poslední straně oddíl „Napište nám“ s tímto textem: „Pozorujete při svých cestách nebo ve svém okolí vozidla veřejné dopravy ‚poskakující‘ v kolonách? Máte námět na zřízení preferenčních opatření? Dejte nám o tom, prosím, vědět. Máme zájem o vaši zpětnou vazbu. Napište nám na preference@pid.cz. Děkujeme!“ – zatím jsem to nezkoušel, ale lecjaké tipy bych pro ně měl také …

  • Délka vozu T3 14 metrů, délka vozu 15T téměř 32 metrů, tedy více než dvojnásobná. Úpravou trasy ztrácí celý úsek Hradčanská – Sídliště Petřiny bezpřestupové napojení na důležitou oblast centra města. Město doplácí na to, že řada křižovatek není stavěna na odbočení do všech směrů. Konkrétně v tomto případě Anděl, Národní divadlo, Mánes, Moráň. Především díky tomu jsou některé linky vedeny do značné míry nevhodně. Naprosto nechápu proč dochází k této změně právě u této linky, která je provozována celodenně a celotýdenně jednovozově, tedy nejkratší provozovanou „soupravou“ vůbec.
    Další roli hraje nesmyslné omezování počtu linek, kdy by nakonec prakticky u jedné a téže linky mohl každý sudý vůz ve špičce projíždět alternativní trasou, při zachování číselné návaznosti například 22/42 a podobně.
    Většinu ostatních výhrad, které jsou nasnadě uvádějí již ostatní diskutující.

    Ještě chci podotknout, že centru by určitě ulevilo vedení linky 12 přes Brusnici a Pražský hrad, který by tak získal přímé spojení se Smíchovským i Holešovickým nádražím, a současně by se tím určitě snížila i kriminalita, kdysi na lince 22 tak pověstná.

    • Když chci jet linkou číslo 2 na Petřiny a mít při tom jistotu, že si sednu, musím až na Palackého náměstí. V určitou denní dobu je na Hradčanské dost těžké se do vozu vůbec dostat.

  • No ono kdyby se celá nesmyslná prázdná linka 2 zrušila, tak by se nic nestalo, ty prachy za tuto Do-linku by se mohly nacpat do pásmového provozu metra o víkendech mezi Kačerovem a Holešovicemi, kde je to hrůza.

    • Kdyby už konečně byla okružní linka metra E, mohlo by se zrušit spoustu linek tramvají i autobusů a doprava v Praze by se zcela zklidnila.

    • Ony by se ty peníze daly použít na víc místech. Přemýšlím o tom vždycky, když tenhle bludný vozič vzduchu potkám a pak si jdu stoupnout na jednu nohu (a ještě ne na svou) do svojí devítky.

    • Dvojka rozhodně bezvýznamná neni, nabízí přímý spojení Podolí s Prahou 6 a Petřin s centrem a jezdí celkem slušně obsazená, a to i o víkendu

      • Tak slušně obsazenou myslíte tak, že je to jediná linka v Praze, kde si můžete vybrat i ve špičce v sólu sedačku?

      • Navíc na užitečné trase přes Karlovo náměstí nabízí přímé spojení Braníka a Podolí s Národní třídou – po nábřeží bude sice možná rychlejší pro tranzit mezi Prahou 4 a Prahou 6, což ale ztrátu přímého spojení s Národní třídou nevykompenzuje. Podle mě je převedení linky č. 2 na nábřeží principiální hloupostí.

        • Další totalni blud tohohle starého pana…
          1.) Linka jen obji6di 2 bloky domů z druhé strany po nábřeží a ne po náměstí- vzdalesostne je to nastejno.
          2.) Obsluhuje také stanici metra Národní Třída – a to výtahem u kostela na primo na zastávce Lazarska
          3.) Z této zastávky je to 1 zastávku (i metrem) doleva na zmiňované Karlovo náměstí (stejná linka metra) a doprava je taky 1 zastávku tramvaji na zastávku Národní třída ( kde je oficiální vlez do stanice stěn e metra Národní třída jako výtahem u kostela)… TAKŽE SE VŮBEC NIC NESTALO !!!!!!!

      • Když chci jet linkou číslo 2 na Petřiny a mít při tom jistotu, že si sednu, musím až na Palackého náměstí. V určitou denní dobu je na Hradčanské dost těžké se do vozu vůbec dostat.

        • Z hradčanském ti na petříně jezdi přímá linka metra – není důvod jezdit pomalou tramvaji..

          • Oprava: ….. na Petřiny…..
            (naskakuje to tam blbě samo..)

    • Asi tím moc nejezdíte, prázdná rozhodně není. Určitě je plnější než 23.

  • Kdyby radši omezili automobilový provoz. Veřejná doprava by měla mít přednost.

    • Nechcete se omezovat raději sám? Omezovat automobilový provoz znamená omezovat potřebu se přesouvat.

      • Říká autíčkář, který by do metra v životě nevlezl a radši trčel půl hoďky v koloně? 😀

      • Potřeba přesouvat se není potřeba smrdět s autem v centru Prahy.

Newsletter

Partneři


Konference Doprava 2018

Výběr editora