Zprávy

Praha přesune tramvajovou linku z Karlova náměstí, aby se lépe jezdilo autům

Tramvaj na zastávce Moráň na Karlově náměstí. Foto: Praha.eu
Tramvaj na zastávce Moráň na Karlově náměstí. Foto: Praha.eu

Dopravní podnik hlavního města Prahy (DPP) od pondělí neplánovaně přesune tramvajovou linku číslo 2 v úseku mezi Palackého náměstí a Národním divadlem k Vltavě a povede ji přes Jiráskovo náměstí. Důvod? Příliš mnoho aut v oblasti Karlova náměstí a dlouhé kolony.

DPP se v krátké zprávě rozeslané médiím pochválil, že „pružně reaguje na dopravní komplikace způsobené opravami komunikací“. Opačný názor má ale objednavatel dopravy, společnosti Ropid. Se změnou nesouhlasí.

Vzhledem k tomu, že počet tramvají, které v centru jezdí o prázdninách, je ve špičkách na každém úseku každou hodinu nižší o cca 30 souprav oproti běžnému stavu, nedomníváme se, že toto opatření může přispět ke zlepšení dopravní situace. Z naší strany bychom preferovali důraznější informování řidičů na proměnných tabulích o zhoršené průjezdnosti Jiráskova mostu a podle možností Policie zvýšení dohledu na křižovatce Žitná-Spálená, pokud jde o zastavování na kolejích v křižovatce,“ uvedl Ropid na facebooku.

Podle nich redukce veřejné dopravy může vést k dašímu růstu počtu aut. „Opatření zlepší průjezdnost Karlova náměstí a přilehlých úseků,“ tvrdí mluvčí DPP Aneta Řehková.

Sdílíme informaci kolegů z DPP, a. s. Opatření bude realizováno na základě žádosti MHMP. Vzhledem k tomu, že počet…

Gepostet von Pražská integrovaná doprava am Samstag, 14. Juli 2018

DPP a Ropid se také rozchází v názoru na to, kdo vlastně změnu vymyslel. DPP uvádí, že jde o jejich iniciativu, Ropid mluví o žádosti magistrátu.

Server MHD86.cz upozornil, že v Praze nejde o jediný příklad, kdy veřejná doprava musela ustoupit automobilové.  Před několika dny ROPID omezil provoz autobusové linky 209, v ranní špičce zrušil bez náhrady spoje v úseku OC Čakovice – Letňany. Důvodem mělo mít to, že autobusy nabírají zpoždění v oblasti Běchovic z důvodu silné automobilové dopravy a dopravních omezení.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Jiri Tyr
Host
Jiri Tyr

Odsak Hrubes z mhd86.cz ted kritizuje, ale jestli bude ods po volbach u koryta (kez by ne), tak se bojin ze bude delat stafaz rozvoji IAD…

Johnny Gomez
Host
Johnny Gomez

Princip téhle úpravy je ten ze zastávky jsou u sta dny na 2 za sebou stojící dlouhé nebo staré dvouvozove tramvaje.. Pokud je v zastávce jedna dlouhá a jedna krátká stará jednovozova tramvaj tak ta další za ni se tam logicky nevejde a čeká před zastávkou a stisuje se to tam- vsichni to tam dobře známé ze je to na denním pořádku- takže se jedna o velmi logicky krok.. V systému prazskeho MHD se jedna o naprosto bezvýznamnou prkotinu. Nechci nacházet do autora – ale vůbec by me nepřekvapilo kdyby ho někdo právě kvůli tomuto článku pocastoval tim ze timuspesne… Číst vice »

Jiří Šrámek
Host
Jiří Šrámek

Nějak se mi nedaří rozklíčovat Váš text. A to jsem ho přelouskal třikrát.

Martin
Host
Martin

mam to stejne… – ale mam podezreni na magistrat (pravdepodobne), ze zmenu opravdu resi diky automobilove doprave, ktera ziskava nad MHD prednost,… to se tyka i planovanych komunikaci a reseni dopravy obecne – v nekterych situacich opravdu je lepsi jet autem adiky podobnym upravam se to i pro automobilovou dopravu zlepsuje… – druha vec z clanku ohledne blokovani krizovatky auty je typicka, denne to zavivam na krizovatce Balabenka, kde auta najedou do krizovatky a nasledne zablokuji prujezd tramvaji a tim i celou krizovatku nehlede na zlute cary v krizovatce… Vubec bych se nedivil, kdyby to magistrat resil ukoncenim nekterych tramvaji… Číst vice »

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Když ty své bláboly „Johnny Gomez“ psal, byl evidentně silně „pod vlivem“ – jiný důvod snad ani není možný … ROPID (+ DPP) vydal před docela nedávnou dobou leták („skládačku“) s názvem „Preference veřejné hromadné dopravy v Praze a Středočeském kraji“ o možných způsobech preference VHD (je k dispozici v informačních střediscích ROPIDu i DPP), kde je na poslední straně oddíl „Napište nám“ s tímto textem: „Pozorujete při svých cestách nebo ve svém okolí vozidla veřejné dopravy ‚poskakující‘ v kolonách? Máte námět na zřízení preferenčních opatření? Dejte nám o tom, prosím, vědět. Máme zájem o vaši zpětnou vazbu. Napište nám… Číst vice »

kp
Host
kp

Délka vozu T3 14 metrů, délka vozu 15T téměř 32 metrů, tedy více než dvojnásobná. Úpravou trasy ztrácí celý úsek Hradčanská – Sídliště Petřiny bezpřestupové napojení na důležitou oblast centra města. Město doplácí na to, že řada křižovatek není stavěna na odbočení do všech směrů. Konkrétně v tomto případě Anděl, Národní divadlo, Mánes, Moráň. Především díky tomu jsou některé linky vedeny do značné míry nevhodně. Naprosto nechápu proč dochází k této změně právě u této linky, která je provozována celodenně a celotýdenně jednovozově, tedy nejkratší provozovanou „soupravou“ vůbec. Další roli hraje nesmyslné omezování počtu linek, kdy by nakonec prakticky u… Číst vice »

kp
Host
kp

Když chci jet linkou číslo 2 na Petřiny a mít při tom jistotu, že si sednu, musím až na Palackého náměstí. V určitou denní dobu je na Hradčanské dost těžké se do vozu vůbec dostat.

Vlastimil
Host
Vlastimil

No ono kdyby se celá nesmyslná prázdná linka 2 zrušila, tak by se nic nestalo, ty prachy za tuto Do-linku by se mohly nacpat do pásmového provozu metra o víkendech mezi Kačerovem a Holešovicemi, kde je to hrůza.

Jaroslav Votruba
Host
Jaroslav Votruba

Kdyby už konečně byla okružní linka metra E, mohlo by se zrušit spoustu linek tramvají i autobusů a doprava v Praze by se zcela zklidnila.

Petr
Host

Ony by se ty peníze daly použít na víc místech. Přemýšlím o tom vždycky, když tenhle bludný vozič vzduchu potkám a pak si jdu stoupnout na jednu nohu (a ještě ne na svou) do svojí devítky.

hh
Host
hh

Dvojka rozhodně bezvýznamná neni, nabízí přímý spojení Podolí s Prahou 6 a Petřin s centrem a jezdí celkem slušně obsazená, a to i o víkendu

Vlastimil
Host
Vlastimil

Tak slušně obsazenou myslíte tak, že je to jediná linka v Praze, kde si můžete vybrat i ve špičce v sólu sedačku?

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Navíc na užitečné trase přes Karlovo náměstí nabízí přímé spojení Braníka a Podolí s Národní třídou – po nábřeží bude sice možná rychlejší pro tranzit mezi Prahou 4 a Prahou 6, což ale ztrátu přímého spojení s Národní třídou nevykompenzuje. Podle mě je převedení linky č. 2 na nábřeží principiální hloupostí.

Johnny Gomez
Host
Johnny Gomez

Další totalni blud tohohle starého pana…
1.) Linka jen obji6di 2 bloky domů z druhé strany po nábřeží a ne po náměstí- vzdalesostne je to nastejno.
2.) Obsluhuje také stanici metra Národní Třída – a to výtahem u kostela na primo na zastávce Lazarska
3.) Z této zastávky je to 1 zastávku (i metrem) doleva na zmiňované Karlovo náměstí (stejná linka metra) a doprava je taky 1 zastávku tramvaji na zastávku Národní třída ( kde je oficiální vlez do stanice stěn e metra Národní třída jako výtahem u kostela)… TAKŽE SE VŮBEC NIC NESTALO !!!!!!!

kp
Host
kp

Když chci jet linkou číslo 2 na Petřiny a mít při tom jistotu, že si sednu, musím až na Palackého náměstí. V určitou denní dobu je na Hradčanské dost těžké se do vozu vůbec dostat.

Johnny Gomez
Host
Johnny Gomez

Z hradčanském ti na petříně jezdi přímá linka metra – není důvod jezdit pomalou tramvaji..

Johnny Gomez
Host
Johnny Gomez

Oprava: ….. na Petřiny…..
(naskakuje to tam blbě samo..)

Jirka
Host
Jirka

Asi tím moc nejezdíte, prázdná rozhodně není. Určitě je plnější než 23.

Ivan lejčar
Host

Server MHD86.cz není odborný.

Jaroslav Votruba
Host
Jaroslav Votruba

Taky si říkám, že je to úplný blábol.

Jiri Tyr
Host
Jiri Tyr

Tak tak ODSacke piarko…

Karel Sined
Host
Karel Sined

Kdyby radši omezili automobilový provoz. Veřejná doprava by měla mít přednost.

zzz
Host
zzz

Nechcete se omezovat raději sám? Omezovat automobilový provoz znamená omezovat potřebu se přesouvat.

Jirka
Host
Jirka

Říká autíčkář, který by do metra v životě nevlezl a radši trčel půl hoďky v koloně? 😀

Lukáš F.
Host
Lukáš F.

Potřeba přesouvat se není potřeba smrdět s autem v centru Prahy.