Praha posílá DPP další miliony, loni musela přidat téměř miliardu

Modernizovaná tramvaj KT8D5R.N2P. Foto: DPPModernizovaná tramvaj KT8D5R.N2P. Foto: DPP

Provoz městské hromadné dopravy stojí Prahu čím dál více. Loni muselo hlavní město svému dopravnímu podniku (DPP) poslat o 869

12 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Marekzprahy

No, pro Jarov tedy špatné zprávy. Místo dvou linek 124 a 155 zbude jen nespolehlivá a pomalá 155ka, která nepojede Mezi Hřbitovy, kde byl přestup na tramvaj. Chápu-li to správně, tak celá trasa 124ky v úseku Želivského – Mezi Hřbitovy – Červený dvůr – Malešická bude z hlediska autobusové dopravy mrtvá, Červený dvůr nově bez jakékoli obsluhy.

železničář v důchodu

Dokud se budou používat pro stanovení výší různých finančních úhrad zprůměrované ukazatele typu „vzkm“ a „vlkm“, převzaté z předpotopních dob socialistického Československa, kdy neexistovala moderní výpočetní technika, místo využití řádně analyzovaných skutečných nákladů, tak se náklady na VHD budou s každým jejím rozšířením zvyšovat neúměrně – a dopravcům to samozřejmě vyhovuje …

Petr.R

šak dopravci v mhd jsou vlastně pracovníci radnice, tohle neplatí kraj.

Johnny Gomezz

V Praze ….Radnice=Kraj

Petr.R

Praha to má jiné, jinde většinou radnice, třeba u nás 100% učást v mhd- možná i více….

Jen tak

A jak jinak, nez vlako kilometry, bys chtel pouzivat?

Martin S.

Tak to abychom v MHD zavedli nastup pouze prednimi dvermi, povinne prikladani karty ke ctecce ci projizdeni jednorazovych jizdenek cteckou, no a v metru turnikety. Protoze jinak ty pocitace nemaji moc co pocitat, kdyz nejsou zakladni data o cestujicich.

maliňák

Tohle mají v Katowicích. Papírové jízdenky pouze nepřestupní, a člověk co má předplatní kartu si musí vždy po nástupu (a možná i před výstupem) pípnout.

Petr.R

a ještě by stát musel kompenzovat radnicím ty vyhlášené slevy jak u vlaků nebo autobusů a zrušit ty městský slevy nebo jízdné zdarma pro nějaký osoby a psy.

on

Pro MHD se dělá sčítání cestujících a dnes už umí počítat i dveře takže data jsou a né že ne.

železničář v důchodu

„Protoze jinak ty pocitace nemaji moc co pocitat, kdyz nejsou zakladni data o cestujicich.“ To je naprostá pitomost – potřebné podklady existují, a to nejen „základní data o cestujících“: jak „on“ (dnes v 08:49 hodin), dělají se sčítání cestujících, jejichž výstupy jsou jako dostatečně podrobné podklady pro žádoucí analýzy a výpočty vyhoví – a se způsobem odbavování cestujících to nemá nic společného – ten pražský v principu zcela vyhovuje. Mně jde o to, že právě ty analýzy by měly nahradit dosavadní používání zjednodušujících ukazatelů a sazeb, do nichž jsou neprůhledně zapracovány i náklady na činnosti a personál (například na vedení… Číst vice »

Martin S.

Velmi to zjednodušujete. Počet cestujících na jakékoliv lince přece není vůbec vypovídající hodnota k nákladům. Jestli se nemýlím, tak trasy linek, druh a velikost (obsaditelnost) dopravních prostředků, intervaly nestanovuje DPP, ale Ropid, tedy hl. m. Praha. Ceny jízdného stanovuje hl. m. Praha. K čemu by tedy byl prostý počet cestujících? Když objednavatel (Ropid) stanoví, že na lince bude jezdit kloubový autobus, tak tam jezdí, bez ohledu na to, jestli s ním jede jeden cestující nebo 150. Navíc nevíte, jestli ten jeden cestující jede za 32 Kč nebo má roční kupón? Stejně jako nevíte, kolik za svou cestu zaplatilo těch 150… Číst vice »