Z inzerátu:
„…
-Naše kanceláře se nachází v centru Prahy v moderním OC Stromovka s báječnou dostupností MHD i autem.
..“
Jeho první úkolem asi bude, aby jejich kanceláře byly dostupné i na kole 🙂
Pruh vedle stezky neberu obecně za něco špatného. Pruh pro kurýry a další „rychlé jezdce“ a vedle stezka pro čokly, rodiny s dětmi, nespěchající.
Na palici jsou stezky od nikud nikam (konec cyklostezky, přechod, začátek cyklostezky), předpoklady že cyklisté někde vznikají a jinde mizí.
náhodný kolemčtenář
1 měsíc
On by se nějaký cyklokoordinátor hodil i na celostátní úrovni. Resp. hodily by se závazné normy, které by bylo potřeba splnit, pokud by se na danou cyklostezku dávaly veřejné peníze. A cyklostezky (snad s výjimkou těch, které by byly určeny výhradně k rekreaci) by měly být posuzovány i z hlediska toho, že se na nich pohybují vozidla (byť bezmotorová) nenulovou rychlostí (tedy např. pravoúhlé zatáčky nedávají smysl) a také to, že cyklodoprava je značně neefektivní, pokud je potřeba zbytečně brzdit/zastavovat/zpomalovat a zase zrychlovat. Začátek cyklostezky by měl být vždy plynule navázaný na okolní komunikace (ti cyklisti nevznikají na začátku cyklostezky… Číst vice »
No, a vidíte, přesto za vznikem cyklostezek ve většině případů stojí lidi, které ani tak základní věc nenapadne. Tudíž nejspíš nikdy nejeli na kole a už vůbec ne ve městě.
looking4bucho
1 měsíc
Drzim palce kazdemu kdo sebere odvahu a zkusi to, ale bude to mit setsakramentsky tezky, obvzlast po techto volbach. Na socialnich sitich na me vyskocilo par videi z volebni kampane a pana Stastnyho ze kterych demagogie a zast vuci aktivni mobilite primo strika. S takovym clovekem nalezt schodu bude nalidsky ukol.
Kdyby to byl jen Stastny, Motoristi aspon vylozi karty na stul dopredu, to je aspon fer pristup.
Kovarik z ODS toto volebni obdobi aktivne blokuje vsechno co by cyklistum mohlo pomoct – podjezd mostu Legii, most na Krejcarku, Zelivskeho, kazdou pripravenou oddelenou cyklostezku. Nebude u TSK co koordinovat, protoze temer zadny cykloprojekt nedostane financovani, supliky jsou jich uz ted plne..
Skrze legislativni cinnost mohou mit motoriste vliv zasadni, zejmena pokud obsadi ministerstvo dopravy, coz se nabizi. Ve volebnim programu doslovne odmitaji prosazovani cyklodopravy v Praze, zejmena tam kde by to bylo na ukor parkovacich mist nebo plynulosti IAD – a za to uz se Vam schova temer vsechno.
Řidičů IAD, co škodí dopravě, je opravdu dost. Teď to chce někoho rozumného, který cyklodopravu povýší na úroveň některých zahraničních měst na západě.
Proč vám vadí, že by měly být cyklopruhy oddělené od provozu IAD a cykloinfrastruktura segregovaná?
Norbert
1 měsíc
Nějaký Pirát třeba? Oni to prý uměj
Jiří Melich
1 měsíc
No, já bych řekl, že odborníků na cyklo dopravu tady bude celá přehršel…
micat1
1 měsíc
Na uvedenou náplň práce se mi zdá požadovaná odbornost katastrofálně nízká. Čekal bych tam alespoň magisterské vzdělání zaměřené na cyklodopravu a pár let praxi na obdobné (byť třeba nižší) pozici třeba v nějakém jiném městě, nejlépe Nizozemském. Ideálně ještě, aby byl kandidát aktivní cyklista, ale to chápu že asi moc nejde prokázat. Vím, takový člověk by asi stál peníze, ale neodborný člověk na této pozici napáchá škody o 2 až 3 řády větší, než nějaký milion nebo dva ročně.
„Jejím úkolem bude vést tým, který formuje a utváří priority v oblasti cyklistické infrastruktury v metropoli. Koordinovat bude projektové přípravy nových cyklistických propojení, což obnáší dohody mezi TSK, městskými částmi a magistrátem.“
Tohle mi prostě nepřijde jako pozice pro někoho bez zkušeností a bez odborných teoretických i praktických znalostí cyklistiky. Priority silniční dopravy taky formuje nějaký učeň?
A kde se takový magisterský studijní program zaměřený na dopravu dá vystudovat? Ptám se pro kamaráda, sám už mám vystudovaného něco jiného a do nějakého dalšího VŠ studia už se asi ve svém věku pouštět nebudu… 🙂
Přijde mi, že to je spíše manažerská pozice a nutnost technické znalosti legislativy by neměla být hlavní podmínkou.
Ondra
1 měsíc
Koordinátor toho moc nezmůže, když především není politická vůle
Petr
1 měsíc
Překvapuje mě, že evropská metropole typu Prahy nemá odborníka na cyklodopravu. Těch ostud od Dvoreckého po Libeňský most, nedokončených cyklostezek okolo Vltavy až po nebezpečné cyklopruhy odnikud nikam je opravdu dost… To i taková Bratislava je v tomto ohledu mnohem dál.
Tak cyklokomise bývala kdysi docela aktivní orgán. Ale už se jaksi stala bandou zaprdlých pseudocyklistů a nikdo se znalostmi moderní podoby infrastruktury s nimi nechce mít nic společného.
Willie
1 měsíc
jinak receno: hledame nekoho na koho to budeme moci hodit, az se zase neco nepovede 😁
Z inzerátu:
„…
-Naše kanceláře se nachází v centru Prahy v moderním OC Stromovka s báječnou dostupností MHD i autem.
..“
Jeho první úkolem asi bude, aby jejich kanceláře byly dostupné i na kole 🙂
To uz jiste jsou.
Takze prvnim ukolem zajiste bude, aby nebyly dostupne autem. ;o)
nějakou cyklokoordinaci by to fakt už chtělo. To že vedle cyklostezky vznikne cyklopruh, který končí v nájezdu na dálnici, už je na palici.
Pruh vedle stezky neberu obecně za něco špatného. Pruh pro kurýry a další „rychlé jezdce“ a vedle stezka pro čokly, rodiny s dětmi, nespěchající.
Na palici jsou stezky od nikud nikam (konec cyklostezky, přechod, začátek cyklostezky), předpoklady že cyklisté někde vznikají a jinde mizí.
On by se nějaký cyklokoordinátor hodil i na celostátní úrovni. Resp. hodily by se závazné normy, které by bylo potřeba splnit, pokud by se na danou cyklostezku dávaly veřejné peníze. A cyklostezky (snad s výjimkou těch, které by byly určeny výhradně k rekreaci) by měly být posuzovány i z hlediska toho, že se na nich pohybují vozidla (byť bezmotorová) nenulovou rychlostí (tedy např. pravoúhlé zatáčky nedávají smysl) a také to, že cyklodoprava je značně neefektivní, pokud je potřeba zbytečně brzdit/zastavovat/zpomalovat a zase zrychlovat. Začátek cyklostezky by měl být vždy plynule navázaný na okolní komunikace (ti cyklisti nevznikají na začátku cyklostezky… Číst vice »
No, a vidíte, přesto za vznikem cyklostezek ve většině případů stojí lidi, které ani tak základní věc nenapadne. Tudíž nejspíš nikdy nejeli na kole a už vůbec ne ve městě.
Drzim palce kazdemu kdo sebere odvahu a zkusi to, ale bude to mit setsakramentsky tezky, obvzlast po techto volbach. Na socialnich sitich na me vyskocilo par videi z volebni kampane a pana Stastnyho ze kterych demagogie a zast vuci aktivni mobilite primo strika. S takovym clovekem nalezt schodu bude nalidsky ukol.
Kdyby to byl jen Stastny, Motoristi aspon vylozi karty na stul dopredu, to je aspon fer pristup.
Kovarik z ODS toto volebni obdobi aktivne blokuje vsechno co by cyklistum mohlo pomoct – podjezd mostu Legii, most na Krejcarku, Zelivskeho, kazdou pripravenou oddelenou cyklostezku. Nebude u TSK co koordinovat, protoze temer zadny cykloprojekt nedostane financovani, supliky jsou jich uz ted plne..
on blokuje i předláždění Mariánského náměstí a odstranění nesmyslné bariéry v podobně zvýšeného ostrůvku jako reliktu po bývalém parkovišti.
Jak souvisejí parlamentní volby s pražským magistrátem? 🤔
Skrze legislativni cinnost mohou mit motoriste vliv zasadni, zejmena pokud obsadi ministerstvo dopravy, coz se nabizi. Ve volebnim programu doslovne odmitaji prosazovani cyklodopravy v Praze, zejmena tam kde by to bylo na ukor parkovacich mist nebo plynulosti IAD – a za to uz se Vam schova temer vsechno.
Na ministerstvo dopravy se jim nebude chtít. Museli by něco dělat a mít zodpovědnost. Navíc jim to ANO nebude chtít pustit.
No budou tam motoristi. Myslíte, že výsledná vláda bude nakloněná cyklodopravě ? Moc ne řekl bych
Dalšího parazita nepotřebujeme
Hledáte nového škůdce dopravy? Je jich už opravdu dost!
Řidičů IAD, co škodí dopravě, je opravdu dost. Teď to chce někoho rozumného, který cyklodopravu povýší na úroveň některých zahraničních měst na západě.
Proč vám vadí, že by měly být cyklopruhy oddělené od provozu IAD a cykloinfrastruktura segregovaná?
Nějaký Pirát třeba? Oni to prý uměj
No, já bych řekl, že odborníků na cyklo dopravu tady bude celá přehršel…
Na uvedenou náplň práce se mi zdá požadovaná odbornost katastrofálně nízká. Čekal bych tam alespoň magisterské vzdělání zaměřené na cyklodopravu a pár let praxi na obdobné (byť třeba nižší) pozici třeba v nějakém jiném městě, nejlépe Nizozemském. Ideálně ještě, aby byl kandidát aktivní cyklista, ale to chápu že asi moc nejde prokázat. Vím, takový člověk by asi stál peníze, ale neodborný člověk na této pozici napáchá škody o 2 až 3 řády větší, než nějaký milion nebo dva ročně.
Je to uredni pozice, bude rád za 50k i s příplatkem za vedení a stravenky… zástupce managera prodejny v lidlu se bude mit lip.
https://praha.eu/documents/d/praha/struktura-platu_mhmp_1-1-2025-pdf
platovy tridy na magistratu … TSK na tom asi nebude nejak extra jinak. Navic tady by jim stacil i SŠ, takze nejaka ta 14tka asi ne.
To je ale právě špatně.
„Jejím úkolem bude vést tým, který formuje a utváří priority v oblasti cyklistické infrastruktury v metropoli. Koordinovat bude projektové přípravy nových cyklistických propojení, což obnáší dohody mezi TSK, městskými částmi a magistrátem.“
Tohle mi prostě nepřijde jako pozice pro někoho bez zkušeností a bez odborných teoretických i praktických znalostí cyklistiky. Priority silniční dopravy taky formuje nějaký učeň?
A kde se takový magisterský studijní program zaměřený na dopravu dá vystudovat? Ptám se pro kamaráda, sám už mám vystudovaného něco jiného a do nějakého dalšího VŠ studia už se asi ve svém věku pouštět nebudu… 🙂
Třeba na dopravní fakultě? Ok, většinou to bude inženýrský ne magisterský program, pokud chcete slovíčkařit.
Inženýrský program neexistuje. Zato absolvování vybraných technických nebo ekonomických programů opravňuje k používání titulu Ing.
Přijde mi, že to je spíše manažerská pozice a nutnost technické znalosti legislativy by neměla být hlavní podmínkou.
Koordinátor toho moc nezmůže, když především není politická vůle
Překvapuje mě, že evropská metropole typu Prahy nemá odborníka na cyklodopravu. Těch ostud od Dvoreckého po Libeňský most, nedokončených cyklostezek okolo Vltavy až po nebezpečné cyklopruhy odnikud nikam je opravdu dost… To i taková Bratislava je v tomto ohledu mnohem dál.
V Bratislavě hlavně může primátor konat a je to jeho zásluha, že tam ty cyklostezky vznikly
Tak cyklokomise bývala kdysi docela aktivní orgán. Ale už se jaksi stala bandou zaprdlých pseudocyklistů a nikdo se znalostmi moderní podoby infrastruktury s nimi nechce mít nic společného.
jinak receno: hledame nekoho na koho to budeme moci hodit, az se zase neco nepovede 😁
Spíš “hledáme někoho, kdo bude neustále vysvětlovat, proč to s cyklo dopadlo tak blbě jako vždycky”
To už pak ale IPR přijde o poslední důvod existence, když si tyhle výmluvy bude dělat TSK sama….
Ještě jinak… hledáme kaskadéra, který se místo našeho tiskového odboru bude hádat s trolly, venkovany a tutůrky.
A za silne podprumerny plat.