Praha poprvé hledá koordinátora cyklodopravy pro celou metropoli

Nový cyklopruh na Chlumecké ulici. Foto: Petr Novák pro Zdopravy.czNový cyklopruh na Chlumecké ulici. Foto: Petr Novák pro Zdopravy.cz

Očekává se aktivní účast v terénu.

36 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
superhero

Z inzerátu:
„…
-Naše kanceláře se nachází v centru Prahy v moderním OC Stromovka s báječnou dostupností MHD i autem.
..“
Jeho první úkolem asi bude, aby jejich kanceláře byly dostupné i na kole 🙂

Mysel

To uz jiste jsou.
Takze prvnim ukolem zajiste bude, aby nebyly dostupne autem. ;o)

lojzik

nějakou cyklokoordinaci by to fakt už chtělo. To že vedle cyklostezky vznikne cyklopruh, který končí v nájezdu na dálnici, už je na palici.

Leinad

Pruh vedle stezky neberu obecně za něco špatného. Pruh pro kurýry a další „rychlé jezdce“ a vedle stezka pro čokly, rodiny s dětmi, nespěchající.
Na palici jsou stezky od nikud nikam (konec cyklostezky, přechod, začátek cyklostezky), předpoklady že cyklisté někde vznikají a jinde mizí.

náhodný kolemčtenář

On by se nějaký cyklokoordinátor hodil i na celostátní úrovni. Resp. hodily by se závazné normy, které by bylo potřeba splnit, pokud by se na danou cyklostezku dávaly veřejné peníze. A cyklostezky (snad s výjimkou těch, které by byly určeny výhradně k rekreaci) by měly být posuzovány i z hlediska toho, že se na nich pohybují vozidla (byť bezmotorová) nenulovou rychlostí (tedy např. pravoúhlé zatáčky nedávají smysl) a také to, že cyklodoprava je značně neefektivní, pokud je potřeba zbytečně brzdit/zastavovat/zpomalovat a zase zrychlovat. Začátek cyklostezky by měl být vždy plynule navázaný na okolní komunikace (ti cyklisti nevznikají na začátku cyklostezky… Číst vice »

Laborec425

No, a vidíte, přesto za vznikem cyklostezek ve většině případů stojí lidi, které ani tak základní věc nenapadne. Tudíž nejspíš nikdy nejeli na kole a už vůbec ne ve městě.

looking4bucho

Drzim palce kazdemu kdo sebere odvahu a zkusi to, ale bude to mit setsakramentsky tezky, obvzlast po techto volbach. Na socialnich sitich na me vyskocilo par videi z volebni kampane a pana Stastnyho ze kterych demagogie a zast vuci aktivni mobilite primo strika. S takovym clovekem nalezt schodu bude nalidsky ukol.

Clovek

Kdyby to byl jen Stastny, Motoristi aspon vylozi karty na stul dopredu, to je aspon fer pristup.
Kovarik z ODS toto volebni obdobi aktivne blokuje vsechno co by cyklistum mohlo pomoct – podjezd mostu Legii, most na Krejcarku, Zelivskeho, kazdou pripravenou oddelenou cyklostezku. Nebude u TSK co koordinovat, protoze temer zadny cykloprojekt nedostane financovani, supliky jsou jich uz ted plne..

Mickey

on blokuje i předláždění Mariánského náměstí a odstranění nesmyslné bariéry v podobně zvýšeného ostrůvku jako reliktu po bývalém parkovišti.

Nemel

Jak souvisejí parlamentní volby s pražským magistrátem? 🤔

looking4bucho

Skrze legislativni cinnost mohou mit motoriste vliv zasadni, zejmena pokud obsadi ministerstvo dopravy, coz se nabizi. Ve volebnim programu doslovne odmitaji prosazovani cyklodopravy v Praze, zejmena tam kde by to bylo na ukor parkovacich mist nebo plynulosti IAD – a za to uz se Vam schova temer vsechno.

PetrH

Na ministerstvo dopravy se jim nebude chtít. Museli by něco dělat a mít zodpovědnost. Navíc jim to ANO nebude chtít pustit.

Ondra

No budou tam motoristi. Myslíte, že výsledná vláda bude nakloněná cyklodopravě ? Moc ne řekl bych

Pežot

Dalšího parazita nepotřebujeme

Berkolda

Hledáte nového škůdce dopravy? Je jich už opravdu dost!

MiNo

Řidičů IAD, co škodí dopravě, je opravdu dost. Teď to chce někoho rozumného, který cyklodopravu povýší na úroveň některých zahraničních měst na západě.

Mickey

Proč vám vadí, že by měly být cyklopruhy oddělené od provozu IAD a cykloinfrastruktura segregovaná?

Norbert

Nějaký Pirát třeba? Oni to prý uměj

Jiří Melich

No, já bych řekl, že odborníků na cyklo dopravu tady bude celá přehršel…

micat1

Na uvedenou náplň práce se mi zdá požadovaná odbornost katastrofálně nízká. Čekal bych tam alespoň magisterské vzdělání zaměřené na cyklodopravu a pár let praxi na obdobné (byť třeba nižší) pozici třeba v nějakém jiném městě, nejlépe Nizozemském. Ideálně ještě, aby byl kandidát aktivní cyklista, ale to chápu že asi moc nejde prokázat. Vím, takový člověk by asi stál peníze, ale neodborný člověk na této pozici napáchá škody o 2 až 3 řády větší, než nějaký milion nebo dva ročně.

David

Je to uredni pozice, bude rád za 50k i s příplatkem za vedení a stravenky… zástupce managera prodejny v lidlu se bude mit lip.

david

https://praha.eu/documents/d/praha/struktura-platu_mhmp_1-1-2025-pdf

platovy tridy na magistratu … TSK na tom asi nebude nejak extra jinak. Navic tady by jim stacil i SŠ, takze nejaka ta 14tka asi ne.

micat1

To je ale právě špatně.

„Jejím úkolem bude vést tým, který formuje a utváří priority v oblasti cyklistické infrastruktury v metropoli. Koordinovat bude projektové přípravy nových cyklistických propojení, což obnáší dohody mezi TSK, městskými částmi a magistrátem.“

Tohle mi prostě nepřijde jako pozice pro někoho bez zkušeností a bez odborných teoretických i praktických znalostí cyklistiky. Priority silniční dopravy taky formuje nějaký učeň?

MaT

A kde se takový magisterský studijní program zaměřený na dopravu dá vystudovat? Ptám se pro kamaráda, sám už mám vystudovaného něco jiného a do nějakého dalšího VŠ studia už se asi ve svém věku pouštět nebudu… 🙂

micat1

Třeba na dopravní fakultě? Ok, většinou to bude inženýrský ne magisterský program, pokud chcete slovíčkařit.

smasska

Inženýrský program neexistuje. Zato absolvování vybraných technických nebo ekonomických programů opravňuje k používání titulu Ing.

j.paznocht

Přijde mi, že to je spíše manažerská pozice a nutnost technické znalosti legislativy by neměla být hlavní podmínkou.

Ondra

Koordinátor toho moc nezmůže, když především není politická vůle

Petr

Překvapuje mě, že evropská metropole typu Prahy nemá odborníka na cyklodopravu. Těch ostud od Dvoreckého po Libeňský most, nedokončených cyklostezek okolo Vltavy až po nebezpečné cyklopruhy odnikud nikam je opravdu dost… To i taková Bratislava je v tomto ohledu mnohem dál.

Ondra

V Bratislavě hlavně může primátor konat a je to jeho zásluha, že tam ty cyklostezky vznikly

Mickey

Tak cyklokomise bývala kdysi docela aktivní orgán. Ale už se jaksi stala bandou zaprdlých pseudocyklistů a nikdo se znalostmi moderní podoby infrastruktury s nimi nechce mít nic společného.

Willie

jinak receno: hledame nekoho na koho to budeme moci hodit, az se zase neco nepovede 😁

Ondra

Spíš “hledáme někoho, kdo bude neustále vysvětlovat, proč to s cyklo dopadlo tak blbě jako vždycky”

Jakub P

To už pak ale IPR přijde o poslední důvod existence, když si tyhle výmluvy bude dělat TSK sama….

patology_chef

Ještě jinak… hledáme kaskadéra, který se místo našeho tiskového odboru bude hádat s trolly, venkovany a tutůrky.

jan.hartman

A za silne podprumerny plat.