Praha podepsala smlouvu s Metrostavem TBR na Dvorecký most. Stavba potrvá dva a čtvrt roku
Dvorecký most, vizualizace. Pramen: MHMP
Pro pražskou MHD je most jednou z nejzásadnějších staveb. Má se stát zárodkem takzvané jižní tramvajové tangenty.
Popravdě řečeno jsem nevěřil, že se toho doopravdy dožiju. Teď ještě navazující trať Jeremenkovou na Pankrác.
Ropid počítá jenom s tím, že se mu tramvaj podaří do 10 let dotáhnout k poště 😀
Do rekonstrukce a propojení Pankrác C a D. A to bude pravděpodobně v 2025.
Myslel jsem to tak, že v plánech do roku 2032 není ani načrtnuto prodloužení tratě. Přitom v plánech 2019-2029 bylo plánováno prodložení k zastávce metra Budějovická.
To zakončení na Pankráci je dost nešikovně, při prodloužení se bude muset celé vykopat. Pakliže teda nemá trať pokračovat jako jednokolejka.
Někdo to odůvodňoval tím, že nová zastávka bude až za křižovatkou. Bude to tedy blíž na autobusy a metro.
No, já teda slyšel, že soudní rozhodnutí se týká dcery Metrostavu, tak to by mě teda zajímalo jak to je?
Viz: https://podcasts.google.com/feed/aHR0cHM6Ly9hcGkubXVqcm96aGxhcy5jei9yc3MvcG9kY2FzdC9lZTYwOTVjMC0zM2FjLTM1MjYtYjhiZi1kZjIzM2FmMzgyMTEucnNz/episode/ODc3MzcyMw?ep=14
Tyka se jine dcery (Metrostav Infrastructure).
Aha, díky.
Moc se mi líbí, jak současné vedení Prahy rozjelo dopravní infrastrukturu. Vedle řady drobných věcí všude možně po městě jde o několik prodloužení tramvajových tratí (v realizaci či pokročilé přípravě), Dvorecký most, posun v plánování městského okruhu, konečně začátek stavby Déčka, vykopnutí diskuze o okružní lince metra, zkoušení parciálních trolejbusů, několik bus-pruhů,.. Aspoň něco se slušně hýbe.
Take jsem rad, ze se rozjeli a rozjizdeji dulezite stavby, ale dostavame se do druheho extremu, kdy se stavi vse, jako za Bema. Az se dostavi, pak se pres 10 let nic stavet nebude, jako po Bemovi, protoze nepriprava, penize a nejake dalsi zvasty.
bla bla bla bla.
To není pravda. Projektuje se do zásoby (aby případně byl zásobník pro další dotační období).
Za Béma se nic takového nedělo a vývoj se zastavil, to jo.
Snad to platí i pro metro. Až se dostaví D musí se začít stavět další a ne ze začnou teprve projektovat …. Jako to bylo s Deckem…. Které začlo projektovat až když dodelali motol….
Líbí se mi, jak se na čemkoli dokážete udělat, proč je to špatně. Buď je to špatně samo o sobě, nebo je špatně, že potom bude něco jiného špatně (Vaše domněnka). Takové to: Nejsem sice expert, ALE mám větší pravdu.
Hlavne ze v prvni vete pisu, ze jsem rad, ze se stavi co je potreba. Psal jsem tu vetu pro lidi jako jste Vy, evidentne zbytecne. Tak jeste jednou: je lepsi stavet, protoze se dohani to, co se melo davno postavit, ale mam strach, ze prijde dalsi nejaka politicka reprezentace v Praze, ktera bude tvrdit, ze se stavi moc, Praha na to nema, je draho a dalsi bezvyznamne kecy, musi se vest tako a tady, stejne jako to byli kecy predtim. A jeste jednu vec, je dobre, ze Praha ideove uvazuje o dalsi lince metra, protoze ted je nejlepsi cas… Číst vice »
Ohledně té linky D se ještě ani neví, kam povede na sever, takže za 10 let určitě dostavěná nebude.
Centrum Letná Trója Bohnice…
Linka D se nikam na sever stavět nebude. Její vedení zanesené i do projednávaného metropolitního plánu je přes Wilsoňák na náměstí Republiky. Tam bude končit. Na sever se bude tahat pravděpodobně pátá linka.
Bém je už dávno ninulost toho tady nepletme….líbí se mi,že se pustili i do kostlivců( Barandak,stanice Florenc,Libeňak a podobně ) a k predpripravě odborníky podobně jako peníze nepadají z nebe
Proč by nemělo být, sledujte plán rozvoje linek PID na dalších 10 let, máte tam necelých 30 projektů, které jsou v různé fázi přípravy a do těch deseti let by se měly aspoň začít stavět. A to je jen MHD.
Zapomněl jsem odkaz https://pid.cz/o-systemu/rozvoj-linek-2022-2032/
Jinými slovy „připouštím, že teď je to dobré, ale pak to určitě bude blbé, protože se mi chce si to myslet“ 🙂
a o mestskem okruhu jste slysel?
nebo o vltavske filharmonii?
scheinherr dokonce rozjizdi diskuse o nejakem metru O…
To ano. Jen ten „výkop“ okružního metra je možná až moc divoký a autistický vůči ostatním kolejovým systémům a možnostem jejich přizpůsobení, přičemž předpokládá zástavbu až na hraně únosnosti, v Praze 4 i lehce za ní.
Docela by mě zajímalo, kudy v Praze vést povrchovou kolejovou dopravu s kapacitními možnostmi metra a jeho rychlostí. Ne, nemusíte nic říkat, všichni vědí, že to technicky nejde.
Současné vedení, hlavně díky radnímu doc. Hlaváčkovi bývalému řediteli IPRu (nedávno bohužel zlákanému na č.1 za STAN…) , rozjíždí slušně projekty. Ale to co jste vyjmenoval, jde hodně ještě za předešlé radnice. Dvorecký most, Déčko i Tramvaje… bohužel to u nás trvá strašně dlouho.
Óčko je předvolební blbost pana A. Jako Další je třeba rozjet Metro S pro vlaky.
Je možné uvažovat o tom, že je trochu brzo vykopnout tohle téma, ale mě přijde, že je to spíš dobře. Bude totiž trvat hodně dlouho, než se dojde k rozumnému výsledku. Což ta ukázaná malůvka zdaleka ještě není.
Linka E je výhledově v uvažování od 80.let, dokonce část z Pankráce na Vysočanskou je i jako rezerva zakreslená v ÚP i MP. To „O“ je posunutý na Olbrachtovu (protože tamní lidé mají výstavbu metra opravdu rádi) a obě krajní větve jsou absurdní jen aby to na pláně vypadalo, že taková stavba je potřeba. (Do Čakovic existuje studie prodloužení C z Letňan, a úsek na Smíchov nejprve kopíruje připravovanou tramvajovou tangentu, pak linku B, aby se slavnostně zapíchnul pod Strahov….) Je to blbost pana radního. Když už řešit další rozvoj metra teď (vedle potřebného metra S) tak Dbdo centra, větev… Číst vice »
No ale třeba také vidím, jak se na přemalovaných komunikacích průběžné pruhy zrádně mění na odbočovací, aby po přejetí do správného, jste po pár metrech řešili úplně ty samou situaci. Kolik semaforů v období slabšího provozu nově jede v buzeračním zastavovacím módu. Nebo jak jsou nejedny pruhy najedou užší, všichni víme, kvůli čemu. Řada opatření vůbec není konzultována s městskými částmi, nebo se realizují i přes jejich nesouhlasná stanoviska. Neřeším, kdo tomu dává impulzy (IPR, různá aktivistická lobby…), ale politické posvěcení v tom bude hrát nemalou roli. Ano, je dobře, že se něco hýbe a projekty pro veřejnou dopravu zažívají… Číst vice »
Ta nutnost častého přejíždění z pruhu do pruhu a úzké pruhy jsou nejúčinnější způsob, jak donutit řidiče dodržovat ve městě přiměřenou rychlost a nečučet za jízdy do mobilů / nehledat hezčí nastavení barevného schématu přístrojovky v desáté vnořené úrovni menu na imbecilním dotykovým displeji… Což je naprosto klíčové pro bezpečnost všech kolem, protože dvoutunová auta jezdící po městě 70+, aniž by jejich řidiči věnovali jízdě plnou pozornost jsou obrovský bezpečnostní průšvih pro všechny. Primárně samozřejmě pro ty mimo auta, ale i pro ty v ostatních autech. Jízda autem po městě fakt nemá být uspávající pohoda (ostatně i dálnice se záměrně… Číst vice »
Z hlediska bezpečnost se silně nevyplácí úmyslně zmnožovat možnosti udělat chybu. Dělat naschvály je zkrátka špatně, a tohle je naschvál.
Pokud to zároveň znamená, že ty chyby se pak dějou v násobně nižších rychlostech, tak se to velmi silně vyplatí. Je to v praxi ověřeno ve všech městech, kde úspěšně směřujou k tomu, aby minimalizovali ztráty na životech a těžký zranění způsobený dopravníma nehodama.
Ono totiž platí, že radši stovky škrábnutejch plechů nebo maximálně uraženejch zrcátek, než jedna nehoda s vážným zraněním nebo hůř… A v praxi je i ten nárůst lehkejch ťukanců ze složitějších podmínek řádově menší, pokud vůbec nějakej.
S vasi logikou by chodniky pred prechodem, krizenim a idealne kazdych 100m mely byt zpestreny esickem a obcas vodnim prikopem, aby se chodci nenudili a necuceli porad do mobilu. Ac se ridici casto nevenuji rizeni, tak procentuelne nejvetsi podil mobilnich zombie je mezi chodci a treba takova tramvaj vazne nezastavi na 5m. A neprijde mi, ze by nedavna kampan DPP mela nejaky efekt, lidi porad chodi pres koleje a po prechodech s ocima uprenyma do mobilu…
Jo, chodci taky nekdy nedavaj pozor. A muze z toho byt průšvihu Ale taky neridej dvoutunovej stroj schopnej pohybu vyrazne pres 100 km/h… Dopady nepozornosti ridicu jsou o nekolik radu horsi. Proto je potreba jejich chyby resit prednostne. Jsou to totiz ty, ktery nejvic smrdi obrim prusvihem.
proc by se melo neco „priznavat“ – existenci okruhu nikdo nezpochybnuje. jen mestsky v povrchove variante byl asi neprojednatelny…
a proc linka 2 nemuze na barrandov drive nez v roce 2032? 🙂
Byla by lepší devatenáctka (a něco od Smíchova), ale TT Jeremenkova je najednou tabu. Po dokončení Dvoreckého mostu stopa 118 (po Brumlovku) se bude muset výrazně posílit, …než bude slibované Óčko 🙂 Jinak to si pište, že dvojka v Hlubočepích skončí „napořád“ (a využívaná kvůli tomu nebude). Materiál o rozvoji tramvajové dopravy je velkorysý a správně šotoušský – neuvažuje vůbec kapacity křižovatek a neřeší, jak se všechny ty nové vozokm zaplatí. To však není jeho úkolem a zcela správně vidí růst lidnatosti hlavního města, na což bude potřeba reagovat. Je a bude faktem, že tahat jeden vagon přes půl města… Číst vice »
Nabízí se otázka, jestli oprava Barrandovského mostu nemohla ty 3 roky počkat, aby to MHD měla kudy objet.
Jinak se soudem6je to opravdu absurdní, když má mateřská firma zákaz, znamená to že nesmí ona ani její majitelé těžit peníze z veřejných zakázek, mělo by seto automaticky týkat všech přidružených právnických osob, od nich dostanou dividendu a zase těží z veřejných zakázek a kvůli různým výkazům má Metrostav určitě dobře vedený přehled přidružených osob.
Nikdo nečekal, že se Dvorecký most posune tak rychle dopředu do realizace. Barrandovský most je ve stavu, že pár let čekat by už mohlo být nebezpečné.
Jj, Dvorecký most byl ve stavu zablokovanosti Prahou 4. Nemělo smysl na něco čekat, a už vůbec ne na nečekaně rychle vzniklý menší „most v Podolí, který kvůli blízkosti s Dvoreckým mostem zdědil jeho jméno“.
Ta otázka se nabízí tak maximálně lidem, kteří vůbec netuší, o čem mluví.
Tak zatim je videt ze je to celkem jedno. Zadnej kazdodenni kolapas se na Barrandaku nekona a troufnu si trvrdit ze to nejhorsi obdobi v ramci letosnich oprav uz mame za sebou – nechci to samozrejme zakriknout. Pokud to takhle pujde dal, tak bude jedine dobre ze se to udelalo najednou.
s barandakem klobouk dolu, ze to fakt vymysleli a spocitali.
Je treba doplnit, ze je to tim, ze se kolapsy rozprostrely do okoli a jinych mist a take tim, ze ted je to etapa, ktera samotnemu mostu spise odlehcuje. Nedochazi k propletani vozidel ze Strakonicke s auty ze Smichova a Barrandova, takze v tomto smeru je vlastne provoz plynulejsi. V opacnem smeru uz to takova slava neni a Barrandovska spojka to odnesla asi nejvic. Nejdriv se zaspuntovala po zuzeni najezdu do jednoho pruhu, coz byla takova predstihova akce, aby si lide zvykli. No a ted je to tam tragicky uplne. Ale tam to nikdo neukazuje, protoze tam uz to tak… Číst vice »