Praha po dvou letech sporů zrušila tendr na P+R na Opatově. Chystá se ho vyhlásit znovu
Vizualizace parkovacího domu na Opatově. Foto: Satra
Zahájení stavby se nově předpokládá v polovině příštího roku.
Zahájení stavby se nově předpokládá v polovině příštího roku.
No to je šílená cena. U bytovek se, podzemní, mnohem nákladnější, stání, prodává max za předražených 500tis. Jeden soukromý investor si, obdobný parkovací dům, postavil za cca 120 mil….Na CČM stál, předražený parking, cca 800 míst, asi 550 mil. – smlouvy jsou veřejně na netu. Podívejme se, které firmy staví, již v současnosti, parkovací domy pro město….pořád stejné…proč asi. BAK a Metrostav jsou všude. A Geosan…..
je smutný procházet P+R u CCM, kde je bambilion míst zabitých průjezdy pro „motorky“ nebo kola.. co já vím.. jo ještě se tím protáhne Daweo Matizs . takle by to soukromník nikdy nestavěl. jsme to počítali každý takovýto průjezd sežere 6-8 stání.. je jich tam 2 na patrro.. to je sumasumerum někde k 50 parkovacím místům které jsou tímto postiženy. kdo tohle povolil by se měl stydět.
A co střecha na P+R CČM…tu vynechali, běžně se parkuje i na střechách.
Mnohem lépe by se udělalo, kdyby tam stál 10 patrový dům s městským bydlením a klidně i s parkováním. Je ale nesmysl při stanici metra ve městě stavět monofunkční krabici jen pro skladování aut. P+R bude prodělávat, byty by na celý provoz městu hezky vydělaly a ještě přinesly do lokality život.
Souhlas. Nějaká P+R u metra jsou potřeba, ale to tady už je u další stanice na Chodově, kde je P+R součástí budovy obchoďáku. Tenhle směr příjezdu do Prahy (mezi D1 a Jesenicí daleko spíš potřebuje příměstskou železnici a víc menších P+R u ní. Jo, bude taky drahá, velmi drahá. Ale narozdíl od stejně pekelně drahých P+R by s řešením situace pomohla.
Právě že je to asi nejlepší místo, kde ve městě stavět monofuniční krabici jen pro parkování aut, kvůli blízkosti metra a dálnice D1.
Není, prostor hned u stanice metra je ve městě extrémně cenná plocha pro stavbu bydlení/kanceláří/obchodů (ideálně kombinace). Zazdít ji dotovaným parkováním je nehorázný plýtvání.
Velký P+R patří na příměstskou železnici, daleko před vlastní město, ne na metro, tam už je na ně pozdě.
A kde u příměstské železnice byste udělal parkoviště P + R pro dálnici D1?
Krásný terminál by mohl být u Všechrom, rozšíření by snesly i Mirošovice. Aneb opravdové P+R venkovského typu, kam se sjíždějí lidé z širokého okolí, aby tam nechali auta a dále pokračovali VHD. Nikoliv městská P+R, která často nahrazují běžná parkoviště v dané oblasti pro lidi, kteří opravdu nikam VHD necestují, jenom potřebují v dané oblasti auto odstavit.
JJ, to jsou dvě možnosti, o kterých by se IMO dalo uvažovat jako o prvních kandidátech. Ty Mirošovice akorát v případě většího rozšíření napojit od exitu 21 novou spojkou severně od dálnice, nehnal bych jim ta auta z D1 přes většinu obce, stačí, že po Hlavní by jim na nádraží přijížděla ta z I/3.
Samozřejmě v případě nové trati, o které se tam AFAIK výhledově uvažuje (a mělo by se uvažovat), by se určitě otevřely i další možnosti. Tyto dvě jsou u stávající trati na Benešov.
Pro místní mají ty venkovské P + R smysl, když je ale někdo na dálnici D1, tak těžko někdo sjede na něj. Intervaly predmestske železnice jsou delší než u metra, a vlaky mohou být plnější. Takže řidiči z dálnic zpravidla chtějí parkovat u stanic metra.
Co řidiči chtějí je jedna věc. Jsou ochotni zaplatit za parkování u stanic metra tolik, kolik stavba těch parkovišť stojí (včetně ztracené příležitosti postavit tam něco pro město důležitějšího)? Zatím se zdá, že částky, který jsou za P+R u metra ochotni platit, nepokryjou ani provoz těch parkovacích domů, natož investici do nich. Druhá věc pak je, že metro z okraje kvůli mnoha zastávkám nejede úplně krátkou dobu, Kvalitní příměstská železnice může za stejný čas ujet výrazně delší vzdálenost (tím se trochu vyrovnaj ty horší intervaly). Nemluvě o tom, kolik času by si tím ušetřili, kterej jinak budou poskakovat v zácpách… Číst vice »
Zácpy bývají až blízko centra Prahy, a ne tak na okrajích. Jinak nikdo nebude budovat odbočkou tratě 221 kvůli parkovišti P + R. A jen tak mimochodem 7. nástupiště na hlavním nádraží, kam často jezdí vlaky z Benešova, je hodně daleko od stanice metra, takže pro jízdu do centra představovane stanici metra Můstek, jízda vlakem z Benešova není žádnou výhrou.
Kdyby se, státní zakázky nestavěly 2 – 4x dráže, než soukromé, tak by se to rentovalo. Ale je to stejné, jako s nákupy pro armádu, zdravotnictví…… Ale administrativní centra by se také měla stavět na krajích měst a ne cpát všechno do centra.
A jak se z těch Všechrom budou dostávat do Prahy? Nevede tam pořádné kolejové spojení. Jako že by předvedli na nějakou novou bus linku?
Přes pole kousek od Všechrom je koridor na Benešov a Budějovice. Je pochopitelný, že případný kapacitní P+R by na něj muselo být napojený – ať už novou zastávkou na něm, nebo nějakou krátkou odbočkou (ale pochopitelně ne v trase tý starý vlečky do pivovaru, která je zapojená do Stránčic tak, že na Prahu by se muselo úvratí, to by opravdu nefungovalo.
Kdyby tam nejezdily parní lokomotivy, ale elektrické jednotky, tak by úvrať nemusela být problémem.
V Mirošovicích je krásné P+R, zpravidla z poloviny prázdné.
A proč? Říčany + Strančice = 1 zóna.
Mnichovice = 2 zóna.
Mirošovice = 3 zóna.
Takže ve Strančicích se parkuje na divoko, kde se dá, v Mnichovicích není kde (nové P+R má 35 míst) a Mirošovice jsou prázdné.
Njn, lidi si porizujou opice (baraky v satelitech, hlavne, ze to ma par metru zahrady) a pak rvou, ze jim ostatni musej zajistit banany (silnice, parkoviste, atd.) a to pokud mozno zdarma nebo za pakatel. Nic novyho pod sluncem.
No, a co ty desetitisíce lidí, co jezdí od Jesenice, |Jílového, Průhonic. Ti do Všechrom nepojedou. Ale už se některé staví – Kralupy, Čelákovice, Brandýs. A P+R na CČM je obsazené z poloviny
Monofunkcni krabice je skoda, mel by tam byt treba aspon supermarket na nakup potravin a nejaky zakladni sluzby, jako treba kadernik a treba i doktor … takhle ty mista budou pres den prazdny, protoze rezidenti odjedou do prace.
Navic zrovna tady docela chybeji mista pro samotne rezidenty.
Pro dalsi obytny dum uz v teto lokalite neni v soucasne konstelaci verejneho prostoru misto. Ihned za zminovanym DPS Šalounova byl letos otevren jeden rekonstruovany 22patrovy dum mestske casti, kolaudovanjako ubytovna, tedy nemusi mit parkovaci mista, v cervnu stejnym zpusobem bude kolaudovat stejne velky objekt hlavni mesto. V tomto P+R jsou prislibena parkovaci mista prave pro rezidenty techto nove kolaudovanych objektu, protoze v teto lokalite neni, kde parkovat. Mestska cast pripravuje parkovaci dum v ulici Nad Opatovem, ale kdy bude postaven, nikdo nevi.
Jestli se tyto garáže postaví, tak po tlaku místní MČ budou určeny pro obyvatele bývalého hotelu Opatov (MHMP) a Sandry (MČ P11). Bývalé ubytovny jsou totiž představěne na obecní byty, které budou obývat bez ohledu na způsob výběru lidé s přeci jen vyšším sociálním statusem a vyšším vlastnictvim aut, čemuž parkoviště v okolí těchto dvou budov vůbec neodpovídají. A obyvatelé těchto domů a okolních ulic jsou, na rozdíl od uživatelů P+R, voliči pražských politiků a volební matematika je neprosná.
Ve Vídni mají parkovací domy hned na metru/u metra… Kde by jinde měly být? V polích?
Idea s byty pěkná, ale jak jsem už psal jinde, stavby pro město jsou 2 – 4 x dražší, než pro soukromého investora……smlouvy se dají najít na netu. Holt vítězové asi musí pěkně mazat…….