Praha plánuje zpoplatnění vjezdu do centra pro tranzitní dopravu
Smetanovo nábřeží po rekonstrukci. Foto: Jan Malý
Opatření má začít platit příští rok, náměstek Hřib chce pro lepší vymahatelnost změnu legislativy.
Opatření má začít platit příští rok, náměstek Hřib chce pro lepší vymahatelnost změnu legislativy.
Zajímavý rozhovor s Hřibem je i zde: https://mestemnakole.cz/2023/05/zdenek-hrib-objem-investic-do-cyklisticke-infrastruktury-bych-rad-udrzel-pripadne-i-zvysil/
Takže pokud zastavím a budu koukat pět minut na Národní muzeum, už nebudu tranzitní doprava. 😀 Uý vidím tu závoru na Pavláku a na mostě barikádníků 😀
Auta jsou v centru fakt k prdu. Třeba když jedu kolem Národního divadla, než někam dojedu a zaparkuju a dojdou k místu kde mám cokoliv dělat, tak tam mezitím dojdou pěšky. Od Narodni se dostat autem třeba na Vaclavak, je na 30 minut a tramvaji na 5 minut jízdy a 5 minut čekání. Co je na tom divného, ze jsou tu auta k prdu? To samé, jedu Štěpánská. Buď dojedu až na Vaclavak, anebo odbočování a vracím se zpět přes Vodičkova či Jungmannova zase zpět na Karlak. Na co tady auto ? P. s. Bydlím o ulici vedle na P1,… Číst vice »
Hele, v reakci na tu poznámku o náplavách, Vy máte na to parkování nějaké větší právo, než kdokoliv jiný? A s tím se člověk narodí, se to dá někde sehnat? Já jenom že na mě tuhle hejkal soused z ulice, ba dokonce jiná sousedka chtěla den před Vánoci volat MP, a to jen proto, že jsem něco přivezl jiným autem, se značkou z jiného kraje. A ten dotyčný soused vykládal něco o tom, že tam bydlí patnáct let, čímž zřejmě dosáhl na ten benefit parkování přímo pod oknem. Zatímco já s teprve pěti léty mám asi smůlu. Tak jsem takový… Číst vice »
Myslím, že rozhodující je v tomto případě ta SPZ. Protože koupit auto z jiného kraje je stejný zločin, jako se do města přistěhovat…
Auto je na operak a má nepražskou značku. Ale u baráku jsem s nim posledního čtvrt roku nezaparkoval
Panečku, tady je diskuze plná „autokomunistů“. Tedy zastánců názorového proudu „já mám nedotknutelné právo vjet autem ZDARMA kamkoliv a zaparkovat zdarma kdekoliv“.
Hotová Albánie…
neplkejte nesmysly a trapně neprovokujte. Zdarma neparkuje nikdo.
Tvrdíte, že MHD také nikdo nejezdí bez zaplacení ?
leda ty
Došly argumenty, přešli jsme na trapný útok ad hominiem.
Znám několik lidí co systematicky neplatí lítačku. Nejezdí metrem, rvizor je vychytá jednou za dva roky. Vyplatí se jim to, já dám 3500 za rok a mám klid.
Jste začal: Já nechci koně, já chci aby souseda zdanili tak, že ho pošle k řezníkovi.
Kde jste přišel na to že nemám auto? Nebo dokonce, že chci někomu zakazovat vlastnit auto? Mám auto a za parkování platím.
tak MHD jezdí zdarma v Praze asi polovina vozu.
pro mínusáře: děti do 15, důchodci nad 65 i kočárek s doprovodem 🙂
Myslíte, že všichni ti, kteří parkují na chodníku, na trávě, na tramvajových kolejích, za to platí? A i když někdo platí, rezidenti platí směšně nízké ceny, ostatní platí nízké ceny.
Jistěže platí. Platí to v dani z nemovitosti, v dani z dph, v dani z příjmů, ze spotřební daně z paliv, i turisté to platí v poplatcích odvedených obci za ubytování v hotelech, nebo i airbnb.
To jsou totiž služby, které si od obce žádají, ne nějakou pomalou, usmolenou mhd, ve které si ani neodvezou nákup domů z obi.
hehe, jestli toho nečekáte za svoje daně nějak moc, když je ve vašich požadavcích i vybudování parkovacího místa (a to všude, kam jedete, před prací, před domem…)
Státní bankrot takovým jako vy pomůže, pak nebude vůbec nic.
Hele tohle naprosto trapná výmluva. Z daní vám zaplatí možná asfalt a čáry na silnici, ale parkování na erárním se platí. Pokud se tam stát nemá, tak se tam stát nemá a je obrovská chyba v impotenci policie, že nedoplňuje kasu touto cestou.
Stejná plocha na chodníku pro restaurační zahrádku stojí na rok desetitisíce, ne pár stovek.
Daň je neúčelová platba. Všechny ty daně platím také, ale neznamená to, že bych si mohl na ulici zaparkovat plechovou skříň, do které bych dal věci, které nechci mít doma.
Ta „usmolená MHD“ toho přepraví dvakrát víc, než osobní auta. Nebýt MHD, v Praze se autem nedostanete vůbec nikam.
Směšné nízké ceny platí i cestující v MHD. Takže je to takto vyrovnané.
Je to pravda, ale není to vyrovnané. V MHD nezabíráte soukromým majetkem veřejný prostor (naopak se dopravujete hromadně sdíleným prostředkem) a obecně to stojí méně než udržovat v chodu silniční dopravu. Proto je to dotované, ne pro něčí modré oči, ale protože to je záchrana města. U osobních aut to je opačně.
… co to tam vidím? Kostel v lešení! Neopravovat a nechat spadnout?
není:
– aglomerační okruh
– pražský (dálniční) okruh
– městský okruh
– záchytná parkoviště na konečných metra / tramvají
– podzemní garáže v centru pro ty, co tam musejí autem
takže – jde JEN o peníze. A o vylidnění centra – obchodů, i obyvatel.
Hřib má v hlavě seno, nikoliv koncepci dopravy pro Prahu.
Nikdo přece nepotřebuje novou pračku, ledničku… a když ji potřebuje opravit, tak si má najmout rezidenta a ne nějakého cizáka. Praskla voda? Nedá se to vyřešit na kole?
Tohle jsou pořád dokola ty samé a nesmyslné argumenty. Centrum se nemá proměnit na park. A nic z toho co zmiňujete není problém dopravy v centru.
Podle vás, když někdo potřebuje novou pračku nebo ledničku, musí mít kvůli tomu zaparkované před barákem deset let osobní auto? Proč? Aby když mu tam tu pračku nebo ledničku přiveze dodávka nebo náklaďák, neměl kde zaparkovat?
Co přesně tomu opraváři bude bránit za cestu do centra zaplatit?
Nic. Naúčtuje to do faktury.
Zato vy zníte jako odborník na slovo vzatý. používat dávno vyvrácené argumenty vám není blbý?
Otázka je, jestli jsou opravdu vyvrácené, nebo se jen s oblibou říká, že jsou vyvrácené, aby se náhodou nemusely řešit. Jižní spojka, Barrandovský most, Vysočanská, Holešovičky nebo tunely opravdu nejsou komunikace pro dálkový mimopražský tranzit. Ty mají sloužit výhradně pro městskou dopravu, což stále neplatí a proto doprava kolabuje a přelévá se všude možně. Jistě, D0 není městská investice, ale zpoplatnění centra je aktuálně nesmysl, který navíc nic neřeší. S X7 nebo něčím podobným poplatky neřešíte, ty ovlivní maximálně ty chudší s menšími auty. Leda by právě to bylo cílem – uvolnit silnice pro “elitu”, od ODS by to nebylo… Číst vice »
Jsou dávno vyvrácené. Dálkový mimopražský tranzit tvoří zlomek pražské dopravy. Pražská doprava nekolabuje kvůli dálkovému tranzitu, ale kvůli cestám, které v Praze začínají nebo končí, často obojí.
No výborně…ale od čeho je pak v Praze 26 linek tramvají a 3 trasy metra?
Jak prosím aglomerační okruh vyřeší to, že Boris z okresu Kladno chce se svým SUV dojet až k Prašné bráně?
Mimochodem, drtivá většina tranzitních cest přes Prahu už dnes mimo centrum jde objet; po dostavbě 511 to budou skoro všechny. Pak už by stačila spojnice D7 a D8 někde u Kralup a je vyřešeno. S vjezdem do centra to nemá nic společného.
Okruhy nijak neomezí dopravu v centru, maximálně ji mohou zahustit. Parkoviště mají být mnohem dál od Prahy, ony totiž ani ty příjezdy do Prahy nejsou nafukovací. Jinak ta záchytná parkoviště na konečných metra a tramvají jsou, a nejsou plně obsazená. Podzemní garáže v centru začnou soukromníci budovat, až město přestane parkování tak nehorázně dotovat a soukromníkům se ta stavba garáží vyplatí.
Do obchodů v centru chodí lidi, nejezdí tam auta. Obchodům v centru i obyvatelům omezení přebujelé automobilové dopravy pomůže.
A jak daleko od Prahy?
Stačilo by to např. u Sídliště Řepy, na Spojovací, na Dědině, v Motole, v Modřanech, v Kobylisích atd.?
Koalice s Piráty byla obrovsjá chyba.
Jen doufám, že se už příště na magistrát nedostanou.
Ono by bohatě stačilo vybudovat ta záchytná parkoviště…a pak bude reálný úplný zákaz aut uvnitř Prahy.
Například řidiči sanitek budou velmi potěšeni…když jim tam nebude nikdo překážet…
Hřib shání prachy kde se dá. Mýtné plné cesty nevyřeší, protože ta auta.nejsou tranzit per se, to jen lidi co potřebovali jet o 2 ulice vedle, se ve špičkách snaží přijet a odjet za svými povinnostmi.
Povede to k dalšímu úmrtí centra pro běžné lidi. Těch bohatých se to netkne. Cokoli přivézt, někoho nabrat v těch zónách bude najednou problém. Předpokládám že vše bude online, čili starší lidé s tím budou mít zase problém, když nebudou mít počítač s internetem.
Je zajímavé, že „běžní lidé“ v mnoha evropských městech v centrech normálně žijí a auto třeba ani nevlastní.
Jestlipak za umíráním centra není spíš to, že většina budov je tam prázdných (kromě parteru) a zbylé byty jsou určeny na krátkodobé pronájmy pro turisty.
Jojo…napřed skoncovat s AirBnb, a hned tam bude lidí jako much…
Nejpozději s příchodem regulovaných nájmů, kdy by centrum Prahy bylo v I., tj. nejlevnější kategorii… 😀
Přemýšlím co by v tom centru mělo jako přesně zemřít, když už teď tam většina lidí je bez auta. Aut je tam sice všude plno, ale je v nich hrozně málo lidí.
Služby umírají. Vidím to v našrm domě. Se zavedením modrých zón zmizela dílna výtahářů ze sklepa, stejně tak právní kancelář. Zmizel i jeden malý živnostník se svou kancelářičkou, klienti mu tam přestali jezdit, nezaparkovali. Byli nahrazeni hostelem, který byl po čase vytlačen airbnb pronájmem, ktetý zase s covidem skončil. Rodiny s dětmi, převážně české, byly vytlačeny cizinci, kteří zde auto nemají, typicky mladí v IT nebo učitelé. I pár ukrajinců a bulharů se najde, ti jedou v nějaké černotě, a poplatek za modrou zónu si zaplatí. Už jsme tu jak cizinci ve vlastní zemi, ale opravdovou přidanou hodnotu z těch… Číst vice »
Aha, tak xenofobní analýzu jsem fakt nečekal.
Tady je vedle modré zóně jeden obchod vedle druhého. Asi máte jiný problém než se zónama.
pan náměstek se vzteká nad „zdlouhavými správním řízeními“ o přestupcích – asi neví, co je to právo na právní zastoupení a presumpce neviny…..
Výsledek je, že pokud nezaplatíte pokutu za parkování a necháte to dojít do správního řízení, tak ze 70% to bude promlčeno, protože na to jak je ten systém komplikovaný, tak je málo úředníků, kteří by to vyřizovali. Řešení je tak nabrat víc úředníků a nebo změnit zákon tak aby bylo správní řízení jednodušší.
ve stavu, v jakém stát i samospráva finančně stojí, je jakékoliv navýšení počtu úředníků zcela nepřípustné
mimochodem – v definici protiprávního jednání(přestupku nebo zločinu) je uvedená i škoda, která vznikne – – když pojedu v noci na liduprázdné dálnici 140 tak žádná škoda/újma nevznikne, obdobně máte-li zákaz se přiblížit k nějakému domu na 50m, tak pokud projdete kolem ve vzdálenosti 30m, jde o tzv. správní delikt (delikt bez evidentní újmy) – a s těmi to nemají lehké ani soudci, natož byrokrati na radnici
Přesně tak. Více vysvětleno například zde: https://denikn.cz/1119209/z-ulic-prahy-je-parkoviste-kde-mensina-sikanuje-vetsinu-data-ukazuji-ze-podvadet-se-vyplaci/?ref=top
No…leda že by ve stavu úřednictva došlo k přesunům.
Že by se tedy přesunuli ze zbytných agend nebo ještě lépe, ze zrušených úřadů.
Málo se odtahuje, málo …
A to nedávno říkal ten pan Ryvola, že odtahují všechny překážející…
Jenže tady je nálada taková, že obcvinění = důkaz a největší zločin je dělat něco zákonem nezakázaného, ale mimo jízdní řád. například zdědit pozemky, koupit Vechtrovnu, být právníkem anebo umět anglicky, za to je taky ideálně přesdržku, protože jste tu angličtinu zaručeně někomu ukradli a tak ji on nemá.
Rychlejsi ruka nez hlava? Je pekne , jdi se projit 😀
Tak hlavně ať z toho vylepší P+R na okrajich, jestli jsou problém dojížděči.
za P + R se vybere míň, než za plánované zpoplatnění centra. A bylo by to něco ve veřejném zájmu, což je z hlediska Hřiba nepřípustné
A to je problém? Cena, za kterou je potřeba parkovací dům udělat, se dá pokrýt i jinak, než jeho přímým zpoplatněním. Například právě zdražit místa na ulici, aby lidi parkovali v tom domě.
P+R peníze nevydělává.
A Praha potřebuje zvednou příjmy o miliardy.
Realistické částky jsou 100-50Kč za započatou hodinu parkování v centru, 20-30 v běžných částech Prahy, a pro rezidendy parkující na ulicích 20 000 ročně za první auto (možná 10 000 za miniauto) na obytnou jednotku a 40 000 pro zbytek osobáků. Tím by rychle zmizela pětina a střednědobě minimálně třetina aut válejících se na ulicích, a dalo by se zaparkovat bez problémů na 99% míst. Ale do budoucna důležitější je samozřejmě to zvedání daní z majetku a záboru půdy, a rapidní snižování daní z lidské práce konkurující robotům a AI.
To přinese minimálně 10 miliard ročně, na rozdíl od dnes finančně ztrátového stavění těch P+R.
To víte…to by jste ty P+R musel stavět buď na nádražích (aby přespolní nechali to auto na dvorku), nebo na konečných MHD (aby s těmi auty nepřekáželi v centru)…
Ty parkovací karty staly dříve ještě více. 36000 za firemní auto…
No…když to vymyslíte tak, aby se ty částky každoročně valorizovaly, tak to bude velmi lákavé…
Hezké, slibovala ODS už před desítkami let a nakonec tuto věc musí prosadit až strana, která má zločin přímo v názvu.
Bude to stejný pokrok, jako když onehdy někdo zakázal vypouštět splašky přímo na ulici a vybudoval podzemní kanalizaci. V dopravě tímto podzemím je metro na tunelový okruh.
Kdo by dnes ještě připustil, aby se splašky vypouštěly přímo na ulici?
Kdo za pár desítek let by ještě připustil, aby ulice zase byly plné aut, co tam nemají co dělat? Kdo by dnes připustil, aby auta, která se nejvejdou na Chotkovu, jezdila přes areál Pražského hradu?
jenže tihle nic nevybudovali… takže je to komentář úplně mimo
No…ale aspoň se pokouší tvářit, že se o něco snaží…
Tak tohle chci vidět … zejména z pohledu legislativy, protože ta v současné době zavedení mýta neumožňuje. Ostatně, i studie mýta, kterou si minulé vedení Prahy nechalo zpracovat to zcela jasně uvádí.
Vím o třech středně menších městech v ČR, kde se za vjezd do centra dlouhá leta platí.
S ohledem na to, že to podle toho, co zaznělo na jednání výboru pro dopravu chtějí „jet“ přes 565/1990 Sb., tak doporučuji si jej přečíst, stačí ten § 10. A k tomu si přidejte § 22 NOZu. A kdyby Vám to nestačilo, tak se k tomu podívejte například na zpoplatněnou oblast v Karlových Varech a pak na tu P1. Třeba vás ledacos napadne. BTW … pro fakt zvídavé je na webu magoše mezi odpověďmi na stošestky visí i ta studie mýta, v té to máte taky podrobně rozvedeno. Myslím, že to tam bylo pověšeno loni nebo předloni, to už si… Číst vice »
Humbuk…legislativa je z toho všeho to nejsnadnější…
Jako obyvatel Vršovic s tím zásadní problém nemám, ale musí být alternativa tj. zlepšit průjezdnost Ječné, Žitné a magistrály a v žádném případě před Hlavní nádraží neinstalovat zvažovaný přechod!!!
Tak to budete ještě rád, když tam ve vzdálenější budoucnosti ještě nějaká magistrála bude.
A ta Ječná se určitě zařízne mezi prvními, aby ty auta nepřekážely tramvajím na přetíženém Karlově náměstí.
Jak hodlá Praha zjišťovat, který náklaďák je tranzitní?
Jednoduše, centrum zavřít pro všechna auta bez rozdílu. Město má být pro lidi a ne pro auta, jakákoliv. Po centru se má pohybovat pěšky/na kole/koloběžce a ne uspokojovat pár autofetišistů, kteří potřebují jet autem z Náměstí republiky na Staromák.
A obchody se budou zásobovat asi potrubní poštou.
Co je to za nesmysl? Vede potrubni posta vsude???
Zasobovani normalne vzducholodi.
Máte pocit, že by zásobování v centru Londýna, Paříže nebo Amsterdamu nějak zásadně vázlo, přestože tato města v posledních letech vjezd velmi výrazně omezila? Já ne.
Holt se určí časová okna a účel, to není nic nevídaného.
Dopravní problém Prahy dnes ale není zásobování, ani instalatéři v dodávce, ani rozvoz jídla.
I kdyby do každého obchodu zaváželi každý den, tak těch aut bude maximálně polovina, ale spíš daleko míň…
Institut trvalého bydlistě/sídla firmy znáte?
Tohle by projít mohlo, narozdíl od uzavření Újezda/Karmelitské, které bude vytrvale katapultovat jeden europoslanec a radní, který nejspíš nedokáže dojít ze sněmovny na Kampu.
Podle toho se tranzit nepozná. I Polský náklaďák může vést ledničku obyvateli/firmě na Praze 1. A navíc trvalé bydliště i sídlo firmy jsou dnes papírové údaje nemající mnoho společného s realitou. Zpoplatnit se podle toho dá, ale se zpoplatněním tranzitu to nebude mít nic společného.
Ale hlavně to ničemu nepomůže, protože se ukáže, že stejně 99% těch kolon na Praze 1 dělají místní (nebo tam pracující), nebo „tranzit“ s cílem o 3 ulice dál.
První věta článku.
Praha ve spolupráci s první městskou částí plánuje zpoplatnění vjezdu do historického centra metropole pro nerezidenty. Cílem je omezit zbytné průjezdy centrem a zklidnit dopravu.
“ tam pracující“ – Nezájem, mohou jet metrem nebo tramvají… Pouze rezidenti budou mít výjimku.
Tak ať si především pan Hřib zařídí obchvaty okolo Prahy… A pak mohou vymýšlet takovou jelitovinu.
Investorem D0 je stát, nikoliv město.
Takže chcete říct, že to dává smysl Jane Sůro ? Praha je Praha. A´t je pod kýmkoliv a má fungovat společná koordinace!
Ano dává to smysl. Přes centrum nejezdí mezidálniční tranzit, pro který má být okruh. Jsou to úplně oddělené problémy.
Ne úplně. Když bude moci trazit okolo Prahy, tak uvolní komunikace uvnitř města. A bude pro místní rychlejší průjezd delší trasou než jet přímo centrem.
Neuvolní. Základní pravidlo motorismu. Kde není omezení je doprava. Každé uvolnění je hbitě zaplněno těmi kteří by do té doby nejeli.
Dálnice staví stát, co na tom nedává smysl?
D0 ale nestojí na nedostatku financí.
To si jako představujete že Praha to připravuje a stát jen platí? XD
To si myslíte, že to bude na dluh, který se nemusí splácet nebo že někde leží v rezervě 100 miliard korun s mašličkou „na D0“ ?
Dostavbu okruhu kolem Prahy (dálnici D0) blokuje celá řada profesionálních NIMBYstů. Třeba jedna ex-soudkyně z Běchovic, provozovatel online lékárny z Chaber… a to jsem vynechal tuhý odpor ze Suchdola.
Za minulé radnice Praha alespoň vykoupila zelené pásy, až se rodina ex-ministra napakovala.
Tohle už se řeší asi dvacet let. Poslední projekt na omezení tranzitu už byl připraven, dělal jsem na něm, bylo vymyšlené i telematické zařízení na kontrolu průjezdu, mělo se to spustit, ale nakonec bylo asi moc blízko k volbám a politici si to nelajzli. S tím tranzitem je to těžké, toho opravdu vzdáleného je úplné minimum a jezdí tam spíš nárazově, např. při uzavírce tunelů. A pak je něco jako tranzit, který má ovšem cíl někde poblíž, ne na nábřeží ale taky ne úplně mimo centrum. Ti by mohli jet jinudy, ale přes nábřeží je to nejrychlejší a nejkratší. Je… Číst vice »
Problémem telematického systému je „nevymahatelnost pokut“. Jinými slovy bude to jako „občasný poplatek za luxus“. Tedy nesplní účel stejně jako jej v současnosti neplní modré zóny.
To už je další věc, posílit personálně na těch místech, kde pokuty vymáhají. Ať už se jedná o MPP, PČR, MČ, MHMP…
Tranzit…no když on je to fakt problém. Zamyslel se třeba někdo nad tím, že valná většina řidičů dnes využívá navigace třebas v telefonech, které se je úporně snaží poslat do úplně stupidních míst jen proto, že tam zrovna nestojí kolona a je to o minutu rychlejší? Já jsem v úterý dopoledne potřeboval z Kladna do Hradce. Evropská-Blanka-Prosek-Čerňák. To kudy se mě navigace snažila navigovat ani nemá cenu komentovat. Leč bohužel i kdybych nakrásně jel přes Kralupy, stejně skončím v Letňanech v koloně mezi kamionama. Občas mám pocit že i to co už z okruhu stojí, projektoval nějaký chorý mozek, viz.… Číst vice »
Jó…to když jsme u nás jeli do Hořic v Podkrkonoší, tak to zase byla divoká cesta po Vystrkovech a Zapadákovech, ačkoliv jsme tam mohli v klidu dojet po dálnici a sjet až kousek před nimi…
Tak teď by to jít mohlo…další volby budou až 2026…
Existují nějaké data o tom, kolik těch aut v dané oblasti jsou rezidenti, zásobování a kolik zbytek? Pokud se nějaké omezení bude týkat jen dejme tomu 10% aut, tak se prakticky nic nezmění. Zvlášť vezmeme-li v potaz příjmovou strukturu lidí pracujících v centru – určitě jich bude dost co si to zaplatí a budou jezdit dál.
Rezident je člověk co tam má bydliště a případně parkovací kartu (Praha 1 jich má 11 000 a Praha 2 jich má cca 13 000). Takže většina pohybů jsou auta odjinud jedoucí do centra za tím co ostatní jezdí MHD (případně si to přes centrum zkracující).
Během covidu bylo centrum prázdné a bez provozu, když nebylo kam jezdit, i když rezidenti se určitě nevypařili.
Nicméně TSK-ÚDI bude mít konkrétní představu, dopravu v Praze monitorují dlouhodobě.
Během covidu se rezidenti přesunuli na chalupy.
V zimě, to se vyplatí. V centru je prostě poměr turista / firma-obchod / rezident silně v ty první. Vypneme provoz a zavládne vesnické ticho.
Takže pokud by bylo těch aut stejně co karet, tak by těch aut bylo nějakých 24 000?
Tak to bude skvělé…prý tolik projede po pravém nábřeží za den…
Ale aspoň se na tom vydělá a dají se peníze třeba na zlepšení počtu řidičů DPP…
Viz výše, dle výsledků aktuálního dopravního průzkumu (7/2020): z projíždějících na Malostranském náměstí bylo 10,4 % s parkovacím povolením Prahy 1 (+5,2 % Praha 5, kam kus Malé strany patří +3,6 % vozidla s výjimkami, tj. čistý tranzit 80,8 %), z projíždějících na Křižovnické pak 11,2 % (+2,7 % Praha 2, +3,3 % výjimky, tj. čistý tranzit 82,8 %).
Takže když na P1 přijedu zvenku a zaparkuju, abych tam něco udělal (obchod, divadlo, návštěva), jsem tranzit?
Takže pokud by se vjezd omezil na rezidenty, tak by těch aut bylo 5x méně?
Omezovat vjezd do centra bez postaveneho okruhu, bez dostatku P+R parkovist je dobrej vtip 😀 Ale co cekat taky od Hriba…
To jsou dva úplně mimoběžné světy.
To ano…třeba proto, že konečné stanice metra i tramvají jsou většinou dosažitelná z nějaké významné silnice…takže zbývá postavit nikoliv okruh, ale dostatečně kapacitní parkoviště…
Okruh zásadní pražský problém nevyřeší, stejně jako dopravu zásadně nevyřešila Blanka.
Hlavní problém totiž není tranzit ve smyslu „jedu z Brna do Ústí nad Labem“. Problém je snaha spousty lidí dojet autem až do úplného centra, kde pro ně není místo.
Světe div se. Česká republika stojí na autech. Lidé podporují ekonomiku a kupují si auta. Světe div se, oni ty auta chtějí používat.
Ale Česká republika pořád potáhne zem do Pravěku a nutit je chodit pěšky. To dává obrovskou logiku.
A mezitím v jiných metroplích fungují vlaková spojení perfektně.
Zároveň fungují perfektně podzemní parkoviště.
A světe div se, v Praze nefunguje nic z toho.
Milá Evo, MHD v Praze patří k jedné z nejlepších ve světě a v centru města ji využívá drtivá většina lidí. Pokud vesničan musí mít auto, nemusí s ním jet až na Národní, stejně jako to nedělá 95 % Pražáků.
Takže naopak dává naprostou logiku tam tu menšinu nepustit a zlepšit dopravu většině v MHD (teda povrchové MHD, metro je naštěstí bez kolize).
Logiku nedává koupit si šmoulí domeček u lesa bez dopravního spojení.
Já tedy příměstské vlaky v Praze využívám denně a opravdu fungují perfektně. Jako rodina zároveň máme do auto. Do centra ním nejezdíme, protože je to blbost.
Nějaká další úvaha?
Až na ty berounské…ale to se vychytá…
Auta jsou v centru fakt k prdu. Třeba když jedu kolem Národního divadla, než někam dojedu a zaparkuju a dojdou k místu kde mám cokoliv dělat, tak tam mezitím dojdou pěšky. Od Narodni se dostat autem třeba na Vaclavak, je na 30 minut a tramvaji na 5 minut jízdy a 5 minut čekání. Co je na tom divného, ze jsou tu auta k prdu? To samé, jedu Štěpánská. Buď dojedu až na Vaclavak, anebo odbočování a vracím se zpět přes Vodičkova či Jungmannova zase zpět na Karlak. Na co tady auto ? P. s. Bydlím o ulici vedle na P1,… Číst vice »
To jo…nešla by i vylepšit ta křižovatka u Národního divadla, pokud by se tam normálně autem nesmělo?
Takže podle vás ti lidi v autech jezdí do centra plného přechodů, semaforů, tramvají, motajících se turistů, koloběžek a hlavně kolon jen tak z plezíru? Že by si užívali stání v kolonách a podobné dopravní situace?
Ano
Ano, i tak je to totiž mnohdy rychlejší než MHD a v mnoha ohledech i pohodlnější. Ne každý se chce mačkat ve špičce v přeplněných autobusech / tramvajích a metru. Mnoho z nich také žije na okraji Prahy či ve Středočeském kraji a odtamtud už je to časově opravdu velký rozdíl. Nicméně ano, jde vždy o pohodlnost. Pokud snížíte pohodlnost při dopravě autem, pak svoje chování změní. Většinu provozu v centru Prahy opravdu netvoří zásobování.
Když se vypravíte do centra, tak uvidíte tyto skupiny vozidel: – složky (PČR, MP, sanitky, hasiči apod.) – služby (plynaři, topenáři, stěhováci aj.) – zásobování – vozidla DPP – MHD – vozidla stavby (furt se něco staví) – vozidla Pražských služeb, popelářů a příp. TSK – drahá vozidla bohatých lidí, kteří v tom místě bydlí a klidně si to park. místo koupí, nebo jsou to top manažeři/politici, kteří MHD z důvodu reprezentace nepojedou Okrajově také narazíte na pár chudáků, co jsou buď turisté kteří bloudí a snaží se někam dostat (protože dopravní značení v Praze je kapitola sama o sobě).… Číst vice »
To vůbec neodpovídá tomu, co v tom městě vidím já. Já vidím většinu osobních aut (těch drahých exkluzivních je z nich minimum) v nich obvykle sedí jeden člověk. Ale stejně jako můj pohled tak ani váš pohled není směrodatný, směrodatná jsou data a doufám, že město taková data má.
Zapomněl jste na tu zdaleka největší skupinu aut – osobní auta, která vezou jenom jednoho člověka, v lepší případě dva nebo tři lidi. Stačí, když se do toho centra opravdu někdy vypravíte, nebo se podíváte na nějakou kameru nebo streetview.
Vy zřejmě nebudete nejbystřejší. Sám bydlím od narození na Starém Městě, byty v domě byly před mnoha lety prodány nájemníkům a vozový park obyvatel našeho domu bych jako luxusní nebo drahá auta rozhodně nenazval.
Každý den zaplaví Prahu majitelé šmoulích domečků u lesa kteří koupili super bydlení „jen 20min od metra“.
Obyvkle mají tolik aut, kolik dospělých členů rodiny. Všichni jezdí svým, je naprosto logické že se do Prahy nevejdou.
Jedinným řešením jsou parkoviště u železničních stanic v Stč.kraji. Auto které dojede do Prahy, bude pokračovat do širšího centra.
Dva aktuální záběry z magistrály: https://imgur.com/a/TsEGDAe
Pojďme společně počítat záchranáře, zásobování, stavební stroje a luxusní limuzíny top manažerů 🙂
Já teda nevím…ale já tam teda záchranáře nevidím žádné, stavební stroje taky ne…jen několik desítek osobních aut a 3 komerční autobusy…
To ano…ale kolik % aut tvoří ty složky?
1-5%?
Koloběžky němají v centru co dělat. Nepoužívají žádné ochranné prvky. Nedodržují žadná pravidla. Způsobí úraz a nebo smrt sobě, či problémy a úrazy okolí.
Fungování MHD, vysokorychlostních tratí je sporné. To je důvod cestování autem do měst a do centra.
Jezdit špinavým MHD, kde nechávají jezdit bezdomovce, feťáky, ožřalé cizince, už treba jen v kvalitních botách, a v obleku či šatech od 5000 nahoru, není nic příjemného. Kolikrát tu špínu ani neodstraníte. Navíc ten pohled na ně je výživnej! A o bezpečnosti ani nemluvě, že!
Tak tady to máme. Existence plná předsudků, která sice tramvají nejezdí, ale naprosto přesně ví jak je to strašné. Prostě najít důvod proč tím nejet. A proto se centrum zpoplatní, s nosánkem nahoru jistě nebude problém zaplatit pár stovek za vjezd.
Trochu nechápu proč by měl by problém jet v obleku nebo šatech.
A kdo dělá podle Vás v prostředcích MHD ten nepořádek? Zaměstnanci dopravců? Ani se nedivím jejich rezignaci na dění uvnitř. Museli by se z chování některých cestujících zbláznit.
Sdílená kolběžka je, když si třeba dva studenti půjčují jednu koloběžku, nikov nadnárodní firma která provozuje půjčovnou koloběžek cílenou na podnapilé turisty.
Ke zbytku komentáře, snad jen to že je velmi omezený pohled „nejlépe jsem svět poznala skrze okénko svého auta“
Hm…máte někde k dispozici statistiky, jaký je podíl původu turistů (podle států)?
Já jen že jsem celá léta potkával nápadně často asiaty…(a teď nedávno to nebylo o nic jiné)
Auta jsou v centru fakt k prdu. Třeba když jedu kolem Národního divadla, než někam dojedu a zaparkuju a dojdou k místu kde mám cokoliv dělat, tak tam mezitím dojdou pěšky. Od Narodni se dostat autem třeba na Vaclavak, je na 30 minut a tramvaji na 5 minut jízdy a 5 minut čekání. Co je na tom divného, ze jsou tu auta k prdu? To samé, jedu Štěpánská. Buď dojedu až na Vaclavak, anebo odbočování a vracím se zpět přes Vodičkova či Jungmannova zase zpět na Karlak. Na co tady auto ? P. s. Bydlím o ulici vedle na P1,… Číst vice »
Promluvila socka….. Duševní
Jezdí tam proto, protože je to pro ně kvůli mohutné podpoře výhodnější. Neplatí nic za použití silnice pro jízdu, neplatí skoro nic za parkování, toleruje se porušování zákona při parkování, ulice a infrastruktura je přizpůsobená především pro auta. MHD je ve výjimečných případech postavena na roveň IAD (říká se tomu „preference MHD“), na chodce a cyklisty se kašle systematicky.
S chodci by to ještě šlo…ale cyklisti jsou opravdu mezi půlkami…
Aáá, další expert, který o Blance jenom píše. Každý řidič, který z nějakého důvodu potřebuje v Praze jet autem a který zná situaci na Magistrále a v Blance – a tím myslím, který zná i jednotlivé dopravní vlny z různých stran Prahy v různé denní doby – Vám potvrdí, že Blanka je naprosto zlatáááá. Nejlepší stavební počin desetiletí. Byla to totálně fantastická změna od prvního dne po otevření. a je to tak doteď. Naprosto! Protože mám práci, kdy po městě jezdím pracovně celý den, tak opravdu vím, proč to píšu. A s okruhem to bude také veliký přínos. Pro začátek… Číst vice »
Vy totiž nechápete podstatu. Blanka urychlila některé cesty po městě, ale co týče VYŘEŠENÍ dopravy v centru Prahy (menší zácpy, menší zdržování MHD), nestalo se vůbec nic, což je normální, všichni ví, že to tak funguje.
Nj, mohli by vyprávět lidi kolem kulaťáku, jak skvělé to dopravní opatření pro Prahu bylo.
Moc vám přeju, že se vám teď jezdí skvěle mezi P5 a P6. Přesto pozoruhodně doprava v centru není o nic lepší.
Dovolil bych si nesouhlasit – Blanka dopravu vyřešila zásadně.
Ne, nevyřešila dopravu. Pomohla pár řidičům aut. Ale doprava v Praze je pořád stejně špatná, ne-li horší – pořád je v Praze spousta aut, která všude akorát překáží (překáží zejména dopravě).
Myslím, že zcela nerozumíte pojmu „vyřešit dopravu“. Což není to samé jako urychlit části lidí cestu.
Že se ten počet aut všude zásadně zvýšil?
Ad : Problém je snaha spousty lidí dojet autem až do úplného centra, kde pro ně není místo.
.. no jo, ale jak se tam ti lidi, kteří se tam potřebují dostat, mají dostat? jinde nezaparkujou, mimopražští taky prakticky nemají kde zaparkovat, a z cesty do centra se nyní stane polodenní záležitost?
na druhou stranu – je nutno uznat, že situace v centru Prahy je dost tragická, a je potřeba ji řešit.
Ona by se taky Praha měla stavět tak, aby nemuseli lidi do toho centra jezdit.
Postavit centrum znovu a jinde a stávají centrum srovnat se zemí a zatravnit?
Většina dojizdejicich a vesničanů si to takto představuje
Spíš některé momentálně potřebné věci vyexportovat na předměstí.
Mohu se tam dostat MHD, pěšky, na kole, případně taxíkem (tj. aspoň tam nebudou muset parkovat).
Tak jednak je tu opravdu rozsáhlý, hustý a frekventovaný systém PID, zasahující dneska už i do sousedních krajů. Některé směry jsou na tom lépe než jiné, ale celkově to funguje.
A jednak mi odpustíte, že neprojevím moc solidarity s lidmi, co si pořídili levné bydlení 50 km od Prahy, a teď pociťují nárok do Prahy denně vozit dvoutunovou plechovou bednu, která většinu dne stojí a zabírá místo.
Jakže to chtějí dělat Holanďani v Haagu. 10 minut parkování za 50 €?
Lákavé…pro začátek by ale stačilo 50,-Kč/min. 😀
Mýto do centra Prahy by bylo super, ale obávám se, že to skončí jako vždycky, protože autíčkáři začnou zase řvát, jak jim všichni ubližují.
A co teprve zavedení mýta na všech dálnicích a silnicích 1.třídy.
To by byly takové bouře, že by je neutišil ani stanný soud se šibenicí na Karlově náměstí… 😀 😀 😀
UPOZORNĚNÍ: vím, že diskuze na Novinkách, iDnesu nejsou 100% reprezentativní pro celou společnost (ale to platí i pro tenhle web). Nicméně, z výše uvedených diskuzí na mně působí, že většina populace je proti takovému omezování automobilismu a pouze menšina s tím souhlasí. Ale jelikož žijeme v demokratické společnosti (nebo se o to alespoň snažíme), je v pořádku aby politici tlačili nějakou věc, kterou většina veřejnosti odmítá? Nemají být naopak oni vykonavatelé vůle lidu? Tohle je krásně vidět třeba i potenciálním protažení tramvaje na Pankrác – pro místní lidi je evidentně důležitější možnost zaparkovat, než nějaká tramvaj, kterou dodnes nepotřebovali. Bylo… Číst vice »
Příklad z Lublaně, víc jak 60% obyvatel bylo proti plánům na zavedení pěší zóny v centru. Primátor si to nicméně prosadil a světe div se, lidem se to líbí a dnes by to již nikdo nechtěl vracet zpátky.
Lublaň není Praha ! Česká republika stojí na autech. Lidé podporují ekonomiku a kupují si auta. Světe div se, oni ty auta chtějí používat.
Ano Praha není Lublaň, Londýn, Paříž, Amsterdam, Utrecht, Kodaň, Haag, Goteborg, Berlín, Vídeň, a desítky dalších měst, která se rozhodla s přebujelou automobilovou dopravou něco dělat.
Nebylo by možné pozvat tamější odborníky, aby to v Praze taky zavedli?
S Vaší logikou bych si měl jet pro zmrzku do 500 metrů vzdáleném stánku taky autem, co? Auty zablokované centrum měst ekonomiku nepodporuje, naopak.
Řešíme mýto v centru. Auta jsou v centru fakt k prdu. Třeba když jedu kolem Národního divadla, než někam dojedu a zaparkuju a dojdou k místu kde mám cokoliv dělat, tak tam mezitím dojdou pěšky. Od Narodni se dostat autem třeba na Vaclavak, je na 30 minut a tramvaji na 5 minut jízdy a 5 minut čekání. Co je na tom divného, ze jsou tu auta k prdu? To samé, jedu Štěpánská. Buď dojedu až na Vaclavak, anebo odbočování a vracím se zpět přes Vodičkova či Jungmannova zase zpět na Karlak. Na co tady auto ? P. s. Bydlím o… Číst vice »
Úkolem politiků je prosazovat i věci, které nejsou úplně 100% okamžitě a prvoplámově populární, ale o kterých si myslí (politici a jejich voliči), že v dlouhodobém důsledku budou pozitivní. Vizte aktuální „úsporný balíček“ státního rozpočtu. Omezování je nepříjmené pro všechny, ale část populace chápe, že když se teď nic neudělá, za pár let to bude mnohem horší.
Oni jsou vykonavatelé přání těch, kdo je zvolil. Tak funguje demokracie. Problém by byl, kdyby politici úplně otočili, tedy že by třeba Piráti nebo Praha sobě začali podporovat automobilismus, což se bohužel trochu děje – viz zrušení realizace rozšíření tramvajového ostrůvku na Staroměstské. Na diskuzích a sociálních sítích jsou vždy především hejty, tak už to je.
Při našem politickém nastavení takřka všechny volby vyústí v koalici – a tam nikdo neprosadí 100 % svého programu. To neříkám jako problém, to je prostě realita.
Leda že by tu koalici sestavovali tak, aby se v podobných důležitých věcech shodli…
Diskuse tak na vás budou působit vždy, protože převažují negativní reakce. Pokud je vám něco po chuti, nebudete většina mařit čas sepisováním názorů. Nebude ho mařit ani většina co s tím nesouhlasí, ale je v ní více těch které to rozlítí tak, že zabuší do klávesnice. Vzhledem k tomu, že většina v centru Prahy chodí pěšky nebo MHD, je to dostatečně jasná informace. Pro místní lidi je tramvaj základ. Možnost zaparkovat většina lidí v centru nemá. Píšu tu to už po kolikáté, ale na náš dům o 25 partajích v ulici (Vinohrady) připadají 3 místa (12 čísel popisných a celkem… Číst vice »
Má většina společnosti čas si vyhledat relevantní informace pro to, aby se mohla kvalifikovaně rozhodnout? Participace občanů je důležitá, ale ať je smysluplná. Vůbec nemůžete mít páru jak jsou diskuze na Novinkách, iDnesu ovládány PR týmy automobilek a fosilních firem. IMHO pravý důvod proč si miliardáři kupují média nejsou ovlivňování novinářů pro články, ale právě kontrola a ovlivňování diskuzí v komentářích. Lépe tak využívá psychologické manipulace s davy a efektu stádního chování. U prostého článku nevíte jak na něj reagují jiní, velká část lidí si podvědomě názor utvoří až v diskuzi pod článkem, třeba podle počtů likes. Možná, že jednou… Číst vice »
Co je to za blbost probůh? Samozřejmě, že nemají být vykonavatelé vůle lidu. Jak by to asi dopadlo?
Diskuzi jsem celou včera viděl. Mám z toho lehce dobrý dojem, jestli se to prosadí a nezasekne se to zase na nějakém zastupiteli (ehm Pospíšil) tak je to krok správným směrem. Centrum je zacpané čím dál víc a musí se to řešit.
Ŕešit se mají především obchvaty Prahy! Vysokoryclostní tratě Praha – Střední Čechy komplet. Ale to ne. Vyberou pár kaček za vjezd do centra. Cože logika ? Proč. Jmenuji se Hřib.
Auta na Národní třídě opravdu nejsou ta, která by jela po okruhu (i kdyby byl komplet).
Fíha, Kubrte, vyzobat si jednu konkrétní třídu z problému zvaného nefungující doprava v Praze a okolí, tomu se říká majstštyk. A ještě si vše pěkně třikrát zpoplatníme, a zdaníme.
Kocourkov Praha, Kocourkov CR. Proč ne-hledat smysluplná řešení v roce 2023?!
Posila z novinek? Národní je příklad, to snad všichni pochopili.
Ale Národní je v centru. Co to má společného s okolím Prahy? Nic.
To jistě.
Třeba v Krakovské je nějaká klinika GHC. Vážně si někdo myslí, že tam klienti budou jezdit tramvají? Ti tam prostě přijedou autem a nebo vůbec.
A takových firem, kam se prostě jezdí autem a nebo vůbec je plná Praha …
Ehm, existuje třeba taková věc, říká se jí taxi…
Takže místo aby pacient jel přímo rovnou, tak bude ke všem svým problémům muset řešit zaparkování svého auta někde na okraji, zaplatit vysokou cenu taxi, objednávat ho přes internet, což je problém pro starší, bude si stahovat nějakou aplikaci, kterou doposud vůbec nepotřeboval, pak se registrovat, zadávat kódy a emaily, čekat na taxi někde v dešti na nějakého Uzbeka, a pak zase absolvovat to samé zpět, jen proto že má Praha málo peněz?
V Krakovského stejně nezaparkuje, jednak to tam mají rezervované Policie ČR,. Teď mám velky zdravotní handicap, takže jsem rad, ze mě UBER zastaví u vchodu domu. Ale jet sem na zdravotní zákrok znamená totéž, co jet do Motola. Tam taky zaparkujete autem klidně 500m od vstupu, do konkrétního pavilonu a už do Motola taky jezdím metrem
Aktuálně klinika GHC v Krakovské nemá žádná svoje parkovací místa ani garáže, tj. kdo tam jede autem, musí zaparkovat na modré (pokud najde místo) a zaplatit přes aplikaci (nejbližší parkovací dům 10 min chůze). Bude pro něj takový problém ve stejné aplikace zaplatit za vjezd do centra?
Takže se mu spíš vyplatí nějaká normální nemocnice, řekněme VFN, Motol, Střešovice nebo Bulovka?
V Krakovského má rezervaci na půlku ulice Policie ČR Sorry bydlím ve vedlejší ulici
Ne, ne, ne! Lepší je snižovat počet jízdních pruhů a parkovacích míst. Má to dvě výhody: 1) Rozumný člověk netahá auto každý den do práce, za ten čas to prostě nestojí. Ale když potřebuje jednou za čas přepravit ledničku či tchyni z bodu A do bodu B, nikde není žádný zákaz ani poplatek. 2) Je to skutečně efektivní, protože kapacita komunikací je limitovaná. Poplatek způsobí akorát to, že centrum bude stále plné pracháčů v nenáviděných a ostrakizovaných SUV, kteří si to zaplatí třeba každý den. Ostatní ostrouhají. (Obdobně je lepší zklikatit jízdní pruh, než se bezmocně dívat na to, jak… Číst vice »
Ještě bych dodal, že systém poplatků může zabetonovat status quo na dlouhá léta.
Vyhověli jsme vám, zavedli jsme opatření, víc už nedáme.
Naprostý souhlas, nicméně stále doufám, že nějaké úpravy páteřních komunikací budou následovat. Hřib slibuje v příštích týdnech oznámit něco ohledně magistrály, tak uvidíme.
Pravda je, že taková Lazarská je poslední dobou podstatně příjemnější (pro tramvaje i pěší). Máte nějaké konkrétní nápady?
Ale co se týká té rychlosti, za nejlepší považuji částečný práh (osobák ho totiž trefit musí, ale hasičům se mezi koly vejde).
Snad se k teto hodnotne myslence co nevidet pridaji i dalsi casti Prahy.
Pro zacatek by stacilo, kdyby tohle mytne chtely vybirat okrajove casti Prahy v patky a nedele.
A čemu by to prospělo, resp. co by měl být smysl tohoto?
Chceme prece mesto pro lidi, ne? Na periferiich, kudy odjizdi cele centrum na chaty a chalupy, snad lide neziji? Takova patecni chaluparska spicka… Navic se jedna o cesty maximalne zbytne, ryze volnocasove a plne dobrovolne, ktere vlastne pro spolecnost nemaji vubec zadny prinos, vlastne z toho (narozdil od cesty do prace) ani nevznikne zadne HDP… Takze hezky to opeprit mytem, 30 km/h pro celou Prahu, at si za svoje prachy uzijou kazdickou minutu cesty. Co maji co trajdat, tamhle maji svoje patnactiminutove beztranzitove mesto, tak at neotravujou jinde, zejo. Absurdni? Samozrejme. Dospejeme k tomu? Za stavajiciho smerovani nepochybne ano. Tranzit… Číst vice »
Chalupářství je spíš prodělečné, protože těmi rekreacemi blokuje kapacity pro normální bydlení…
No hlavne ze pak Prazaci chteji parkovat vsude po horach ci jinych mestech.
Však tam také většinou platí za parkování. Pokud ne, je to věcí té dané radnice, že chce pronajímat svůj veřejný prostor zdarma. V Bedřichově se třeba platí 300,- / den.
A z ceho jste si vyfabuloval, ze stoji ausgerechnet na obecnim? Hele, mamo, tahneme se semka az z Praheee, vychozi misto je tu jenom jedno s 9 parkovacimi misty a vsechno plno, ale prece nepojedem nekam jinam, my chceme zrovna sem! Hele, mamo, tady je volny misto ve vjezdu do lesa, uz tady tri dalsi auta stoji, hod to sem. Nebo tady v krizovatce, tu je hezky mistecko, tu je cesta siroka, sice pres nas bude prd videt, ale co uz. Prece by tadyhle ti senochrupove meli byt radi, ze jim sem vubec nekdo jezdi, zejo, mamo. Kazdej prodlouzenej vikend… Číst vice »
Trochu vyvracite sam sebe. Ano, kdyz se chce tak to jde. Ono by to slo i v Praze ruzne resit, jenze neco zakazat je mnohem jednodussi. Napriklad kapacita P+R parkovist okolo Prahy je naprosto smesna a pritom alterinativa hromadnou dopravou je z mnoha smeru dosti spatna.
Bingo. Cekam na tunel Beroun Praha, pak milerad zaparkuju v Beroune na nadrazi a tech par minut vezmu vlakem, co mne vyplivne v centru. Po 171 je cesta z Berouna snad jeste min spolehliva, nez cesta po dalnici se spuntem u Okruhu. Samo, jakmile bude tunel, skonci celej Beroun jako zona placeneho stani, protoze tuhle vyhodnejsi variantu budou lidi pouzivat. Hrozny, tidle lidi, kteri musi furt odnekud nekam jezdit, zejo. 😀 Nebo totalni pravek v podobe zeleznice treba od Neratovic. Planuje se akorat zdvojkolejneni a draty do Cakovic a tot vse. Jinak stavajici stopa, stavajici jednokolejka, velky spatny. I/9 a… Číst vice »
Trolej do čakovice scifi kvůli letišti. A to na přelomu Čakovic ale těch Letňan Dostavují několik sídlištních uzlu. S Očekávaným nárůstem obyvatel o 20 až 60 000
Ty kraje z těch poplatků za parkování žijí, v jizerkách se z těch peněz pražáků upravují stopy.
Pokud se tam bude dát pohodlně dojet jinak než autem, tak nebudou. Pražáci – a lidé z větších měst vůbec – jsou obecně více zvyklí na veřejnou dopravu, takže pokud budou mít rozumnou alternativu, je dobrá šance, že ji využijí.
Ano, pokud ! Pokud bude alternativa, která není. Není dostatek P+ R. Nefunguje obchvat Prahy. Ale pořád vymýšlí …
Zrovna v Praze a okolí funguje veřejná doprava výtečně. Obchvat dojíždějícím nebude nic platný.
Stale tam jsou velke rezervy, napr. Pasmove osobni vlaky.
Nezlobte se na mě, ale dnes už nikdo, kdo to absolutně nutně nepotřebuje, do centra autem nepáchne. Obrátí se to proti místním, co nadšeně hlasují oběma rukama. Projděte se třeba po Dejvicích a odhadněte si, kolik těch aut (ano, nedá se tam skoro zaparkovat, pro parkování auta není kam plivnout) jsou náplavy. 5-10%? Tady by ke zklidnění pomohlo drastické zvýšení poplatků za modré zóny = prodat auta/přestěhovat. Ještě by se vám to líbilo, modří rezidenti. „Na modré zóny patří jen a pouze rezidenti, zopakoval dnes radní Prahy 1 pro dopravu Vojtěch Ryvola (ANO).” Ano, my těch pár posledních firem/obchodů/služeb, které… Číst vice »
Vážně? A ty zácpy každé ráno jsou všechno řemeslníci, zásobování a lidé, co zrovna vezou náklad nebo manželku do porodnice?
Nene, strašná spousta lidí – včetně mimopražských – má pocit, že dojet autem až pod koně je základní lidské právo.
Jenže těm lidem nic jiného nezbývá.
parkovací kapacity na krajích prahy jsou omezené, vlaky do prahy (a autobusy) jsou už nyní natřískané…
Není se jim co divit.
No, tak se to omezí (či zpoplatní), čímž se vytvoří tak na změnu priorit. Praze nic jiného nezbývá.
Ale zbývá. A třeba ty autobusy, když nebudou stát v zácpách tvořených IAD, odvezou víc lidí.
A Co s těma autama v centru pak máme dělat?
Kde berete tu drzost pořád někomu určovat a zakazovat auta. Česká republika a její ekonomika stojí na autech. Lidé si koupí auta s daní. Zaplatí benzín a naftu s daní. Platí ve městech všude. Alternativa v podobě rychlotratí, nebo funkční kvalitní MHD, není. Co třeba přemýšlet a zpracovat lépe podzemní garáže ? Ve světě běžné, že.
Kde berete tu drzost se cpát do centra města autem, když většina (jako fakt drtivá většina) tam dokáže dojet MHD (parafráze).
Ve Vídni jsou celé nové čtvrti kam auta vůbec nesmí. Je to velmi moderní nové bydlení a rozhodně né pro socky. Světě div se jezdí MHD, vlakem a metrem
A byli by ochotni platit nejen za naježděné kilometry (což by zároveň zničilo stáčení), ale i mýto na všech dálnicích a „jedničkách“ tak vysoké, že by je vyšel vlak levněji i 1.třídou?
Modré zóny vůbec nemají existovat. Rezidentní parkování (=dlouhodobé) nemá být vůbec na ulici. Ulice je příliš vzácný prostor na to, aby se tam dlouhodobě odkládala auta. Ulice má sloužit jako komunikace, pokud jde o automobilovou dopravu a parkování, má to být pro krátkodobé parkování – vyložení a naložení cestujících či nákladu. To je potřeba dělat na ulici, protože to potřebujete mít co nejblíž. Ale když má auto někde stát několik hodin nebo dnů, opravdu nemusí stát přímo před vchodem.
Hm…pravda je, že při úrovni pražské hromadné dopravy je auto zbytečný luxus.
Jediné co by snad chtělo trochu zlepšit, jsou tramvajová spojení na důležitá nádraží…
V principu souhlasim. Otazka je jake to bude mit parametry, o tom se zatim nic nepise. Predpokladam ze magistrala zustane bez poplatku, alespon do dokonceni vnitrniho okruhu.
A až se zjistí, že je centrum zahlcené auty samotných rezidentů, tak co? Tohle jsou naivní úvahy, že za zácpy v Praze (ať už P1, nebo magistrála, nebo kdekoli jinde) může „tranzit“. Maximálně tak tranzit těch, do bydlí o dvě ulice vedle.
Já se přiznám, že jsem extrémista v tom, že bych reguloval a zpoplatňoval vjezd a parkování i rezidentům. Rezidentura podle mě nezakládá základní lidské právo přijet autem ke svému domu a parkovat tam. Nemyslím si, že kam nejde (běžně každodenně — výjimečně jo) dojet a parkovat autem, tam by nechtěl nikdo bydlet (nebo podnikat atd).
Je to presne jak pisete.
Viz můj příspěvek výše. Souhlasím i s vaším druhým odstavcem. Stát/město skutečně není povinen zajišťovat parkování “před barákem”a ještě za zvýhodněnou cenu. Klidně něco ala Singapore.
Ale je. Kompletně systém je tu špatně. Má se hledat jak vše bude lépe fungovat. Stačí se podívat do okolních států a měst. Podzemní parkoviště, i v historických místech někde jde. Funkční obchvaty, funkční spojení Praha Střední Čechy. Kvalitní funkční MHD. Ale to chce a vyžaduje to souhru systému. Který je nyní obsazen korytáři.
No jenže jaksi oni ani neumožní si to místo vybudovat či zaplatit, stačí se podívat jak se staví paneláky.
Především je potřeba více zpoplatnit parkovací. Když je něco skoro zadarmo, tak je toho holt nedostatek.
Rezidenti, nájemci prostor a hrozbě moc úředníků! Vyjma nějakých cest k doktorovi s někým, kdo není moc mobilní, nikdo do centra nejezdí. Je to spíše za trest.
I turisté (cizina) zůstávají spíše v garážích.
Určitě existuje skupina lidí, kterým nevadí, že by neměli auto před barákem. Mladí, „zelení“, čistě měštští. Obávám se ale, že právě v Praze 1 (plus mínus, nevíme, jaký bude rozsah té oblasti), takových lidí zas tolik nebydlí. To spíš Letná, Vršovice apod.
Máte pravdu, ale v tom zároveň i předkládáte velký bonus tohoto návrhu. Pokud se to udělá dobře, tak to konečně dokáže lidem, že se nemohou vymlovat na tranzit, protože problém jsou jejich auta, ne náplavy. Bez toho zatím bohužel výraznější zklidnění dopravy v centru nebude.
To nejsou naivní úvahy, ale výsledky aktuálního dopravního průzkumu (7/2020). Z projíždějících na Malostranském náměstí bylo 10,4 % s parkovacím povolením Prahy 1 (+5,2 % Praha 5, kam kus Malé strany patří +3,6 % vozidla s výjimkami, tj. čistý tranzit 80,8 %), z projíždějících na Křižovnické pak 11,2 % (+2,7 % Praha 2, +3,3 % výjimky, tj. čistý tranzit 82,8 %).
To souhlasím. Ale asi by to takto naráz byla příliš velká rána. Tak se to udělá „salámovou metodou“.
Napřed jen max. 1 parkovací místo na byt, parkování 100,-Kč/hod., zneprůjezdnění úzkých ulic…
Včera bylo pozdě!
Už aby to bylo