Praha píše Kupkovi: Kvůli omezení na Výtoni se nám v metru hromadí lidé, řešte to
Železniční most pod Vyšehradem. Pramen: Správa železnic
Ministr má podle pražských radních urychlit řešení Výtoňského mostu. Město nabízí pomoc se stěhováním.
Tak to porovnejte s počtem obyvatel a taky s tím, kolik zaplatíte na daních… Všude tam mají progresivní daně.
Ve Vídni se platí i i extra daň na metro.
V Praze jsou zase provozní náklady MHD dotované asi nejvíc na světě, vzhledem k počtu obyvatel. Vybrali jste si levné jízdné.
Most shodit. Darovat památkářům, ať si ho klidně dají domu, do obýváku. Kupa rzí a tihle lidé z toho udělají cirkus.
Tomu říkám výkop směřující k rozumné domluvě. „Chceme pomoci SŽ s nalezením nového místa pro most, IPR už místa vytipovává. Mohl by tak dále fungovat jako přemostění pro cyklisty a pěší, pokud o to bude SŽ stát.“
1) Podepřít tak aby tam mohl být navrácen 100% provoz než se zprovozní most nový
2) Vedle postavit most nový a pak ho jen přesunout maximálně s měsíční výlukou.
Tečka.
Nic víc a nic míň.
Žádné studie a bláboly.
jedna miliarda jako strop a snažit se dostat výrazně níž
Já tedy most za miliardu nechci. Já chci aby taky fungoval a nebyl jen nakašírovaný pro radost turistů.
Hůůůůůhůůůůů
Máte stavební společnost? Tak toto řešení nabídněte a jste bohatý muž :-)) Stěhovat mosty prstem po fotkách umí každé jelito… .-)
Vyměnit most za pár dní, tak nějak vznikla současná podoba, dvoukolejný výtoňský most na piliřích puvodního. Jenže tehdy zaměstnancům dráhy šlo o provoz, náklad i cestující.
Ale taková možnost užívat si „jednokolejné provizorium po čtyři stavební sezóny“, jak to prosazuje ing. Štorch ze skupiny „Nebourat“, to taky není k zahození. Věhlasný profesor je taky pro, tak už jen zbývá dát to nevolníkům befélem.
Je zase fakt že částečně kvůli tomuhle vzniklo provizorium které plánovali „jen“ na 100 let… Když vidíme ty památkářské tanečky, možná by nebylo špatné kdyby to tentokrát vydrželo třeba i víc… a dalo se nějak nekomplikovaně opravit/vyměnit.
Jak to bylo dříve, když nebyly mosty? Byly přívozy. A protože pokrok nelze zastavit, tak s plnou integrací a splňující standardy kvality :-).
Přívoz vám ale moc nepomůže, když se potřebujete dostat ze Smíchova do centra (náměstí Republiky, hlavní nádraží).
Já bych do seznamu hloupých řešení přidal ještě možnost přestavění parníku Vyšehrad na železniční trajekt. 🙂
No jo. Vždyť tam jen stojí. Když se zrovna nepotápí. Dobrá alternativa, kdyby došlo na nejhorší.
RO-RO trajekt? 🙂 🙂
Vždyť muchomurka pořád vykládá at lidi používají MHD a auta by nejraději zakázal..a lidi využívají metro a světě div se je přeplněna a více lidí už nezvládne….a teď si muchomurko představ, že by všichni řídici přešli do MHD..to budeš psát komu?
Metro B víc lidí zvládne, dokonce se na zkrácení intervalu připravuje úpravou zabezpečovacího zařízení. Problémem jsou nárazové návaly davu na jeden vlak metra, což se zvládá špatně v každém období. Konkrétní souprava je pak zásadně přeplněná a provoz na celé lince to výrazně narušuje. Oni už jen vystupující na Smíchově, když vlak jede dál, do centra, jsou pro daný okamžik, zejména ráno, pro metro velkou zátěží, ale pokud tam budou dlouhodobě vystupovat všichni, je to opravdu velký problém.
Nějak jsem si toho hromadění nevšiml. Rozhodně to není nic proti tomu, co bylo před 40 lety. A případné nárazové návaly při příjezdu vlaku – oni se lidi naučej počkat si na další metro. Vždyť když vám to ve špičce ujede, tak další jede za kratší dobu, než když vám v paneláku ujede výtah. A mimo špičku se dá vypravit vložená prázdná souprava přímo ze smícháče (a obrat může mít třeba na Českomoravské, aby se zpátky vrátila dřív).
Je také víc obyvatel v Praze. Počet stoupl o ca 200tis. Noví obyvatelé zejména z UA bydlí často na sídlištích na trase B, Stodůlky, luziny, atd..a dojíždí na Anděl, do centra.
Hlavně aby nespadl s vlakem.
Prodejte most za jednu Kč památkářům a extrémistům ,,Nebourat“, ať si ho za své nechají někam přesunout a tam si ho mohou natírat do aleluja.
tohle na prvni pohled kuriosni reseni se ukazuje pri detailnejsim pohledu jako to nejmene nakladne
Ale bohužel by to skončilo stejně jako u nádraží UO..extremisti ani památkáři nemají peníze cokoli s ním dělat, takže most by zůstal na místě a překážel normálnímu provozu.
Tolik lidí zas temi zkušenými spojí na Hlavak ze Smíchova nejezdi.
Nojo, ale nezapomeňte, že na Smíchov byla zkrácena i S65 – možná to způsobilo ty návaly v metru.
To byl vtip
Troufám si říci, že zrušenými spoji nejezdí na hlavák vůbec nikdo.
Proto se taky hromadí ti hornící – co to kecám – cestující v tom metru.
Ale těmi zkušenými by mohlo 😆
Tak samozřejmě že nejezdí, když jsou zrušené 😛 Zkušení cestující si ale uměli spočítat, co se jim pro cestu do centra vyplatí, bylo zajímavé sledovat trendy po ukončení těch útrap mezi Radotínem a Smíchovem. Pozitivní trendy nejlépe zarazit jinou komplikací. Ráno pokračovala vždy tak půlka vlaku. Půlka ranní jednotky Elefantu s výchozí stanicí Řevnice je baj voko 100-120 lidí. To už v metru poznáte.
To je skutečně moudrý názor. Víte co, zkuste si to ráno v pracovní den. A pak pište tato moudra. Když před léty byla takováto omezení kvůli reko Hlavní nádraží a příměstský vlak vyklopil dav, do prvního metra se všichni nevešli. V další trase má metro B několik silných přestupních uzlů na povrchovou dopravu (Anděl, Karlovo náměstí, Můstek, takže po ten Můstek je to skutečně výživný způsob dopravy. Dlouhé obraty cestujících prodlužují pobyt ve stanicích, takže následná souprava čučí v tunelu….. Tak poděkujme Správě železnic, její séf tímto směrem nejezdí, tak co? Prý podle něj už bude všechno cajk, jak pravil… Číst vice »
zrušenými
Nejezdí, ale pokud budou na Smíchově pravidelně vystupovat najednou celé vlaky, je to v daný okamžik vždy srovnatelný počet lidí s počtem, který už v poměrně dost plném metru přijede od Jihozápadního Města. V celodenních počtech by to metro B rozloženě přepravit zvládlo levou zadní, problém je v těch nárazech, kdy tam místo cca třetiny lidí z daného vlaku vystoupí bez postu všichni.
Že by to pak bylo jako v Japonsku, kde provozní zaměstnanci ten dav lidí do metra musí natlačit? 😁.
Leda upravit interval a vložit spoje Smíchov – Florenc…
Pro alespoň drobet přiměřený komfort přepravy jsou celodenní počty jen statistický údaj dopravce, jež je běžnému cestujícímu k prdu. To aby si člověk nepřipadal jak dobytek problém neřeší. V reálu ráno do centra poslední místa k sezení jsou obsazena nejpozději na Hůrce, zázrakem až v Butovicích. Takže to podle toho vypadá.
Není čas na novou studií? Samozřejmě pod vedením památkářů. Mezitím most na 20 let uzavřeme a počkáme na kvalitní výsledek této studie. Kterou pak 10x napadneme a až se most vyzvedne že dna Vltavy, konečně postavíme repliku…
Do té doby budou odpovědní činitelé veslovat své loďky na přívozu pod mostem
No, ta je právě v plném proudu. Dělá ji COVI- Walt Galmarini a dokonce grátis.
Petr Tej ji udělá zdarma do konce února.
Praha nepotřebuje další tejovinu.
S architekty se spolupracovat dá. S architekty, co si myslí, že jsou inženýři, s těmi fakt ne.
Ucpané metro ? To není nic proti tomu, až bude uzavřen pro provoz kompletně.
Lze přeci zkrátil interval přívozu, ne? 🤣
Nechapu, vzdyt ta nova varianta v cervene vypada stejne jak stary most…
pamatkari a ochranci prirody brzdi rozvoj civilizovane spolecnosti. Nevadi nahodou pilir mostu nejake rybe? vite co? zrusil bych dopravu
Já jsem rád, že o těchto věcech rozhodují odborníci, a to ať už jde o památkovou ochranu nebo ochranu životního prostředí, a zpravidla to podléhá širší diskuzi. Nejhorší je, když by o tom rozhodovala ulice, byť ta je zpravidla přesvědčená, že na základě svých pocitů, dokáže takovou věc rozhodnout.
Tak ten příběh je stejný jako u Libeňáku – nikdy neprošel generální rekonstrukcí. Místo Libeňáku se bude stavět replika a tady by to mohlo mít stejný vývoj. Vizuálně by vypadal stejně, jen by byl širší,
Pokud by byl širší, vizuálně by stejně nevypadal…
Stačí, aby to vypadalo stejně odněkud cca z Palackého mostu
To ale nejde. Tříkolejný by byl vyšší. Dva mosty zase dvojnásob husté „šprušloví“.
Jak to myslíte, že tříkolejný bude vyšší? Snad širší, ne?
Víc kolejí -> větší zatížení -> vyšší nosník
navic jina minimalni povolena podjezdna vyska kvuli troleji na planovanou konverzi na AC 25kV
Plus vyšší podjezd pro tramvaje, bezbarierové zakončení lávky a máte z toho nový most jak vyšel v soutěži. Prostě to bude jiné stejně jako tramvaj T2 nebo T3 jezdící na lince 23 má několik odlišností od původních tramvají před 50 lety.
Jednak (po 150.): oblouky se širším mostem nebudou stejné
a za druhé, proč opakovat replikou chyby původní konstrukce?
Zvedneme konstrukci, aby na Výtoni nebyly nejnižší troleje z celé sítě, potom uděláme lepší nájezdy na chodníky, pořádné cyklostezky… a pak už to asi nebude replika.
Takže nakonec zjistíme – přeci jen bourat a stavět.
Most, který z podstaty své konstrukce po čase urezne ve spojích, nemá smysl rekonstruovat ani generálně. Ani po částech. Protože je to extrémně nákladné a vždy to bude ruční piplačka. Ano, údržba stala za prd, při řádně údržbě by vydržel cca o 30 let déle v solidním stavu.
Což zase není až tak drastický rozdíl těch 30 let navíc… oni to tehdy prostě udělali levněji s tím že holt za 100 let se to zase (už potřetí) vymění… s památkovou ochranou ovšem bohužel nepočítali.
Nýtované mosty nejsou dělané na to, aby se opravovaly. Po cca 100 letech skončí životnost a ocelová konstrukce je na výměnu.
Možná tak, kdyby byl šroubovaný, tak by se něco asi vyměnit dalo, záleželo by na přístupnosti spojovacích uzlů. Ale jinak je to taky skoro přežitá technologie.
Musím pochválit velmi pěknou orchestraci.
Takhle se, přátelé, dělá politika…
A těším se na úterý snad víc než na neděli… 🙂
Mohou posílit tramvaj 5 v úseku mezi Smíchovským a Hlavním nádražím. Jestli tim budou jezdit lidi, vyplatí se to.
Ona by se ta posílená linka 5 uživila i dál, klidně až na Vápenku, ale pokud vím, tak úzké hrdlo je aktuálně Lazarská, kam už se další spoje nevejdou.
Ale vejdou… Kolikrát tam čekám 3-4 minuty a nic nepřijede. Pak ovšem během dalších 5 minut jede kolona tramvají, tři devítky po sobě, šestka, čtrnáctka, pětka, dvě trojky, jednička a pak zas 4 minuty nic. V Brně na před Hlavákem je to horší, tam není mezera ani půl minuty a to tam ani nejezdí (můj dojem) tolik linek
Mínusy umíte dávat. Ale já tam jezdí skoro denně a pokaždé je to to samé. Neříkejte mi že během té doby co nic nejde by se tam další pár spojů nevešel
Za hodinu projede křižovatkou Lazarská ve špičce 169 tramvajových vlaků. Tj. cca 3 za minutu.
Přes Lazarskou jezdí ve špičce průměrně 3 tramvaje za minutu. A to musíte mít ještě rezervu, když se to někde zašpuntuje (poděkujte většinou řidičům aut), aby pak mohly odjet a nehromadilo se zpoždění na další spoje. Spíš o víkendu nebo v sedle uvidíte, že pár minut nic nejede pak toho je víc za sebou.
Než bylo žluté metro, jezdíval otec z práce šesnáctkou ze Štěpánské na ČSAD Smíchov – tak zpátky do roku 1985…
Když nebyly ani tramvaje, jezdili lidí s koňmi. A hlavně chodili.
Ano, ale to neměli děti ve školce (k vyzvednutí do páté).
A když už je dávali třeba do školy, tak si nevybírali po celé Praze nýbrž dali je do té nejbližší… do práce se dojíždělo (tramvaje), to jo, ale zase ne z celého StČK…
Žlutému metru říkají slušně vychovaní lidé Béčko.
Nic proti posílení, ale v porovnání s počtem lidí co vyklopí jeden vlak pokud končí na Smíchově je to jak plivnutí do deště…
To je velmi dobrá varianta. Bohužel zátěžový test nikdo neschvalí.
Sám nespadne, nejdřív se zastaví doprava a pak bude v klidu korodovat další desítky let. Chtělo by to nějakou výpomoc od našeho přítele z Kremlu. Jeden Kinžal by mohl pomoci s řešením problému 🙂
Nechápu,jak někdo takhle blbému komentáři může dávat like. Ale asi vám nevadí něco jen tak bořit,i kdyby po tom jeli lidi,pod tím pluli lodě,…
Že vy jste si nevšiml toho smajlíku na konci textu, upozorňujícím, že celý příspěvek je myšlen jen jako žert? 😉
Jo. A když se jako vždycky netrefěj a místo toho to fláknou do baráku s šuplíkama až ke stropu na Smíchově, tak bude zdigitalizovaná správa sociálního zabazpečení….
Ta digitální už dávno je, tohle je jen archiv.
No je to takové počesku, papíry se překládají dál i když to stálo miliardy digitalizovat. Sám jsem tam jako studentík před 20 lety makal v třísměnném provozu po 60 lidech.
Při přesnosti Ruských zbraní by to klidně mohl odnést třeba Karlův most případně Hradčany… to bych nezkoušel.
Nýtovaný most přesunout na podobné pilíře hned před nový betonový. Nýtovaný by tak plnil panoramatickou funkci a umístěním před betonovým by tento zakrýval. Mohl by být zároveň opraven, natřen nejakym hydrofobním nátěrem, aby se jeho konstrukce již nezhoršovala, být osazen vedle cyklostezky také lavičkami.
Odborníka na materiály a mostní konstrukce do každé rodiny!
Sám dobře víte, že to je blbost. Už jen to, že natřít most = nebude se zhoršovat stav. To je z hlediska materiálového inženýrství úplná blbost.
co máte s betonem? Nový most bude samozřejmě taky ocelový.
A kde budete ten betonový stavět?
Myslíte takhle nějak, že?
https://64.media.tumblr.com/417e1e023e0ae0102ca1cbebace1dc03/3c25bc7835fb5b79-a4/s1280x1920/37eac6e3ae1c5e0f75db8826e27a3fe09cf46602.jpg
Pardon, spletl jsem si odkaz. Myslel sem tenhle:
https://64.media.tumblr.com/beb1de73ffd9b18baa42bd333f3f5b16/3c25bc7835fb5b79-9a/s1280x1920/98d20412dc5ea4e9ec3ef95d1108d264d79e51cf.jpg
To nevypadá až tak špatně… je to reálné? Nestojí tam na tom místě něco nezbouratelného?
Hlavne ze se Praze v metru nehromadi hornici
Hřib musí donutit cestující v metru tvrději pracovat, pak se mu tam nebudou hromadit! 😀
nebo nabídout lyposukci, když je doktor
Ještě že se k tématu nevyjádřil i samotný primátor.
Ten se svou erudicí v lékářství.. No nic.
Akorát on je odborníkem na kosočtverečky. 🙂
Lidé bez názoru a bez rozhodnosti by neměli na ministerských postech co dělat; tyto persony jsou tragédií české politiky. Já jsem od bývalého tiskového mluvčího nic nečekal.
jako jo, ale těžká rozhodnotí nelze udělat mávnutím proutku. Zejména pak, když vítě že v případě liubovolné volby Vás čekají ať už menší nebo větší právní obtíže. Deadline do konce roku, který jsi ministr nastavil je za mě celkem ok. Teď už ho jen dodržet.
Nikdo od ministra nechce, že by měl bez podkladů rozhodnout ze dne na den. Ale tohle je kauza, která se táhne už roky a aktivně několik měsíců. Už byl zveřejněno spoustu analýz, názorů a argumentů. Tohle musí manažer rozhodnout po týdnu včetně několika porad a prostudování materiálu připravených jeho asistenty.
Tipuji, že ministr již rozhodl o výstavbě nového tříkolejného mostu a hledá řešeno co se stavajicim mostem, aby měl nějakou funkci i z hlediska napojení na chodníky, cyklostezku.
Copak nevidíte, že tohle je jen další odehraná scéna ze zjevně předem domluveného scénáře? Neboli rozhodnutí dávno existuje, ale je třeba to „mediálně pojistit“, aby to nebylo „ministr (a SŽ) proti všem“, nýbrž „všichni proti pár zpátečníkům“. Klasická moderní politika.
V tomto případě řekněme zaplaťpámbu.
Dneska se rozhodlo o Libenskem a zitra o Vytonskem. Tak snad se krome studií začne i neco delat.
No rozhodli , po létech průtahů a fantaskně lákavých cen pouhé opravy, že za 2.1 miliardy korun( cena by se prý již neměla měnit řekl pan Hřib) v podstatě postaví nový most formou repliky…
Tak naštěstí hlavního mostního specialistu v Metrostavu dělá prof. Vítek, který už od počátku říkal, že ten most je na zbourání.
https://zpravy.aktualne.cz/domaci/spolek-stavaru-nesouhlasi-s-opravou-libenskeho-mostu/r~0894253497f511e993a6ac1f6b220ee8/
A na konci článku vtip od Scheinherra: „nezávislý“ odborník Brühwiler.
Jojo, že je ten betonový most neopravitelný a že jediná šance jeho zbourat a postavit nový říkali odborníci už od začátku. Jenže to bylo politikum a tak na hlasy odborníků nikdo nedal a promrhala se spousta let :-/
A já myslel, že Piráti podporují směrování k nerůstu a woke progresívnímu komunismu a jak známo za komunismu končili v Praze vlaky na nádražích bez (tehdy) jakéhokoliv napojení na metro – Vysočany, Vršovice, Libeň…
no jo ale tenkrát se šlo z vlaku rovnou k soustruhu do ČKD …
Ano, ano taková poctivá komunistická prácička v ČKD by speciálně Pirátům (a Zeleným zkrachovalcům) vůbec neuškodila. Jak jsem zastánce profesionální armády, tak bych jim naordinoval i pár týdnů komunické vojny, do 24 hodin by z nich ze všech byli tvrdí kapitalisti.
Pokud chcete ještě nějaké mé rady, napište mi. jaromir.prusa04@seznam.cz
zřejmě ta komunistická vojna na vás zanechala stopy
Koukám, že vy máte ke komunistům blíže, než Piráti.
Piráti by nikoho povinně na vojnu neposílali, respektují svobodu jednotlivce.
Zato vy byste neváhal je poslat tu na vojnu, tu do nějakého toho komunistického lágru na převýchovu, a tak, že..?
Že vás to trapné hejtění baví..
Jen aby se vám nezahltila a nezkolabovala pošta.
Pěšky od vlaku na náměstí Pytláka Říhy a potom buď tramvají nebo autobusem. Zdatní jedinci to jistě zvládli i po svých.
Vytvořil jste si fackovacího panáka nesouvisejícího s realitou, a slavně nad ním zvítězil?
Ale jděte 47% Pirátů hlasovalo proti vyloučení komunistické extremistky Michaililidu a speciálně třeba radní Zábranský se jako komunista otevřeně projevuje (třeba když chce zvyšovat daně odpovědným lidem a rozdávat za ně sockám byty).
No jo, to kovaní soudruzi z ODS by se s vnitřním nepřítelem vypořádali jako za starých časů, žejo. Je fakt pozoruhodné, že někoho označíte za komunistu právě proto, že ve své straně nepoužívá bolševické praktiky.
teda vám ten komunizmus fakt leze na mozek, tohle byste tak v roce 79 netvrdil
tak je fakt, že když jsem viděl Piráty Praha 2 bojovat za záchranu mostu, skoro jsem svůj volební hlas přehodnotil. Snad na ně milosrdně zapomenu. To je strašlivá partička.
Já je naposledy viděl bojovat za zachování nádraží Vyšehrad, v tom jsem je podporoval už před lety. Ale za zachránu mostu může bojovat jen někdo kdo u něj nebydlí, nevyužívá ho ani vlakem ani pěšky, jen si ho chodí fotit.
No to jsou přesně tihle. Pěšky možná. Ale jinak „nechtějí železniční magistrálu v centru“. Ti by byli spokojení, kdyby vlak z hl. n. na Smíchov nejezdil vůbec.
To je strašně fajn, že ti nesněží a neprší do trupu.
Tak vidíte, jak moc jste ohledně Pirátů naprosto mimo..
Dalo se čekat, že taková věc postihne ostatní druhy dopravy. Památkáři by se měli vzpamatovat a nebránit dopravně důležitý prvek. Je to funkční konstrukce, která má nejlepší léta za sebou. Ten argument s panoramatem už je dost trapný.
A co dvacet let dělali v SŽ? Tam se taky umí zvednout ze židle až když jim teče do bot.
§1 Nikdy se to jinak nedělalo 🙂
Když SŽ vznikla, tak most už byl na konci své plánované životnosti. Nejvíc času na údržbu měli soudruzi, zkuste se zeptat jich. Za jejich éry se postavil Branický, který výtoňskému aspoň odlehčil.
Trvanlivost konstrukce VM byla v době realizace odhadnuta na 100 let při tehdejší tonáži a počtu vlaků. Hloubkovou korozi v neošetřitelných vrstvených spojích a křehnutí ocele prostě nezastaví nic. Už to pochopte, kde je nejslabší místo té konstrukce. Kdyby se natíralo, tak by to bylo jen plýtvání barvou a uzavřená voda by pak pracovala ještě rychleji. Nenatírání tak prodloužilo život mostu o několik desítek let. Za mne SŽ zde hospodařila správně.
Připravují novou ocelovou konstrukci. Jen památkáři do toho hází vidle.
Měl by se hlavně vzpamatovat ten, kdo jim ty pravomoci do toho zasahovat dal a nechává je jim. Jestliže významná dopravní infrastrukturní stavba může být prohlášena za kulturní památku, se kterou nelze prakticky nic moc dělat bez souhlasu památkářů, tak si o ty problémy, co teď nastaly, vyloženě koledujeme.
De iure Správa železnic by se měla vzpamatovat. Ta je investor a má nějaký managament, jež je placen za provozuschopnost drah, jež provozuje a normový stav. Ne památkáři. Manažer je placen za prosazení zájmů.
Však oni by ten dožilý, vlastně už přežilý, most rádi nahradili jiným. Jenže nemohou sami od sebe tak učinit. Musíme vyčkat do úterý.
Tak to je dobrý, nehodil právě magistrát a Praha 1 vidle do stavby nového mostu?
No, Praha 1 určitě ne, ta s tím nemá nic společného.
Most spojuje dvojku s pětkou.
Linka metra „B“ má rezervy v intervalech, které lze zkrátit na úroveň intervalů linky „C“, tudíž kapacita na lince „B“ existuje.
Ne tak docela, protože tím vzniká nadbytečné vození vzduchu všude vyjma úseku mezi Smíchovem a centrem.Tam poptávka je stále stejná.
Ne nutně, Smíchovské nádraží byla konečná, takže by se tam dalo otáčet a zavést posilové spoje třeba na Českomoravskou
Florenc má taky obratiště…
Kapacita ano, ale neexistují soupravy a to ještě v dohledné době budou muset odevzdat jednu hlavu černé huby, aby pendlovala z Pankráce na Olbrachtovu protože dál metro jen tak nepovede. A na nové soupravy prachy nejsou, protože Piráti si chtějí postavit pomník za x-miliard v podobě nové filharmonie – tedy dotování zábavy a volnočasových aktivit úzké skupinky lidí několika desítkami tisíc korun za lístek. Nebo si kupují prázdné pošty.
Vidím, že ve vaší geriatrické klinice došly zásoby psychofarmak. Snad vás ještě do konce roku dozásoběj…
Možná byste tedy naší geriatrické klinice mohl vysvětlit k čemu si Praha za naše daně kupuje prázdné pošty a jaké služby v ní od Prahy dostaneme? Když není na úklid chodníků do sněhu. Protože my geriatři nepotřebujeme ani pošty tvářící se jako funkční, ale máme maily, datové schránky a zásilkovnu.
Tady ale není Cimrmanovo informační šapitó, to se jděte zeptat na vaši městskou část.
Jestli narážíte na koupi pošty na Pankráci, tak Praha si koupila velmi cenný pozemek, který už sousedí s jejím vlastním. Pro budoucí výstavbu velmi správné rozhodnutí.
Pánovi konečně asi nefunguje dálnopis, tak nemůže googlit. Ale možná, že myslí i Jindřišskou.
Ale také je spočítaný nějaký grafikon a ten se vyjezdí za nějaké náklady. Technická rezerva na posílení metra B (zkrácení intervalu) ještě samozřejmě je, jen ten rozpočet není nafukovací. Budete potřebovat navýšit i počet strojvedoucích v akci. Z minulosti také zatraceně dobře víme, že pásmovaný provoz metra je spíše kontraproduktivní. Co se děje: Zkrácené vlaky linky S7 (ráno dva ze tří!) pošlou najednou většinu lidí do metra. Řekněme, že se to trochu pochodem rozptýlí a je z toho nárazově pár desítek lidí navíc na soupravu. Souprava to ze SN samozřejmě ještě nějak pobere. Kapacita chybí o stanici dál, Anděl je… Číst vice »
Škoda ze ty zvýšené náklady za zkrácení intervalů (pokud by se to udělalo a byly soupravy) nejde připsat na vrub památkářů
Vydržet do léta… pak se vrátí do provozu Branický i s druhou kolejí. Pak se dá už aspoň něco poslat odklonem.
A to ještě nikdo nebere v potaz, kdyby se něco stalo a metro stálo.
Teda ne že by Matra byla dnes velká extáze, ale fakt se dá s ARS vyjezdit to samý?
Jsem měl za to, že ARS je už minulost.
máte pravdu, to jsem nezaregistroval
Mimochodem ano, s ARS by se mělo dát vyjet to, co s Matrou.
Jo, „jen“ stačí nakoupit za bratru další soupravy metra (počítejme tak 250 milionů jedna, jako minimum), abychom kompenzovali neprovedenou výměnu mostu. A to se přece vyplatí.
Postavili metro a chodí jim tam cestující.
Přišel Petr do diskuze, ale netušil, o co jde.
Hledal vtip, ale i když se o něj praštil, tak ho nenašel.
vybudovat dvě silnice a pak tu jednu nuceně zavřít se vůbec neprojeví, že?
Jde o to kdo tomu zavření přilévá olej do ohně.
Postavili železniční most, ale památkáři řekli, že je jen na koukání.
Horší by bylo kdyby se hromadili horníci
Kdyby se před sfáráním pořádně najedli, tak by se tak nedělo.
Hlavně těžká jídla!
A v tunelu tlačit soupravu!