Praha – Ostrava za 999 Kč či vyprodáno. Dopravce čeká velikonoční špička
Přeplněné hlavní nádraží 8. května 2020. Foto: Facebookové stránky Pavla Vyhnánka
Poprvé od září 2020 bude možné od zítřka cestovat bez roušky.
Poprvé od září 2020 bude možné od zítřka cestovat bez roušky.
JJ, kde jsou ty časy, kdy se koupil lístek kdykoliv a za běžnou cenu. A i když se člověk vešel do vlaku, jako že se vešel téměř vždycky, tak jel. I kdyby měl celou cestu stát a neměl se dostat dál než metr od dveří vagónu. Dneska zvýší cenu na čtyřnásobek, přidají jakési posilové vozy a přesto pokud má člověk smůlu, tak nepojede. A když ujel jeden vlak, tak se počkalo na druhý vlak a jelo se se stejnou jízdenku druhým. nebo třetím nebo čtvrtým, v podstatě jakýmkoliv vlakem, který na té trase správným směrem jel třebas jen jednu zastávku..… Číst vice »
Půlka Prahy jede domů.
Ten černý cirkusák už neví, co by za tu tramvaj chtěl. 1000 Kč za cestu z Prahy do Ostravy? No když to nějaký zoufalec koupí, proč ne? 😄
Bohužel nemůže vložit vagony, musí tedy navýšit cenu. Bohužel i já bych raději jel „tramvají“ než posilovým béčkem u ČD
No…a co kdyby to bylo B251? 😀
To už je tvoje volba. 🙂
Tak on jede od svýho začátku styl lowcost aerolinek. Takže jak ubývá volných míst, tak roste cena. Jelikož nemá monopol, klidně může chtít 9999 a je to podle mě v pořádku.
Chtít samozřejmě může. 🙂
Tak to gratuluji . Mě to vychází na 700km na což je při spotřebě 7L/100km zaokrouhleně potřeba 50l. Vezmu-li cenu 44Kč/l je částka za onu cestu na 2200Kč.
Prosím redakci o smazání. Špatně jsem reakci umístil. Děkuji.
Za litr i při současných cenách paliv dojedu tam i zpět. Ve svém , bez cizí asistence v sedadle, pustím si hudbu jakou chci,zakourim si kdy chci atd….
No já tedy nevím , mate v tom olej, ostrikovace, pneumatiky , životnost baterie , dálniční nálepku , a amortizaci auta jako takovou ?
Moderní auta olej nežerou, pokud bude sucho ostřikovače nejsou třeba, baterie se při jízdě alespoň dobíjí a pokud člověk nepojede na zimních a po dálnici opotřebení pneu až tak výrazné na 700km nebude. A amortizaci? Auto má sloužit a ne stát. Pokud stojí opotřebení vzniká výrazně rychleji než během používání. Spíše by se tam dala započítat možná oprava vozidla při nehodě. Není jistá, ale člověk nikdy neví.
To jsou výmluvy. Prostě si odmítáte připustit kolik to stojí doopravdy a pak vznikají ty nesmyslné argumenty „ale mě to stojí jen XX korun za benzín“. Ne, stojí vás to mnohem, mnohem víc a je úplně jedno, jak to zdůvodníte. Jedna věc je že to jste ochotný platit, proti tomu nelze nic namítat, druhá porovnatelnost, v té je amortizace klíčová.
Nejsou to výmluvy. Pokud by existovala nějaká amortizace není možné, aby se vozidla prodávala s nájezdem xxxtisíc za ceny za jaké se prodávají. Taková vozidla by musela být téměř zadarmo. Jenže nejdou. A s klesající životní úrovní a rostoucími cenami všeho ceny aut jen porostou.
Jasně a olej se nemění…
Olej se mění, ale do ceny výměny by bylo potřeba započítat všechny cesty které „odsloužil“.
Moderní auta žerou olej mnohem víc než dobře udržované starší auta. Protože motory jsou vykostované a oleje jsou za provozní teploty co nejřidší, co to ještě jde. Cílem je, aby při testování, kdy se stanovuje spotřeba paliva konkrétního vyráběného modelu auta měl motor co nejmenší valivý odpor a tudíž spotřeboval co nejméně pohonné hmoty. Aby ten příslušný model měl co nejméně emitovaného CO2 a aby tak automobilka kompenzovala prodej takových aut co nejmenším množstvím obtížně prodejných elektormobilů s nulovými emisemi nebo platila Bruseli co nejmenší pokuty za emitovaný oxid uhličitý.
Na úkor spoteřbxy oleje a na úkor snížené životnosti motoru.
Tak to gratuluji . Mě to vychází na 700km na což je při spotřebě 7L/100km zaokrouhleně potřeba 50l. Vezmu-li cenu 44Kč/l je částka za onu cestu na 2200Kč.
No moment… Počítejte se mnou: Pořizovací cena vozidla: 700 000,-Kč Životnost: 200 000 km = 3,50 Kč/km jako amortizace + Spotřeba: 5,6 litru/100 km Cena za litr: 44,50 Kč (nafta) …= 2,49 Kč/km Což se dohromady rovná 5,99 Kč/km. Do kteréžto nemalé sumy jsem nezapočítal olej, baterii, a povinné ručení… Protože málokdo je takový dobrodruh, aby tam jel po „jedničkách“…a pojede po dálnicích, musí mít i dálniční známku. A tu do toho musí taky započítat (a modlit se aby se nezačlo platit od najetých kilometrů i u osobáků). A teď už finální počet: Vlak: 350 km…350×1,6 = 560,-Kč Autem: po… Číst vice »
Poprosim info, za akych podmienok mozem kupit listok Praha – Ostrava za 280 Kc. Nasiel som u CD listok na 23.4. najlacnejsi za 345 Kc. Pokial chcem vyrazat rano, tak ten listok ma stoji 380 Kc, takze sme na dajme tomu na cene 700 – 760 Kc za Praha – Ostrava a spet. No moment. Pocitajte so mnou. Nakupna cena auta 5 rocneho auta 180 000 Kc. Najazdenych zatial 130 000 km. Amortizacia 1.4 Kc/ km. Spotreba 8l/LPG na 100 km. 22 Kc/l – to je 1.7/ km, takze to mame 3.1 Kc na km. Takze ano, aj pri zapocitani… Číst vice »
Kde píšu 280 Kč?
Jen detail – na Slovensku některé věci nefungují vůbec, nebo poněkud jinak…
Nějak Vám ty počty nesedí.. Nepočítáte ani s prodejem auta. Já kupoval auto jako tříleté skoro v plné palbě za 350 000,-Kč a za tři roky jsem s ním zatím najel cca 100 000km. Dnes bych toto auto prodal za 290 000,-Kč co jsem koukal, což není ani zdaleka koruna na kilometr. Ano, je to i díky tomu, že je teď aut nedostatek a vyrostla cena, ale i kdyby se to nestalo, tak budu max. kolem jedné koruny rozdílu za nákup/prodej. Do oprav, povka,dálničky atd jsem za tři roky dal asi 45000,-Kč, takže ani ne 0,5 Kč/km. V reálu jsem… Číst vice »
Zásadní je i čas. Bus MHD , vlak , vlak do místa pro mě pět a půl hodiny a autem i s cigárem a kávou tři a vezu věci rodičům a zpět taky něco co bych do vlaku nebral. Auto platíš ikdyž stojí v garáži a i tam stárne a trpí. Není to jen o lenosti , rád jedu vlakem ale nejsem masochista.
Rozumný názor.
Ale vždyť je naprostý nesmysl počítat pořizovací cenu vozidla. Jakou by chtěl někdo počítat amortizaci u vozidla, které je 30 let staré? Člověk, který počítá každou korunu a vše převání na peníze snad musí počítat i u toaletního papíru podle toho kolik má vrstev a kolik útržků na roli 🙂
proč by to byl nesmysl? Jsou to peníze, které jste do všech cest vložil, stejně jako opravy, gumy a další náklady.
Pneumatiky vydrží jak dlouho? Pokud neměníte a jezdíte na zimních vydrží na autě dva roky (dvě zimy a dvě léta) a na třetí zimu je potřeba koupit nové. Pokud měníte jejich životnost se mnohonásobně prodlouží. A pokud je máte na discích a měníte si je na vozidle sám odpadají náklady na výměnu v servisu. A opravy? To samé. Pokud s vozidlem nejezdíte do servisu a děláte si vše sám je to výrazná úspora. Prostě každý jsme jiný a každý má náklady na provoz vozidla jiné.
Ano, do všech cest po celou dobu využívání vozidla. Ne jen do jedné.
Takhle to počítat nelze. Počítáte jako palivo naftu a životnost vozidla 200 000Km? To přeci vůbec nejde dohromady. Ukažte mi auto, které má životnost pouhých 200000Km. A pokud nějaké vozidlo má životnost takto malou je to buď přístupem řidiče a nebo přístupem servisu.
Tak pro vás je auto s 200t km jako nove , pro někoho naopak je už mimo potřebu a prodá je vám a koupi si nove . Kamarád měl fungl nove volvo a opravdu 290t km do nej dával akorát základní servis .pak se začlo kazit a tak muselo ven. Servis mu řekl co všechno konci životnost a kolik to bude stát . Z milionové auta by z nej nikdyuz nove neudělal jenom jej revitslizoval za 200000,- během bližší budoucnosti třeba 3 let . Tak to nedávalo smysl . Homo economicus z vás nebude .
Ano, máte pravdu. Pro mě je vozidlo i 20 let staré jako nové . Auto z roku 2000-2005 je pro mě moderní vozidlo. Jo, kdo jezdil Trabanta či Škoda typ M má jiné požadavky. Auto s 100000Km již netrpí dětskými nemocemi. A u auta s 200000Km již je spousta věcí původním majitelem vyměněna a nebo to nového majitele čeká. Pak závisí jen na kupujícím do čeho se rozhodne jít. A máte pravdu. Pokud auto odejde bez vidiny snadné opravy půjde na ekolikvidaci a koupím jiné. Buď stejně staré nebo i mladší. Nikdy však nebudu kupovat auto nové, protože jeho hodnota… Číst vice »
On má baterii zadarmo s životnosti milion let , na pneumatikách mu neubývá vzorek a guma časem neztrácí vlastnosti . Olej nemění a filtr taky… auto nemyje, neluxuje a vůbec Jo a taky neplatí dálniční poplatky . A servis mu děla kamarád zadarmo . Teda vlastně ne , protože neubývá ani brzdové obložení ani spolková lamela …
Jak u koho a jak komu, ale akumulátor vydrží přibližně 10 let a někdy i více. Pneu se opotřebovávají, ale to je závislé zejména na stylu jízdy. Hrabačky při rozjezdu, rychlé průjezdy zatáček a prudké brždění opotřebení zvyšuje stejně jako rozhozená geometrie, přetěžování vozidla a nebo nesprávný tlak v pneu. Mrtvé tlumiče a a odskakující kolo také udělá své. A brzdy? Kotouče vydrží věky a obložení opět podle stylu jízdy. Sportovní jízda brzda-plny a nebo sjíždění táhlých kopců s nohou na brzdovém pedálu se projeví . Používejte z kopce jízdu přes rychlostní stupeň a jezděte předvídavě a opotřebení klesne. U… Číst vice »
Jen pro úplnost. Vyjma Le, který stejně není v SJT, tak nikdy na železnici nejedu na jednosrměrnou jízdenku levněji. Cena přes 600 Kč u ČD je dána cenou mistenky, kterou u SJT stejně musíte mít.
Zatím je ta velikoční doprava spíš zadarmo drahá SC 504 do věže ku Praze 25 minut a to dopadlo za všech vlak vlaku které uvízly u Brandýsa nO zdaleka nejlépe – poškozená trolej
A to si vzpomínám na dobu před pár lety kdy jste celou tuto trasu mohli jet s LeoExpressem za 7 Kč
Na velikonoce a vánoce určitě ne.
To bylo v neděli v 5 ráno z Ostravy, ne?
Omezený počet jízdenek (jedna?) byl na všechny vlaky, včetně Velikonoc. Já jsem s tím jel (mimo jiné) párkrát ve čtvrtek v odpolední špičce.
Nepřepsal jste se? Nechybí tam 2 nuly?
Rodina 699Kč zpáteční nebo včetně MHD 879Kč.
Tato cena je v porovnání s cestou autem naprosto perfektní, ale… Nedovedu si představit takovou cestu s dětským kočárkem nebo jiným podobným prostředkem.
A do auta se kočárek nebo podobný dopravní prostředek vejde lépe? Na takovou cestu si lidé obvykle berou skládací „golfáček“ nebo jedou s nosítkem. Vozíčkáři obvykle cesty dobře plánují, aby vždy dojeli, tam kam potřebují.
Samozřejmě, že vejde. T-čka jsou velká až dost (když vyhodíte zadní lavici vejde se tam Kozlík který měří cca 140×70 cm a není možné ho složit) a pokud by mělo jít o osobák je možné vzít přívěs. To je však méně komfortní v případě cesty do měst (parkování). Nosítko je fajn , ale pro malé děti a golfky rovněž. A k tomu plánování.. Ano, a to je právě ta komplikace, kterou pokud jí chce člověk obejít musí si ono řešení holt připlatit formou zvýšených nákladů na cestu dopravou individuální.
Šup, dvě děcka dopředu, dvě doprostřed, manželku doprostřed, místo zadní lavice nějaký ležení a pod to výbavu dle vlastního vkusu.
My kočár vozíme v „tunelu“.
A všichni mají stejné auto, že? Ostatně T-čko je co? Tranzit? Trabant? Ford T? Ten už se nevyrábí drahno let, ne? Stejně jako všechny osobáky mají tažné zařízení. A jiné kočárky jsou pro jaké děti? Ty větší? Plánovat budete i při cestě autem.
Kočárek se vejde do kufru průměrného kombíku včetně zavazadel 😉
Jak který, ale ve většině případu běžných kočárků máte pravdu. A v případě osobního auta, menšího počtu osob než je počet sedadel a při dělení sedadel 1/3+2/3 se vejde běžný kočárek i do sedanu.
Velmi vhodné na cestu celé rodiny, že? 😉
Sedan s naprůměrným kufrem (Oktávka) taky bez problémů.
Dal jsem +, protože Vám rozumím, ale až nyní jsem si něco uvědomil. Octavia není sedan. To je Liftback s možností vyndání plata a to je rozdíl. Taková Fabia sedan má kufr jako kráva, ale přeci jen vstup je omezený.
Ovce není sedan 😉
Všichni mají kombíky? Odkdy? Neskládací kočárek dáte do kufru kombíka? Kterého? S dětmi se obvykle velký kočárek nevozí, kdybyste měl(a) děti pochopil(a) byste.
T jako T4, T5, T6. Ale máte pravdu měl jsem lépe napsat třetí řadu sedadel. Také neříkám, že všechny osobáky mají TZ a ani to, že každý člověk vlastní přívěs. Ten, kdo však tyto možnosti vzhledem k potřebám má je však využije. A plánování při cestě autem? Proč? Co bych měl plánovat? Tam je možnost se plně přizpůsobit okolnostem, potřebám a nebo prostě jen podle nálady změnit trasu. A to je k nezaplacení.
T4, T5, T6 jsou tramvaje?
Až bude běžné, že budou lidé vlastnit tramvaje a přepravovat s ní běžně rodinu tak budu mít potřebu lépe volit označení. Zatím to však nutné není a nemyslím si, že by většina zde přítomných měla problém odvodit co za vozidlo je míněno.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Transporter
Jo..to tak leda… 😀
Také jsem ta jeho T-čka nepobral.
Aha, tak se omlouvám a příště se polepším.
No…Tatra T3 to asi nebude… 😀
Takže bych to viděl na ten Ford Tranzit…
A pak naříkat že „nemá“ peníze…
Nedovedete, nebo nechcete si představit. Dneska absolvováno s kočárkem + krosna, 180 km 2 přestupy, + z domu MHD (takže s MHD 190 km), a naprosto v pohodě. V jednom případě jsem tedy kočárek skládal, aby nezabral tolik místa, ale vše v pohodě. Je to jen o pohodlnosti (či lenosti).
Ne, je to o potřebách. Ty děti jste s sebou měl dvě?
Ne, je to o pohodlnosti. Ale každý ji bere jinak. Já jsem líný, proto auto nemám. Jsem líný se o něj starat a udržovat ho v provozu, platit všelijaké poplatky, hlídat, aby mi ho nikdo neukradl nebo nepoškodil.
Jojo…náš matikář v Krnově jezdí 1.třídou a ušetřil si i na dovolenou v Japonsku právě proto, že nemá auto…
Ale vlastně ano. Máte pravdu. Je to o pohodlnosti. Jak pro dítě tak pro doprovázející osobu. Zkuste si vzít na zdravotní kočárek dítě 45 kg a zkuste s tímto kočárkem manévrovat nebo používat na nerovném povrchu. Problém činí již jen přizvednutí předních kol z důvodu konstrukčního řešení, umístění těžiště a délky madla. Gumová plná kola malého průměru rovněž nejsou bůhví jak komfortní. A hmotnost? 15Kg. I když se dá slušně složit manipulace s ním dá zabrat.
Bylo by fajn tohle.To se dá složit, ale 4700 dolarů je darda:
https://www.youtube.com/watch?v=_jLjN195Ypo
„Náš“ brněnský Benecykl je levnější, ale zase se nedá složit . O to však je konstrukce robustnější a trvanlivější. To jen tak pro představu ;- )
Ježišmarjá, tak si to nekupuj a jezdi prostě autem. Já fakt nevím, co pořád řešíš. Proč musíš na vlastním příkladě, který je zcela výjimečný, dělat všeobecné závěry? „Mám to těžké já, budou to mít těžké i ostatní.“ Prostě kdo chce, hledá způsoby. Kdo nechce, hledá výmluvy. Kdybys napsal rovnou, že nemůžeš jezdit veřejnou dopravou, protože máš takové a takové potíže, tak nikdo neřekne ani popel.
Ale ty napíšeš o dětském kočárku bez jakékoliv specifikace. Přitom já jsem jich ve vlaku a v MHD viděl dneska nespočet.
Tohle není jen a pouze můj případ. Takových je jistě mnoho. Specifikace jsem snad někde psal. Tak pardon, už to neřeším. Ale pak nechci nikde poslouchat něco o tom, že točvolant-špatný, auto-špatný. Řekl jsem, že cena je super, ale …
A o zvyku 🙂
Chce to notnou přípravu a dávku trpělivosti, ale v uplynulých letech vídám rostoucí počet kočárků ve veřejné dopravě. Nutný první krok je spolehlivě bezbariérový vozový park. Odkdy v mnoha městech jezdí výlučně np autobusy, cestujícímu s kočárkem odpadá jeden velký plánovací problém.
U vlaků je to dneska v podstatě závislé na lince. Na páteřních příměstských linkách už jsou kočárky běžné, na nějaký motorákový výlet je to mnohem horší. Až dorazí další sharky, i zde se lidé osmělí.
Spolehlivě bezbariérový vozový park mnoha okočárkovaným jakš takš stačí tak, že spolehlivě np je každý druhý vůz. Je to velký rozdíl oproti stavu, když np jezdí menšinově, popř. i nepravidelně.
Nutný první krok je, že se u všech vagonů odstraní háky na kola a nahradí systémem právě na upevnění skládacích kočárků.
V rychlíkové dopravě je nízkopodlažnost nesmysl*, ale v příměstské dopravě samozřejmost (patrový vagon je vždy též nízkopodlažní)
*rychlík = lokomotiva + vagony, nikoliv kočkovitá šelma od Scheißewerke Pilsen
Ony šelmy jezdící i rychlíky jsou sice nedokonalé, ale možná u někoho oblíbené právě pro snadný nástup s kočárkem/kolem/vozíčkem za kolo/vozíkem pro vozíčkáře a možností cestovat kratší trasu „dole“ a nebo delší na sedačkách nahoře.
Proč je nesmysl panter na dálkovém vlaku? Jo, neprojede minibar. A co další ho za nevýhody pro cestující?
Sice se píše o Ostravě, ale třeba na Brno z Prahy absolutně žádný problém. Do RJ i RGJ se dá bez problémů vynést kočárek i s malým dítětem, v případě batolete, které chodí se vynese prázdný kočárek, nejlépe složený. V RGJ je na složený kočárek dost mista v dětském kupé, v RJ je v dětském voze prostor pro odložení kočárků. Mnohokrát vyzkoušeno v jedné osobě, nikdy problém.
Díky.. Podstatná je však ta možnost složení na nějaký rozumný rozměr a dále i to, že pokud by bylo třeba jet MHD je to další problém. Vzpomněl jsem si na nějakou diskuzi tuším zde, kde někdo lamentoval nad matkami s kočárky, které si v MHD tímto kočárkem razí cestu. Tuším, že šlo snad o Brno.
Všechno nejlepší k svátku
Nechci ti bourat sebevědomí, ale my jsme dojeli vlakem s dvěma dětma, kočárkem, cestovní postýlkou, nočníkem, 3 kufry a 2 taškami v pohodě do Splitu a zpět. Je to pouze o míře pohodlí a ochoty.
Tak to smekám. Jen k té míře pohodlí a ochoty…nevím, jestli bychom takovou cestu dali my a případně i spolucestující. Ne, opravdu nelze soudit bez znalosti všech skutečností ;-), ale díky.
My auto nemáme, a s dětmi 4 a 2 roky jezdíme vlakem pořád. I delší cesty, (např. Praha -Ostrava), naše nejběžnější trasa je Ostrava – Kyjov )A jezdili jsme i s hlubokým kočárkem.
Je to jednodušší, než se zdá, hlavně když jede jeden rodič s dvěma dětmi sám. Nejtěžsí je naložit kočárek v jednom do EC (obecně do vlaků se schody), ale zvládla to i moje žena, když výpravčí ve starém městě zrovna řešil něco jiného. Pak jí ve vlaku říkal, že o ní věděl, a že by jí s kočárkem pomohl (což asi předpokládala).
Jakýsi fiškus už vynašel skládací kočárek…
Mezi dvěma největšími a nejdůležitějšími městy Polska Varšavou a Krakovem, budou posíleny spoje IC, TLK, a také Pendolíno. Ceny zůstávají většinou beze změn.
V Krakově kde bydlím, a který má milion obyvatel, letošní velikonoce budou ve stylu jarmarku na náměstí. Přijeďte! 🙂
Dziękuje bardzo , odwiedzimy.
Běžné ceny v Polsku za pendolino jsou mnohem vyšší než v České republice. Standardní cena za letenku Krakov-Varšava se pohybuje kolem 900 Kč. Pouze zakoupením vstupenky v předprodeji můžete počítat s akcemi, to však neplatí o víkendech a špičkách. Ani jedno hřiště pendolino v Polsku nebude posíleno. Většina levných vlaků z Krakova do Varšavy je 100% vyprodaná, protože je jich velmi málo a jezdí ve špatných hodinách. Většina z nich také nebude posílena dalšími vagony. Prodej jízdenek na většinu levných vlaků je již zablokován. Navíc tyto levné vlaky jezdí také mnohem pomaleji než pendolino a některé mají staré vagony bez… Číst vice »
Ona ta špička začíná už dnes, minimálně směrem z Prahy. Dost mě proto překvapilo, že na IC 549 sice jsou přidané 3 vozy 2. třídy, ale pojedou zamčené bez cestujících. Upřímně lituji vlakovou četu, která to bude vysvětlovat stojícím cestujícím (a ti tam nepochybně budou, už teď je většina 2. třídy obsazená a ten zbytek si rozeberou pendleři z Kolína a Pardubic, kteří kupují místenky až ve chvíli, kdy vědí, v kolik hodin budou odcházet z práce).
Kdo řekl, že zamčené? Občas nejsou v rezervačním systému = sedne někdo bez místenky.
V aplikaci Můjvlak je v řazení IC 549 výslovně uvedeno, že všechny tři vozy jsou zamčené bez frekvence cestujících.
To ty vozy jedou na výlet nebo proč mají jet zamčené?
Asi aby nešly dveře otevřít a nešlo do nich nastoupit 🙂
Na 143 jsou také tři vozy navíc, ale jsou odemčeny. Na 549 to nebude dle mě jiné.
A jak jste na to přišel, že pojedou zamčené ? Od klávesnice u stolu ?
Ano, dá se to poměrně jednoduše zjistit….
Ano, od klávesnice od stolu. Stačilo se podívat na dnešní řazení vlaku, kde je u všech tří mimořádně řazených vozů uvedeno: uzamčený bez frekvence cestujících.
Dobrá, ale to neznamená, že opravdu jedou zamčené…(třeba mají jen zamčené dveře zvenčí, ale lze se do nich dostat skrz soupravu)
Jenže zapomínáte (možná záměrně na to, že když se ty vozy přepravují pro posílení protisměrných vlaků na další den) záleží na vyhodnocení vlakové čety, zda je pro frekvenci odemkne, což je logické v případě vysoké poptávky. Když se na 443 vozily zamčené posily pro Ukrajince, kteří jezdili opačným směrem, taky četa tak 2-3 vozy odemkla, aby se mohli cestující více rozprostřít, když jich bylo hodně.
Pane Sůro, když už chcete propagovat produkt (konkrétně skupinovou víkendovou), bylo by vhodné ještě přidat, že tato jízdenka je dle tarifu Tr10 Českých drah a platí pouze na vlaky ČD. Aby se pak cestující nedivil, až nastoupí do vlaku jiného dopravce a budou si muset zaplatit..
Akorát ten leo cz není zapojen do systému oneticket, takže cestující neušetří nic, jen u konkurence…
Operativní posila… Jakoby za ty roky nevěděli, které vlaky jsou plné a které ne.
No, super. Poradíte tím pádem ČD které spoje má posílit? Protože to je dost o náhodě a to že bylo loni něco plného neznamená že letos bude zase.
O náhodě asi těžko. Podle počtu prodaných jízdenek teď i dříve je jasně vidět v které dny a hodiny je nejvíc plno a kde tedy stojí za to posílit vlak i za cenu že se každé místo neobsadí. Nesnažte se mi tvrdit, že lidi, kteří pravidelně jezdí na Ostravu odpoledne před víkendem či svátkem se teď náhodně rozhodnou přeplnit vlak do Příbrami ve svátek ráno.
A ty to víš a umíš stanovit řazení vlaků tak, aby byly všechny stejně obsazené?
No…všechny stejně ne…ale troufal bych si stanovit to řazení tak, aby odpovídalo realitě…
Na Ex1 to znamená 4x Bdpee/Bdmpee + 2x Bmz + WRmz + Ampz…ale protože bude lidu hodně, tak ke každému Ex ještě připojit 3x ÖBB Bmz s nezbytným nápisem „Mimo rezervační systém“.
Na EC 114 Cracovia to neví od GVD 2018/2019.
Kdyby to věděli, tak by tam nedávali ARmpee…
Tak budou kupovat extra vlaky pro využití na Vánoce a Velikonoce.
Slovy Horsta Fuchse „a to se vyplatí“… 🙂
Stačí, aby pravidlené opravy byly hotové před svátky. Vždycky bude nějaká část vozů v údržbě, ale nemusí tam stát přes svátky, zatímco jsou zaměstnanci doma.
Opravujeme v depu svátek , pátek furt . Klima, osvětlení , cze, baterie, protismyky, wtb, brzdy, atd ..
On si mistr Kocurek myslí, že by se už týden či jak dlouho před svátkem měla dílna vyprazdňovat a zaměstnanci by měli třeba den před víkendem/svátkem sedět v práci plonkovně za plnou mzdu. Údržba provádět netřeba, ono to nějak ještě vydrží (jako u nejmenovaného žlutého dopravce). Připadá mi však, že to bude opraveno on, kdo si pak bude léčit komplexy na údržbě vozů ČD.
A v ceně je i kochací jízda údolím Orlice !
S občerstvovacími zastávkami v Chocni a Ústí n. Orlicí…
Vy jste se zase kochal!
Tak schválně, zda si začnou sypat popel na hlavu ti, co tvrdili, že OneTicket je nesmysl a nikdy nebude levnější než nabídky jednotlivých dopravců. 😉
Ano, na pár dní v roce a to vše zatím daňové poplatníky stálo jen čtvrt miliardy. Jak by řekl Horst Fuchs – A to se vyplatí!
Nevšiml jsem si, že by to lidé kupovali jen pár dnů v roce.
Co jste nepochopil na spojení „nikdy nebude levnější než nabídky jednotlivých dopravců.“?
To jsem pochopil. Nepochopil jsem ten nářek nad čtvrt miliardou.
250 000 000 korun je hodně peněz…
20 000 000 000 korun ještě víc… No a?
A on OneTicket vznikl proto, aby to bylo levnější než u jednotlivých komerčních nabídek nebo proto, aby cestující nemusel řešit který vlak je zrovna kterého dopravce a proto aby si člověk nemusel kupovat několik lístků jede-li někam dále s přestupy? Ovšem odpůrci používali mimojiné tento argument, jež jste použil vy. Co jste na tom nepochopil?
Dřív to tak fungoval o i bez One Ticketu. Koupil se lístek a mohlo se jet kterýmkoliv vlakem ten den, na který se lístek koupil. Místenkáčů bylo minimum a stejně se u většiny z nich tolerovalo, když člověk bez místenky sedl na neobsazené sedadlo a až člověk s místenkou přišel, tak sedadlo uvolnil. A kdo neměli místenku, tak stáli na chodbičkách.
Akorát že na některých relacích levnější je, a to dokonce 365 dní v roce. Ale to stejně není hlavní důvod existence.
Copak Horst https://www.youtube.com/watch?v=kFtQ2hJZL20
Ehm, tak zrovna k OneTicketu potřebujete na Pendolino mistenku. A její cena je pohyblivá a našponovaná. Není rozdíl mezi OneTicketem a základním jízdným od ČD.
U RJ snad taky potřebujete rezervaci a u LE OneTicket neplatí… Takže s OneTicketem opravdu neušetříte.
Ehm, možná jste to nepochopil(a), ale v tomto konkrétním případě ušetřit evidentně lze, mezi Ostravou a Prahou nejezdí jen Pendolino a na jiné vlaky u ČD povinná místenka není. Ostatně ČD používají pohyblivý tarif u některých relací – např. Praha – Ostrava, Praha – Brno (obé obousměrně) a základní tarif se jaksi neuplatňuje. Zkuste si ten článek alespoň přečíst, než začnete na cokoliv reagovat.
A pokud tvrdíte opak, nikdo vám nebrání doložit (případně i redakci – když vlastně tvrdíte, že jejich článek je nepravdivý), že to tak není. O
A až to bude z Prahy do Svinova stát 560/840* Kč bez ohledu na datum?
*bez IN karty
Tak to bude OneTicket jednoznačně výhodnější, zůstane-li současná cena, že? Nebo co jste tím chtěl říct?
ČD mají pohyblivé jízdenky, do výše základního tarifu. Nejdou a nemůžou jít přes základní tarif, který je shodný s OneTicketem. Něco jiného je místenka…
Stačí se podívat na web, zítra SC 505 – 469,- Kč Vázaná jízdenka, plus 200,- místenka.
Pro vaši informaci základní jízdné dle km je shodně u OneTicketu i ČD 548,- bez místenky. Takže stále je zrovna to zmíněné Pendolino nějakých 80 Kč levnější než základ / OneTicket.
Vidíte, vázaná. Nemá stejné podmínky. A nejezdí jen Pinďa. To je umanutost s tím Pinďou? Jezdí také EC, zas o tolik pomalejší nejsou. A možná i pohodlnější (individuální dle preferencí). A když tak se dá za drobný příplatek jet něčím jiným.
Citace z článku: v prodeji jsou ale i jízdenky na pendolino za 654 Kč. Proč mi těch 548 Kč připadá méně. 😉
Znovu, 469 – je za jízdenku, 200,- za mistenku. Autor článku to bohužel nerozlišuje a napsal celkovou cenu.
Samozřejmě můžete jet i jiným spojem, kde cena je aktuálně cca 480,- Kč dle spoje. Znovu opakuji že cena základní jízdenky a OneTicketu je 548,-
Zkuste si koupit OneTicket na tuto trasu, pak se mrkněte na web ČD, kolik stojí jízdenky na něco jiného než Pendolino. Budou levnější, nebo stejné.
Můj poslední příspěvek k tomuto tématu, pokud i nadále chcete věřit, že ČD nabízí jízdenky dražší než OneTicket, tak je to marný, je to marný..
Jako člověk stojící za OneTicketem bych se rád zeptal, kdy vidíte, že je na cestu do Ostravy SJT výhodnější. Děkuji
Do Ostravy a zpět jsem jel před 3 měsíci. Tam Leo Express, zpět Pendolino. Jediný kdo měl roušku byl personál pendolina, u Leo express pouze na puse. Cestující tak 40%. Já jí taky neměl a nikdo s tím problém neměl. Covid jsem měl před 16 měsíci, jen lehká rýma- Jinak jsem očkován 3 x. Více toho fakt již dělat nebudu!
Děkujeme za informaci.
A vysrat jste se dneska byl? Nutně to musím vědět.
To že to dělají všichni vás neopravňuje k tomu abyste opakobal jejich hloupé chování
Příště nám Jakub napíše, že půl kupé jelo bez jízdenky a za jeho cesty se ani neobjevil průvodčí, takže nemá problém si jízdenku nekupovat. Není přece ovce 🙂
To mi připomnělo ten vtip jak jeli právníci a matfyzáci vlakem do Brna a pak zas zpátky.
Ten neznám, můžete jej převyprávět? 😉
Jen je potřeba, aby počítal s následky, které takové chování může přinést a nedivil se. Ale moment. Tady se píše o ovci, ale očkován byl třikrát. Ne, nemyslím si, že to je o tom, že by nechtěl být ovce. Spíše bych vsadil na slepou víru v očkování a jeho ochrannou funkci vzhledem k možnosti nákazy i vzhledem k šíření.
Dělejte si co chcete. Pokud s tím nikdo problém neměl, já bych ho měl a řešil bych ho tak, že bych s vámi nesdílel společný uzavřený prostor. Jestli jste měl jen rýmičku tak gratuluji. Jiní to štěstí neměli. Mějte se krásně a přeji vám, aby jste po těch 16ti měsících nechytil znovu. To, že jste byl očkován 3x totiž vůbec neznamená, že to chytit nemůžete. Pro vaší informaci já nebyl ani jednou.Covid jsem měl 1x , užil jsem si to náramně a nikoho dalšího jsem nenakazil.
Na to jak je respirátor levný je velmi účinnou ochranou. Ale blbce nepřesvědčíš…… Personal bez roušky by na to měl doplatit.
Doplatit ano, ale nějak kázeňsky. Ne tak, že by měl být nakažen a mít těžký průběh.
Je velmi drahý neboť vyhání lidi z dopravy. Vám ho nikdo nosit nezakáže, vesele tak ciňte dál.