Praha opět získá přímé spojení s Libanonem, Eurowings spustí lety do Bejrútu

Letouny společnosti Eurowings Foto: EurowingsLetouny společnosti Eurowings Foto: Eurowings

Eurowings již spustily prodej letenek, jednosměrné začínají v nejlevnějším tarifu na 2,5 tisících korunách.

13 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Honza

Jako vetsina destinaci EWG z Prahy, divne.

Mat

Proboha k čemu, to už tady taky máme takovou diasporu z těhle končin? EW by spíš měly vrátit linku Praha-Hamburg, teď když tam mnoho měsíců nejede vlak, tak by to dávalo obzvlášť smysl. A i s vlakem, ne každý v něm chce trávit 7 hodin, dřív tam dokonce byly ČSA i EW.

Nemel

Mnohá ze zásadních biblických míst jsou právě v Libanonu a stojí za to je vidět, pokud nejste zrovna kulturní barbar.

MaT

A co když někdo sice není kulturní barbar, ale jenom pohan? 🙂

Nemel

To jsem přesně já a taky jsem letěl.

NFF

Zvláštní. Netušil jsem, že je taková poptávka po spojení PRG-BEY, obzvlášť za současné bezpečnostní situace v regionu (i u nás ve firmě je na Libanon stop, a to tam máme aktivní business). Navíc jednou za týden, to je pro SC absolutně nepoužitelné. A z turistického hlediska to žádný highlight nebyl ani v době (relativního) klidu, na rozdíl třeba od Sýrie.

Jan

Též by mě zajímala na koho linka míří.

Jenda

Ono tady těch lidí ze Středního východu nežije zas tak málo. Do Ryanairu směr Ammán taky v Praze nastupuje víc přistěhovalců z Jordánska než českých turistů. Plus tady je, opět stejně jako u toho Ammánu, šance že z Prahy poletí i Libanonci žijící v Německu (Drážďany, Norimberk, apod.).

Lkprak

Linka z Prahy do Ammánu toho času nelétá, Ryan ji plánuje obnovit se zimním letovým řádem.

Martin

Po 3 letech, co jsem v Libanonu pracovně žil, tak musím nesouhlasit, co se týká jeho turistického potenciálu.Ten je naopak ohromný, Bejrút, Baalbeck, Saida, Tyre, Tripoli, Anjar, moře, hory, a to včetně lyžování (když může Čedok pořádat lyžařské zájezdy do Turecka…), vše osobně navštíveno. To, že toho Libanonci neumí využít a „prodat to“ či si toho potenciálu neváží, příp. zhoršená bezpečnostní situace, jsou už jiné věci. Létal jsem v letech 2016 až 2019 na trase PRG-BEY s ČSA, lety byly cca 3x týdně v letní sezóně a od Vánoc do nového roku. Lety byly více než slušně naplněné zejména Libanonci.… Číst vice »

Lkprak

Lety ČSA do Bejrútu byly ve velké míře využívány pro tranzit do další sítě ČSA a jejich partnerů (např. Delty), proto ty lety v nočních hodinách a odlet po příletu večerní vlny (DUS, FRA, AMS, WAW, atd. atd.), návrat naopak tak, aby se stíhala první ranní odletová vlna. U Bejrútu nebo Damašku to krásně vycházelo, třeba u takové Káhiry moc ne (aby se stíhal návrat do Prahy na šestou, musel být odlet ve 21:20). To, že tyhle noční lety moc nevyhovovaly p2p klientele, je nasnadě. Nicméně pokud mě paměť neklame (a dyžtak mě opravte, jestli se mýlím), některá léta se… Číst vice »

Nemel

Přesně tak. Já byl v Libanonu v 2018 a na mnoha cestovních kancelářích byla jako první inzerována Praha, až potom Paříž či Řím. Tím jak jsou Libanonci vzhledově oproti některým jiným národům regionu rozmanití, tak podle mě coby turisti v Evropě zanikají a lidi si vůbec neuvědomí, kolik jich sem cestuje.

stenmeller

Je možné, že tuto linku bude využívat i řada Syřanů žijících v Bavorsku/Sasku/Rakousku poblíž českých hranic. V současné době je možné z Bejrútu cestovat přímo do pěti německých měst. Tyto linky slouží zejména obří syrské diaspoře žijící v Německu (více, než milión lidí). Z BEY se pak řada lidí do Sýrie přemisťuje po zemi (hraniční přechod Masnaa). Hodně německých Syřanů má pak i příbuzné, kteří tehdy uprchli do Libanonu samotného.