Praha opět získá přímé spojení s Libanonem, Eurowings spustí lety do Bejrútu
Letouny společnosti Eurowings Foto: Eurowings

Eurowings již spustily prodej letenek, jednosměrné začínají v nejlevnějším tarifu na 2,5 tisících korunách.
Jako vetsina destinaci EWG z Prahy, divne.
Proboha k čemu, to už tady taky máme takovou diasporu z těhle končin? EW by spíš měly vrátit linku Praha-Hamburg, teď když tam mnoho měsíců nejede vlak, tak by to dávalo obzvlášť smysl. A i s vlakem, ne každý v něm chce trávit 7 hodin, dřív tam dokonce byly ČSA i EW.
Zvláštní. Netušil jsem, že je taková poptávka po spojení PRG-BEY, obzvlášť za současné bezpečnostní situace v regionu (i u nás ve firmě je na Libanon stop, a to tam máme aktivní business). Navíc jednou za týden, to je pro SC absolutně nepoužitelné. A z turistického hlediska to žádný highlight nebyl ani v době (relativního) klidu, na rozdíl třeba od Sýrie.
Též by mě zajímala na koho linka míří.
Ono tady těch lidí ze Středního východu nežije zas tak málo. Do Ryanairu směr Ammán taky v Praze nastupuje víc přistěhovalců z Jordánska než českých turistů. Plus tady je, opět stejně jako u toho Ammánu, šance že z Prahy poletí i Libanonci žijící v Německu (Drážďany, Norimberk, apod.).
Linka z Prahy do Ammánu toho času nelétá, Ryan ji plánuje obnovit se zimním letovým řádem.
Po 3 letech, co jsem v Libanonu pracovně žil, tak musím nesouhlasit, co se týká jeho turistického potenciálu.Ten je naopak ohromný, Bejrút, Baalbeck, Saida, Tyre, Tripoli, Anjar, moře, hory, a to včetně lyžování (když může Čedok pořádat lyžařské zájezdy do Turecka…), vše osobně navštíveno. To, že toho Libanonci neumí využít a „prodat to“ či si toho potenciálu neváží, příp. zhoršená bezpečnostní situace, jsou už jiné věci. Létal jsem v letech 2016 až 2019 na trase PRG-BEY s ČSA, lety byly cca 3x týdně v letní sezóně a od Vánoc do nového roku. Lety byly více než slušně naplněné zejména Libanonci.… Číst vice »
Lety ČSA do Bejrútu byly ve velké míře využívány pro tranzit do další sítě ČSA a jejich partnerů (např. Delty), proto ty lety v nočních hodinách a odlet po příletu večerní vlny (DUS, FRA, AMS, WAW, atd. atd.), návrat naopak tak, aby se stíhala první ranní odletová vlna. U Bejrútu nebo Damašku to krásně vycházelo, třeba u takové Káhiry moc ne (aby se stíhal návrat do Prahy na šestou, musel být odlet ve 21:20). To, že tyhle noční lety moc nevyhovovaly p2p klientele, je nasnadě. Nicméně pokud mě paměť neklame (a dyžtak mě opravte, jestli se mýlím), některá léta se… Číst vice »