Praha nasadila na Barrandovský most horolezce. I přes překvapení s konzolí se opravy letos stihnou
Komplikující se opravy severní části Barrandovského mostu v Praze. Foto: TSK
Režim mlel v roce 1988 z posledního, uvedl ke kvalitě provedení severní strany mostu náměstek Hřib.
A co se vrátit k původní variantě: dokončit 3.etapu do konce prázdnin, do zimy navrtat kotvy a 4.etapu dodělat příští rok přes léto.
Hrib at hlavne nezevluje na stavenistich a misto toho at shani prachy na Radlickou radialu..
Hluboká myšlenka
Asi spatne ctu mezi radky, ale co vlastne znamena letos? Do konce prazdnin coz byl puvodni termin (asi tezko), rijen (jako v prvnim roce), nebo prosinec?
Do konce stavební sezóny TSK, což v případě UHPC betonu znamená konec listopadu, později už ho Troja nenamíchá.
Ten Hřib mele pěkný 💩
Hřib se aspoň nebojí zahájit tak velkou rekonstrukci s mnoha omezeními, za které bude dostávat jen vynadáno.
Akorát že tu rekonstrukci nezahájil Hřib…
Ale dneska, když má dopravu na starosti, ji bere za svou….
Nebere. Na všechny akce zahájené či projektované za Scheinherra zve Hřib Scheinherra na stříhání pásek.
Tak to by snad mela byt samozrejmost, ze na strihani pasky pozve lidi co stali na zacatku projektu.
To nema s tim „(ne)bere za sve“ nic spolecneho.
A to je projev distancování, nebo uznání a kolegiality? Jseš autista, že to neumíš rozeznat?
Tak minimálně seděl na křesle primátora a piráti byli ve vedení města.
Ale ještě Scheinherr.
A zahájil by ji předchozí násměstek pro dopravu bez souhlasu tehdy primátorujícího Hřiba :):)?
A v čem..? Režim byl v roce 1988 na vrcholu, žilo se jak ve švajcu a všechno všecičko bylo skvělý? Ještě nezapomeňte tu o „vyspělém průmyslu, který Havel zničil“.
no to byl ten režim, který pokládal finální povrch dálnice za hustého sněžení aby se to splnilo k výročí VŘSR, to už asi nepamatujete…
1988: takže most vydržel bez problémů 36 let. A jak kvalitní budou stavby ranného kapitalismu, jsou lepší? Co třeba dálnice do Ostravy, ta byla nepoužitelná už první rok po dokončení…
U nás silnice koberec v roce 89 a au na 1 úsek v pohodě. Co se opravovalo před 10 lety je v horším stavu než ta 35 let stará.
No on právě bez problémů není, proto ta rekonstrukce. Za mě teda 36 let slabota. Kdyby to bylo 50, tak neřeknu.
Zatím jsem nezaznamenal, že by mosty z 90. let byly ve špatném stavu, aby se musely podepírat, což se u těch předrevolučních stává.
Vysočanská estakáda? Znovu postavená 2002 a po 15 letech musela být na rok uzavřena a opravena.
Vysočanská estakáda se všeobecně používá pro celou slinici z Proseka do Vysočan, ale samotná estakáda (most) byla a je v pořádku, problém byl pod silnicí na ní navazující. Nebo máte pocit že v té mostovce vede kanalizační štola, která se tehdy propadla?
Tramvajový most v Modřanech z 90. let. Po 20 letech ho museli zbourat a postavit znova.
Sice ten most byl náhle uzavřen pro zjištěnou vadou (snad posun mostovky do boku), ale rozhodně se celý neboural a nestavěl zcela od znovu, ale pouze upravila jeho konstrukce – asi zejména použití jiného typu či/i spíše počtu ložisek nesoucích mostovku na pilířích mostu, které byly (zjevně pod původní mostouvkou) zesíleny – důkazem budiž např. fotky č. 28 až 31 zde https://www.prazsketramvaje.cz/view.php?cisloclanku=2011082801 !
Díky za upřesnění.
Lávka na Krejcárku například nebo třeba Radotínská lávka…
Až na to, že mostní konstrukce by měla mít životnost cca 70-80 let. Srovnejte těch vašich 36 let třeba s protektorátním mostem Šmejkalka, jehož oblouk se dožije možná nějakých 120-130 let, tj. 90-100let v plném zatížení provozem…
Tady bych nebyl tak přísný; přecejen předpínané konstrukce si nesou mnohem více rizik, že se něco nepovede při realizaci nebo selže během životnosti, než monolitické oblouky.
To nerozporuji, na druhou stranu probíhala betonáž bez nějaké větší mechanizace a za válečné nouze, nikoli v období vrcholu budování rozvinuté socialistické společnosti…
Jenže konec 80. let rozhodně reálně nebyl, Vámi uvedeným „“vrcholem budování rozvinuté socialistické společnosti…““, ale prokazatelně již jeho úpadkem!
Za jeho vrchol by se dala považovat tak 2. polovina 70 let.
Zapněte si čidlo ironie.
Bez větší mechanizace… betonárka byla přímo in situ, strojní. Beton se rozvážel lanovkou na místo.
https://www.ebeton.cz/wp-content/uploads/2016-4-82_0.pdf
Když stavěli Hooverovu přehradu, tak beton zaváželi lanovkou. Když před několika léty vedle stavěli most, tak beton zaváželi lanovkou taky. Tohle se moc nezměnilo, stejně jako postupy hutnění.
Moc zajímavé čtení. Díky za odkaz
Kdyby vydržel bez problémů 36 let, tak ho teď nemusej látat horem spodem…
A ten ranný kapitalismus tzv. „spadl z nebe“ nebo (i způsoby a kvalitou práce) navazoval právě na šlendrián bortícího se předcházejícího systému :):)?
Bez problémů to není, když se musí šahat do nosné konstrukce a tato zesilovat a přitom ještě podepírat.
Narozdíl od situace, kdy jen mění vrstvy vozovky a hydroizolace, opravují závěry a římsy – nenosné části.
Ze všech postavených dálnic po roce 1989 (a že jich bylo více než před tím rokem) jste si vzpomněl na jednu chybu. To je podle mě dobrá vizitka, ne?
Totéž D5 u Lodenice. A to byl ten úžasný socialismus.
Mohli by pak rovnou vyčistit ty sprejerské hnusy.
Ty se tam objeví stejně hned zpátky
není tam náhodou na smíchovské straně legál?