Praha nasadila na Barrandovský most horolezce. I přes překvapení s konzolí se opravy letos stihnou

Komplikující se opravy severní části Barrandovského mostu v Praze. Foto: TSKKomplikující se opravy severní části Barrandovského mostu v Praze. Foto: TSK

Režim mlel v roce 1988 z posledního, uvedl ke kvalitě provedení severní strany mostu náměstek Hřib.

42 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
David

A co se vrátit k původní variantě: dokončit 3.etapu do konce prázdnin, do zimy navrtat kotvy a 4.etapu dodělat příští rok přes léto.

Dálnice

Hrib at hlavne nezevluje na stavenistich a misto toho at shani prachy na Radlickou radialu..

DavidS

Hluboká myšlenka

looking4bucho

Asi spatne ctu mezi radky, ale co vlastne znamena letos? Do konce prazdnin coz byl puvodni termin (asi tezko), rijen (jako v prvnim roce), nebo prosinec?

vojtech.horacek

Do konce stavební sezóny TSK, což v případě UHPC betonu znamená konec listopadu, později už ho Troja nenamíchá.

Kozor24

Ten Hřib mele pěkný 💩

Jan T.

Hřib se aspoň nebojí zahájit tak velkou rekonstrukci s mnoha omezeními, za které bude dostávat jen vynadáno.

Azkaban

Akorát že tu rekonstrukci nezahájil Hřib…

MirekK1

Ale dneska, když má dopravu na starosti, ji bere za svou….

Mickey

Nebere. Na všechny akce zahájené či projektované za Scheinherra zve Hřib Scheinherra na stříhání pásek.

Geo

Tak to by snad mela byt samozrejmost, ze na strihani pasky pozve lidi co stali na zacatku projektu.

To nema s tim „(ne)bere za sve“ nic spolecneho.

Michal M

A to je projev distancování, nebo uznání a kolegiality? Jseš autista, že to neumíš rozeznat?

Mickey

Tak minimálně seděl na křesle primátora a piráti byli ve vedení města.

MOS

Ale ještě Scheinherr.

Milan

A zahájil by ji předchozí násměstek pro dopravu bez souhlasu tehdy primátorujícího Hřiba :):)?

Jan

A v čem..? Režim byl v roce 1988 na vrcholu, žilo se jak ve švajcu a všechno všecičko bylo skvělý? Ještě nezapomeňte tu o „vyspělém průmyslu, který Havel zničil“.

frank

no to byl ten režim, který pokládal finální povrch dálnice za hustého sněžení aby se to splnilo k výročí VŘSR, to už asi nepamatujete…

Pavel

1988: takže most vydržel bez problémů 36 let. A jak kvalitní budou stavby ranného kapitalismu, jsou lepší? Co třeba dálnice do Ostravy, ta byla nepoužitelná už první rok po dokončení…

Zrzek

U nás silnice koberec v roce 89 a au na 1 úsek v pohodě. Co se opravovalo před 10 lety je v horším stavu než ta 35 let stará.

haxor

No on právě bez problémů není, proto ta rekonstrukce. Za mě teda 36 let slabota. Kdyby to bylo 50, tak neřeknu.

Jan T.

Zatím jsem nezaznamenal, že by mosty z 90. let byly ve špatném stavu, aby se musely podepírat, což se u těch předrevolučních stává.

Pavel

Vysočanská estakáda? Znovu postavená 2002 a po 15 letech musela být na rok uzavřena a opravena.

Pepa

Vysočanská estakáda se všeobecně používá pro celou slinici z Proseka do Vysočan, ale samotná estakáda (most) byla a je v pořádku, problém byl pod silnicí na ní navazující. Nebo máte pocit že v té mostovce vede kanalizační štola, která se tehdy propadla?

P_V

Tramvajový most v Modřanech z 90. let. Po 20 letech ho museli zbourat a postavit znova.

Milan

Sice ten most byl náhle uzavřen pro zjištěnou vadou (snad posun mostovky do boku), ale rozhodně se celý neboural a nestavěl zcela od znovu, ale pouze upravila jeho konstrukce – asi zejména použití jiného typu či/i spíše počtu ložisek nesoucích mostovku na pilířích mostu, které byly (zjevně pod původní mostouvkou) zesíleny – důkazem budiž např. fotky č. 28 až 31 zde https://www.prazsketramvaje.cz/view.php?cisloclanku=2011082801 !

P_V

Díky za upřesnění.

Mickey

Lávka na Krejcárku například nebo třeba Radotínská lávka…

Dusanh

Až na to, že mostní konstrukce by měla mít životnost cca 70-80 let. Srovnejte těch vašich 36 let třeba s protektorátním mostem Šmejkalka, jehož oblouk se dožije možná nějakých 120-130 let, tj. 90-100let v plném zatížení provozem…

Kubrt

Tady bych nebyl tak přísný; přecejen předpínané konstrukce si nesou mnohem více rizik, že se něco nepovede při realizaci nebo selže během životnosti, než monolitické oblouky.

Dusanh

To nerozporuji, na druhou stranu probíhala betonáž bez nějaké větší mechanizace a za válečné nouze, nikoli v období vrcholu budování rozvinuté socialistické společnosti…

Milan

Jenže konec 80. let rozhodně reálně nebyl, Vámi uvedeným „“vrcholem budování rozvinuté socialistické společnosti…““, ale prokazatelně již jeho úpadkem!

Za jeho vrchol by se dala považovat tak 2. polovina 70 let.

Kubrt

Zapněte si čidlo ironie.

Jiří Kocurek

Bez větší mechanizace… betonárka byla přímo in situ, strojní. Beton se rozvážel lanovkou na místo.
https://www.ebeton.cz/wp-content/uploads/2016-4-82_0.pdf

Když stavěli Hooverovu přehradu, tak beton zaváželi lanovkou. Když před několika léty vedle stavěli most, tak beton zaváželi lanovkou taky. Tohle se moc nezměnilo, stejně jako postupy hutnění.

Pája

Moc zajímavé čtení. Díky za odkaz

Jan

Kdyby vydržel bez problémů 36 let, tak ho teď nemusej látat horem spodem…

Milan

A ten ranný kapitalismus tzv. „spadl z nebe“ nebo (i způsoby a kvalitou práce) navazoval právě na šlendrián bortícího se předcházejícího systému :):)?

Jiří Kocurek

Bez problémů to není, když se musí šahat do nosné konstrukce a tato zesilovat a přitom ještě podepírat.

Narozdíl od situace, kdy jen mění vrstvy vozovky a hydroizolace, opravují závěry a římsy – nenosné části.

DavidS

Ze všech postavených dálnic po roce 1989 (a že jich bylo více než před tím rokem) jste si vzpomněl na jednu chybu. To je podle mě dobrá vizitka, ne?

Klondajk

Totéž D5 u Lodenice. A to byl ten úžasný socialismus.

Tomáš

Mohli by pak rovnou vyčistit ty sprejerské hnusy.

Ondra

Ty se tam objeví stejně hned zpátky

Mickey

není tam náhodou na smíchovské straně legál?