Praha nasadila na Barrandovský most horolezce. I přes překvapení s konzolí se opravy letos stihnou

Komplikující se opravy severní části Barrandovského mostu v Praze. Foto: TSKKomplikující se opravy severní části Barrandovského mostu v Praze. Foto: TSK

Režim mlel v roce 1988 z posledního, uvedl ke kvalitě provedení severní strany mostu náměstek Hřib.

Pražská Technická správa komunikací (TSK) našla technologické řešení, které jí umožní dokončit opravy Barrandovskémo mostu ještě letos. Termín byl ohrožen kvůli stavu konzolí na okraji severní strany mostu, který byl horší, než se očekávalo. Nový způsob rekonstrukce bude sice podle představitelů města finančně a časově náročnější, stihne se však v rámci letošní stavební sezóny.

V té probíhá třetí a čtvrtá fáze oprav mostu, která se zaměřuje na jeho severní část. Původně měla trvat dva roky, díky technologii extrazpevněného UHPC betonu, který se na most aplikuje, však není potřeba následně pokládat izolační vrstvu, a práce se tedy oproti původnímu projektu o rok urychlily. Původně měly opravy skončit do konce letních prázdnin.

To však nedávno zkomplikoval zmíněný stav konzolí mostu. „Když se na ně začal nanášet UHPC beton, objevily se na něm trhliny. Konzole pod ním se totiž začaly prohýbat,“ vysvětloval na tiskové konferenci místopředseda představenstva TSK Josef Richter.

Komplikující se opravy severní části Barrandovského mostu v  Praze. Foto: TSKKomplikující se opravy severní části Barrandovského mostu v  Praze. Foto: TSKKomplikující se opravy severní části Barrandovského mostu v  Praze. Foto: TSKKomplikující se opravy severní části Barrandovského mostu v  Praze. Foto: TSKKomplikující se opravy severní části Barrandovského mostu v  Praze. Foto: TSKZačala třetí fáze rekonstrukce Barrandovského mostu. Foto: Pavel Švestka s. r. o.

Hledali jsme technické řešení. Bude jím červená konzole, kterou to podepřeme, aby při betonáži nedošlo k ohybu,“ popsal s tím, že je to pracné a složité řešení. Podpírání se totiž musí dělat horolezeckým způsobem, je to náročné fyzicky i časově.

Změna technologie přichází i na vrchní části mostovky. Tam jsou nejklíčovější kotvy ke spřažení staré konstrukce s UHPC betonem. Aplikace dodatečné spřahující výztuže vyrovnávací vrstvy z UHPC je podle Richtera velmi složitá.

Abychom zavrtali jednu kotvu, musíme vrtat třeba desetkrát, je to velmi náročné. Vrtáte a dovrtáte a musíte se vrátit, protože kotvy jsou až 400 milimetrů dlouhé a opakování vrtů je zdlouhavé. Celkově je tam 90 000 vrtů,“ řekl Richter.

Už si s tím však umíme poradit, řešení je na světě,“ neskrýval optimismus manažer z TSK.

Dodal však, že jde o technologii výrazně nákladnější. „Některé projekty se budou muset odložit na příští rok. Například rozšíření cyklostezky A2, které mělo následovat po dokončení oprav mostu,“ dodal Richter.

Režim mlel z posledního

Podle náměstka primátora Zdeňka Hřiba bude v konečném termínu dokončení oprav hrát roli počasí a další odkrývání stavu mostu. „Severní část mostu je novější než jižní, otevřen byl v roce 1988, ale jeho stav je horší, je zchátralejší. Režim mlel z posledního a kvalita odvedené práce tomu odpovídá,“ popsal Hřib.

Praha se pochválila za rekonstrukci Barrandovského mostu. Opravy chce zkrátit o rok

Most přejede denně na 140 000 aut, což z něj dělá nejvytíženější komunikaci v Praze. Dopravní opatření se zatím nemění, řidiči po mostě jezdí v obou směrech třemi namísto čtyřmi jízdními pásy. Zavřena je kvůli plynulosti nájezdová rampa ze Strakonické a řidiči v tomto směru musí využít obratovou rampu na Lihovaru.

Tagy Barrandovský most rekonstrukce Technická správa komunikací hl. m. Prahy Zdeněk Hřib
43 komentářů