Praha narovnává pravidla pro parkování: Přenosná povolení dostanou jen tajní agenti

Časomíra počítá dobu parkování. Foto: Praha 1Časomíra počítá dobu parkování. Foto: Praha 1

Přenosná oprávnění budou dle Hřiba jen tam, kde je třeba například ochrana utajovaných informací.

39 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Emil

Tak to budeme mít největší počet agentů na sto obyvatel. 😀😁

David

Hlavně ti agenti nemaji kartu, ani žádný nástrčny firmy a nemůžou si to pak jen preuctovat jako kdokoliv jiný. Právě ty různý výjimky je udělají snadno dohledatelný.

Michal

No tak jasně, politik má imunitu tak jako tak, takže ten si vlastně může parkovat kde chce aniž by měl zaplacenou parkovací kartu.
A manželka si kdyžtak půjčí jejich auto.
Ale už dlouho nezdražovali parkování v Praze !

Filip Jirsák

Z politiků mají imunitu jen poslanci a senátoři.

zemko

a ti jen na vykon mandatu

Filip Jirsák

Právě že nikoli. Čeští zákonodárci mají hodně širokou imunitu. Zrovna dopravní přestupky řešil mandátový a imunitní výbor Poslanecké sněmovny vícekrát.

PetrV

A kdo předchozí nepřijatelnou praxi zavedl a pak toleroval? Předpokládám, že současný a minulý radní pro dopravu? Ten magistrát je dlouhodobě hrozná žumpa, že se člověku ani nechce chodit volit.

Filip Jirsák

Bývalý ředitel pražského magistrátu Martin Kubelka, který spadá přímo pod primátora, tedy Bohuslava Svobodu.

Václav Pašek

Martina Kubelku jmenoval do funkce primátor Hřib.

Filip Jirsák

Protože Kubelka vyhrál výběrové řízení. Podstatnější je to, že když se provalilo, co je zač, držel nad ním Svoboda ochrannou ruku.

Zahn

Vy se domníváte, že za ODS a ANO taková parkovací oprávnění vydávána nebyla? Modré zóny jsou v Praze od roku 1996 a rozdávání papalášských parkovacích povolení existuje nepřetržitě už od 80. let. Přítrž mu učinil až Hřib tím, že zvítězil ve sporu s ředitelem magistrátu, který se pokusil Hřiba a piráty křivě očernit. Už si nepamatujete, jak dlouho se milionových odměn pro sexkretářku zastával např. Svoboda?

PetrV

Existuje nepřetržitě…a přítrž udělal až Hřib, který nebyl předtím primátor? Nebo mu to jako primátorovi nevadilo a teď už vadí? Nebo proč tu přítrž neudělal dříve, ale až teď? Nevím ptám se, když v tom tady ostatní mají jasno. Rád se dovzdělám 😇🙂.

Y.K.

Celé to jde za ředitelem magistrátu, což je nevolený úředník Martin Kubelka. Přivedl ho tam zástupce ANO. Takže nevolením to určitě nevylepšíte.

Jmeno

Tak alespoň poznám, že po mě jdou tajní 🙂

Tom

Takže se všechna stávající povolení zruší a budou se vydávat znovu, aby se začalo s čistým štítem?

Michal

Tak samozřejmě A bude to stát dalších hodně peněz

Koudelka

Ne, pouze si dotčené oraganizace navýší počty požadovaných opravnění. Takže to dopadne ještě hůř. Kapřík si svůj rybníček nikdy nevypustí.

Lojza

Tohle jsi si vycucal z prstu?

Frantík

Nemusí se povolení aktualizovat každý rok?

Miroslav

Nějaký elektronický systém kontroly úhrady parkovného je celkem k ničemu. Tisíce automobilů denně parkují na chodnících nebo prostě na místech, kde je to zakázáno, a tam to elektronicky není ani vyhodnocováno, natož jakkoli postihováno.

Luk

Tam by to mělo fungovat tak, aby obsluha kontrolního vozidla mohla ručně odeslat hlášení o takovém autě na MP, strážníci by to tam pak zašli vyřešit.

SYN

Ručně by měli jenom potvrdit/stornovat odeslání, jinak může vše být automatické…

Luk

Částečně ano. Ale například kamery nemusí být schopné zabrat RZ auta, které stojí na chodníku za hradbou parkujících aut (dost častá věc, kde jsou široké chodníky) – tam bude potřeba explicitní ruční odeslání.

Michal

To už se dnes děje, ale naštěstí než tam strážníci dojedou, nebo doběhnout tak já už jsem dávno pryč 😖

Marťas

Samozřejmě, že se to neděje. Obsluha autíčka nikam MP nevolá.

Filip Jirsák

Po výběru současného dodavatele systému, který kontroluje parkování v modrých zónách, se psalo, že to bude umět kontrolovat i špatně zaparkovaná auta mimo parkovací místa. Ale skutek utek. Ono to totiž vedení Prahy především nechce řešit. Nástroje k tomu má už dávno.

Michal

No a kde mají parkovat, obzvlášť pokud je parkovací místo vyhrazené pro zásobování obsazeno autama za několik milionů klidně celý den a možná i celý týden. Srandovní policista byl zábavný, prý že kolem toho vyhrazeného místa pro zásobování Mám jezdit tak dlouho dokud se neuvolní. To bych tam ale taky mohl jezdit klidně celý rok !!! Takže potom až budou místa pro zásobování v každé větší ulici na začátku a na konci a třeba uprostřed, tak spousta lidí nebude muset parkovat na chodníku. A i když zastavím na chodníku, tak zastavím tak aby zůstal metr volný na průchod, nebo průjezd… Číst vice »

superhero

Velmi dobře se jste odvodil, že Váš business je ekonomický neúnosný a drží ho při životě pouze trvalé porušování zákonů. Nevím, proč jste do výpočtu nezahrnul i spotřebu paliva a amortizaci vozidla. Také to asi nebude zanedbatelný výdaj.
Má to nejspíš asi 2 možné scénaře budoucího vývoje:
-dojde k výraznému zdražení ceny za doručování na adresu (ať už jde o jídlo nebo zásilky) přinejmenším asi na dvojnásobek
-dojde k přechodu na jiný dopravní prostředek, který tyto náklady výrazně zredukuje

Míla

A nebo se doveze pracovní síla z Pákistánu, Indie, nebo podobných zemí, kde pro ně výdělek 15Kč/h bude atraktivní, když češi nevědí co by za práci chtěli a zákazníci prý rozhodně víc za dopravu nezaplatí. Mimochodem doručování udarma se dnes už rozdává jako benefit i od jednoho mobilniho operátora.

Frantík

Já s tím souhlasím, je potřeba aby kurýři nebyli takto vláčení a mohli si parkování dát do objednávky.

Luk

Kurýři to dělat nemusejí. Pokud fungují jen díky systematickému porušování zákona, je to podobné, jako kdyby někdo úspěšně provozoval výrobu jen díky tomu, že krade materiál (to se běžně dělalo v rámci melouchů za socialismu, ale dneska už to naštěstí běžné není).

superhero

Asi mi unikl ještě drobný detail. Můžete mi vysvětlit, proč jídlo nosíte až ke dveřím? To zákazník je tak líný, že když mu zavoláte 5 min dopředu není schopný sejít dolů a objednávku si převzít před domem? Příští rok to bude doručovat až do postele?

Jakub P

Ta auta to přitom umí (byla to myslím i podmínka tendru na ně). Chybí ochota to řešit.

svojsin

Nebylo by marné, pokud by na území obce Praha byla povinnost použití kartičky za sklem, pokud půjde o auto v nějakém stupni utajení .)

mgr.pavel

To jako aby všichni podle té kartičky poznali, že toto auto s danou SPZ je autem v nějakém stupni utajení?

Svojšín

Přesně tak:-)

J.K.

Podle mě obrovský nápis „Tajný agent“ by měl stačit… 😀

Zahn

Mohli by mít také registrační značku začínající 007.

Svojšín

Taky řešení:)