Praha náhle zastavila tramvajový provoz na Libeňském mostě. Je v havarijním stavu
LIbeňský most: foto: TSK
Důvodem uzavírky je podle TSK zjištění technické závady, pravděpodobně vyvolané silnými mrazy.
Důvodem uzavírky je podle TSK zjištění technické závady, pravděpodobně vyvolané silnými mrazy.
Dav kdy nastane stejná situace na výtoni s železniční mostem. Koleje jako koleje. Vlastně tady je rozdíl že je zároveň rozkopaná i Objízdná trasa. Tak to teprve bude
Super je, ze praha vymýšlí kam nacpat prachy – rozkopat vaclavak, zbourat pulku odbavovací haly hlavniho nadrazi atp. Ale co je treba opravit neresi.Asi by jim z toho moc nekáplo….
Zajímalo by mě, jestli ještě letos povede Praha nad Brnem 2:0 na mosty.
Aktualita. 1 jezdí jako linka 17 do Kobylis. Linka 25 je v objízdné trase. 6 jede na Špejchar a 14 končí na Výstavišti. Jako náhrada konců linek 1 a 6 je linka 31.
https://pid.cz/zmena/libensky-most-docasne-preruseni-provozu-tramvaji-2117-3/
Proboha, kdy už ta fraška s pražskými mosty skončí? Až spadnou? Neustálé spory památkáři vs. potřeby dopravy 21. století je do očí bijící házení vidlí do rozvoje města. Jako banda dětí, co se na pískovišti hádají o bábovičky.
Praha si dělá srandu z Brna, ale hlavně že se to tam Pražákům rozpadá. 😀
V Brně nejsme schopní srovnat dlažbu na hlavním náměstí…
Chtěl jsem tím říct, že nikdo nemá komu co vyčítat.
No,víte, my v Praze máme opravdovou řeku.
A k čemu vám to je, když ji neumíte ani přemostit? 😀
Ráno byl na ČT profesor Kolísko, mluvil de facto o tom, že zřejmě vlivem skokových změn teplot došlo k deformaci oblouku a tím i ke snížení zatížitelnosti. Viz níže:
https://www.ceskatelevize.cz/porady/1096902795-studio-6/224411010100112/
cca 1:51-1:58
Hrib = bohemian tragedy. Zvracene mysleni. A bohuzel i jeho predchudcu jako jen Dolinek a Scheinherr.
Na Prazsky MHD nevidim zadny zazrak, Wien Berlin nebo München jsou na tom podstatne lepe.
Aneb efektivni cesta Z Vypichu na Zlicin (luftcara 5km). Nejdrive jedu A trasu do centra na Mustek pak na B a smer Zlicin. Dohromady v MHD cca 55 min.
A nechcete zkusit autobus, který jede přímo z Vypichu na Zličín? Jede 23 minut.
Ale kdo kdo chce psa bít, hůl si vždy najde.
Za to, ze neumis pouzivat vyhledavace spojeni, ale nemuzou vyse uvedeni. Vypich – Zlicin busem 180 23 minut.
Lidi které jmenujete také dvakrát nemusím, a vás také přidávám na seznam.
Co to proboha píšete za hlouposti? Však vám tam jezdí autobus 180 s intervalem 12 minut.
Slyšel jste někdy o tangenciálních autobusových linkách?
Kromě linky 180 je možné využít i linku 304 a 380 s časem kolem 16 min na Zličín ze zastávky Kukulova (pár min pěšky od Vypichu). Holt neumíš vyhledávat spojení a drštíš tady síru.
Mohl byste jet až na Muzeum a pak na Florenc, to by bylo ještě o něco delší.
Nevite, jestli kdyz uz se bude kubisticka cast bourat a bude se stavet vizualni replika, tak jestli aspon udelaji tu repliku o 1-2 metry sirsi, aby se tam vesel chodnik, oddeleny cyklopruh, silnice i tramvajove teleso? Aby se vyuzila prilezitost a udelalo se to bezpecne, pohodlne pro uzivatele a bez vzajemneho ohrozovani.
😀 Jste v Praze. Odpověď najdete o kus dál na Štvanické lávce, kde byl plánovaný smíšený provoz chodců a cyklistů, a přesto se to postavilo natolik úzké, že tam cyklisté musí kolo vést, pokud nechtějí chodce ohrožovat.
Byl požadavek na stejnou šířku a „papírově“ omezenou návaznost na okolí. Jakmile by stoupla možná kapacita, tak při ucpané Bílé skále (tj.skoro pořád) by zde byla kolona aut přes celý most.
Bylo by to logické a praktické, ale mám obavy, že to bude analogie s Palackého mostem.
Když ho stavěli (1876–78), byl už tenkrát úzký – měl jen 10,7 m. Pro porovnání: Karlův most (1402) je o pouhý 1,2 m užší.
K rozšíření o 3 m došlo až v 50. letech 20. stol., v rámci poválečných oprav; most byl poškozen 14. února 1945 náletem spojeneckých bombardérů B-17.
Protože jsme v Česku a humor musí být, doporučuji v tomto kontextu především závěrečnou scénu filmu Bílá paní, která zachycuje jásání nad mostem, který vlastně není.
https://www.csfd.cz/film/23435-bila-pani/prehled/
Škoda, že se nikdo neodvážil prosadit nový most mezi Holešovicemi a Karlínem (místo pěší lávky přes Štvanici) třeba v relaci Komunardů – Šaldova.
Oba nejbližší mosty jsou v havarijním stavu takže po dobu uzavírek a výluk MHD pro jejich opravu / náhradu by nový most alespoň s určením pro MHD + IAD měl cenu zlata.
Místo toho máme lávku pro pěší. Když už se v tom korytu Vltavy zakládaly pilíře nové konstrukce, proč z toho nevznikl plnohodnotný most?
Nebo, že by to nikoho z vedení města (ev. TSK, DPP) vůbec nenapadlo !!?
Oprava: určení mostu pro MHD + IZS
Most je tam naplánovaný, teď nevím jestli jako pokračování Šaldovy / Breitfeldovy nebo sousední Thámovy / U Mlýnského kanálu. Ale takových věcí co „jsou naplánované“ už desetiletí nebo i sto let je víc 🙁
tady uz jsou i dalnice naplanovany 100 let a furt neni hotovo
Všichni jsme rádi, že se dálnice nestaví podle těch sto let starých nápadů.
Tvl, my se nedokazeme postarat o stavajici mosty a budeme stavet dalsi?
Však se například staví Dvorecký a jiné se rozpadají. 😉
Tak to je výsledek zeleno cyklo bolševické vlády Prahy sobě a Pirátské sebranky
Zatímco vláda ódeesácké mafie byla procházka růžovou zahradou…
snazis se to tady vysvetlit? Lidem, kteri maji psychicke problemy nebo nizko vyvinuty emocni kvocient? Ti se zabyvaji jen jejich svetem a nikdy ti nebudou naslouchat. Budou jen mlit kecy jak je MHD Super. Protoze bud neumi ridit (boji se) nebo nemaji money na auto. A chteji aby ostatni zili jako oni
Vypláchni si.
Nesuďte podle sebe, není to dobré. 🙂
Jó, to dřív, to řídili Prahu jiní fachmani:
https://youtu.be/ALcdggsdO68
Jeden z nich to dokonce za zásluhy dotáhl až ke korytu ve veřejnoprávní TV…
Jasně. Protože na začátku předchozího volebního období byl ten most úplně nový, jenže jak po něm začaly jezdit cyklisti, takhle ho zhuntovali.
Už jenom čekám, kdy někdo napíše, že Piráti a cyklisti mohou za zaplavení metra v roce 2002.
A resili vlastne na magistratu a v TSK, ze podstatne zmenili zadani verejne zakazky a ze to muze nekdo napadnout a bude se to muset cele soutezit znovu? Sice uzavreli smlouvu dle FIDIC, ale to neznamenaa, ze z rekonstrukce mostu muzou jen tak udelat demolici a stavbu repliky.
Dobrý Bože, Budho, všemocný Ra a spravedlivý Thore! Prosím, ať se něco podobného stane u výtoňského mostu. Ať si ty všechny hlavy pomazané konečně uvědomí co dělají a jak svými letitými dohady škodí veřejné dopravě. Amen.
Obávám se, aby to Thor se svým kladívkem naopak trochu nepřehnal. 😀
za mne asi toto – Janak NeJanak – strhnout a postavit novy most
Zrovna ten most, který navrhl Janák má stejnou únosnost jako v době výstavby a dnes přes něj vesele jezdí náhradní autobusová doprava. Nicméně zesílení konstrukce, aby odpovídala dnešním normám, je velmi problematické, takže bude i tento most stržen a nahrazen tvarovou replikou.
Smutné, velmi smutne výsledky hysterie, kterou před lety rozpoutala Praha Sobě proti záměru vyměnit Libensky most. „Zachránce mostů“ z tohoto politickeho hnutí, Adam Scheinherr, si prosadil rekonstrukci. Kvůli tomu si nechal stav mostu opakovaně posuzovat jimi najmenovanou komisí odborníků a externích znalců ze zahraničí (ty všechny jsme museli zaplatit z daní…), kteří prohlásili to, co Praha Sobě tehdy chtěla slyšet- že most je v uspokojivem technickém stavu a jeho rekonstrukce je lepší řešení. Uběhlo pár let a a) potichu byl odvolan záměr most rekonstruovat a místo toho se bude stavět nový most jako replika původního b) most byl náhle opět… Číst vice »
scheinherr je z lidskeho pohledu ohavna postava, ovsem nase pravo na nej paky nema……radost z toho nemam, to mi berte, ale s tim se bohuzel smirme….
Není ohavná postava, je to inteligentní a pracovitej člověk. jen jaksi s jednou takovou zvláštní libůstkou a to jsou ruiny mostů.
no pracovitej nevim. Podchod na Zbraslavi Strakonicka pripravoval 4 roky a dolinek pred nim taky 4-6 let
Každý má holt nějakou úchylku.
Konzervace rozpadlých mostů je ale drahý koníček, který se navíc provozuje za cizí prašule.
Co si sprostý pražský lid zvolil, to má…
Scheinherr je fanatik podobne jako Hrib. Tem nic nevysvetlis. A maji spoustu poskoku kolem sebe a super PR
Vysledky “ aktivizmu“ za ktere budou znaset dusledky tisice lidi. Obavam se nahle uzaverky Vytone! Kde take aktivistum- j..e
O Výtoni je rozhodnuto. Vy se tváříte, jako kdyby nebýt aktivistů, už by tam SŽ stavěla nový most. To je ale samozřejmě blbost, časový horizont byl vždycky 2026+.
O Vytoni uz bylo rozhodnuto nekolikrat. Dokud nebude vydano stavebni povoleni a opravdu se nezacne fyzicky neco delat tak vyhrano neni.
Už si to tak nepamatuju, ale myslím, že ty posudky byly podobné těm k Výtoňskému mostu – že rekonstrukce je možná, ale novostavba je lepší. Výhradu byly k lecčemu, třeba k nekvalitnímu betonu.
Nějak jsem nabyl dojmu, že tenhle most je tak mizerně postavený, že je důstojným předchůdcem socialistických a postsocialistických fušeřin.
🙂 Takže vlastně: „vše staré pod sluncem“… 🙂
Pokud se dobře pamatuju, tak:
1) Most se stavěl za nedobré hospodářské situace a šetřilo se, takže beton neodpovídal normám.
2) Špatný beton se nedá opravit. Třeba Negreliho viadukt se prostě rozebral na kvádry, ty špatné se nahradily a zase se to složilo. S monolitickým betonem nic podobného nejde.
Vzhledem k tomu, že tenhle most se začal stavět před 100 lety, tak máte můj respekt – pro velmi dobrou paměť.
Teď je taky blbá hospodářská situace, ale tentokrát se rozhazuje o 106 (viz třeba „Šťastný hlavák“).
Písmo, jak jistě víte, již bylo vynalezeno. Takže si můžete pamatovat i záznam, který píše o dobách starších. A dokonce máme i mluvu, ta také umožňuje předávat informace…
U Libenaku jsou obri rozdily mezi jednotlivymi castmi soumosti. Je to de facto x mostu a naspu za sebou. S tim, ze nikdo nepochyboval o tom, ze nektere, vcetne toho, kde je ted problem, budou muset byt nahrazeny novymi. Diskuse byla jen o tom hlavnim moste pres Vltavu jako takovou. Kterej je jako jedinej architektonicky cennej, je v docela slusnym stavu a kterej chteli nekteri nahradit daleko sirsim s vic pruhy pro auta (coz by bylo velmi kontraproduktivni pro prilehle ulice). U teto casti celeho soumosti opravdu rekonstrukce davala do zmeny norem pro tramvaje smysl a po jejich zmene holt… Číst vice »
Ne, ani ten hlavní most není v dobrém stavu a jelikož je to betonový monolit je neopravitelný. Je to jasné už několik let.
Jak by bylo víc pruhů kontraproduktivních pro přilehlé ulice? Naopak. rozšířit ho je žádoucí, protože pak by na něm bylo možné vést oddělenou cyklostezku. Mně jako cyklistovi současné řešení s pěšo-cyklo-stezkou na chodnících celkem vyhovuje, ale nevím, jak chodcům, je to celkem úzké.
Jenže v někdejším návrhu novostavby byly další pruhy pro auta, ne cyklostezka. Přičemž už tehdy se mohlo začít opravovat, namísto zvolené slepé uličky (magistrála v tunelu pod Palmovkou).
Namalovat tam jiné pruhy je drobný detail.
Opravovat za začít nemohlo, protože ten most je neopravitelný. Jak chcete opravit ošizený degradovaný beton?
Mate odkaz na tu zmenenou normu? Zajimalo by mne, jestli se ta zmena vztahuje i na rekontrukce stavajicich mostu. Pokud ano, tak budeme muset pocitat s replikami vice mostu nez jen tohoto.
Záměr nebyl odvolán potichu. Změnilo se složení zastupitelstva a rady a další postup se pozměnil podle toho.
Kolik let se metodou POHLEDOVÉ REPLIKY „opravují“ tramvaje T3R.PV na papíry starých tramvají T3?
https://www.prazsketramvaje.cz/obrazky/vozyosobni/8151-016.jpg
Teď, když se tato úspěšná metoda má rozšířít i na rozpadlý most, to je najednou diveního… 🙂
Pohledová replika je ale relativně nedávná změna strategie. Původní byla „záchrana“ originálu.
Pohledovou replikou bude nahrazena ta část mostu, která je dnes v nejlepší stavu (nad současným řečištěm). Kdyby ten most utrpěl památkovou ochranu, pak by zůstal stát. Protože to ale památka není, musí po rekonstrukci odpovídat současným normám. A takové zvýšení únosnosti je velmi obtížné a tak byla zvolena výstavba tvarové repliky.
Je to kompletní uzavírka pro všechny druhy dopravy do doby, než to bude podepřeno,“ řekl náměstek primátora Zdeněk Hřib pro Českou televizi.
I pěškobus je odkloněn?
Ano, přes část mostu směrem k Palmovce. Přes řeku lidé přejdou.
Jinde píší, že ano.
Nutno dodat, že zavřený je úsek mostu „na souši“, nad ulicí Voctářova. Přes vodu není provoz nijak omezen. Stejně tak není nijak dotčená automobilová doprava, protože ta část mostu byla pro auta slepá a fungovala jako parkoviště.
A ta rada pouzit jako nahradu 156 me pobavila, to prekonava karlovarsky minibusy
To je to samé jako použít 156 na Veletržní palác při výluce.
Prostě to člověk dojde od tramvaje. To je akorát alternativa pro nějaké babičky co nemůžou chodit a počkají si.
Z Palmovky jezdí nějaký X bus na Tusarovu.
Teď už jo, když tu náhradku zorganizovali.
To je ten slibný rozvoj Prahy po X letech nadvlády Piratů, cyklostupátko za 30 tisíc, ale že se vesele rozpadaj mosty (kromě tohoto na Opatově, v Turkove ulici, přes D10 za Čeeným mostem, atd.) to už se neřeší. V normálním světě, už by odpovědný radní pro dopravu rezignoval.
Ten už rezignoval před pár lety, protože mu skončil mandát.
Konec mandátu nerovná se rezignace.
Pravda a ve skutečnosti mandát na další období získal, ale už není součástí koalice. Takže na svém místě už prostě není a tedy nemůže rezignovat.
Radní pro dopravu nebyl v minulém volevním období Pirát.
Ale tatáž osoba byla jeho nadřízeným primátorem, odpovídal za celou Prahu vč. dopravy.
Ne byl ze strany „Praha sobe“ nebo spise Praha pseudoaktivistum a zbytek at si….
Je pozoruhodné, jaké nesmysly jsou lidé ochotní opakovat, jenom když to podporuje jejich názor. Vždyť to sám musíte vědět, jakou hloupost jste napsal. Volební období do zastupitelstva je čtyřleté, Hřib za Piráty byl tedy primátorem Prahy 4 roky. Za čtyři roky takovýhle most fakt nezchátrá z bezvadného stavu do stavu, kdy je na spadnutí. Vinu na stavu pražských mostů mají předchozí pražské vlády ODS, ČSSD a ANO. Ty kašlaly na jakoukoli údržbu čehokoli. V posledních letech se toho pro pražské mosty udělalo víc, než za 25 let předtím.
Pane Filipe- mate i nemate pravdu. Spustit jakekoliv reseni mohl. Replika se mohla zacit stavet hned. K rozhodovani maji mluvit odborni specialiste, ktery maji za sebou uz nejake projekty a ne pseudoaktiviste, aneb profesor ze Svycarska( ?- statem si nejsem jisty), ktereho navrhy nikde v praxi nejsou v realu.
Přestavbu takového mostu opravdu nezahájíte hned. Všecko se soutěží, projekt, stavba, dozor… Mezitím se někdo usmyslí, že to bude vypadat jinak, takže celé znova. Tady už rekonstrukce dokonce začala nultou etapou, neopravitelné části mostu se zcela nahradí. Ale příprava takové akce prostě trvá.
Ne, replika se nemohla začít stavět hned. Nejprve se muselo rozhodnout, zda rekonstrukce, replika nebo nový most. K tomu je také potřeba vědět, jaké jsou požadavky – jestli by třeba případná rekonstrukce stačila. Tohle rozhodování spuštěno bylo.
Jinak to vaše určování, kdo nemá a nemá rozhodovat, je už součástí problému. Někdo jiný bude tvrdit, že rozhodovat má někdo jiný, než tvrdíte vy. No a opět – místo aby se lidé dohodli a uznali, že každý musí ustoupit, spousta lidí to bere, že když není 100% po jejich, je to špatně.
Už bylo rozhodnuto, že bude nový most. Než do toho Scheinherr začal rýpat s tím, že se to dá opravit. Aby o několik let později i zastánci opravy museli připustit, že fakt nedá.
Dá se. Je to ale velmi problematické a se značnými riziky. Architektonicky cenná část mostu nad současným řečištěm je totiž ve velmi dobrém stavu a má stejnou únosnost, jakou měla v době výstavby. Problémem ale je zesílení původní konstrukce, aby vyhověla současným normám. Kdyby byl most památkou, tak by dostal z nové normy výjimku. Původně navrhovaný čtyřprouový most byl dopravní zvěrstvo, které by zle poškodilo celé Holešovice mezi řekou a Argentinskou i Libeň okolo Voctářovy.
Znáte to, nejjednodušší způsob jak urychlit stavbu je vést ji jinudy, kde proti ní doteď neprotestovali. Takže se začne nanovo a …
Otázka je, na základě čeho bylo rozhodnuto. Podle mne v tom rozhodnutí hrálo podstatnou roli i to, že ten nový most měl být prakticky dálniční. Pokud by bylo rozhodnuto na základě kvalitních podkladů, byl by Scheinherr okamžitě umlčen podklady, na základě kterých bylo rozhodnuto. To, že to bylo prokázáno až po několika letech, svědčí o tom, že ty podklady asi nebyly moc dobře připravené.
Jeho ina je vv promrhání těch čtyř let a (přinejmenším) v krytí jeho náměstka pro dopravu, který tohle zpoždění způsobil.
Promrhání? Nevyřešilo se náhodou za tu dobu, co se s tím soumostím bude dělat a nevybral se dodavatel? To je na poměry ČR docela dost. Víc, než za předchozích 25 let.
To je marné, prostě Scheinherr a Hřib jsou nepřátelé, protože nejsou dost autofanatičtí.
A kdyby ten most měnili už tehdy, tak antiODS bude hejtovat, že příhrávají práci kamarádíčkům ze stavebních firem.
Protože hejtovali ODS přesně za totéž, kdekoliv se něco stavělo.
Mimochodem, který politik dokáže zastavit sulfataci betonu, což je pomalý a neustálý proces, který se dějě vlastně už od postavení (nevhodný cement)?
Žádný? Určitě by se dal ten cement opravit?
Nechci vám do toho příliš kafrat, ale on vám ten most do stavu, kdy je nutné jej uzavřít pro dopravu nedospěje za pět let vlády toho, nebo i onoho politika. V Praze musela spadnout nejprve trojská lávka, aby se město začalo zajmat o technický stav svých mostů.
Zatímco za nadvlády ODS se ty mosty nepochybně nerozpadaly, nýbrž utěšeně vzkvétaly a zrály k dokonalosti jako staré víno…
Jasně, jasně. předchozí vedení magistrátu se o mosty staraly tak vzorně, že je to minulý převzalo prakticky všechny v havarijním stavu. Včetně spadlý Trojský lávky. A pustilo se do jejich oprav. Včetně třeba Barranďáku, což byl brambor tak horkej, že ho všichni předchozí radši odsunuli dál na následníky, i když věděli, že to smrdí průšvihem. Skutečnost je taková, že na stávající mosty totálně kašlaly předchozí vedení magistrátu, opatrně se to AFAIK začalo řešit za Dolínka (jak mu za jiné věci nemůžu přijít na jméno, v tomto v porovnání s předchůdci znamenal mírnej pokrok) a obrátky to řešení nabralo za Adama… Číst vice »
Popravde, jsem rad, ze jsem ajtak a ne silnicar. Predstava, ze by po me pamatkari chteli, aby novy pocitace pro uzivatele vypadaly presne jako 386ky z devadesatek je desiva.
Neraďte jim! Nebo se toho někdo z památkář chytne a opravdu to bude někde vyžadovat.
Byste jim prodal za strašný love starou kastli, v ní Raspberry s emulátorem MS-DOSu, a všichni by byli spokojení…
A teď si představte, že budou požadovat třírotorovou enigmu (Bomba!), osvětlení svítiplynem a olověné vodovodní trubky.
Tak co se skrini tyce, byl by navrat ke vzhledu z 90. let v mnoha pripadech ohromnym prinosem. Snad az na barvu. ;o)
Národ sobě v.2024 – celonárodní sbírka pro Prahu na nový most. U divadla to klaplo,tak most nebude problém:-)
Praha je v přebytku, takže jde spíš o diskuze, projekty, přípravy…
To je pravda…. např. miliarda na výběh pro medvěda je velmi hezká cena. Vše je o prioritách.
Obávám se, že problémy by nebyl v penězích, ale v tom shodnout se, zda to má být nový most nebo replika šrotu, zda má být pro pěší, cyklisty a tramvaje, nebo na něm má být šestiproudá dálnice.
Neví někdo, kde je Vltava nejmělčí? Za chvíli se budeme muset na druhou stranu přebrodit.
Snad se půjde dát přestoupit aspoň na přívoz. Pohled z lodi na chátrající památkově chráněný most bude pro turisty určitě pěkná romantika.
Myslím, že historicky byl v Praze brod u místa dnešního Mánesova mostu. Ale to bylo pozvolné pobřeží na straně Josefova až k místu dnešní Filosofické fakulty.
Tak nám končí sny o té „naší levné opravičce“ a zahraniční experti našich pražských “ politických památkářů“ si tiše promažou seznam svých expertiz. Když pominu, že se na mostu „politicky udělalo“ několik pražských politiků a díky jim se prováhalo několik let v dobách kdy stavební materiály stály o dost méně, tak vidím i nějaké benefity . Třeba je to ta poslední kapka, která dokáže , že se dočkáme lepší údržby mostů a komunikací, menší moci spolků a lokálních politických uskupení . Třeba jen kvůli tomu aby nám měla kudy jezdit MHD a VHD, nebo aby se Praha neobjizdela tu centrem… Číst vice »
Naopak dělat z blbostí politiku je taková česká tradice už od Rakouska Uherska.
stavbám to ovšem nebránilo…
Ale notak, píšete z nevědomosti. Něco si přečtěte o starých mostech, o kterých se napřed 20 let kecalo než je někdo postavil.
Příznačné jsou např. spory o Hlávkův most začátkem 20. století, včetně tahanic o to, které význačné osobnosti na něm mají být zobrazeny… Zase tolik se od r. 1911 nezměnilo. 😀
Proc se mylne domnivate, ze jde o ceskou tradici, kdyz to uplne satejne funguje vsude? Nedostatek informaci odjinud?
„Nutnost“ objížďky přes půl země je dána nejen dlabáním správy na včasné řešení v rámci různých zájmů, nýbrž i dlabáním téže na stav železniční sítě jako celku (nedostatečné parametry bližších objízdných tras). Obecně pak všeobecně přijatým konzumním myšlením společnosti „po nás potopa“.
To už mateřskému Metrostavu vypršel zákaz účastnit se veřejných zakázek financovaných z veřejných prostředků???
No tak ja nevim jestli uz fakt nedelame neco spatne…
Dobrýtro.
Herr Scheinherr, vaše srdeční záležitost se vám rozpadá!
Most je v pořádku. Neptej se a plav!
Adámek si hrál a teď tři roky nebudou jezdit tramvaje. Je to vůl.
No tak jistě. Zatímco ti před ním si hráli s myšlenkou postavit tam most dálniční, což by byla jistě skvělá věc…
Byl by odkaz na nějaký zdroj, nebo je to jenom šíření lží o nenáviděných řidičích?
Teď jsem projel linkou 25 po Hlávkově mostě.
Praha opět dotahuje Brno v soutěži o co největší dopravní komplikace.
🙂 🙂
Ale velký rozdíl je že v Brně jsou komplikace protože se staví, v Praze protože se rozpadá.
Libeň, Výtoň, Červená, všichni dobře víme co to znamená…
Co to znamená?
Že se budeme za chvíli brodit.
Asi jen to, že Vltava je železničně čím dál nepřekonatelnější…
Nu, taková náhradní vlaková doprava Holešovice – U kříže (plánovaná zastávka)… 🙂 Na jih od Prahy se nechaly lokálky v původních parametrech, jedna bez propojení na další trať, tak co bychom chtěli.
Jo, to se Hřibovi opravdu povedlo!
Tohle jde spíš na vrub Scheinherrovi, on byl ten, kdo po zátěžových zkouškách rozhlašoval, jak je most ve výborném stavu „jako za mlada“. Přijde mi dost podezřelé, že o pár let později je najednou všechno jinak a most je v natolik havarijním stavu, že se musí zastavit provoz tramvají.
Tak si ho Hřib jako primátor měl líp hlídat. Byl to jeho náměstek.
Děkuji, jednoho mikromanagora jsme zde již měli, a nijak slavně to nedopadlo..
Primátor i náměstek jsou podřízeni radě města a zastupitelstvu.
Konečně rozumný postoj.
Kdyby Scheinherr zátěžové zkoušky neudělal, tak je ten most zavřený dodnes (spíš je zvláštní, že se pořádné dynamické a statické zkoušky neudělaly před tím), takhle bez problémů sloužil další roky. Teď se zjistilo, že je problém v konstrukci přes Voctářovu (která mimochodem prošla kontrolou před dvěma měsíci), asi vlivem mrazu. Tuhle konstrukci měl v plánu bourat i Scheinherr, v žádné variantě se s jejím zachováním nepočítalo. Diskuse se akorát vedla o obloucích přes Vltavu, se kterými problém není a TSK už na ně před chvílí opět pustila auta.
Kdyby do toho Scheinherr nedloubal („Libeňák nebourat, nerozšiřovat!“), tak se nejspíš už dávno staví ten naplánovaný nový, možná by byl už postavený nebo před otevřením.
No jasně. A byla by to pro město přínosná krása – další dálnice, jak v ‚sedmdesátkách‘.
Není to střílení úplně mimo? Ten most, který se tak řeší, je pořád v únosném stavu (neříkám že dobrém, ale je funkční), každopádně se alespoň řeší, což se předtím nedělo. Zatímco problém je s úplně jiným mostem v tom soumostí a to už dávno a přes mnoho primátorů, dopravních náměstků, jen si tam tleje, dávno podepřený, tramvaje se po něm šourají…
Castecne mate pravdu, v havarijnim stavu neni ten kubisticky, ale i ten pujde k zemi a maji z nej zustat jen pilire. Nakonec ale mozna zjisti, ze inpilire se musi postavit cele znovu.
Máte pravdu, měl jsem se zeptat jinak. Jestliže hlavní část Libeňského mostu je v únosném a funkčním stavu, co se změnilo, že se najednou nemá rekonstruovat, ale bourat a stavět replika?
A Hřib byl té době jeho nadřízeným primátorem, máslo na hlavě mají oba.
Primátor nemůže mikromanagovat každého náměstka.
Ale notak, měli jsme i ministra, co na dálku vyšetřoval všecky doktory https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/ministerstvo-zdravotnictvi-adam-vojtech-koronavirus-lekarskou-soukroma-klinika_2003071214_dok
… a jinde píší, že i chodců.
Zvláštní, jak vám nepražákům vadí nejvíc námi zvolení politici.
Huh, tak to sem to dneska chvíli po poledni stihnul přes libeňák tak tak. No tak snad to bude aspoň sranda, až se budou novináři ptát nebouračů, jak se teda má situace řešit.
Situace se má řešit tak, jak je celou dobu v plánu – problém je teď s obloukem přes Voctářovu, který bylo ve variantě rekonstrukce mostu od začátku plánováno zbourat a postavit znovu.
Až na to že zrovna přes Voctářovu to není oblouk.
No ono vypada, ze z Prahy bude skanze sice puvodnich, zato nefunkcnich mostu. Jeste by moh zkolabovat Nuselak a bude vymalovano.
ten je čerstvě opravený, ale jsou prý nějaké problémy s mostem metra na Kačerově, DP to zmínil ve svém zpravodaji
Tam žádné problémy nezmínil. Jen bez zdůvodnění uvedl, že je ještě čeká rekonstrukce toho mostu (je fakt že už má 50 let velmi intenzivního provozu a třeba nuselák už prošel opravou i výměnou roštu). Před úpravami C na automatizovaný provoz by to asi nebylo od věci, přesto to byla trochu překvapivá informace.
No jak? Z historicky pohledových důvodů odstranit bez náhrady.
Jen si z toho dělejte legraci, nakonec se toho někdo chytne a z historických důvodu nás bude chtít nahnat zpátky do afriky na stromy…
Tipuju objizdku tak na pet let.
Libeňský most nebourat, nerozšiřovat!
PS: spadne sám
Vůbec mne to nepřekvapuje a jen to dokládá, jak je Praha dlouhodobě řízena…. Jen ten Hřib chybí, aby na to natočil video.
Kdyby to Hřib blbě řídil, tak to nezavře a nechá spadnout i s lidmi v tramvaji.
Nějak se jim ta Praha krapet… rozpadá.
Vyhnal bych tam Hřiba s kolečkem malty, aby to spravil. A ve chvílích odpočinku může dělat převozníka na Vltavě…
A pak rovnou malovaklt cyklopruhy do Slavičína!
A v Milevsku dnes uzavřeli lávku přes trať . To jsou věci.☺️
Libeňský most, Hlávkův most, most Inteligence, vyšehradský most…
Není to málo, Antone Pavloviči?
My se tady vysmíváme a/nebo nadáváme SprŽeli kvůli neúdržbě dráhy, ale zdá se, že správci pražských komunikací jsou taky zřejmě slušnej oddíl.
Být šéfíkem v DPP, už jsem dávno založil novou organizační jednotku – Vltavské přívozy… Měla by i féru s kolejemi pro převoz vagónů a tramvají a na vhodných místech – nejspíš Holešovice a Libeň, jak to bývalo kdysi – už by dávno vedly koleje až k vodě. (Copyright na tento návrh si nenárokuji. Není zač.)
Proč do toho motáte železniční mosty (branický most Inteligence nebo Výtoň? ) – ty má na starosti vámi chválený SprŽel. A blízko toho výtoňského (vyšehradského) železničního mostu staví město most Dvorecký. Takže tady se město snaží.
Kde schválím SprŽel?
Most byl zřejmě v provozu do poslední chvíle před nějakým průserem. Stavba nového připravena není, tak z Libně přímo do Holešovic se dostaneme tak po roce 2030 🙁
Proč 2030? Rekonstrukce má začít na jaře 25 s tím, že uzavírka 365 dní pro tramvaje stále platí. Takže 26-27 se bude jezdit.
Tohle bylo řečeno ještě před tím, než bylo zveřejněno, že oblouky se budou muset stavět znovu. Platí to?
Jo. Tyhle prasklé byly určené k výměně. Při rekonstrukci se zachovají jen ty v dobrém stavu přes vodu.
A takhle to dopadne i s mostem na Výtoni.
Ano, přijde to náhle a nečekaně a nebude se to ptát, zda je MI již hotový.
Ten prů*er přišel nečekán, nezván a pražské konšele tím probudil…
hádám že spolek Nebourat v tom bude ale vidět konspiraci, že za pád konstrukce můžou… (doplň skupinu obyvatel dle libosti) … a nebýt jich, tak by most nespadl a válka nebyla.
To už tady před pár lety bylo, náhlé zastavení provozu kvůli havarijnímu stavu. Pak se najednou provoz nejen obnovil, ale o něco později se dokonce zrušilo omezení rychlosti a potkávání s tím, že prý most není v tak hrozném stavu, jak se myslelo. A teď najednou zase. Tak jak to tedy je, v jakém stavu je most?? A proč se mezitím s tím jeho stavem nic neudělalo?
Libeňský most je soumostí, jehož jednotlivé mosty jsou ve stavu velmi různém. Architektonicky cenný bloukový most přes současné řečiště je bez vážných vad, inundační mosty železobetonové trámy mostu nad Voctářovou ulicí a jsou ale ve stavu špatném a ještě horším. Stavební práce na rekonstrukci už byly zahájeny. Konstrukce, které dnešní stav zapříčinily, budou nahrazeny.
Přesně tak, problém je s obloukem přes Voctářovu, který se měl bourat tak jako tak.
Přes Voctářovu zrovna žádný oblouk není.
No jo, tak je kousek vedle. https://mapy.cz/turisticka?pano=1&pid=104160730&newest=1&yaw=5.698&fov=1.257&pitch=-0.023&x=14.4683381&y=50.1029305&z=18
No takhle znělo původní vysvětlení, ale nedávno bylo oznámeno, že i ta oblouková část se bude bourat a stavět znova. Pravda, mluví tam o nových normách a současných požadavcích, ale asi v tak super stavu nebude…
Ihned po povodni 2002 se hovořilo o podemletých základech a nutnosti velmi rychlé náhrady mostem moderním s 2+2 pruhy mimo tramvajový pás. Už byl dost podrobně zpracován projekt a zahajovaly se přípravné práce, když tu náhle síla politického rozhodnutí most zázračně uzdravila.
Ano. Čtyři jízdní pruhy pro automobily tam byly naprostá zhovadilost moSSkevSSkého typu. Nebylo rozpracováno nic. Nejdále „přípravy” dotáhl baBuršův kašpárek s vizualizacemi šíleného mostodomu. Mimochodem, o rozsahu současné „katastrofy” nejlépe vypovídá skutečnost, že uzavřena je pouze část soumostí nad starým řečištěm a automobily z Libně do Holešovic normálně jezdí.
Díky za detailní informace
Podle toho, co dnes psali, tak vlivem mrazů praskl jeden z oblouků… takže asi „bez vážných vad“ nebyl.
Z průběžných nebo opakovaných měření, která nejsou tak detailní, se zjistí, že se stav mostu zhoršil. Tudíž se okamžitě uzavře, protože v tu chvíli není jasné, jak moc špatný je stav. Pak se provede detailní diagnostika, zjistí se, v jakém je most stavu, a podle toho se tam pak může pustit nějaká doprava. Nevím, co je na tom divného.
Mezi tím se s jeho stavem ic neudělalo proto, že zbourat most a postavit místo něj nový není věc, která by se udělala za deset minut.
Nikdo nemluví o deseti minutách. Tohle je nejmíň pět let, co se to naposledy stalo.
Také tam jsou nějaká technická opatření, takže se s se stavem něco udělalo. Stejně tak se za těch 5 let posunuly přípravy k celkovému řešení toho soumostí. Ona příprava takové akce opravdu není věc na pár týdnů, navíc si to komplikujeme, protože místo abychom hledali shodu, jakmile někdo zjistí, že není po jeho, začne to napadat všemi možnými způsoby, takže si takováhle akce musí projít všemi peripetiemi různých odvolání a přezkumů, někdy i několikrát.
Hlavní problém ale není to, co se udělalo za posledních pět let. Hlavní problém je, co se nedělalo padesát let předtím.
Tramvaje se v určitých místech stále potkávat nesmějí. Jinak ten prasklý most asi provizorně podepře, jako na holešovické straně, ale chvíli to potrvá.
To je v pohodě, můžou tu Vltavu přece objet přes Ústí nebo Budějice.
Tramvaje?
No co, nainstalují power pack s baterkami a při nejhorším párkrát po cestě zastaví na dobití 😉
Jasné, mají stejný rozchod. Však je chtěli poslat až do Dobříše.
Ano. Mezi nájezdy na Libeňském ostrově a Dělnickou jsou mosty použitelné. I na hlávkově mostě je problém s deskami, které nesou tramvajovou trať mezi mosty nad levou stranou řečiště a v dobrém stavu není ani rámová konstrukce mezi Karlínem a Štvanicí.
Nebo můžou jezdit tunelem metra, teda noční linky 😄😄😄😄😄
Provoz TRAM zastaven taky na Hlávkově mostě
A Libeňský údajně i pro chodce: https://twitter.com/PIDoficialni/status/1745476869195993327
Libensky udajne i pro chodce i auta.
Spolu s tou uzaverou na Dukelskych Hrdinov uz fakt nechyba vela a z Holesovic bude ostrov bez tramvaji.
Metro funguje, lávka do Karlína je nová a Trojský most je skoro nový.
Auta jezdi, chodci chodi, zatim 🙂
Tak uz ne, vsechno zavreny.
Je uzavřena pouze část soumostí. Automobily ze Štorchovy a z ostrova do Holešovic jezdí bez problémů.
Taky já psal jen o chodcích, i když v počátku bylo někde psáno celkové uzavření a nechtělo se mi tu dělat nějak extra online přenos 🙂 .
Hlávkův most byla výhybka, ale bohužel tam to taky souvisí se stavem, v jakém je tam trať a most celkově.