Praha na svátky zlevní parkování. Skončí i výhody pro elektromobily a kritizovaná přenosná povolení

Kontroverzní příčné parkování v Nerudově ulici. Foto: Peskymestem.czKontroverzní příčné parkování v Nerudově ulici. Foto: Peskymestem.cz

Návštěvníkům Prahy bude na konci roku stačit zaplatit jen jednu hodinu.

Odebírat
Upozornit na
guest
31 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
bbb

Nakonec ke je to ještě jinak, na pondělní jednání Rady hl. m. Prahy předkládá Hřib prodloužení současného zvýhodnění pro elektromobily do 30.6.2025, protože se na nové podobě úpravy koalice neshodla. Prý i kvůli intervenci z nejvyšších míst 🙂

Tempo parkovací reformy je skutečně vražedné.

Zdeněk Bass

Pro návštěvy (a nejen o vánocích) by bylo mnohem jednodušší a od města by to byl vstřícný krok, kdyby o státem uznaných svátcích platil stejný režim, jako o víkendu. A to se netýká jen parkování, ale třeba i BUS pruhů a to by globálně spravil jeden malý dodatek v zákoně o provozu na pozemních komunikacích. Skutečně nevím, čím se liší charakter a intenzita provozu běžné neděle od státního svátku jenom proto, že je to zrovna náhodou úterý.

František

Ještě jsou speciální svátky, kdy si nekoupíte – to silnice vypadají někdy i jako za covidu a zákazu vycházení.

Jakub P

U BUSpruhů je omezování platnosti v podstatě vždycky zbytečný – když jsou kolony, je buspruh dobrý mít v platnosti bez ohledu na den a hodinu, když je volno, není zneplatnění buspruhu žádnej přínos. Požadavky na omezování platnosti buspruhů jsou v podstatě jen potřeba stvrzovat dominanci automobilový dopravy, reálně to nic neřeší. A aspoň se u těch nonstop buspruhů nemusí za jízdy louskat složitý dodatkovky (což samozřejmě má řešení, „když si nejsem jistej, předpokládám, že buspruh zrovna platí“, ale je to zbytečnej příspěvek k celkovýmu přeznačkování kolem silnic a ulic. U parkování jsou místa, kde je naopak parkování největší problém o… Číst vice »

Jenda

Bus pruhy s omezenou časovou platností mají tu kouzelnou výhodu, že většina řidičů nečte značky. Velkého opakovaného BUS na zemi si všimnou všichni, tak uhnou do vedlejšího pruhu a těch pár řidičů, kteří značky čtou, si v klidu může zapnout tempomat.

Petr Benda

Když nepůjde zaplatit v modré zóně, tak to teda nevím jak to bude řešeno.

Luk

Bude se tam parkovat dál a místo parkovného se budou platit pokuty.

borek.soukup

V modré zóně se dá platit, např přes EasyPark. Některé pražské obvody to ale hodně zdražily. Běžně to používám a náklady platí zákazník, pro jehož zakázku se parkuje.

Luk

Ale pokud se možnost zaplatit za to parkování zruší a bude to čistě pro rezidenty (podle RZ), tak už tam takhle zaparkovat nepůjde. Návštěvníci, řemeslníci atd. tam pak budou parkovat jen na prasáka. A protože magistrát nezvládá řešit přestupky už teď (kdo nezaplatí hned na výzvu, většinou mu to prekluduje), po změně jich bude ještě mnohem víc a tedy pravděpodobnost uložení pokuty za přestupek mizivá.

rodilyslavkovak

vrátíme se k osvědčenému modelu kdy bude člověk kroužit kolem plných návštěvnických zón zatímco v prázdné modré nebude moci zaparkovat ani za peníze.

Toada

Úvodní fotka krásně ukazuje nesmyslnost příčného parkování v Nerudově ulici. Stojí tam 3 auta, mezi sebou mezery metr až metr a půl, ale zabírají 2 metry šířky chodníku. Přitom by se tam v pohodě vešli podélně. Za povšimnutí také stojí, že ani jedno z aut nemá českou spz, tedy o nějakém „chránění rezidentů“ nemůže být řeč. Jedná se pravděpodobně o hotelové hosty. Ani argument, že parkování alespoň slouží cca 10-15 turistům v hotelu, není správný, protože ve stejnou chvíli podstatně znepříjemňuje pohyb tisícům turistů, co denně musí jít zúženým místem. Také bych byl rád, kdyby v článku přímo a explicitně… Číst vice »

František

Ano, taky by se mi tam v okolí radši líbil parkovací dům a rozvozy do těch hotelu/airbnb. Ve Vídni by v takové zone bylo parkovné cca 35-40 eur na den.

rodilyslavkovak

ale my máme mít německé / rakousklé platy až za čtyři roky

Jan Tichavský

V tom místě to nikdy o chránění rezidentů nebylo, tam žádní neparkují. Spíš si to prolobovali místní podnikatelé.

ficus

Pochopil bych, kdyby od výhod odstřihli čtyřlitrové hybridy atd. s nějakou podivně prokázanou hodnotou sodovkového plynu. Zakázání šmahem všem, je jen obvyklý neomalený hřibismus. Navíc rekonstrukce ulic, kdy místo původních parkovacích míst není nic, jako např u Polikliniky na Karláku, ukazuje jen hloupost a nadutost Hřiba a jeho nohsledů.

Jirka

Ne. Nevím, proč měly mít elektromobily nějaké výhody.

František

Lokální emise a třeba i praktický nulový bordel z brzd? To proč je v centru pokud by lidi do města jezdilo EV a hybridy, tak nebude ve vzduchu tolik prachu. I lidi v centru mají nárok na čistý vzduch. Jet do centra jedničkovou ovcí v TDI, není základní lidské právo.

Kolemjdoucí

Máte pravdu, že EV jsou lokálně čistší (a globálně také). Ale pořád jsou to auta. Problém aut ve městech je kromě emisí především v záboru prostoru a v jejich nebezpečnosti pro všechny ostatní. Ve zkratce, je mi jedno, jestli tu parkuje Tesla X nebo nějaký suv od BMW a úplně stejně je mi jedno, jestli mi dítě na kole přejede první nebo druhé.

Jakub P

Lokální emise jo, nulový bordel z brzd v městském provozu ani omylem, rekuperací těžko dobrzdíte do nuly. EV brzdí brzdama trochu míň, ale to nejspíš vyrovná vyšší hmotnost. Která sebou (spolu s jejich obvykle rychlejší akcelerací) nese i víc otěru z pneumatik, opotřebení povrchu vozovky, atd.

Jo, elektroauta jsou pro město o něco lepší než spalováky, bezproblémový a nezatěžující pro něj nejsou ani omylem.

Vojtech

Nejekologičtější auto je MHD, ale ty odery z pneu už dnes řeší speciální verze pro EV

Jakub P

Oděry z pneu fakt nějaká speciální verze pro EV nevyřeší, maximálně marketingově. Pokud má pneumatika fungovat, bude se používáním odírat. Pneumatika, která by se neodírala, by současně nezabírala…

Ondra

A slibovaná reforma parkování stále nikde

LK

A lístek za 30 taky bude platit v MHD celý den? Jinak se bohužel jedná o další zvýhodnění té pro město nejvíce škodlivé dopravy.

Ondra

Kdyby MHD v Praze bylo podle parkování pro auta:
– roční lítačka by byla za 1200,- Kč
– v 50% prahy by se jezdilo zadarmo

Jakub P

Revizoři by většinu případů řešili domluvou, z udělených pokut by většina nebyla zaplacena a nikdo to účinně nevymáhal…

Toada

A místo kontroly revizory by předem bylo oznámeno na ceduli.

Frank

A i ten čas.. .

Frank

A zhruba 300.000 dospělých cestujících by mělo povolení nějaké instituce používat MHD gratis

Clovek

Provoz MHD asi stoji jine penize, nez umozneni parkovani..

Jakub P

Jo, to stojí. Výrazně míň. IAD je pro město po započtení dopadů nejdražší způsob dopravy. MHD je pro erár výrazně levnější. Bezmotorová doprava jde do plusu.

Jan Tichavský

Největší zpoždění, které má dopad na statisíce lidí, pochází od menší skupiny cestujících, kteří vytvářejí ty kolony za svým volantem.