Praha mění plány pro novou linku s vlaky RegioJetu. Městské části nezvládly postavit zastávky

Jednotka Pesa Elf.eu na zkušebním okruhu VUZ. Foto: VUZJednotka Pesa Elf.eu na zkušebním okruhu VUZ. Foto: VUZ

Jednou z variant je prodloužení nové linky až do Úval.

219 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Pepa

Nová sesmyslná linka jako dědictví po hnutí ANO. Úkol zněl jasně. Dopravce je zaplacen a musí jezdit. To, že nová linka je zbytečná a jen zkompikuje nákladní dopravě život a v osobní dopravě zahustí již teď přetížený úsek, nikoho nezajímá…

Mathey

Jaké jsou v ŽUP vlastně hlavní směry pro nákladní dopravu? Jsem laik, ocením odpověď od někoho znalejšího

Slepý blázen

Pokud se nemlýlím, tak od severu je to od Holešovic po spojce na Libeň, od severovýchodu přes Libeň, tam je seř. Nádraží v Libni, hlavní trasa je z východu je od Blatova přes malešice na Hostivař a dál na jih, kde má Metrans terminál v Uhříněvsi, dále jižní polokruh přes Krč, který je teď ale mimo kvůli Branickému mostu, který je v rekonstrukci a dál některé nákladní vlaky, dokud mohli jezdit přes Výtoň, tak od Vršovic po spojovací koleji přes Smíchov a dál.

Pepazdepa

To jsem zvědav jaká jim vyjde volná kapacita. Ale zahušťovat Libeň Běchovice, aby vlak nepokračoval do Klánovic a Úval je naprostá blbost.
Pokud se nepletu, tak Klánovice jsou top5 nádraží dle lidí v Praze(Hlavní, Masarykovo, Smíchov, Libeň, Klánovice) a Úvaly na tom budou dost podobně.
Zajistíme tedy už tak plnou kapacitu a přitom neobsloužíme ty nejpoužívanější stanice.

Martin

Liben-Bechovice to neovlivni,… pokud prave konci v Bechovicich, coz ale neni uplne idealni, prodlouzeni do Uval by smysl melo, pak ta kapacita muze by zajimava.
Zalezi to i ma intervalu tech linek, hodinovy interval zas tu linku zabije…

Pepazdepa

Jak že by to neovlivnilo Libeň Běchovice. Vždyť to jsou další vlaky na víc ne?

tarten

Z jakých dat plynou Klánovice jako 5., to je nějaká novinka? Jaký má roční obrat cestujících? Technická správa komunikací totiž sleduje nebo přinejmenším do 2020 sledovala 8 nejdůležitějších nádraží a Klánovice mezi nimi nejsou: Hlavák, Masaryčka, Smícháč, Vršky, Libeň, Vysočany Holešky, Radotín.
https://www.tsk-praha.cz/static/udi-rocenka-2020-cz.pdf
Strana 28.

Pepazdepa

PID na fb.
Cca 5k, Radotín Vršovice 4, Holešovice Vysočany na polovině

https://www.facebook.com/share/p/iYUT3KuKWgHKunfi/

tarten

Děkuji. To je opravdu zajímavé, že v covidovém roce Klánovice předběhly i Vršovice. 🙂

Slepý blázen

No mohlo to být dvěma věcmi:
Ta první je to, že v té době probíhala přestavba úseku hlavní – Hostivař, II. Etapa a Vršovice byly v rekosntrukci
Druhá věc je, že Klánovice jsou pevný bod z hlediska dojížďky lidí do centra, takže to dává logiku, že i přes covidová omezení se ta čísla držela na dobré úrvoni v Klánovicích.

Dotaz

Jsou nejake blizsi informace k zastavce praha Konvarka vyznacene na planku? Psal jsem na SZ a tam odpovedeli ze zadnou nechystaji, nicmene zde je vyznacena.

pamětník

Aktuální stav neznám a nejspíš tam v současnosti nejen nikdo nic nechystá, ale všichni „kompetentní“ spíše dělají, že o ničem podobném nikdy ani neslyšeli, ale v dobách přípravy budování nových zastávek u hřbitova na Jenečku, dvou u Chýně (je to snad „ta“ Chýně, nikoli „ty“), v Rudné u Pr. u „centra“ Dušníků a u Jinočan bylo součástí návrhu na další zatraktivnění pražského „semmeringu“ pro místní obsluhu železnicí také minimálně obnovení zastávky na Konvářce a asi i v Hlubočepích, ale ještě i vybudování nové zastávky u zástavby nad krematoriem v Motole (vše pochopitelně s předpokladem režimu „na znamení“): ten, kdo to… Číst vice »

Petice za zastavky

Za obnoveni teto zastavky existuje petice:

https://e-petice.cz/petitions/obnoveni-vlakove-zastavky-praha-konvarka.html

kdo souhlasite a muzete prosim podepiste

pamětník

Hmm, o té petici jsem ani nevěděl a rád ji připodepíši. – jen si myslím, že by bylo vhodné tu obnovovanou zastávku posunout trochu k Jinonicím (za podjezd) a zpřístupnit ji jak z nadjezdu, tak i z druhého konce perónu (od Radlic).
Od dob „vlády bolševika“ se ta oblast hodně změnila a přibylo tam hodně nových obytných domů (na Dívčích hradech i jinde) takže její kvalitnější obsluha vlaky po jinak teď už v podstatě jen minimálně využívaném „semmeringu“ by určitě byla dobrým přínosem.

Mimopražský

Jen mne tak napadlo, kdo všechny ty (objednané) vlaky bude řídit? Navíc se nechá předpokládat, že ty šichty budou pracovně na úrovni běhajícího křečka v kolečku.

praktik

Režim podobný jako v běžné MHD – to přece v PIDu v okolí Prahy není nic mimořádného ani na železnici už ani teď.
Obraty typu „2:58 hodiny, aby to nepadlo do přerušení směny“ tam pochopitelně nebudou – příměstská doprava je k tomu, aby vozila lidi, ne aby někde zbytečně dlouho postávala nevyužitá.

Mimopražský

Za pade nástupáku Jančura moc duší neuloví a na nějaké lanaření odjinud se za ty prachy moc spolehnout nedá. Leda že by přihodil ještě dvacku. Strojvedoucí je dnes nedostatková profese a každý z nich si může zvážit, zda bude běhat jako ten křeček v kolečku, nebo obrazně řečeno půl šichty prostojí na nákladech, když se „zadaří.“

Slepý blázen

Tak předpokládám, že ani ve Vršovicích, ani v Úvalech ten obrat nebude moc dlouhý.

TomasH

Dotaz nezasvěceného laika: co konkrétně 4.1.2024 vlastně získalo kladné nepravomocné ÚR? Viděl jsem leták (mám foto, ale nevím jak to sem vložit), který vyzýval k podání námitek vůči novému dvoukolejnému mostu u Hořejšího rybníka nad stávajícím – s fotkou + nabádal a instruoval k psaní podnětů do pocitové mapy VRT.

Jirka

Jako dočasné řešení to chápu, ale prostě tohle zahuštění koridoru je fakt šílený. Kdyby vrátili linku R10 Praha Hradech Trutnov na trať Vysočany a Lysá nad Labem, tak by se tomu alespoň trochu ulevilo… Ale jinak nevím, jak dopravě na koridoru ulevit…

Slepý blázen

Věřím, že R10 se vrátí přes Lysou, protože úsek Mstětice – Čelákovice by měl být dokončen tento rok, jako ta R10 by měla jít do háje, ale jak jsem už psal jinde, S61 vést přes hlavák je úchylárna.

Osamělý Vlk

Tak R10 snad teď jezdí po koridoru hlavně proto, že se přestavují Čelákovice, kam se teď tak tak vejdou osobáky.

Roman

Hřib je totální ignorant a úplně mimo realitu…. Zahustit koridor další osobákem?

Slepý blázen

Už jsem to někde psal, že Hřib byl dobrý primátor, ale je s prominutím naprosto debilní náměstek pro dopravu, Scheinherr měl své chyby, ale nachystal tady věci za asi 60 mld. Korun včetně věcí v kooperaci s Správou železnic a on to hází do kopru, je mi z něj občas blivno.

Osamělý Vlk

Tak on musí taky dělat podle pana Svobody, který nezvládá ani jednu z funkcí.

Omega

Takže průjezd „křížem“ od Malešic do Libně bude už zcela nemožný.

praktik

Když se při poslední přestavbě chytře zlikvidovalo střední zhlaví, tak se nelze divit, že možností protáhnout vlaky napříč hlavním směrem logicky ubylo – a teď ty možnosti chybějí stále víc.

RedFox

To je kabaret…. 😂😂😂. Makat nemá kdo, co? Ale developerské projekty pro bílé límečky a podzemní garáže pro jejich firemní superby a BMW zpoždění nemají, co? Tahle země končí…

Igelkotten

Abyste nepukl závistí. BMW, Superby a developerské projekty s tím vůbec nesouvisí. „Vše je třeba znárodnit, ta auta musí patřit všem“. Pak to tady začne končit.

Red Fox

Rozhodně nepukám závistí….je mi to úplně jedno a znárodnit? O tom jsem někde psal? Kde berete takovou jistotu mně takto obviňovat? Jen konstatuji, že někdo si „cintá pentli“ a pak není schopen za 5 let postavit obyčejné zastávky. A připadá li Vám zahušťování Prahy hnusnými projekty, které jen přitahují kolony služebních automobilů normální….nu což. Taková již je doba…..

tarten

S těmi developerskými projekty je to právě naopak než píšete. Mají mnohaletá zpoždění a díky bytům v nich šetří mnoho aut co dnes dojíždějí nesmyslně do centra kdoví odkud.

praktik

Auta kvůli oblíbenému bydlení v přípražských „sídlištích zelených vdov“ sice v Praze nechutně přibyla a přibývají i dál, ale ty „developerské projekty“ přímo v Praze nejen zvyšují nároky na VHD, která není „nafukovací“, ale navíc rostou i požadavky na garážování aut jejich obyvatel – takže je to do značné míry stejně „z bláta do louže“ a zrovna hodně pravdy nemáte právě vy.

tarten

Garážování ty developerské projekty řeší, rozhodně se nemusíte bát, že by se odsud parkující auta rozlívala do okolí. Takže se vám akorát nelíbí, že místo aut budou používat také VHD?

No víte, v každém případě se musíte připravit na to, že do 30 nebo kolika let bude muset mít pražská VHD celkově dvojnásobnou kapacitu. Fňukat nepomůže, musí se projektovat.

praktik

Tak se nezdržujte zbytečným tlacháním v diskusích a začněte projektovat – jen si dovolím vás ještě upozornit, že každá rodina v developerském bytu bude chtít pro své nejméně jedno auto mít někde prostor na jeho garážování, a nebude jej chtít mít daleko do svého developerského bytu.
Tím naprosto nechci vůbec nijak zpochybňovat potřebu existence kvalitní VHD osob a jejího dalšího rozvoje.

Granja

Takže ti lidé se přestěhují a auta se zbaví? A kdo jim to nařídí?

tarten

Nebudou potřebovat denodenně po Praze najezdit tolik km, když budou mít výchozí bod uvnitř.

praktik

Ale pořád jste ještě nesdělil, kde si u svého developerského bytu v Praze deponují ta svá auta!

starší pán

Takže pražské zastávky na 011 budou obsluhovány třema linkama, ale do Peček se z nich bez přestupu nepůjde dostat? Svět se asi zbláznil.

Slepý blázen

to je pravda no, je to docela mazec. Už chci vidět, o kolik to zpozdí expresy do Pardubic, se vsadím, že minimálně o 2-3 minuty se jízdní doba prodlouží, aby se to tam vůbec vešlo.

Granja

Ty Ex jedou jen do Pardubic?

Slepý blázen

Samozřejmě, že ne, jen to je asi nejsnáze vysvětlitelné.

tarten

Takové nepříliš významné dvojice zastávek najdete všude. Myslíte snad, že by byl užitečnější osobák Praha – Pardubice jako kdysi?

výpravčíXY

Vedení těchto spojú přes Malešice, bez zásadní úpravy tratí ( zdvojkolejnění, přesmyky ….) bude totální kolaps nákladní dopravy ve středních čechách. Proč se asi těmto tratím říká „nákladní spojky“ ? Proto, že byly vybudovány primáŕně pro tranzitní nákladní dopravu, aby se vyhnula centru Prahy. A nacpat tam osobní dopravum znamená konec nákladní dopravy. A jestli se podaří od roku 2025 výhradní provoz ETCS, tak i na koridoru ( Praha – Kolín – Česká Třebová ) to přinese výrazné omezení nákladní dopravy v době od 5:00 do 23:00 hod.

technolog

Všichni tady adorují „přesmyky“, ale přehlížejí, že pro nákladní dopravu to kvůli (zbytečným) sklonům vůbec nemusí být ideální řešení – přitom v mnoha případech by velmi pomohla i pouhá „zdvojená zhlaví“ (a pochopitelně i štíhlé výhybky), umožňující zvýšit významně počet možných současných vlakových cest: třeba právě Malešice na jižní straně, kde je dlouhý tříkolejný souběh tratí dovolující zřídit tam navíc „uvnitř stanice“ cestovými návěstidly fakticky další oddíl, jsou toho krásným a ideálním příkladem – NTR větší než 100 km/h (a tedy zábrzdná vzdálenost větší než 700 metrů) tam stejně nikdy potřeba nebude. Jenže to by byly pro SŽ další nároky… Číst vice »

Slepý blázen

Souhlasím, tam jde o kombinaci toho co píšete a přesmyků, nejde udělat jedno a druhé ne.

technolog

Mnohem větší smysl mají ovšem přesmyky pro osobní dopravu, takže když už přesmyky, logiku by mělo zaměřit se především na ně – což ovšem asi není případ Prahy-Libně ani Prahy-Malešic: v obou těch stanicích by přitom dost pomohla aspoň větší variabilita současných vlakových cest – a zejména v Malešicích jsou k realizaci takového řešení na jižní straně docela dobré podmínky i bez komplikovaných přesmyků.

Slepý blázen

O tom nepochybuji, hlavní je, aby se s tím něco dělalo.

Granja

Když se věci dělají postupně a nenápadně, nikdo si ani nevšimne, že je to právě proto, aby ty náklady z té železnice na tu silnici v maximálním množství nakonec dostali. Argumentů proč je lepší náklad na silnici je ve všech diskusích více než dost. Snad jste neočekával, že se budou dělat nové koleje, ideálně v nových stopách (pro nákladní tranzit) dál od Prahy.

Osamělý Vlk

PESA slibuje dodání jednotek včas s časovým zpožděním pro ni obvyklým. Možná by stálo ty linky udělat zatím bez těch zastávek, nebo teda něco ve stylu Radotín či Smíchov – Zahradní Město, tam by se to využilo tak jak tak, si myslím.

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Už je přesmyk v Libni? Ne? Tak ať drží nákladní doprava pysk.
PS: všechny výmluvy jsem už slyšel.

Dos22

Je už přesmyk v Libni? Ne? Tak ať objednavatele osobky drží pysk a nejdřív tlačí na SŽ na zkapacitnění a pak ať něco objednávají, bez dostatečné infrastruktury pro jejich vlaky co 10 minut je nesmysl. Chtělo by to nějaké regulátora, který by tyto nesmysly bez dostatečné infrastruktury zatrhl.

Leinad

Existoval UPDI.
Nicméně stavbu GVD a co se do něj nevejde, to si může řešit Spržel.

Slepý blázen

Naprosto souhlasím, regulátora tady máme v pdoboě ÚOHS a legislativa už dnes dovoluje mít tzv. Specializovanou infrastrukturu, ale to by musela SŽ to zařídit, aby tento úsek byl jen pro nákaldní dopravu. Takže nástroje na to jsou.

Dos22

Ale já teď mluvil o koridoru Libeň – Běchovice – dál. Tam to nejde jen pro náklady. A tam pokud přibude osobky, tak náklady mají smolíka, ať pravidla tak ad hoc, kdy těch nabídkových tras ubude.

Slepý blázen

Ano, s tím souhlasím, tam se to na Libeň – Běchovice udělat nedá a je pravda, že tam těch tras pro náklady ubude, to bohužel ano.

Dos22

Ať se na mě nikdo nezlobí, ale za takové situace nelze dále rozšiřovat osobku, ať se objednavatelé staví třeba na hlavu. A obávám se , že SŽ asi nebude mít moc na výběr, pokud žadatel splní podmínky, tak asi kapacitu přidělit musí. Tady to chce nějaký třetí nezávislý orgán (který by třeba omezil přidělování kapacity na dané trati, pokud by to bylo až moc na úkor druhé skupiny, apod….), a kompletní plán, jak to všechno dohromady skloubit. Pokud se ten plán nejmenuje vyhnat nákladní dopravu.

Slepý blázen

Ano, to souhlasím, to by ale ÚOHS musel konat a upřímně se bojímb,že to dělat nebude, když teď zápolí se spory o výluky. Tak bohužel tady chybí nějaká jasná akapcitní strategie pro celou síť, tkerá sice se tvoří pilotně pro Moravu v rámci TTR, ale je ptořbea mít nějakou strategii pro celou síť a tou se řídit, protože tohle je šílenáý chaos.

Granja

To zní jakoby si ten přesmyk měla „nákladní doprava“ postavit sama a za své.

Tomáš Záruba

Že je to dobrou zprávou pro nákladní dopravu bych si dovolil zpochybnit. Jedno z mála fakt těžko průjezdných míst je totiž Libeň, kde by kolizních vlaků mělo takto přibýt. Naopak na těch dvoukolejkách bez dálkovky, i kdyby S-Bahn jezdil po čtvrthodině, tak to bude mít vliv jen malý. Navíc pokud by třeba časem došlo ke zvýšení rychlosti (Malešice – Běchovice si o to celkem říká), tak to průměrnou rychlost Os i se zastávkami přece jen zvedne… Prodloužení do Úval vidím jako věc jednoznačně správnou, konec v Běchovicích byla od počátku šotoblbost s prominutím. Jedním z možných a rozhodně nemalých přínosů… Číst vice »

Jaroslav Tyle

Souhlasím, že Libeň bude obrovský problém. 4 vlaky navíc za hodinu na běchovickém zhlaví znamenají přetíženou dráhu a nemožnost průjezdu nákladního vlaku z levobřežky / ze seřaďovačky Praha-Libeň do Uhříněvse a směr Budějovice. Ale není pravda, že v úseku Malešice – Běchovice by to nákladce nevadilo. Obrovským problémem je totiž úrovňové křížení vlaků na severním zhlaví Malešic, které je úzkým hrdlem. ŽESNAD.CZ podmiňuje zavedení městské linky S61 zřízením přesmyku na severním zhlaví Malešic.

Slepý blázen

Jak jsem psal reakci na tomáše Zárubu, bohužel ani jedno není dobré a bez přesmyku to nejde a bez toho aby se S61 vrátila na půovdně plánovanou trasu. Uvidíme ale, kam to bude v návrhu dáno, myslím z heldiska časových poloh atd. Hlavně mi připadá jako hovadina posílat na trať, kde mi S1 a S7 obsluhují vlaky s obsaditelností 400-600 lidí malý třívozový vlak, který uveze sotva 400 lidí (teď nevím, kolik PESA uvádí obsaditelnost včetně stojících) a prostě je to špatně.

Tomáš Záruba

Je pravda, že ty úrovňové Malešice začínají být problém (po nějakém „řešení“ to tam volá už kvůli té blbé čtyřicítce na dně údolí mezi dvěma 80 km/h). Ale i s těmi hypotetickými S-linkami podle mě pořád problém mnohem menší, než ta Libeň. Tam bych kromě Vámi jmenovaného ještě doplnil (rozhodně nezanedbatelné) nákladní vlaky od Holešovic do Běchovic.
Takže „uchránění nákladních spojek od osobky“ bych ve výsledku za žádné vítězství nepovažoval.

technolog

Pro nákladní dopravu v ŽUP „přesmyky“ nebudou nikdy příliš dobrým řešením, protože tam na ně není většinou dost místa, aby bylo možno vyvinout přijatelné sklony. Smutné spíše je, že že se nevyužívá možnosti zdvojování zhlaví ve větších stanicích, aby bylo možno realizovat víc současných protisměrných jízd, i když nejde jen o jednokolejky.

Al de Baran

Obávám se, že se mýlíte: jeden přesmyk pro nákladní dopravu už léta zcela uspokojivě funguje na Blatově, druhý v Chuchli…
Tomu nákladnímu vlaku je celkem jedno, kolik je tam promile, když je rozdíl výšek těch pouhých 10 metrů – pokud po něm nechcete, aby se na té stoupací rampě rozjížděl, tak dá i 40 promile.

technolog

Obávám se, že se nemýlím: argumentovat existencí přesmyků pro nákladní dopravu někde v polích je pochopitelně snadné (další podobný je třeba v České Třebové), ale chtít něco takového postavit někde vedle sídliště v Praze bude dost neprůchodné (viz třeba právě ten Hloubětín).
Možná jsem měl ve svém předchozím příspěvku místo „dobrým řešením“ napsat raději „snadným a průchodným řešením“ – ale už se stalo …

Tomáš Záruba

Obecně krásné teorie, někdo si evidentně něco prostudoval. Úplně na pochvalu. Teda až na to, že řeč je o Malešicích, a pokud jde o sklony, doporučuju exkurzi a pak teprve sem psát něco na základě pouhých obecných poznatků.

Plus viz Al de Baran.

Slepý blázen

Souhlas, sám jsem žil v Hrdlořezích, takže mám ty tratě nachozené ještě z dob, kdy jsem viděl, takže tam je potřeab kombinace přesmyku a vhodných sklonových podmínek. Ta Chuchle, co tu zmiňoval je dobrý příklad.

technolog

Zárubo, Zárubo, arogance Vám zaslepila mozek a píšete hlupoty: v Malešicích na jižní straně nejde o sklony, ale o zřízení de facto prodloužení stanice o jeden obvod umožňující snazší letmá křižování – je-li na severní straně pouhá „čtyřicítka“, pak by to prodloužení stanice a štíhlé spojky na jihu umožnily „dělat divy“: ne všichni strojvedoucí jsou tak neschopní, aby neuměli přizpůsobit rychlost jízdy tak aby nemuseli zbytečně zastavit, N.B. ve stoupání, a při jízdě s kopce sklon není pro zátěž podstatný (nanejvýš pro brzdění). Oblouk na severním zhlaví je jistě problém, ale na tom lze bez hodně nákladné investiční akce těžko… Číst vice »

Tomáš Záruba

No tak jste mě hezky poplival, abyste v závěru příspěvku zaujal stejné stanovisko, jako já. Myšlenkový vývoj téměř online, gratuluji. 🙂

technolog

Já jsem pouze konstatoval realitu, a zcela v intencích toho, oč (a jakým tónem) jste si řekl.
Jakékoli pozitivní změny na severní straně žst. Praha-Malešice jsou samozřejmě žádoucí a prospěšné, ale to je jiná záležitost a stejně nemůže nic změnil na mém názoru, že mnoho kolizních situací by bylo možno i bez stavby jakýchkoli přesmyků eliminovat změnou většiny délky „falešné tříkolejky“ na další „vnitřní oddíl“ v žet. Praha-Malešice ke zlepšení podmínek pro možnost „letmých křižování“ – a na tom nemám ani nadále žádný důvod cokoli měnit.

Slepý blázen

Já říkám to samé, S61 měla zůstat v původní trase a jediná zastávka, která má opravdu smysl je Depo Hostivař a prodloužení do Úval je velmi správné, mne jen vadí to vedení přes centrum, které je s prominutím hvoadina kvůli zatížení Libně, jak píšete a halvně proto, že kdo chce jet do centra, má tam S1 a S7 a myslím si, že ta linka mohla klidně jet po té trase do Vršovic, kde by to obsloužila úplně jinak. Některé autobusové linky by se tím taky mohly škrtnout nebo omezit. Bez Smíchova a Výtoně ta linka bude pořád pahýl, ale smysluplný… Číst vice »

Slepý blázen

Upřímně mi to připadá jako velká blbost cpát to přes hlavák, kde je otázka, jestli vůbec na to bude kapacita, halvně při přejíždění mezi jednotlivými kolejemi a upřímně ta linka by měla smysl i v původní trase i bez těch zastávek na tratři přes Malešice ,ale jedině, kdyby se to rovnou prodloužilo do Úval, pak by to mělo smysl a upřímně ty zastávky nemají smysl bez zdvoukolejění trati, tkeré je co mám info v nedohlednu.

Vít Jůza

Snad jim bude častěji docházet, že v rámci Prahy je třeba desítiminutová interval. Delší není funkční ….na linky s delším intervalem se Pražák většinou může vybodnout a dát přednost spojení, kde mu něco pojede dříve, a kratší není účelný – už by moc víc lidí nepřilákal, a nenechal by dost kapacity pro ostatní vlaky (nákladní, rychlíky)

frank

Vašemu tvrzení navzdory to pořád vypadá, že průměrný pražský uživatel MHD , včetně vlaků je normálně využívá i když jezdí v´15 či dokonce 20 minutovém intervalu …

praktik

Protože mu velmi často nic jiného nezbývá – chce-li tedy použít VHD a ne IAD …

frank

Však ano, na druhou stranu již 15 minutový interval je myslím zcela dostačující pro 90 procent pražanů a jejich potřeba , což ?

praktik

Patnáct minut je v pražské MHD horní hranice ještě možné atraktivity intervalu, a i to platí samozřejmě jen mimo špičky a pro dopravu za zábavou, nikoli pro pravidelné používání VHD v pracovních dnech. Cokoli nad touto hranicí je vnímáno jako přijatelné jen v nejvyšší nouzi a za „konzumně přijatelný“ v městské zástavbě je běžně akceptován skutečně jen nanejvýš desetiminutový interval.

platamond

Myslím, že zásadní je síla přepravního proudu.
Vilová čtvrť a polopole, alá 228 do Uhřiněvse je 30 ještě luxus + všechny politické minibusy (mimo páteřní 138). Pro běžnou zástavbu je potřeba základní páteřní inteval 6 ráno, 15 sedlo, 7,5 odpol, 15 víkend – čím dříve se omezí dvacetiminuta jen na brzké ranní a pozdně večerní tím lépe. Leč pak máte natolik hustě osídlená území, jezdím ze sídliště, kde poloppráznimový provoz mi dá souhrn 1,6 min. a občas mám problém se vejít, ale běžný 1,3 min se vejdu byť si obvykle nesednu.

praktik

V zásadě souhlas, ale musíte brát v úvahu i psychologické působení délky intervalu: jezdí-li tam nějaká „páteřní“ linka s krátkým intervalem, pak místní lidé budou ochotni akceptovat obsluhu okolní zástavby i jednou za půlhodinu, protože v nouzi dojdou na tu „páteř“, ale bez ní půlhodinu nikdo nebude brát sni ve vilové čtvrti.

Frantík

Souhlas, taková 164+180 na Radimově u Billy je pro mě „vzor“. Občas tu 164 chytnu, jindy dojdu na Břevnovskou pro 180.

jezewec

Take si myslim, pripadnou nedostatecnou kapacitu lze spis resit zdvojovanim/nasazenim kapacitnejsich vozidel. Stejne jako nedavno zmineneho 15 min intervalu do Lyse nevim, jak to pujde dohromady s nedostatkem strojvedoucich.

Jiří Kocurek

Po 10 minutách je nějakých 50 busů za den.

A teď si vemte realitu odlehlého venkova, kde po vesnické silnici projede 20-30 osobních aut za den, protože ta dál nevede a víc lidí tam nebydlí. Děcka do školy kilometr pěšky a nejeden dům má pouze pouze „vyštěrkovanou“ stavební sutí.

praktik

Nematlejte hloupě venkov s městem (jakýmkoli větším): na venkově mají místní lidé naprosto jiné zájmy a možnosti vyžití (zahrádky, atd.) než ve městech, a tak mají i mnohem menší potřeby využívat VHD v krátkých intervalech, než jak je tomu u obyvatel měst, kteří jejich možnosti vyžití mají jen mnohem tíže dosažitelné.

Slepý blázen

Připadá mi jako zvrhlost tady porovnávat přepravní proudy na periferii Prahy, kde pořád je poměrně husté osídlení než venkov, zažil jsem si oboje, takže to umím porovnat, byť jsem osobně z Bohumína, ale měl jsem tu čest žít jjak v Praze, tak na Hořovicku a vím, jaký je mezi těmito světy rozdíl.

tarten

Kilometr do školy je naprostá pohoda. To jsem v Praze chodil také, je to tak blízko, že nemělo smysl řešit nějakou tramvaj.

MHD

Jsem skromný. Na S88 budu rád i za půlhodinový interval celý den.

Dos22

Jenže nelze chtít takový interval, když není kapacita, ať nejdřív objednavatel tlačí na správce infrastruktury aby dodal dostatečnou kapacitu, a pak až něco zaváděl.

Jaroslav

Může mi někdo vysvětlit proč se ty linky jmenuji S…

Peeetr

Protože to tak mají v Německu.

Pat

Anebo třeba Středočeský kraj, že ano.

Slepý blázen

Třeba proto, že je to tak v sousedních zemích včetně Slovenska, pořád lepší označení linek S než to, jak jiné kraje mají označení L, P, U, V apod., což je nesmysl jak hovado, halvně, na S4/U4 nebo S32/U32 to nedává fakt smysl.

pamětník

Protože to tak kdysi (v 90. letech minulého století) vymysleli a prosazovali dva tehdejší úředníci z GŘ ČD a následně se to ujalo a zaběhlo i u ostatních „kompetentních“ útvarů (ROPID, apod.) a jejich úředníků …

VTT

Zas někde to vysvětloval někdo od Ropidu takto:
– písmenka ze začátku abecedy jsou pro metro – a musí tam být dost rezerva do budoucnosti.
– bylo by logické linky označit V jako vlak – jenže označení linek V1 a V2 by připomínalo trochu rychlejší věci, než cityelefanty.
– už v té době se mluvilo o rychlodráze na letiště, tak byl nápad příměstské vlaky označit jako rychlodráhu, ostatně je to překlad ze Schnellbahn. Jenže písmenko R by se pletlo s rychlíky.
– protože snad každý byl ve městě, kde jezdí S-Bahn, tak se rozhodlo použít S i pro Prahu.

pamětník

Tak nějak to tenkrát (cca v polovině 90. let) „oficiálně“ (ale i privátně) zdůvodňovala právě i ta dvojice úředníků ze řídícího útvaru ČD, kteří to tehdy za ČD „měli v referátu“.
Ono je opravdu dost nesnadné najít písměno, které by v češtině ten „produkt“ výstižně a smysluplněji charakterizovalo – mně se to tehdy také nelíbilo, ale už jsem si zvykl (a na nic lepšího bych asi stejně ani já nepřišel).

Fsp

jako měStská ne 🙂

Michal82

Písmeno S jako spoj. Nic jiného v tom nehledejte. A spojení s názvem z Německu už vůbec ne.

Ondrak

Je tu někdo kdo na těch elfech jezdí? Jake to je? Šlape to?

platamond

Vždyť je ještě nevyrobily:-).

Michal M

Tak jestli je to 7 jednotek, tak na Hostivař-Roztoky stejně padnou 3-4 a zaměstnat ty zbývající asi nebude až takový problém. I kdyby na nějaký Radotín-Hlavák přes Krč…

Daniel Jablonecký

Ty jednotky už svoje nasazení mají. Nemusíte vymýšlet další šotonesmysly.

Michal M

No jestli byly objednané i na Radotín-Běchovice, kde nejsou zastávky a proto se tohle rameno zatím zprovozňovat nebude, tak část těch jednotek (dočasně?) uplatnění nemá. Nebo jak to vidíte vy?

Slepý blázen

Ty jednotky byly počítány pro S49 (Roztoky – Libeň – Hostivař) a S61 (Vršovice – Zahradní Město. – Malešice – Běchovice), kdy se počítalo, že podobně jako v Ústeckém kraji bude sedmá jednotka jako záložní. Na S71 (Radotín – Krč – Kačerov – Spořilov – Zahradní Město – Malešice – Běchovice) nebyla ani soutěž ani jednotky.

Ondros

Což mně ani nepřekvapuje. I zprovoznění „blbé“ vlečky přes býv. cukrovar k Sidl. Čakovice se táhne léta a zatím byl jen opraven přejezd. Přitom je provozuschopná a zbývá jen vybudovat nástupiště, případně světelnou signalizaci na opraveném přejezdu.

Honza

Tam se neděje vůbec nic. A obávám že ještě dlouho dít nebude. Akorát tam došlo k exhibici alias opravení cca 200m kolejí k přejezdu a jedné šoto jízdě, jinak stav nula.

Ondros

No právě, úplné ticho po pěšině, rádiový klid. Dříve aspoň pravidelně v Čakovických listech vycházely zprávy o tom, jak se to chystá…jak se mají obyvatelé sídl. těšit na vlak.

Honza

ale v pohodě, to se netýká jen vlečky do Čakovic, ale celé téhle trati.
Vybudování zastávek Kbely-Nouzov, Třeboradice, Čakovice-Cukrovar, přestavby a zdvoukolejnění od Skal do Čakovic (a případně dále k Nera) .. všechno je jen na papíře, ale reálně se neděje nic. Musíme věřit tomu, že vše začne v roce 2026 jak píše mapa staveb SŽ.
Jsem plný optimismu. Věřím jim! 😀

Bram

Vlečka čakovického cukrovaru byla opravena téměř celá, tak laskavě neplácejte nesmysly. Naopak nebyl opravován přejezd vlečky přejezd na Cukrovarské, protože mu nic nebylo.

Kuba2

Dobře, tak proč tam tedy nejezdí vlaky?

praktik

Možná hlavně proto, že zatím ještě nikdo adekvátně nepřebudoval kolejiště v žst. Praha-Čakovice a jeho zabezpečení.

praktik

A hlavně je to celé naprostá pitomost od samého počátku: mnohem větší smysl by měla úprava „hlavní trati“ (de facto dvoukolejná vložka s obratovým „šturcem“) aspoň do úrovně sídliště a tam nová zastávka pro všechny osobní vlaky (v nouzi by stačil i jen peron na straně sídliště a další krátký u „šturcu“), aby byly využitelné i ty neratovické vlaky a intervaly by tak byly kratší.
Bylo by to sice dražší, ale smysluplnější, a neplýtvaly by se zbytečně finance na hodně nedokonalé řešení jen proto, aby si několik vlivných lidí ukojilo svá „ego“.

Milan

blbost to není:

1.) u využití bývalé vlečky na jih sídliště Čakovice jde o prodloužení stávající linky ukončené dosud na nádraží Čakovice, kterou na pro sostatní spoje nácestné zastávce bez předjízdných kolejí ukončit nejde!¨

2.) sídliště Čakovice je dost blízko Třeboradicím, kde dle článku se počítá s novou zastávkou se stejným názvem na trati do/z Neratovic, která by byla moc blízko k Vámi prosazované zastávce Čakovice sídliště – https://mapy.cz/s/jocanegoca , tak je lepší vlakům do/z Neratovic postavit a zavést tuto zastávku, a nikoliv Čakovice-sídliště!

platamond

Zde je problém hlavně v politicích, že každý (každé zastupko) chce něco jiného. Kbely.jednou dvě zasávky jinde než současná, jednou jen doplnění Nouzova, jednou žádná změna. Čakovice-Havraňák vers. přesun zastavení na současné žst.k přejezdu na zhlaví, Cukrovar, zastávka sídliště, Třeboradice… Vlečka jen tříštění síly železnice, která pokud má sloužit, musí být páteř. Podle mého je vlečka mrtvá (mimo několika kamionů úředních papírů, předělat zabezpečovačku v Čakovicích (odjezd posunem skro krokem fakt nikoho nenaláká). Zastávka u sídliště by měla být (podobně jako jedna ne severu Paříže, jméno si bohužel nevybavím – za stanicí jsou na dvokolejce perony na hlavní trati a… Číst vice »

praktik

No, nakonec by asi nejlepší řešení bylo vytáhnout tu dvoukolejnou vložku až do Třeboradic (kam prodloužit i S34), udělat kvalitní plošnou obsluhu místními busy MHD mezi Čakovicemi a Třeboradicemi přes všechna sídliště (a i aspoň zčásti i starou zástavbou), ostatní MHD upravit a ponechat, a na celou vlečku (jakož i na nápad na novou zastávku u čakovického sídliště) se „raz, dva, tři“: vlečku nechat nákladní přepravě a místo jakékoli další zastávky v Čakovicích postavit konečně raději tu novou ve Kbelích-Nouzově.

praktik

Pak by stálo za to tu dvoukolejnou vložku vytáhnout až do uvažované nové zastávky u třeboradického sídliště a končit ty „posilové obracáky“ až tam. Záleží na tom, čemu ta doprava má sloužit: podle mě „náhodné výstřely“ třeba jednou za půlhodinu či dokonce déle v takto osídlené oblasti přilákají mnohem méně zákazníků, než soustředění častých odjezdů do jednoho místa, zejména když to „rozptýlení zastávek“ stejně neumožní zrušit všechnu ostatní VHD. V konkrétním případě by samozřejmě bylo nejlevnější a asi i uživatelsky nejvýhodnější zavést kvalitní častou plošnou autobusovou místní obsluhu (nejen) sídliště navázanou na vlaky v nádraží Praha-Čakovice a vlečkou se vůbec… Číst vice »

Honza

Mě by se hodily linky nějaké od Čakovic. Odtud teď jet kamkoliv je výlet. Třeba spojení Čakovice -> Zahradní Město -> Zbraslav, nebo Čakovice -> Smíchov by bylo dokonalé. Ale to je utopie já vím.

praktik

Bude-li skutečně třeba někdy platit (a zejména bude-li to v historicky dohledné době) tohle: https://www.e15.cz/byznys/reality-a-stavebnictvi/dalsi-obri-projekt-v-letnanech-hubacek-chce-v-byvalem-arealu-avia-postavit-byty-za-sest-miliard-1413743 , pak bude asi třeba se vážně zamyslet nad tím, jak pro tuto oblast zajistit rychlé spojení s centrem města – a to nevyřeší ani případné prodloužení metra. V takovém případě by možná „přišel ke cti“ zase i jinak investičně dost bláznivý nápad „Dráhy záhuby“ na nový železniční tunel od Vysočan právě někam do tohoto prostoru, a bylo by proto vhodné řešit vše (m.j. i s napojením Brandýsa nad Labem) najednou komplexně a koncepčně najednou = třeba i kvůli existenci letiště Praha-Kbely. A pak by… Číst vice »

dizgrafy

Ale jo, hodně štěstí s tím budováním VRT, když tady nejdou postavit ani tři nástupiště na již existující trati. 😀

Jiří Kocurek

No jasně, hlavně aby nikdo nic nedokázal. Půjdete štvát i lidi na stavbě, protože úředníci jsou neschopní?

mlokXCM

A jak víte, že úředníci jsou neschopní? Vy znáte podrobně celou věc?

Michal M

Jestli to nebude náhodou tím, že přínos těchto zastávek pro příslušné městské části je poněkud marginální a jejich investiční organizace mají na práci důležitější věci než realizovat šotonápady A.S. a dalších…

Slepý blázen

Tak minimálně Depo Hostivař úplně šotonápad nebyl a dávalo by to smysl, ale dřív než bude zdvoukolejnění to smysl nedává.

praktik

Pro ML „S49“ v její současné podobě zastávka „Depo Hostivař“ prakticky žádný smysl nemá, protože bude v nepřístupném terénu a přestup s jakoukoli MHD bude velmi dlouhý a komplikovaný (je to dobře patrné i z mapy). Skutečný mysl může začít mít v podstatě až jako přestupní především mezi linkami „S“, pokud budou mít všechny tudy vedené dostatečně krátké intervaly.
Pro současnou (i budoucí) „ML-S49“ by největším přínosem byla bezkonkurenčně zastávka v dolní Libni „U kříže“, protože tato oblast je obtížně (a zejména časově špatně) dostupná jak z Podbaby/Bubenče, tak i z Holešovic, a vlastně i z Hostivaře.

Slepý blázen

Tu lokalitu té hypotetické zastávky U Kříže znám, tam by to dávalo logiku, jinak ano, o Depu Hostivař se mluvilo jako o zastávce, kde by se S49, S61 a S71 potkávaly a bylo to tak uvažováno.

Oldřich Sládek

Náš názor na zavádění linek osobní dopravy na nákladních spojkách se nezměnil.

Dos22

Spíš by mě zajímalo, jak se stavíte k tomu, že už na tak vytíženém koridoru by měly přibýt další spoje osobky, a tím ubude zas kapacita nákladům?

Oldřich Sládek

Negativně. Ale uvidíme.

Slepý blázen

Oldřichu, tomu věřím, protože z hlediska kapacity dráhy (byť nemám mžonost vidět ani NJŘ ani IS KADR) je stejná zvrhlost to vést přes halvák jako přes Malešice bez zdvoukolejnění, asi Vám nemusím vysvětlovat, že na hlaváku už není prostor a přes Malešice bude zázrak, když se Lv a Sv do Malešic od ARR a RJ vejdou s náklady a to vůbec nemluvím o tom, co se stane s kapacitou dráhy po změně konceptu R41+S1+S7 na 011, je mi v tomhle ŽESNADu docela líto a nákl. Dopravců.

VTT

Jenže po příměstské dopravě poptávka je. Jediná cesta je tlačit na SŽ, aby se starala o dostatečnou kapacitu – a nejlépe v předstihu, než se vyčerpá.
Ostatně, když do Prahy přišla dráha, tak byl nákladový obvod na dnešní Masně. Pak se přestěhoval do Buben. Pak vzniklo nádraží na Žižkově. Teď už žádný zdroj/cíl nákladní dopravy na té „železniční jižní spojce“ není, vše se odstěhovalo pryč. Tak přišel možná čas na to, aby se nákladní doprava posunula zase o kousek dál od města.

Slepý blázen

To já vůbec nepopírám, že SŽ by měla to řešit v předstihu, ale když se vám do toho hází P10, že to nechce, viz. Přesmyk nebo ti ochranáři u trianglu, tka je to průšvih, odklonit nákladní dopravu je určitě ptořeba, s tím naprosto souhlasím. Jen je otázka kam a obávám se, že úplně v rámci pražského uzlu nebude kam.

Kamui

Já myslím, že tu linku by měli nechat z Běchovic přes Zahradní Město do Vršovic (výhledově na Smíchov), tak jak bylo plánováno i zatím vbez těch zastávek. Spojení vlakem od Kolína do oblasti Vršovic je bída. Nebo ještě lépe systémově vést některé vlaky alespoň ve špičkách variantními trasami pro lepší obsluhu území (např. Benešov – … – Hostivař – Libeň – Masarykovo nebo právě Kolín – … – Běchovice – Eden – Smíchov).

Slepý blázen

Už jsem to psal výše, ta linka by dávala smysl i bez zastávek na trati přes malešice, ale s prodloužením do Úval pro napojení obcí kolem Úval na jiné části Prahy. Vést to přes hlavák je upřímně úchylárna.

král j

Navrhoval bych linku Hostivice – Kbely přes M.n. Samozřejmě po dokončení zde probíhajících investičních akcí. Vidím, že pan Hřib je nyní viditelnější než poněkud neviditelný primátor doc. MUDr. Svoboda, CSc.

Kuba2

Po dokončení těch probíhajících investičních akcí, i těch ještě zdaleka neprobíhajících, nutných pro to, aby se v Hostivicích mohl objevit elektrický vlak vlastní silou, už ty zastávky nejspíš dávno budou stát.

král j

Oprava: V Hostivici. Ta Hostivice rodu ženského. Mají tam výborného praktického lékaře. Právě když o něm psali, psali o Hotsivici v jednotném čísle.

Jiný Petr

Navrhnout můžete – ale až tak za 2 pětiletky – dříve než za 10 let to hotové (mezi Hostivicemi a Mas. n.) nebude. Leda by odvolali tunel na P6

Josef Pešek

Ono je možné, že úsek na P6 dostane pouze elektrizaci a nic jiného.

Jiný Petr

Možné to je, pak by tam byla zůstala jen jedna kolej a plán na zdvojkolejnění by padl.
A vůbec by mne nepřekvapilo, kdyby tam nakonec zůstala deiselová trakce.

technolog

Na dobře vybavené jednokolejce a s kvalitními výkonnými živými vozidly lze i na jediné traťové koleji dosáhnout až překvapivě velkých výkonů – jediná nevýhoda je snadné zranitelnost, a tedy potřeba mít v něčem dobře využitelnou zálohu: v tomto případě by snadno posloužit metro „A“.

tarten

Čtvrthodinový interval od letiště, desetiminutový interval od Kladna a rychlíky od Rakovníka. A teď ty pohádky o jednokolejce.

technolog

Kde jste našel nějaké moje tvrzení, že tohle by v úseku Dejvice – Veleslavín zvládla jednokolejka? Ta by tam stačila tak pro obousměrný interval 10 minut, víc by toho samozřejmě nezvládla – ale je tam v praxi skutečně víc potřeba, když ve Veleslavíně je metro a dál bude dvoukolejka bez problémů?
Jistě, pro mnoho lidí by to byl přestup navíc, ale lepší něco, než nic.

Slepý blázen

Do dostavby tunelu Dejvice – Veleslavín určitě.

tarten

Takový nesmysl. Už teď je to naplánováno s nedostatečnou kapacitou, takže i s dvoukolejkou v tunelu v plné palbě stejně některé z vlaků od Kladna budou muset končit na Veleslavíně. A vy do toho chcete přenášet ještě zpoždění od Libně, nebo snad zavádět další vlaky…?

Caracas

Bez možnosti vést S61 ze Smíchova je to stejně jen pahýl. Chápu ale, že Smíchov hodně dlouho možný nebude.

Slepý blázen

Ano, bez protažení na Smíchov to bude pahýl, ale tam ani tolik není problém terminál Smíchov, ale to, kdy se udělá modernizace úseku hlavní nádraží (mimo) – Vyšehrad (mimo) a Výtoňský most, protože S61 bude mít smysl až pro propojení linek S1, S7 a S9 bez nutnosti jet na Mn, resp. Hlavák. Hlavně to spojení mezi S7 a S9 je klíčové, protože to dnes na hlaváku i při průjezdném modelu mco nefunguje.

Michal M

Asi je to takhle vlastně správně, a ještě se z toho dá vycouvat výmluvou na městské části (tohle vzájemné svádění průšvihů je v Praze taková folklórní, ale trapná disciplína).
Ale asi bych opravil tu hrubku [dopravci] kritizovaly.

Blzx

Při pohledu na mapu bych v Praze dost ocenil nějaké více okružní S linky. Hlavák – Vršovice – Zahradní město – Libeň – Hlavák. Klidně tam úvratí vecpat Holešovice, nebo i Kačerov. Potenciál i v současném měřítku je docela nevyužitý

Flatt1

Ani omylem. Už takhle stejně dojde na severním zhlaví Malešic k přetížení dráhy.

Slepý blázen

Asi tak, už sjem to psal p. Sládkovi, prostě bude zázrak, pokud se Lv a Sv od ARR a RJ, které pojedou přes Zahradní Město vešly s nákladním dopravci. Právě S61 a S71 měly sloužit k propojení těch hlavních vlakových linek mezi sebou, ona S61 bude mít veký smysl, až bude hotový Výtoňský msot, zast. Praha-Výtoň, aby mohly např. Být propojen S7 a S9.

Blzx

Tak ono neexistuje taková ta věc, jak se to jmenuje? Rozšíření kapacity? Neeee, to nejde, nikdy se to tak nedělalo

Daniel Jablonecký

Lepší než pohlížení do mapy je si o tom něco nastudovat a taky vyrazit do terénu.

Frantík

Panorama se nepočítá? Mi přijde že úředníci ani neví že něco takového existuje.

Granja

Budete se divit, ale je to tak. Učil jsem to jednu vedoucí úřadu a byla z toho dost překvapená.

Původní Pražák

Nebylo by možné získat nějaké vyjádření od Prahy 14, které se zmíněné zastávky týkají? Je mi divné, že je měla stavět městská část, v případě zastávky na Rajské zahradě se vždycky psalo o tom, že zastávku staví SŽ a lávku k ní Praha. A vůbec představa, že zastávku na trati staví někdo jiný než provozovatel dráhy, se mi moc nezdá. Maximálně bych věřil, že městská část to měla zaplatit.

Vasek

Přesněji městská část Praha 14 zajistí zpracování projektu. Dokumentaci pak předá magistrátu HMP a ten zajistí stavbu.

frank

návrh/studii Městská část Praha 14 prezentovala již v roce 2017, její soutěž na projekt vyhrála v roce 2019 SUDOP za 12,5 milionu korun .
Podle mě to celé ty roky uvízlo na magistrátu Hlavním městě Prahy , vždyť teprve loni v lednu zahájil územní řízení které Městská část podala v březnu 2021….

platamond

A ještě přesněji – Magistrát most k metru, SŽ nástupiště. Také proto bylo / je SŽ hotovo dříve. Magistrám musel hlavně samostatně soutžit barvu mostu, aby sedostal kam chtěl – na iperitovou.

Jaaa

Yperit je s tvrdym y, od Ypres.

Slepý blázen

To byla nějaká dohoda mezi MHMP a P14, která byla, že MHMP zajistí dorpavce a P14 po dohodě s SŽ zastávky. Rajská zahrada se děla v rámci velké investiční akce, ty zastávky by byly samostatné ivnestiční akce.

Johnny Cash

A co když nebude přidělena kapacita na infrastruktuře?

Lumiere

Kéž by. Ať si to hoši z magistrátu vyžerou sami.

Mimopražský

Papír přece snese všechno. Realita je ale o něčem jiném.

Slepý blázen

Nebude, to by byl fakt zázrak, halvně chci vidět, jak to tam narvou, rpotže to bude msuet asi třikrát na halvním přejíždět kolejové skupiny, aby se to dostalo od Vršovic na Libeň atd.

veli.k

To, že nebyly odpovědné osoby za několik let, co je ten záměr jasný, postavit zastávky, je smutný příběh. A nevím, zdali opravdu úplně vše jde za městskými částmi – a proč vlastně by měly stavět zastávky městské části a ne provozovatel dráhy. Každopádně jak zde již bylo napsáno, zatěžovat úsek Praha hl.n. – Úvaly dalšími vlaky ve shodné trase je z mého pohledu liché. Pokud má RegioJet nějaké jednotky a jsou „volné“ vlakokilometry ve smlouvě, nechť se realizuje raději nějaké prodloužení či zahuštění na „jednodušší“ lince S49, tedy třeba na půlhodinový takt celodenně a celotýdenně včetně víkendů a sedel a… Číst vice »

VTT

To už bych za přínosnější považoval 15 min takt na lince Praha – Kralupy místo rozpojování panterů.
S49 taky potřebuje nové zastávky, minimálně u metra Depo Hostivař a možná i U kříže.
Kdyby se ty vlaky nevešly mezi Malešice a Hostivař, tak bych si dokázal předdstavit uhnutí části vlaků na Zahradní město. Mezi Malešicemi a Libní to bude problém pořád.

platamond

Nabídka byla, obdoba ranní špičky z Prahy v 6 a v 8, kdy je samostatná trasa do Ústí, ale Praha řekla ne, chceme rozpojovat a spojovat posilové ptg v Kralupech. Jo, a nákladově to bylo nula k nule.

Vasek

Zpoždění v jednotkách let. Skutečně proto, že se zpožďuje projektová příprava? Jak se to stalo?

Jan Kavan

Náměstkem je Hřib, ne Šajna

Mickey

Jak ten s tím souvisí, když má projekt zajišťovat Praha 14?

Slepý blázen

Hřib byl dobrým primátorem, ale je strašným náměstkem pro dopravu, ale na Šteinera nemá.

Daniel Jablonecký

Myslíte majora Steinera z filmu Pane, vy jste vdova?

Jiří Kocurek

Konspirace říká: Jančura už předem ví, že nevyjede a tak úřady uplatil, aby to selhalo celé.

Granja

Musíte nám stále dokola říkat, že Jančuru bezvýhradně podporujete?

Šejdr

Výborně, už nyní je standardem, že každý druhý dálkový vlak mezi Libní a Českým Brodem (a opačně) jede přískoky za Os a z 0 minut zpoždění v Českém Brodě je 10 minut na Wilsonu. Po téhle skvělé novince to bude ještě lepší. BTW, jen tak ze zvědavosti: co libeňský přesmyk, stále zůstává v platnosti indická varianta projektu (Necháme to na Indy)?

libor

jsou důležitější projekty… jako příklad Jindřichovice pod Sm. – PL apod… 😀

Sova

Jsou? Jindřichovice-POL už má nějakou jinou podobu, než sny na polské straně?

Granja

Aha, takže když kapacitu nikdo na „pražsku“ neřeší, tak se nesmí cokoliv řešit nikde v ČR, nota bene když iniciátorem je navíc ještě sousední stát a u nás půjde jen o „usmolených“ 2,5 km tratě?

Slepý blázen

Libeňský přesmyk je mimo hru, MČ se to prý nelíbí.

Singrovak

Z článku hlavně vyplývá, že má SŽ nedostatek kolejí. Příměstská doprava na koridoru už měla být dávno oddělená od dálkové

JirkaJJ

Ideálně podzemě po vzoru City-tunelu ve Frankfurtu. Ale třeba Pražáky předběhnou v Brně, nedávno tu byl článek o tom, jestli tamní „metro“ má být vlakový nebo tramvajový tunel…

Jaaa

SJKD má být samozřejmě vlakové, jiná varianta nesává moc smysl; ale reálně se nikdy nic nepostaví…

Ten kdo vi

Nákladní doprava měla obavu o kapacitu na slabě využitých dvoukolejných tratích,ale tímto řešením prakticky přijde o veškerou kapacitu na vytíženém koridoru a to jistě ocení.

Vršovice - Smíchov - Radotín je kde?

Proč nejezdi sakra konečně Radotín – Velká Chuchle – Smíchov – Vršovice a pak trasa co píšete tj. Libeň – Běchovice atd.?

Nejvíc mi osobně chybí a štve že není spojení Vršovic na Smíchov přímo bez zajíždění na Hlavní nádraží kde koleje jsou. Případně přes most inteligence

Jan Kužílek

Třeba proto že se tam pa Pepíků snaží zachovat jeden rezatý a hlavně 2 koleje mající most.

Lukáš F.

Mně zase přijde docela hodnotné spojení z Radotína na Kačerov (zvlášť, jestli tam bude pohodlný přestup i z vlaků jedoucích dál od Berouna). Když člověk jede z tohoto směru někam na Chodov, Brumlovku nebo Pankrác, nebude muset oklikou přes hlavák.

Zbynek

Nebo busem 125.

Lukáš F.

Ze 125 není přímý přestup na metro C.

Vít Jůza

Háje.

Dachs

S71 je naštěstí v plánech, lidi by si hodně rychle našla přesně pro ty vazby, které zmiňujete, ale sune se to. Poslední odhad, který jsem někde zahlíd, že snad rok 2028. To už by měl být i nadjezd v Chuchli, bez něj by se s novou linkou tamní závory snad pomalu ani nezvedaly 🙂

Kuba2

Proč ale nezavedou S71 už teď, když nevědí, co se soupravami a podepsanou smlouvou? Ta by aspoň k něčemu byla. A na Chuchlany nebrat ohledy, sklidili by, co zaseli.

Jiří Kocurek

Jeden most v sakroch a na tom druhém se teprve staví druhá kolej. Praha sobě…

nedulezite

Zde IMO zatopíte spíše „Dolním Slivenčanům ( jméno jak pro slovanský kmen ze starých pověstí českých), ale potrefí to pravděpodobnější původce problémů s tamním přejezdem

Mickey

Most inteligence je v rekonstrukci a železniční most zřejmě dožije bez náhrady.

Granja

Říká se to mu klidné stáří.

Znalec

A až budou ty zastávky hotové, tak se ta linka Hlavák – Běchovice zruší? To asi ne, co? 😀 to je mi vynakládání prostředků. Hlavně, že musí regiojet dostat kšeft. Daleko smysluplnější by v téhle situaci bylo prodloužení S49 do Říčan nebo aspoň Uhříněvsi 🙁

Kubrt

Regiojet dostat kšeft musí, protože ho vyhrál v soutěži a objednal pro něj soupravy. Vypovězení v tuto chvíli by se silně nelíbilo jakémukoliv dopravci.

Jarda

To co píšete je nesmysl. Praha si u regiojetu vysoutěžila určitý počet odjezděných kilometrů, na které regiojet nakoupil soupravy. Takže pokud Praha nebo kdo přesně, nestihl postavit zastávky, tak mu musí Praha najít ty kilometry jinde, nebo v původní trase, ale tam to bez těch zastávek ztrácí smysl. Až budou zastávky hotové, tak se ty kilometry převedou tam. Ostatně stejný problém měl Středočeský kraj s KŽC po zrušení provozu do Mochova. Měl na několik let objednaný určitý počet kilometrů u KŽC, tak mu musel najít využití jinde a proto jezdí jednou denně KŽC z Neratovic do Kralup a zpět. Samozřejmě,… Číst vice »

Zdeněk

Vás nick měl znít spíš Neznalec, neb to, co píše Jarda dole, je naprostá pravda…

Jaaa

Vždycky existuje varianta odstoupení od smlouvy nebo změna plnění.

Otázka je, jak by to bylo nákladné a zdali by třeba nešlo regiojetí soupravy prostě použít na jiné standardní linky, třeba místo nějakého šrotu.

Původní Pražák

Takže vypovíte smlouvu arrive a budete platit škodu jí?

Granja

Nákladné by to mohlo být až přespříliš. Neochránění RJ investice, která byla řádně, na základě VŘ objednána, by vyšlo nejen draze, ale mělo by to i následky spočívající v tom, že by byl zpochybněn celý dosavadní systém předvídatelnosti právního prostředí. Kovbojský styl „my jsme si to rozmysleli a vy zkuste jestli by to NEŠLO, PROSTĚ, použít jinde“ by bylo jistě i „dobrým“ vzkazem pro zahraniční dopravce plánující se u nás zúčastnit soutěží.

Znalec

Tohle je teda novinářská práce par excellence. Podle mailu si googlit lidi a zveřejňovat jejich jména a zaměstnání 🙂 že se nestydíte…
A jen tak bokem – já jsem nic špatného o regiojetu nenapsal. Jen že zřejmě ta smlouva měla být připravena trochu jinak, když se dalo předpokládat, že zastávky nebudou 😉

Vít Jůza

Když se nedokážete představit či podepsat sám ….

Jiří Kocurek

Jakože smlouvy s Regiojetem stát/kraj/město dodržovat nemusí? A to jako proč se má spáchat t.č. podvodu?

XXXD

A ty zbylé zastávky/stanice, které v článku nejsou zmíněny už stojí nebo by se stihly? Myslím tu v Malešicích u depa a nějaká úprava Běchovic a Běchovic středu.

Zdenek

Zminene zastavky maji byt realizovane prosince 2024. Nize je harmonogram.
https://zasobnik.poladprahu.cz/index.php?option=com_zasobnik&view=record&id=38

Jarda

V téhle zemi nejsme schopni postavit za pět let ani tři zastávky. To už fakt nejde ani slušně komentovat. A nacpat další vlaky na trať do Běchovic mi přijde jako nesmysl, už dnes tam každou chvíli poskakuje rychlík za osobákem a tímto se to ještě zhorší. Jo, když se tenkrát ušetřilo a postavili se jen tři koleje, tak nás to za pár let dožene.

Daniel Jablonecký

Za pár let… Ty 3 koleje jsou tam už cca 70 let.

marcel.stancl

Ani zastávky neumíme?

David

Třeba je nedostatek modrého zábradlí …

Michal.S

V plánku je S71 do Radotína v budoucnu a S61 na Smíchov a ne opačně jako v článku. A co se týče Ropidu, tak ukončení jakékoliv linky v zastávce Běchovice Střed sníží kapacitu tříkolejky. Napadá mě akorát obrat souprav v 0. koleji v odbočce Blatov. Stanice Běchovice vhodná na to je, ale zase nesplňuje obsluhu Běchovic protože je na rozdíl do výše jmenované dál od rezidenční zástavby. Úvaly taky nejsou zrovna z důvodu kapacity ideální.

Jelen

Nemá náhodou být na P-Běchovicích středu nové nástupiště? Ukončení linky na stávajících perónech je skutečně nereálné vzhledem k provozu na hlavní trati.

Michal.S

Možná má víte zřejmě víc

VTT

To byla předjízdná kolej ve směru do Libně? Ta by byla snad nejméně vhodná, kvůli nutnosti křížení trojkolejky. Taková malá Libeň.
Spíš bych si dokázal představit další nástupiště u jedné z kolejí dnešní nákladní skupiny v Běchovicích.

praktik

„Spíš bych si dokázal představit další nástupiště u jedné z kolejí dnešní nákladní skupiny v Běchovicích.“
Kdyby takové „obracáky“ měly jezdit z/do Malešic, pak by to jakousi logiku mělo, ale měly-li by jezdit do Libně, tak by to křížení protisměru (při odjezdu) stejně neodstranilo.